abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202199106
quote:
Hij nam zijn verantwoordelijkheid. Kyle Rittenhouse zag op tv hoe mensen werden bestolen en hun bezittingen in brand werden gestoken. Daarop pakte hij zijn AR-15-semi-automatische wapen en ging hij de stad in om ze te beschermen. Een patriot die voor anderen in de bres sprong. Althans, zo ziet rechts Amerika hem: er werd geld ingezameld voor zijn verdediging.

Voor links Amerika is Rittenhouse een terrorist van eigen bodem, die uit racistische motieven naar de wapens greep en de confrontatie zocht. Volgens hen zijn de helden de drie mannen die door Rittenhouse werden neergeschoten. Zij probeerden hem te stoppen voor hij nog meer ellende kon aanrichten.

Twee Amerika's staan recht tegenover elkaar in de rechtszaak tegen Kyle Rittenhouse, die op 25 augustus 2020 in Kenosha, Wisconsin twee mensen doodde en een derde zwaar verwondde. Gisteren waren de slotpleidooien in de zaak, de jury is in beraad en kan ieder moment met een oordeel komen. Het gevoel dat bleef hangen gisteravond: vrijspraak voor Rittenhouse is zeker niet uitgesloten.

Bestuurders in Kenosha en de wijde omgeving bereiden zich voor op emotionele reacties, wat de jury ook beslist. De gouverneur van Wisconsin heeft vijfhonderd leden van de Nationale Garde paraat staan. Bij de politie in Chicago, honderd kilometer ten zuiden van Kenosha in de staat Illinois, zijn de verloven voor de komende dagen ingetrokken.
Black Lives Matter

Het begon allemaal met zeven politiekogels in de rug van Jacob Blake. Die 29-jarige zwarte man uit Kenosha werd bij een ruzie op straat zonder directe dreiging door een agent neergeschoten. Het was augustus vorig jaar, de Black Lives Matter-beweging demonstreerde in Amerikaanse steden na de eerdere moord op George Floyd. En de presidentsverkiezingen waren in aantocht: president Trump eiste law and order en een einde aan de demonstraties.

Het neerschieten van Blake werd destijds gefilmd:
Agent VS schiet zeven keer van achteren op zwarte man

Het stadje Kenosha werd direct na het politiegeweld tegen Jacob Blake een nieuw centrum van protest voor BLM. Wij waren er ook voor de NOS en zagen hoe vreedzame demonstranten laat in de avond plaatsmaakten voor anarchisten en radicaal-linkse relschoppers. Drie nachten op rij staken ze auto's in brand, gooiden ze ruiten in en werden winkels en bedrijven geplunderd.

We zagen ook de tegenreactie: mannen en vrouwen uit de wijde omgeving hingen zware wapens om en kwamen naar Kenosha, naar eigen zeggen om de eigendommen van de inwoners te beschermen. Sommigen vormden goed georganiseerde milities, anderen kwamen alleen of in kleine groepjes. Zoals Kyle Rittenhouse, op dat moment 17 jaar oud.

Vlak voor middernacht ging het mis, toen relschoppers en militieleden elkaar troffen in het centrum van Kenosha. Een man gooide een plastic tas naar Rittenhouse. De twee raakten in een achtervolging waarbij Rittenhouse vier schoten loste op de man. Hij was op slag dood. Rittenhouse vluchtte weg, werd tegen het asfalt gewerkt, waarop hij liggend op de grond nog twee mannen neerschoot. Een van hen overleed ook ter plekke, de ander verloor een deel van zijn arm maar overleefde.

Van het incident werden deze schokkende beelden gemaakt:
Derde grimmige nacht in Wisconsin: man wordt neergeschoten in Kenosha

Voor niet-Amerikanen klinken deze feiten misschien vrij onomstotelijk: een minderjarige jongen die illegaal met een automatisch wapen rondloopt, een avondklok negeert, eigen rechter speelt en zo drie mensen neerschiet.

Maar dit is Amerika, het is Wisconsin, waar openlijk een wapen dragen mag. Weliswaar is dat voor een minderjarige verboden, maar dat is hooguit wangedrag; een kleine overtreding. In Wisconsin mag je een wapen gebruiken om jezelf te verdedigen, zolang je logischerwijs het gevoel kunt hebben dat je wordt bedreigd.

Tijdens de rechtszaak die de afgelopen twee weken werd gevoerd in de rechtbank van Kenosha, liep de openbaar aanklager daar tegenaan. Bewijs maar eens dat Rittenhouse zich niet bedreigd voelde. Daarbij stond de rechter alleen toe dat de zaak ging over het moment zelf: de confrontatie tussen de relschoppers en Rittenhouse. De aanloop, de keuze van de jongen om bewapend de stad in te gaan en de spanningen op te zoeken, werd grotendeels buiten beschouwing gelaten.
Diepgeworteld recht

Op basis van de vele videobeelden van de bewuste nacht, ontstonden twee verhalen in de rechtbank. Waarbij de aanklager de jury ervan probeerde te overtuigen dat Rittenhouse uit was op een confrontatie. En dat de mannen die hij neerschoot geen bedreiging voor hem waren, maar hem alleen probeerden te ontwapenen. De verdediging betoogde het tegenovergestelde: Rittenhouse was in gevaar en moest wel schieten.

Rittenhouse zelf legde in tranen deze verklaring af:
Tiener die twee mensen doodschoot bij protest in VS in tranen tijdens verhoor

Als hij wordt veroordeeld, is de helft van Amerika woest. Republikeinen en rechtse media als Fox News zullen het uitleggen als een nieuw bewijs dat in het Amerika van vandaag het diepgewortelde recht op zelfverdediging langzaam verdwijnt.

Vrijspraak zal voor links Amerika en BLM-activisten moeilijk te verkroppen zijn. Alleen al vanwege de zaak waarvoor zij strijden: gelijke behandeling ongeacht huidskleur. Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-zaak-rittenhouse

Interessante rechtszaak deze. Heb de beelden gezien en ik zou niet weten hoe mensen tot een andere conclusie dan zelfverdediging zouden kunnen komen. De eerste dode was een agressieve dwerg die er letterlijk om vroeg die avond. De tweede sloeg hem met een skatebord op zijn hoofd terwijl hij weg aan het rennen was. De man die het overleefd heeft, had zelf ook een illegaal wapen in zijn hand en stond op het punt te schieten. Het was ook geen racistische massamoord onder zwarten, want alle geschoten mensen zijn blank.

Het is wel belachelijk dat er schijnbaar geen wet is waarmee minderjarige Rittenhouse celstraf kan krijgen voor het dragen van een wapen, na een avondklok.

Heb ook wat beelden van de rechtszaak gezien en ik ben blij niet in de VS te wonen. De rechter is een clown. Pinch to zoom kent hij als boomer niet en mag dus niet. Zijn ringtone:
De aanklager is een nog grotere idioot. Bewijs aandragen dat hij niet mocht aandragen. Verboden verdachtmakingen dat een verdachte gebruik maakt van zijn zwijgrecht. Call of Duty aandragen dat Rittenhouse wilde gaan schieten. Enzovoorts.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:07:22 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202199127
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Als je in Nederland jezelf verdedigt tegen een dief krijg je nog straf ook _O-
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_202199157
Ben ook wel benieuwd. Die aanklager is wel bijzonder bezig zeg maar :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202199165
Wie is hier nou rouwig onder behalve de nabestaanden?
Dit is het risicovan het vak als relnicht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:11:53 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202199166
quote:
Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202199167
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:07 schreef SuperNeger het volgende:
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Je mag je hier verdedigen hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:13:04 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202199173
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 16-11-2021 11:21:13 ]
pi_202199199
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Klopt maar heel beperkt.
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas maar alleen wegjagen of met beperkte fysieke handelingen vasthouden tot de politie komt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202199242
Keer wat anders als North vs South
pi_202199254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
George Zimmermann is een hispanic die ook vrij werd gesproken.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:20:34 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202199263
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas
Dat is omdat wij een beschaafd land zijn waar we inbrekers niet standrechtelijk executeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202199291
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
pi_202199376
Die Rittenhouse lijkt me een ontzettende loser en een schoolvoorbeeld van alles wat er mis is in dat primitieve land.

Maar het was wel zelfverdediging.
Conscience do cost.
pi_202199497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
pi_202199545
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:36 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
TS mag niet meer reageren in zijn eigen topic :(
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:40:58 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202199572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja, niet geheel toevallig was zijn slachtoffer nogal donker van kleur.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202199629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bullshit
pi_202199663
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:28 #19
479315 SuperNeger
pi_202199695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:47 schreef L_auteur het volgende:
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
America is 1 grote soap _O-

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:56:31 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202199786
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.
Wat kun je verwachten van een land waar wapengeweld wél en een paar blote borsten níet door de filmkeuring komen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 11:59:34 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202199835
Ik heb nog nooit een zaak gezien waar ik beide kanten echt zo gigantisch achterlijk vond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:03:05 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202199883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hmmm, ik dacht dat het dit was waartegen ze protesteerden.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:04:36 #23
479315 SuperNeger
pi_202199910
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ja een groot deel van de mensen verkeert in die veronderstelling.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:03 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202199944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Van het neerschieten van een ongewapende onschuldige ZWARTE tiener!!! |:(

Waarbij Zimmermann een BLANKE hispanic is |:(
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:08:17 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202199961
BREAKING! Links en rechts Amerika tegenover elkaar!

:Z
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202199999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Frutsel het volgende:
Keer wat anders als North vs South
*dan

Tupac komt terug stond in z'n boek. Hopelijk ben ik tegen die tijd eindelijk een neger.

Groetjes,
Thijs
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 12:12:13 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202200016
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Gewoon ombouwen naar vrouw dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202200034
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Van het neerschieten van een ongewapende onschuldige ZWARTE tiener!!! |:(

Waarbij Zimmermann een BLANKE hispanic is |:(
Alle blanke Aziaten nog aan toe!!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:17:26 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ben absoluut geen fan van BLM, integendeel. Maar dit soort plaatjes zijn natuurlijk ook bewust gemaakt om nog meer verdeeldheid te veroorzaken door statistieken bewust verkeerd te gebruiken en halve waarheden te verspreiden.

Focus van BLM was (goedkeuring van) geweld vanuit de overheid jegens zwarten:
- politiegeweld tegen zwarten waar de agenten er vaak zonder enig onderzoek mee wegkwamen
- (blanke) burgers die (onschuldige) zwarten neerschoten omdat ze van mening waren ze zich verdacht gedroegen, die er dan, soms zelfs zonder onderzoek, mee wegkwamen.

Dat is natuurlijk heel iets anders dan zwarte criminelen die andere zwarten (of een blanke) neerschieten en daarvoor ook gewoon levenslang of doodstraf krijgen wanneer ze worden gepakt.
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:19:57 #30
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Alle blanke Aziaten nog aan toe!!
Kan je wel lollig gaan lopen doen, JIJ bent degene die erover begon en je sloeg echt totaal de plank mis met jouw voorbeeld, aangezien het in de VS overduidelijk een "blank vs zwart" case was.
Krekker is de bom!
pi_202200192
Dit heeft echt helemaal niks met BLM te maken. Er is niet één zwarte bij het voorval of de rechtszaak betrokken.
-XOXO-
pi_202200208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Kan je wel lollig gaan lopen doen, JIJ bent degene die erover begon en je sloeg echt totaal de plank mis met jouw voorbeeld, aangezien het in de VS overduidelijk een "blank vs zwart" case was.
Er is zoveel achterlijkheid in dat land dat we maar beter een grapje kunnen maken op zijn tijd. Niet-blanken om het moment dat het je frame beter uitkomt omtoveren tot blanken is zo'n voorbeeld van Amerikaanse achterlijkheid.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:31:15 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er is zoveel achterlijkheid in dat land dat we maar beter een grapje kunnen maken op zijn tijd. Niet-blanken om het moment dat het je frame beter uitkomt omtoveren tot blanken is zo'n voorbeeld van Amerikaanse achterlijkheid.
Wat betreft de achterlijkheid in het land ben ik het met je eens.

Maar hispanics werden altijd al onderverdeeld in blanke en zwarte hispanics.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. En er zitten natuurlijk genoeg hardliners tussen die de blanke hispanics helemaal geen blanken vinden.

Maar die hele extreme doorgeslagen focus op huidskleur (inclusief de "one-drup-rule" die men in het verleden officieel hanteerde en die daarna nog wel in de denkwijze bleef voorleven) is natuurlijk 1 v/d veroorzakers...
Krekker is de bom!
pi_202200306
quote:
Vlak voor middernacht ging het mis, toen relschoppers en militieleden elkaar troffen in het centrum van Kenosha. Een man gooide een plastic tas naar Rittenhouse. De twee raakten in een achtervolging waarbij Rittenhouse vier schoten loste op de man. Hij was op slag dood. Rittenhouse vluchtte weg, werd tegen het asfalt gewerkt, waarop hij liggend op de grond nog twee mannen neerschoot. Een van hen overleed ook ter plekke, de ander verloor een deel van zijn arm maar overleefde.

Van het incident werden deze schokkende beelden gemaakt:
Derde grimmige nacht in Wisconsin: man wordt neergeschoten in Kenosha

Voor niet-Amerikanen klinken deze feiten misschien vrij onomstotelijk: een minderjarige jongen die illegaal met een automatisch wapen rondloopt, een avondklok negeert, eigen rechter speelt en zo drie mensen neerschiet.
Godverdomme wat een berichtgeving weer. De feiten zijn dat Rittenhouse werd aangevallen en wegrende, en schoot toen dat niet lukte, vervolgens werd achtervolgd door ongetwijfeld peaceful protesters maar die toch wel overkwam als een lynchmob, een man heeft neergeschoten die zijn hersens probeerde in te slaan met skateboard toen hij op de grond lag, en een man slechts in de arm schoot toen die voor de 2e keer probeerde om hem, nog steeds op de grond liggend, dood te schieten.

Dit zou naar Nederlands recht waarschijnlijk 3 keer gewoon noodweer zijn. Hij voldeed keurig aan het subsidiariteitsvereiste door weg te rennen, een ander verdedigingsmiddel was niet voor handen. Het eerste geval kan nog als noodweer-exces beschouwd worden eventueel, die andere twee waren gewoon noodzakelijke zelfverdediging.

Dat het een eikel is om zich in die situatie te begeven met een geweer is een andere kwestie. Anderzijds, als hij zijn wapen had weggegooid is de vraag of hij het overleefd had.

[ Bericht 2% gewijzigd door Weltschmerz op 16-11-2021 14:09:42 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202200311
Als die jongen niet had geschoten was hij zelf slachtoffer geworden, de beelden van dat incident spreken voor zich. Die gaat niet veroordeeld worden, lijkt me sterk. Maar goed, in de VS weet je het maar nooit met die belachelijke rechtspraak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_202200485
Als het een open carry state is dan speelt dat geen enkele rol in het proces, want dan is het gewoon zijn grondwettelijke recht dat te dragen, hoe achterlijk wij dat ook mogen vinden. Of dat ook inderdaad het geval is weet ik niet, ik kan me niet eens meer herinneren in welke staat het gebeurt is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:43:37 #37
3542 Gia
User under construction
pi_202200495
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Is niet zo heel gek als je ziet hoeveel moorden door zwarten gepleegd worden. Op zowel blanken als op de eigen bevolking.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:46:45 #38
3542 Gia
User under construction
pi_202200541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:17 schreef KreKkeR het volgende:

Focus van BLM was (goedkeuring van) geweld vanuit de overheid jegens zwarten:
- politiegeweld tegen zwarten waar de agenten er vaak zonder enig onderzoek mee wegkwamen
- (blanke) burgers die (onschuldige) zwarten neerschoten omdat ze van mening waren ze zich verdacht gedroegen, die er dan, soms zelfs zonder onderzoek, mee wegkwamen.

Dat is natuurlijk heel iets anders dan zwarte criminelen die andere zwarten (of een blanke) neerschieten en daarvoor ook gewoon levenslang of doodstraf krijgen wanneer ze worden gepakt.
Wat was er eerder? De zwarten die andere zwarten of blanken neerschieten, al dan niet gepakt worden, of de blanken en de politie die dat, al dan niet terecht, niet meer pikken?
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:51:51 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat was er eerder? De zwarten die andere zwarten of blanken neerschieten, al dan niet gepakt worden, of de blanken en de politie die dat, al dan niet terecht, niet meer pikken?
Politie die onschuldige zwarten in elkaar sloeg, neerschoot, etc. was eerder. Verdiep je maar eens in de recente Amerikaanse historie: https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Verenigde_Staten
Vorming van getto's heeft hier ook mee te maken.

Maar ik snap niet zo goed waarom je deze vraag stelt. Probeer je er soms een "het is hunnies schuld"-verhaal van te maken? Want daar heeft verder niemand wat aan. Wat telt is dat de situatie verandert.
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:54:06 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202200633
quote:
‘Eigen rechter speelt’. Koekoek!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:55:26 #41
3542 Gia
User under construction
pi_202200652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Politie die onschuldige zwarten in elkaar sloeg, neerschoot, etc. was eerder. Verdiep je maar eens in de recente Amerikaanse historie: https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Verenigde_Staten
Vorming van getto's heeft hier ook mee te maken.

Maar ik snap niet zo goed waarom je deze vraag stelt. Probeer je er soms een "het is hunnies schuld"-verhaal van te maken? Want daar heeft verder niemand wat aan. Wat telt is dat de situatie verandert.
Zolang die amerikanen vasthouden aan hun recht op verdediging met een wapen, verandert er nooit wat.

Het is een bekend gegeven dat zwarten in Amerika vaak deel uitmaken van gangs en zich met allerlei criminaliteit bezig houden. Als een zwarte een blanke wil beroven en die blanke maakt gebruik van zijn recht op verdediging en die zwarte doodschiet, is dat zelfverdediging en hoeft die niet de bak in.
Als een zwarte een blanke wel beroven en de blanke neerschiet, lijkt het mij terecht dat hij hiervoor in de bak komt.

Statistiek is niet zwart/wit.
pi_202200663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is omdat wij een beschaafd land zijn waar we inbrekers niet standrechtelijk executeren.
In een beschaafd land blijft men van andermans spullen af.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:56:18 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_202200667
Ach, uiteindelijk heeft hij een veroordeeld kinderverkrachter en een vrouwenmepper doodgeschoten, dus we mogen hem op zich dankbaar zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:00:00 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Zolang die amerikanen vasthouden aan hun recht op verdediging met een wapen, verandert er nooit wat.

Het is een bekend gegeven dat zwarten in Amerika vaak deel uitmaken van gangs en zich met allerlei criminaliteit bezig houden.
En daarom hoeven agenten die onschuldige zwarten neerschieten, of buitensporig geweld gebruiken, niet gestraft te worden?

Daarom moeten blanken die onschuldige zwarten neerschieten worden vrijgesproken en/of wordt er soms aanvankelijk helemaal geen onderzoek ingesteld?

quote:
Als een zwarte een blanke wil beroven en die blanke maakt gebruik van zijn recht op verdediging en die zwarte doodschiet, is dat zelfverdediging en hoeft die niet de bak in.
Als een zwarte een blanke wel beroven en de blanke neerschiet, lijkt het mij terecht dat hij hiervoor in de bak komt.

Statistiek is niet zwart/wit.
Aanleiding voor dat hele BLM waren juist die cases waarbij geen sprake was van zelfverdediging en de blanke daders er toch mee wegkwamen, soms zelfs aanvankelijk zonder enig onderzoek.
Krekker is de bom!
pi_202200838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit zou naar Nederlands recht waarschijnlijk 3 keer gewoon noodweer zijn. Hij voldeed keurig aan het subsidiariteitsvereiste door weg te rennen, een ander verdedigingsmiddel was niet voor handen. Het eerste geval kan nog als noodweer-exces beschouwd worden eventueel, die andere twee waren gewoon noodzakelijke zelfverdediging.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
afspraak tandarts verzetten
pi_202200850
Ach wat boeit het, paar Amerikanen minder...het is niet alsof ik ze anders wel gekend had.
pi_202200858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En daarom hoeven agenten die onschuldige zwarten neerschieten, of buitensporig geweld gebruiken, niet gestraft te worden?

Daarom moeten blanken die onschuldige zwarten neerschieten worden vrijgesproken en/of wordt er soms aanvankelijk helemaal geen onderzoek ingesteld?
[..]
Aanleiding voor dat hele BLM waren juist die cases waarbij geen sprake was van zelfverdediging en de blanke daders er toch mee wegkwamen, soms zelfs aanvankelijk zonder enig onderzoek.
Zodra kleur er iets met een zaak te maken heeft krijgt een groot deel van de mensen in de VS, maar ook NL een rode waas voor de ogen en gaat het rationele denken uit. Als zelfverdediging mag in de VS, maar niet als je zwart bent, ga dan lekker demonstreren bij een zwarte verdachte die onterecht de gevangenis in dreigt te gaan. In plaats daarvan gaan we achter een minderjarige idioot aan die 3 nog grotere idioten heeft neergeschoten. En de aanklaging is op zijn minst dubieus bezig geweest de afgelopen weken.
pi_202200888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:07 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Welk deel is lachwekkend?
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:11:56 #49
3542 Gia
User under construction
pi_202200896
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]
George Floyd was niet bepaald een brave, onschuldige burger.
Ben het met je eens dat de politie in Amerika wel erg trigger-happy is, of snel bang is voor eventueel geweld, zelfs als het er nog niet is.

Een zwart bendelid dat op straat loop te plunderen en te stelen zie ik niet als een onschuldig persoon. Soit, doodschieten gaat te ver, maar ja, die wapens he!

Ik weet zeker dat, als we hier in Nederland hetzelfde recht hadden als in de US om wapens te dragen in het openbaar dat Wilders al heel wat minder Mocro's in Nederland had gehad. Want hier zit vooral die bevolkingsgroep in bendes.
pi_202200968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk deel is lachwekkend?
ff met mijn AR15 geweer over straat in Nederland O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyranoesauroes op 16-11-2021 13:22:43 ]
pi_202200994
Links en rechts staan altijd tegenover elkaar in Amerika, dat zijn letterlijk de enige keuzes die je krijgt daar :') Ze vragen er nog net niet naar als je koffie besteld. Ze moeten echt af van dat twee partijen systeem daar want het verdeeld letterlijk de hele samenleving tot op het bot.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_202201074
Dit is de eerste neergeschoten man. Voor wie zich afvraagt waarom het geluid af en toe wegvalt: hij zegt shoot me nigger. Een echte BLM demonstrant zoals je ziet.
pi_202201103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Links en rechts staan altijd tegenover elkaar in Amerika, dat zijn letterlijk de enige keuzes die je krijgt daar :') Ze vragen er nog net niet naar als je koffie besteld. Ze moeten echt af van dat twee partijen systeem daar want het verdeeld letterlijk de hele samenleving tot op het bot.
Helaas komt dat irritante gedrag ook hier naar toe, zie Rechter niet onder de indruk van aanklager Rittenhouse
Daar gebruikt een bepaalde user precies dezelfde tactiek als ze daar doen.
pi_202201104
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Ik meen mij een Nederlandse juwelier te herinneren die vrij is gesproken voor het neerschieten van overvallers, maar is veroordeeld voor illegaal wapenbezit.

Als jij je illegale wapen bij je hebt en iemand is bezig met je hoofd te bewerken met een houten plank terwijl een andere komt aanrennen om je neer te schieten mag je dat ding best gebruiken volgens mij.
pi_202201126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:07 schreef SuperNeger het volgende:

Onzin. Zolang het maar proportioneel is.

Als jij een ongewapende inbreker met een bijl helemaal in hakjes hakt is dat niet proportioneel.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:31:54 #56
479315 SuperNeger
pi_202201152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:29 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Onzin. Zolang het maar proportioneel is.

Als jij een ongewapende inbreker met een bijl helemaal in hakjes hakt is dat niet proportioneel.
Dat is dus mijn punt. Je moet wachten tot hij jou in stukjes aan het hakken is dan is het pas proportioneel.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_202201194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ach, uiteindelijk heeft hij een veroordeeld kinderverkrachter en een vrouwenmepper doodgeschoten, dus we mogen hem op zich dankbaar zijn.
ahhh als je veroordeeld bent mag je niet meer leven
pi_202201212
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik meen mij een Nederlandse juwelier te herinneren die vrij is gesproken voor het neerschieten van overvallers, maar is veroordeeld voor illegaal wapenbezit.

Als jij je illegale wapen bij je hebt en iemand is bezig met je hoofd te bewerken met een houten plank terwijl een andere komt aanrennen om je neer te schieten mag je dat ding best gebruiken volgens mij.
In zijn juwelierszaak ja, niet zomaar op straat.
pi_202201244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Effe Nederlandse wet en Amerikaanse wet vergelijken. Ook effe China doen?

:|W

In de VS heb je nou eenmaal het grondwettelijke recht om jezelf te beschermen met de dood tot gevolg. Beter nog volgens het Amerikaanse hooggerechtshof is het niet aan de politie om burgers te beschermen.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:39:00 #60
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202201280
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt maar heel beperkt.
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas maar alleen wegjagen of met beperkte fysieke handelingen vasthouden tot de politie komt.
Doodslaan mag niet? Doodschieten wel:

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-vervolgd~afa683ba/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:47:02 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202201412
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
George Floyd was niet bepaald een brave, onschuldige burger.
Ben het met je eens dat de politie in Amerika wel erg trigger-happy is, of snel bang is voor eventueel geweld, zelfs als het er nog niet is.

Een zwart bendelid dat op straat loop te plunderen en te stelen zie ik niet als een onschuldig persoon. Soit, doodschieten gaat te ver, maar ja, die wapens he!

Ik weet zeker dat, als we hier in Nederland hetzelfde recht hadden als in de US om wapens te dragen in het openbaar dat Wilders al heel wat minder Mocro's in Nederland had gehad. Want hier zit vooral die bevolkingsgroep in bendes.
quote:
De beweging begon met de hashtag "#BlackLivesMatter" nadat George Zimmerman in 2013 werd vrijgesproken voor de dood van Trayvon Martin op 26 februari 2012 in Sanford (Florida), een Afro-Amerikaanse jongere van 17 jaar oud.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Black_Lives_Matter
quote:
De dood van Trayvon Martin vond plaats op de avond van 26 februari 2012 in Sanford (Florida), toen de 28-jarige Latino burgerwacht George Zimmerman de 17-jarige Afro-Amerikaanse Trayvon Martin (geboren op 7 februari 1995 te Miami Gardens) doodschoot. Als reden gaf Zimmerman zelfverdediging aan.

Deze dood en de omstandigheden waaronder het plaatsvond leidden in de Verenigde Staten tot een landelijke discussie over racisme, die ook in andere landen werd opgepakt. Zimmerman werd beschuldigd van doodslag. Het proces begon op 10 juni 2013 in Sanford. Op 13 juli 2013 werd Zimmerman, na zestien uur beraadslaging door een zeskoppige jury, onschuldig bevonden en vrijgesproken.[1][2]

Zimmerman verklaarde dat Trayvon Martin, die met een capuchon op door een wijk van Sanford liep, zich verdacht gedroeg. Toen hij de jongen aansprak, ontstond er een handgemeen waarbij Zimmerman de ongewapende Martin doodschoot. Zimmerman beweerde dat er sprake was van noodweer. Volgens de wet van Florida was het in noodweer toegestaan om iemand te doden. Daardoor voelde de jury zich genoodzaakt om tot vrijspraak over te gaan. Als de jury hem schuldig had verklaard, dan had Zimmerman een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen.[3] Een anoniem jurylid liet kort daarna blijken dat ze er van overtuigd was dat Zimmerman wel degelijk schuldig was aan de dood van de tiener. Ze wees op de wetgeving, het noodzakelijk maakte om Zimmerman onschuldig te verklaren. Het jurylid plette daarom voor een aanscherping van de zelfverdedigingswet.[4]

Na de vrijspraak gingen duizenden, met name Afro-Amerikaanse, mensen in protest de straat op, waarbij er schermutselingen met de politie ontstonden. Dominee Raphael Warnock verklaarde dat Martin was gedood omdat hij als zwarte jongen niet als mens werd gezien, maar als probleem. President Obama, die zei dat als hij een zoon zou hebben die er uit zou zien zoals Martin, riep de betogers op de rechtspraak te respecteren.[5]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Trayvon_Martin
Krekker is de bom!
pi_202201620
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Only in Murica.
Al was ie met een raketlanceerder er naartoe gegaan, het is nog steeds zelfverdediging.
2.
pi_202201636
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Misdaden plegen en verzetten tegen arrestatie is een keuze.
2.
pi_202201726
Nou ja ze hebben daar wel een openbare aanklager ala Nederland en OM.

Aka pure onkunde, bewijs verzinnen, aanklachten waarvan je al weet dat ze ongegrond zijn aanvoeren etc.
Maw een groot zooitje en puur op de man af spelen, zover mogelijk en zelfs dat lukt niet.

Word gewoon vrijspraak en omdat het niet goed valt bij enerzijds een klein clubje blanke freakshows met rijke pap en mam en anderzijds die zwart meute wat ze zitten op te jutten, zal de stad daar wel weer branden want zo werkt rechtspraak tegenwoordig.

Dat er 2 pedo’s zijn afgeknald/verwond die hem overduidelijk iets wilde aandoen, waarvan 70.000 mensen live getuige waren via live-streaming, dat het wapen legaal is voor zijn leeftijd (dit wist de “DA” al van te voren, toch proberen hè), dat hij niet van buiten de staat naar een andere staat is gegaan etcetc.

Er is geen enkel bewijs wat zou duiden op moord of doodslag of wat dan ook.
Puur politiek dit.
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:43 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202201786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:00 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Wat is jouw punt?
Krekker is de bom!
pi_202201833
Vrijspraak zou terecht zijn.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202202086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is de eerste neergeschoten man. Voor wie zich afvraagt waarom het geluid af en toe wegvalt: hij zegt shoot me nigger. Een echte BLM demonstrant zoals je ziet.
Sowieso hilarisch dat Kyle 3 mensen heeft neergeschoten en het 3x criminelen waren o.a. een pedo en een vrouwenmepper :D
  dinsdag 16 november 2021 @ 15:11:16 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202202690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Is niet zo heel gek als je ziet hoeveel moorden door zwarten gepleegd worden. Op zowel blanken als op de eigen bevolking.
Witte en zwarte Amerikanen zijn dezelfde bevolking. En ja het is best wel gek om een significant grotere kans te hebben om dood te eindigen, wanneer je in aanraking komt met de politie, vanwege je huidskleur.
  dinsdag 16 november 2021 @ 15:12:45 #69
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202202719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:00 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Je politie inzetten tegen een deel van je bevolking en hun handelingen in grotere mate criminaliseren is een beleidskeuze.
pi_202203853
Edit: helemaal geen uitkomst livestream

[ Bericht 1% gewijzigd door Glazenmaker op 16-11-2021 16:18:49 ]
  dinsdag 16 november 2021 @ 16:55:14 #71
168304 Mani89
pi_202204485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
ahhh als je veroordeeld bent mag je niet meer leven
Hmm jij gaat wel ver, maar op zich iemand die jongetjes van 9 anaal heeft verkracht mag van mij wel dood ja.
pi_202204555
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Als je gemiddeld genomen veel meer misdaden pleegt en meer in aanraking komt met de politie heb je ook meer kans om neergeschoten geworden.

Bizar hoe dat werkt.
pi_202204733
Dit is een belangrijke zaak die in theorie een verkeerd precedent kan scheppen als hij wordt vrijgesproken of anderszins "ermee wegkomt". Dit soort protesten gaan we vaker zien en dit soort mensen met wapens ook dus het moet absoluut duidelijk worden gemaakt dat dit niet oke is. Als jij je wapen op iemand richt en vervolgens vallen andere mensen je aan om je te ontwapenen dan is schieten GEEN zelfverdediging. Door je wapen op iemand te richten zonder goede reden ben jij de aanvaller en zijn de mensen die jouw proberen te ontwapenen de verdedigers, niet andersom. Hopelijk oordeelt de jury correct.

Nog even los van dat een minderjarige niet met een wapen moet kunnen rondlopen, en zich niet valselijk voor moet doen als EMT, maar dat terzijde :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 16 november 2021 @ 17:50:53 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202205462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als je gemiddeld genomen veel meer misdaden pleegt en meer in aanraking komt met de politie heb je ook meer kans om neergeschoten geworden.

Bizar hoe dat werkt.
Ah ja, vandaar dat scholieren en studenten als Trayvon Martin en Ahmaud Arbery, die helemaal geen misdaden pleegden, werden neergeschoten en de politie de daders aanvankelijk zonder verder onderzoek wilde laten gaan?
Krekker is de bom!
pi_202205826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit is een belangrijke zaak die in theorie een verkeerd precedent kan scheppen als hij wordt vrijgesproken of anderszins "ermee wegkomt". Dit soort protesten gaan we vaker zien en dit soort mensen met wapens ook dus het moet absoluut duidelijk worden gemaakt dat dit niet oke is. Als jij je wapen op iemand richt en vervolgens vallen andere mensen je aan om je te ontwapenen dan is schieten GEEN zelfverdediging. Door je wapen op iemand te richten zonder goede reden ben jij de aanvaller en zijn de mensen die jouw proberen te ontwapenen de verdedigers, niet andersom. Hopelijk oordeelt de jury correct.

Nog even los van dat een minderjarige niet met een wapen moet kunnen rondlopen, en zich niet valselijk voor moet doen als EMT, maar dat terzijde :P
Imho zou een besluit niet gebaseerd moeten zijn op wat een groep wappies mogelijk zal gaan denken naar aanleiding van de vrijspraak. Het is te achterlijk voor woorden dat een 17-jarige daar agentje is gaan spelen, maar als dat niet strafbaar is dan kun je hem niet daarvoor vervolgen. Zoals een CNN-commentator zei: hij moet blij zijn dat stupiditeit niet strafbaar is.

Heb behoorlijk wat beelden van die avond gezien en nergens was hij de agressor. Overgeven aan een doorgedraaide menigte is imho niet een optie die ik aan iemand zou aanraden. Hij was niet de enige die avond die heeft lopen schieten.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:29:48 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202206000
Weet iemand of de neergeschoten lui werkelijk als helden worden neergezet? En zo ja, waar?
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:32:20 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja ze hebben daar wel een openbare aanklager ala Nederland en OM.

Aka pure onkunde, bewijs verzinnen, aanklachten waarvan je al weet dat ze ongegrond zijn aanvoeren etc.
Maw een groot zooitje en puur op de man af spelen, zover mogelijk en zelfs dat lukt niet.

Word gewoon vrijspraak en omdat het niet goed valt bij enerzijds een klein clubje blanke freakshows met rijke pap en mam en anderzijds die zwart meute wat ze zitten op te jutten, zal de stad daar wel weer branden want zo werkt rechtspraak tegenwoordig.

Dat er 2 pedo’s zijn afgeknald/verwond die hem overduidelijk iets wilde aandoen, waarvan 70.000 mensen live getuige waren via live-streaming, dat het wapen legaal is voor zijn leeftijd (dit wist de “DA” al van te voren, toch proberen hè), dat hij niet van buiten de staat naar een andere staat is gegaan etcetc.

Er is geen enkel bewijs wat zou duiden op moord of doodslag of wat dan ook.
Puur politiek dit.
2?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:35:46 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Hmm jij gaat wel ver, maar op zich iemand die jongetjes van 9 anaal heeft verkracht mag van mij wel dood ja.
Wie mogen er nog meer allemaal dood van jou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202206112
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
2?
Wat ik kan herinneren waren ze beide zedendelinquenten qua seks met minderjarigen.

In Amerika ben je dan automatisch pedo.
Maar misschien vergis ik mij nu even.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:39:09 #80
168304 Mani89
pi_202206125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie mogen er nog meer allemaal dood van jou?
Mensen die wanneer je ergens in een publiek gebouw op de wc zit, zonder te kijken of hij bezet is je deur proberen open te breken, en als het niet lukt nog harder proberen, todat ze besluiten te kijken of misschien de wc bezet is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:39:46 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat ik kan herinneren waren ze beide zedendelinquenten qua seks met minderjarigen.

In Amerika ben je dan automatisch pedo.
Maar misschien vergis ik mij nu even.
Dat was Rosenbaum (die zelf overigens als kind stelselmatig werd misbruikt door zijn stiefvader).

Hubar is ooit een keer opgepakt voor huisvredebreuk geloof ik.

Hoe dan ook, en ook al ben ik van mening dat Rittenhouse in drie gevallen uit zelfverdediging opereerde, het is altijd nogal schrikbarend hoe snel mensen 'dood' mogen van bepaalde lieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:40:23 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Mensen die wanneer je ergens in een publiek gebouw op de wc zit, zonder te kijken of hij bezet is je deur proberen open te breken, en als het niet lukt nog harder proberen, todat ze besluiten te kijken of misschien de wc bezet is.
Wellicht is dit ergens in een ander universum wel humor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:00 #83
168304 Mani89
pi_202206161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht is dit ergens in een ander universum wel humor.
Ik had niet idee dat je op zoek was naar een oprecht antwoord.
pi_202206163
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Imho zou een besluit niet gebaseerd moeten zijn op wat een groep wappies mogelijk zal gaan denken naar aanleiding van de vrijspraak. Het is te achterlijk voor woorden dat een 17-jarige daar agentje is gaan spelen, maar als dat niet strafbaar is dan kun je hem niet daarvoor vervolgen. Zoals een CNN-commentator zei: hij moet blij zijn dat stupiditeit niet strafbaar is.

Heb behoorlijk wat beelden van die avond gezien en nergens was hij de agressor. Overgeven aan een doorgedraaide menigte is imho niet een optie die ik aan iemand zou aanraden. Hij was niet de enige die avond die heeft lopen schieten.
Het gaat niet om agentje spelen of stupiditeit. Het gaat om de vraag: is hij schuldig of was het zelfverdediging? Doordat hij z'n wapen richtte op de menigte (ten strengste verboden tenzij je politie bent of er gevaar is voor je leven) was hij de "initial agressor" en kan hij zich niet meer beroepen op zelfverdediging over wat er daarna gebeurde.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:28 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202206164
Wanneer je illegaal een wapen meebrengt in de VS en je schiet er iemand mee dood, bega je dan geen felony murder?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:33 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik had niet idee dat je op zoek was naar een oprecht antwoord.
Ah, het is gewoon getrol. Goed om te weten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202207333
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat niet om agentje spelen of stupiditeit. Het gaat om de vraag: is hij schuldig of was het zelfverdediging? Doordat hij z'n wapen richtte op de menigte (ten strengste verboden tenzij je politie bent of er gevaar is voor je leven) was hij de "initial agressor" en kan hij zich niet meer beroepen op zelfverdediging over wat er daarna gebeurde.
Wat mij betreft leek het voor die momenten meer zelfverdediging, maar misschien heb jij gelijk. We wachten af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202210165
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat scholieren en studenten als Trayvon Martin en Ahmaud Arbery, die helemaal geen misdaden pleegden, werden neergeschoten en de politie de daders aanvankelijk zonder verder onderzoek wilde laten gaan?
Gebeurt ook wel eens met blanken. Wat is je punt?
pi_202211389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Maar waar haal je dat vandaan?
pi_202213398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij tonen de beelden dat hij dat wapen pas richtte nadat hij door meerdere personen achterna was gezeten, waarvan er een ook een vuurwapen had. In eerste instantie probeerde hij te ontkomen, toen dat niet lukte en er onder andere met een skateboard op hem werd ingehakt, richtte hij pas zijn vuurwapen.
pi_202215507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daarvoor moet je het pleidooi van de aanklager terugkijken met nieuwe beelden. Iets teveel werk voor mij nu om dat uit te pluizen en te posten.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 00:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Volgens mij tonen de beelden dat hij dat wapen pas richtte nadat hij door meerdere personen achterna was gezeten, waarvan er een ook een vuurwapen had. In eerste instantie probeerde hij te ontkomen, toen dat niet lukte en er onder andere met een skateboard op hem werd ingehakt, richtte hij pas zijn vuurwapen.
Dat sowieso niet... die met het skateboard was slachtoffer #2 en die met het vuurwapen was slachtoffer #3.

Slachtoffer #1 (Rosenbaum) had Rittenhouse al eerder op de avond dingen toegeroepen en geïntimideerd maar Rosenbaum ging pas op hem af om z'n wapen af te pakken toen Rittenhouse met zijn wapen begon te richten. Dat deed hij naar eigen zeggen om Rosenbaum af te schrikken maar uit de beelden blijkt dat er helemaal geen bedreigende situatie was.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:31:01 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202215510
Kijk deze maar eens:

Alles wat je hoeft te weten over het hele Kenosha-gebeuren.

Korte samenvatting; rellen worden door de DNC, hun mediakanalen en andere gelieerde organisaties geinitieerd op basis van leugens dat de zoveelste zwarte crimineel zomaar door de politie werd afgeknald. De rellen zijn bewust door de Democratische Partij en hun trawanten geinitieerd uit politieke overwegingen (aanstaande verkiezingen), dit heeft diverse dodelijke slachtoffers en miljarden aan schade opgeleverd. Gouverneurs, burgemeesters en andere plaatselijke machthebbers hebben bewust de politie geinstrueerd niet op te treden tegen rellen en geweld, zodat alles uit de hand kon lopen. Want dat was juist de bedoeling. Daardoor gaan mensen hun eigendom en buurt beschermen en dat kan men dus juist niet hebben, daarom moest Rittenhouse als voorbeeld gesteld worden en jarenlang de bak ingaan. Zodat men aan de burger kan laten zien dat wanneer je voor jezelf en anderen opkomt en verweer biedt tegen de nieuwe bruinhemden, je zal bloeden. Precies ook de reden waarom de huidige politiek zo gespitst is om The Second Amendment af te schaffen; omdat gewapende burgers tegenwicht kunnen bieden tegen een tirannieke overheid.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:37:23 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202215610
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Male lifes matter!
The End Times are wild
  woensdag 17 november 2021 @ 12:27:40 #94
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202216759
pi_202216875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daarvoor moet je het pleidooi van de aanklager terugkijken met nieuwe beelden. Iets teveel werk voor mij nu om dat uit te pluizen en te posten.
[..]
Dat sowieso niet... die met het skateboard was slachtoffer #2 en die met het vuurwapen was slachtoffer #3.

Slachtoffer #1 (Rosenbaum) had Rittenhouse al eerder op de avond dingen toegeroepen en geïntimideerd maar Rosenbaum ging pas op hem af om z'n wapen af te pakken toen Rittenhouse met zijn wapen begon te richten. Dat deed hij naar eigen zeggen om Rosenbaum af te schrikken maar uit de beelden blijkt dat er helemaal geen bedreigende situatie was.
Welke van de pleidooien? Die ene waarop hij met een geweer en zijn vinger aan de trekker een geweer op de jury richt?
  woensdag 17 november 2021 @ 13:32:33 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202217560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke van de pleidooien? Die ene waarop hij met een geweer en zijn vinger aan de trekker een geweer op de jury richt?

Gelukkig werd dit rekwisiet niet van Alec Baldwin geleend.
pi_202224184
Kijk ik niet goed, of is er geen live/slow-chat topic over de Rittenhouse trial die momenteel bezig is?
pi_202224499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kijk deze maar eens:

Alles wat je hoeft te weten over het hele Kenosha-gebeuren.
Dat is toch die clown die volgens zijn eigen werkgever door geen enkel weldenkend mens serieus genomen wordt?
Nee dank je, zonde van mijn tijd om daarnaar te kijken.
  woensdag 17 november 2021 @ 22:01:40 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202224538
Die aanklager heeft in de rechtzaal een AR 15 op de jury gericht terwijl hij zijn vinger op de trigger had.

Vraag maar even aan Alec Baldwin hoe veilig dat is _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202224650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]

Heb vandaag mijn best gedaan het te vinden maar het lukt mij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')