https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-jodenquote:Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.
Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."
Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.
Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
Dat laatste is gelul.quote:Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden
[ twitter ]
Thierry go's full retard![]()
Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :
- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait
Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden
Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin
-
Dit. Je hele ‘verdediging’ is gelul.quote:
Nee dat gebeurt idd nooitquote:
Moest gniffelen.quote:
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.quote:Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?quote:
https://pbs.twimg.com/media/FELE2x8WUAgHrVN?format=jpg&name=largequote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
Eerder deze week zag ik een tweet over een autistische jongen voorbij komen die niet meer mag zwemmen. Heel triest voor de kinderen dat ze antivaxers als ouders hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
Leugenaarquote:Op zondag 14 november 2021 19:17 schreef Starhopper het volgende:
Thierry is een gekkie die in een gesloten GGZ inrichting thuis hoort.
Zo. Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken.
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?quote:Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?quote:Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.
Dat is net zoiets als "ik heb een iemand van kleur als vriend dus ik kan geen racist zijn"quote:Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
Natuurlijk mag je het stom vinden maar je hebt geen recht om hem het zwijgen op te leggen omdat je een andere mening hebtquote:Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
Als die ouders gewoon een vaccinatie nemen kan dat kind Sinterklaas vierenquote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Baudet werd ook de nieuwe Hitler genoemd maar is nu de nieuwe eeuwige Joodquote:Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?
quote:Op zondag 14 november 2021 19:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als die ouders gewoon een vaccinatie nemen kan dat kind Sinterklaas vieren
Ik volg het niet meerquote:Op zondag 14 november 2021 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Baudet werd ook de nieuwe Hitler genoemd maar is nu de nieuwe eeuwige Jood
Wie snapt het nog?
Die man moet gewoon normaal het debat voeren. Door zichzelf met Joden te vergelijken heeft hij bij mij alle krediet verspeeld. En bij velen meer gok ik. Anderen die eerst niets van hem moesten hebben zullen zich nu juist aangetrokken voelen, puur op z'n corona uitspraken.quote:Op zondag 14 november 2021 19:29 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens heeft ie natuurlijk wel een klein beetje gelijk.
Als ze in de straten doodgeschoten worden en de kinderen van ongevaccineerden ongeacht hun eigen vaccinatiestatus op de trein naar vernietigingskampen gestuurd worden, kun je de vergelijking gaan maken.quote:Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Vraagje aan de mensen die 'walgen' van deze vergelijking. Wanneer zou deze vergelijking wel terecht zijn? Op welk punt zouden we dan moeten komen voordat het gerechtvaardigd is om de vergelijking te maken?
Geen aanval oid. Maar is dit niet een heel ander hek?quote:Op zondag 14 november 2021 19:28 schreef mootie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of een paar meter opzij stappen.
Was het?quote:Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Geen aanval oid. Maar is dit niet een heel ander hek?
Als ongevaccineerden massaal vergast en op andere wijzen uitgemoord en actief vervolgd worden om wie ze zijn (en nog niet eens om een bewuste keuze). Dan zou de discussie wellicht langzaam op zijn plaats zijn, tot die tijd is het echt je reinste onzin. Maar goed, Thierry geilt natuurlijk kneiterhard op de koppen met zijn quotes erin, daar gaat het om en zijn volgers, om het welzijn waarvan hij uiteraard geen fuck geeft, volgen toch wel.quote:Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Vraagje aan de mensen die 'walgen' van deze vergelijking. Wanneer zou deze vergelijking wel terecht zijn? Op welk punt zouden we dan moeten komen voordat het gerechtvaardigd is om de vergelijking te maken?
Er is een verschil tussen iets waar je zelf voor kunt kiezen (vaccinatiestatus) en iets waar je niets aan kunt doen (bijv de kleur van je ogen of je huidskleur)quote:Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Sint zal toch niet op meerdere plekken in Zwolle zijn aangekomen?quote:Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat.quote:Op zondag 14 november 2021 19:44 schreef mootie het volgende:
[..]
Sint zal toch niet op meerdere plekken in Zwolle zijn aangekomen?
Dat las ik inderdaad ook op Twitter. Dat je het dan geen discriminatie zou kunnen noemen. Maar dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over een geloofsovertuiging, wat ook een keuze is.quote:Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen iets waar je zelf voor kunt kiezen (vaccinatiestatus) en iets waar je niets aan kunt doen (bijv de kleur van je ogen of je huidskleur)
Ik geloof dat ik wat context mis. Deze mevrouw tweet een hek en jij impliceert geloof ik dat ze op de plek van die foto stond. Of begrijp ik het dan niet goed?quote:Op zondag 14 november 2021 19:44 schreef mootie het volgende:
[..]
Sint zal toch niet op meerdere plekken in Zwolle zijn aangekomen?
In 1935 was er nog niet veel aan de handquote:Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ongevaccineerden massaal vergast en op andere wijzen uitgemoord en actief vervolgd worden om wie ze zijn (en nog niet eens om een bewuste keuze). Dan zou de discussie wellicht langzaam op zijn plaats zijn, tot die tijd is het echt je reinste onzin. Maar goed, Thierry geilt natuurlijk kneiterhard op de koppen met zijn quotes erin, daar gaat het om en zijn volgers, om het welzijn waarvan hij uiteraard geen fuck geeft, volgen toch wel.
Uhhh de joden in de 2de WO werden niet gedeporteerd en vergast om hun joodse geloof he.quote:Op zondag 14 november 2021 19:46 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat las ik inderdaad ook op Twitter. Dat je het dan geen discriminatie zou kunnen noemen. Maar dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over een geloofsovertuiging, wat ook een keuze is.
Als we negers zouden behandelen zoals joden in de 2de WO, inclusief gaskamers.quote:Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Is dat zo? Wat nu als je allergisch bent voor de bestandsdelen en niet gecontroleerd in het ziekenhuis het vaccine krijgt?quote:Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
Die foto was inderdaad een reactie op een andere dramatische tweet inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dat hoeft dan niet perse het geval te zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Was het?
Dat is het probleem met tweets met halve beelden.
Het is vrij makkelijk om je kind bij een hekje te zetten, een sneue foto te maken om vervolgens weer 1000 likes te scoren.
Haha. Dat is dan mooi hé. Je zegt zelf dat het een keuze was, plaats een foto van een ander (?) hek tot tweemaal toe. En nu weet je eigenlijk helemaal niet wat er aan de hand was.quote:Op zondag 14 november 2021 19:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Die foto was inderdaad een reactie op een andere dramatische tweet inderdaad.
Maar ik vind de situatie sowieso niet duidelijk. Blijkbaar waren er 5000 gratis kaarten beschikbaar, greep je daar naast, dan had je pech.
En wat nou als niet-gevaccineerden niet meer naar de supermarkt of huisarts zouden mogen?quote:Op zondag 14 november 2021 19:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhhh de joden in de 2de WO werden niet gedeporteerd en vergast om hun joodse geloof he.
Nou, de andere tweet was dus ook in die stijl. Ga je schamen, een hek, drama, ellende, arme kinderen, terwijl ze een paar meter verderop alles prima konden zien. Framen dus.quote:Op zondag 14 november 2021 19:55 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha. Dat is dan mooi hé. Je zegt zelf dat het een keuze was, plaats een foto van een ander (?) hek tot tweemaal toe. En nu weet je eigenlijk helemaal niet wat er aan de hand was.
Dat vind ik een ander verhaal inderdaad, maar die groep wordt zo groot gemaakt omdat dat de enige groep is waarvoor iedereen wél begrip heeft. En daarvoor valt uiteindelijk ook echt wel iets te regelen natuurlijk. Maar het overgrote deel van de gevaccineerden heeft geen geweldige redenen, anders dan angst en egoïsme.quote:Op zondag 14 november 2021 19:51 schreef Chinless het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat nu als je allergisch bent voor de bestandsdelen en niet gecontroleerd in het ziekenhuis het vaccine krijgt?
Welke andere tweet?quote:Op zondag 14 november 2021 19:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, de andere tweet was dus ook in die stijl. Ga je schamen, een hek, drama, ellende, arme kinderen, terwijl ze een paar meter verderop alles prima konden zien. Framen dus.
Zelfs al zou 99% van Nederland gevaccineerd zijn, er vanuit gaande dat deze 1% een medische reden heeft, dan zijn we nog steeds niet van dit virus en de maatregelen af. Dat besef je je niet zeker?quote:Op zondag 14 november 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat vind ik een ander verhaal inderdaad, maar die groep wordt zo groot gemaakt omdat dat de enige groep is waarvoor iedereen wél begrip heeft. En daarvoor valt uiteindelijk ook echt wel iets te regelen natuurlijk. Maar het overgrote deel van de gevaccineerden heeft geen geweldige redenen, anders dan angst en egoïsme.
De reden dat mensen zo ongemakkelijk worden van deze vergelijking is dat ze zelf gelijkgeschakeld worden met mensen die het misdadige nazi regime steunen.quote:Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Meer ophef op de Twitters! Tweedeling bij de Sinterklaasintocht in Zwolle! Want ze schermen ons af omdat we geen QR code hebben!!!quote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Ah duidelijk. Thanks!quote:Op zondag 14 november 2021 20:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Post 226
NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #101 impersonatie
Top. Wanneer mag ik je op de trein komen zetten en je spullen inpikken?quote:
Dit ben ik inderdaad volledig met je eens. Het werkt vaak één kant op.quote:Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat mensen zo ongemakkelijk worden van deze vergelijking is dat ze zelf gelijkgeschakeld worden met mensen die het misdadige nazi regime steunen.
De nazi vergelijkingen worden al jaren gemaakt richting Baudet, Wilders, Fortuijn en elk ander persoon die zich maar enigszins uitspreekt tegen immigratie.
Arnon Grünberg kon gewoon Marokkanen de nieuwe Joden noemen zonder gevolgen.
Ik blijf de vergelijking ieder geval zelf maken zo vaak als dat ik kan.
Laat mensen zich maar ongemakkelijk voelen en beseffen dat ze een misdadig regime steunen die schijt hebben aan onze grondrechten.
Eer het zo ver komt, heb ik deze planeet echt allang verlaten. Zo veel idioterie is dit leven mij echt allemaal niet waard.quote:Op zondag 14 november 2021 20:06 schreef probeer het volgende:
Top. Wanneer mag ik je op de trein komen zetten en je spullen jatten?
Omdat er ook maar één kant zich regelmatig sympatiseert met de nazi's.quote:Op zondag 14 november 2021 20:07 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dit ben ik inderdaad volledig met je eens. Het werkt vaak één kant op.
Het zo ver komt? Volgens je held is het al zo ver hoor. Ben je al zo oud dan? Of drop je een Drion pilletje op het moment dat ze op je voordeur komen bonzen?quote:Op zondag 14 november 2021 20:08 schreef Maharski het volgende:
[..]
Eer het zo ver komt, heb ik deze planeet echt allang verlaten. Zo veel idioterie is dit leven mij echt allemaal niet waard.
Moest gniffelenquote:Op zondag 14 november 2021 20:10 schreef ems. het volgende:
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Joden waren over het algemeen vrij intellectueel en hadden banen.
Daarbij zijn de gevaccineerden de personen waarop medische experimenten worden uitgevoerd toch?quote:Op zondag 14 november 2021 20:10 schreef ems. het volgende:
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Joden waren over het algemeen vrij intellectueel en hadden banen.
Ja, maar Maurice de Hond zegt het.quote:Op zondag 14 november 2021 20:14 schreef Homdeck het volgende:
Grappig uit de mond van een antisemiet
Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze ten onrechte denken dat zij wél deugen. Ze achten het onmogelijk dat ze meewerken aan een verschrikkelijk beleid. Gelukkig wordt alles nu goed gedocumenteerd. Dat maakt het later een stuk eenvoudiger om de verantwoordelijken te berechten voor hun misdaden.quote:Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat mensen zo ongemakkelijk worden van deze vergelijking is dat ze zelf gelijkgeschakeld worden met mensen die het misdadige nazi regime steunen.
De nazi vergelijkingen worden al jaren gemaakt richting Baudet, Wilders, Fortuijn en elk ander persoon die zich maar enigszins uitspreekt tegen immigratie.
Laat mensen zich maar ongemakkelijk voelen en beseffen dat ze een misdadig regime steunen die schijt hebben aan onze grondrechten.
Ze voelen zich ongemakkelijk terwijl ze van zichzelf vinden dat ze deugen?quote:Op zondag 14 november 2021 20:17 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze ten onrechte denken dat zij wél deugen. Ze achten het onmogelijk dat ze meewerken aan een verschrikkelijk beleid. Gelukkig wordt alles nu goed gedocumenteerd. Dat maakt het later een stuk eenvoudiger om de verantwoordelijken te berechten voor hun misdaden.
Wij ZiJn dE NieUwE JodEN!!!!Einz!!!quote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Precies. Mengele begon in eerste instantie ook gewoon met een uitnodiging die op de mat viel.quote:Op zondag 14 november 2021 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij zijn de gevaccineerden de personen waarop medische experimenten worden uitgevoerd toch?
Hem valt zo'n vergelijking niet echt kwalijk te nemen. Niet omdat hij gelijk heeft, maar omdat het vanuit zijn familiegeschiedenis begrijpelijk is dat hij er emotioneel in staat. Baudet wil vooral zichzelf weer ophef horen creëren.quote:Op zondag 14 november 2021 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, maar Maurice de Hond zegt het.
Die is kennelijk Joods en heeft dus altijd gelijk als het over Jodenvervolging gaat.
Drionnetjequote:Op zondag 14 november 2021 20:11 schreef probeer het volgende:
Het zo ver komt? Volgens je held is het al zo ver hoor. Ben je al zo oud dan? Of drop je een Drion pilletje op het moment dat ze op je voordeur komen bonzen?
Ik kan mij slechts iets realiseren, niet beseffen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Zelfs al zou 99% van Nederland gevaccineerd zijn, er vanuit gaande dat deze 1% een medische reden heeft, dan zijn we nog steeds niet van dit virus en de maatregelen af. Dat besef je je niet zeker?
Precies, dat komt omdat men in Nederland een grenzeloos vertrouwen heeft in de overheid.quote:Op zondag 14 november 2021 20:17 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze ten onrechte denken dat zij wél deugen. Ze achten het onmogelijk dat ze meewerken aan een verschrikkelijk beleid. Gelukkig wordt alles nu goed gedocumenteerd. Dat maakt het later een stuk eenvoudiger om de verantwoordelijken te berechten voor hun misdaden.
Nou. Veelzeggend antwoord.quote:Op zondag 14 november 2021 20:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik kan mij slechts iets realiseren, niet beseffen.
Och, ik wil je iig best een zitplaats in de 1e klas regelen hoor.quote:Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef Maharski het volgende:
[..]
DrionnetjeIk ga een beetje in een concentratiekamp zitten zeg
Dood ga je toch. Dan maar wat eerder en zelfverkozen.
“Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging.”quote:Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze voelen zich ongemakkelijk terwijl ze van zichzelf vinden dat ze deugen?
Probeer het nog eens man.
Nee. Maar áls... dan dat.quote:Op zondag 14 november 2021 20:25 schreef probeer het volgende:
Och, ik wil je iig best een zitplaats in de 1e klas regelen hoor.
Nee maar zonder grollen, ben je daar echt bang voor ja? Dat je opgehaald en afgevoerd wordt?
Hij is een kinderachtige jankerd die misplaatste ahistorische hyperbolen nodig heeft om zijn waanbeelden kracht bij te zetten.quote:
Veelzeggend dat je niet begrijpt dat ik bedoel dat je een werkwoord onterecht als wederkerend werkwoord gebruikt.quote:
Nee hoor, dat is een waanidee dat jouw heel goed uitkomt, zodat jij jezelf kunt verheffen boven "de gemiddelde Nederlander".quote:Op zondag 14 november 2021 20:24 schreef Chivaz het volgende:
Precies, dat komt omdat men in Nederland een grenzeloos vertrouwen heeft in de overheid.
Nul last van. Ik ben immers een enorme zelfbenoemde deuger/deugder, en voel me daar prima bij.quote:Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
“Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging.”
Misschien dat je het nu wel begrijpt.
(Ik ben een optimist)
Gaan we hier een lesje Nederlands houden of het onderwerp van het topic bespreken?quote:Op zondag 14 november 2021 20:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Veelzeggend dat je niet begrijpt dat ik bedoel dat je een werkwoord onterecht als wederkerend werkwoord gebruikt.
Precies het gaat om mondkapjesquote:
PM tegen die tijd maar, dan regel ik je ausweis wel hoor.quote:Op zondag 14 november 2021 20:29 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nee. Maar áls... dan dat.
Nee, zo ver zie ik het nog niet komen. Maar het pad van uitsluiting is wel tricky.
Welk doembeeld is dat?quote:Op zondag 14 november 2021 20:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Nul last van. Ik ben immers een enorme zelfbenoemde deuger/deugder, en voel me daar prima bij.
En voor een optimist houd je er een behoorlijk doembeeld op na, qua vaccinatie weigering.
Godwinnetje hier en daar is niks mis mee idd (zeker op internet niet) maar dan moet de vergelijking wel kloppenquote:Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden
[ twitter ]
Thierry go's full retard![]()
Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :
- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait
Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden
Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin
-
Ja, en? Joden konden moeilijk in niet-Joden veranderen. Ongevaccineerden kunnen prima in gevaccineerden veranderen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Precies het gaat om mondkapjes![]()
Als je dan een meme post, doe het dan goed
[ afbeelding ]
Verspilde moeite, zoals altijd met die achterlijke vergelijking, maar toch maar voor het nageslacht:quote:Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou een ander H woord gebruiken, Etto.quote:Op zondag 14 november 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verspilde moeite, zoals altijd met die achterlijke vergelijking, maar toch maar voor het nageslacht:
Joden, Marokkanen en getint volk - jeweetwel, waar sommigen zich op Fok al jaren over lopen op te winden, toen hoorden je ze echter wat minder over demonisering, uitsluiting en discriminatie - hebben onveranderlijke eigenschappen die met geen mogelijkheid te veranderen, aan te passen of te verhelpen zijn. Jood, Marokkaan of getint ben en blijf je.
Een niet-gevaccineerde voldoet niet aan die omschrijving.
Afgezien nog natuurlijk van het gegeven dat er helemaal geen moorddadige dictator aan het roer staat die een boek vol haat - hetgeen zelf weer beïnvloed was door een eeuwenlange haatcampagne - schreef en al vanaf het begin oproept tot het zuiveren van de bevolking. Ook geen stoottroepen die mensen van straat halen, in elkaar slaan of neerschieten (dat echte geweld is tot op heden nog steeds meer een wappie-dingetje, zie Trier en West-Virginia).
Maar het voelt waarschijnlijk zo lekker om je de ultieme slachtofferrol te kunnen aanmeten. En voor een hoop mensen is dit dubbel handig aangezien ze zo hun eigen neo-nazistische neigingen wat kunnen wegpoetsen. Win-win.
Is sowieso wel opvallend: juist dat volk op Fok wat al jaren van alles roept over zwarten, Marokkanen, zeg maar alles dat getint is, is nu ineens heel zielig en voelt zich gediscrimineerd en gedemoniseerd.
Hilarisch.
Dat geld vice versa net zo goedquote:Op zondag 14 november 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verspilde moeite, zoals altijd met die achterlijke vergelijking, maar toch maar voor het nageslacht:
Joden, Marokkanen en getint volk - jeweetwel, waar sommigen zich op Fok al jaren over lopen op te winden, toen hoorden je ze echter wat minder over demonisering, uitsluiting en discriminatie - hebben onveranderlijke eigenschappen die met geen mogelijkheid te veranderen, aan te passen of te verhelpen zijn. Jood, Marokkaan of getint ben en blijf je.
Afgezien nog natuurlijk van het gegeven dat er helemaal geen moorddadige dictator aan het roer staat die een boek vol haat - hetgeen zelf weer beïnvloed was door een eeuwenlange haatcampagne - schreef en al vanaf het begin oproept tot het zuiveren van de bevolking. Ook geen stoottroepen die mensen van straat halen, in elkaar slaan of neerschieten (dat echte geweld is tot op heden nog steeds meer een wappie-dingetje, zie Trier en West-Virginia).
Maar het voelt waarschijnlijk zo lekker om je de ultieme slachtofferrol te kunnen aanmeten. En voor een hoop mensen is dit dubbel handig aangezien ze zo hun eigen neo-nazistische neigingen wat kunnen wegpoetsen. Win-win.
Is sowieso wel opvallend: juist dat volk op Fok dat al jaren van alles roept over zwarten, Marokkanen, zeg maar alles dat getint is, is nu ineens heel zielig en voelt zich gediscrimineerd en gedemoniseerd.
Hilarisch.
quote:Op zondag 14 november 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is sowieso wel opvallend: juist dat volk op Fok dat al jaren van alles roept over zwarten, Marokkanen, zeg maar alles dat getint is, is nu ineens heel zielig en voelt zich gediscrimineerd en gedemoniseerd.
Hilarisch.
Waar kan ik dat geld ophalen?quote:
Naja luister zelf maarquote:Op zondag 14 november 2021 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Godwinnetje hier en daar is niks mis mee idd (zeker op internet niet) maar dan moet de vergelijking wel kloppen
Als hij niet klopt zeg je eigenlijk dat je een randdebiel bent en dat moet je niet willen
In de Nazi-ideologie verspreidden Joden geen ziektes, ze WAREN de ziekte.quote:Op zondag 14 november 2021 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naja luister zelf maar
[ twitter ]
Goh, dus ook onder de holocaust overlevenden zitten randdebielen. Wie had dat gedacht.quote:Op zondag 14 november 2021 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naja luister zelf maar
[ twitter ]
Video duurt 2.20 minquote:Op zondag 14 november 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Nazi-ideologie verspreidden Joden geen ziektes, ze WAREN de ziekte.
Achterlijkheid kent geen tijd.
Omdat ik deze meuk al ken, Ali.quote:Op zondag 14 november 2021 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Video duurt 2.20 min
Etto post binnen 15 sec een reactie![]()
Ik ook niet maar ik zie een heleboel mensen die altijd de mond vol hebben van bruinerechtshemden dingen roepen waar Wilders het (met aan andere doelgroep) roerend mee eens zou zijnquote:
Wat, deportatie en ontnemen van paspoort?quote:Op zondag 14 november 2021 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ook niet maar ik zie een heleboel mensen die altijd de mond vol hebben van bruinerechtshemden dingen roepen waar Wilders het (met aan andere doelgroep) roerend mee eens zou zijn
Je werkgever hoop ikquote:Op zondag 14 november 2021 20:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar kan ik dat geld ophalen?
Stuur haar een mail en vertelt der dat ze geen idee heeft waarover ze praat.quote:Op zondag 14 november 2021 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik deze meuk al ken, Ali.
Compleet gestoord geworden daar in Zwolle! Dit pikken ze toch niet daar?quote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Ik heb 'm ook niet gekeken. De begeleidende tekst was al genoeg om te stellen dat dat demente besje uit d'r nek lult.quote:Op zondag 14 november 2021 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Video duurt 2.20 min
Etto post binnen 15 sec een reactie![]()
Daar hoef je d'r niet voor te mailen, je kunt gewoon een geschiedenisboek openslaan.quote:Op zondag 14 november 2021 20:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Stuur haar een mail en vertelt der dat ze geen idee heeft waarover ze praat.
Niet meer helpen in het ziekenhuis, nergens meer binnenlaten, repressie werktquote:Op zondag 14 november 2021 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, deportatie en ontnemen van paspoort?
De Holocaust (waarvan ik aanneem dat je eraan refereert, anders heeft zo'n plaatje geen meerwaarde) gaat niet over een situatie waarin een groep mensen ten gevolge van een eigen keuze en omwille van de volksgezondheid tijdelijk geen gebruik kon maken van niet-essentiële faciliteiten. De Holocaust gaat over een groep mensen die zelfs met de beste wil ter wereld niets hadden kunnen veranderen aan het feit dat ze nu eenmaal "biologisch" zo waren als ze waren, en de uitsluiting die het plaatje laat zien was een bewuste eerste stap richting de totale fysieke vernietiging van deze groep. Zie jij dat hier gebeuren?quote:Op zondag 14 november 2021 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan de reacties nu al radenquote:Op zondag 14 november 2021 20:51 schreef Starhopper het volgende:
Kaag gaat morgen Baudet slopen![]()
![]()
![]()
Hoop ik
Dit gaat genot worden in de kamer
[ twitter ]
Of moet dit in een nieuw topic? @sp3cquote:Weisglas: Baudet bereikt dieptepunt door koning 'lul' te noemen
Oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas vindt dat Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet een “nieuw dieptepunt” heeft bereikt door koning Willem-Alexander een “slappe lul” te noemen. Dat zegt de VVD-coryfee op Twitter.
Baudet deed de uitlatingen zaterdag in Helmond tijdens een campagnebijeenkomst. Het filmpje is veel gedeeld op sociale media. “Nieuw dieptepunt: parlementariër die schuttingtaal gebruikt naar de Koning”, stelt Weisglas. “Waarbij dat Kamerlid drommels goed weet dat hij staatsrechtelijk de minister president aanspreekt. Om over de eed van die parlementariër nog maar te zwijgen.”
Thierry Baudet legt in zijn toespraak de schuld voor het “schenden van het grondrecht op lichamelijke integriteit” bij demissionair coronaminister Hugo de Jonge en koning Willem-Alexander. “Geen enkel regime, ook in de Tweede Wereldoorlog niet, is ooit zo ver gegaan”, aldus Baudet. “We moeten in opstand komen!”
De Forum voor Democratie-leider lag al vaker onder vuur voor zijn uitlatingen over het coronabeleid en zijn vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Eerder zei hij, na de Troonrede, te denken dat Willem-Alexander het coronabeleid “in zijn hart ook schandelijk vindt”.
https://www.vorsten.nl/vo(...)oning-lul-te-noemen/
Dat eerste heb ik nergens beweerd.quote:Op zondag 14 november 2021 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet meer helpen in het ziekenhuis, nergens meer binnenlaten, repressie werkt
@:hexagon
Misschien moeten we Yel sturen om een woordje te doen over Baudetquote:Op zondag 14 november 2021 20:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan de reacties nu al raden
-WaLJegelijk
-Hoe durf jeeeeeeeee
-Schaam je kapot
-Dit raakt mij diep
Tis maar wat je onder slopen verstaat
Die laatste is van jouquote:Op zondag 14 november 2021 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik nergens beweerd.
Lijkt me een topic waard maar of Baudet zegt wat stond nog echt NWS is?quote:Op zondag 14 november 2021 20:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of moet dit in een nieuw topic? @:sp3c
Bij defensie hebben we een vaccinatiegraad van een procent of 90 (niet verplicht). Het gros heeft verder geen moeite met de maatregelen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:22 schreef probeer het volgende:
Precies. Mengele begon in eerste instantie ook gewoon met een uitnodiging die op de mat viel.
Maar hoe zit dat met jou dan? Nog wel zin om soldaat te zijn voor deze fascistische Nederlandse overheid?
Nee.quote:Op zondag 14 november 2021 20:58 schreef probeer het volgende:
Kunnen we dan iig hier samen met alle gevaccineerde deugders afspreken dat Baudet echt de allereerste is die we van zijn bed lichten?
Nee maar het zou wel lekker zijn als hij eens een paar maanden zijn bek hieldquote:Op zondag 14 november 2021 20:58 schreef probeer het volgende:
Kunnen we dan iig hier samen met alle gevaccineerde deugders afspreken dat Baudet echt de allereerste is die we van zijn bed lichten?
Dat klopt. Maar repressie gebruiken we wel vaker om de veiligheid en gezondheid van ons land te waarborgen. Een plicht om een bril/lenzen te dragen in de auto, als je ogen niet goed zijn, is ook een vorm van repressie. Maar dat vinden we helemaal prima.quote:
Ja man we lopen allemaal de polonaise!!1quote:Op zondag 14 november 2021 21:03 schreef leolinedance het volgende:
Treurig om te zien dat het nieuwe normaal door velen met liefde wordt geaccepteerd.
Niet iedereen gelukkig.quote:Op zondag 14 november 2021 21:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja man we lopen allemaal de polonaise!!1
Van kwaaie peren oftewel nieten hoef je niet te verwachten dat zij maanden of langer zwijgen. Ons kent ons.quote:Op zondag 14 november 2021 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee maar het zou wel lekker zijn als hij eens een paar maanden zijn bek hield
Treurig...quote:Op zondag 14 november 2021 21:03 schreef leolinedance het volgende:
Treurig om te zien dat het nieuwe normaal door velen met liefde wordt geaccepteerd.
Noujazeg! Alleen maar omdat we ijverig plannen maken om alle niet-gevaccineerden met de betuwelijn naar het oosten af te voeren? Kom op zeg, ken je geen fatsoen ofzo?quote:Op zondag 14 november 2021 21:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Deugers kunnen sowieso kapotvallen.
ik verwacht het ook nietquote:Op zondag 14 november 2021 21:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Van kwaaie peren oftewel nieten hoef je niet te verwachten dat zij maanden of langer zwijgen. Ons kent ons.
Dramaqueen galore.quote:Op zondag 14 november 2021 21:21 schreef Confetti het volgende:
Een ding is wel duidelijk. Sinds de acties tegen de Joden in de jaren 30 is in West-Europa nog niet een specifieke groep mensen van hun grondrechten ontdaan. Massadetentie van een paar miljoen mensen in Oostenrijk wordt maar normaal gevonden. Ook vanochtend hoorde ik die vetklep uit Nijmegen roepen dat als het moet, moet het.
Eigenlijk is er bijna geen taboe meer om af te rekenen met ongevaccineerden. Zo werkt de glijdende schaal nou eenmaal als de minister geen moment onbenut laat om ongevaccineerden in de hoek te duwen.
Leuke vergelijking, maar iemand met slechte ogen heeft een medische conditie die tijdens het autorijden tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.quote:Op zondag 14 november 2021 21:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar repressie gebruiken we wel vaker om de veiligheid en gezondheid van ons land te waarborgen. Een plicht om een bril/lenzen te dragen in de auto, als je ogen niet goed zijn, is ook een vorm van repressie. Maar dat vinden we helemaal prima.
Die tribunalen, waarden wanneer zijn die?quote:Op zondag 14 november 2021 21:11 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Maar er is niets aan de hand hoor met Baudet en de FvD.
Niet getreurd , Jette zal het leed van een willekeurige Joods slachtoffer gebruiken om Theirry de mond te snoeren( deed die vorige keer ook al. Als het effect is uitgewerkt kan je altijd nog voor plan b gaan in de vorm van Yelquote:Op zondag 14 november 2021 20:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moeten we Yel sturen om een woordje te doen over Baudet
[ twitter ]
Het is meer dat die club steeds meer lawaai maakt en zich nu bedient van de meest bizarre vergelijkingen... Dan lijkt het al snel alsof de weerstand toenmeent natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 21:24 schreef KillemWieft het volgende:
Maar goed, hier gaan we niet uitkomen. Ik ben wel ontzettend blij dat de weerstand tegen het beleid toeneemt.
Iedereen die dit zegt wat Baudet zegt is de verkeerde persoon.quote:Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:
Ook aan jou, wanneer word je opgehaald?quote:Op zondag 14 november 2021 21:21 schreef Confetti het volgende:
Een ding is wel duidelijk. Sinds de acties tegen de Joden in de jaren 30 is in West-Europa nog niet een specifieke groep mensen van hun grondrechten ontdaan. Massadetentie van een paar miljoen mensen in Oostenrijk wordt maar normaal gevonden. Ook vanochtend hoorde ik die vetklep uit Nijmegen roepen dat als het moet, moet het.
Eigenlijk is er bijna geen taboe meer om af te rekenen met ongevaccineerden. Zo werkt de glijdende schaal nou eenmaal als de minister geen moment onbenut laat om ongevaccineerden in de hoek te duwen.
Het lijkt eerder dat hun frustratie toeneemt dat het vrijblijvende obstructie-spelletje voorbij is.quote:Op zondag 14 november 2021 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is meer dat die club steeds meer lawaai maakt en zich nu bedient van de meest bizarre vergelijkingen... Dan lijkt het al snel alsof de weerstand toenmeent natuurlijk.
Edit: De vaccinatiebereidheid in Nederland ligt stabiel tussen de 90 en 99%... Die hooguit 10% maakt lawaai voor 200%...
[ afbeelding ]
Je medische status kan leiden tot teveel mensen in het ziekenhuis.quote:Op zondag 14 november 2021 21:24 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Leuke vergelijking, maar iemand met slechte ogen heeft een medische conditie die tijdens het autorijden tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
wordtquote:Op zondag 14 november 2021 21:50 schreef Ali_boo het volgende:
Aan welke kant van de debat je ook staat, dit word een geweldige shitshow morgen in de tweede kamer
[ twitter ]
De ironie in het voorstel van je held Yell…..quote:Op zondag 14 november 2021 20:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moeten we Yel sturen om een woordje te doen over Baudet
[ twitter ]
Goede reactie van Baudet want dat is nu precies waar ze het over willen hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 21:50 schreef Ali_boo het volgende:
Aan welke kant van de debat je ook staat, dit word een geweldige shitshow morgen in de tweede kamer
[ twitter ]
Wie gebruiken er nog meer Godwins dan?quote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef Chivaz het volgende:
Goede reactie van Baudet want dat is nu precies waar ze het over willen hebben.
Over de toon en de “walgelijke” vergelijking.
Nee het vergelijken en godwins gebruiken dat kan alleen als je de juiste mening hebt.
Pepijn en Freek zijn daar ook goed inquote:Op zondag 14 november 2021 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie gebruiken er nog meer Godwins dan?
In beide gevallen is het onzin, maar Baudets cynische getrol is nog ergerlijker dan de Godwins van zijn politiek correcte tegenstanders omdat zij er tenminste nog in geloven.quote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het vergelijken en godwins gebruiken dat kan alleen als je de juiste mening hebt.
Klopt. Ze geven alleen om hun eigen "vrijheid"quote:Op zondag 14 november 2021 22:11 schreef AchJa het volgende:
Even voor al die lui die nu van mening zijn dat ze de "nieuwe joden" zijn... Waren jullie het niet die vorig jaar nog zo zaten hameren op het opsluiten van de ouderen, kwetsbaren en obese dikzakken zodat jullie door konden gaan met het reguliere leven?
Zolang die vol op de aanval gaat en geen gas terug neemt vind ik het best. Wil geen herhaling van de vorige keer zienquote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat je niet zelf met een voorbeeld kan komenquote:Op zondag 14 november 2021 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie gebruiken er nog meer Godwins dan?
quote:Gewone Duitser juichte om ‘maatregelen’ tegen Joden
Het is gevaarlijk om mensen te kwalificeren als zondebok, bron van ziekte of profiteur. In de historie zijn er daarvan tal van voorbeelden, met als meest heftige het lot van de Joden in de Tweede Wereldoorlog. Onthullende dagboeken laten zien hoe de gewone Duitser in die tijd verblind was door de staatspropaganda en de jacht op de Joden toejuichte. De parallellen met nu zijn schokkend.
Bij het ontruimen van zijn ouderlijk huis vindt de Duitse schrijver Joachim Krause (1946) op zolder bijna tweeduizend brieven en dagboeken die tussen 1933 en 1945 geschreven werden. Het is een ongelooflijke en pijnlijke ontdekking: als een puzzel krijgen de teksten, eenmaal op chronologische volgorde gelegd, steeds meer betekenis. De drie jonge briefschrijvers zijn z’n ouders en zijn oom, die in 1942 al een ‘heldendood’ gestorven is.
Ze beschrijven in hun brieven hun politieke standpunten en discussiëren over onder meer het Jodenvraagstuk. Krause komt tot de schokkende ontdekking dat zijn ouders het nationaalsocialisme steunden; nooit hadden de kinderen dat geweten. De moeder blijkt een hartstochtelijk bewonderaar van Hitler, de oom een fanatiek officier. Alleen de vader behoudt een zekere kritische distantie ten opzichte van de nationaalsocialistische ideologie. Door de inhoud van de brieven en dagboeken moet de schrijver het beeld dat hij van zijn ouders had, grondig herzien, en hij doet dat door de hele familiegeschiedenis op dappere wijze te documenteren in het intense boek Onbekende Erfenis (1), dat in 2018 verscheen.
Wat een inkijkje in die tijd zo boeiend maakt is dat het precies laat zien wat staatspropaganda met mensen doet. De krant Der Sonntag schreef over Onbekende Erfenis: ‘Dit boek toont niet alleen hoe miljoenen mensen, geïnfecteerd met propaganda, toentertijd gedacht en zich gedragen hebben, maar ook hoe daarover miljoenen keren gezwegen werd en wordt.’
Volgens de geschiedschrijving wist het Duitse volk niet of nauwelijks wat er met de Joden gebeurde, maar uit dit boek blijkt dat ze dat wel degelijk wisten en die ‘maatregelen’ zelfs toejuichten. We citeren een brief van de moeder van Joachim Krause, waaruit niet alleen blijkt dat de gewone Duitser de Jood het allerslechtste toewenste, maar ook dat de ‘maatregelen’ tegen dit volk volgens haar niet hard genoeg konden zijn. Het citaat uit een brief van zijn moeder in de oorlogsjaren:
‘Vernieling en vernietiging zijn ons Duitsers innerlijk vreemd. Wij willen scheppen, bouwen, daarom is het voor ons ook zo moeilijk de methoden en strijdmiddelen van deze oorlog te accepteren. Een ding is duidelijk: wanneer wij in sommige dingen onverbiddelijk hard en tegenover Joden en partizanen zelfs vaak ongehoord wreed optreden, dan is dat alleen maar een helaas noodzakelijke verdediging tegen de nog veel onmenselijker gruwelijkheid die de haat van die anderen ons had toebedacht. Wij zouden nooit op het idee komen een ander zinloos te kwellen of zelfs duizenden op gruwelijke wijze de dood in te jagen, maar dat wat ons nu en in de loop van vele jaren reeds door de Joden en hun helpers is aangedaan, dat moet gewroken worden. Een volk dat zich niet tegen bezoedeling, verkrachting en steeds weer nieuwe klappen verzet, heeft geen eer en verliest zijn bestaansrecht. Joden hebben op elk gebied van het zedelijke en geestelijke leven groot onheil aangericht. Nu moeten ze daarvoor het gelag betalen. In mijn ogen is er een principieel verschil tussen de moeilijkheden die de Volksduitsers overal ter wereld moeten dulden, de massamoorden in Vinnytsja (een stad in Oekraïne waar de Duitsers in 1941 alle Joden uitroeiden, red.) en onze harde maatregelen tegen de Joden. De Jood heeft absoluut altijd alleen maar voor zijn eigen belang geleefd en niet ten dienste van de mensheid. Maar waarom haat hij vooral ons Duitsers zo? Misschien omdat hij in het Duitse het tegenovergestelde levensbeginsel ziet. Joden zuigen vanuit een oeroude machtshonger puur voor hun eigenbelang de krachtbronnen van de mensheid uit, terwijl Duitsers vanuit een roeping die ze diep van binnen voelen nieuwe krachtstromen in de wereld brengen, ze wil iets doen voor de mensheid en voorgaan op de weg naar het goede. Dat de wereld ooit beter zal worden door het Duitse wezen was voor onze voorouders eeuwenlang een droom, maar voor ons vandaag een plicht.’
Parallellen met nu
Het geeft aan hoezeer de gewone Duitser vergiftigd was door de staatspropaganda. Wordt ons tegenwoordig geleerd dat de Duitsers de Joden haatten puur vanwege hun ras, uit deze brief blijkt dat het niet zo simpel was. De staatspropaganda had het Duitse volk wijsgemaakt dat het andersom was: de Joden haatten de Duitsers juist, ze zouden de Duitsers juist de dood ingejaagd hebben, groot onheil hebben aangericht en alleen maar voor hun eigen belang en niet ten dienste van de mensheid leven.
Dit soort zaken wordt ongevaccineerden tegenwoordig aangewreven. Volgens Hugo de Jonge hebben alleen gevaccineerden ‘hun verantwoordelijkheid genomen’ door zich te laten prikken, en zijn ongevaccineerden asociaal en verdienen het uitgestoten te worden. Wie zich laat prikken doet dat onbaatzuchtig ‘voor een ander’, wie zich niet laat prikken leeft alleen voor zichzelf. Volgens de staatspropaganda jagen ongevaccineerden de gevaccineerden de dood in door ziekenhuisbedden in te nemen waardoor brave gevaccineerden niet geopereerd kunnen worden.
Parallellen te over die aantonen dat er veel gelijkenis zit in hoe de Joden destijds behandeld werden. Die overeenkomst is er ook in de ‘maatregelen’ die genomen worden. Al op 1 april 1933 organiseerde de Duitse staat een boycot van Joodse ondernemers en vrijberoepsbeoefenaars. In september 1935 kondigde de staat uitgebreide wetgeving op het terrein van nationaliteit en burgerschap af. Joden werden met deze wetten buiten de ‘Duitse volksgemeenschap’ geplaatst.
In Nederland begint het als het Joden op 1 juli 1940 verboden wordt om in de luchtbeschermingsdienst te werken. Dan volgt het verbod om Joden aan te nemen in overheidsdienst. Dan zijn ze niet meer welkom op Amsterdamse markten. In november is er de bekendmaking dat Joodse ambtenaren worden geschorst; op 21 februari 1941 worden zij ontslagen. Op 7 januari komt er een verbod voor Joden om bioscopen te bezoeken. Een paar dagen daarna moeten alle Joden zich laten registreren. Op verschillende openbare plekken verschijnen borden met de tekst ‘Joden niet gewenscht’.
Lockdown voor Joden
Wil men nu een lockdown voor ongevaccineerden, zoals in Oostenrijk al ingevoerd en straks in Nederland met 2G, destijds was de lockdown er alleen voor Joden. Dit zijn de ‘maatregelen’ dan: Joodse studenten mogen niet meer studeren aan de universiteit. Op 12 maart mogen ze niet meer beschikken over hun eigen bedrijf. 1 april: Joden mogen in Haarlem voortaan niet meer in cafés, restaurants, bioscopen, schouwburgen, bibliotheken en zwembaden komen. 31 mei:
vanaf nu is het verboden voor Joden om zwembaden en stranden te bezoeken. Ook mogen ze geen kamers meer huren in sommige badplaatsen en openbare gelegenheden bezoeken in die plaatsen. Op 1 september wordt het Joodse leerlingen verboden om reguliere scholen en onderwijsinstellingen te bezoeken.
Vanaf 15 september is het verboden voor Joden om parken, dierentuinen, cafés, restaurants, bibliotheken, hotels, schouwburgen, bioscopen en musea te bezoeken. En Joden mogen niet meer zonder vergunning reizen of verhuizen. Vanaf dit moment verschijnen borden met de tekst ‘Voor Joden verboden’ in het straatbeeld. Op 20 oktober wordt de Joodse Raad verplicht een registratie aan te leggen van alle Joden in Nederland. Ook is er een nieuwe verordening die Joden beperkt in het uitoefenen van bepaalde beroepen en afhankelijk maakt van een vergunning. En het wordt veel makkelijker om Joden te ontslaan.
Op 22 oktober moeten Joden niet-Joodse verenigingen en stichtingen verlaten. Op 5 december moeten alle niet-Nederlandse Joden zich melden voor ‘vrijwillige emigratie’. Op 9 januari wordt openbaar onderwijs voor Joden verboden. Op 23 januari 1942 worden persoonsbewijzen van Joden voorzien van de letter 'J'. Op 5 juni komt er een volledig reisverbod voor Joden. Op 12 juni een verbod voor Joden om buiten bepaalde tijdstippen boodschappen te doen en ze mogen slechts in een beperkt aantal winkels komen. Joden mogen geen sport meer beoefenen. 30 juni: instelling avondklok. Joden moeten tussen 20.00 en 06.00 uur thuis zijn. 6 juli: Joden mogen niet meer op bezoek bij niet-Joden.
De gelijkenissen met wat ongevaccineerden nu wordt aangedaan, is schokkend. Wetten worden veranderd voor 2G-beleid, waarin testen voor toegang niet langer is toegestaan, en daarmee komen ongevaccineerden in exact dezelfde situatie terecht als Joden destijds. Ze worden in vele landen om ons heen al ontslagen, waar Rutte ook op aanstuurt, en mogen niet meer reizen met het openbaar vervoer. In Canada mogen ze zelfs hun land al niet meer verlaten. Viroloog en dierenarts Ab Osterhaus zei bij Op1 ongevaccineerden het liefst te willen ‘isoleren’ zoals hij dat met zieke dieren doet, ze ‘aan de neus te willen herkennen’ en ‘met een systeem te kunnen vervolgen’.
Geen moreel kompas
Dr. Wendy Mittemeijer-Ooteman luidde op LinkedIn de noodklok. De consultant medical affairs & pharma ethics schreef: ‘Ik wilde er eigenlijk niets over posten, maar ik lig hier letterlijk wakker van. Niet omdat deze zielige opa zonder moreel kompas dit zegt, maar omdat niemand hem er op dat moment op aanspreekt. In de farma noemen we iemand als Ab O. een ‘opinieleider’, een expert met formele en informele invloed. Iemand wiens opinie in staat is een grote groep mensen te leiden en te verleiden. Ik ben erin getraind deze opinieleiders te beoordelen op ethisch gedrag, en al dan niet te besluiten met hen samen te werken. In dit geval zou mijn gratis advies zijn: werk niet met deze man samen.’
De NPO vond het lollig om in het programma De Sociëteit te komen met een Squid Game-parodie waarin ongevaccineerden worden doodgeschoten. En het NPO-programma Plakshot maakte een drillrap-video waarin de jeugd wordt bedreigd om zich te laten vaccineren. Wie dat niet doet, wordt ‘geprikt’, straattaal voor neergestoken. En iemand zei op NPO Radio 1: ‘Ga allemaal lekker dood.’ Daarbij de hele discussie om ongevaccineerden het recht op zorg te ontzeggen, en nu ook het recht om te mogen werken en in je levensonderhoud te mogen voorzien.
FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen vergeleek de filmpjes met de genocide in Rwanda in de jaren negentig: ‘Ziet u wellicht parallellen tussen Radio Milles Collines en de manier waarop de genocide in Rwanda tot stand is gekomen?’ vroeg hij de minister van justitie, ‘en de genocidale satirische geweldsfantasie zoals die door de NPO is uitgezonden waarbij een bepaalde bevolkingsgroep, in dit geval de ongevaccineerden, massaal wordt doodgeschoten?’
Op Radio Milles Collines werden de Tutsi's kakkerlakken genoemd die gedood moesten worden. We weten allemaal hoe dat is geëindigd, net als wat het lot van de Joden was in de Tweede Wereldoorlog. Het is schokkend dat de ‘brave burgers’ van nu zich soms net zo haatdragend opstellen richting ongevaccineerden als gewone Duitsers richting Joden destijds. Dat doet, gecombineerd met het overheidsbeleid om ongevaccineerden buiten de maatschappij te plaatsen en verder kapot te maken, het ergste vrezen voor de toekomst.
https://www.fvd.nl/gewone(...)email&utm_source=fvd
Hej, jij snapt wel hoe aanhalingstekens werken.quote:Op zondag 14 november 2021 21:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo reageerde een groot deel van Europa toendertijd ook.quote:
GTFO met je gejank.quote:Op zondag 14 november 2021 22:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zo reageerde een groot deel van Europa toendertijd ook.
Waarom vraag je je dat nog af nadat daar toelichting over is gegeven door Baudet?quote:Op zondag 14 november 2021 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hej, jij snapt wel hoe aanhalingstekens werken.
Kun je misschien uitleggen waarom Baudet de Holocaust tussen aanhalingstekens plaatst?
Ja, hij claimt dat het een citaat was.quote:Op zondag 14 november 2021 22:39 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat nog af nadat daar toelichting over is gegeven door Baudet?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
quote:Op zondag 14 november 2021 22:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]Succes weer volgende week op het Malieveld. vergeet je ster niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Jesusquote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Gideon. Of althans, hij probeerde er mee te onschrijven dat hij juíst geen vergelijking met de holocaust had gemaakt.quote:Op zondag 14 november 2021 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, hij claimt dat het een citaat was.
Maar wie citeert hij dan?
That's what she Hitler said.quote:
quote:‘Vernieling en vernietiging zijn ons Duitsers innerlijk vreemd. Wij willen scheppen, bouwen, daarom is het voor ons ook zo moeilijk de methoden en strijdmiddelen van deze oorlog te accepteren. Een ding is duidelijk: wanneer wij in sommige dingen onverbiddelijk hard en tegenover Joden en partizanen zelfs vaak ongehoord wreed optreden, dan is dat alleen maar een helaas noodzakelijke verdediging tegen de nog veel onmenselijker gruwelijkheid die de haat van die anderen ons had toebedacht. Wij zouden nooit op het idee komen een ander zinloos te kwellen of zelfs duizenden op gruwelijke wijze de dood in te jagen, maar dat wat ons nu en in de loop van vele jaren reeds door de Joden en hun helpers is aangedaan, dat moet gewroken worden. Een volk dat zich niet tegen bezoedeling, verkrachting en steeds weer nieuwe klappen verzet, heeft geen eer en verliest zijn bestaansrecht. Joden hebben op elk gebied van het zedelijke en geestelijke leven groot onheil aangericht. Nu moeten ze daarvoor het gelag betalen. In mijn ogen is er een principieel verschil tussen de moeilijkheden die de Volksduitsers overal ter wereld moeten dulden, de massamoorden in Vinnytsja (een stad in Oekraïne waar de Duitsers in 1941 alle Joden uitroeiden, red.) en onze harde maatregelen tegen de Joden. De Jood heeft absoluut altijd alleen maar voor zijn eigen belang geleefd en niet ten dienste van de mensheid. Maar waarom haat hij vooral ons Duitsers zo? Misschien omdat hij in het Duitse het tegenovergestelde levensbeginsel ziet. Joden zuigen vanuit een oeroude machtshonger puur voor hun eigenbelang de krachtbronnen van de mensheid uit, terwijl Duitsers vanuit een roeping die ze diep van binnen voelen nieuwe krachtstromen in de wereld brengen, ze wil iets doen voor de mensheid en voorgaan op de weg naar het goede. Dat de wereld ooit beter zal worden door het Duitse wezen was voor onze voorouders eeuwenlang een droom, maar voor ons vandaag een plicht.’
'hij brengt het gezag schade toe'quote:Op zondag 14 november 2021 21:50 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
A) Dat geldt zeker niet voor alle ongevaccineerden. Sommigen hebben een onderliggende aandoening waardoor vaccinatie een te groot risico is.quote:Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Maak er een spandoekje van zaterdag. Net als zoals de joden destijds openlijk konden protesteren in Nazi-Duitsland, en dingen roepen over de overheid en via allerlei media-kanalen hun grieven..quote:Op zondag 14 november 2021 22:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
That's what she Hitler said.
Als mensen bereid zijn dit kinderen aan te doen omdat ze het niet eens zijn met de keuze van hun ouders ben ik geneigd Baudet een punt te geven.quote:Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]
Joden konden ook rechten verdienen door trucjes te doen voor het regime.quote:Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Als je de parallellen nu niet ziet ben je gewoon een kundig historicus. Of niet eens eigenlijk; een geïnteresseerde leek met iets meer hersencellen dan een fruitvlieg zal die vergelijking niet maken.quote:Op zondag 14 november 2021 22:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
A) Dat geldt zeker niet voor alle ongevaccineerden. Sommigen hebben een onderliggende aandoening waardoor vaccinatie een te groot risico is.
B) Iedereen mag zijn eigen baten/risico afweging maken. Het is zijn of haar lichaam! Dat de overheid daar consequenties tegenover zet is al zwaar onethisch, maar is tijdens (échte) pandemie nog tot daar aan toe. Maar basisrechten afnemen en verkettering zijn zwaar onethisch en not done.
Zometeen mogen ongevaccineerden niet meer met het OV. En afhankelijk van hun werkgever niet meer werken. Dus geen inkomen. Dus geen vervoer meer indien geen autobezit. En dat nog bovenop het afnemen van alle vormen van 'entertainment'.
Of zoals in Oostenrijk, mogen ongevaccineerden zelfs de deur niet meer uit zonder geldige reden:
Lockdown voor niet-gevaccineerden in Oostenrijk
In nota bene Oostenrijk. Oh dat komt hier zeker niet? Nee, tuurlijk niet. Net als een coronapas, een avondklok, een 2g systeem, drang of dwang, was allemaal wappie-gelul.
Als je de parallellen nu nog niet ziet dan wil je het niet zien vanwege je superieure positie in de samenleving als gevaccineerde.
Dat slaat nergens op. Vooral omdat hij 'links' wel op juiste wijze tussen aanhalingstekens lijkt te zetten.quote:Op zondag 14 november 2021 22:44 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gideon. Of althans, hij probeerde er mee te onschrijven dat hij juíst geen vergelijking met de holocaust had gemaakt.
Te laat lullo. Daar begon het met de Joden ook niet mee.quote:Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Als ze in de straten doodgeschoten worden en de kinderen van ongevaccineerden ongeacht hun eigen vaccinatiestatus op de trein naar vernietigingskampen gestuurd worden, kun je de vergelijking gaan maken.
Een vergelijking is niet hetzelfde als een gelijkstelling, hè. Zoals Wz vandaag al zei: vergelijkingen zijn er om de overeenkomsten te duiden maar zijn inherent non-identiek.quote:Op zondag 14 november 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak er een spandoekje van zaterdag. Net als zoals de joden destijds openlijk konden protesteren in Nazi-Duitsland, en dingen roepen over de overheid en via allerlei media-kanalen hun grieven..
Oh echt?quote:Op zondag 14 november 2021 22:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Joden konden ook rechten verdienen door trucjes te doen voor het regime.
En dat gaat hier ook niet gebeuren, hoe graag dramaqueens en snowflakes zich ook slachtoffer willen voelen van de grote boze Nazi overheid.quote:Op zondag 14 november 2021 22:50 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Te laat lullo. Daar begon het met de Joden ook niet mee.
En tegen die tijd dat dat gebeurt is het kwaad al geschied.
Geef het nog eventjes.quote:Op zondag 14 november 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak er een spandoekje van zaterdag. Net als zoals de joden destijds openlijk konden protesteren in Nazi-Duitsland, en dingen roepen over de overheid en via allerlei media-kanalen hun grieven..
oh wacht
De enige reden dat die vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - gemaakt wordt is omdat wappies zichzelf graag heel bijzonder en slachtoffer willen voelen. En dan is een vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - met 19e eeuws landarbeiders in een pseudo-feodaal Drenthe wat minder sexy en funky dan gaan zwaaien met jodensterren.quote:Op zondag 14 november 2021 22:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Een vergelijking is niet hetzelfde als een gelijkstelling, hè. Zoals Wz vandaag al zei: vergelijkingen zijn er om de overeenkomsten te duiden maar zijn inherent non-identiek.
Ja, sommige Joden mochten als nuttige dwazen fungeren en helpen bij het oprollen van de rest. En toen ze klaar waren mochten ze zelf op de trein.quote:Op zondag 14 november 2021 22:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Joden konden ook rechten verdienen door trucjes te doen voor het regime.
Haha slachtoffer willen voelen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat gaat hier ook niet gebeuren, hoe graag dramaqueens en snowflakes zich ook slachtoffer willen voelen van de grote boze Nazi overheid.
Dat dachten de joden in het begin ook niet.quote:Op zondag 14 november 2021 19:25 schreef LXIV het volgende:
Ze gaan wel erg ver om mensen aan de vaccinatie te krijgen. Getest is beter dan gevaccineerd.
Vergelijking met joden gaat wel wat ver, ik denk niet dat ongevaccineerden in gaskamers gaan komen.
Daar gaat de vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - ook al mank; Joden werden namelijk uit hun huizen verdreven.quote:Op zondag 14 november 2021 22:52 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Geef het nog eventjes.
Lockdown voor niet-gevaccineerden in Oostenrijk
In (nota bene) Oostenrijk zijn ze alweer een stapje verder. Het huis niet uit zonder ausweiss.
Maar dat komt hier natuurlijk nooit! Wat een wappiegelul!
Ah, nooit wat van meegekregen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat je niet zelf met een voorbeeld kan komen
Hier een willekeurige citaat
[ afbeelding ]
Als je daar een Holocaust-vergelijking bij gaat slepen ben je inderdaad een dramaqueen, snowflake en wannabe slachtoffer. En historisch gezien een volstrekte randdebiel.quote:Op zondag 14 november 2021 22:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha slachtoffer willen voelen.
Ja, iedereen wil heel graag uitgesloten worden van:
- Sociale activiteiten
- Werk en dus inkomen
- Openbaar vervoer
- Alle vormen van buitenshuis cultuur en vermaak
Wat een jankerds he die ongevaccineerden.
Of in Oostenrijk zelfs het huis niet meer uit mogen. Wat een slachtoffergedrag. Wat zeuren ze nou? Ze hebben toch nog internet?
Pas veel later.quote:Op zondag 14 november 2021 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar gaat de vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - ook al mank; Joden werden namelijk uit hun huizen verdreven.
De Joden hadden ook de mogelijkheid om te emigreren en valse papieren te gebruiken. Dat werd dus ook volop gedaan.quote:Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
En welk prikje konden Joden precies halen om Jood-af te zijn?quote:Op zondag 14 november 2021 22:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Pas veel later.
Het begon met allerlei uitsluitingen. Steeds eentje meer.
En dagelijks op het nieuws en in de krant verdachtmakingen, beschuldigingen, etc.
Dat is allemaal al lang gaande. Het is nu de vraag waar het stopt. Als ik de vaxxers zo hoor dan stopt het niet. Ik lees en hoor elke dag dat ongevaccineerden dood mogen, van zorg moeten worden onthouden, 'net als in Oostenrijk in hun huizen moeten worden opgesloten', etc.
De massa is er hier ook klaar voor en heeft nu al vrede met de huidige situatie.
Omdat de Nazi's de Joden dood wilde hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 22:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De Joden hadden ook de mogelijkheid om te emigreren en valse papieren te gebruiken. Dat werd dus ook volop gedaan.
Nogmaals, de holocaust komt later in het verhaal. Niemand zegt dat we nu midden in de holocaust zitten.quote:Op zondag 14 november 2021 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je daar een Holocaust-vergelijking bij gaat slepen ben je inderdaad een dramaqueen, snowflake en wannabe slachtoffer. En historisch gezien een volstrekte randdebiel.
Maar knul, rechten zijn voor iedereen verleden tijd. Dat is het venijnige van de illusie die ontstaat bij de mensen die ze hebben 'terugverdiend'. De hele handeling van het 'verdienen' ís de doodsteek van het rechtsprincipe. En dat lijkt maar niet in te dalen bij zij die lekker gaan op de tweedeling en het hebben van de 'upper hand' door in de pas van het regime te lopen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh echt?
Ja, doodwerken in kampen en daarna alsnog een spuitje (!) krijgen was echt een recht inderdaad.
Toe, ga door.
Nee, daar lijkt het niet op.quote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nogmaals, de holocaust komt later in het verhaal. Niemand zegt dat we nu midden in de holocaust zitten.
Het traject daarnaar toe, in de jaren ervoor, begint er echter wel sterk op te lijken. Ook al hebben ze uiteindelijk niet dezelfde afloop.
Gelijkstellen en overeenkomsten zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat de Nazi's de Joden dood wilde hebben.
Daar gaat je vergelijking.
Zoek een nieuwe. Probeer het eens met Amazone-indianen o.i.d.
Ja, die hadden we al behandeld.quote:Op zondag 14 november 2021 22:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Gelijkstellen en overeenkomsten zijn 2 verschillende dingen.
Het regime...quote:Op zondag 14 november 2021 22:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Maar knul, rechten zijn voor iedereen verleden tijd. Dat is het venijnige van de illusie die ontstaat bij de mensen die ze hebben 'terugverdiend'. De hele handeling van het 'verdienen' ís de doodsteek van het rechtsprincipe. En dat lijkt maar niet in te dalen bij zij die lekker gaan op de tweedeling en het hebben van de 'upper hand' door in de pas van het regime te lopen.
Dat jij geen verbanden wil of kan zien. Betekend niet dat ze er niet zijnquote:Op zondag 14 november 2021 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je daar een Holocaust-vergelijking bij gaat slepen ben je inderdaad een dramaqueen, snowflake en wannabe slachtoffer. En historisch gezien een volstrekte randdebiel.
zoals vaak gezegd het gaat om de weg er naartoe, maar jij blijft emotioneel reageren.quote:Op zondag 14 november 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, die hadden we al behandeld.
Maar de Holocaust is veel funkier om mee te zwaaien in je protestmars.
Voor bepaald volk zijn er altijd 'verbanden', die je ook enkel kan zien nadat je 'zelf krities resursj' hebt gedaan.quote:Op zondag 14 november 2021 23:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat jij geen verbanden wil of kan zien. Betekend niet dat ze er niet zijn
Te bizar voor woorden. Ik wist dat ongevaccineerden voor sommigen hier geen mens meer zijn. Maar was nog niet eens zo ver dat deze visie doorgetrokken is naar de kinderen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meer ophef op de Twitters! Tweedeling bij de Sinterklaasintocht in Zwolle! Want ze schermen ons af omdat we geen QR code hebben!!!![]()
[ twitter ]
Uh... Een stapje naar links doen net als de rest van de wereld?
[ afbeelding ]
AchJa in NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #101 impersonatie
Emotioneel? Dan zou ik een van de donkerste episoden uit de wereldgeschiedenis wel aanhalen om een politiek statement te maken en/of mezelf te kunnen wentelen in een heel fijne slachtofferrol.quote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
zoals vaak gezegd het gaat om de weg er naartoe, maar jij blijft emotioneel reageren.
Misschien dat bericht nog eens goed lezen.quote:Op zondag 14 november 2021 23:04 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden. Ik wist dat ongevaccineerden voor sommigen hier geen mens meer zijn. Maar was nog niet eens zo ver dat deze visie doorgetrokken is naar de kinderen.
Het verband tussen holocaust en de covidcrisis is, dat de antivaxxers een holocaust veroorzaken als men massaal hun mening overnemen. En dat kan dan tientallen miljoen mensen zijn... dood.... maar zeker geen zes miljoenquote:Op zondag 14 november 2021 23:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat jij geen verbanden wil of kan zien. Betekend niet dat ze er niet zijn
Het psychologiseren van een groep was toen ook een populaire hobbyquote:Op zondag 14 november 2021 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
De enige reden dat die vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - gemaakt wordt is omdat wappies zichzelf graag heel bijzonder en slachtoffer willen voelen. En dan is een vergelijking - oh sorry, gelijkstelling - met 19e eeuws landarbeiders in een pseudo-feodaal Drenthe wat minder sexy en funky dan gaan zwaaien met jodensterren.
Ik reageerde op het Twitter filmpje.quote:Op zondag 14 november 2021 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien dat bericht nog eens goed lezen.
kwestie van tijd dat die niet meer welkom zijn in de 2e kamer. kijk naar Litouwen, Australie, daar gebeurt t al.quote:Op zondag 14 november 2021 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Emotioneel? Dan zou ik een van de donkerste episoden uit de wereldgeschiedenis wel aanhalen om een politiek statement te maken en/of mezelf te kunnen wentelen in een heel fijne slachtofferrol.
Wel lef, om het nu over emoties te hebben.
Vertel nog eens hoe D'66/CDA/VVD bezig zijn met een complot om FvD'ers monddood te maken.
Tuurlijk joh.quote:Op zondag 14 november 2021 23:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
kwestie van tijd dat die niet meer welkom zijn in de 2e kamer. kijk naar Litouwen, Australie, daar gebeurt t al.
Ik leef nog.... en ik ken niemand die wel dood ging door een soort complot van souvereiniteit der europese statenquote:Op zondag 14 november 2021 23:06 schreef Complotwappie het volgende:
we zijn de laatste jaren doodgegooid met de jaren 40 in een poging de soevereiniteit van Europeanen volledig te ondergraven.
Natuurlijk ben je vrij om te doen wat je wilt maar elke reactie naar Etto toe is verspilde moeite . Hij kan en zal nooit inhoudelijk reagerenquote:Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
zoals vaak gezegd het gaat om de weg er naartoe, maar jij blijft emotioneel reageren.
Je bent nog steeds boos omdat ik je antisemitische tendensen aan de kaak heb gesteld.quote:Op zondag 14 november 2021 23:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je vrij om te doen wat je wilt maar elke reactie naar Etto toe is verspilde moeite . Hij kan en zal nooit inhoudelijk reageren
Hij zal boos en verontwaardigd doen, je woorden verdraaien , in een bepaalde hoek willen duwen
Maar verwacht niet dat die in staat is om een normaal gesprek te voeren
quote:
Insert "grappige" poging bovenstaande te bagatelliseren om de cognitieve dissonantie functioneel te houden.quote:Politics
Latvia bans unvaccinated lawmakers from voting
Latvia’s parliament has voted in favor of a bill which prevents national and local lawmakers from carrying out their work if they’re not vaccinated against COVID-19, becoming the first country in the world to approve such a measure.
The bill, which was supported by 62 out of 100 deputies, prevents lawmakers from voting on legislature and participating in debate. The ban, which takes effect on Monday, will affect at least nine members of parliament.
The bill also affects members of municipal councils, who will be suspended from office until they’re vaccinated or recover from COVID-19. Lawmakers will not be paid during this period.
The ban is scheduled to remain in force until July 2022, but will be reviewed every two months.
Latvia is the first country in the world to suspend lawmakers for refusing to get vaccinated against COVID-19. Some legal experts have questioned the constitutionality of the ban, which may be challenged in court.
https://bnonews.com/index(...)ted-mps-from-voting/
Uiteraard vinden verstandige poltici dat FvD niet welkom is in de Tweede Kamer. Maar ze vinden ook dat de regels van de democratie gehandhaafd moeten worden. Als misleidde kiezers die landverraders in de Tweede Kamer stemmen, dan is dat hun recht.quote:Op zondag 14 november 2021 23:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
kwestie van tijd dat die niet meer welkom zijn in de 2e kamer. kijk naar Litouwen, Australie, daar gebeurt t al.
heeft Baudet weer wat mensen omgelegd?quote:Op zondag 14 november 2021 23:09 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed als we het dan over holocaust hebben. Hoe zit het met al die ongevaccineerden die nodeloos dood gaan aan COVID, doordat ze in allerlei onzin meegegaan zijn. Die zijn door leugenaars als Baudet indirect de dood in gejaagd.
Mark en Hugo wel?quote:Op zondag 14 november 2021 23:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
heeft Baudet weer wat mensen omgelegd?
Hij heeft eraan bijgedragen dat mensen geen vaccin zijn gaan halen dat hun leven had kunnen redden. Een soort Jomanda.quote:Op zondag 14 november 2021 23:12 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
heeft Baudet weer wat mensen omgelegd?
Hugo brengt ze gelukkig eerst onder narcose.quote:Op zondag 14 november 2021 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mark en Hugo wel?
Of zijn ze alleen bezig 'met de weg er naar toe'?
In Singapore hebben ze juist wel geluisterd, bloedbad.quote:Op zondag 14 november 2021 23:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij heeft eraan bijgedragen dat mensen geen vaccin zijn gaan halen dat hun leven had kunnen redden. Een soort Jomanda.
Voor daadwerkelijk dodelijk geweld moeten we nog altijd in de wappie-hoek zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 23:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hugo brengt ze gelukkig eerst onder narcose.
Nee maar het gaat erom dat je in de maat loopt. Vooral niet zelf nadenken. Vrije keuzes bestaan hier in ieder geval niet meer en dat is best triest in een land dat zich vrij en democratisch noemt.quote:Op zondag 14 november 2021 19:27 schreef Nober het volgende:
Er wordt een 2G systeem ingevoerd zodat ongevaccineerden niet welkom zijn terwijl tegelijkertijd een boosterprik nodig is voor gevaccineerden.
Snapt u het nog?
verzinsel.quote:Op zondag 14 november 2021 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor daadwerkelijk dodelijk geweld moeten we nog altijd in de wappie-hoek zijn.
Hoeveel Joden zaten er in de Reichstag?quote:Op zondag 14 november 2021 23:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
[..]
Insert "grappige" poging bovenstaande te bagatelliseren om de cognitieve dissonantie functioneel te houden.
Even ter verduidelijking: dit land is een lid van de Europese Unie.
Vind het zo jammer dat je aan de compleet andere kant van het politieke spectrum staat . Kan wel een poging doen om er inhoudelijk op in te gaan maar ik vrees dat we dan alleen langs elkaar heen zouden pratenquote:Op zondag 14 november 2021 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het verband tussen holocaust en de covidcrisis is, dat de antivaxxers een holocaust veroorzaken als men massaal hun mening overnemen. En dat kan dan tientallen miljoen mensen zijn... dood.... maar zeker geen zes miljoen
Kan het zijn dat Baudet een uitraasbeleid wil, maar dit niet openlijk durft te zeggen?quote:Op zondag 14 november 2021 23:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij heeft eraan bijgedragen dat mensen geen vaccin zijn gaan halen dat hun leven had kunnen redden. Een soort Jomanda.
Daar ook wappies? dacht alleen NL/BEquote:Op zondag 14 november 2021 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh? Zie Trier en West-Viriginia.
Volstrekt drogargumentquote:Op zondag 14 november 2021 23:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
In Singapore hebben ze juist wel geluisterd, bloedbad.
[ afbeelding ]
Baudet wil alleen maar stemmen en nu zijn viruswappies zijn nieuwe wingewest geworden. Wat er gebeurt zal hem verder een worst zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kan het zijn dat Baudet een uitraasbeleid wil, maar dit niet openlijk durft te zeggen?
Dus dat virus alle ruimte geven, uitrazen...... en wie dan nog leeft is immuun.
En in zijn wishfullthinking zijn er zo maar een "paar doden" ?
Of hij denkt toch aan miljoenen wereldwijd, maar zegt dat niet openlijk
Wat was dat ook al weer met die 3 miljoen doden die hij noemde in die ruzie met Nicky Pouw-Verweij ?
het politieke spectrum hier is....... vaccinatie of anti-vaccinatie. ?quote:Op zondag 14 november 2021 23:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vind het zo jammer dat je aan de compleet andere kant van het politieke spectrum staat . Kan wel een poging doen om er inhoudelijk op in te gaan maar ik vrees dat we dan alleen langs elkaar heen zouden praten
Er is wel meer niet vrij te kiezen in ons land. De overheid wil ook niet dat iemand met slechte ogen zonder bril of lenzen gaat autorijden.quote:Op zondag 14 november 2021 23:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee maar het gaat erom dat je in de maat loopt. Vooral niet zelf nadenken. Vrije keuzes bestaan hier in ieder geval niet meer en dat is best triest in een land dat zich vrij en democratisch noemt.
Mooie drogredenering.quote:Op zondag 14 november 2021 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is wel meer niet vrij te kiezen in ons land. De overheid wil ook niet dat iemand met slechte ogen zonder bril of lenzen gaat autorijden.
Ik vermoed net zoveel als dat er aan ongevaccineerden in Letland kunnen meedoen aan de lokale politiek.quote:Op zondag 14 november 2021 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoeveel Joden zaten er in de Reichstag?
En hoeveel Joden konden een prikje/snoepje/kaartje halen om wel mee te doen?quote:Op zondag 14 november 2021 23:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vermoed net zoveel als dat er aan ongevaccineerden in Letland kunnen meedoen aan de lokale politiek.
Wat bedoel je eigenlijk? Want je opmerking valt niet te rijmen met post waar je op reageert.quote:Op zondag 14 november 2021 23:04 schreef sweetlady-o het volgende:
Te bizar voor woorden. Ik wist dat ongevaccineerden voor sommigen hier geen mens meer zijn. Maar was nog niet eens zo ver dat deze visie doorgetrokken is naar de kinderen.
Zit niet op een vaccinatie te wachten beste Bleusdude . Dat je verder een redelijk mens bent geloof ik meteenquote:Op zondag 14 november 2021 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het politieke spectrum hier is....... vaccinatie of anti-vaccinatie. ?
Ik ben 50+ en 90% van die groep is gevaccineerd.... Gewone, redelijk denkende mensen.
Prima zijde waar ik sta
Moet ik nog eens herhalen waarom vergelijkingen niet hetzelfde zijn als gelijkstellingen? Of negeer je dat liever om tegen grapjes te kunnen discussiëren?quote:Op zondag 14 november 2021 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoeveel Joden konden een prikje/snoepje/kaartje halen om wel mee te doen?
Niet wanneer die twee prikjes van Dr Mengele afkomstig zouden zijnquote:Op zondag 14 november 2021 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
Door het coronatoegangsbeleid te vergelijken met de situatie van de Joden in de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw zoals Thierry Baudet doet, kan niemand hem nog serieus nemen. Dat zegt Aron Vrieler van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) zondag in reactie op een tweet van Baudet.
Baudet "zegt nu expliciet dat we de Holocaust herleven. Daarmee kan niemand die ook maar een beetje open staat voor feiten hem nog serieus nemen", aldus Vrieler. "Als Joden tijdens de Holocaust hun lot konden ontwijken door twee prikjes te nemen, hadden ze dat wel gedaan.
Hij moet zich diep schamen dat hij de herinnering aan slachtoffers van de Holocaust met voeten treedt, en bovendien de meerderheid van Nederlanders nu wegzet als nazi’s en NSB’ers."
----------
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Dat is dan ook het punt: elke vergelijking met de Jodenvervolging is achterlijk. Oh, en gelijkstellingen ook.quote:Op zondag 14 november 2021 23:35 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Moet ik nog eens herhalen waarom vergelijkingen niet hetzelfde zijn als gelijkstellingen? Of negeer je dat liever om tegen grapjes discussiëren om een punt kunnen maken?
Ik weet niet waar je zulke onzin vandaan haalt, maar bijna elke moslim die ik ken is gevaccineerd. Online zie ik wel een paar wappies die claimen moslim te zijn, maar zij halen hun informatie voornamelijk van conspiracysites en citeren Baudet meer dan dat zij de Koran en Soennah citeren.quote:Op zondag 14 november 2021 22:32 schreef epicbeardman het volgende:
Moslims zijn ook de nieuwe joden, dankzij Hugo en Rutte (de WHO marionetten).
Want iedereen weet dat moslims zich niet laten vaccineren, allah houd ze veilig. Wie kan er straks nergens meer aan de bak dankzij 2G regel? moslims..
quote:Op zondag 14 november 2021 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet wanneer die twee prikjes van Dr Mengele afkomstig zouden zijn
Oei, hebben ze me nu ingespoten met Zyklon B?quote:Op zondag 14 november 2021 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
Niet wanneer die twee prikjes van Dr Mengele afkomstig zouden zijn
JFK was een grote complotdenker, mooi plaatje.quote:Op zondag 14 november 2021 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook het punt: elke vergelijking met de Jodenvervolging is achterlijk. Oh, en gelijkstellingen ook.
Nee hoor. Uitermate erudiete en rationele man. Verklaart ook waarom hij geen nucleaire oorlog met de USSR aanging maar zocht naar compromis.quote:Op zondag 14 november 2021 23:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
JFK was een grote complotdenker, mooi plaatje.
quote:Op zondag 14 november 2021 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Uitermate erudiete en rationele man. Verklaart ook waarom hij geen nucleaire oorlog met de USSR aanging maar zocht naar compromis.
Dat complotgezwam zat dan weer bij de 'resursjers' na z'n moord.
Een schrijnend gebrek aan algemene ontwikkeling...quote:Op maandag 15 november 2021 00:00 schreef probeer het volgende:
En de mensen die deze vergelijkingen toch maken zouden zich eens diep gaan moeten schamen.
Dat we hier überhaupt serieus op in moeten gaan zeg.
Ik reageerde op het Twitter filmpjequote:Op zondag 14 november 2021 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk? Want je opmerking valt niet te rijmen met post waar je op reageert.
https://www.gelderlander.(...)emeenschap~add84013/quote:Op zondag 14 november 2021 23:43 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je zulke onzin vandaan haalt, maar bijna elke moslim die ik ken is gevaccineerd. Online zie ik wel een paar wappies die claimen moslim te zijn, maar zij halen hun informatie voornamelijk van conspiracysites en citeren Baudet meer dan dat zij de Koran en Soennah citeren.
De Islam heeft zeer duidelijke richtlijnen over pandemieën en hoe je deze dient te bestrijden, en die richtlijnen zijn nog strikter dan wat de Nederlandse overheid voorschrijft.
Als er iemand met nazi's vergeleken kan worden dan is dat degene die het over homeopathische verdunning had.
Dat zal de afgelopen 2,5 maand vast aanzienlijk veranderd zijnquote:Op maandag 15 november 2021 00:40 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)emeenschap~add84013/
Alstublieft meneer.
Tot op het punt dat elke moslim online die zegt dat hij het weigert waarschijnlijk gewoon een larpende FVD'er is? Dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 15 november 2021 00:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal de afgelopen 2,5 maand vast aanzienlijk veranderd zijn
Kaapverdianen, Ghanezen, Turken, Marokkanen, etc. Waar staat het woord Islam of moslims, nergens.quote:Op maandag 15 november 2021 00:40 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)emeenschap~add84013/
Alstublieft meneer.
Turken en Marokkanen zijn vaak moslim maar ben het wel met je eens dat hun neiging om het vaccin niet te nemen niet gebaseerd is op de islam. Maar ook niet perse vanuit Baudet eerder een diep wantrouwen voor de overheid.quote:Op maandag 15 november 2021 00:57 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Kaapverdianen, Ghanezen, Turken, Marokkanen, etc. Waar staat het woord Islam of moslims, nergens.
Meer dan 50 moslimlanden vaccineren hun inwoners. Gewoon stoppen met het projecteren van biblebelt-anti-vaccinatie-gedrag op de Islam en moslims want dit berust op leugens.
Nogmaals, hun inspiratie om zich niet te vaccineren hebben ze juist van Baudet en andere conspiracy-wappies, en niet van de Islam. Dit is wat ik zei, en niet dat FvD'ers aan het larpen zijn als moslim.
Ja , maar dat soort kampen zijn gewoon een maatregel om verdere besmettingen te voorkomen. Dat soort kampementen is er ook geweest los van de nazi’squote:Op zondag 14 november 2021 22:54 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Dat dachten de joden in het begin ook niet.
Niet dat ik denk dat ze aan het gas komen maar quarantine kampen zijn niet meer zo vergezocht.
Door specifiek naar de Joden te verwijzen impliceer je dat natuurlijk wel. De Holocaust geeft de vergelijking zijn "shock value".quote:Op zondag 14 november 2021 22:58 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nogmaals, de holocaust komt later in het verhaal. Niemand zegt dat we nu midden in de holocaust zitten.
Het traject daarnaar toe, in de jaren ervoor, begint er echter wel sterk op te lijken. Ook al hebben ze uiteindelijk niet dezelfde afloop.
Er is mijn inziens al 'shock value' genoeg in ongevaccineerden weigeren uit het OV, het werk en zelfs op te sluiten in hun huis (Oostenrijk). Zelfs zonder enige vorm van vergelijking.quote:Op maandag 15 november 2021 07:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Door specifiek naar de Joden te verwijzen impliceer je dat natuurlijk wel. De Holocaust geeft de vergelijking zijn "shock value".
Nee, maar ik had het idee van een pandemie van deze omvang ook niet normaal gevonden.quote:Op maandag 15 november 2021 07:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er is mijn inziens al 'shock value' genoeg in ongevaccineerden weigeren uit het OV, het werk en zelfs op te sluiten in hun huis (Oostenrijk). Zelfs zonder enige vorm van vergelijking.
Als je het niet wilt zien of al normaal vindt, dan moet je eens bij jezelf ten rade gaan of je dit 2 jaar geleden ook normaal had gevonden.
Het ene maakt het andere nog niet normaal en het doel rechtvaardigt niet altijd de middelen. Maar goed, ik ben hier helaas een minderheid in. Ik lees hier dagelijks posts van mensen die ongevaccineerden al dood willen hebben, toegang tot zorg willen ontnemen, opsluiten in hun huizen, etc.quote:Op maandag 15 november 2021 08:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, maar ik had het idee van een pandemie van deze omvang ook niet normaal gevonden.
Goed omschreven.quote:Op maandag 15 november 2021 08:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik lees hier dagelijks posts van mensen die ongevaccineerden al dood willen hebben, toegang tot zorg willen ontnemen, opsluiten in hun huizen, etc.
En dan zich afvragen waar de vergelijkingen met historische gebeurtenissen vandaan komen. Het gaat niet om de holocaust per se. Het gaat om tweedelingen in de samenleving, waarbij de ene groep de andere groep zowel systematisch als persoonlijk gaat uitsluiten. Zich gesterkt voelen in hun eigen meerderheid en steun van de overheid terwijl de andere groep steeds minder rechten krijgt en benadeeld wordt. Dat heeft niet alleen in de tijd van de 2e Wereldoorlog geleid tot verschrikkingen, maar ook in heel veel andere momenten in de geschiedenis.
Maar wij waren toch zo'n modern verlicht volk? Dat zou toch nooit meer voorkomen? We zijn nu in ieder geval al aardig op weg en nog maar weinig mensen die dit moreel gezien aan zichzelf merken dat ze al aan het afglijden zijn op de schaal van humaniteit.
Vergeet de belangrijkste overeenkomsten niet, de onophoudelijke propaganda, de macht van de goebbelsiaanse herhaling, het voortdurend opschuiven van normen en het negeren van bestaande waarden. En kijk ook naar je zelf, naar je eigen houding van: Het zal zo'n vaart niet lopen, dat gaan ze toch niet echt doen, ze hebben vast het beste met ons voor, misschien is het ook wel beter, het moet maar zoals het kan etc.quote:Op zondag 14 november 2021 23:58 schreef probeer het volgende:
Volgens mij gaat het er bij het maken van een degelijke en steekhoudende vergelijking juist om dat je twee zaken pakt die verschillen, maar in essentie gelijk zijn.
En daar gaat het in een vergelijking tussen gevaccineerd zijn en de joodse etniciteit hebben, gewoon keihard mis.
Dan kan je wel heel smakeloos allemaal aspecten van die twee gaan opsommen waar overeenkomsten te vinden zijn (uitsluiting van publieke ruimte, angstzaaien over verspreiden van ziekte, qr codes en jodensterren, zielige kindjes achter hekken), maar keer op keer lopen die overeenkomsten in essentie toch steeds weer mank. Gevaccineerd zijn is een keuze, de Joodse etniciteit hebben is dat niet.
Cru gesteld; als de Joden in die treinen de keuze hadden gekregen om met een vaccin in hun arm weer naar huis te mogen, dan hadden we geen Joodse genocide gehad.
Wie is we? En waarom zou je iemand bij voorbaat niet serieus nemen? Is dat misschien een handig defensiemechanisme om je af te sluiten voor mogelijkheden die niet binnen je eigen kader passen?quote:Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?
Nou Baudet neem ik inderdaad niet meer serieus. Die is rijp voor een stevig GGZ-traject. Mooi voorbeeld dat de bezuinigingen in de GGZ nu ook merkbaar zijn in de politiek.quote:Op maandag 15 november 2021 08:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie is we? En waarom zou je iemand bij voorbaat niet serieus nemen? Is dat misschien een handig defensiemechanisme om je af te sluiten voor mogelijkheden die niet binnen je eigen kader passen?
quote:
quote:Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij ZiJn dE NieUwE JodEN!!!!Einz!!!![]()
[ twitter ]
Het is idd belachelijk dat mensen dit nog niet zien. Nederlanders zijn gewoon dom blind volk. Goedgelovig. Ik dacht altijd "de geschiedenis laat zich onmogelijk herhalen" en het is gewoon binnen een jaar weer terugquote:Op zondag 14 november 2021 20:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is niet het beestje bij t naampje noemen. Dit is een walgelijke en misslijkmakende vergelijking maken door iemand die zijn hoofd zo ver in zijn eigen reet heeft gestopt dat hij inmiddels niet meer weet wat daglicht is. Het grote probleem met deze vergelijking is, is dat je het de jaren 30 en 40-45 enorm bagatelliseert en te kort doet. Zo zielig zijn die wappies niet, al lijkt hun grootheidswaanzin en zelfmedelijden een nieuw niveau te hebben bereikt.quote:Op maandag 15 november 2021 08:46 schreef SuperNeger het volgende:
Oh nee politici die het beestje bij de naam noemen! Mag niet! Baudet en Wilders altijd ongelijk!!!
Nog zo'n gelijkenis voor wie de geschiedenis ook kent:quote:Op maandag 15 november 2021 08:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben nu een houding waarvan je denkt, inclusief je eigen, waarvan je denkt, aan dat soort mensen hadden we wat gehad in het Berlijn van de jaren 30? Serveer het in plakjes en slikken die hele salami gewoon door.
Daar begon het bij de Joden ook niet mee. Niemand claimt dat het daar nu weer toe gaat leiden of dat het even ver zal gaan. Maar de BEGINPERIODE van de uitsluiting van de Joden is wel vergelijkbaar. Het is aan ons om daar een halt aan toe te roepen.quote:Op maandag 15 november 2021 08:22 schreef Megumi het volgende:
Zijn er al ongevaccineerden vergast en verbrand?
Het is juist walgelijk en misselijkmakend dat je de vergelijking niet ziet.quote:Op maandag 15 november 2021 08:51 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit is niet het beestje bij t naampje noemen. Dit is een walgelijke en misslijkmakende vergelijking maken door iemand die zijn hoofd zo ver in zijn eigen reet heeft gestopt dat hij inmiddels niet meer weet wat daglicht is. Het grote probleem met deze vergelijking is, is dat je het de jaren 30 en 40-45 enorm bagatelliseert en te kort doet. Zo zielig zijn die wappies niet, al lijkt hun grootheidswaanzin en zelfmedelijden een nieuw niveau te hebben bereikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |