abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202176708
quote:
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.

Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden

twitter

Thierry go's full retard *O*

Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :

- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait

Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden

Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin

-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202176734
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden

[ twitter ]

Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :

- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait

Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden

Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin

-
Dat laatste is gelul.
  zondag 14 november 2021 @ 19:11:49 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202176800
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat laatste is gelul.
Dit. Je hele ‘verdediging’ is gelul.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_202176855
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
pi_202176861
Thierry heeft gelijk.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_202176867
Geef Baudet eens ongelijk.
pi_202176869
tldr samenvatting van de verdediging:

"ja maar hullie!"
  zondag 14 november 2021 @ 19:14:52 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_202176915
En dit:
twitter
pi_202176939
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat laatste is gelul.
Nee dat gebeurt idd nooit
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202176977
twitter

Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
pi_202176986
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit:
[ twitter ]
Moest gniffelen. :Y
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 14 november 2021 @ 19:17:05 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202176988
Thierry is een gekkie die in een gesloten GGZ inrichting thuis hoort.

Zo. Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202176991
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:

:')
pi_202176996
Zo lang Baudet je aanvalt ben je goed bezig *O*
pi_202177010
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202177036
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit:
[ twitter ]
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?
pi_202177061
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]

Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
https://pbs.twimg.com/media/FELE2x8WUAgHrVN?format=jpg&name=large

Het was vooral een keuze om achter dat scherm te gaan staan. Mafklappers.
  zondag 14 november 2021 @ 19:20:36 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202177108
quote:
[ twitter ]

Eerder deze week zag ik een tweet over een autistische jongen voorbij komen die niet meer mag zwemmen. Heel triest voor de kinderen dat ze antivaxers als ouders hebben.

twitter

twitter

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202177122
quote:
16s.gif Op zondag 14 november 2021 19:17 schreef Starhopper het volgende:
Thierry is een gekkie die in een gesloten GGZ inrichting thuis hoort.

Zo. Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken.
Leugenaar O+
  zondag 14 november 2021 @ 19:21:16 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_202177130
quote:
11s.gif Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
pi_202177153
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?
pi_202177157
http://www.onyourmind.nl/de-slachtofferrol/

interessant leesvoer voor TS. (en Baudet)
  zondag 14 november 2021 @ 19:23:05 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202177195
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
Dat is net zoiets als "ik heb een iemand van kleur als vriend dus ik kan geen racist zijn" :P
  zondag 14 november 2021 @ 19:25:32 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202177271
Ze gaan wel erg ver om mensen aan de vaccinatie te krijgen. Getest is beter dan gevaccineerd.
Vergelijking met joden gaat wel wat ver, ik denk niet dat ongevaccineerden in gaskamers gaan komen.
The End Times are wild
  zondag 14 november 2021 @ 19:26:33 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202177307
Baudet heeft duidelijk het historisch besef van een jostie
pi_202177321
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je het stom vinden maar je hebt geen recht om hem het zwijgen op te leggen omdat je een andere mening hebt

Daarnaast is die niet de enige Joodse persoon die overeenkomsten ziet met een periode uit een ver verleden
pi_202177326
Er wordt een 2G systeem ingevoerd zodat ongevaccineerden niet welkom zijn terwijl tegelijkertijd een boosterprik nodig is voor gevaccineerden.

Snapt u het nog?
  zondag 14 november 2021 @ 19:27:25 #28
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202177327
quote:
[ twitter ]

Als die ouders gewoon een vaccinatie nemen kan dat kind Sinterklaas vieren :)
  zondag 14 november 2021 @ 19:28:33 #29
142400 RedFever007
pi_202177361
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?
Baudet werd ook de nieuwe Hitler genoemd maar is nu de nieuwe eeuwige Jood :?

Wie snapt het nog?
pi_202177371
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Als die ouders gewoon een vaccinatie nemen kan dat kind Sinterklaas vieren :)

Of een paar meter opzij stappen.
pi_202177386
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:28 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Baudet werd ook de nieuwe Hitler genoemd maar is nu de nieuwe eeuwige Jood :?

Wie snapt het nog?
Ik volg het niet meer
  zondag 14 november 2021 @ 19:29:31 #32
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202177392
Ergens heeft ie natuurlijk wel een klein beetje gelijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 14 november 2021 @ 19:31:41 #33
142400 RedFever007
pi_202177459
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:29 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens heeft ie natuurlijk wel een klein beetje gelijk.
Die man moet gewoon normaal het debat voeren. Door zichzelf met Joden te vergelijken heeft hij bij mij alle krediet verspeeld. En bij velen meer gok ik. Anderen die eerst niets van hem moesten hebben zullen zich nu juist aangetrokken voelen, puur op z'n corona uitspraken.
pi_202177569
Al die figuren die denken dat Baudet ooit ook maar iets voor ze zal betekenen :') Al krijgt hij wel ooit invloed, hij zal je niet helpen. Hij heeft niet eens plannen. Hij is tegen om het tegen zijn en waait met de wind mee die op dat moment gunstig is.
pi_202177590
twitter
  zondag 14 november 2021 @ 19:37:15 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_202177643
Dus Baudet heeft net zoals al zijn vrienden een hekel aan ongevaccineerden? Dan weten we dat ook weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202177679
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2021 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
—>BNW
pi_202177706
Vraagje aan de mensen die 'walgen' van deze vergelijking. Wanneer zou deze vergelijking wel terecht zijn? Op welk punt zouden we dan moeten komen voordat het gerechtvaardigd is om de vergelijking te maken?
  zondag 14 november 2021 @ 19:42:04 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_202177778
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef Harlekien2 het volgende:
Vraagje aan de mensen die 'walgen' van deze vergelijking. Wanneer zou deze vergelijking wel terecht zijn? Op welk punt zouden we dan moeten komen voordat het gerechtvaardigd is om de vergelijking te maken?
Als ze in de straten doodgeschoten worden en de kinderen van ongevaccineerden ongeacht hun eigen vaccinatiestatus op de trein naar vernietigingskampen gestuurd worden, kun je de vergelijking gaan maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202177779
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:28 schreef mootie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Of een paar meter opzij stappen.
Geen aanval oid. Maar is dit niet een heel ander hek?
pi_202177804
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:42 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Was het?

Dat is het probleem met tweets met halve beelden.
Het is vrij makkelijk om je kind bij een hekje te zetten, een sneue foto te maken om vervolgens weer 1000 likes te scoren.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 november 2021 @ 19:43:24 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202177812
quote:
Als ongevaccineerden massaal vergast en op andere wijzen uitgemoord en actief vervolgd worden om wie ze zijn (en nog niet eens om een bewuste keuze). Dan zou de discussie wellicht langzaam op zijn plaats zijn, tot die tijd is het echt je reinste onzin. Maar goed, Thierry geilt natuurlijk kneiterhard op de koppen met zijn quotes erin, daar gaat het om en zijn volgers, om het welzijn waarvan hij uiteraard geen fuck geeft, volgen toch wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202177820
quote:
Er is een verschil tussen iets waar je zelf voor kunt kiezen (vaccinatiestatus) en iets waar je niets aan kunt doen (bijv de kleur van je ogen of je huidskleur)
pi_202177836
quote:

[..]
Sint zal toch niet op meerdere plekken in Zwolle zijn aangekomen?
pi_202177856
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:44 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat.

Er is zo te zien meer dan genoeg ruimte om ergens een plek zonder hek te zoeken.
pi_202177884
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen iets waar je zelf voor kunt kiezen (vaccinatiestatus) en iets waar je niets aan kunt doen (bijv de kleur van je ogen of je huidskleur)
Dat las ik inderdaad ook op Twitter. Dat je het dan geen discriminatie zou kunnen noemen. Maar dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over een geloofsovertuiging, wat ook een keuze is.
pi_202177896
Mogen we ongevaccineerden dan ook deporteren naar Polen?
pi_202177904
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:44 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik wat context mis. Deze mevrouw tweet een hek en jij impliceert geloof ik dat ze op de plek van die foto stond. Of begrijp ik het dan niet goed?
pi_202177912
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ongevaccineerden massaal vergast en op andere wijzen uitgemoord en actief vervolgd worden om wie ze zijn (en nog niet eens om een bewuste keuze). Dan zou de discussie wellicht langzaam op zijn plaats zijn, tot die tijd is het echt je reinste onzin. Maar goed, Thierry geilt natuurlijk kneiterhard op de koppen met zijn quotes erin, daar gaat het om en zijn volgers, om het welzijn waarvan hij uiteraard geen fuck geeft, volgen toch wel.
In 1935 was er nog niet veel aan de hand
pi_202177921
Baudet :N :r
pi_202177924
Volgens Thierry was er toch geen “holocaust” ?
pi_202177929
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:46 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Dat las ik inderdaad ook op Twitter. Dat je het dan geen discriminatie zou kunnen noemen. Maar dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over een geloofsovertuiging, wat ook een keuze is.
Uhhh de joden in de 2de WO werden niet gedeporteerd en vergast om hun joodse geloof he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2021 19:52:58 ]
pi_202177998
quote:
Als we negers zouden behandelen zoals joden in de 2de WO, inclusief gaskamers.
pi_202177999
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Is dat zo? Wat nu als je allergisch bent voor de bestandsdelen en niet gecontroleerd in het ziekenhuis het vaccine krijgt?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202178048
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef trotse_wappie het volgende:
Jouw QR werkt niet.
pi_202178049
quote:

[..]
Die foto was inderdaad een reactie op een andere dramatische tweet inderdaad.
Maar ik vind de situatie sowieso niet duidelijk. Blijkbaar waren er 5000 gratis kaarten beschikbaar, greep je daar naast, dan had je pech.
pi_202178088
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Was het?

Dat is het probleem met tweets met halve beelden.
Het is vrij makkelijk om je kind bij een hekje te zetten, een sneue foto te maken om vervolgens weer 1000 likes te scoren.

Dat hoeft dan niet perse het geval te zijn.
pi_202178103
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:53 schreef mootie het volgende:

[..]
Die foto was inderdaad een reactie op een andere dramatische tweet inderdaad.
Maar ik vind de situatie sowieso niet duidelijk. Blijkbaar waren er 5000 gratis kaarten beschikbaar, greep je daar naast, dan had je pech.
Haha. Dat is dan mooi hé. Je zegt zelf dat het een keuze was, plaats een foto van een ander (?) hek tot tweemaal toe. En nu weet je eigenlijk helemaal niet wat er aan de hand was.
pi_202178119
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uhhh de joden in de 2de WO werden niet gedeporteerd en vergast om hun joodse geloof he.
En wat nou als niet-gevaccineerden niet meer naar de supermarkt of huisarts zouden mogen?
pi_202178130
En gelijk heeft ie.
Eens kijken
pi_202178148
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:55 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Haha. Dat is dan mooi hé. Je zegt zelf dat het een keuze was, plaats een foto van een ander (?) hek tot tweemaal toe. En nu weet je eigenlijk helemaal niet wat er aan de hand was.
Nou, de andere tweet was dus ook in die stijl. Ga je schamen, een hek, drama, ellende, arme kinderen, terwijl ze een paar meter verderop alles prima konden zien. Framen dus.
pi_202178159
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:51 schreef Chinless het volgende:

[..]
Is dat zo? Wat nu als je allergisch bent voor de bestandsdelen en niet gecontroleerd in het ziekenhuis het vaccine krijgt?
Dat vind ik een ander verhaal inderdaad, maar die groep wordt zo groot gemaakt omdat dat de enige groep is waarvoor iedereen wél begrip heeft. En daarvoor valt uiteindelijk ook echt wel iets te regelen natuurlijk. Maar het overgrote deel van de gevaccineerden heeft geen geweldige redenen, anders dan angst en egoïsme.
  zondag 14 november 2021 @ 19:59:48 #63
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202178174
Volgens mij maakten de moslims en de pitbulls ook al aanspraak op die titel. Misschien moeten ze het maar onderling uitvechten en dan horen we wel wat het is geworden.
pi_202178175
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:58 schreef mootie het volgende:

[..]
Nou, de andere tweet was dus ook in die stijl. Ga je schamen, een hek, drama, ellende, arme kinderen, terwijl ze een paar meter verderop alles prima konden zien. Framen dus.
Welke andere tweet?
pi_202178233
Het grootste verschil is dat wij ongevaccineerden ons niet naar de slachtbank zullen laten leiden. Ik verheug me al op de zwaardere maatregelen. |:)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_202178245
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat vind ik een ander verhaal inderdaad, maar die groep wordt zo groot gemaakt omdat dat de enige groep is waarvoor iedereen wél begrip heeft. En daarvoor valt uiteindelijk ook echt wel iets te regelen natuurlijk. Maar het overgrote deel van de gevaccineerden heeft geen geweldige redenen, anders dan angst en egoïsme.
Zelfs al zou 99% van Nederland gevaccineerd zijn, er vanuit gaande dat deze 1% een medische reden heeft, dan zijn we nog steeds niet van dit virus en de maatregelen af. Dat besef je je niet zeker?
pi_202178255
quote:
De reden dat mensen zo ongemakkelijk worden van deze vergelijking is dat ze zelf gelijkgeschakeld worden met mensen die het misdadige nazi regime steunen.
De nazi vergelijkingen worden al jaren gemaakt richting Baudet, Wilders, Fortuijn en elk ander persoon die zich maar enigszins uitspreekt tegen immigratie.
Arnon Grünberg kon gewoon Marokkanen de nieuwe Joden noemen zonder gevolgen.
Ik blijf de vergelijking ieder geval zelf maken zo vaak als dat ik kan.
Laat mensen zich maar ongemakkelijk voelen en beseffen dat ze een misdadig regime steunen die schijt hebben aan onze grondrechten.
  zondag 14 november 2021 @ 20:04:57 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202178256
quote:
[ twitter ]

Meer ophef op de Twitters! Tweedeling bij de Sinterklaasintocht in Zwolle! Want ze schermen ons af omdat we geen QR code hebben!!! :(

twitter

Uh... Een stapje naar links doen net als de rest van de wereld?

:')

AchJa in NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #101 impersonatie
pi_202178266
quote:
Ah duidelijk. Thanks!
pi_202178279
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:57 schreef Maharski het volgende:
En gelijk heeft ie.
Top. Wanneer mag ik je op de trein komen zetten en je spullen inpikken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_202178282
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De reden dat mensen zo ongemakkelijk worden van deze vergelijking is dat ze zelf gelijkgeschakeld worden met mensen die het misdadige nazi regime steunen.
De nazi vergelijkingen worden al jaren gemaakt richting Baudet, Wilders, Fortuijn en elk ander persoon die zich maar enigszins uitspreekt tegen immigratie.
Laat mensen zich maar ongemakkelijk voelen en beseffen dat ze een misdadig regime steunen die schijt hebben aan onze grondrechten.
Dit ben ik inderdaad volledig met je eens. Het werkt vaak één kant op.
pi_202178296
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:06 schreef probeer het volgende:
Top. Wanneer mag ik je op de trein komen zetten en je spullen jatten?
Eer het zo ver komt, heb ik deze planeet echt allang verlaten. Zo veel idioterie is dit leven mij echt allemaal niet waard.
Eens kijken
pi_202178327
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:07 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Dit ben ik inderdaad volledig met je eens. Het werkt vaak één kant op.
Omdat er ook maar één kant zich regelmatig sympatiseert met de nazi's.
pi_202178350
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Joden waren over het algemeen vrij intellectueel en hadden banen.
Conscience do cost.
pi_202178383
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:08 schreef Maharski het volgende:

[..]
Eer het zo ver komt, heb ik deze planeet echt allang verlaten. Zo veel idioterie is dit leven mij echt allemaal niet waard.
Het zo ver komt? Volgens je held is het al zo ver hoor. Ben je al zo oud dan? Of drop je een Drion pilletje op het moment dat ze op je voordeur komen bonzen?
pi_202178385
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:10 schreef ems. het volgende:
Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Joden waren over het algemeen vrij intellectueel en hadden banen.
Moest gniffelen
  zondag 14 november 2021 @ 20:14:05 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202178414
pi_202178415
Grappig uit de mond van een antisemiet
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  zondag 14 november 2021 @ 20:14:32 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202178421
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:10 schreef ems. het volgende:
Daarbij zijn de gevaccineerden de personen waarop medische experimenten worden uitgevoerd toch?
  zondag 14 november 2021 @ 20:16:19 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202178453
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 20:14 schreef Homdeck het volgende:
Grappig uit de mond van een antisemiet
Ja, maar Maurice de Hond zegt het.
Die is kennelijk Joods en heeft dus altijd gelijk als het over Jodenvervolging gaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202178474
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze ten onrechte denken dat zij wél deugen. Ze achten het onmogelijk dat ze meewerken aan een verschrikkelijk beleid. Gelukkig wordt alles nu goed gedocumenteerd. Dat maakt het later een stuk eenvoudiger om de verantwoordelijken te berechten voor hun misdaden.
pi_202178509
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 20:17 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze ten onrechte denken dat zij wél deugen. Ze achten het onmogelijk dat ze meewerken aan een verschrikkelijk beleid. Gelukkig wordt alles nu goed gedocumenteerd. Dat maakt het later een stuk eenvoudiger om de verantwoordelijken te berechten voor hun misdaden.
Ze voelen zich ongemakkelijk terwijl ze van zichzelf vinden dat ze deugen?

Probeer het nog eens man.
  zondag 14 november 2021 @ 20:20:52 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202178541
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarbij zijn de gevaccineerden de personen waarop medische experimenten worden uitgevoerd toch?
Precies. Mengele begon in eerste instantie ook gewoon met een uitnodiging die op de mat viel.

Maar hoe zit dat met jou dan? Nog wel zin om soldaat te zijn voor deze fascistische Nederlandse overheid?
  zondag 14 november 2021 @ 20:22:50 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202178546
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 20:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ja, maar Maurice de Hond zegt het.
Die is kennelijk Joods en heeft dus altijd gelijk als het over Jodenvervolging gaat.
Hem valt zo'n vergelijking niet echt kwalijk te nemen. Niet omdat hij gelijk heeft, maar omdat het vanuit zijn familiegeschiedenis begrijpelijk is dat hij er emotioneel in staat. Baudet wil vooral zichzelf weer ophef horen creëren.
pi_202178553
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:11 schreef probeer het volgende:
Het zo ver komt? Volgens je held is het al zo ver hoor. Ben je al zo oud dan? Of drop je een Drion pilletje op het moment dat ze op je voordeur komen bonzen?
Drionnetje :Y Ik ga een beetje in een concentratiekamp zitten zeg _O- Dood ga je toch. Dan maar wat eerder en zelfverkozen.
Eens kijken
pi_202178563
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:04 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Zelfs al zou 99% van Nederland gevaccineerd zijn, er vanuit gaande dat deze 1% een medische reden heeft, dan zijn we nog steeds niet van dit virus en de maatregelen af. Dat besef je je niet zeker?
Ik kan mij slechts iets realiseren, niet beseffen.
pi_202178566
quote:
Okee, hier moest ik wel om lachen
Eens kijken
pi_202178573
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 20:17 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Precies, dat komt omdat men in Nederland een grenzeloos vertrouwen heeft in de overheid.
Gelukkig zie je nu steeds meer mensen nadenken over de rol van de overheid in hun persoonlijke leven.
pi_202178593
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik kan mij slechts iets realiseren, niet beseffen.
Nou. Veelzeggend antwoord.
pi_202178594
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:23 schreef Maharski het volgende:

[..]
Drionnetje :Y Ik ga een beetje in een concentratiekamp zitten zeg _O- Dood ga je toch. Dan maar wat eerder en zelfverkozen.
Och, ik wil je iig best een zitplaats in de 1e klas regelen hoor.

Nee maar zonder grollen, ben je daar echt bang voor ja? Dat je opgehaald en afgevoerd wordt?
pi_202178598
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze voelen zich ongemakkelijk terwijl ze van zichzelf vinden dat ze deugen?

Probeer het nog eens man.
“Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging.”

Misschien dat je het nu wel begrijpt.

(Ik ben een optimist)
pi_202178671
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:25 schreef probeer het volgende:
Och, ik wil je iig best een zitplaats in de 1e klas regelen hoor.

Nee maar zonder grollen, ben je daar echt bang voor ja? Dat je opgehaald en afgevoerd wordt?
Nee. Maar áls... dan dat.

Nee, zo ver zie ik het nog niet komen. Maar het pad van uitsluiting is wel tricky.
Eens kijken
pi_202178674
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef trotse_wappie het volgende:
Hij is een kinderachtige jankerd die misplaatste ahistorische hyperbolen nodig heeft om zijn waanbeelden kracht bij te zetten.

Bij deze.
pi_202178680
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:25 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Nou. Veelzeggend antwoord.
Veelzeggend dat je niet begrijpt dat ik bedoel dat je een werkwoord onterecht als wederkerend werkwoord gebruikt.
pi_202178696
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:24 schreef Chivaz het volgende:
Precies, dat komt omdat men in Nederland een grenzeloos vertrouwen heeft in de overheid.
Nee hoor, dat is een waanidee dat jouw heel goed uitkomt, zodat jij jezelf kunt verheffen boven "de gemiddelde Nederlander".
pi_202178704
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 20:26 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
“Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging.”

Misschien dat je het nu wel begrijpt.

(Ik ben een optimist)
Nul last van. Ik ben immers een enorme zelfbenoemde deuger/deugder, en voel me daar prima bij.

En voor een optimist houd je er een behoorlijk doembeeld op na, qua vaccinatie weigering.
pi_202178719
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Veelzeggend dat je niet begrijpt dat ik bedoel dat je een werkwoord onterecht als wederkerend werkwoord gebruikt.
Gaan we hier een lesje Nederlands houden of het onderwerp van het topic bespreken?
pi_202178754
quote:
Precies het gaat om mondkapjes _O-

Als je dan een meme post, doe het dan goed

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')