abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202176708
quote:
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.

Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden

twitter

Thierry go's full retard *O*

Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :

- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait

Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden

Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin

-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202176734
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden

[ twitter ]

Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :

- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait

Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden

Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin

-
Dat laatste is gelul.
  zondag 14 november 2021 @ 19:11:49 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202176800
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat laatste is gelul.
Dit. Je hele ‘verdediging’ is gelul.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_202176855
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
pi_202176861
Thierry heeft gelijk.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_202176867
Geef Baudet eens ongelijk.
pi_202176869
tldr samenvatting van de verdediging:

"ja maar hullie!"
  zondag 14 november 2021 @ 19:14:52 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_202176915
En dit:
twitter
pi_202176939
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat laatste is gelul.
Nee dat gebeurt idd nooit
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202176977
twitter

Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
pi_202176986
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit:
[ twitter ]
Moest gniffelen. :Y
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 14 november 2021 @ 19:17:05 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202176988
Thierry is een gekkie die in een gesloten GGZ inrichting thuis hoort.

Zo. Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202176991
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:08 schreef Ali_boo het volgende:

:')
pi_202176996
Zo lang Baudet je aanvalt ben je goed bezig *O*
pi_202177010
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:13 schreef Raw85 het volgende:
Het is niet te vergelijken omdat ongevaccineerden de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen om ongevaccineerd te zijn. Dat gold niet bepaald voor joden en andere groepen die tijdens WO II doelwit waren
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202177036
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit:
[ twitter ]
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?
pi_202177061
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]

Tja, als mensen nog steeds niet willen inzien hoe ver we afglijden als samenleving.
https://pbs.twimg.com/media/FELE2x8WUAgHrVN?format=jpg&name=large

Het was vooral een keuze om achter dat scherm te gaan staan. Mafklappers.
  zondag 14 november 2021 @ 19:20:36 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202177108
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2021 19:16 schreef Anti_schaap het volgende:
[ twitter ]

Eerder deze week zag ik een tweet over een autistische jongen voorbij komen die niet meer mag zwemmen. Heel triest voor de kinderen dat ze antivaxers als ouders hebben.

twitter

twitter

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202177122
quote:
16s.gif Op zondag 14 november 2021 19:17 schreef Starhopper het volgende:
Thierry is een gekkie die in een gesloten GGZ inrichting thuis hoort.

Zo. Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken.
Leugenaar O+
  zondag 14 november 2021 @ 19:21:16 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_202177130
quote:
11s.gif Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het stuk waar Baudet naar refereert komt van Maurice de Hond,iemand van Joodse komaf. Ga jij nu voor hem bepalen wat die wel of niet mag zeggen ?
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
pi_202177153
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is het waardevolle van vergelijkingen. Er verschilt altijd wat, anders is het geen vergelijking, maar de overeenkomsten zeggen wel wat.
Jou nemen we hier al tijden niet meer serieus hoor. Ik ken geen user die de afgelopen jaren verder is gezonken dan jij. Ik zou je bijna kunnen vergelijken met Adolf Hitler, die begon ook ooit veelbelovend. Want dat is wat je zegt, toch? Vergelijkingen zijn juist waardevol, ondanks verschillen, want anders is het geen vergelijking toch?
pi_202177157
http://www.onyourmind.nl/de-slachtofferrol/

interessant leesvoer voor TS. (en Baudet)
  zondag 14 november 2021 @ 19:23:05 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202177195
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Want iemand van Joodse komaf kan geen stomme opmerkingen maken over de Holocaust of zo?
Dat is net zoiets als "ik heb een iemand van kleur als vriend dus ik kan geen racist zijn" :P
  zondag 14 november 2021 @ 19:25:32 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202177271
Ze gaan wel erg ver om mensen aan de vaccinatie te krijgen. Getest is beter dan gevaccineerd.
Vergelijking met joden gaat wel wat ver, ik denk niet dat ongevaccineerden in gaskamers gaan komen.
The End Times are wild
  zondag 14 november 2021 @ 19:26:33 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202177307
Baudet heeft duidelijk het historisch besef van een jostie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')