Meer als in de stadions en groot deel van de horeca weigert de QR goed te hanteren. Eigen schuld.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
massaal besmettingen in de horeca ook niet
Dit is geen lockdown (als het hier bij blijft).quote:
Okay. “Den Bosch is net een soort Urk!”quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, alleen Den Bosch. Dan ga je toch geen hele provincie aanpakken?
Ikea? Mediamarkt? Of valt dat onder essentieel, net zoals de drankhandel?quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:21 schreef Aventura het volgende:
Ik snap die winkelregel niet. Welke niet-essentiële winkel is er nou open na 19u?
Yorick ben jij het?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is geen lockdown (als het hier bij blijft).
Nu moeten alle winkels op Hoog Catharijne een uurtje eerder dicht elke dag. Daar gaan we het virus wel klein mee krijgen!quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:21 schreef Aventura het volgende:
Ik snap die winkelregel niet. Welke niet-essentiële winkel is er nou open na 19u?
Dit is vast de fase om te wennen. Kan iedereen nog zijn Sint inkopen doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Post akkoord bevonden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Okay. “Den Bosch is net een soort Urk!”
Tis ook wel mooi geweest met al die steun voot bedrijven die failliet gaan zodra straks wat belastint moet worden betaald. Dor hout.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:05 schreef maan_man het volgende:
Het vieze spelletje zal dadelijk wel worden: "Horeca, de maatregelen zijn beperkt. Het grootste gedeelte van de dag mogen jullie open blijven, daarom zien wij geen reden voor compensatie." Dat maar weinigen om 11:00 een biefstukje komen eten, is bijzaak.
Dan wordt er minder biefstuk gegeten. Minder vlees = beter voor milieu. Win-win voor voor coronacrisis en co2-crisisquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:05 schreef maan_man het volgende:
Het vieze spelletje zal dadelijk wel worden: "Horeca, de maatregelen zijn beperkt. Het grootste gedeelte van de dag mogen jullie open blijven, daarom zien wij geen reden voor compensatie." Dat maar weinigen om 11:00 een biefstukje komen eten, is bijzaak.
Exact dit. Klaar met symboolmaatregelen die voorbij het gezond boeren verstand gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 05:20 schreef GemMagic het volgende:
Zodra ik merk ziek te zijn, blijf ik thuis. Zeg ik activiteiten netjes af. Als een ander ziek is, zeggen we af of vragen we die persoon op eigen verantwoordelijkheid niet te komen.
Na het lopen van hoog risico, bijv bevestigde besmetting van een naaste of intensief contact, ben ik bereid tot een zelftest.
Daarna houdt t op. Welke winkels of faciliteiten de overheid sluit is aan hen. Ik ga me niet conformeren aan bezoekerslimieten, thuiswerken of andere fantasiebeperkingen zoals een bonus-bezoeker met kerst, geen vuurwerk met o&n of GP kijken in stilte met eigen bakjes nootjes op 1.5m.
Het is klaar met het clowneske deel van het beleid. Ik en het overgrote deel van mijn omgeving zijn gevaccineerd. Nu beslis ik zelf wat ik gezien de omstandigheden, onze omstandigheden, redelijk vind.
Dat was in het verleden ook niet. Waarom nu dan wel opeens?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:05 schreef maan_man het volgende:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, er is tot nu toe maar 1 keer een lockdown geweest: de avondklok. Al het andere was geen lockdown.quote:
Anders kan de compensatie voor de vuurwerkbranche niet betaald wordenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:05 schreef maan_man het volgende:
Dat verwacht je toch ook niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En de CU is tegen 2G @:mexicanobakker
Eiersneijers met wifi en een app zijn wel redelijk essentieel ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:02 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ikea? Mediamarkt? Of valt dat onder essentieel, net zoals de drankhandel?
Fucking hell, weer dat gedoe... wat een kansloze teringzooi. En dit voor de vrijheid van keuze van wappies en regio's...quote:Op vrijdag 12 november 2021 06:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik las dat die nog wettelijk moet worden vastgelegd.
Ondertussen wil het kabinet voor de langere termijn opnieuw maatregelen wettelijk vastleggen en verplichten, zoals het houden van anderhalve meter afstand. Nieuwe wetgeving voorbereiden en die behandelen in de Tweede en Eerste Kamer duurt ongeveer een week tot twee weken.
Omdat veel steunpakket zijn afgebouwd en behalve een vies onderbuikgevoel kan ik het niet hard maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was in het verleden ook niet. Waarom nu dan wel opeens?
Dat was een avondklockdownquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, er is tot nu toe maar 1 keer een lockdown geweest: de avondklok. Al het andere was geen lockdown.
Dit is de niet-genoeg lockdown.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef Arcee het volgende:
Ja, er is tot nu toe maar 1 keer een lockdown geweest: de avondklok. Al het andere was geen lockdown.
Dat kan, maar dan zitten wij in dezelfde bubbel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:12 schreef groenen het volgende:
Ik proef nog niet veel draagvlak in mijn omgeving. Of komt dat door mijn bubbel?
Werk thuis en was je handen stukquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het uiteindelijke maatregelenpakket?
Als je zulke maatregelen neemt is twee weken dan ook wel een beetje kort.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef Benny het volgende:
Ik snap niet dat 2 weken 3 weken is geworden, vlak voor onze ogen, in korte tijd.
Ja, beetje naďef. Wel raar
Ik denk omdat er direct veel kritiek kwam vanuit alle hoeken "het zal niet bij 2 weken blijven" en "wat doen 2 weken nou.."quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef Benny het volgende:
Ik snap niet dat 2 weken 3 weken is geworden, vlak voor onze ogen, in korte tijd.
Ja, beetje naďef. Wel raar
Hoeren en kerken open. Bios, theater, horeca en niet-essentiele winkels na 19.00 uur dicht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdomd grote bubbel denk ik….quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:12 schreef groenen het volgende:
Ik proef nog niet veel draagvlak in mijn omgeving. Of komt dat door mijn bubbel?
Was uw mexicano stuk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is een advies van het OMT. Waarom wijkt de kamer daarvan af?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je zulke maatregelen neemt is twee weken dan ook wel een beetje kort.
Nouja, drie weken zou in een bijna volledig gevaccineerd land zoals Nederland, zeker met relatief zulke zware maatregelen, absoluut zoden aan de dijk moeten zetten.
Al zal men er toch wel weer intrappen
Godsamme, dan is het echt irritant om na werk na de woonboulevard te gaanquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef Benny het volgende:
[..]
Hoeren en kerken open. Bios, theater, horeca en niet-essentiele winkels na 19.00 uur dicht.
Koopavonden zijn de coronabitch
In de buitenlucht.. in de buitenlucht lucht is kans op besmetting nihil.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je begrijpt toch wel dat 10-50.000 supporters x 12 wedstrijden 2 keer per week bij elkaar nu ff niet zo handig is, of ben je nu echt zo achterlijk @:Dven
heel de tv op zwart aangezien vrienden ook al F1 bij elkaar kijken, geintje natuurlijk !!!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In de buitenlucht.. in de buitenlucht lucht is kans op besmetting nihil.
Nu ga je krijgen dat groepen vrienden binnen bij elkaar voetbal gaan kijken.
Zeg mij maar wat handiger is..
Mwoah. Hier minder harde maatregelen, veel minder mensen gevaccineerd. De hoeveelheid besmettingen in een week of 2 a 3 inmiddels bijna gehalveerd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:13 schreef tja77 het volgende:
Godver, net wanneer je denkt dat het beleid in Nederland onmogelijk NOG harder kan falen, lekken deze maatregelen uit.
Nee dit gaat helpen
Was eenmalig er nog een keer kun je gewoon niet recht praten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat vuurwerkverbod komt er gewoon natuurlijk, dat was vorig jaar al duidelijk.
Om hier dieper op in te gaan: Nu moet ik of per se direct uit werk daarheen, of ik moet in het weekend gaan. Juist wanneer het al achterlijk druk is en waar ik juist NIET heen wildequote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Godsamme, dan is het echt irritant om na werk na de woonboulevard te gaan![]()
![]()
Ondat het een advies is en het aan de kamer is daar iets mee te doen? Deze keer liever iets meer dan iets minder blijkbaar. In andere gevallen gaat de kamer voor minder zware oplossingen dan dat het advies voorschrijft. Daar lijkt mij niets vreemd aan eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is een advies van het OMT. Waarom wijkt de kamer daarvan af?
Eens, maar de 2e zin die daar staat zou nu weer kunnen gelden als beweegreden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Was eenmalig er nog een keer kun je gewoon niet recht praten.
https://www.rijksoverheid(...)omende-jaarwisseling
grote beamer erbij, mag allemaalquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef halfway het volgende:
Gewoon met 100 man en een aanhanger bier een kerk in Urk boeken
Dat kan ik beamen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
grote beamer erbij, mag allemaal
Kan zeker maar de branche zal er niet blij van worden. Ze konden hun claim ook pas in mei 2021 indienen ben benieuwd of ze al geld gekregen hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens, maar de 2e zin die daar staat zou nu weer kunnen gelden als beweegreden.
Noem het een kerk. Dan is het oké.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Godsamme, dan is het echt irritant om na werk na de woonboulevard te gaan![]()
![]()
Ergens wel verdiend na alle misdragingen van voetbalpubliekquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voetbal eraf is gewoon het pesten van supporters omdat ze zoveel hebben zitten rellen. Wel vervelend dat in die periode ook net een Europese thuiswedstrijd van PSV zit
Het OMT zit daar om advies te geven hoe de pandemie in te dammen, de kamer om kosten / baten en maatschappelijk belang af te wegen. Door strengere maatregelen gaan ze mijn inziens op de verkeerde stoel zitten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Ondat het een advies is en het aan de kamer is daar iets mee te doen? Deze keer liever iets meer dan iets minder blijkbaar. In andere gevallen gaat de kamer voor minder zware oplossingen dan dat het advies voorschrijft. Daar lijkt mij niets vreemd aan eerlijk gezegd.
Met z'n alllen naar de moskeaquote:
Ja dat moet het ook wel, maar ik zit ook altijd op de tribune, dus ik baal wel dat het Europese mist. Gelukkig is het Graz en niet Monaco/Sociedad. Ondanks dat we die niet hebben gewonnen zie ik die 2 toch liever.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ergens wel verdiend na alle misdragingen van voetbalpubliekjammer van die Europese thuiswedstrijd, dat wel. Al is dat tegen sturm graz toch? Moet nog wel lukken
Dit vraag ik me ook af. In mijn omgeving gaat iedereen gewoon door met afspreken om bij elkaar te komen. Dat was vorig jaar wel anders; iedereen bleef thuis.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:12 schreef groenen het volgende:
Maar dat klopt dus niet aldus o.a. Gommersquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens, maar de 2e zin die daar staat zou nu weer kunnen gelden als beweegreden.
als jij je verjaardag wil vieren dan doe je dat toch gewoonquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:22 schreef Mrmime het volgende:
Vorig jaar verjaardag niet kunnen vieren, dit jaar dus ook weer niet. Prima
Blijf je jong vanquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:22 schreef Mrmime het volgende:
Vorig jaar verjaardag niet kunnen vieren, dit jaar dus ook weer niet. Prima
Waar gehakt wordt vallen spaanders, ik vrees dat het verbod er komt. Gelukkig heb ik al een hoop zooi in huis (legaal vuurwerk). Ik lont het door en steek het in 1 keer aan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Kan zeker maar de branche zal er niet blij van worden. Ze konden hun claim ook pas in mei 2021 indienen ben benieuwd of ze al geld gekregen hebben.
En zichzelf/het volk wat meer lucht en ruimte geven om feestmaand december redelijk ongeschonden door te komen in plaats van de week voor kerst weer op de rem te moeten trappen. Als je de poppen nu echt aan het dansen wil hebben..quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het OMT zit daar om advies te geven hoe de pandemie in te dammen, de kamer om kosten / baten en maatschappelijk belang af te wegen. Door strengere maatregelen gaan ze mijn inziens op de verkeerde stoel zitten.
Maargoed, het is inderdaad een advies
De kleine handelaars / winkels niet. Het geld is naar de grote leveranciers gegaan. Winkeliers krijgen niets.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Kan zeker maar de branche zal er niet blij van worden. Ze konden hun claim ook pas in mei 2021 indienen ben benieuwd of ze al geld gekregen hebben.
"Maar je kunt toch vrij nemen?"quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om hier dieper op in te gaan: Nu moet ik of per se direct uit werk daarheen, of ik moet in het weekend gaan. Juist wanneer het al achterlijk druk is en waar ik juist NIET heen wilde
Oké, fair point. Al lijkt me dat het OMT ook naar de langere termijn zal kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:25 schreef Dven het volgende:
[..]
En zichzelf/het volk wat meer lucht en ruimte geven om feestmaand december redelijk ongeschonden door te komen in plaats van de week voor kerst weer op de rem te moeten trappen. Als je de poppen nu echt aan het dansen wil hebben..
Aso.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:27 schreef quirina het volgende:
Kijk hoe het ook gaat lopen. Wij vieren gewoon verjaardagen , Sinterklaas kerst en oud en nieuw met zijn allen.
Daar kan geen lockdown/avondklok wat aan veranderen hoor.
Gewoon je leven leven en schijt hebben.
nee dat loopt nog steedsquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Prima met je 2 vriendenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:27 schreef quirina het volgende:
Kijk hoe het ook gaat lopen. Wij vieren gewoon verjaardagen , Sinterklaas kerst en oud en nieuw met zijn allen.
Daar kan geen lockdown/avondklok wat aan veranderen hoor.
Gewoon je leven leven en schijt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |