SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober![]()
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Machtsmisbruik, gaan we dat dan ook doen bij mensen uit bepaalde religieuze kringen die andere vaccinaties weigeren?![]()
![]()
Dan hadden er wel meer maatregelen niet ingevoerd hoeven worden.quote:Op zondag 7 november 2021 00:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan hoef je de maatregel ook niet in te voeren.![]()
Anders zou je een precedent scheppen. Maar in bananenrepubliek Nederland kan dat tegenwoordig allemaal.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd![]()
![]()
Dat zou prachtig zijn welquote:Op zondag 7 november 2021 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Verplicht het dan gewoon. Ben ik geen voorstander van, maar deze nepmaatregelen om het toch voor elkaar te krijgen gaan ook nergens over en benadelen de hele gemeenschap.quote:Op zondag 7 november 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar loop je tegen de proportionalitietsvraag aan. Die ziekenhuizen liggen vol met corona, niet met rode hond, bof of mazelen.![]()
Ben ik het mee eens hoor. De hele samenleving staat inmiddels onder spanning vanwege die idiote QR. Enkel omdat Hugo en Mark het wel lekker makkelijk vinden zo. Kun je altijd vingertje wijzen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verplicht het dan gewoon. Ben ik geen voorstander van, maar deze nepmaatregelen om het toch voor elkaar te krijgen gaan ook nergens over en benadelen de hele gemeenschap.zie email 27 oktober![]()
Wel 10x per week melden dat de biblebelt er zo slecht voor staat en dat het allemaal domme mensen zijn daar, maar niemand die zijn muil opentrekt over de niet-westerse allochtonen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Anders zou je een precedent scheppen. Maar in bananenrepubliek Nederland kan dat tegenwoordig allemaal.![]()
Nee, er zijn heel wat mensen in bijvoorbeeld de bible-belt die ook andere vaccinaties niet hebben. Die hebben ook gewoon altijd overal kunnen werken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, jaAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Zo sta ik er ook in jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd
Al was het bij mij past maanden
De discussies met en gesprekken over zorgen van o.a. @chratnox en @Janneke141 liepen al tijdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben ik met je eens een paar weken terug dacht ik ook het zal nooit komen maar nu vrees ik het ergste. Maar als nog vind ik het een hele gevaarlijke ontwikkeling want waar stopt het. Stel door het zo hard pushen van deze vaccins gaat de vaccinatiegraad van andere vaccins naar beneden gaan we het daar ook voor invoeren? Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?quote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd![]()
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.quote:Op zondag 7 november 2021 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens een paar weken terug dacht ik ook het zal nooit komen maar nu vrees ik het ergste. Maar als nog vind ik het een hele gevaarlijke ontwikkeling want waar stopt het. Stel door het zo hard pushen van deze vaccins gaat de vaccinatiegraad van andere vaccins naar beneden gaan we het daar ook voor invoeren? Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?
Het is een (te) eenvoudig middel om de bevolking drang om te leggen om gedaan te krijgen wat je wil. Te lage opkomst griepprik? QR code. RVP in gevaar? QR code invoeren.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.![]()
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?![]()
Maar de VS is ook een compleet geschift land dat alleen maar Freedom roept terwijl je dat alleen hebt als je een goed gevulde bankrekening hebt.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.![]()
Hoewel ik de hele situatie super kut vind kan ik er ergens wel om grinniken dat bijna alles wat hier als BNW werd aangemerkt zo'n beetje werkelijkheid is geworden.![]()
Misschien is dat wel heel het doel ervan.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.
Het is een (te) eenvoudig middel om de bevolking drang om te leggen om gedaan te krijgen wat je wil. Te lage opkomst griepprik? QR code. RVP in gevaar? QR code invoeren.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.![]()
In de VS heeft ook elke gek een wapen in z’n nachtkastje. Laten we maar geen voorbeeld nemen aan dat land.quote:Op zondag 7 november 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar de VS is ook een compleet geschift land dat alleen maar Freedom roept terwijl je dat alleen hebt als je een goed gevulde bankrekening hebt.![]()
Als je eenmaal over die drempel bent dan is er bijna geen weg terug vrees ik. Maar goed hopelijk krijgen we ongelijk want je merkt ook dat de samenleving flink aan het verharden is. Dit kan best wel is helemaal verkeerd uitpakken in de toekomst.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.
Ik kan dat eigenlijk niet geloven. De manier waarop het tot nu toe gegaan is is te rommelig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die ze dan zouden nemen. Ik denk dat de coronacheck app een handig middel is gebleken waar ze pas achter zijn gekomen toen hij er eenmaal was.quote:Op zondag 7 november 2021 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien is dat wel heel het doel ervan.![]()
Zelfs als ze volledig vanuit huis studeren ;')quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.zie email 27 oktober![]()
Daar geloof ik niet in. Maar een hele vervelende bijwerking kan het wel worden als we niet oppassen. Wat daarbij ook niet helpt is dat men structureel verzuimt om vooraf heldere kaders te stellen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien is dat wel heel het doel ervan.zie email 27 oktober![]()
Dat zou kunnen. Maar als je je speeltje dan eenmaal hebt kun je ook tot nieuwe inzichten komen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan dat eigenlijk niet geloven. De manier waarop het tot nu toe gegaan is is te rommelig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die ze dan zouden nemen. Ik denk dat de coronacheck app een handig middel is gebleken waar ze pas achter zijn gekomen toen hij er eenmaal was.![]()
Het doel zoeken bij het reeds beschikbare middel is vrij/te makkelijk jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?quote:Op zondag 7 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je eenmaal over die drempel bent dan is er bijna geen weg terug vrees ik. Maar goed hopelijk krijgen we ongelijk want je merkt ook dat de samenleving flink aan het verharden is. Dit kan best wel is helemaal verkeerd uitpakken in de toekomst.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hep op feesboek gestaan zekerquote:Op zondag 7 november 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs als ze volledig vanuit huis studeren ;')![]()
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar berichtquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.![]()
Nou laat eens zien.quote:Op zondag 7 november 2021 00:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar bericht![]()
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geïnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,![]()
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.![]()
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.quote:Het hoofd van de inlichtingendienst in de Duitse deelstaat Thüringen waarschuwt dat corona-ontkenners steeds meer geradicaliseerd geraken. ,,We zien online pesterijen, beledigingen, fysieke aanvallen en ultra-agressief gedrag in het hele land", zegt Stephan Kramer in een interview met Redaktionsnetzwerk Deutschland.
,,De vierde golf, de discussie over boostervaccins en de aanscherping van coronamaatregelen zoals de uitbreiding van vaccinatie- of herstelbewijzen kunnen de beweging een nieuwe impuls geven", aldus Kramer. Hij staat aan het hoofd van de instantie die binnenlandse dreigingen moet opvolgen.
De "'Querdenken"-beweging, die bestaat uit Covid-ontkenners, rechtse activisten en antivaxers, heeft tijdens de pandemie verschillende grootschalige protesten georganiseerd in Duitsland. Soms draaiden die uit op geweld.
Zaterdag is een betoging in Leipzig gepland. Daar zijn door de toenemende besmettingen maar duizend betogers toegelaten.![]()
Staat paar topics terug in deze reeksquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die groep is wel aardig in kaartquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geïnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.quote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.![]()
Ik ben serieus benieuwd hoe de NCTV hierover gaat rapporteren voor Nederland eerstvolgende keerquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.
Gezellig allemaalquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.![]()
![]()
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij isquote:Op zondag 7 november 2021 00:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.
Je zaait echt veel enge plantjes overal die gaan groeien in loop der tijdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.zie email 27 oktober![]()
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. Nooitquote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is Ven, niet vergetenquote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?
Uh, volgens mij waren er ook een paar sectoren dicht. Detail.quote:Op zondag 7 november 2021 00:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.![]()
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.![]()
Ik bedoel eigenlijk de mensen die niet gevaccineerd zijn afscheiden van mensen die wel gevaccineerd zijn, maar niet meer samen in een ruimte. Dat kan eigenlijk niet meer, kan men ook niet goed te bestrijden tegen het virus.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Lepra-eiland Terschellingquote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.
Klopt en het is vooral onder de groep die in de have not zitten. Kijk naar bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of het volgende probleem bij klimaatverandering. Heel leuk als je in een lage loon baan zit maar ze wel vragen of je verouderde huurwoning even wilt isoleren of een elektrische auto te kopen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij is
Je zaait echt veel enge plantjes overal die gaan groeien in loop der tijd![]()
Je hebt gelijk in ja, maar ik had over een QR-code of toegang systeem.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. NooitHumor, serieus en vrolijk!![]()
Want zonder QR kun je niet veilig stappen, winkelen en uitgaan?quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.
Als je gevaccineerd bent heb je toch weinig te vrezen van ongevaccineerden?![]()
![]()
Niet in mijn sector.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, volgens mij waren er ook een paar sectoren dicht. Detail.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
En die allochtonen raak je ook niet met een QR code op het werk!quote:Op zondag 7 november 2021 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel 10x per week melden dat de biblebelt er zo slecht voor staat en dat het allemaal domme mensen zijn daar, maar niemand die zijn muil opentrekt over de niet-westerse allochtonen.![]()
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.quote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de mensen die niet gevaccineerd zijn afscheiden van mensen die wel gevaccineerd zijn, maar niet meer samen in een ruimte. Dat kan eigenlijk niet meer, kan men ook niet goed te bestrijden tegen het virus.zie email 27 oktober![]()
Yepquote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en het is vooral onder de groep die in de have not zitten. Kijk naar bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of het volgende probleem bij klimaatverandering. Heel leuk als je in een lage loon baan zit maar ze wel vragen of je verouderde huurwoning even wilt isoleren of een elektrische auto te kopen.
Al die dingen tellen op, vertrouwen gaat te paard de deur uit en de ellende zit overal voor je het weet
Kan ook nietquote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk in ja, maar ik had over een QR-code of toegang systeem.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja dat snap ik ook wel, maar wat moeten we ook doen met mensen die niet gevaccineerd zijn om beter beschermen tegen ons allemaal die we gevaccineerd zijn. Het gaat immers nog om doorgeven van het virus,quote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Een gevaccineerde kan het virus ook dragen en doorgeven.quote:Op zondag 7 november 2021 00:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar wat moeten we ook doen met mensen die niet gevaccineerd zijn om beter beschermen tegen ons allemaal die we gevaccineerd zijn. Het gaat immers nog om doorgeven van het virus,![]()
Precies, maar met QR kan je ook goed besmet worden door iemand die het virus draagt en zeker kan het scansysteem het code herkennen dat het toegang wordt verleend aan iemand die toch besmet lijkt te zijn. Dus het kan allemaal. Ik heb nog weinig te vrezen van ongevaccineerde mensen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want zonder QR kun je niet veilig stappen, winkelen en uitgaan?
Als je gevaccineerd bent heb je toch weinig te vrezen van ongevaccineerden?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Het is wel een vergeten groep.quote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geïnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,
Net als de groep die wel een besmetting heeft gehad maar geen prik meer neemt.
En in crisistijd kan ik nog snappen dat je niet met iedere groep rekening kan houden maar die tijd zijn we ondertussen voorbij, en er hangt zoveel van een geldige QR af tegenwoordig.![]()
Ja is het ook, maar wat moeten we dan wel doen??? Zo op deze manier voortmodderen?quote:Op zondag 7 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Deze hele coronacrisis zaagt onderhand wel aan de stoelpoten van onze grondrechten en vrijheden.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dat deed het met die avondklok al.quote:Op zondag 7 november 2021 00:51 schreef PzKpfw het volgende:
Deze hele coronacrisis zaagt onderhand wel aan de stoelpoten van onze grondrechten en vrijheden.![]()
o.a. IC bedden regelen, iets met ventilatie, stimuleren om dingen buiten te doen, afstand houden verplichtenquote:Op zondag 7 november 2021 00:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja is het ook, maar wat moeten we dan wel doen??? Zo op deze manier voortmodderen?![]()
Is 2g beleid dit niet in feite?quote:Op zondag 7 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.![]()
Nee. Verre van. Je weert dan ongevaccineerden uit risicovolle settings. Zou ook niet mijn keuze zijn, maar is nog altijd fundamenteel iets anders dan een totale scheiding van bevolkingsgroepen nastreven. Dat laatste kent wel precedent, maar de geschiedenis kijkt daar toch niet bepaald positief op terug...quote:zie email 27 oktober![]()
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?quote:Op zondag 7 november 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Verre van. Je weert dan ongevaccineerden uit risicovolle settings. Zou ook niet mijn keuze zijn, maar is nog altijd fundamenteel iets anders dan een totale scheiding van bevolkingsgroepen nastreven. Dat laatste kent wel precedent, maar de geschiedenis kijkt daar toch niet bepaald positief op terug...![]()
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit. Dan kruip je inderdaad dichter naar een dergelijke situatie toe. Maar dan nog maakt de intentie voor mij veel uit. Misschien is dat wat formalistisch hoor, maar ik hecht daar wel veel waarde aan.quote:Op zondag 7 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?
Beoog je een totale scheiding van bevolkingsgroepen of gaat het enkel om het verlagen van het risico in bepaalde settings. (waarbij bepaald best groot kan zijn, maar zodra we praten over bijvoorbeeld OV, supermarkten en dergelijk wordt het wel anders)zie email 27 oktober![]()
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?
Van een 2g systeem heeft het grote publiek der gevaccineerden namelijk geen last, sterker nog, velen juichen dit toe. Dus geen opstand. Enkel wat ongevaccineerden die nog verder in een hoek gedrukt worden.
Alsof met een 2G systeem de ziekenhuizen opeens wel leeg zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, ze hebben het nu dus al over werk. Dat gaat toch al ontzettend ver, of niet dan.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beoog je een totale scheiding van bevolkingsgroepen of gaat het enkel om het verlagen van het risico in bepaalde settings. (waarbij bepaald best groot kan zijn, maar zodra we praten over bijvoorbeeld OV, supermarkten en dergelijk wordt het wel anders)![]()
Zachte heelmeesters… je hebt maar een gek nodig.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.
Van een 2g systeem heeft het grote publiek der gevaccineerden namelijk geen last, sterker nog, velen juichen dit toe. Dus geen opstand. Enkel wat ongevaccineerden die nog verder in een hoek gedrukt worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Gaat heel ver. Maar vooralsnog praten we wel over 3G. Wat in praktische zin natuurlijk een non-oplossing tot en met is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het nu dus al over werk. Dat gaat toch al ontzettend ver, of niet dan.
Maar voor dit principiële punt wel heel relevant.zie email 27 oktober![]()
Nee, dat is het wrange van dit alles. Straks is die QR-code voor alles en niks nodig, is testen niet meer goed genoeg, wordt-ie in de praktijk eigenlijk nauwelijks gecontroleerd en vraagt de regering zich maar af waarom de ICs vol zijn. Dan is de puinhoop wel echt compleet.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof met een 2G systeem de ziekenhuizen opeens wel leeg zijn.![]()
![]()
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.quote:Op zondag 7 november 2021 01:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het wrange van dit alles. Straks is die QR-code voor alles en niks nodig, is testen niet meer goed genoeg, wordt-ie in de praktijk eigenlijk nauwelijks gecontroleerd en vraagt de regering zich maar af waarom de ICs vol zijn. Dan is de puinhoop wel echt compleet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters… je hebt maar een gek nodig.Als het echt zou werken, zo'n 2G systeem, dan is dat nog een argument.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vrees dat het de ziekenhuizen niet echt veel leger gaat maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Met de huidig ingeslagen weg kan het nog wel even duren voordat ze tot die conclusie komen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.![]()
En boosters. Zo snel mogelijk.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.
Niet pas in januari dus."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.
Van een 2g systeem heeft het grote publiek der gevaccineerden namelijk geen last, sterker nog, velen juichen dit toe. Dus geen opstand. Enkel wat ongevaccineerden die nog verder in een hoek gedrukt worden.
Alsof met een 2G systeem de ziekenhuizen opeens wel leeg zijn.![]()
Echt te eng voor woorden het is zo fout."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ligt er wel aan hoe ver je er in gaat. Ga je zonder prikje rechtstreeks de bijstand in of blijft het beperkt tot het huidige pakket? Maakt veel verschil.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het echt zou werken, zo'n 2G systeem, dan is dat nog een argument.
Maar ik vrees dat het de ziekenhuizen niet echt veel leger gaat maken.zie email 27 oktober![]()
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met de huidig ingeslagen weg kan het nog wel even duren voordat ze tot die conclusie komen.
Ik zie geen andere optie op de lange termijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is al geëscaleerd inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2021 01:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.
Ik zie geen andere optie op de lange termijn.zie email 27 oktober![]()
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.
Echt te eng voor woorden het is zo fout.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is discriminatie.quote:Op zondag 7 november 2021 01:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad.
Maar dat QR gedonder verplichten om te mogen werken.. Wat zijn die figuren afgezakt.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zodat Hugo met zn kekke speeltje de QR kan spelen. Nee, dat is flauw en cynisch.quote:Op zondag 7 november 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar zijn we dan massaal voor naar de vaccinatiestraat gegaan hé..
Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.zie email 27 oktober![]()
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? IsAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dus rest de vraag.. hoe nu verder. Hoe komen we hier ooit uit?quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Men zei Portugal.. Je kan daar op zoekenquote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is![]()
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?quote:Op zondag 7 november 2021 01:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is discriminatie.
Maar dat QR gedonder verplichten om te mogen werken.. Wat zijn die figuren afgezakt..
Mijn punt is dat een 2G systeem de ziekenhuizen niet leger gaat maken binnen nu en het voorjaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goh wat hadden ze daar gedaan dan? Een ervaren militair er op gezet niet waar?quote:Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.
Wat heeft Hugo daar in Nederland mee gedaan? Oh ja. Buitengeflikkerd.zie email 27 oktober![]()
Ik lees her en der in de media (België en DL, maar ook hier) dat ziekenhuizen bijvoorbeeld geen ongevaccineerden meer willen opnemen. Of in elk geval geen ongevaccineerde corona patiënten. Omdat het er te veel zijn. En het ten koste gaat van andere zorg."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij gaat het voorlopig eigenlijk alleen goed in Zuid-Europa en Zweden. Voor de rest stijgen overal de besmettingen in Europa. Zweden wil ik nog even een slag om de arm houden omdat die vaak later stijgen dan de rest van Europa bij vorige golven. Maar mocht daar geen gekke golf meer komen vrees ik voor veel landen dat hun complete corona beleid in elkaar stort.quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is![]()
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.quote:Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.quote:Mijn punt is dat een 2G systeem de ziekenhuizen niet leger gaat maken binnen nu en het voorjaar.zie email 27 oktober![]()
Ja.quote:Op zondag 7 november 2021 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.
[..]
Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.
Ik vind oprecht dat we het samen moeten doen. En niet 'de schuld' in de schoenen van de ongevaccineerden moeten schuiven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.quote:Op zondag 7 november 2021 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind oprecht dat we het samen moeten doen. En niet 'de schuld' in de schoenen van de ongevaccineerden moeten schuiven.
Er dreigt een lockdown omdat een kleine groep al een half jaar obstructie pleegt. Dat moet je ook gewoon durven adresseren.zie email 27 oktober![]()
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En boosters. Zo snel mogelijk.
Niet pas in januari dus.![]()
Nee, velen vinden dat niet normaal.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.
Echt te eng voor woorden het is zo fout.![]()
Ja sorry hoor, maar dat is echt je reinste kolder. Dan zouden we nu in de uberlockdown des doods moeten zitten. We gaan eerdaags het record halen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.zie email 27 oktober![]()
Draagvlak is nu ook wel verdwenen. Die booster steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt zullen velen denken...quote:Op zondag 7 november 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar zijn we dan massaal voor naar de vaccinatiestraat gegaan hé..![]()
Niet geheel, of geheel niet? Ik denk dat velen hun keuze voor de prikjes wel hadden heroverwogen als ze in de toekomst hadden kunnen kijken.quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zodat Hugo met zn kekke speeltje de QR kan spelen. Nee, dat is flauw en cynisch.
Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.![]()
Niet geheel. Kijk waar we vorig jaar om deze tijd stonden.quote:Dat moet eenieder voor zichzelf bepalen uiteraard.quote:Ik denk dat velen hun keuze voor de prikjes wel hadden heroverwogen als ze in de toekomst hadden kunnen kijken.zie email 27 oktober![]()
Het is geen kleine groep. Daarnaast liggen er ook zat gevaccineerden. En gezien de schijnbaar matige werking van het vaccin kunnen dat er best nog veel meer worden. De schuld volledig bij de ongevaccineerden leggen vind ik dan ook onterecht.quote:Op zondag 7 november 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.
Er dreigt een lockdown omdat een kleine groep al een half jaar obstructie pleegt. Dat moet je ook gewoon durven adresseren.![]()
Van freeriden zal geen sprake zijn omdat deze vaccins niet goed genoeg werken tegem verspreiding. Deden ze dat wel dan waren we nu zo goed als klaar geweest met dit virus.quote:Op zondag 7 november 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.
Er dreigt een lockdown omdat een kleine groep al een half jaar obstructie pleegt. Dat moet je ook gewoon durven adresseren.
De booster shots zullen gewoon dezelfde vaccins zijn dus dat zal ook alleen tijdelijk helpen.![]()
Ze liggen massaal op de IC. 16% van de volwassenen zorgt voor 70% van de IC opnames. Hoezo geen freerider gedrag? Iedereen moet vrijheid inleveren om de IC in de been te houden die massaal bevalt wordt door ongevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 01:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van freeriden zal geen sprake zijn omdat deze vaccins niet goed genoeg werken tegem verspreiding. Deden ze dat wel dan waren we nu zo goed als klaar geweest met dit virus.zie email 27 oktober![]()
quote:Op zondag 7 november 2021 01:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is geen kleine groep. Daarnaast liggen er ook zat gevaccineerden. En gezien de schijnbaar matige werking van het vaccin kunnen dat er best nog veel meer worden. De schuld volledig bij de ongevaccineerden leggen vind ik dan ook onterecht.quote:Op zondag 7 november 2021 01:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze liggen massaal op de IC. 16% van de volwassenen zorgt voor 70% van de IC opnames. Hoezo geen freerider gedrag? Iedereen moet vrijheid inleveren om de IC in de been te houden die massaal bevalt wordt door ongevaccineerden.zie email 27 oktober![]()
Ik zie nu dat het aangepast is. Toch is het schrijnend dat er iedere dag weer wordt gesproken over aantal besmettingen. Record dit dat. Is toch niet relevant.quote:Op zondag 7 november 2021 01:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar dat is echt je reinste kolder. Dan zouden we nu in de uberlockdown des doods moeten zitten. We gaan eerdaags het record halen.![]()
Freerider houdt in dat je beschermt wordt door de hoge vaccinatie graad omdat het virus op een gegeven moment niet genoeg ruimte meer heeft om rond te gaan.quote:Op zondag 7 november 2021 01:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze liggen massaal op de IC. 16% van de volwassenen zorgt voor 70% van de IC opnames. Hoezo geen freerider gedrag? Iedereen moet vrijheid inleveren om de IC in de been te houden die massaal bevalt wordt door ongevaccineerden.
Dat gaat niet op als de vaccins niet goed werken tegen verspreiding van het virus.
De IC bezetting toont dat goed aan ja.![]()
Lees dit maar eens:quote:
https://artsencollectief.nl/een-ziekenhuis-vol-ongevaccineerden/
Nu zal de waarheid mogelijk ergens in het midden liggen, maar ongevaccineerden als het uitschot van de samenleving beschouwen gaat veel te ver.![]()
In Amerika zijn ze al aardig gek aan het worden:
https://www.telegraaf.nl/(...)rt-vaccinatiebesluit
Een federaal hof heeft zaterdag een vergaande coronamaatregel van de regering-Biden geblokkeerd. De Amerikaanse president besloot deze week in de strijd tegen de epidemie inenting tegen Covid-19 of wekelijks testen op het virus verplicht te stellen voor bedrijven met meer dan honderd werknemers.![]()
Dat is groepsimmuniteit. Freeridergedrag houdt in profiteren van het werk van anderen zonder er zelf je bijdrage aan te leveren. En dat doen ze wel degelijk. Er is veel meer vrijheid door dat velen zich wel hebben laten prikken.quote:Op zondag 7 november 2021 01:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Freerider houdt in dat je beschermt wordt door de hoge vaccinatie graad omdat het virus op een gegeven moment niet genoeg ruimte meer heeft om rond te gaan.
Dat gaat niet op als de vaccins niet goed werken tegen verspreiding van het virus.
De IC bezetting toont dat goed aan ja.zie email 27 oktober![]()
Ik merk overal om mij heen dat het deze keer echt veel meer in de hoek van de kinderen lijkt te zitten. Elke dag wel appjes in de klassen- en sport appgroepen van m'n dochters dat zoontje A en dochter B besmet zijn geraakt. Binnenkort zeker weer de scholen dicht om vadsigen, ouderen en niet-gevaccineerden te beschermen.![]()
We doen het samen.quote:Op zondag 7 november 2021 05:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik merk overal om mij heen dat het deze keer echt veel meer in de hoek van de kinderen lijkt te zitten. Elke dag wel appjes in de klassen- en sport appgroepen van m'n dochters dat zoontje A en dochter B besmet zijn geraakt. Binnenkort zeker weer de scholen dicht om vadsigen, ouderen en niet-gevaccineerden te beschermen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.quote:In navolging van het advies van de overheid wil xx het volgende onder de aandacht brengen:
Bij het vervoer van en naar sport accomodaties maak het bespreekbaar of een niet gevaccineerde persoon in het voertuig zit.
Het advies is dat sowieso iedereen in het voertuig een mondkapje draagt. Ook een gevaccineerde persoon kan immers zonder symptomen toch virusdeeltjes uitscheiden wat een risico voor derden en met name niet gevaccineerden oplevert. Vandaar het advies dat iedereen in het voertuig een mondkapje draagt, daar er geen 1.5 meter afstand kan worden gehouden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is een advies hè. Doe ermee wat je wilt (lees: niks)quote:Op zondag 7 november 2021 05:51 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:
[..]
Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het punt is dat we hier weer zijn aanbeland.quote:Op zondag 7 november 2021 05:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is een advies hè. Doe ermee wat je wilt (lees: niks)
Over twee weken gaan ze weer adviseren dat we een ratel moeten gebruiken bij een voetbalwedstrijd. Dat we voor iedereen aparte bakjes met nootjes moeten gaan neerzetten.
Over 4 weken moeten we weer een online afspraak maken om een broek te kunnen passen.
Over 4 weken gaan de scholen dicht.
Over 6 weken gaan de sportscholen dicht en worden competities weer stil gezet.
Over 6 weken weer lege stadions.
Mijn moeder is 70 en kwetsbaar. Heeft nog niks van wie dan ook gehoord over een boostershot. Waarom niet?
2020 all over again. De moed zinkt mij in de schoenen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik merk bij mezelf dat ik al geen plannen meer maak voor over 2-3 weken want "dan is het vast allemaal weer dicht".
Ik word zo moe van het telkens weer achter de feiten aanlopen, het trage beleid (met die boosters bijvoorbeeld-->zet ze nu, niet pas over een maand), dat gekloot met die QR, wat natuurlijk helemaal geen game changer is voor de ziekenhuizen. Ik ben er zo klaar mee. Met alles.![]()
Welk wereldvreemd figuur verzon dát.quote:Op zondag 7 november 2021 06:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het punt is dat we hier weer zijn aanbeland.
Over twee weken gaan ze weer adviseren dat we een ratel moeten gebruiken bij een voetbalwedstrijd. Dat we voor iedereen aparte bakjes met nootjes moeten gaan neerzetten.![]()
![]()
Ik ben volop van mijn vrijheid aan het genieten. Elke dag ergens lunchen, uitstapjes maken, hotelletje pakken met sauna, afsluitend naar een restaurant. Dansen van 8 tot 12 in een volle kroeg.
Heerlijk om hier nu vol voor te gaan en dan straks mijn hol weer in te kruipen voor een lange, diepe winterslaap.![]()
Bij de tennisclub hebben ze alles dichtgegooid. Kantine, douches, kleedkamer en terras. Alleen toiletten zijn open met CTB, zonder controle want wij gaat daar van 9:00 tot 23:00 staan. Hopelijk treedt handhaving een beetje soepel op en maken zij hier geen punt van.
Voor tennisclubs is het een meevaller dat vorige week de laatste competitiedag was.Wel mooi. Natuurlijk brengt samen in de auto zitten risico's met zich mee, maar het gemak waarmee mondkapjes worden gepresenteerd als een oplossing, brengt wel een schijnveiligheid met zich mee.quote:Op zondag 7 november 2021 05:51 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:
[..]
Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.![]()
Dit zou wel het ergste scenario zijn ja.quote:Op zondag 7 november 2021 06:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het punt is dat we hier weer zijn aanbeland.
Over twee weken gaan ze weer adviseren dat we een ratel moeten gebruiken bij een voetbalwedstrijd. Dat we voor iedereen aparte bakjes met nootjes moeten gaan neerzetten.
Over 4 weken moeten we weer een online afspraak maken om een broek te kunnen passen.
Over 4 weken gaan de scholen dicht.
Over 6 weken gaan de sportscholen dicht en worden competities weer stil gezet.
Over 6 weken weer lege stadions.
Mijn moeder is 70 en kwetsbaar. Heeft nog niks van wie dan ook gehoord over een boostershot. Waarom niet?
2020 all over again. De moed zinkt mij in de schoenen.
Of dat gemeenten/bedrijven weer allemaal extra maatregelen/verboden op gaan leggen tegen het advies van de overheid in.![]()
Als de kantine en douches enz. dicht zijn, waarom zijn de toiletten dan alleen goegankelijk met een CTB?quote:Op zondag 7 november 2021 08:06 schreef maan_man het volgende:
Bij de tennisclub hebben ze alles dichtgegooid. Kantine, douches, kleedkamer en terras. Alleen toiletten zijn open met CTB, zonder controle want wij gaat daar van 9:00 tot 23:00 staan. Hopelijk treedt handhaving een beetje soepel op en maken zij hier geen punt van.
Voor tennisclubs is het een meevaller dat vorige week de laatste competitiedag was.
[..]
Wel mooi. Natuurlijk brengt samen in de auto zitten risico's met zich mee, maar het gemak waarmee mondkapjes worden gepresenteerd als een oplossing, brengt wel een schijnveiligheid met zich mee.
Dat slaat echt nergens op, moet je als ongevaccineerde na een potje tennis in de bosjes schijten?![]()
Elke golf zat het wel in die hoek. We deden er alleen 2 golven over om het door te hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 05:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik merk overal om mij heen dat het deze keer echt veel meer in de hoek van de kinderen lijkt te zitten. Elke dag wel appjes in de klassen- en sport appgroepen van m'n dochters dat zoontje A en dochter B besmet zijn geraakt. Binnenkort zeker weer de scholen dicht om vadsigen, ouderen en niet-gevaccineerden te beschermen.
De eerste werd er gezegd dat kinderen niet bijdroegen aan het verspreiden vh virus. Tweede golf werd dat door wat fundamentalisten ontkend en die bleven voet bij stuk houden, ook hier.
Nu blijken die ratten natuurlijk gewoon mee te werken. Het zijn ook maar wezens die samengepakt worden en daarnaast ook nog eens krioelen.
Heel gek idd.
Go hard or go home![]()
Ik vind het nogal stuitend dat er zo wordt gefocust op het weren van bepaalde mensen op een toenemende lijst QR locaties. Dit zou voor de veiligheid van bezoekers zijn en om de besmettingen terug te brengen.
De QR toegang bepaalt nu slechts wíe het recht hebben om corona te verspreiden. Hoe meer wordt afgesloten met een QR, hoe minder de QRlozen via deze locaties kunnen bijdragen aam de besmettingen.
Een groep van >80% mag vrijelijk corona verspreiden. Dat is meer dan voldoende om binnen afstand 1 iedere Nederlander te bereiken.
Gezien hoe makkelijk huidige varianten verspreiden, is de beperking daarvan na vaccinatie leuk, maar voorkomt het effectief weinig van de besmettingsgroei.
Zo lang er nog ongevaccineerden ge-soft-dwongen moeten worden tot vaccinatie, heb je die wortel nodig om ze ook toegang te beloven.
Zodra we uitgevaccineerd zijn, zou het me niets verbazen dat een groot deel van de QR locaties sluit. In dat opzicht mogen we ongevaccineerden dankbaar zijn.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Slaat ook nergens op, is ook geen controle op, dus zal wel loslopen. Waarom deze idiote regel? Vraag het Hugo. Je kunt als tennisclub natuurlijk slecht in een nieuwsbrief, die naar een x honderd leden gaat, gaan roepen dat je gaat afwijken van de regels. Daarmee verzoek je ook op een bezoek van handhaving op dag 1.quote:Op zondag 7 november 2021 08:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als de kantine en douches enz. dicht zijn, waarom zijn de toiletten dan alleen goegankelijk met een CTB?
Dat slaat echt nergens op, moet je als ongevaccineerde na een potje tennis in de bosjes schijten?![]()
Ze zijn in Nederland niet voor niets aan het onderzoeken of Pfizer voor kinderen van 5-12 veilig is.
Niet zozeer omdat kinderen in die leeftijd veel risico lopen, maar de besmettingen gieren rond met zo'n grote groep ongevaccineerden.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Waarom denk je dat we weer volop op basisregels als mondkapjes en 1,5 meter gaan inzetten?quote:Op zondag 7 november 2021 08:13 schreef GemMagic het volgende:
Een groep van >80% mag vrijelijk corona verspreiden. Dat is meer dan voldoende om binnen afstand 1 iedere Nederlander te bereiken.Steun het Kiva Fok! team!
Wat ook weer zorgt voor groepsimmuniteit. Alsof er nog scholen zijn die geen besmettingen hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 08:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze zijn in Nederland niet voor niets aan het onderzoeken of Pfizer in Q1 voor kinderen van 5-12 veilig is.
Niet zozeer omdat kinderen in die leeftijd veel risico lopen, maar de besmettingen gieren rond met zo'n grote groep ongevaccineerden.
Halve klassen die positief testen. Toch weer 50% dekking.Go hard or go home![]()
Kinderen op de basisschool zullen, gok ik, iets meer natuurlijke immuniteit hebben dan de gemiddelde ongevaccineerde. Ben ook wel benieuwd naar hoe hoog het percentage is dat al besmet is geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 08:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat ook weer zorgt voor groepsimmuniteit. Alsof er nog scholen zijn die geen besmettingen hebben.
Halve klassen die positief testen. Toch weer 50% dekking.
Maar ik vraag me ook af hoe lang zulke immuniteit effectief is. Dat zal na een jaar wel niet zoveel meer uitmaken.Steun het Kiva Fok! team!
Dat heb ik nergens achter de QR gezien? Moeten bijvoorbeeld horeca weer aan de 1.5m?quote:Op zondag 7 november 2021 08:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we weer volop op basisregels als mondkapjes en 1,5 meter gaan inzetten?
Mondkapjes ook niet trouwens, achter de QR controle.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik bedoel dat we nu weer gaan inzetten op de basisregels in het algemeen.quote:Op zondag 7 november 2021 08:28 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens achter de QR gezien? Moeten bijvoorbeeld horeca weer aan de 1.5m?
Mondkapjes ook niet trouwens, achter de QR controle.
Maar je hebt gelijk dat het in een situatie zoals deze ook niet helemaal verantwoord is om mensen met een QR-code zonder basisregels elkaar te laten besmetten. Een volgende stap zou zijn dat in veel locaties waar je een QR-code voor nodig hebt, ook weer basisregels gaan gelden.Steun het Kiva Fok! team!
Denk dat horeca voorlopig openblijft. Evenementen etc gaan als eerste geslachtofferd worden.quote:
[ Bericht 10% gewijzigd door miss_sly op 07-11-2021 08:53:00 ]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dat denk ik ook. Als de horeca sluit voor gevaccineerden wordt er geen prik meer gezet. Dat wil Hugo ook weer niet.quote:Op zondag 7 november 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat horeca voorlopig openblijft. Evenementen etc gaan als eerste geslachtofferd worden.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
En terecht dit weekend weer 30.000 in Ziggo Dome. Gewoon grote groepen mensen gaan verbieden.quote:Op zondag 7 november 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat horeca voorlopig openblijft. Evenementen etc gaan als eerste geslachtofferd worden.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
21 november:quote:Op zondag 7 november 2021 08:56 schreef halfway het volgende:
[..]
En terecht dit weekend weer 30.000 in Ziggo Dome. Gewoon grote groepen mensen gaan verbieden.
https://www.ziggodome.nl/event/2631114683/ziggo-gp-live
Laat het hier maar lekker om zich heen slaan.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Bij formule 1 kijken kun je niet besmet raken, zie ook Zandvoort.quote:Op zondag 7 november 2021 08:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
21 november:
Laat het hier maar lekker om zich heen slaan.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
En gaan we dat elk jaar opnieuw doen terwijl ze achter het net vissen voor de steunmaatregelen?quote:Op zondag 7 november 2021 08:56 schreef halfway het volgende:
[..]
En terecht dit weekend weer 30.000 in Ziggo Dome. Gewoon grote groepen mensen gaan verbieden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Grapje hoop ikquote:Op zondag 7 november 2021 09:04 schreef Galvez het volgende:
[..]
Bij formule 1 kijken kun je niet besmet raken, zie ook Zandvoort.![]()
Erg mooiquote:Op zondag 7 november 2021 08:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
21 november:
Laat het hier maar lekker om zich heen slaan.![]()
Naja het werkt even goed of slecht als gevaccineerden uitsluiten en dat maakt het in (juridische zin ook) een discriminatiore maatregel.quote:Op zondag 7 november 2021 01:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je weet dus niet hoe een vaccin werkt.quote:Op zondag 7 november 2021 09:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja het werkt even goed of slecht als gevaccineerden uitsluiten en dat maakt het in (juridische zin ook) een discriminatiore maatregel.![]()
Maar als je alles dicht doet dan moet je weer steunregelingen gaan verzinnen. Met 1G kun je met een stalen gezicht volhouden dat ze gewoon hun geld kunnen verdienen.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met 1G kun je beter alles dicht doen...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
1Gquote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met 1G kun je beter alles dicht doen...![]()
Dan laat helemaal niemand zich nog vaccineren…![]()
Nee, dan kun je beter G2 doen. Dat je gevaccineerd + getest moet zijn voordat je ergens naar binnen mag.quote:Op zondag 7 november 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
1G![]()
Dan laat helemaal niemand zich nog vaccineren…Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit is kennelijk het nieuwe normaal. Bedrijven die dit niet aankunnen moeten failliet. Entertainment is een luxe uit vergane tijden.quote:Op zondag 7 november 2021 09:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En gaan we dat elk jaar opnieuw doen terwijl ze achter het net vissen voor de steunmaatregelen?![]()
Nu nog een hersenspinsel in een ander land, over een paar maanden (als er bijna geen ongevaccineerde meer over is, en de bevolking nog verder murw gebeukt) hier ook gewoon beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met 1G kun je beter alles dicht doen...![]()
Bovendien ga je daar nooit de testcapaciteit voor opgezet krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je alles dicht doet dan moet je weer steunregelingen gaan verzinnen. Met 1G kun je met een stalen gezicht volhouden dat ze gewoon hun geld kunnen verdienen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: