SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober![]()
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Machtsmisbruik, gaan we dat dan ook doen bij mensen uit bepaalde religieuze kringen die andere vaccinaties weigeren?![]()
![]()
Dan hadden er wel meer maatregelen niet ingevoerd hoeven worden.quote:Op zondag 7 november 2021 00:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan hoef je de maatregel ook niet in te voeren.![]()
Anders zou je een precedent scheppen. Maar in bananenrepubliek Nederland kan dat tegenwoordig allemaal.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd![]()
![]()
Dat zou prachtig zijn welquote:Op zondag 7 november 2021 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Verplicht het dan gewoon. Ben ik geen voorstander van, maar deze nepmaatregelen om het toch voor elkaar te krijgen gaan ook nergens over en benadelen de hele gemeenschap.quote:Op zondag 7 november 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar loop je tegen de proportionalitietsvraag aan. Die ziekenhuizen liggen vol met corona, niet met rode hond, bof of mazelen.![]()
Ben ik het mee eens hoor. De hele samenleving staat inmiddels onder spanning vanwege die idiote QR. Enkel omdat Hugo en Mark het wel lekker makkelijk vinden zo. Kun je altijd vingertje wijzen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Verplicht het dan gewoon. Ben ik geen voorstander van, maar deze nepmaatregelen om het toch voor elkaar te krijgen gaan ook nergens over en benadelen de hele gemeenschap.zie email 27 oktober![]()
Wel 10x per week melden dat de biblebelt er zo slecht voor staat en dat het allemaal domme mensen zijn daar, maar niemand die zijn muil opentrekt over de niet-westerse allochtonen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Anders zou je een precedent scheppen. Maar in bananenrepubliek Nederland kan dat tegenwoordig allemaal.![]()
Nee, er zijn heel wat mensen in bijvoorbeeld de bible-belt die ook andere vaccinaties niet hebben. Die hebben ook gewoon altijd overal kunnen werken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de dominee en de imam ook hun QR-code moeten scannen om in hun gebedshuis aan het werk te zijn? Lijkt me wel een mooie, jaAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Zo sta ik er ook in jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd
Al was het bij mij past maanden
De discussies met en gesprekken over zorgen van o.a. @chratnox en @Janneke141 liepen al tijdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben ik met je eens een paar weken terug dacht ik ook het zal nooit komen maar nu vrees ik het ergste. Maar als nog vind ik het een hele gevaarlijke ontwikkeling want waar stopt het. Stel door het zo hard pushen van deze vaccins gaat de vaccinatiegraad van andere vaccins naar beneden gaan we het daar ook voor invoeren? Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?quote:Op zondag 7 november 2021 00:18 schreef Tijn het volgende:
Een paar weken geleden had ik ook gezegd dat zo'n QR-plicht voor het werk er niet komt, maar inmiddels is er al hardop uitgesproken dat de wetgeving hiervoor wordt voorbereid. Dus inmiddels lijkt het me een kwestie van tijd![]()
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.quote:Op zondag 7 november 2021 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens een paar weken terug dacht ik ook het zal nooit komen maar nu vrees ik het ergste. Maar als nog vind ik het een hele gevaarlijke ontwikkeling want waar stopt het. Stel door het zo hard pushen van deze vaccins gaat de vaccinatiegraad van andere vaccins naar beneden gaan we het daar ook voor invoeren? Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?
Het is een (te) eenvoudig middel om de bevolking drang om te leggen om gedaan te krijgen wat je wil. Te lage opkomst griepprik? QR code. RVP in gevaar? QR code invoeren.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.![]()
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Komen we dan zo in de situatie dat bijvoorbeeld kinderen die niet gevaccineerd zijn onderwijs gaan weigeren terwijl ze zelf niet eens een keuze kunnen maken?![]()
Maar de VS is ook een compleet geschift land dat alleen maar Freedom roept terwijl je dat alleen hebt als je een goed gevulde bankrekening hebt.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.![]()
Hoewel ik de hele situatie super kut vind kan ik er ergens wel om grinniken dat bijna alles wat hier als BNW werd aangemerkt zo'n beetje werkelijkheid is geworden.![]()
Misschien is dat wel heel het doel ervan.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.
Het is een (te) eenvoudig middel om de bevolking drang om te leggen om gedaan te krijgen wat je wil. Te lage opkomst griepprik? QR code. RVP in gevaar? QR code invoeren.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.![]()
In de VS heeft ook elke gek een wapen in z’n nachtkastje. Laten we maar geen voorbeeld nemen aan dat land.quote:Op zondag 7 november 2021 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar de VS is ook een compleet geschift land dat alleen maar Freedom roept terwijl je dat alleen hebt als je een goed gevulde bankrekening hebt.![]()
Als je eenmaal over die drempel bent dan is er bijna geen weg terug vrees ik. Maar goed hopelijk krijgen we ongelijk want je merkt ook dat de samenleving flink aan het verharden is. Dit kan best wel is helemaal verkeerd uitpakken in de toekomst.quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Dit is een vicieuze cirkel. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen om die QR code.
Ik kan dat eigenlijk niet geloven. De manier waarop het tot nu toe gegaan is is te rommelig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die ze dan zouden nemen. Ik denk dat de coronacheck app een handig middel is gebleken waar ze pas achter zijn gekomen toen hij er eenmaal was.quote:Op zondag 7 november 2021 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien is dat wel heel het doel ervan.![]()
Zelfs als ze volledig vanuit huis studeren ;')quote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen, hoor. In de VS zijn er scholen die ongevaccineerde kinderen weigeren heb ik begrepen.zie email 27 oktober![]()
Daar geloof ik niet in. Maar een hele vervelende bijwerking kan het wel worden als we niet oppassen. Wat daarbij ook niet helpt is dat men structureel verzuimt om vooraf heldere kaders te stellen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien is dat wel heel het doel ervan.zie email 27 oktober![]()
Dat zou kunnen. Maar als je je speeltje dan eenmaal hebt kun je ook tot nieuwe inzichten komen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan dat eigenlijk niet geloven. De manier waarop het tot nu toe gegaan is is te rommelig dan. Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die ze dan zouden nemen. Ik denk dat de coronacheck app een handig middel is gebleken waar ze pas achter zijn gekomen toen hij er eenmaal was.![]()
Het doel zoeken bij het reeds beschikbare middel is vrij/te makkelijk jaquote:Op zondag 7 november 2021 00:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren op die manier, maar de drempel om het te doen is te laag.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?quote:Op zondag 7 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je eenmaal over die drempel bent dan is er bijna geen weg terug vrees ik. Maar goed hopelijk krijgen we ongelijk want je merkt ook dat de samenleving flink aan het verharden is. Dit kan best wel is helemaal verkeerd uitpakken in de toekomst.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hep op feesboek gestaan zekerquote:Op zondag 7 november 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs als ze volledig vanuit huis studeren ;')![]()
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar berichtquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.![]()
Nou laat eens zien.quote:Op zondag 7 november 2021 00:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar bericht![]()
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geďnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,![]()
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.![]()
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.quote:Het hoofd van de inlichtingendienst in de Duitse deelstaat Thüringen waarschuwt dat corona-ontkenners steeds meer geradicaliseerd geraken. ,,We zien online pesterijen, beledigingen, fysieke aanvallen en ultra-agressief gedrag in het hele land", zegt Stephan Kramer in een interview met Redaktionsnetzwerk Deutschland.
,,De vierde golf, de discussie over boostervaccins en de aanscherping van coronamaatregelen zoals de uitbreiding van vaccinatie- of herstelbewijzen kunnen de beweging een nieuwe impuls geven", aldus Kramer. Hij staat aan het hoofd van de instantie die binnenlandse dreigingen moet opvolgen.
De "'Querdenken"-beweging, die bestaat uit Covid-ontkenners, rechtse activisten en antivaxers, heeft tijdens de pandemie verschillende grootschalige protesten georganiseerd in Duitsland. Soms draaiden die uit op geweld.
Zaterdag is een betoging in Leipzig gepland. Daar zijn door de toenemende besmettingen maar duizend betogers toegelaten.![]()
Staat paar topics terug in deze reeksquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die groep is wel aardig in kaartquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geďnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.quote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.![]()
Ik ben serieus benieuwd hoe de NCTV hierover gaat rapporteren voor Nederland eerstvolgende keerquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.
Gezellig allemaalquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.![]()
![]()
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij isquote:Op zondag 7 november 2021 00:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.
Je zaait echt veel enge plantjes overal die gaan groeien in loop der tijdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.zie email 27 oktober![]()
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. Nooitquote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is Ven, niet vergetenquote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?
Uh, volgens mij waren er ook een paar sectoren dicht. Detail.quote:Op zondag 7 november 2021 00:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.![]()
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.![]()
Ik bedoel eigenlijk de mensen die niet gevaccineerd zijn afscheiden van mensen die wel gevaccineerd zijn, maar niet meer samen in een ruimte. Dat kan eigenlijk niet meer, kan men ook niet goed te bestrijden tegen het virus.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Lepra-eiland Terschellingquote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.
Klopt en het is vooral onder de groep die in de have not zitten. Kijk naar bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of het volgende probleem bij klimaatverandering. Heel leuk als je in een lage loon baan zit maar ze wel vragen of je verouderde huurwoning even wilt isoleren of een elektrische auto te kopen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij is
Je zaait echt veel enge plantjes overal die gaan groeien in loop der tijd![]()
Je hebt gelijk in ja, maar ik had over een QR-code of toegang systeem.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. NooitHumor, serieus en vrolijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |