Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?quote:Op zondag 7 november 2021 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je eenmaal over die drempel bent dan is er bijna geen weg terug vrees ik. Maar goed hopelijk krijgen we ongelijk want je merkt ook dat de samenleving flink aan het verharden is. Dit kan best wel is helemaal verkeerd uitpakken in de toekomst.
Hep op feesboek gestaan zekerquote:Op zondag 7 november 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs als ze volledig vanuit huis studeren ;')
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar berichtquote:
Nou laat eens zien.quote:Op zondag 7 november 2021 00:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, kwam pas nog langs in betrouwbaar bericht
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Knokploegen die mensen dwingen hun QR te laten scannen, en aan de hand van de uitkomst wel of geen klappen te geven?
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.quote:Het hoofd van de inlichtingendienst in de Duitse deelstaat Thüringen waarschuwt dat corona-ontkenners steeds meer geradicaliseerd geraken. ,,We zien online pesterijen, beledigingen, fysieke aanvallen en ultra-agressief gedrag in het hele land", zegt Stephan Kramer in een interview met Redaktionsnetzwerk Deutschland.
,,De vierde golf, de discussie over boostervaccins en de aanscherping van coronamaatregelen zoals de uitbreiding van vaccinatie- of herstelbewijzen kunnen de beweging een nieuwe impuls geven", aldus Kramer. Hij staat aan het hoofd van de instantie die binnenlandse dreigingen moet opvolgen.
De "'Querdenken"-beweging, die bestaat uit Covid-ontkenners, rechtse activisten en antivaxers, heeft tijdens de pandemie verschillende grootschalige protesten georganiseerd in Duitsland. Soms draaiden die uit op geweld.
Zaterdag is een betoging in Leipzig gepland. Daar zijn door de toenemende besmettingen maar duizend betogers toegelaten.
Staat paar topics terug in deze reeksquote:
Die groep is wel aardig in kaartquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geïnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.quote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.
Ik ben serieus benieuwd hoe de NCTV hierover gaat rapporteren voor Nederland eerstvolgende keerquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar er zijn al verschillende organisaties die waarschuwen voor doorgedraaide anti-vaxxer/wappies of hoe je ze wilt noemen.
[..]
Dit is een bericht van AD live blog van vanmiddag.
Gezellig allemaalquote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is een wet in ontwikkeling die het mogelijk maakt om regelmatig drugstests af te nemen. Hoe ik het begrepen heb willen ze dit onder die paraplu doen.
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij isquote:Op zondag 7 november 2021 00:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
NCTV heeft het vorige week of week ervoor ook aangegeven hier in Nederland. Het dreigingsniveau was bij beperkte maatregelen laag, het risico op verharding en dreiging bij additionele maatregelen lag op de loer.
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.quote:Op zondag 7 november 2021 00:36 schreef Tijn het volgende:
Het zou me trouwens ook niks verbazen als dat QR-gebeuren op de werkvloer alleen mogelijk wordt, maar niet verplicht en dat driekwart van Nederland het dan alsnog naast zich neerlegt. Zoals nu eigenlijk ook al her en der gebeurt op de plaatsen waar de QR-code gescand zou moeten worden.
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. Nooitquote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.
Het is Ven, niet vergetenquote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?
Uh, volgens mij waren er ook een paar sectoren dicht. Detail.quote:Op zondag 7 november 2021 00:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou ook wel te gek voor woorden zijn want vorig konden we het, uiteindelijk, beheersen met de 1,5m regel en mondkapjes en zonder een enkele vaccinatie. Dus nu met vaccinaties, 1,5m regel en mondkapjes moet zo'n QR code niet nodig zijn.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk de mensen die niet gevaccineerd zijn afscheiden van mensen die wel gevaccineerd zijn, maar niet meer samen in een ruimte. Dat kan eigenlijk niet meer, kan men ook niet goed te bestrijden tegen het virus.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Apart zetten? Sorry? Achter in de bus of wat bedoel je?
Lepra-eiland Terschellingquote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.
Klopt en het is vooral onder de groep die in de have not zitten. Kijk naar bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of het volgende probleem bij klimaatverandering. Heel leuk als je in een lage loon baan zit maar ze wel vragen of je verouderde huurwoning even wilt isoleren of een elektrische auto te kopen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, en dat is niet voorbij als corona ooit voorbij is
Je zaait echt veel enge plantjes overal die gaan groeien in loop der tijd
Je hebt gelijk in ja, maar ik had over een QR-code of toegang systeem.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het gaat om gezondheid kun je nooit iets waterdicht en absoluut veilig stellen beste Ven. Nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |