Want zonder QR kun je niet veilig stappen, winkelen en uitgaan?quote:Op zondag 7 november 2021 00:40 schreef Ven1972 het volgende:
Met QR-codes kun je nog mee hacken, vervalsen en kopiëren, maar dat heeft de politiek snel mee gehandeld zodat die valse QR zijn geblokkeerd. Er zijn nog wel websites waar men iedereen nog valse QR-code kan kopen voor tientallen euro's, waar het ook niet van hem of haar is. Zo op die manier kan een besmette man of vrouw gewoon met valse QR-code naar een museum of bioscoop gaan. Walgelijk zeg. Ik dacht men dat QR-codesysteem wel waterdicht zou zijn, maar nee is het niet.
Ik vind dat QR-codesysteem handig, maar geen oplossing voor langere termijn omdat het nog goed vervalsbaar en te hacken is. Misschien moeten we eens kijken naar een waterdicht systeem waar men we ook veilig stappen, winkelen en uitgaan kunnen. Alles met mobiel is ook gevaarlijk, maar ook goed te hacken en vervalsbaar.
Misschien moeten we ongevaccineerden apart te zetten van gevaccineerden, dit zou de oplossing kunnen zijn voor het bestrijden van coronavirus. In Oostenrijk hebben ze toen ingesteld dat mensen die niet gevaccineerd zijn niet in de restaurants, winkels, musea of cafés mogen komen, dus ze zijn alleen opengesteld voor gevaccineerden. Steeds meer bedrijven willen liever gevaccineerde mensen ontmoeten of laten werken ongeacht nog onzekerheid rondom hoe lang de vaccin ons kan beschermen tegen het virus;.
Niet in mijn sector.quote:Op zondag 7 november 2021 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, volgens mij waren er ook een paar sectoren dicht. Detail.
En die allochtonen raak je ook niet met een QR code op het werk!quote:Op zondag 7 november 2021 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel 10x per week melden dat de biblebelt er zo slecht voor staat en dat het allemaal domme mensen zijn daar, maar niemand die zijn muil opentrekt over de niet-westerse allochtonen.
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.quote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de mensen die niet gevaccineerd zijn afscheiden van mensen die wel gevaccineerd zijn, maar niet meer samen in een ruimte. Dat kan eigenlijk niet meer, kan men ook niet goed te bestrijden tegen het virus.
Yepquote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt en het is vooral onder de groep die in de have not zitten. Kijk naar bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of het volgende probleem bij klimaatverandering. Heel leuk als je in een lage loon baan zit maar ze wel vragen of je verouderde huurwoning even wilt isoleren of een elektrische auto te kopen.
Kan ook nietquote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk in ja, maar ik had over een QR-code of toegang systeem.
Ja dat snap ik ook wel, maar wat moeten we ook doen met mensen die niet gevaccineerd zijn om beter beschermen tegen ons allemaal die we gevaccineerd zijn. Het gaat immers nog om doorgeven van het virus,quote:Op zondag 7 november 2021 00:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar apart zetten lijkt me niet de oplossing, nooit.
Een gevaccineerde kan het virus ook dragen en doorgeven.quote:Op zondag 7 november 2021 00:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar wat moeten we ook doen met mensen die niet gevaccineerd zijn om beter beschermen tegen ons allemaal die we gevaccineerd zijn. Het gaat immers nog om doorgeven van het virus,
Precies, maar met QR kan je ook goed besmet worden door iemand die het virus draagt en zeker kan het scansysteem het code herkennen dat het toegang wordt verleend aan iemand die toch besmet lijkt te zijn. Dus het kan allemaal. Ik heb nog weinig te vrezen van ongevaccineerde mensen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Want zonder QR kun je niet veilig stappen, winkelen en uitgaan?
Als je gevaccineerd bent heb je toch weinig te vrezen van ongevaccineerden?
Het is wel een vergeten groep.quote:Op zondag 7 november 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
Los van alles, wat ik ook een groot probleem vind, is dat alles wordt teruggebracht tot twee groepen: zij die gevaccineerd zijn en zij die (nog) geen enting willen.
Maar de derde groep die de enting wel wil, maar waarbij het wordt afgeraden, lijkt helemaal onder te sneeuwen. Ik heb een idee dat zelfs nooit is geďnventariseerd hoe groot deze groep is. Hier en daar heb ik wel eens een los artikel gezien dat aandacht besteedt aan deze groep maar zij zijn niet structureel in beeld. Mensen waarbij de bijwerking op prik 1 dermate ernstig was dat prik 2 door iemand met een medische achtergrond wordt afgeraden of mensen waarbij prik 1 i.v.m. andere ziektes wordt afgeraden,
Ja is het ook, maar wat moeten we dan wel doen??? Zo op deze manier voortmodderen?quote:Op zondag 7 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.
Dat deed het met die avondklok al.quote:Op zondag 7 november 2021 00:51 schreef PzKpfw het volgende:
Deze hele coronacrisis zaagt onderhand wel aan de stoelpoten van onze grondrechten en vrijheden.
o.a. IC bedden regelen, iets met ventilatie, stimuleren om dingen buiten te doen, afstand houden verplichtenquote:Op zondag 7 november 2021 00:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja is het ook, maar wat moeten we dan wel doen??? Zo op deze manier voortmodderen?
Is 2g beleid dit niet in feite?quote:Op zondag 7 november 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spreek niet snel van medische apartheid. Maar dit voorstel gaat werkelijk alle perken te buiten. Het is onethisch, onuitvoerbaar en bovenal onwenselijk.
Nee. Verre van. Je weert dan ongevaccineerden uit risicovolle settings. Zou ook niet mijn keuze zijn, maar is nog altijd fundamenteel iets anders dan een totale scheiding van bevolkingsgroepen nastreven. Dat laatste kent wel precedent, maar de geschiedenis kijkt daar toch niet bepaald positief op terug...quote:
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?quote:Op zondag 7 november 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Verre van. Je weert dan ongevaccineerden uit risicovolle settings. Zou ook niet mijn keuze zijn, maar is nog altijd fundamenteel iets anders dan een totale scheiding van bevolkingsgroepen nastreven. Dat laatste kent wel precedent, maar de geschiedenis kijkt daar toch niet bepaald positief op terug...
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit. Dan kruip je inderdaad dichter naar een dergelijke situatie toe. Maar dan nog maakt de intentie voor mij veel uit. Misschien is dat wat formalistisch hoor, maar ik hecht daar wel veel waarde aan.quote:Op zondag 7 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat als die 2g-eis geldt voor zo’n beetje alles, echter?
Nou ja, ze hebben het nu dus al over werk. Dat gaat toch al ontzettend ver, of niet dan.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beoog je een totale scheiding van bevolkingsgroepen of gaat het enkel om het verlagen van het risico in bepaalde settings. (waarbij bepaald best groot kan zijn, maar zodra we praten over bijvoorbeeld OV, supermarkten en dergelijk wordt het wel anders)
Zachte heelmeesters… je hebt maar een gek nodig.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.
Van een 2g systeem heeft het grote publiek der gevaccineerden namelijk geen last, sterker nog, velen juichen dit toe. Dus geen opstand. Enkel wat ongevaccineerden die nog verder in een hoek gedrukt worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Gaat heel ver. Maar vooralsnog praten we wel over 3G. Wat in praktische zin natuurlijk een non-oplossing tot en met is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het nu dus al over werk. Dat gaat toch al ontzettend ver, of niet dan.
Nee, dat is het wrange van dit alles. Straks is die QR-code voor alles en niks nodig, is testen niet meer goed genoeg, wordt-ie in de praktijk eigenlijk nauwelijks gecontroleerd en vraagt de regering zich maar af waarom de ICs vol zijn. Dan is de puinhoop wel echt compleet.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof met een 2G systeem de ziekenhuizen opeens wel leeg zijn.![]()
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.quote:Op zondag 7 november 2021 01:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het wrange van dit alles. Straks is die QR-code voor alles en niks nodig, is testen niet meer goed genoeg, wordt-ie in de praktijk eigenlijk nauwelijks gecontroleerd en vraagt de regering zich maar af waarom de ICs vol zijn. Dan is de puinhoop wel echt compleet.
quote:Op zondag 7 november 2021 01:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters… je hebt maar een gek nodig.Als het echt zou werken, zo'n 2G systeem, dan is dat nog een argument.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vrees dat het de ziekenhuizen niet echt veel leger gaat maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Met de huidig ingeslagen weg kan het nog wel even duren voordat ze tot die conclusie komen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.
En boosters. Zo snel mogelijk.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus het enige alternatief is weer een volledige lockdown ala maart 2020.
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.quote:Op zondag 7 november 2021 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me trouwens wel de eerste keuze van een regering die bang voor haar eigen bevolking is.
Van een 2g systeem heeft het grote publiek der gevaccineerden namelijk geen last, sterker nog, velen juichen dit toe. Dus geen opstand. Enkel wat ongevaccineerden die nog verder in een hoek gedrukt worden.
Alsof met een 2G systeem de ziekenhuizen opeens wel leeg zijn.![]()
Ligt er wel aan hoe ver je er in gaat. Ga je zonder prikje rechtstreeks de bijstand in of blijft het beperkt tot het huidige pakket? Maakt veel verschil.quote:Op zondag 7 november 2021 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het echt zou werken, zo'n 2G systeem, dan is dat nog een argument.
Maar ik vrees dat het de ziekenhuizen niet echt veel leger gaat maken.
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met de huidig ingeslagen weg kan het nog wel even duren voordat ze tot die conclusie komen.
Het is al geëscaleerd inderdaad.quote:Op zondag 7 november 2021 01:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.
Ik zie geen andere optie op de lange termijn.
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.
Echt te eng voor woorden het is zo fout.
Het is discriminatie.quote:Op zondag 7 november 2021 01:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad.
Zodat Hugo met zn kekke speeltje de QR kan spelen. Nee, dat is flauw en cynisch.quote:Op zondag 7 november 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar zijn we dan massaal voor naar de vaccinatiestraat gegaan hé..
Dus rest de vraag.. hoe nu verder. Hoe komen we hier ooit uit?quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.
Men zei Portugal.. Je kan daar op zoekenquote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is
Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?quote:Op zondag 7 november 2021 01:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is discriminatie.
Maar dat QR gedonder verplichten om te mogen werken.. Wat zijn die figuren afgezakt..
Goh wat hadden ze daar gedaan dan? Een ervaren militair er op gezet niet waar?quote:Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.
Volgens mij gaat het voorlopig eigenlijk alleen goed in Zuid-Europa en Zweden. Voor de rest stijgen overal de besmettingen in Europa. Zweden wil ik nog even een slag om de arm houden omdat die vaak later stijgen dan de rest van Europa bij vorige golven. Maar mocht daar geen gekke golf meer komen vrees ik voor veel landen dat hun complete corona beleid in elkaar stort.quote:Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.quote:Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?
Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.quote:Mijn punt is dat een 2G systeem de ziekenhuizen niet leger gaat maken binnen nu en het voorjaar.
Ja.quote:Op zondag 7 november 2021 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.
[..]
Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.quote:Op zondag 7 november 2021 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind oprecht dat we het samen moeten doen. En niet 'de schuld' in de schoenen van de ongevaccineerden moeten schuiven.
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En boosters. Zo snel mogelijk.
Niet pas in januari dus.
Nee, velen vinden dat niet normaal.quote:Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.
Echt te eng voor woorden het is zo fout.
Ja sorry hoor, maar dat is echt je reinste kolder. Dan zouden we nu in de uberlockdown des doods moeten zitten. We gaan eerdaags het record halen.quote:Op zondag 7 november 2021 01:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |