abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 01:20:23 #81
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202065114
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2021 01:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met de huidig ingeslagen weg kan het nog wel even duren voordat ze tot die conclusie komen.
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.

Ik zie geen andere optie op de lange termijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202065117
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, maar dat kwartje gaat vallen.

Ik zie geen andere optie op de lange termijn.
Het is al geëscaleerd inderdaad.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 01:21:19 #83
236264 crew  capricia
pi_202065121
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.

Echt te eng voor woorden het is zo fout.
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2021 @ 01:23:48 #84
445514 DonDruiper
pi_202065128
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is al geëscaleerd inderdaad.
Waar zijn we dan massaal voor naar de vaccinatiestraat gegaan hé..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202065129
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 01:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het werkt, een soort lockdown voor ongevaccineerden, kun je daar prima over praten.
Maar het gaat gewoon geen significante zoden aan de dijk zetten. Zeker niet met onze vaccinatiegraad.
Het is discriminatie.

Maar dat QR gedonder verplichten om te mogen werken.. Wat zijn die figuren afgezakt..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202065134
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Zodat Hugo met zn kekke speeltje de QR kan spelen. Nee, dat is flauw en cynisch.

Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 01:25:34 #87
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202065136
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 7 november 2021 @ 01:25:47 #88
445514 DonDruiper
pi_202065137
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat de belofte niet geheel is waargemaakt kun je volgens mij rustig stellen.
Dus rest de vraag.. hoe nu verder. Hoe komen we hier ooit uit?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202065146
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in andere landen qua vaccinatie/belasting van de zorg? Zijn er al landen, van enig formaat en betekenis, die een vaccinatiegraad hebben van +90% ? Is
Men zei Portugal.. Je kan daar op zoeken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 november 2021 @ 01:28:25 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202065151
quote:

Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 01:28:41 #91
236264 crew  capricia
pi_202065152
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is discriminatie.

Maar dat QR gedonder verplichten om te mogen werken.. Wat zijn die figuren afgezakt..
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?

Mijn punt is dat een 2G systeem de ziekenhuizen niet leger gaat maken binnen nu en het voorjaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202065156
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Portugal is hét voorbeeld van een land van een serieus formaat dat zo'n beetje de hele bevolking heeft weten in te enten.
Goh wat hadden ze daar gedaan dan? Een ervaren militair er op gezet niet waar?

Wat heeft Hugo daar in Nederland mee gedaan? Oh ja. Buitengeflikkerd.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 01:31:39 #93
236264 crew  capricia
pi_202065157
Ik lees her en der in de media (België en DL, maar ook hier) dat ziekenhuizen bijvoorbeeld geen ongevaccineerden meer willen opnemen. Of in elk geval geen ongevaccineerde corona patiënten. Omdat het er te veel zijn. En het ten koste gaat van andere zorg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202065159
quote:
Volgens mij gaat het voorlopig eigenlijk alleen goed in Zuid-Europa en Zweden. Voor de rest stijgen overal de besmettingen in Europa. Zweden wil ik nog even een slag om de arm houden omdat die vaak later stijgen dan de rest van Europa bij vorige golven. Maar mocht daar geen gekke golf meer komen vrees ik voor veel landen dat hun complete corona beleid in elkaar stort.
pi_202065162
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 01:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Toen er geroepen werd dat kwetsbaren zich maar even voor onbepaalde tijd moesten onttrekken van de samenleving, vond je dat ook discriminatie?
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.
quote:
Mijn punt is dat een 2G systeem de ziekenhuizen niet leger gaat maken binnen nu en het voorjaar.
Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 01:37:03 #96
236264 crew  capricia
pi_202065171
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar was ik ook tegen ja. Ik ben daar altijd tegen geweest. Geen tweestromensamenleving.
[..]
Mee eens. Of je moet het heel ver doortrekken. Als je mensen rechtstreeks de bijstand in stuurt is er natuurlijk wel een hele sterke vorm van dwang.
Ja.
Ik vind oprecht dat we het samen moeten doen. En niet 'de schuld' in de schoenen van de ongevaccineerden moeten schuiven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202065176
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 01:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Ik vind oprecht dat we het samen moeten doen. En niet 'de schuld' in de schoenen van de ongevaccineerden moeten schuiven.
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.

Er dreigt een lockdown omdat een kleine groep al een half jaar obstructie pleegt. Dat moet je ook gewoon durven adresseren.
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 01:41:03 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065183
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef capricia het volgende:

[..]
En boosters. Zo snel mogelijk.
Niet pas in januari dus.
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.
  zondag 7 november 2021 @ 01:42:11 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065185
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het doet niks, en het discrimineert en bij toevoegen van 2g om te mogen werken is het effectief dwang. Tjah rare zooi allemaal, er wordt open en bloot over gepraat alsof het normaal is.

Echt te eng voor woorden het is zo fout.
Nee, velen vinden dat niet normaal.
pi_202065186
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zo lang de ernst wordt beoordeeld aan het aantal besmettingen gaat dat weinig zin hebben.
Ja sorry hoor, maar dat is echt je reinste kolder. Dan zouden we nu in de uberlockdown des doods moeten zitten. We gaan eerdaags het record halen.
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 01:44:02 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065193
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Draagvlak is nu ook wel verdwenen. Die booster steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt zullen velen denken...
  zondag 7 november 2021 @ 01:45:59 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065199
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zodat Hugo met zn kekke speeltje de QR kan spelen. Nee, dat is flauw en cynisch.

Niet geheel, of geheel niet? Ik denk dat velen hun keuze voor de prikjes wel hadden heroverwogen als ze in de toekomst hadden kunnen kijken.
pi_202065209
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Niet geheel, of geheel niet?
Niet geheel. Kijk waar we vorig jaar om deze tijd stonden.
quote:
Ik denk dat velen hun keuze voor de prikjes wel hadden heroverwogen als ze in de toekomst hadden kunnen kijken.
Dat moet eenieder voor zichzelf bepalen uiteraard.
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 01:52:02 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065213
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben ik het ten principale wel mee eens. Echter, de ongevaccineerden doen het ook niet samen. Klassiek voorbeeld van free-rider gedrag. Zij liften mee op datgeen de gevaccineerden groep bereikt. Is dat een probleem? Niet per se. Maar wel als de gevaccineerden daar disproportioneel veel last van hebben. En dat is wel aan de orde.

Er dreigt een lockdown omdat een kleine groep al een half jaar obstructie pleegt. Dat moet je ook gewoon durven adresseren.
Het is geen kleine groep. Daarnaast liggen er ook zat gevaccineerden. En gezien de schijnbaar matige werking van het vaccin kunnen dat er best nog veel meer worden. De schuld volledig bij de ongevaccineerden leggen vind ik dan ook onterecht.
pi_202065218
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van freeriden zal geen sprake zijn omdat deze vaccins niet goed genoeg werken tegem verspreiding. Deden ze dat wel dan waren we nu zo goed als klaar geweest met dit virus.

De booster shots zullen gewoon dezelfde vaccins zijn dus dat zal ook alleen tijdelijk helpen.
pi_202065221
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Van freeriden zal geen sprake zijn omdat deze vaccins niet goed genoeg werken tegem verspreiding. Deden ze dat wel dan waren we nu zo goed als klaar geweest met dit virus.
Ze liggen massaal op de IC. 16% van de volwassenen zorgt voor 70% van de IC opnames. Hoezo geen freerider gedrag? Iedereen moet vrijheid inleveren om de IC in de been te houden die massaal bevalt wordt door ongevaccineerden.
zie email 27 oktober
pi_202065223
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Het is geen kleine groep. Daarnaast liggen er ook zat gevaccineerden. En gezien de schijnbaar matige werking van het vaccin kunnen dat er best nog veel meer worden. De schuld volledig bij de ongevaccineerden leggen vind ik dan ook onterecht.
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze liggen massaal op de IC. 16% van de volwassenen zorgt voor 70% van de IC opnames. Hoezo geen freerider gedrag? Iedereen moet vrijheid inleveren om de IC in de been te houden die massaal bevalt wordt door ongevaccineerden.
zie email 27 oktober
  zondag 7 november 2021 @ 01:56:18 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065224
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 01:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja sorry hoor, maar dat is echt je reinste kolder. Dan zouden we nu in de uberlockdown des doods moeten zitten. We gaan eerdaags het record halen.
Ik zie nu dat het aangepast is. Toch is het schrijnend dat er iedere dag weer wordt gesproken over aantal besmettingen. Record dit dat. Is toch niet relevant.
pi_202065230
quote:

[..]
Freerider houdt in dat je beschermt wordt door de hoge vaccinatie graad omdat het virus op een gegeven moment niet genoeg ruimte meer heeft om rond te gaan.

Dat gaat niet op als de vaccins niet goed werken tegen verspreiding van het virus.

De IC bezetting toont dat goed aan ja.
  zondag 7 november 2021 @ 02:02:52 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065240
quote:

[..]
[..]

Lees dit maar eens:
https://artsencollectief.nl/een-ziekenhuis-vol-ongevaccineerden/

Nu zal de waarheid mogelijk ergens in het midden liggen, maar ongevaccineerden als het uitschot van de samenleving beschouwen gaat veel te ver.
  zondag 7 november 2021 @ 02:09:11 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202065249
In Amerika zijn ze al aardig gek aan het worden:

https://www.telegraaf.nl/(...)rt-vaccinatiebesluit

Een federaal hof heeft zaterdag een vergaande coronamaatregel van de regering-Biden geblokkeerd. De Amerikaanse president besloot deze week in de strijd tegen de epidemie inenting tegen Covid-19 of wekelijks testen op het virus verplicht te stellen voor bedrijven met meer dan honderd werknemers.
pi_202065262
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 01:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Freerider houdt in dat je beschermt wordt door de hoge vaccinatie graad omdat het virus op een gegeven moment niet genoeg ruimte meer heeft om rond te gaan.

Dat gaat niet op als de vaccins niet goed werken tegen verspreiding van het virus.

De IC bezetting toont dat goed aan ja.
Dat is groepsimmuniteit. Freeridergedrag houdt in profiteren van het werk van anderen zonder er zelf je bijdrage aan te leveren. En dat doen ze wel degelijk. Er is veel meer vrijheid door dat velen zich wel hebben laten prikken.
zie email 27 oktober
pi_202065464
Ik merk overal om mij heen dat het deze keer echt veel meer in de hoek van de kinderen lijkt te zitten. Elke dag wel appjes in de klassen- en sport appgroepen van m'n dochters dat zoontje A en dochter B besmet zijn geraakt. Binnenkort zeker weer de scholen dicht om vadsigen, ouderen en niet-gevaccineerden te beschermen.
  zondag 7 november 2021 @ 05:32:52 #114
445514 DonDruiper
pi_202065465
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 05:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik merk overal om mij heen dat het deze keer echt veel meer in de hoek van de kinderen lijkt te zitten. Elke dag wel appjes in de klassen- en sport appgroepen van m'n dochters dat zoontje A en dochter B besmet zijn geraakt. Binnenkort zeker weer de scholen dicht om vadsigen, ouderen en niet-gevaccineerden te beschermen.
We doen het samen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202065483
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:

quote:
In navolging van het advies van de overheid wil xx het volgende onder de aandacht brengen:

Bij het vervoer van en naar sport accomodaties maak het bespreekbaar of een niet gevaccineerde persoon in het voertuig zit.

Het advies is dat sowieso iedereen in het voertuig een mondkapje draagt. Ook een gevaccineerde persoon kan immers zonder symptomen toch virusdeeltjes uitscheiden wat een risico voor derden en met name niet gevaccineerden oplevert. Vandaar het advies dat iedereen in het voertuig een mondkapje draagt, daar er geen 1.5 meter afstand kan worden gehouden.
Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 november 2021 @ 05:53:26 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202065487
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 05:51 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag mailtje uit van de waterpolovereniging:
[..]
Nou, dan rijdt er gewoon helemaal niemand met mij mee in de auto, ik ga toch niet zelf in mijn eigen auto een mondkapje dragen.
Is een advies hè. Doe ermee wat je wilt (lees: niks)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 november 2021 @ 06:07:50 #117
445514 DonDruiper
pi_202065496
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 05:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is een advies hè. Doe ermee wat je wilt (lees: niks)
Het punt is dat we hier weer zijn aanbeland.

Over twee weken gaan ze weer adviseren dat we een ratel moeten gebruiken bij een voetbalwedstrijd. Dat we voor iedereen aparte bakjes met nootjes moeten gaan neerzetten.

Over 4 weken moeten we weer een online afspraak maken om een broek te kunnen passen.

Over 4 weken gaan de scholen dicht.

Over 6 weken gaan de sportscholen dicht en worden competities weer stil gezet.

Over 6 weken weer lege stadions.

Mijn moeder is 70 en kwetsbaar. Heeft nog niks van wie dan ook gehoord over een boostershot. Waarom niet?

2020 all over again. De moed zinkt mij in de schoenen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202065503
Ik merk bij mezelf dat ik al geen plannen meer maak voor over 2-3 weken want "dan is het vast allemaal weer dicht".
Ik word zo moe van het telkens weer achter de feiten aanlopen, het trage beleid (met die boosters bijvoorbeeld-->zet ze nu, niet pas over een maand), dat gekloot met die QR, wat natuurlijk helemaal geen game changer is voor de ziekenhuizen. Ik ben er zo klaar mee. Met alles.
  zondag 7 november 2021 @ 06:45:43 #119
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202065522
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 06:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Het punt is dat we hier weer zijn aanbeland.

Over twee weken gaan ze weer adviseren dat we een ratel moeten gebruiken bij een voetbalwedstrijd. Dat we voor iedereen aparte bakjes met nootjes moeten gaan neerzetten.

Welk wereldvreemd figuur verzon dát. _O-
pi_202065649
Ik ben volop van mijn vrijheid aan het genieten. Elke dag ergens lunchen, uitstapjes maken, hotelletje pakken met sauna, afsluitend naar een restaurant. Dansen van 8 tot 12 in een volle kroeg.

Heerlijk om hier nu vol voor te gaan en dan straks mijn hol weer in te kruipen voor een lange, diepe winterslaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')