SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is die persco van 12 november eigenlijk definitief?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als de cijfers niet dalen dan gaat het door, het is wel een beetje vroegquote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Is die persco van 12 november eigenlijk definitief?![]()
Als we ons niet blijven gedragen wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de cijfers dalen voor 12 nov is dat ondanks de maatregelen en niet dankzij. Daarvoor is de tussenliggende tijd veel te kort.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:06 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als de cijfers niet dalen dan gaat het door, het is wel een beetje vroeg![]()
Hond en ik zitten alweer klaar voor de cijfers.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Als de cijfers dalen komt dat door de werken van de VVD.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de cijfers dalen voor 12 nov is dat ondanks de maatregelen en niet dankzij. Daarvoor is de tussenliggende tijd veel te kort.
Als de cijfers stijgen ligt het aan de ongehoorzame burger.
Snap het nou.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ok, de persco is dus definitief.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als we ons niet blijven gedragen wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dan krijgen we weer straf.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als we ons niet blijven gedragen wel.![]()
Men ziet niks in regionaal beleid en toch gaan zij in Limburg maar eens kijken of zij zelf het wiel kunnen uitvinden met de 11de van de 11de.![]()
Eens, weg met die oudbakken lappen tekstquote:Op donderdag 4 november 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Die OP is langer dan de pandemie. Echt, wie leest dat?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alleen de tweede spoiler is relevant.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Die OP is langer dan de pandemie. Echt, wie leest dat?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ga voor een ton gepakt.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ging slapen met een doezoe, werd wakker met een tonquote:Op donderdag 4 november 2021 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga voor een ton gepakt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ga voor een dalingFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
- 10.214 nieuw gemelde positieve testen
- 146 nieuwe ziekenhuisopnames
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mooi!quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens![]()
10K plus, niet echt iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens![]()
Snel mondkap op bij de kapper, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
10K plus, niet echt iets om trots op te zijn.![]()
Groeipercentage zakt ietsje, maar alsnog boven de 30% week op week..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jaaaaaa 10k gepakt[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toch ergens een dalingquote:Op donderdag 4 november 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage zakt ietsje, maar alsnog boven de 30% week op week..Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 14:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die geen vaccin willen, wel die pil slikken?Hoopvol perspectief geven zulke medicijnen. Het genotoxische aspect eraan is nog wel belangrijk om in de gaten te houden voor jonge mensen, maar voor 50+ misschien een topmedicijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weisst![]()
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:18 schreef josja het volgende:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
11devande11 is 1 grote superspreader feest.
Dan kunnen we straks de verpleegsters van de grond rapen.![]()
Werkelijke aantallen of "dagcijfers" ?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
Denk je nog steeds dat we de 12k niet gaan aantikken, @:_serial_?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.![]()
Nou, dit ja... Mijn hemelquote:Op donderdag 4 november 2021 15:18 schreef josja het volgende:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.Yep, totallyquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Uiteindelijk ontlopen die elkaar toch ook niet veel, of wel?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Werkelijke aantallen of "dagcijfers" ?![]()
Gaat ie lekker.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Dan komen er geen mensen meer in het ziekenhuis?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.Weisst![]()
10K is om te huilen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren. Ik hoef er denk ik weinig woorden aan vuil te maken.
Alstublieft:
[ afbeelding ]
Corona bestaat niet het is maar een griepje.![]()
Lekker in de buitenlucht. Fris briesje op je snoet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef KingRadler het volgende:
11devande11 is 1 grote superspreader feest.
Dan kunnen we straks de verpleegsters van de grond rapen.![]()
Je weet toch niet hoeveel zelftests er uitgevoerd worden?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.
Zou interessant zijn om de verkoopcijfers daarvan eens mee te nemen in het geheelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
dan maken de ziekenhuizen ook minder winst.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan komen er geen mensen meer in het ziekenhuis?![]()
Ik wil weten wat voor vulling deze heeft. Chipolata?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren. Ik hoef er denk ik weinig woorden aan vuil te maken.
Alstublieft:
[ afbeelding ]![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als mensen minder gaan testen dan maken de ziekenhuizen minder winst?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan maken de ziekenhuizen ook minder winst.Weisst![]()
Ik had het over de vrouwen die verkleed zijn als verpleegsters.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker in de buitenlucht. Fris briesje op je snoet.
Die worden keihard gepakt daar.![]()
12K zal de wel ongeveer de piek wordenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk ontlopen die elkaar toch ook niet veel, of wel?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nederland hep een groot probleem.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
minder mensen komen in het ziekenhuis terecht en sterven thuis.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:22 schreef erkel het volgende:
[..]
Als mensen minder gaan testen dan maken de ziekenhuizen minder winst?![]()
Deze is gevuld met pure wanhoop.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wil weten wat voor vulling deze heeft. Chipolata?![]()
![]()
Laatste update: 04-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 10272
Gemeentes met +5 besmettingen:
372 Amsterdam
258 Rotterdam
221 's-Gravenhage
159 Ede
151 Utrecht
145 Breda
124 Haarlem
120 Eindhoven
115 Veenendaal
98 Zwolle
98 Sittard-Geleen
97 Groningen
97 Zaanstad
96 Apeldoorn
96 Barneveld
95 Tilburg
94 Haarlemmermeer
92 Almere
91 Arnhem
91 Nijmegen
87 Altena
87 Hoeksche Waard
79 Zoetermeer
78 Maastricht
72 Alphen aan den RijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
19 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_![]()
Waarom zou je een gebouw een mondkapje laten dragen?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snel een QR voor het zwembad en een mondkapje voor de snackbar![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoe kunnen wij dit nog omdraaien??quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland hep een groot probleem.![]()
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Zolang de overheid doet alsof vaccins GOD-modus activeren zal dit doorgaan. De superspreadevents met QR-codesgaan namelijk gewoon door![]()
Ik denk dat een positieve test geen invloed heeft op een ziekenhuisopname. Die mensen komen daar terecht omdat er hun gezondheid zorgwekkend achteruit ging.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef KingRadler het volgende:
[..]
minder mensen komen in het ziekenhuis terecht en sterven thuis.
Er is nog steeds een duidelijke relatie tussen besmettingen en ziekenhuiscijfers, dus lijkt me evident dat deze cijfers nog steeds belangrijke informatie geven.Weisst![]()
Ik zie het wel gebeuren dat er weer sectoren dichtgaan, maar niet dat mensen zich nog gaan houden aan maximaal 2 personen thuis ontvangen en dat soort dingen. Ondanks de oplopende cijfers is het draagvlak daarvoor in mijn omgeving 0,0 .You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
iedereen gevaccineerd of niet , dit gaat gewoon gebeuren,quote:Op donderdag 4 november 2021 15:25 schreef josja het volgende:
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht![]()
Die zal wel vervroegd worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
In Altena hebben ze ook een feestje gehad zo te zien.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Testen voor Toegang, voor iedereen. 1g versie invoeren, klaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dit nog omdraaien??![]()
We moeten hopen dat het rap gaat dalen, want als je de komende weken rond de 8-10k besmettingen blijft hangen, blijft de druk op de zorg giga hoog en ga je dus - zoals Kuipers zegt - heel snel naar de 2000+ mensen in de ziekenhuizen en dus een periode met zeer strenge maatregelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:25 schreef josja het volgende:
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja dat zou mij ook niet verbazen. Een golf met 10K aan besmettingen per dag is teveel voor onze zorg.quote:![]()
Ik ga alvast voor de 20k, zou echt mooi zijn als we die aanraken straks. Nieuw recordje is altijd goed.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Tja, vorige jaar was het nog even volhouden wij werken met zijn alle toe naar een oplossing. Maar nu,....quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat er weer sectoren dichtgaan, maar niet dat mensen zich nog gaan houden aan maximaal 2 personen thuis ontvangen en dat soort dingen. Ondanks de oplopende cijfers is het draagvlak daarvoor in mijn omgeving 0,0 .![]()
Ik lees alleen louter waarheid hierin.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de cijfers dalen komt dat door de werken van de VVD.
Als de cijfers stijgen ligt het aan de ongehoorzame burger.
Snap het nou.![]()
met andere woorden ze weten het helemaal niet. dit is 1 groot experiment.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat alleen vaccineren idd niet voldoende is met onze huidige IC capaciteit. Maar wellicht gaan die medicijnen daar ons bij helpen of de natuurlijke (langdurige) immuniteit. We blijven hopen op betere tijden.Plaats hier uw advertentie![]()
Geen klap opgeschoten dus met 12 maanden geleden. Proficiat.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten hopen dat het rap gaat dalen, want als je de komende weken rond de 8-10k besmettingen blijft hangen, blijft de druk op de zorg giga hoog en ga je dus - zoals Kuipers zegt - heel snel naar de 2000+ mensen in de ziekenhuizen en dus een periode met zeer strenge maatregelen.![]()
Hebben ze daar alvast wat auto's in de fik gezet ja?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef MichaelScott het volgende:
In Altena hebben ze ook een feestje gehad zo te zien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
2g systeem gaat ons redden, scheelt alleen dat gevaccineerden superspreaders zijn, de meeste besmettingen thuis plaats vinden en de vaccins lijken uit te werken met 45% op de ic. #Knuffeljeomadezewinter![]()
Wat een onzin. De vaccins werken gewoon, alleen wellicht niet voldoende om de zorg te ontzien.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
met andere woorden ze weten het helemaal niet. dit is 1 groot experiment.![]()
Dit is wel zoals de VVD werkt, maar écht.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ik lees alleen louter waarheid hierin.
Al is ongehoorzaamheid wel een deel wat voor extra excessen zorgt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.blablablabla![]()
Maar is al een feit, voorkomen kan niet meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:
Een golf met 10K aan besmettingen per dag is teveel voor onze zorg.
Nog deze maand 700 covid gevallen op de IC, en de cijfers lopen fiks op, percentage positief 17% inmiddels.![]()
45% op de IC is fake news, vanmorgen al ontkracht.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Derrazi het volgende:
2g systeem gaat ons redden, scheelt alleen dat gevaccineerden superspreaders zijn, de meeste besmettingen thuis plaats vinden en de vaccins lijken uit te werken met 45% op de ic. #Knuffeljeomadezewinter
45% in ziekenhuis klopt wel.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat zegt hij toch niet, dat vaccins niet werken?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat een onzin. De vaccins werken gewoon, alleen wellicht niet voldoende om de zorg te ontzien.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Laten we eerst de kerken sluiten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gelukkig zijn evenementen er dit weekend nog niet af, ik heb er nog eentje.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.
Maar ik sluit niet uit dat ik op 20 en 24 november al niet meer naar het stadion kan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien verkeerd begrepen. Maar ik dacht dat hij met experiment wees op de vaccins.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet, dat vaccins niet werken?![]()
Ik ben benieuwd wat er met theaters, congressen etc. gaat gebeuren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.![]()
Tsja, als je geen experiment doet zou je op basis van de empirie jaren alles dicht moeten houden of een stoplichtbeleid moeten hanteren, dat is al helemaal geen doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
met andere woorden ze weten het helemaal niet. dit is 1 groot experiment.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uhm het positief bekijken als we bij de vorige golven boven de 10k zaten, daalde het redelijk snel daarna weer...![]()
mijn foutquote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
45% op de IC is fake news, vanmorgen al ontkracht.
45% in ziekenhuis klopt wel.![]()
Want voetbal in de buitenlucht kijken heeft invloed op besmettingen ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig zijn evenementen er dit weekend nog niet af, ik heb er nog eentje.
Maar ik sluit niet uit dat ik op 20 en 24 november al niet meer naar het stadion kan.Makkelijk eerste![]()
zolang het voetballen maar door gaat. #InMarkwetrustquote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.![]()
Wat een kutzooi weer allemaal.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik sluit niet uit dat ik op 20 en 24 november al niet meer naar het stadion kan.blablablabla![]()
Tsja, daar gaat het niet om he, het gaat er om wat de VVD vindt.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Want voetbal in de buitenlucht kijken heeft invloed op besmettingen ja.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gelukkig gaat een QR voor de douche ons redden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kan dingen sluiten, maar voor de rest blijft het daar wel bij. Er is nul komma nul draagvlak, mensen bezoeken elkaar toch wel thuis en houden feestjes. Je kan doen wat je wil maar zo veel gaat er niet meer gebeuren. Het is geen maart 2021 meer. Kwestie van accepteren en maar als zorg in oorlogsmodus. Zijn vast zat knappe koppen die hiervoor geleerd hebben: Hoe ga je te werk vanaf nu?
Ik denk dat het hooguit wat omlaag kan, maar voor de rest moeten we het maar accepteren. En bovendien ook onze eigen schuld door ons oh zo fantastische zorgsysteem.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
`quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik sluit niet uit dat ik op 20 en 24 november al niet meer naar het stadion kan.
Sta je dan met je QR-systeem.![]()
Verwacht eerst een tussenstap naar horeca om 18 of 20u dicht. Dan kan de 'droge' horeca nog even door..quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We moeten sowieso gewoon nooit meer wat sluiten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verwacht eerst een tussenstap naar horeca om 18 of 20u dicht. Dan kan de 'droge' horeca nog even door..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Was dat ook niet dmv ingrijpende maatregelen?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
Uhm het positief bekijken als we bij de vorige golven boven de 10k zaten, daalde het redelijk snel daarna weer...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat laat zich natuurlijk raden. Ze kunnen ook niet meer om die anderhalve meter heen eigenlijk. En dus de boel weer compenseren. Dit gaat wederom miljarden kosten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er met theaters, congressen etc. gaat gebeuren.
Het lijkt me dat we dinsdag alweer een persconferentie krijgen mogelijk eerder?blablablabla![]()
En wat als we dan op code zwart komen? Moeten we dat maar 'gewoon' accepteren?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moeten sowieso gewoon nooit meer wat sluiten.
Ik zeg niet dát het gebeurt, maar áls zoiets zou gebeuren, wat dan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Behalve de opnames in de ziekenhuizen natuurlijk. Die moeten wel dicht.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moeten sowieso gewoon nooit meer wat sluiten.![]()
Dat kun je wel roepen en willen, maar dat gaat gewoon gebeuren..quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moeten sowieso gewoon nooit meer wat sluiten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
GVDquote:Op donderdag 4 november 2021 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze is gevuld met pure wanhoop.![]()
Zijn gerichte maatregelen voor ongevaccineerden taboe?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ede de gekste!quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
EDE weer netjes hoor. Gaan zich plaatsen voor Europees voetbal. Keurig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
dan zou je vroeg of laat in code zwart komen. Het is een vucieuze cirkel waar geen ene cent naar de zorg is gegaan maar wel 100 miljoen naar ene Van Lienden, de Tweede Kamer moet zich alweer kapot schamen. Maar het enige wat ze kunnen is (pro)moties indienen en Baudet aanvallen omdat hij in een psychotische beu weer eens iets heeft getweet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan dingen sluiten, maar voor de rest blijft het daar wel bij. Er is nul komma nul draagvlak, mensen bezoeken elkaar toch wel thuis en houden feestjes. Je kan doen wat je wil maar zo veel gaat er niet meer gebeuren. Het is geen maart 2021 meer. Kwestie van accepteren en maar als zorg in oorlogsmodus. Zijn vast zat knappe koppen die hiervoor geleerd hebben: Hoe ga je te werk vanaf nu?
Ik denk dat het hooguit wat omlaag kan, maar voor de rest moeten we het maar accepteren. En bovendien ook onze eigen schuld door ons oh zo fantastische zorgsysteem.![]()
Ja, ik bedoel eigenlijk vooral wanneer de boel weer dicht zal gaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laat zich natuurlijk raden. Ze kunnen ook niet meer om die anderhalve meter heen eigenlijk. En dus de boel weer compenseren. Dit gaat wederom miljarden kosten.Zo'n paniekvoetbal verwacht ik niet, hoor. De volgende persco is sowieso al best snel.quote:Het lijkt me dat we dinsdag alweer een persconferentie krijgen mogelijk eerder?![]()
Niks mis mee. Beetje met miljarden strooien en eer dat het een keer terug moet komen is het probleem voor de volgende regering. Zo rollen we lekker door.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:37 schreef Elan het volgende:
Dat laat zich natuurlijk raden. Ze kunnen ook niet meer om die anderhalve meter heen eigenlijk. En dus de boel weer compenseren. Dit gaat wederom miljarden kosten."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Gewoon geen maatregelen en geen opschorting van gewone zorg in het ziekenhuis voor een patient die geen vaccinatie heeft genomen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Van deze post klopt zo weinig dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Deze ellende is feitelijk dat oudere (dikke) mensen met onderliggend lijden en dus een zwakke gezondheid een aantal jaren (3?) eerder sterven dan anders doordat er al jaren te weinig (IC) zorgcapaciteit is. Daar helpt geen vaccin tegen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Interessant gebruik van het woord "gewoon".quote:Op donderdag 4 november 2021 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gewoon geen maatregelen en geen opschorting van gewone zorg in het ziekenhuis voor een patient die geen vaccinatie heeft genomen.![]()
Het lost niks op. Al voer je de 2g in, gevaccineerden zullen elkaar massaal besmetten en hun oma's knuffelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:38 schreef jcdragon het volgende:
Zijn gerichte maatregelen voor ongevaccineerden taboe?![]()
Nee nog niet helemaal..quote:Op donderdag 4 november 2021 15:38 schreef jcdragon het volgende:
Zijn gerichte maatregelen voor ongevaccineerden taboe?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit x 100. Accepteren & vaccineren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het hooguit wat omlaag kan, maar voor de rest moeten we het maar accepteren. En bovendien ook onze eigen schuld door ons oh zo fantastische zorgsysteem.Tics van je petten.![]()
Tja, wacht maar wat er in Limburg uit de gesprekken komt. Als die dingen gaan annuleren, dan staan die journalisten al weer bij de andere burgemeesters op de stoep: hoe kunnen jullie de evenementen nog door laten gaan terwijl zij in het zuiden worden geannuleerd? Is dit niet onverantwoord? Eenvandaag doet nog een onderzoekje onder de leden en vrijdag heb jij de poppen aan het dansen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik sluit niet uit dat ik op 20 en 24 november al niet meer naar het stadion kan.![]()
Zat dat podcastje van V Rossem te luisteren, die gasten hebben dus pas 4 weken weer fatsoenlijke theatervoorstellingen zoals vanouds en straks alweer op slot.blablablabla![]()
Voor veel mensen nog wel, die komen wel tot inkeer zodra ze weer met lockdowns geconfronteerd worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:38 schreef jcdragon het volgende:
Zijn gerichte maatregelen voor ongevaccineerden taboe?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ja nja. Ik bedoel, ik vind niet dat die mensen perse moeten lijden. Maar je kan wel gewone zorg voorrang geven boven corona patienten zonder vaccinatie. Als er plek is prima.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant gebruik van het woord "gewoon".Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit idd, beter hadden ze toegegeven dat het massavaccineren een canard is gebleken, en rap iedereen gaan testen iig verplichten voor bezoek aan zwakkeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:25 schreef Confetti het volgende:
Zolang de overheid doet alsof vaccins GOD-modus activeren zal dit doorgaan. De superspreadevents met QR-codesgaan namelijk gewoon door
Mogelijk hadden ze een herfstvakantie effect ingecalculeerd, hebben ze daarom zo lang gewacht met de persco. Maar helaas.
Nu zijn idd overal superspread events aan de gang, het zal nog tot duizelingwekkende cijfers leiden, als de gevaccineerden zich zouden laten testen.![]()
Mwah, dit weekend komt te snel. Daar moeten ze eerst nog over vergaderen. Dus dat vind ik ERG MOOI.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, wacht maar wat er in Limburg uit de gesprekken komt. Als die dingen gaan annuleren, dan staan die journalisten al weer bij de andere burgemeesters op de stoep: hoe kunnen jullie de evenementen nog door laten gaan terwijl zij in het zuiden worden geannuleerd? Is dit niet onverantwoord? Eenvandaag doet nog een onderzoekje onder de leden en vrijdag heb jij de poppen aan het dansen.
Maar 20 november komt denk ik al te laat, al zou voetbal omdat het in de open lucht is nog wel gespaard kunnen worden. Dingen die binnen zijn, zijn toch nog wat gevaarlijker.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit. En dan vervolgens doodleuk de schuld geven aan die 5% a 10% die niet is gevaccineerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:39 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Het lost niks op. Al voer je de 2g in, gevaccineerden zullen elkaar massaal besmetten en hun oma's knuffelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jaren dicht houden? wat dacht je van gewoon doen zoals we altijd in de geschiedenis gedaan hebben tijdens een pandemie. een virus hou je niet tegen, hooguit vertragen. Dan zullen er misschien weken zijn dat ziekenhuizen overbelast raken, die schade is minder dan lockdowns met psychische gevolgen, faillissementen (kan jarenlang duren), zelfmoorden, kinderen met achterstanden, eenzaamheid etc. etc. Gelukkig begint Scandinavie en andere landen af de wijken van regels die destructief zijn. Wij gaan gewoon door in een tunnelvisie.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, als je geen experiment doet zou je op basis van de empirie jaren alles dicht moeten houden of een stoplichtbeleid moeten hanteren, dat is al helemaal geen doen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-bleef-in-tas-wiebesPlaats hier uw advertentie![]()
Ja, dat die sector kon draaien is inderdaad pas heel kort. Je draait die sector echt de nek om als je geen 2g beleid durft te voeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
Zat dat podcastje van V Rossem te luisteren, die gasten hebben dus pas 4 weken weer fatsoenlijke theatervoorstellingen zoals vanouds en straks alweer op slot.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jaren dicht houden? wat dacht je van gewoon doen zoals we altijd in de geschiedenis gedaan hebben tijdens een pandemie. een virus hou je niet tegen, hooguit vertragen. Dan zullen er misschien weken zijn dat ziekenhuizen overbelast raken, die schade is minder dan lockdowns met psychische gevolgen, faillissementen (kan jarenlang duren), zelfmoorden, kinderen met achterstanden, eenzaamheid etc. etc. Gelukkig begint Scandinavie en andere landen af de wijken van regels destructief zijn. Wij gaan gewoon door in een tunnelvisie.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-bleef-in-tas-wiebes[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mwa gaat wel weer heel erg hard nu. Als er morgen 14K staat en onvermogen ook zoiets schieten ze wel weer in full panic modus, want het kost elke keer weken om de boel te stabiliseren richting ziekenhuizen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk vooral wanneer de boel weer dicht zal gaan.
[..]
Zo'n paniekvoetbal verwacht ik niet, hoor. De volgende persco is sowieso al best snel.blablablabla![]()
Problemen met sluitende SEH's, te weinig personeel op de ic en geplande operaties die worden afgebeld is een probleem dat al voor corona speelde. Het scheelt ook dat er geen cent naar de zorg is gegaan en het zorgpersoneel het nog drukker heeft gehad waardoor ze ontslag hebben genomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van deze post klopt zo weinig dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 04-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 10272
Gemeentes met +5 besmettingen:
372 Amsterdam
258 Rotterdam
221 's-Gravenhage
159 Ede
151 Utrecht
145 Breda
124 Haarlem
120 Eindhoven
115 Veenendaal
98 Zwolle
98 Sittard-Geleen
97 Groningen
97 Zaanstad
96 Apeldoorn
96 Barneveld
95 Tilburg
94 Haarlemmermeer
92 Almere
91 Arnhem
91 Nijmegen
87 Altena
87 Hoeksche Waard
79 Zoetermeer
78 Maastricht
72 Alphen aan den RijnZwolle steeds verder naar boven, met dank aan de grappies in Staphorst en Zwartewaterland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
19 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@:_serial_![]()
Die gene dan een lul vinden is terecht, maar niet meer opnemen vind ik veel te ver gaan. Genoeg mensen die door eigen doen in het ziekenhuis belanden op een andere manier (eten, alcohol, roken, extreme sport etc.).quote:Op donderdag 4 november 2021 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gewoon geen maatregelen en geen opschorting van gewone zorg in het ziekenhuis voor een patient die geen vaccinatie heeft genomen.![]()
De aantallen zijn groter, maar het daadwerkelijke groeipercentage is volgens mij juist lager dan de afgelopen weken.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa gaat wel weer heel erg hard nu. Als er morgen 14K staat en onvermogen ook zoiets schieten ze wel weer in full panic modus, want het kost elke keer weken om de boel te stabiliseren richting ziekenhuizen.![]()
Zucht, krijgen we dit weer?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jaren dicht houden? wat dacht je van gewoon doen zoals we altijd in de geschiedenis gedaan hebben tijdens een pandemie. een virus hou je niet tegen, hooguit vertragen. Dan zullen er misschien weken zijn dat ziekenhuizen overbelast raken, die schade is minder dan lockdowns met psychische gevolgen, faillissementen (kan jarenlang duren), zelfmoorden, kinderen met achterstanden, eenzaamheid etc. etc. Gelukkig begint Scandinavie en andere landen af de wijken van regels die destructief zijn. Wij gaan gewoon door in een tunnelvisie.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-bleef-in-tas-wiebes![]()
Zet maar een dvdtje opquote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Godverdomme.
Nu durf ik niet maar naar de bios. RIP abonnement.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Testen voor je QR-code.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
Maar toen konden besmette gevaccineerden niet onbelemmerd de hele boel besmetten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
Uhm het positief bekijken als we bij de vorige golven boven de 10k zaten, daalde het redelijk snel daarna weer...
De situatie is compleet anders nu.![]()
Zal Van Rossem vrij weinig schelen denk ik. Die woont achter mij en is duidelijk een risico groep.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:40 schreef Elan het volgende:
Zat dat podcastje van V Rossem te luisteren, die gasten hebben dus pas 4 weken weer fatsoenlijke theatervoorstellingen zoals vanouds en straks alweer op slot.
Maar goed zo'n man wilt er ook op uit en onzin kunnen uitkramen deels gebaseerd op feiten.![]()
Kutte is dat daar de grootste problemen ook helemaal niet op QR-locaties ontstaan. Misschien weer dwingend advies om nog maar 5 of 6 man te ontvangen thuis tegelijk?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat die sector kon draaien is inderdaad pas heel kort. Je draait die sector echt de nek om als je geen 2g beleid durft te voeren.blablablabla![]()
Waar is dit gebeurt dan op plekken zonder lockdown?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.Plaats hier uw advertentie![]()
Kijk eens naar de buren?
https://www.telegraaf.nl/(...)eve-tests-in-een-dag
Volgens mij maakt het geen zak uit wat wij allemaal doen het virus gaat toch wel winnen.
Het coronavirus verspreidt zich in hoog tempo in de 53 landen die in het Europese gebied van de gezondheidsorganisatie liggen. Van alle nieuwe besmettingen die vorige week wereldwijd werden gemeld, kwam 59 procent uit deze landen. Dat geldt ook voor 48 procent van alle gemelde sterfgevallenJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Want een ongevaccineerd iemand kan niet naar 10 feestjes gaan besmet?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Maar toen konden besmette gevaccineerden niet onbelemmerd de hele boel besmetten.
Even een korte code zwart, dan kunnen we daarna weer verder in vrijheidquote:
Lijkt wat op die variant van even een korte volledige lockdown, en dan kunnen we daarna weer verder in vrijheid
Bergamo, India, om maar wat voorbeeldjes te noemen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waar is dit gebeurt dan op plekken zonder lockdown?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het bizarre is dat hij (artiesten in het algemeen) en personeel zonder test naar binnen mogen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Zal Van Rossem vrij weinig schelen denk ik. Die woont achter mij en is duidelijk een risico groep.
Maar goed zo'n man wilt er ook op uit en onzin kunnen uitkramen deels gebaseerd op feiten.blablablabla![]()
Je slaat nu weer een beetje door Za met je kruistocht.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Maar toen konden besmette gevaccineerden niet onbelemmerd de hele boel besmetten.
Voordat je dit naar beneden hebt:
Zit je zo in februari 2022.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het probleem is dat het virus nu makkelijker rondgaat omdat er meer open is, terwijl gevaccineerden er nauwelijks last van hebben. Maar ongevaccineerden die daar dan mee in contact komen is een ander verhaal. Dat beperk je iets door 2G, maar zeker niet volledig.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Kutte is dat daar de grootste problemen ook helemaal niet op QR-locaties ontstaan. Misschien weer dwingend advies om nog maar 5 of 6 man te ontvangen thuis tegelijk?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Who cares, iedereen de griep, degene die op de IC komen wat verspreiden.. IC capaciteit wat uitbreiden, laten we daar 20 maanden geleden gewoon mee beginnen dan hebben we tegen deze tijd wel wat capaciteit vrijgespeeld en kunnen we dit griepseizoen prima aan, no worries.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
De situatie is compleet anders nu."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Voornamelijk mensen overleden die al op sterven lagen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bergamo, India, om maar wat voorbeeldjes te noemen.Plaats hier uw advertentie![]()
Altena is ook biblebelt.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef MichaelScott het volgende:
In Altena hebben ze ook een feestje gehad zo te zien.![]()
Lang leve de QR codequote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef halfway het volgende:
Kijk eens naar de buren?
Volgens mij maakt het geen zak uit wat wij allemaal doen het virus gaat toch wel winnen.
Het coronavirus verspreidt zich in hoog tempo in de 53 landen die in het Europese gebied van de gezondheidsorganisatie liggen. Van alle nieuwe besmettingen die vorige week wereldwijd werden gemeld, kwam 59 procent uit deze landen. Dat geldt ook voor 48 procent van alle gemelde sterfgevallen![]()
![]()
Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Voornamelijk mensen overleden die al op sterven lagen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar wat heb je aan die feiten.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het probleem is dat het virus nu makkelijker rondgaat omdat er meer open is, terwijl gevaccineerden er nauwelijks last van hebben. Maar ongevaccineerden die daar dan mee in contact komen is een ander verhaal. Dat beperk je iets door 2G, maar zeker niet volledig.
Vorig jaar was het stokpaardje dat als iedereen zich gvd liet testen met klachten hadden we die klotemaatregelen niet. Dit jaar zijn de gevaccineerden de klootzakken die het verpesten.
Uiteindelijk komen er toch gewoon weer generieke maatregelen.blablablabla![]()
En wie gaat dat betalen? Daar is momenteel geen enkele regeling meer voor. Er is ook niets dat er op wijst dat ze dat weer van plan zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je wel roepen en willen, maar dat gaat gewoon gebeuren..![]()
Wat iemand van 81 ligt per definitie op sterven?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
gemiddelde sterfteleeftijd is 81 ofzo.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat zijn dus meestal niet de mensen die op de IC komen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
gemiddelde sterfteleeftijd is 81 ofzo.
Dat we dit na anderhalf jaar nog uit moeten leggen...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zoals het er nu voorstaat kan 87% van de bevolking ongetest naar overal waar andere ongeteste gevaccineerden zich massaal ophouden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
Want een ongevaccineerd iemand kan niet naar 10 feestjes gaan besmet?
Daarna ff langs bij oma.![]()
De mondkapjes maken blijkbaar geen enkel verschil, de Duitsers zijn helemaal geobsedeerd door die dingen en nog stijgen de besmettingen als nooit te voren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:44 schreef halfway het volgende:
Kijk eens naar de buren?
Het coronavirus verspreidt zich in hoog tempo in de 53 landen die in het Europese gebied van de gezondheidsorganisatie liggen. Van alle nieuwe besmettingen die vorige week wereldwijd werden gemeld, kwam 59 procent uit deze landen. Dat geldt ook voor 48 procent van alle gemelde sterfgevallen٩๏̯͡๏)۶![]()
Wij moeten zaterdag voetballen in Ede met ons eerste. Testament is gemaakt.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Godverdomme.
Nu durf ik niet maar naar de bios. RIP abonnement.![]()
Drie keer raden, wij natuurlijk. Die regeling is zo weer ingevoerd hoor.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen? Daar is momenteel geen enkele regeling meer voor. Er is ook niets dat er op wijst dat ze dat weer van plan zijn.blablablabla![]()
De belastingbetaler. Maar je hebt gelijk, daarom zullen ze alles op alles zetten om volgende persco de 2G regeling in te zetten, want dan hoeft er niet gecompenseerd te worden. Gaat het genoeg oplossen? Ik betwijfel het. Maar misschien is het samen met de boosterprik genoeg om de boel uit te zingen.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nou ja, we denderen zo wel lekker af op de groepsimmuniteit... met deze gemiddelden aan besmettingen en gezette prikken zijn ruim 100.000 mensen per week beter beschermd tegen een ziekenhuisopname of sterfte
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Je kunt beter gaan tennissen dan.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij moeten zaterdag voetballen in Ede met ons eerste. Testament is gemaakt.Tap tap tap![]()
Nee. maar nu de maatregelen, hoeveel slachtoffers zijn daarvan en hoe oud zijn die? dat is zo immens dat is niet eens te bereken en zal door jaren dooretteren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat iemand van 81 ligt per definitie op sterven?Plaats hier uw advertentie![]()
@Wereldgozer @fetX @monkyyy en ik steunen deze post.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt beter gaan tennissen dan.![]()
Duitsland heeft tevens een lagere vaccinatiegraad. Waarschijnlijk weegt dat veel zwaarder.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
De mondkapjes maken blijkbaar geen enkel verschil, de Duitsers zijn helemaal geobsedeerd door die dingen en nog stijgen de besmettingen als nooit te voren.blablablabla![]()
Nouja, Brazilië is je beste use case van lekker doen alsof er niks aan de hand is, en daar is iedereen nu zielsgelukkig!quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nee. maar nu de maatregelen, hoeveel slachtoffers zijn daarvan en hoe oud zijn die? dat is zo immens dat is niet eens te bereken en zal door jaren dooretteren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.![]()
En dan roept het RIVM na 2 maanden nog steeds dat er 1,8 mln mensen geen corona immuniteit hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef TheVulture het volgende:
Nou ja, we denderen zo wel lekker af op de groepsimmuniteit... met deze gemiddelden aan besmettingen en gezette prikken zijn ruim 100.000 mensen per week beter beschermd tegen een ziekenhuisopname of sterfteHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja dat blijf ik echt bizar vindenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:54 schreef popje het volgende:
[..]
En dan roept het RIVM na 2 maanden nog steeds dat er 1,8 mln mensen geen corona immuniteit hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie keer raden, wij natuurlijk. Die regeling is zo weer ingevoerd hoor.
Bovendien is het geld daarvoor op, heeft al 23 miljard gekost.![]()
net zo gelukkig als hier zekerquote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, Brazilië is je beste use case van lekker doen alsof er niks aan de hand is, en daar is iedereen nu zielsgelukkig!daar is t tenminste nog lekker weer.
Plaats hier uw advertentie![]()
Serieus?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Hint: 273 mensen op de IC me Corona en oplopend.blablablabla![]()
Alsof je kan verwachten dat een dag na een PC het al effect heeft.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
is het niet door corona dan zal het wel een vloedgolf worden, tot die tijd wel blijven genietenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:54 schreef Benny het volgende:
Holyfuck... Nu al 10.000? Nice.
We gaan allemaal dood![]()
273 op een bevolking van 17,7mln.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Hint: 273 mensen op de IC me Corona en oplopend.
en dat is al een probleem? Dan ben je al bang voor nog meer mensen daar?
Hou op hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat was er ook niet voor de Kerstshopping en Kerst met de familie maatregelen vorig jaar, niet voor de avondklok, niet voor het sluiten van parken en stranden etc etc.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan dingen sluiten, maar voor de rest blijft het daar wel bij. Er is nul komma nul draagvlak
Punt is, we hebben nog 140 IC bedden op 17.000.000 mensen, en overal zijn superspread events gaande.
Om de pleuris niet te laten uitbreken gaat alles potdicht, draagvlak of niet, de meeste mensen klagen wel maar hooguit tegen de buurvrouw. Op pannen slaan en de straat op is er niet bij, ze hollen liever snel naar de supermarkt om het hele schap pasta of bonen leeg te trekken.![]()
Ja, daar is het bijna zomer.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
net zo gelukkig als hier zekerdaar is t tenminste nog lekker weer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
idd 250 mensen op 18miljoen inwoners en nu al paniek.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.Plaats hier uw advertentie![]()
Bepaal jij niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.
Bovendien is het geld daarvoor op, heeft al 23 miljard gekost.
Al die regelingen. Ze waren uiteindelijk ook binnen no time opgezet, die hele infrastructuur is er dus nog om op terug te vallen dus zo ingewikkeld is dat niet.blablablabla![]()
Precies, ik bedoel dus niet dat je diegene niet meer opneemt, maar dat ie gewoon in het rijtje komt van mensen die door de door jouw genoemde dingen in het ziekenhuis belanden. Nu wordt zorg voor mensen in dat rijtje juist opgeschort (als het niet kritiek is) voor corona patienten. Als ik het goed begrijp tenminste.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gene dan een lul vinden is terecht, maar niet meer opnemen vind ik veel te ver gaan. Genoeg mensen die door eigen doen in het ziekenhuis belanden op een andere manier (eten, alcohol, roken, extreme sport etc.).Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Alles staat en valt met draagvlak.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In dit tempo ga je zo richting de 700 en dan is het kennelijk een ENORM probleem.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
273 op een bevolking van 17,7mln.
Hou op hoor.blablablabla![]()
Ja, want er zijn maar 1050 IC bedden, waarvan er 600 bezet zijn voor andere zorg, en 283 door covid.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
273 op een bevolking van 17,7mln.
Hou op hoor.![]()
Meer geld lenen is zo gepiept hoor. Nederland heeft een goede kredietstatus en lenen kost geen drol op dit moment.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.
Bovendien is het geld daarvoor op, heeft al 23 miljard gekost.![]()
Ja serieus ja. 273 mensen op de IC. En 17.440.722 niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Hint: 273 mensen op de IC me Corona en oplopend.![]()
Volgende stap is QR op zo veel mogelijk plekken en het liefst op ieders werk als het aan dit kabinet ligt. En een 2G systeem erbij.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.
Man man man wat een tijd leven we in. Totale gekte.
En dan een Rutte die tegen de kamer zegt als zoethoudertje over dan toch maar geen QR code bij amateursport ja okay, maar dan zou het kunnen dat volgend weegmoment de cijfers niet genoeg gedaald zijn waardoor extra maatregelen nodig zijn.
Like WTF idioot, de effecten van deze maatregelen zijn dan gezien de korte periode sowieso NIET zichtbaar.
Rutte
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Sterker nog, je krijgt er geld bij.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Meer geld lenen is zo gepiept hoor. Nederland heeft een goede kredietstatus en lenen kost geen drol op dit moment.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het meest wonderlijke blijft ik vinden dat er een hele berg mensen nu verbazing heeft van deze cijfers en ook roept dat er nu paniek komt.
Wat was dan de verwachting? Er is al weken een aanzienlijk groeipercentage. Er is dinsdagavond een persconferentie geweest met maatregelen die pas op zaterdag in gaan en mochten ze per direct in gegaan zijn ze nog niet meetbaar waren geweest.
Hadden we dan nu gedacht dat er ineens een wonderbaarlijke daling was geweest omdat het virus ook was geschrokken van Mark en Hugo.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Het is wel wat lager, maar toch nog zo'n 77% voor zover ik heb kunnen vinden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland heeft tevens een lagere vaccinatiegraad. Waarschijnlijk weegt dat veel zwaarder.٩๏̯͡๏)۶![]()
Het verschil met Duitsland is erg opvallend.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Hint: 273 mensen op de IC me Corona en oplopend.Dat zijn in totaal bijna 2000 ziekenhuizen. Wij hebben 69 ziekenhuisorganisaties met 116 locaties. Zij hebben meer ziekenhuizen dan wij IC-bedden hebben. Ok, is ook wel een iets groter land maar toch ;-)quote:De Duitse gezondheidssector telt 596 openbare ziekenhuizen, 694 privéklinieken en 706 charitatieve ziekenhuizen. Het totaal aantal ziekenhuizen daalt. Die daling is echter niet voor elk van deze ziekenhuiscategorieën vast te stellen.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?![]()
Net nagebeld door de GGD voor het contactonderzoek.
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.![]()
Falen van de politiek. Niet de samenleving.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef Za het volgende:
[..]
Geen zorg beschikbaar heeft ook geen draagvlak.
Beetje raar om dat op de samenleving af te wimpelen met 'ja sorry... ''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe gaat dat dan nu?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.
NU! TELEFOONNUMMERS. JA OOK VAN DIE SLET VAN GISTERNACHT.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.٩๏̯͡๏)۶![]()
Nee, dat zie je totaal niet verkeerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?
Effect van las vaccinationes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat dacht ik van Tilburg ook, heeft eigenlijk sinds het begin van de epidemie altijd hoger gescoord dan je op inwonersaantal zou verwachten en dat begint nu pas terug te vallen naar een plek die meer in lijn is met het inwonersaantal. Anderhalf jaar geduurd dusquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef CherryLips het volgende:
Groepsimmuniteit in Ede in 3, 2, 1...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja serieus ja. 273 mensen op de IC. En 17.440.722 niet.blablablabla![]()
Het gaat niet allemaal potdicht. Dat kan niet. Stop je hetze @Zaquote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was er ook niet voor de Kerstshopping en Kerst met de familie maatregelen vorig jaar, niet voor de avondklok, niet voor het sluiten van parken en stranden etc etc.
Punt is, we hebben nog 140 IC bedden op 17.000.000 mensen, en overal zijn superspread events gaande.
Om de pleuris niet te laten uitbreken gaat alles potdicht, draagvlak of niet, de meeste mensen klagen wel maar hooguit tegen de buurvrouw. Op pannen slaan en de straat op is er niet bij, ze hollen liever snel naar de supermarkt om het hele schap pasta of bonen leeg te trekken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik geniet juist van dit soort drama, lekker zwelgen in angst in paniek. Ga ik gewoon lekker opquote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Maar idd het zal wel los lopen, de R0 is alleszins behapbaar om van 1.2 naar < 1.0 te krijgen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Meestal is dat hetgene waarover ze als eerste gaan janken daar.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan nu?
NU! TELEFOONNUMMERS. JA OOK VAN DIE SLET VAN GISTERNACHT.![]()
Vond nog dat ze het uitgebreid deden. Ze vragen goed na wanneer klachten begonnen, goede uitleg hoe lang je in isolatie moet en goed meedenken met wie je in contact bent geweest.
En zelfs nog tijd voor vragen, mocht je die hebben.![]()
Dat kan best kloppen, 15% van de bevolking is verantwoordelijk voor 70% van de IC-opnames.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Dat klopt. De pieken worden elke golf lager.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?![]()
Wel dus, maar wel pas na 2 dagen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.
En dan met de vraag of ik weet dat ik positief getest ben.
Da's dan wel weer minder. Maar begrijpelijk nu.
En nog meer begrijpelijk omdat je na de test vrij snel een mailtje krijg dat de uitslag online staat.![]()
Men rekent anders geloof ik, maar zij hebben in verhouding inderdaad een gigantische hoeveelheid bedden. Maar ook daar is de roep om maatregelen inmiddels alweer groot. Dus netto ontkom je niet aan maatregelen al maak je van heel Almere een ziekenhuis.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het verschil met Duitsland is erg opvallend.
[..]
Dat zijn in totaal bijna 2000 ziekenhuizen. Wij hebben 69 ziekenhuisorganisaties met 116 locaties. Zij hebben meer ziekenhuizen dan wij IC-bedden hebben. Ok, is ook wel een iets groter land maar toch ;-)blablablabla![]()
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.![]()
Precies. En daar wil toch niemand naar toe? Lijkt mij tenminste.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^![]()
Bij het gros van de schapen wel hoor. Maar het staat je vrij om te gaan demonstreren.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.blablablabla![]()
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).
Ik zie 2G nog wel komen dit jaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Overigens wel grappig om terug te kijken naar wat de stemming hier twee maanden geleden was. Toen waarschuwde Kuijpers voor 10.000 besmettingen per dag en daar werd door menigeen nogal lacherig over gedaan.
Zie bv. COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2013 Lekker weer naar de uni!
Er zijn hier een aantal die er graag prat op gaan wanneer ze gelijk krijgen. Misschien ook eens erkennen dat diezelfde personen het ook vaak verkeerd hebben gehad?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.![]()
Blijkbaar wel dus, hier te lezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Snap ik toch niet, er wordt hier steeds geroepen over alle media die angst zaaien, maar er wordt net zo hard aan meegedaan hier.
In het dagelijks leven hoor je er geen hond hont meer over. Alleen dat sommige dingen lastig zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door bloodymary1 op 04-11-2021 16:21:31 ]![]()
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goedequote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.![]()
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?![]()
Overigens is Staphorst op dit moment voorbeeldgemeente. Bij geen enkele gemeente gaat de daling zo hard als in Staphorst![]()
Mee eens hoor maar je weet net zo goed als ik dat dat wel weer gaat gebeuren. Want de meerderheid wil gewoon geen code zwart. Dus is er draagvlak (quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.) en dus kunnen ze het maken.
blablablabla![]()
"De kruisweg telt veertien lijdenstaferelen, de zogenaamde staties."quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goede
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik verwacht geen sluiting van horeca eigenlijk. Wel weer terug naar maximaal aantal personen qua oppervlakte, eventueel 2G, iets met een eindtijd en dat soort zaken. Ook vanwege het draagvlak omdat het nu helemaal zo iets dat het zich dan gaat verplaatsen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
En ik denk dat er ook iets van een stop op grote evenementen gaat komen. Uitgezonderd voetbal natuurlijk want daar gaan ze ook hun klauwtjes niet aan branden en is een relatief kleine groep."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Exponentiele groei is niet oneindig en met al die vaccinaties zeker niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.
Dat de zorg al piept en kraakt bij het minste of geringste is een ander verhaal.![]()
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
Als iemand terminaal is door bijv kanker wordt dat ook "geaccepteerd". Misschien moet IC covid ook gewoon zo behandeld gaan worden.![]()
Zolang het in de ziekenhuizen maar rustig is.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.
O wacht
blablablabla![]()
Nou ja, denk ook niet dat er dagelijks 60.000 mensen ziek zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als de (buiten)sport weer aan banden wordt gelegd word ik woest hoor..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Boven een bepaalde leeftijd zou dat zeker het overwegen waard zijn, probleem is dat men (de overgrote meerderheid van Nederland) daar simpelweg niet aan wil.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.
Als iemand terminaal is door bijv kanker wordt dat ook "geaccepteerd". Misschien moet IC covid ook gewoon zo behandeld gaan worden.blablablabla![]()
Sja ok, dat kan idd zo zijn. Ik zou er inmiddels vóór stemmen. Hoe lullig ook.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Boven een bepaalde leeftijd zou dat zeker het overwegen waard zijn, probleem is dat men (de overgrote meerderheid van Nederland) daar simpelweg niet aan wil.
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.![]()
Ja. Aan de andere kant: al die losse afgelastingen is ook funest voor een fatsoenlijke competitie.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de (buiten)sport weer aan banden wordt gelegd word ik woest hoor..
Ik ben al verbaasd dat wij tot nu toe alle beker- en competitiewedstrijden nog hebben kunnen spelen.![]()
Dat griepje was het al natuurlijk, maar na die factor 33 effectiviteit zou het toch compleet klaar moeten zijn zou je zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een drama weer hier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is niet zo inclusief van je Dickquote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja ok, dat kan idd zo zijn. Ik zou er inmiddels vóór stemmen. Hoe lullig ook.
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Na achterhalf jaar nog dit soort postsquote:Op donderdag 4 november 2021 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat griepje was het al natuurlijk, maar na die factor 33 effectiviteit zou het toch compleet klaar moeten zijn zou je zeggen.![]()
![]()
Na 1.5 jaar nog niet gewoon feitelijk de cijfers naast elkaar griep / covid.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Na achterhalf jaar nog dit soort posts
IFR is natuurlijk niet zo bijzonder met 20.000 doden die mét covid zijn overleden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Competitie is een ding, maar vorig jaar mocht jij met 2 man meters uit elkaar niet eens een balletje slaan op de tennisbaan. Hoop dat zij niet op dit soort middelen teruggrijpen, maar ben er bang voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja. Aan de andere kant: al die losse afgelastingen is ook funest voor een fatsoenlijke competitie.
Ik ben al verbaasd dat wij tot nu toe alle beker- en competitiewedstrijden nog hebben kunnen spelen.![]()
Ik ook hoor, maar vergeet niet dat er al een hoop dood gaan onder de radar. Zorgcentrum waar m'n zus werkt zijn er al zeker 10 dood aan de corona de afgelopen maand en bij overlijden in de gemeente staat de teller nog altijd op nul.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.blablablabla![]()
Tja, sorryquote:Op donderdag 4 november 2021 16:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet zo inclusief van je Dick![]()
![]()
Anyhow, begrijp ik goed dat ik zo een mondmasker op moet zetten van de grote leiders in de supermarkt?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Vanuit welke context reageerde Kuipers en de fokusers hier toen?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel grappig om terug te kijken naar wat de stemming hier twee maanden geleden was. Toen waarschuwde Kuijpers voor 10.000 besmettingen per dag en daar werd door menigeen nogal lacherig over gedaan.
Zie bv. COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2013 Lekker weer naar de uni!
Er zijn hier een aantal die er graag prat op gaan wanneer ze gelijk krijgen. Misschien ook eens erkennen dat diezelfde personen het ook vaak verkeerd hebben gehad?
Nogal anders
Maar jij wil weet meer maatregelen en richting een lockdown en daar een schouderklopje voor begrijp ik?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat mensen meer last hebben van al die politiek geënsceneerde shit dan de ziekte zelf. Jep.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus, hier te lezen.
Snap ik toch niet, er wordt hier steeds geroepen over alle media die angst zaaien, maar er wordt net zo hard aan meegedaan hier.
In het dagelijks leven hoor je er geen hond meer over. Alleen dat sommige dingen lastig zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vanaf zaterdag pas, tot dan is het virus minder gevaarlijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:17 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, begrijp ik goed dat ik zo een mondmasker op moet zetten van de grote leiders in de supermarkt?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Dat je zou gehoorzamen zou ze wel deugen, ja. Of het noodzakelijk is... Tjaquote:Op donderdag 4 november 2021 16:17 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, begrijp ik goed dat ik zo een mondmasker op moet zetten van de grote leiders in de supermarkt?![]()
Koekhappen met die droge strot van je!!!quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zou wel echt heel treurig zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Competitie is een ding, maar vorig jaar mocht jij met 2 man meters uit elkaar niet eens een balletje slaan op de tennisbaan. Hoop dat zij niet op dit soort middelen teruggrijpen, maar ben er bang voor.![]()
Ohja het IFR stokpaardje komt weer naar buiten, net als Thierry kun je dat net zo vaak blijven posten. Het gaat om de belasting van de zorg. En dit is nog met allemaal maatregelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Na 1.5 jaar nog niet gewoon feitelijk de cijfers naast elkaar griep / covid.
IFR is natuurlijk niet zo bijzonder met 20.000 doden die mét covid zijn overleden.![]()
![]()
Mooi om te zien dat ze in mijn provincie niet om elk wissewasje gaan testenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoge percentage ook nog eens positief,
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
273 in dit geval.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gewoon nu alweer 10k, gaat wel erg hard
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
En dat is natuurlijk de schuld van de ongevaccineerden.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:19 schreef LTVDK het volgende:
Gewoon nu alweer 10k, gaat wel erg hard![]()
Zal maar net je vader of moeder zijn die dat treft. Zo iemand is op zich relatief eenvoudig te redden ik vind de vergelijking met eindeloos kanker behandelen dan ook niet geheel op zn plek.quote:blablablabla![]()
Dat je nog op dat soort mensen reageert. Die snappen het niet en zullen het nooit snappen of willen het niet snappen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja het IFR stokpaardje komt weer naar buiten, net als Thierry kun je dat net zo vaak blijven posten. Het gaat om de belasting van de zorg. En dit is nog met allemaal maatregelen.
[ afbeelding ]![]()
Mooi.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Vanaf zaterdag pas, tot dan is het virus minder gevaarlijk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als je kijkt naar de grootste brandhaarden zit daar wel een verband tussen ja. En de eerste vaccinaties zijn ook al weer bijna een jaar geleden en beginnen ook uit te werken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de schuld van de ongevaccineerden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Als we dit maar vaak genoeg herhalen dan gaat het sowieso gebeuren.quote:I'll give you something to do![]()
Nee hoor, dat zijn alleen die mensen zin de ziekenhuizen en op de IC's. Daarom is die 10.000 verder ook niet zo schrikbarend.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de schuld van de ongevaccineerden.![]()
Doet natuurlijk allemaal geen reet, en het enige effectieve van de QR is letterlijk contact momenten verlagen middels discriminatie. Uiteindelijk loopt iedereen het toch op en komt het toch ook wel weer bij mensen die toch lak hebben aan het hele circus...quote:Op donderdag 4 november 2021 16:18 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat je zou gehoorzamen zou ze wel deugen, ja. Of het noodzakelijk is... Tja
Maar wie weet iets later, daar draait het immers om.
Maar ik voorspel dat het seizoenseffect dat QR segregatie systeem driedubbel uitlacht.
Maar dan komt 2G als redder in nood!
Ook totaal effectloos maar ach tegen die tijd neemt de piek misschien wel wat af."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zelfde tactiek als politici. Maak het persoonlijk voor mensen door ze aan te spreken met hun dierbaren.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
Zal maar net je vader of moeder zijn die dat treft.
'Zeg het dat het hun geliefden zullen zijn, dan snappen ze het wel.'
Boe fucking hoe.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Over de 10!
Mooi dat de QR code zo goed werkt. Mooi ookdat we dit nog breder in gaan zetten.
Op naar de 20!
Als we over de 20 zijn dan zal ik zeker terug gaan scrollen zodat ik jullie erop kan wijzen dat ik gelijk had. Als een echt wijf. Of niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 04-11-2021 16:28:18 ]Go hard or go home![]()
Relatief eenvoudig te redden met je zorg op orde hebben right? Zodat er geen tekort is aan bedjes enzo?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal maar net je vader of moeder zijn die dat treft. Zo iemand is op zich relatief eenvoudig te redden ik vind de vergelijking met eindeloos kanker behandelen dan ook niet geheel op zn plek."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 16:25 schreef Noek het volgende:
Over de 10!
Mooi dat de QR code zo goed werkt. Mooi ookdat we dit nog breder in gaan zetten.
Op naar de 20!
Als we over de 20 zijn dan zal ik zeker terug gaan scrollen zodat ik jullie erop kan wijzen dat ik gelijk had. Als een echt wijf. Of niet, Direstraits?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nouja, je noemt me in ieder geval nog "die mensen"quote:Op donderdag 4 november 2021 16:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat je nog op dat soort mensen reageert. Die snappen het niet en zullen het nooit snappen of willen het niet snappen.
Bij veel lijk ik de titel mens niet meer waard te zijn dus dank voor je respect."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik ga overbieden met 25!quote:Op donderdag 4 november 2021 16:25 schreef Noek het volgende:
Over de 10!
Op naar de 20!
Als we over de 20 zijn dan zal ik zeker terug gaan scrollen zodat ik jullie erop kan wijzen dat ik gelijk had. Als een echt wijf. Of niet, Direstraits?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Relatief eenvoudig te redden met de zorg op orde hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Relatief eenvoudig te redden met je zorg op orde hebben right? Zodat er geen tekort is aan bedjes enzo?
Afbraak van de afgelopen 15 jaar![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfde tactiek als politici. Maak het persoonlijk voor mensen door ze aan te spreken met hun dierbaren.
'Zeg het dat het hun geliefden zullen zijn, dan snappen ze het wel.'
Boe fucking hoe.![]()
Enorm gefrustreerd.blablablabla![]()
Je praat over de druk op de zorg maar toont dan een plaatje met gedocumenteerde overledenen met Covid vs oude methode waarop we griepdoden documenteerden (wezenlijk verschillend).quote:Op donderdag 4 november 2021 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja het IFR stokpaardje komt weer naar buiten, net als Thierry kun je dat net zo vaak blijven posten. Het gaat om de belasting van de zorg. En dit is nog met allemaal maatregelen.
[ afbeelding ]
I dunno mann... Maar thx voor je effort, leuk plaatje."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: