SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is die persco van 12 november eigenlijk definitief?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als de cijfers niet dalen dan gaat het door, het is wel een beetje vroegquote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Is die persco van 12 november eigenlijk definitief?![]()
Als we ons niet blijven gedragen wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de cijfers dalen voor 12 nov is dat ondanks de maatregelen en niet dankzij. Daarvoor is de tussenliggende tijd veel te kort.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:06 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als de cijfers niet dalen dan gaat het door, het is wel een beetje vroeg![]()
Hond en ik zitten alweer klaar voor de cijfers.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Als de cijfers dalen komt dat door de werken van de VVD.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de cijfers dalen voor 12 nov is dat ondanks de maatregelen en niet dankzij. Daarvoor is de tussenliggende tijd veel te kort.
Als de cijfers stijgen ligt het aan de ongehoorzame burger.
Snap het nou.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ok, de persco is dus definitief.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als we ons niet blijven gedragen wel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dan krijgen we weer straf.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als we ons niet blijven gedragen wel.![]()
Men ziet niks in regionaal beleid en toch gaan zij in Limburg maar eens kijken of zij zelf het wiel kunnen uitvinden met de 11de van de 11de.![]()
Eens, weg met die oudbakken lappen tekstquote:Op donderdag 4 november 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Die OP is langer dan de pandemie. Echt, wie leest dat?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alleen de tweede spoiler is relevant.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Die OP is langer dan de pandemie. Echt, wie leest dat?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ga voor een ton gepakt.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ging slapen met een doezoe, werd wakker met een tonquote:Op donderdag 4 november 2021 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga voor een ton gepakt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ga voor een dalingFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
- 10.214 nieuw gemelde positieve testen
- 146 nieuwe ziekenhuisopnames
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mooi!quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens![]()
10K plus, niet echt iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 25 nieuwe IC-opnames
- 23 nieuwe overlijdens![]()
Snel mondkap op bij de kapper, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
10K plus, niet echt iets om trots op te zijn.![]()
Groeipercentage zakt ietsje, maar alsnog boven de 30% week op week..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jaaaaaa 10k gepakt[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toch ergens een dalingquote:Op donderdag 4 november 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage zakt ietsje, maar alsnog boven de 30% week op week..Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Op donderdag 4 november 2021 14:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die geen vaccin willen, wel die pil slikken?Hoopvol perspectief geven zulke medicijnen. Het genotoxische aspect eraan is nog wel belangrijk om in de gaten te houden voor jonge mensen, maar voor 50+ misschien een topmedicijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weisst![]()
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:18 schreef josja het volgende:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
11devande11 is 1 grote superspreader feest.
Dan kunnen we straks de verpleegsters van de grond rapen.![]()
Werkelijke aantallen of "dagcijfers" ?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
Denk je nog steeds dat we de 12k niet gaan aantikken, @:_serial_?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.![]()
Nou, dit ja... Mijn hemelquote:Op donderdag 4 november 2021 15:18 schreef josja het volgende:
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, hoe krijgen we het voor elkaar, 10k allemachtig.Yep, totallyquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Uiteindelijk ontlopen die elkaar toch ook niet veel, of wel?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Werkelijke aantallen of "dagcijfers" ?![]()
Gaat ie lekker.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Dan komen er geen mensen meer in het ziekenhuis?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als mensen nou gewoon eens stoppen met testen.Weisst![]()
10K is om te huilen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren. Ik hoef er denk ik weinig woorden aan vuil te maken.
Alstublieft:
[ afbeelding ]
Corona bestaat niet het is maar een griepje.![]()
Lekker in de buitenlucht. Fris briesje op je snoet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef KingRadler het volgende:
11devande11 is 1 grote superspreader feest.
Dan kunnen we straks de verpleegsters van de grond rapen.![]()
Je weet toch niet hoeveel zelftests er uitgevoerd worden?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.
Zou interessant zijn om de verkoopcijfers daarvan eens mee te nemen in het geheelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
dan maken de ziekenhuizen ook minder winst.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan komen er geen mensen meer in het ziekenhuis?![]()
Ik wil weten wat voor vulling deze heeft. Chipolata?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren. Ik hoef er denk ik weinig woorden aan vuil te maken.
Alstublieft:
[ afbeelding ]![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als mensen minder gaan testen dan maken de ziekenhuizen minder winst?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan maken de ziekenhuizen ook minder winst.Weisst![]()
Ik had het over de vrouwen die verkleed zijn als verpleegsters.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker in de buitenlucht. Fris briesje op je snoet.
Die worden keihard gepakt daar.![]()
12K zal de wel ongeveer de piek wordenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk ontlopen die elkaar toch ook niet veel, of wel?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nederland hep een groot probleem.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
minder mensen komen in het ziekenhuis terecht en sterven thuis.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:22 schreef erkel het volgende:
[..]
Als mensen minder gaan testen dan maken de ziekenhuizen minder winst?![]()
Deze is gevuld met pure wanhoop.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wil weten wat voor vulling deze heeft. Chipolata?![]()
![]()
Laatste update: 04-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 10272
Gemeentes met +5 besmettingen:
372 Amsterdam
258 Rotterdam
221 's-Gravenhage
159 Ede
151 Utrecht
145 Breda
124 Haarlem
120 Eindhoven
115 Veenendaal
98 Zwolle
98 Sittard-Geleen
97 Groningen
97 Zaanstad
96 Apeldoorn
96 Barneveld
95 Tilburg
94 Haarlemmermeer
92 Almere
91 Arnhem
91 Nijmegen
87 Altena
87 Hoeksche Waard
79 Zoetermeer
78 Maastricht
72 Alphen aan den RijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
19 gemeentes met 2-4 besmettingen
8 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_![]()
Waarom zou je een gebouw een mondkapje laten dragen?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snel een QR voor het zwembad en een mondkapje voor de snackbar![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hoe kunnen wij dit nog omdraaien??quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland hep een groot probleem.![]()
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Zolang de overheid doet alsof vaccins GOD-modus activeren zal dit doorgaan. De superspreadevents met QR-codesgaan namelijk gewoon door![]()
Ik denk dat een positieve test geen invloed heeft op een ziekenhuisopname. Die mensen komen daar terecht omdat er hun gezondheid zorgwekkend achteruit ging.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:23 schreef KingRadler het volgende:
[..]
minder mensen komen in het ziekenhuis terecht en sterven thuis.
Er is nog steeds een duidelijke relatie tussen besmettingen en ziekenhuiscijfers, dus lijkt me evident dat deze cijfers nog steeds belangrijke informatie geven.Weisst![]()
Ik zie het wel gebeuren dat er weer sectoren dichtgaan, maar niet dat mensen zich nog gaan houden aan maximaal 2 personen thuis ontvangen en dat soort dingen. Ondanks de oplopende cijfers is het draagvlak daarvoor in mijn omgeving 0,0 .You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
iedereen gevaccineerd of niet , dit gaat gewoon gebeuren,quote:Op donderdag 4 november 2021 15:25 schreef josja het volgende:
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht![]()
Die zal wel vervroegd worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
In Altena hebben ze ook een feestje gehad zo te zien.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Testen voor Toegang, voor iedereen. 1g versie invoeren, klaar.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dit nog omdraaien??![]()
We moeten hopen dat het rap gaat dalen, want als je de komende weken rond de 8-10k besmettingen blijft hangen, blijft de druk op de zorg giga hoog en ga je dus - zoals Kuipers zegt - heel snel naar de 2000+ mensen in de ziekenhuizen en dus een periode met zeer strenge maatregelen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:25 schreef josja het volgende:
Maar echt, wat moet je hier nou nog mee? Die lapjes voor je snufferd en halfbakken codes controleren gaat hier niet meer helpen. Ik wil niet weer de hele bende dicht“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja dat zou mij ook niet verbazen. Een golf met 10K aan besmettingen per dag is teveel voor onze zorg.quote:![]()
Ik ga alvast voor de 20k, zou echt mooi zijn als we die aanraken straks. Nieuw recordje is altijd goed.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Tja, vorige jaar was het nog even volhouden wij werken met zijn alle toe naar een oplossing. Maar nu,....quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat er weer sectoren dichtgaan, maar niet dat mensen zich nog gaan houden aan maximaal 2 personen thuis ontvangen en dat soort dingen. Ondanks de oplopende cijfers is het draagvlak daarvoor in mijn omgeving 0,0 .![]()
Ik lees alleen louter waarheid hierin.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de cijfers dalen komt dat door de werken van de VVD.
Als de cijfers stijgen ligt het aan de ongehoorzame burger.
Snap het nou.![]()
met andere woorden ze weten het helemaal niet. dit is 1 groot experiment.quote:Op donderdag 4 november 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat alleen vaccineren idd niet voldoende is met onze huidige IC capaciteit. Maar wellicht gaan die medicijnen daar ons bij helpen of de natuurlijke (langdurige) immuniteit. We blijven hopen op betere tijden.Plaats hier uw advertentie![]()
Geen klap opgeschoten dus met 12 maanden geleden. Proficiat.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten hopen dat het rap gaat dalen, want als je de komende weken rond de 8-10k besmettingen blijft hangen, blijft de druk op de zorg giga hoog en ga je dus - zoals Kuipers zegt - heel snel naar de 2000+ mensen in de ziekenhuizen en dus een periode met zeer strenge maatregelen.![]()
Hebben ze daar alvast wat auto's in de fik gezet ja?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:26 schreef MichaelScott het volgende:
In Altena hebben ze ook een feestje gehad zo te zien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: