abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202028639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef Za het volgende:

[..]
Geen zorg beschikbaar heeft ook geen draagvlak.
Falen van de politiek. Niet de samenleving.

Beetje raar om dat op de samenleving af te wimpelen met 'ja sorry... '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 november 2021 @ 16:01:20 #227
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202028641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
Net nagebeld door de GGD voor het contactonderzoek.
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.
Hoe gaat dat dan nu?

NU! TELEFOONNUMMERS. JA OOK VAN DIE SLET VAN GISTERNACHT.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202028642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
Net nagebeld door de GGD voor het contactonderzoek.
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202028644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?
Nee, dat zie je totaal niet verkeerd.

Effect van las vaccinationes.
1947-2016
pi_202028645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef CherryLips het volgende:
Groepsimmuniteit in Ede in 3, 2, 1...
Dat dacht ik van Tilburg ook, heeft eigenlijk sinds het begin van de epidemie altijd hoger gescoord dan je op inwonersaantal zou verwachten en dat begint nu pas terug te vallen naar een plek die meer in lijn is met het inwonersaantal. Anderhalf jaar geduurd dus :o
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202028647
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja serieus ja. 273 mensen op de IC. En 17.440.722 niet.
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
blablablabla
  donderdag 4 november 2021 @ 16:02:33 #232
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202028651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Za het volgende:

[..]
Dat was er ook niet voor de Kerstshopping en Kerst met de familie maatregelen vorig jaar, niet voor de avondklok, niet voor het sluiten van parken en stranden etc etc.

Punt is, we hebben nog 140 IC bedden op 17.000.000 mensen, en overal zijn superspread events gaande.

Om de pleuris niet te laten uitbreken gaat alles potdicht, draagvlak of niet, de meeste mensen klagen wel maar hooguit tegen de buurvrouw. Op pannen slaan en de straat op is er niet bij, ze hollen liever snel naar de supermarkt om het hele schap pasta of bonen leeg te trekken.
Het gaat niet allemaal potdicht. Dat kan niet. Stop je hetze @Za
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 4 november 2021 @ 16:02:35 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202028653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.

Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.

Wat een drama weer hier.

Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Ik geniet juist van dit soort drama, lekker zwelgen in angst in paniek. Ga ik gewoon lekker op :)

Maar idd het zal wel los lopen, de R0 is alleszins behapbaar om van 1.2 naar < 1.0 te krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202028655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:

[..]
Meestal is dat hetgene waarover ze als eerste gaan janken daar.
1947-2016
pi_202028660
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe gaat dat dan nu?

NU! TELEFOONNUMMERS. JA OOK VAN DIE SLET VAN GISTERNACHT.
:D
Vond nog dat ze het uitgebreid deden. Ze vragen goed na wanneer klachten begonnen, goede uitleg hoe lang je in isolatie moet en goed meedenken met wie je in contact bent geweest.
En zelfs nog tijd voor vragen, mocht je die hebben.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:03:34 #236
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202028674
quote:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?
Dat kan best kloppen, 15% van de bevolking is verantwoordelijk voor 70% van de IC-opnames.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202028683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
Het zogenaamde code zwart scenario.

Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
1947-2016
  donderdag 4 november 2021 @ 16:04:39 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202028685
quote:
Dat klopt. De pieken worden elke golf lager.
pi_202028686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wel dus, maar wel pas na 2 dagen.
En dan met de vraag of ik weet dat ik positief getest ben.
Da's dan wel weer minder. Maar begrijpelijk nu.
En nog meer begrijpelijk omdat je na de test vrij snel een mailtje krijg dat de uitslag online staat.
pi_202028693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Het verschil met Duitsland is erg opvallend.
[..]
Dat zijn in totaal bijna 2000 ziekenhuizen. Wij hebben 69 ziekenhuisorganisaties met 116 locaties. Zij hebben meer ziekenhuizen dan wij IC-bedden hebben. Ok, is ook wel een iets groter land maar toch ;-)
Men rekent anders geloof ik, maar zij hebben in verhouding inderdaad een gigantische hoeveelheid bedden. Maar ook daar is de roep om maatregelen inmiddels alweer groot. Dus netto ontkom je niet aan maatregelen al maak je van heel Almere een ziekenhuis.
blablablabla
pi_202028695
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_202028697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
pi_202028700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.
Precies. En daar wil toch niemand naar toe? Lijkt mij tenminste.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202028703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Bij het gros van de schapen wel hoor. Maar het staat je vrij om te gaan demonstreren.
blablablabla
pi_202028705
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).

Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202028707
Overigens wel grappig om terug te kijken naar wat de stemming hier twee maanden geleden was. Toen waarschuwde Kuijpers voor 10.000 besmettingen per dag en daar werd door menigeen nogal lacherig over gedaan.

Zie bv. COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2013 Lekker weer naar de uni!

Er zijn hier een aantal die er graag prat op gaan wanneer ze gelijk krijgen. Misschien ook eens erkennen dat diezelfde personen het ook vaak verkeerd hebben gehad?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202028712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.
pi_202028716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Blijkbaar wel dus, hier te lezen.

Snap ik toch niet, er wordt hier steeds geroepen over alle media die angst zaaien, maar er wordt net zo hard aan meegedaan hier.

In het dagelijks leven hoor je er geen hond hont meer over. Alleen dat sommige dingen lastig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door bloodymary1 op 04-11-2021 16:21:31 ]
pi_202028720
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).
[ afbeelding ]

Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goede
pi_202028729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')