Falen van de politiek. Niet de samenleving.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef Za het volgende:
[..]
Geen zorg beschikbaar heeft ook geen draagvlak.
Hoe gaat dat dan nu?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
Net nagebeld door de GGD voor het contactonderzoek.
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Ebinas het volgende:
Net nagebeld door de GGD voor het contactonderzoek.
ipv de gemiddelde 3 kwartier hebben ze nu nog ong 10 min. per geval om de boel door te nemen.
Die zullen daar inmiddels ook wel weer strakke hempies hebben van de drukte.
Nee, dat zie je totaal niet verkeerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?
Dat dacht ik van Tilburg ook, heeft eigenlijk sinds het begin van de epidemie altijd hoger gescoord dan je op inwonersaantal zou verwachten en dat begint nu pas terug te vallen naar een plek die meer in lijn is met het inwonersaantal. Anderhalf jaar geduurd dusquote:Op donderdag 4 november 2021 15:51 schreef CherryLips het volgende:
Groepsimmuniteit in Ede in 3, 2, 1...
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja serieus ja. 273 mensen op de IC. En 17.440.722 niet.
Het gaat niet allemaal potdicht. Dat kan niet. Stop je hetze @Zaquote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was er ook niet voor de Kerstshopping en Kerst met de familie maatregelen vorig jaar, niet voor de avondklok, niet voor het sluiten van parken en stranden etc etc.
Punt is, we hebben nog 140 IC bedden op 17.000.000 mensen, en overal zijn superspread events gaande.
Om de pleuris niet te laten uitbreken gaat alles potdicht, draagvlak of niet, de meeste mensen klagen wel maar hooguit tegen de buurvrouw. Op pannen slaan en de straat op is er niet bij, ze hollen liever snel naar de supermarkt om het hele schap pasta of bonen leeg te trekken.
Ik geniet juist van dit soort drama, lekker zwelgen in angst in paniek. Ga ik gewoon lekker opquote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Meestal is dat hetgene waarover ze als eerste gaan janken daar.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.
quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan nu?
NU! TELEFOONNUMMERS. JA OOK VAN DIE SLET VAN GISTERNACHT.
Dat kan best kloppen, 15% van de bevolking is verantwoordelijk voor 70% van de IC-opnames.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Kijk ik verkeerd of klopt het dat de aantallen ziekenhuisopnames en IC-klanten in verhouding heel laag zijn vergeleken bij de vorige golven?
Dat klopt. De pieken worden elke golf lager.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Qarrad het volgende:
Wel dus, maar wel pas na 2 dagen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog bron- en contactonderzoek gedaan werd.
Men rekent anders geloof ik, maar zij hebben in verhouding inderdaad een gigantische hoeveelheid bedden. Maar ook daar is de roep om maatregelen inmiddels alweer groot. Dus netto ontkom je niet aan maatregelen al maak je van heel Almere een ziekenhuis.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het verschil met Duitsland is erg opvallend.
[..]
Dat zijn in totaal bijna 2000 ziekenhuizen. Wij hebben 69 ziekenhuisorganisaties met 116 locaties. Zij hebben meer ziekenhuizen dan wij IC-bedden hebben. Ok, is ook wel een iets groter land maar toch ;-)
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
Precies. En daar wil toch niemand naar toe? Lijkt mij tenminste.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.
Bij het gros van de schapen wel hoor. Maar het staat je vrij om te gaan demonstreren.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
Blijkbaar wel dus, hier te lezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goedequote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).
[ afbeelding ]
Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |