Mee eens hoor maar je weet net zo goed als ik dat dat wel weer gaat gebeuren. Want de meerderheid wil gewoon geen code zwart. Dus is er draagvlak (quote:Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
"De kruisweg telt veertien lijdenstaferelen, de zogenaamde staties."quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goede
Ik verwacht geen sluiting van horeca eigenlijk. Wel weer terug naar maximaal aantal personen qua oppervlakte, eventueel 2G, iets met een eindtijd en dat soort zaken. Ook vanwege het draagvlak omdat het nu helemaal zo iets dat het zich dan gaat verplaatsen.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).
[ afbeelding ]
Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
Exponentiele groei is niet oneindig en met al die vaccinaties zeker niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
Zolang het in de ziekenhuizen maar rustig is.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.
Nou ja, denk ook niet dat er dagelijks 60.000 mensen ziek zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.
Boven een bepaalde leeftijd zou dat zeker het overwegen waard zijn, probleem is dat men (de overgrote meerderheid van Nederland) daar simpelweg niet aan wil.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.
Als iemand terminaal is door bijv kanker wordt dat ook "geaccepteerd". Misschien moet IC covid ook gewoon zo behandeld gaan worden.
Sja ok, dat kan idd zo zijn. Ik zou er inmiddels vóór stemmen. Hoe lullig ook.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Boven een bepaalde leeftijd zou dat zeker het overwegen waard zijn, probleem is dat men (de overgrote meerderheid van Nederland) daar simpelweg niet aan wil.
Ja. Aan de andere kant: al die losse afgelastingen is ook funest voor een fatsoenlijke competitie.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de (buiten)sport weer aan banden wordt gelegd word ik woest hoor..
Dat griepje was het al natuurlijk, maar na die factor 33 effectiviteit zou het toch compleet klaar moeten zijn zou je zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Dat is niet zo inclusief van je Dickquote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja ok, dat kan idd zo zijn. Ik zou er inmiddels vóór stemmen. Hoe lullig ook.
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.
Na achterhalf jaar nog dit soort postsquote:Op donderdag 4 november 2021 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat griepje was het al natuurlijk, maar na die factor 33 effectiviteit zou het toch compleet klaar moeten zijn zou je zeggen.
Na 1.5 jaar nog niet gewoon feitelijk de cijfers naast elkaar griep / covid.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Na achterhalf jaar nog dit soort posts
Competitie is een ding, maar vorig jaar mocht jij met 2 man meters uit elkaar niet eens een balletje slaan op de tennisbaan. Hoop dat zij niet op dit soort middelen teruggrijpen, maar ben er bang voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja. Aan de andere kant: al die losse afgelastingen is ook funest voor een fatsoenlijke competitie.
Ik ben al verbaasd dat wij tot nu toe alle beker- en competitiewedstrijden nog hebben kunnen spelen.
Ik ook hoor, maar vergeet niet dat er al een hoop dood gaan onder de radar. Zorgcentrum waar m'n zus werkt zijn er al zeker 10 dood aan de corona de afgelopen maand en bij overlijden in de gemeente staat de teller nog altijd op nul.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja ok, dat kan idd zo zijn. Ik zou er inmiddels vóór stemmen. Hoe lullig ook.
De maatschappij kan niet eeuwig in de houdgreep gehouden worden vanwege een select onfortuinlijk groepje IC patienten met Covid.
Tja, sorryquote:Op donderdag 4 november 2021 16:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet zo inclusief van je Dick
Vanuit welke context reageerde Kuipers en de fokusers hier toen?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel grappig om terug te kijken naar wat de stemming hier twee maanden geleden was. Toen waarschuwde Kuijpers voor 10.000 besmettingen per dag en daar werd door menigeen nogal lacherig over gedaan.
Zie bv. COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2013 Lekker weer naar de uni!
Er zijn hier een aantal die er graag prat op gaan wanneer ze gelijk krijgen. Misschien ook eens erkennen dat diezelfde personen het ook vaak verkeerd hebben gehad?
Dat mensen meer last hebben van al die politiek geënsceneerde shit dan de ziekte zelf. Jep.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus, hier te lezen.
Snap ik toch niet, er wordt hier steeds geroepen over alle media die angst zaaien, maar er wordt net zo hard aan meegedaan hier.
In het dagelijks leven hoor je er geen hond meer over. Alleen dat sommige dingen lastig zijn.
Vanaf zaterdag pas, tot dan is het virus minder gevaarlijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:17 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, begrijp ik goed dat ik zo een mondmasker op moet zetten van de grote leiders in de supermarkt?
Dat je zou gehoorzamen zou ze wel deugen, ja. Of het noodzakelijk is... Tjaquote:Op donderdag 4 november 2021 16:17 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, begrijp ik goed dat ik zo een mondmasker op moet zetten van de grote leiders in de supermarkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |