Aan de andere kant is het wel zo dat elke week die je uitstelt zorgt voor meer nevenschade.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:01 schreef Evenstar het volgende:
Je kan ook zeggen men
[..]
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
Nou ja, die kan je ook omdraaien.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Acceptatie is wel degelijk een optie.
Alleen niet eentje waar ze voor kiezen.
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De afweging gaat tussen:
• het beperken van samenkomsten van grote groepen gelovige en niet-gevaccineerde mensen in hun gebedshuizen
• het beperken van het aantal zieken en doden
Blijkbaar is er meer bezwaar tegen het eerste dan tegen het accepteren van het tweede. Een vervormd idee van een grondrecht (hoe komt de vrijheid van godsdienst immers in gevaar?) weegt zwaarder dan het harde feit dat elke Corona-patiënt op de IC diverse andere ingrepen verdringt en dat mensen kunnen overlijden, zwaar ziek kunnen worden of langdurig beperkt kunnen worden door Covid-19..
We zijn net mensen..quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
Waaruit weer blijkt dat die mensen enkel doen wat opgelegd wordt en het niet uit zichzelf doenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
Ah, jij mag dwang wel goedpraten maar een ander niet.quote:
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer op duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaatquote:Op woensdag 3 november 2021 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.
Dat soort dingen mogen wat mij betreft wel wat harder aan het licht komen. Ik vind het heel bizar als we het zouden accepteren dat de bureaucratie belangrijker is dan mensenlevens.
Nou normaal niet, maar mijn Alpro was er niet bij de Appie dus dat werd de Jumbo, en ik moest ook nog naar Ekoplaza, vandaar, Was geen kapjes onderzoek aan het doenquote:Op woensdag 3 november 2021 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?
....quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaat
Dat herinner je je nog wel?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.
https://www.zorgvisie.nl/(...)lzorg-doen-vindt-zn/
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer om duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
De Staat bepaalt daarom wat veilig is en wat niet. Niet de medische feiten.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Feitelijk leggen we de maatschappij nu ook weer half plat.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
Heb je QR code bij de hand?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
* neemt plaats op anderhalve meter afstand van niet-Romeoquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursportquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
We waren goed op weg.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is
Toen was de horeca dicht. Nu niet.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We waren goed op weg.
Nu zijn we 12 maanden terug in de tijd.
*raakt tikkie agressief....quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
* neemt plaats op anderhalve meter afstand van niet-Romeo
Ja. En als we het nu doen is het een grote waarschijnlijkheid dat dat volgend jaar ook weer nodig is. En zo door. Vinden we het over vijf jaar nog steeds helemaal prima dat er niks is gedaan met de capaciteit en dat we nog steeds elke herfst en winter naar maatregelen moeten grijpen? Accepteren we dan nog steeds de ''maar de zorg'' counter? Ik in ieder geval niet; het is imo niet meer proportioneel allemaal.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Feitelijk leggen we de maatschappij nu ook weer half plat.
Kwestie van weken.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toen was de horeca dicht. Nu niet.
Volgende week nieuwe maatregelen daar zit ongetwijfeld alles dicht bij.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toen was de horeca dicht. Nu niet.
Nederland gidsland.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgende week nieuwe maatregelen daar zit ongetwijfeld alles dicht bij.
Poahhhhhquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9.109 nieuw gemelde positieve testen
- 161 nieuwe ziekenhuisopnames
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Announce Vegetaquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Zoals voorspeld Woendag een berg extra besmettingen. Is al 3 weken zo.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
WAUW! Netjes!quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Ik vind het ook nog te vroeg om alles los te laten, maar ik denk niet dat ik het nog steeds begrijp als we over twee jaar dezelfde discussie hebben zeg maar. Zo langzaam aan moet er gewoon gekeken worden naar de lange termijn; elke winter met maatregelen rondgooien alsof het niks is....tja.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursport![]()
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is.
WAS UW LUL STUKquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Eens al kwam die avondklok uiteindelijk ook pas eind januari en is het nu pas november. Al zijn de kroegen (nog) gedeeltelijk open, dus vanuit dat opzicht pure winstquote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursport![]()
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is.
Had iedereen de 9000meme net weer opgeruimd....quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Godsamme... ik ga maar vast op zoek naar een paar gewichten voor thuis, en ander werkquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Groei van maar 25%. We zijn bijna bij de topquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
Zal me oprecht verbazen als de horeca eind november nog steeds open is met dezelfde openingstijden. Als ze überhaupt nog open zijn. Weten allemaal dat de horeca altijd als eerste de sjaak is.quote:
Ik kan gewoon naar het werk en sporten, wat vreemd.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef josja het volgende:
[..]
Godsamme... ik ga maar vast op zoek naar een paar gewichten voor thuis, en ander werk
Ik verleng mijn vakantie vast.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me oprecht verbazen als de horeca eind november nog steeds open is met dezelfde openingstijden. Als ze überhaupt nog open zijn. Weten allemaal dat de horeca altijd als eerste de sjaak is.
Waarom van QRuimelvlaai?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongons en meisjos, wat een prachtige cijferts weer.....
Vandaag dan maar een QR cupcake voor iedereen. Kunnen we vast wennen, niet?![]()
[ afbeelding ]
Heb je er al aan gedacht om je eigen bakkerij te beginnen?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag dan maar een QR cupcake voor iedereen. Kunnen we vast wennen, niet?![]()
[ afbeelding ]
Goed nieuws van Jor_Diiquote:Op woensdag 3 november 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage zakt verder richting 35%
Terecht ook wel. Helaas.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me oprecht verbazen als de horeca eind november nog steeds open is met dezelfde openingstijden. Als ze überhaupt nog open zijn. Weten allemaal dat de horeca altijd als eerste de sjaak is.
QR code de prullenbak in, daarvoor in plaats horeca en niet essentiele winkels dicht, thuiswerken verplicht, het is het een of het ander.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgende week nieuwe maatregelen daar zit ongetwijfeld alles dicht bij.
Ik ook, nu nog wel. Maar als dit zo doorgaat sta ik er niet van te kijken als de gyms (mijn werk) weer dicht gaan.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan gewoon naar het werk en sporten, wat vreemd.
33 nieuwe IC opnames is gelijk aan het aantal overlijdens. Dat valt opquote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
quote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch anders dit moment zonder onze goede vriend @:Zipportal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
28 gemeentes met 2-4 besmettingen
10 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Nee, want ik heb een hekel aan dingen bakken.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je er al aan gedacht om je eigen bakkerij te beginnen?
Toch een gemiste kans om geen vegeta-taart te maken, dick! Deze ziet er ook wel mooi uitquote:Op woensdag 3 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Fries worden :pquote:Op woensdag 3 november 2021 15:19 schreef Evenstar het volgende:
Straks kan ik niet eens emigreren omdat niemand de vieze Hollanders nog wil
Heb ik liever dat ze met maatregelen komen richting kerkgangers. Of overgaan naar een 2G systeem. Of deze keer toch echt aan de ouderen en kwetsbaren vragen meer verantwoordelijk te nemen i.p.v. ook jongeren te straffen uit solidariteit; waarvan inmiddels wel bewezen is dat die altijd zo eenzijdig is. Dan raak je tenminste de plekken waar er wat meer winst te behalen valt.quote:
in welke zin koekoek?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 33 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
KOEKOEK!
quote:Op woensdag 3 november 2021 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Toch een gemiste kans om geen vegeta-taart te maken, dick! Deze ziet er ook wel mooi uit
Alsof dat iemand ook maar verbaastquote:Op woensdag 3 november 2021 15:21 schreef Bocaj het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)apakket-van-gisteren
Nou zet de stream maar uit!
Schrappen uit het BIG register.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:21 schreef devlinmr het volgende:
https://www.nu.nl/tech/61(...)cinatiebewijzen.html
Dat ze maar een flinke boete mogen krijgen
Gevangenisstraf zou meer op zijn plaats zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:21 schreef devlinmr het volgende:
Het is pas vanaf zaterdag dodelijk, keep up girl.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
0 mondkapjes
Iedereen wil iedereen de moeder doden. Zo egocentrisch!
Het verbaast mij wel dat Volt het steunt. Ik twijfelde eerst nog of ik op Volt moest stemmen: blij dat ik het niet gedaan heb zeg!quote:Op woensdag 3 november 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof dat iemand ook maar verbaast
Speciaal voor @dick_laurentquote:Op woensdag 3 november 2021 15:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Toch een gemiste kans om geen vegeta-taart te maken, dick! Deze ziet er ook wel mooi uit
vaccineren in het openbaar, dat zal ze lerenquote:Op woensdag 3 november 2021 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Gevangenisstraf zou meer op zijn plaats zijn.
Hahaha, lol.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:21 schreef devlinmr het volgende:
Eerst kop kaal en dan vaccinerren.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
vaccineren in het openbaar, dat zal ze leren
Bergkamp gaat wel met hem mee. Misschien heeft die ook genoeg van die Hugo.quote:
Thanks, maar ik heb nooit echt Dragonball gekeken. De referentie viel dus niet direct bij mij.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Speciaal voor @:dick_laurent
[ afbeelding ]
Wat zei hij?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:23 schreef Evenstar het volgende:
Van Haga
Edit: Hij heeft hier wel een punt trouwens, en dat zegt wat.
Ik hoop dat we begin december nog snel even het land uit kunnen; als ze daarna de grenzen weer sluiten voor gevaccineerden dan is dat maar zo, maar ik hoop niet dat het pas in juni weer kan straksquote:Op woensdag 3 november 2021 15:19 schreef Evenstar het volgende:
Straks kan ik niet eens emigreren omdat niemand de vieze Hollanders nog wil
Dat hebben wel meer de Vriesen.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:25 schreef Evenstar het volgende:
de Vries is wel een heel irritant huisvrouw type trouwens. Wat een air heeft ze joh ....
Dat je de ongevaccineerde zorgmedewerkers niet kan missen (i.v.m. invoeren coronapas).quote:
Dat zag echt niemand aankomen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat je de ongevaccineerde zorgmedewerkers niet kan missen (i.v.m. invoeren coronapas).
Hey, ik kijk nergens meer van opquote:Op woensdag 3 november 2021 15:27 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Dat zag echt niemand aankomen natuurlijk.
Dat gaat voor heel veel sectoren gelden.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat je de ongevaccineerde zorgmedewerkers niet kan missen (i.v.m. invoeren coronapas).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |