Aan de andere kant is het wel zo dat elke week die je uitstelt zorgt voor meer nevenschade.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:01 schreef Evenstar het volgende:
Je kan ook zeggen men
[..]
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
Nou ja, die kan je ook omdraaien.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Acceptatie is wel degelijk een optie.
Alleen niet eentje waar ze voor kiezen.
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De afweging gaat tussen:
• het beperken van samenkomsten van grote groepen gelovige en niet-gevaccineerde mensen in hun gebedshuizen
• het beperken van het aantal zieken en doden
Blijkbaar is er meer bezwaar tegen het eerste dan tegen het accepteren van het tweede. Een vervormd idee van een grondrecht (hoe komt de vrijheid van godsdienst immers in gevaar?) weegt zwaarder dan het harde feit dat elke Corona-patiënt op de IC diverse andere ingrepen verdringt en dat mensen kunnen overlijden, zwaar ziek kunnen worden of langdurig beperkt kunnen worden door Covid-19..
We zijn net mensen..quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
Waaruit weer blijkt dat die mensen enkel doen wat opgelegd wordt en het niet uit zichzelf doenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
Ah, jij mag dwang wel goedpraten maar een ander niet.quote:
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer op duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaatquote:Op woensdag 3 november 2021 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.
Dat soort dingen mogen wat mij betreft wel wat harder aan het licht komen. Ik vind het heel bizar als we het zouden accepteren dat de bureaucratie belangrijker is dan mensenlevens.
Nou normaal niet, maar mijn Alpro was er niet bij de Appie dus dat werd de Jumbo, en ik moest ook nog naar Ekoplaza, vandaar, Was geen kapjes onderzoek aan het doenquote:Op woensdag 3 november 2021 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?
....quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaat
Dat herinner je je nog wel?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.
https://www.zorgvisie.nl/(...)lzorg-doen-vindt-zn/
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer om duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
De Staat bepaalt daarom wat veilig is en wat niet. Niet de medische feiten.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Feitelijk leggen we de maatschappij nu ook weer half plat.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
Heb je QR code bij de hand?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
* neemt plaats op anderhalve meter afstand van niet-Romeoquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursportquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
We waren goed op weg.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is
Toen was de horeca dicht. Nu niet.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We waren goed op weg.
Nu zijn we 12 maanden terug in de tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |