Echt? Want ik hoor een oudhollandsche klaagtsunami waar ik ook ga. Maar inderdaad, de meeste mensen doen het maar.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.
Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
Pardon?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:47 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Voor iemand die voor vaccinatiedwang is heb je wel verrassend veel issues met de overige maatregelen.
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit wel erg cryptisch, wat bedoel je er precies mee?
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.
1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshitquote:Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.
Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.
En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah ook met een flinke verkoudheid snap ik dat niet, zeker met een kantoorfunctie zou je dan ook thuis kunnen werken.
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.
Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
De waarheid ligt ergens in het midden, laten we het houden op 7-10quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
[..]
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.
N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me.![]()
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Dat zijn mensen die denken dat ze onmisbaar zijn. Met de nadruk op denken.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogen
Ik wil ook geen code zwart.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreftquote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil ook geen code zwart.
Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.
Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef tja77 het volgende:
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
Ironie, een tweeluik.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
Waardoor de weerstand tegen de griep van iedereen omlaag duikt. En over een jaar is de weerstand tegen corona gezakt, dus die twee zullen dan stuivertje gaan wisselen en elk winterseizoen voor maatregelen gaan zorgen?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Dat idee heb ik ook. Wat overigens volgens de cijfers helemaal niet zo is. Gemiddeld op de IC is (als je alle behandeldagen bij elkaar telt en door 't aantal patiënten deelt) zo tussen de 3 à 4 dagen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
Mooi voorbeeldje van "dwang mag, zolang ik er maar niet mee te maken krijg" en ondertussen maar de moraalridder uithangen.quote:
Dat komt voornamelijk omdat het een variant is waar de griepprik minder effectief tegen is. En de variant meer ouderen treft. Antistoffen spelen maar een hele beperkte rol.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordtquote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef Noek het volgende:
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Maar wat is de oplossing dan? Geen maatregelen?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @AlwaysHappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets andersquote:
2 minutendebat is net afgelopen, volgens mij begint nu coronadebat?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets anders
Mee eens hoor wat dat betreft.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Maar dat kan nog steeds een keuze zijn als maatregelen niet meer proportioneel zijn/niet meer houdbaar zijn. Er wordt alleen niet naar gekeken. De economie kan ook maar zoveel klappen incasseren voordat het hele riedeltje instort natuurlijk; krijg je daar een code zwart, wat wellicht veel meer mensen raakt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Ik ga ze even tellen bij de Appie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
quote:- 7.260 nieuw gemelde positieve testen
- 113 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
Oh?quote:
De afweging gaat tussen:quote:Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.
Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.
En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Acceptatie is wel degelijk een optie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor wat dat betreft.
Het is idioot dat er eerder is afgeschaald dan opgeschaald qua IC plekken. Dat valt echt niet te rijmen . Maar acceptatie is dus geen optie zoals je zelf al opmerkt.
dat zou best kunnen maar qua omgang met andere mensen was het de afgelopen maanden toch nagenoeg als vanouds qua afstand, hoeveelheid mensen in cafe's etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Dat vind ik wel heel ver gaan en het is nog lang niet bekend tot hoe ver de stijging zal gaan. Deze stijging van nu was in principe al in model gezet alleen gebeurt het twee maanden eerder dan verwacht. Vandaar dat ik de 'code zwart' paniek ook niet zo begrijp.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?
Dat is een mogelijkheid van dwang. Komt in vele soorten.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Precies we zitten ook alweer de hele zomer en najaar bij elkaar dus dat is erg dramatisch aangezet. Immuniteit voor vanalles zou wellicht een rol kunnen spelen als je 40/45 maanden in een volledige lockdown gaat.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Aan de andere kant is het wel zo dat elke week die je uitstelt zorgt voor meer nevenschade.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:01 schreef Evenstar het volgende:
Je kan ook zeggen men
[..]
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
Nou ja, die kan je ook omdraaien.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Acceptatie is wel degelijk een optie.
Alleen niet eentje waar ze voor kiezen.
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De afweging gaat tussen:
• het beperken van samenkomsten van grote groepen gelovige en niet-gevaccineerde mensen in hun gebedshuizen
• het beperken van het aantal zieken en doden
Blijkbaar is er meer bezwaar tegen het eerste dan tegen het accepteren van het tweede. Een vervormd idee van een grondrecht (hoe komt de vrijheid van godsdienst immers in gevaar?) weegt zwaarder dan het harde feit dat elke Corona-patiënt op de IC diverse andere ingrepen verdringt en dat mensen kunnen overlijden, zwaar ziek kunnen worden of langdurig beperkt kunnen worden door Covid-19..
We zijn net mensen..quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
Waaruit weer blijkt dat die mensen enkel doen wat opgelegd wordt en het niet uit zichzelf doenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
Ah, jij mag dwang wel goedpraten maar een ander niet.quote:
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer op duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaatquote:Op woensdag 3 november 2021 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.
Dat soort dingen mogen wat mij betreft wel wat harder aan het licht komen. Ik vind het heel bizar als we het zouden accepteren dat de bureaucratie belangrijker is dan mensenlevens.
Nou normaal niet, maar mijn Alpro was er niet bij de Appie dus dat werd de Jumbo, en ik moest ook nog naar Ekoplaza, vandaar, Was geen kapjes onderzoek aan het doenquote:Op woensdag 3 november 2021 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?
....quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaat
Dat herinner je je nog wel?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.
https://www.zorgvisie.nl/(...)lzorg-doen-vindt-zn/
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, die kan je ook omdraaien.
Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.
Niet lullig bedoeld verder, meer om duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.
Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
De Staat bepaalt daarom wat veilig is en wat niet. Niet de medische feiten.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:
[..]
Feitelijk leggen we de maatschappij nu ook weer half plat.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
Heb je QR code bij de hand?quote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
* neemt plaats op anderhalve meter afstand van niet-Romeoquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten.....![]()
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursportquote:Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
We waren goed op weg.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is
Toen was de horeca dicht. Nu niet.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We waren goed op weg.
Nu zijn we 12 maanden terug in de tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |