abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2021 @ 14:47:23 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202014722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.

Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Echt? Want ik hoor een oudhollandsche klaagtsunami waar ik ook ga. Maar inderdaad, de meeste mensen doen het maar.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 14:47:39 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202014724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Sterke vergelijking.
Mwa ik heb betere gezien. Geef deze 5/10
pi_202014727
Het 'half uurtje' wordt dit keer dus de sportvelden :') :') . Elke ronde kiezen ze één maatregel om terug te draaien zodat ze nog kritisch lijken.

Het parlement is onze vijand.
pi_202014730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.

Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.

En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
pi_202014739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.

1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202014743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:47 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Voor iemand die voor vaccinatiedwang is heb je wel verrassend veel issues met de overige maatregelen. :D
Pardon?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202014747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik vind dit wel erg cryptisch, wat bedoel je er precies mee?
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
pi_202014749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.

1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
pi_202014750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.

En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit :')
blablablabla
pi_202014753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Mwah ook met een flinke verkoudheid snap ik dat niet, zeker met een kantoorfunctie zou je dan ook thuis kunnen werken.
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
quote:

[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.

Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.

N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me. :'(
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Go hard or go home
pi_202014764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
De waarheid ligt ergens in het midden, laten we het houden op 7-10
pi_202014768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Noek het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
[..]
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.

N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me. :'(
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
blablablabla
pi_202014769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogen
Dat zijn mensen die denken dat ze onmisbaar zijn. Met de nadruk op denken.
pi_202014772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit :')
Ik wil ook geen code zwart.

Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.

Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
  woensdag 3 november 2021 @ 14:52:50 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_202014773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 3 november 2021 @ 14:53:03 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202014775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
  woensdag 3 november 2021 @ 14:53:35 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202014780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
pi_202014781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Pardon?
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
pi_202014782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik wil ook geen code zwart.

Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.

Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
blablablabla
pi_202014787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
pi_202014791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
pi_202014792
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Go hard or go home
pi_202014806
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef tja77 het volgende:

Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….

:')
Ironie, een tweeluik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_202014808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.

Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
pi_202014809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Waardoor de weerstand tegen de griep van iedereen omlaag duikt. En over een jaar is de weerstand tegen corona gezakt, dus die twee zullen dan stuivertje gaan wisselen en elk winterseizoen voor maatregelen gaan zorgen?

1 woord: Uitzichtloos.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 14:56:25 #176
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202014810
Is er geen coronadebat vandaag?
pi_202014813
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
Dat idee heb ik ook. Wat overigens volgens de cijfers helemaal niet zo is. Gemiddeld op de IC is (als je alle behandeldagen bij elkaar telt en door 't aantal patiënten deelt) zo tussen de 3 à 4 dagen.
pi_202014814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef Evenstar het volgende:
Jawel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 14:57:04 #179
416575 crew  Evenstar
pi_202014818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
[..]
Ironie, een tweeluik.
Mooi voorbeeldje van "dwang mag, zolang ik er maar niet mee te maken krijg" en ondertussen maar de moraalridder uithangen.
pi_202014819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef Evenstar het volgende:
Is al vanaf vanochtend hier bezig. 2e kamer leest dit keer bij ons mee.
pi_202014820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat komt voornamelijk omdat het een variant is waar de griepprik minder effectief tegen is. En de variant meer ouderen treft. Antistoffen spelen maar een hele beperkte rol.

Zonder dat Corona ooit had uitgebroken had het ook een zwaar griepseizoen geworden zeg maar.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 14:57:52 #182
416575 crew  Evenstar
pi_202014827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.

Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
pi_202014829
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef Noek het volgende:
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt :D
  woensdag 3 november 2021 @ 14:58:11 #184
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202014834
quote:

[..]

Maar wat is de oplossing dan? Geen maatregelen?
  woensdag 3 november 2021 @ 14:58:18 #185
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202014835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @AlwaysHappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Makkelijk eerste
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 14:58:25 #186
416575 crew  Evenstar
pi_202014837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jawel.
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets anders :D
pi_202014841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets anders :D
2 minutendebat is net afgelopen, volgens mij begint nu coronadebat?
pi_202014842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mee eens hoor wat dat betreft.
Het is idioot dat er eerder is afgeschaald dan opgeschaald qua IC plekken. Dat valt echt niet te rijmen . Maar acceptatie is dus geen optie zoals je zelf al opmerkt.
blablablabla
pi_202014844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Maar dat kan nog steeds een keuze zijn als maatregelen niet meer proportioneel zijn/niet meer houdbaar zijn. Er wordt alleen niet naar gekeken. De economie kan ook maar zoveel klappen incasseren voordat het hele riedeltje instort natuurlijk; krijg je daar een code zwart, wat wellicht veel meer mensen raakt.
pi_202014846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt :D
Ik ga ze even tellen bij de Appie.
Brb, broeder.
Go hard or go home
pi_202014849
Situatie woensdag 27 oktober

quote:
- 7.260 nieuw gemelde positieve testen
- 113 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
pi_202014850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Prachtig nieuws.
Oh? :D
  woensdag 3 november 2021 @ 14:59:40 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202014851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De afweging gaat tussen:
• het beperken van samenkomsten van grote groepen gelovige en niet-gevaccineerde mensen in hun gebedshuizen
• het beperken van het aantal zieken en doden

Blijkbaar is er meer bezwaar tegen het eerste dan tegen het accepteren van het tweede. Een vervormd idee van een grondrecht (hoe komt de vrijheid van godsdienst immers in gevaar?) weegt zwaarder dan het harde feit dat elke Corona-patiënt op de IC diverse andere ingrepen verdringt en dat mensen kunnen overlijden, zwaar ziek kunnen worden of langdurig beperkt kunnen worden door Covid-19..
pi_202014853
quote:

[..]maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202014857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Mee eens hoor wat dat betreft.
Het is idioot dat er eerder is afgeschaald dan opgeschaald qua IC plekken. Dat valt echt niet te rijmen . Maar acceptatie is dus geen optie zoals je zelf al opmerkt.
Acceptatie is wel degelijk een optie.
Alleen niet eentje waar ze voor kiezen.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:00:46 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202014858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
dat zou best kunnen maar qua omgang met andere mensen was het de afgelopen maanden toch nagenoeg als vanouds qua afstand, hoeveelheid mensen in cafe's etc.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:00:48 #197
474254 GurneyIsBestOke
pi_202014859
quote:

[..]
Dat vind ik wel heel ver gaan en het is nog lang niet bekend tot hoe ver de stijging zal gaan. Deze stijging van nu was in principe al in model gezet alleen gebeurt het twee maanden eerder dan verwacht. Vandaar dat ik de 'code zwart' paniek ook niet zo begrijp.
Makkelijk eerste
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 15:01:16 #198
416575 crew  Evenstar
pi_202014861
Je kan ook zeggen men
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.
pi_202014864
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Dat is een mogelijkheid van dwang. Komt in vele soorten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202014866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Precies we zitten ook alweer de hele zomer en najaar bij elkaar dus dat is erg dramatisch aangezet. Immuniteit voor vanalles zou wellicht een rol kunnen spelen als je 40/45 maanden in een volledige lockdown gaat.

Al denk ik dat je je dan eerder aan boom ophangt door de stress dan dat je dood gaat door een virus.
blablablabla
pi_202014871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:01 schreef Evenstar het volgende:
Je kan ook zeggen men
[..]
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.
Aan de andere kant is het wel zo dat elke week die je uitstelt zorgt voor meer nevenschade.

:M :lijstje:
pi_202014876
quote:

[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 15:02:43 #203
416575 crew  Evenstar
pi_202014878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Acceptatie is wel degelijk een optie.
Alleen niet eentje waar ze voor kiezen.
Nou ja, die kan je ook omdraaien.

Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.

Niet lullig bedoeld verder, meer om duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.

Waarom moet men doden accepteren, maar kan men geen maatregelen accepteren?
pi_202014881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De afweging gaat tussen:
• het beperken van samenkomsten van grote groepen gelovige en niet-gevaccineerde mensen in hun gebedshuizen
• het beperken van het aantal zieken en doden

Blijkbaar is er meer bezwaar tegen het eerste dan tegen het accepteren van het tweede. Een vervormd idee van een grondrecht (hoe komt de vrijheid van godsdienst immers in gevaar?) weegt zwaarder dan het harde feit dat elke Corona-patiënt op de IC diverse andere ingrepen verdringt en dat mensen kunnen overlijden, zwaar ziek kunnen worden of langdurig beperkt kunnen worden door Covid-19..
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.

Dat soort dingen mogen wat mij betreft wel wat harder aan het licht komen. Ik vind het heel bizar als we het zouden accepteren dat de bureaucratie belangrijker is dan mensenlevens.
pi_202014882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef josja het volgende:

[..]
Drie supermarkten vanochtend, welgeteld 1 kap gezien. En vanaf zaterdag ben je een halve moordenaar als je er geen draagt, heel apart hoe dat werkt.
We zijn net mensen..
  woensdag 3 november 2021 @ 15:03:53 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202014890
quote:

[..]
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?
  woensdag 3 november 2021 @ 15:03:53 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202014891
quote:

Waaruit weer blijkt dat die mensen enkel doen wat opgelegd wordt en het niet uit zichzelf doen
En het dus wel verplicht moet worden, wil je daar effect uit halen.

(losstaand van het feit of mondkapjes ook echt helpen of niet)
  woensdag 3 november 2021 @ 15:04:00 #208
342627 tja77
pi_202014893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
[..]
Ironie, een tweeluik.
Ah, jij mag dwang wel goedpraten maar een ander niet.
Iedereen preekt het hardst voor eigen parochie, ook de gevaccineerden.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:04:42 #209
474254 GurneyIsBestOke
pi_202014900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Acceptatie dat er voorlopig maatregelen nodig zijn is ook een optie, maar daar kies jij ook niet voor.

Niet lullig bedoeld verder, meer op duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.

Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.
Makkelijk eerste
  woensdag 3 november 2021 @ 15:04:54 #210
342627 tja77
pi_202014905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie woensdag 27 oktober

[..]

Ik zet in op 8.100 besmettingen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 15:06:20 #211
416575 crew  Evenstar
pi_202014917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Heel simpel, omdat wij niet tot die groep doden gaan horen maar wel tot de groep die last heeft van maatregelen.
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaat :D
pi_202014918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is echter wel meer dan dat. Er komen regelmatig berichten dat zorgverzekeraars inhaalzorg tegenhouden, dat ziekenhuizen patiënten niet naar klinieken willen verwijzen, dat er een hoop potentieel onnodige zorg is die toch gedaan wordt, etc.

Dat soort dingen mogen wat mij betreft wel wat harder aan het licht komen. Ik vind het heel bizar als we het zouden accepteren dat de bureaucratie belangrijker is dan mensenlevens.
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.

https://www.zorgvisie.nl/(...)lzorg-doen-vindt-zn/
pi_202014922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
ga je naar 3 supermarkten om boodschappen te doen?
Nou normaal niet, maar mijn Alpro was er niet bij de Appie dus dat werd de Jumbo, en ik moest ook nog naar Ekoplaza, vandaar, Was geen kapjes onderzoek aan het doen ;)
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 3 november 2021 @ 15:07:29 #214
474254 GurneyIsBestOke
pi_202014923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Juist, dat geldt voor jou. Voor een ander geldt het precies andersoom en dan kom je dus typisch Nederlands ergens in het midden uit zonder resultaat :D
....

Snap je mijn post wel :?
Makkelijk eerste
pi_202014932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb daar gisteren nog een link over gedeeld.

https://www.zorgvisie.nl/(...)lzorg-doen-vindt-zn/
Dat herinner je je nog wel? :P
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 november 2021 @ 15:10:56 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202014959
:lijstje: :M
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202014962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld verder, meer om duidelijk te maken dat niks zwart/wit is en dat alles twee kanten heeft.

Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
pi_202014965
quote:

[..]
De Staat bepaalt daarom wat veilig is en wat niet. Niet de medische feiten.

Mensen kunnen zelf niet logisch nadenken. Daarom raken ze in totale paniek als een gezonde 24 jarige geen vaccin neemt want de Staat heeft ze verteld dat ze zo iemand gevaarlijk moeten vinden.
pi_202014968
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten..... :M :lijstje:
pi_202014974
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Misschien omdat we dat al anderhalf jaar proberen en nu nog steeds op het punt zijn dat we maatregelen nodig hebben blijkbaar? Ik zeg ook niet dat ik er fan van zou zijn om nu al per direct over te gaan op YOLO/acceptatie, enkel dat we voor de toekomst niet moeten vergeten dat dat ook gewoon een optie kan zijn. Als we anders elk jaar de maatschappij plat moeten leggen...tja, dan vind ik wel dat we ook een keer naar die optie moeten kijken.
Feitelijk leggen we de maatschappij nu ook weer half plat.
pi_202014978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
*gaat over tot acceptatie van de beste zitplek om op de cijfertjes te wachten..... :M :lijstje:
Heb je QR code bij de hand?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202014979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
* neemt plaats op anderhalve meter afstand van niet-Romeo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 15:13:03 #223
416575 crew  Evenstar
pi_202014981
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wij zijn wel van een avondklok en lockdown gegaan naar coronapas in dierentuinen en bij amateursport :P

Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is.
pi_202014984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap je wel hoor en ik deel ook je mening, maar denk dat het voor volledige "acceptatie" als in alles maar laten gaan nog net iets te vroeg is
We waren goed op weg.
Nu zijn we 12 maanden terug in de tijd.
pi_202014989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We waren goed op weg.
Nu zijn we 12 maanden terug in de tijd.
Toen was de horeca dicht. Nu niet.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo