Die kant ga je wel op als je niet meer mag werken zonder zo'n QR code natuurlijk. Dan moet je je of elke dag laten testen (wat niet te doen is, dat weet iedereen), of je moet een prik halen. Het gaat steeds meer naar indirecte dwang, zonder het dwang te noemen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Ik voelde me na de aanschaf van een auto ook gedwongen een rijbewijs te halen.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….
dat zijn pas cijfersquote:Op woensdag 3 november 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
IC instroom hoogste in bijna een half jaar..
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Als je kijkt naar de R van Delta ten opzichte van het oude virus is die vele malen besmettelijker. Het gevolg zou wellicht zijn geweest dat we in de eerste dagen richting 100k of 200k besmettingen per dag zouden gaan. In de eerste golf zaten we rond de 300 ziekenhuisopnames per dag op slechte dagen. Dat zou met zulke stijgingen inhouden dat je over de 1000 per dag zou gaan, puur en alleen voor corona.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Delta is inderdaad veel besmettelijker. Maar tegelijkertijd ook onderzoeken gelezen dat het niet meteen dodelijker was. Of dat er een grotere kans tot opname was. Als we vanaf het begin met DELTA te maken hadden gehad was de zorg in het begin wellicht helemaal overgelopen, maar op de lange termijn had je nu dan veel meer immuniteit gehad door de snellere verspreiding. Of we dan ook veel meer doden zouden hebben gehad valt niet met zekerheid te stellen.
Dan pak je alleen het werkende publiek. De uitkeringtrekker, de huismoeder en de gepensioneerde hoeven daar weinig mee natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kant ga je wel op als je niet meer mag werken zonder zo'n QR code natuurlijk. Dan moet je je of elke dag laten testen (wat niet te doen is, dat weet iedereen), of je moet een prik halen. Het gaat steeds meer naar indirecte dwang, zonder het dwang te noemen.
Dan gaat het inderdaad meer om een semantische discussie van wat is dwang en drang.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kant ga je wel op als je niet meer mag werken zonder zo'n QR code natuurlijk. Dan moet je je of elke dag laten testen (wat niet te doen is, dat weet iedereen), of je moet een prik halen. Het gaat steeds meer naar indirecte dwang, zonder het dwang te noemen.
Ik zeg dat ik het vermoed. Maar een tijdje terug hebben bijvoorbeeld de Toppers gecanceled.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog niks van gezien anders. Lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin. Heb je namen die daarom gecancelled hebben?
Als ik bijvoorbeeld kijk bij de Effenaar staan er dagelijks concerten gepland dit jaar. Die gewoon door gaan. De enige die ik zie die gecancelled heeft is Fresku. Omdat hij het zijn fans niet aan wil doen dat ze op QRcode moeten werken. Idioot.
Nou ja, zie zelfs mensen hier soms rare uitspraken doenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch heb ik vaak het idee dat mensen dat echt niet snappen of weten. Maar niet iedereen zit hier de hele dag te lezen natuurlijk.
Not this shit again….quote:Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik voelde me na de aanschaf van een auto ook gedwongen een rijbewijs te halen.
Niks mis met een beetje rationele dwang.
Vraagje, vind je dit echt een goede vergelijking of snap je het gewoon niet?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat zo'n pandemie toch ook mooie dingen met zich mee brengt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:21 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het vermoed. Maar een tijdje terug hebben bijvoorbeeld de Toppers gecanceled.
Quote:
"De aanhoudende onzekerheid en beperkingen m.b.t. het coronavirus maken het voor ons onmogelijk een show te produceren die voldoet aan het kwaliteitsniveau die jullie, onze bezoekers, van ons mogen verwachten.
Toppers in Concert is een showconcept met immense decors, dansers, gastartiesten, grote live band en effecten. Deze kostbare totaalbeleving kan niet georganiseerd worden met beperkende productionele maatregelen. De continu veranderende omstandigheden in combinatie met vele productionele uitdagingen en steeds krapper wordende voorbereidingstijd dwingen ons nu, na enorm veel wikken en wegen, de kerstshows definitief te annuleren."
Dit lijkt me goed nieuws.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:21 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het vermoed. Maar een tijdje terug hebben bijvoorbeeld de Toppers gecanceled.
Quote:
"De aanhoudende onzekerheid en beperkingen m.b.t. het coronavirus maken het voor ons onmogelijk een show te produceren die voldoet aan het kwaliteitsniveau die jullie, onze bezoekers, van ons mogen verwachten.
Toppers in Concert is een showconcept met immense decors, dansers, gastartiesten, grote live band en effecten. Deze kostbare totaalbeleving kan niet georganiseerd worden met beperkende productionele maatregelen. De continu veranderende omstandigheden in combinatie met vele productionele uitdagingen en steeds krapper wordende voorbereidingstijd dwingen ons nu, na enorm veel wikken en wegen, de kerstshows definitief te annuleren."
De besmettingscijfers zijn nog niet echt gestabiliseerd, ik betwijfel het dus. Tenzij de besmettingen nu vooral plaats vinden onder gevaccineerden maar daar hebben we de statistieken niet echt van natuurlijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, daarom vraag ik of opnames nu een plateau hebben bereikt. De IC cijfers zullen wel een paar dagen hoog blijven, maar als opnames nu stabiliseren/dalen dan is dat voorzichtig een goed teken.
Jep, de Toppers hebben de show geschrapt omdat de risico's gewoon enorm zijn, want als die op het laatste moment moeten cancellen, dan moeten alle onderaannemers (dus horeca, licht/geluid, decor enz.) wel gewoon betaald worden terwijl ze geen werk verzet hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:21 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Quote:
Straks komt er nog een flinke griepuitbraak overheen dan kan het hard gaan op de IC's.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De besmettingscijfers zijn nog niet echt gestabiliseerd, ik betwijfel het dus. Tenzij de besmettingen nu vooral plaats vinden onder gevaccineerden maar daar hebben we de statistieken niet echt van natuurlijk.
Als vandaag het aantal besmettingen onder de 8500 blijft gaat het in ieder geval echt de goeie kant op (eindelijk).
"Hee, die coronamaatregelen werken ook prima tegen de griep toch?"quote:Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Straks komt er nog een flinke griepuitbraak overheen dan kan het hard gaan op de IC's.
Hij neemt het iets te letterlijk op (qua 'negatief' blijven).quote:Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, iedere keer als ik denk, nou dat gaat de goede kant op met de cijfers, weet Jor_dii er weer een negatief randje aan te maken.
Zal ook wel weer meevallen. Een hoop van de mensen die genaaid worden door de griep zijn natuurlijk al te grazen genomen door coronaquote:Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Straks komt er nog een flinke griepuitbraak overheen dan kan het hard gaan op de IC's.
Is helaas wel gewoon zo wat we daar verder ook van vinden. Vorig jaar geen griep gehad dus dan is ie dit jaar waarschijnlijk veel zwaarder volgens deskundigen. Er is gewoon amper marge, zelfs als er 'maar' 500 op de IC komen met Corona is dat teveel.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Hee, die coronamaatregelen werken ook prima tegen de griep toch?"
Hek, dam.
Hoe kom je daar nou bij. Kunnen prima samen vallen want het zijn twee totaal verschillende virussen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zal ook wel weer meevallen. Een hoop van de mensen die genaaid worden door de griep zijn natuurlijk al te grazen genomen door corona
Even serieus, griep komt er pas overheen als het coronavirus niet meer dominant is, het is onrealistisch dat die twee golven samen gaan.
Waarmee je het probleem enkel voor je uit schuift, omdat immuun systemen dan nog slechter worden. Elke winter vooral elk contact mijden; je wil niet op de IC behandelen vanwege een normale verkoudheid over een paar jaar. Wat best kan gebeuren als je elke winter aan je bevolking vraagt om thuis te blijven met zo min mogelijk contact. Lichaam is niks meer gewend dan.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Hee, die coronamaatregelen werken ook prima tegen de griep toch?"
Hek, dam.
Elke natuurwet zegt ook dat je alleen beter wordt door tegenslag. Dat is de basis van al het leven op aarde.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarmee je het probleem enkel voor je uit schuift, omdat immuun systemen dan nog slechter worden. Elke winter vooral elk contact mijden; je wil niet op de IC behandelen vanwege een normale verkoudheid over een paar jaar. Wat best kan gebeuren als je elke winter aan je bevolking vraagt om thuis te blijven met zo min mogelijk contact. Lichaam is niks meer gewend dan.
Sterke vergelijking.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
H3N2 vs Covid-19.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:31 schreef Noek het volgende:
Om me heen hebben mensen corona maar ook gewoon de griep. Kan gewoon!
Voorlopig lijkt het op een 1-1 dus het wordt nog spannOnd welk virus het wint.
Ik heb ook de griep, en ga gewoon naar het werk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:31 schreef Noek het volgende:
Ik denk dat je verkouden bent?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik heb ook de griep, en ga gewoon naar het werk.
Ik draag wel een mondkapje, collega's vinden dat geen probleem.
Hier ook veel mensen om me heen met de normale griep.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:31 schreef Noek het volgende:
Are you ready to ruuuuumble?!quote:Op woensdag 3 november 2021 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
H3N2 vs Covid-19.
Please place ur bets!
https://nos.nl/artikel/24(...)-vooral-voor-ouderenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook veel mensen om me heen met de normale griep.
Maar goed om te weten dat de griep amper rond gaat
Volgens mij werkt het wel iets anders omdat de risicogroepen redelijk vergelijkbaar zijn, maar weet het niet zeker. Daarmee bedoel ik dus de mensen die nu kwetsbaar zijn voor de griep zullen eerder ziek worden van corona omdat dat dominanter is.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij. Kunnen prima samen vallen want het zijn twee totaal verschillende virussen.
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik heb ook de griep, en ga gewoon naar het werk.
Ik draag wel een mondkapje, collega's vinden dat geen probleem.
Ik ga voor team rhinovirus!quote:Op woensdag 3 november 2021 14:38 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Are you ready to ruuuuumble?!
Omdat veel mensen de griep verwarren met een verkoudheid.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogen
Waarvoor ze ook al weer naar maatregelen willen grijpen. Voor de griep.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-vooral-voor-ouderen
Blijkbaar ook nog een variant die vooral ouderen treft en lastig te beteugelen is met een griepprik. Het zal goddomme een keer meezitten ook
Inderdaad, als je echt griep hebt wil je alleen maar in bed op apegapen liggen, dan is Netflixen al te veel. Dan ga je echt niet werken. Maar mensen noemen verkoudheid vaak griep...quote:
Mwah ook met een flinke verkoudheid snap ik dat niet, zeker met een kantoorfunctie zou je dan ook thuis kunnen werken.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat veel mensen de griep verwarren met een verkoudheid.
Oh zo, ja dat zou in theorie kunnen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het wel iets anders omdat de risicogroepen redelijk vergelijkbaar zijn, maar weet het niet zeker. Daarmee bedoel ik dus de mensen die nu kwetsbaar zijn voor de griep zullen eerder ziek worden van corona omdat dat dominanter is.
Dat roep ik dus al een tijdje. We zijn zo gewend geraakt aan maatregelen. Dat het blijkbaar de enige methode is.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarvoor ze ook al weer naar maatregelen willen grijpen. Voor de griep.
Maatschappij is helemaal gek geworden; we weten niet beter meer dan maatregelen. Niemand die zich beseft dat je daardoor de problemen enkel voor je uit schuift, maar wel steeds meer je maatschappij beschadigd. Ach, kleine moeite allemaal toch?
Ja, ik ook. Het lijkt een automatisch gevolg momenteel; terwijl veel mensen vergeten dat het nog steeds een keuze betreft. Eentje die steeds minder proportioneel wordt. En toch blijven we er naar grijpen. Voor steeds meer. Wat eerst allemaal BNW was.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat roep ik dus al een tijdje. We zijn zo gewend geraakt aan maatregelen. Dat het blijkbaar de enige methode is.
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat roep ik dus al een tijdje. We zijn zo gewend geraakt aan maatregelen. Dat het blijkbaar de enige methode is.
Alsof uitleg in dit stadium nog veel uithaalt. Al die weigeraars die hebben zich al uitgebreid zitten informeren. Ze hebben daar een jaar de tijd voor gehad zo'n beetje. Er is te weinig controle over waar ze die informatie vandaag halen en de mensen zijn blijkbaar in groten getale niet in staat om informatie op waarde te schatten. Dat ligt echt bij het onderwijs en het oprukkende idee dat ieders mening serieus genomen moet worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat dat betreft was het ook weer echt een slechte Persco. Op deze manier maken ze mensen er boos mee, waardoor ze nog minder neigen naar vaccinatie.
Snap niet dat ze niet beter uitleggen hoe het vaccin ontwikkeld is, dat het geen giftig spul is dat je inspuit, met cijfers laten zien dat het werkt, uitleggen waarom het belangrijk is dat zoveel mogelijk mensen het doen, ook jongeren etc.
Vind het echt dom hoe ze hier mee om gaan.
Mijn verkoudheden voelen ook altijd vrij extreem. Ik wil dan enkel in bed liggen eigenlijk. Terwijl ik verder geen koorts heb of zo. Maar ik word er zo moe van, traanogen, neusklachten waardoor je amper slaapt. Ergens wel jaloers op de mensen die verkouden en al gewoon rustig kunnen werken. Of lekker uit eten gaan. Daar heb ik bij een verkoudheid dus al geen trek in; laat staan bij de griep.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad, als je echt griep hebt wil je alleen maar in bed op apegapen liggen, dan is Netflixen al te veel. Dan ga je echt niet werken. Maar mensen noemen verkoudheid vaak griep...
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarvoor ze ook al weer naar maatregelen willen grijpen. Voor de griep.
Maatschappij is helemaal gek geworden; we weten niet beter meer dan maatregelen. Niemand die zich beseft dat je daardoor de problemen enkel voor je uit schuift, maar wel steeds meer je maatschappij beschadigd. Ach, kleine moeite allemaal toch?
ik vind dit wel erg cryptisch, wat bedoel je er precies mee?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niks mis met een beetje dwang nee. Ook niet voor een vaccin vind ik.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:22 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Vraagje, vind je dit echt een goede vergelijking of snap je het gewoon niet?
Voor iemand die voor vaccinatiedwang is heb je wel verrassend veel issues met de overige maatregelen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Echt? Want ik hoor een oudhollandsche klaagtsunami waar ik ook ga. Maar inderdaad, de meeste mensen doen het maar.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.
Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
Pardon?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:47 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Voor iemand die voor vaccinatiedwang is heb je wel verrassend veel issues met de overige maatregelen.
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit wel erg cryptisch, wat bedoel je er precies mee?
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.
1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshitquote:Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.
Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.
En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah ook met een flinke verkoudheid snap ik dat niet, zeker met een kantoorfunctie zou je dan ook thuis kunnen werken.
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.
Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
De waarheid ligt ergens in het midden, laten we het houden op 7-10quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
[..]
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.
N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me.![]()
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Dat zijn mensen die denken dat ze onmisbaar zijn. Met de nadruk op denken.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogen
Ik wil ook geen code zwart.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreftquote:Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil ook geen code zwart.
Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.
Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef tja77 het volgende:
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
Ironie, een tweeluik.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
Waardoor de weerstand tegen de griep van iedereen omlaag duikt. En over een jaar is de weerstand tegen corona gezakt, dus die twee zullen dan stuivertje gaan wisselen en elk winterseizoen voor maatregelen gaan zorgen?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Dat idee heb ik ook. Wat overigens volgens de cijfers helemaal niet zo is. Gemiddeld op de IC is (als je alle behandeldagen bij elkaar telt en door 't aantal patiënten deelt) zo tussen de 3 à 4 dagen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
Mooi voorbeeldje van "dwang mag, zolang ik er maar niet mee te maken krijg" en ondertussen maar de moraalridder uithangen.quote:
Dat komt voornamelijk omdat het een variant is waar de griepprik minder effectief tegen is. En de variant meer ouderen treft. Antistoffen spelen maar een hele beperkte rol.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordtquote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef Noek het volgende:
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Maar wat is de oplossing dan? Geen maatregelen?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @AlwaysHappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets andersquote:
2 minutendebat is net afgelopen, volgens mij begint nu coronadebat?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets anders
Mee eens hoor wat dat betreft.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Maar dat kan nog steeds een keuze zijn als maatregelen niet meer proportioneel zijn/niet meer houdbaar zijn. Er wordt alleen niet naar gekeken. De economie kan ook maar zoveel klappen incasseren voordat het hele riedeltje instort natuurlijk; krijg je daar een code zwart, wat wellicht veel meer mensen raakt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Ik ga ze even tellen bij de Appie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
quote:- 7.260 nieuw gemelde positieve testen
- 113 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
Oh?quote:
De afweging gaat tussen:quote:Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.
Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.
En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Acceptatie is wel degelijk een optie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor wat dat betreft.
Het is idioot dat er eerder is afgeschaald dan opgeschaald qua IC plekken. Dat valt echt niet te rijmen . Maar acceptatie is dus geen optie zoals je zelf al opmerkt.
dat zou best kunnen maar qua omgang met andere mensen was het de afgelopen maanden toch nagenoeg als vanouds qua afstand, hoeveelheid mensen in cafe's etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Dat vind ik wel heel ver gaan en het is nog lang niet bekend tot hoe ver de stijging zal gaan. Deze stijging van nu was in principe al in model gezet alleen gebeurt het twee maanden eerder dan verwacht. Vandaar dat ik de 'code zwart' paniek ook niet zo begrijp.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?
Dat is een mogelijkheid van dwang. Komt in vele soorten.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Precies we zitten ook alweer de hele zomer en najaar bij elkaar dus dat is erg dramatisch aangezet. Immuniteit voor vanalles zou wellicht een rol kunnen spelen als je 40/45 maanden in een volledige lockdown gaat.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |