Dat idee heb ik ook. Wat overigens volgens de cijfers helemaal niet zo is. Gemiddeld op de IC is (als je alle behandeldagen bij elkaar telt en door 't aantal patiënten deelt) zo tussen de 3 à 4 dagen.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
Mooi voorbeeldje van "dwang mag, zolang ik er maar niet mee te maken krijg" en ondertussen maar de moraalridder uithangen.quote:
Dat komt voornamelijk omdat het een variant is waar de griepprik minder effectief tegen is. En de variant meer ouderen treft. Antistoffen spelen maar een hele beperkte rol.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordtquote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef Noek het volgende:
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Maar wat is de oplossing dan? Geen maatregelen?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.
Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @AlwaysHappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets andersquote:
2 minutendebat is net afgelopen, volgens mij begint nu coronadebat?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wanneer? Wilde even kijken net maar was oeverloos geblaat over iets anders
Mee eens hoor wat dat betreft.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.
Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
Maar dat kan nog steeds een keuze zijn als maatregelen niet meer proportioneel zijn/niet meer houdbaar zijn. Er wordt alleen niet naar gekeken. De economie kan ook maar zoveel klappen incasseren voordat het hele riedeltje instort natuurlijk; krijg je daar een code zwart, wat wellicht veel meer mensen raakt.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Ik ga ze even tellen bij de Appie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig hè? Als je de polls moet geloven wil 70% het mondkapje terug, maar diezelfde 70% doet het mondkapje pas op als het door de overheid verplicht wordt
quote:- 7.260 nieuw gemelde positieve testen
- 113 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
Oh?quote:
De afweging gaat tussen:quote:Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.
Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.
En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Acceptatie is wel degelijk een optie.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor wat dat betreft.
Het is idioot dat er eerder is afgeschaald dan opgeschaald qua IC plekken. Dat valt echt niet te rijmen . Maar acceptatie is dus geen optie zoals je zelf al opmerkt.
dat zou best kunnen maar qua omgang met andere mensen was het de afgelopen maanden toch nagenoeg als vanouds qua afstand, hoeveelheid mensen in cafe's etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
Dat vind ik wel heel ver gaan en het is nog lang niet bekend tot hoe ver de stijging zal gaan. Deze stijging van nu was in principe al in model gezet alleen gebeurt het twee maanden eerder dan verwacht. Vandaar dat ik de 'code zwart' paniek ook niet zo begrijp.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met zorgcapaciteit, maar acceptatie staat een beetje gelijk aan "code zwart".
Dat kan heel goed een eindconclusie zijn ja, maar jij snapt toch ook wel dat men dat het liefst niet heeft en dat moment het liefst lang wil uitstellen? Ik zeg niet dat het goed is, maar ik snap die drang wel. Heel menselijk en ook heel sociaal wenselijk.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons realiseren dat er vroeg of laat geen andere uitweg is en we dat alleen maar aan het uitstellen zijn?
Dat is een mogelijkheid van dwang. Komt in vele soorten.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Precies we zitten ook alweer de hele zomer en najaar bij elkaar dus dat is erg dramatisch aangezet. Immuniteit voor vanalles zou wellicht een rol kunnen spelen als je 40/45 maanden in een volledige lockdown gaat.quote:Op woensdag 3 november 2021 14:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vang de afgelopen maanden de ene na de andere verkoudheid, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt en dat terwijl het zomer/herfst was. Ik denk dat het ook wel goed is dat dit gebeurde want zoals @:alwayshappy zegt anders stel je dit alleen maar meer uit. Nu slik ik wat extra vitamines en het is weer ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |