abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2021 @ 14:47:23 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202014722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.

Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Echt? Want ik hoor een oudhollandsche klaagtsunami waar ik ook ga. Maar inderdaad, de meeste mensen doen het maar.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 14:47:39 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202014724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Sterke vergelijking.
Mwa ik heb betere gezien. Geef deze 5/10
pi_202014727
Het 'half uurtje' wordt dit keer dus de sportvelden :') :') . Elke ronde kiezen ze één maatregel om terug te draaien zodat ze nog kritisch lijken.

Het parlement is onze vijand.
pi_202014730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.

Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.

En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
pi_202014739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel keus heb je uiteindelijk niet je zit nu eenmaal met die beperkte IC capaciteit.
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.

1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202014743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:47 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Voor iemand die voor vaccinatiedwang is heb je wel verrassend veel issues met de overige maatregelen. :D
Pardon?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202014747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik vind dit wel erg cryptisch, wat bedoel je er precies mee?
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
pi_202014749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De keuze is een ongewenste, welke volkomen te voorkomen is als de zorg eerder en structureel opgeschaald was, namelijk dat we niet iedereen kunnen blijven redden, tenkoste van vele andere kritische uitgestelde zorg.

1 Corona patiënt op de IC is gewoon simpelweg bijna dagelijks 15 uitgestelde operaties.
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
pi_202014750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, en daar valt de discussie dus telkens mee dood.

Wil je geen maatregelen? Ben je er een keer klaar mee? Tja, dan accepteer je dus ook dat de zorg overstroomt/we code donker extra special zwart krijgen, dan wil je dus dat mensen dood gaan.

En dan is de discussie dood. In plaats van dat er gekeken wordt naar het echte probleem; de zorg. En dat ze niet in durven te grijpen op de plekken waar het ook echt zin heeft. Denk aan kerken, en dergelijke.
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit :')
blablablabla
pi_202014753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Mwah ook met een flinke verkoudheid snap ik dat niet, zeker met een kantoorfunctie zou je dan ook thuis kunnen werken.
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Verdomd veel mensen steunen ook de maatregelen van gisteren. De regering zegt het, dus moeten we er ons aan houden. Zonder een woordje kritiek.

Ben bang voor een glijdende schaal. Dat we nooit meer van maatregelen afkomen op deze manier.
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.

N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me. :'(
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Go hard or go home
pi_202014764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe komen we eigenlijk bij die 15 uitgestelde operaties? Vorige week was dat 8 en de week ervoor was dat 3. Ik zie 15 vaker voorbij komen.
De waarheid ligt ergens in het midden, laten we het houden op 7-10
pi_202014768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Noek het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben de luxe niet om zich zomaar ziek te melden.
Afgelopen 7 jaar ook niet gedaan. Daarnaast weet ik ook nog uit de zorg bijv dat ziekmelden een echt probleem was dus ik zou me nooit zomaar ziekmelden. Nu alleen met corona zou ik dat doen en dan ga ik lekker Netflixen.
[..]
Hoor alleen maar kritiek en niet meewerkende collega's bijv.

N'och. Vanochtend vroeg iemand aan me of ze dan buiten het pand mocht trainen van me. :'(
Maar nee natuurlijk niet. Ga maar lekker op je buik op de IC liggen vast.
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
blablablabla
pi_202014769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom ga je met griep gewoon werken en meld je je niet ziek? Ik heb dat voor corona ook al nooit zo begrepen dat mensen maar door blijven gaan, ook voor je eigen herstelvermogen
Dat zijn mensen die denken dat ze onmisbaar zijn. Met de nadruk op denken.
pi_202014772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja maar zo simpel is het wel, ik wil geen code zwart, niemand die goed is in 'n hoofd wil dat. Dus maar weet maatregelen. En dat er geen kritiek is is natuurlijk bullshit :')
Ik wil ook geen code zwart.

Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.

Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
  woensdag 3 november 2021 @ 14:52:50 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_202014773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik gok dat er het idee bestaat dat een IC opname na een operatie vaak 1 dag is en de gemiddelde patient met covid 15 dagen op de IC moet liggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 3 november 2021 @ 14:53:03 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202014775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maatregelen zorgen ervoor dat mensen onderling minder contact hebben. Immuun systemen worden zwakker omdat ze bepaalde virussen niet meer gewend zijn door het gemis van dagelijkse normale interacties. Hoe meer lockdowns je invoert (of maatregelen) hoe meer je dat probleem voor je uit schuift. Er komt een moment dat je bevolking toch weer meer contacten gaan hebben en dan kan het dus vlot gaan als veel lichamen amper meer wat gewend zijn.
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
  woensdag 3 november 2021 @ 14:53:35 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202014780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Sportscholen zouden eigenlijk gevrijwaard moeten worden. Het zijn godverdomme bijna alleen maar dikkertjes die op de IC terecht komt.
Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
pi_202014781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Pardon?
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
pi_202014782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik wil ook geen code zwart.

Maar ik wil ook niet dat ze zich daar continue achter verschuilen zonder echte verbeteringen in te voeren binnen de zorg. Meer dan anderhalf jaar inmiddels. Amper wat opgeschoten.

Maatregelen zijn niet het enige middel; het is alleen het makkelijkste middel blijkbaar. Kleine moeite om weer even wat maatregelen van stal te halen; het is blijkbaar moeilijker om stil te staan bij het feit dat dat geen lange termijn oplossing is. Want dan zit je vanaf nu elke herfst en winter vast aan maatregelen.
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
blablablabla
pi_202014787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Ja precies, valt moeilijk te rijmen.
Je beschuldigt mij van dat ik achter vaccinatiedwang sta. Dat is zeker niet het geval.
pi_202014791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zie ik nog niet echt direct, de afgelopen maanden was het toch vrij "normaal" wat dat betreft
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
pi_202014792
Maar fijn, vanaf zaterdag houdt iedereen weer afstand en doen we keurig het mondkapje op.
Niet vandaag, niet morgen, neeee zaterdag.
Go hard or go home
pi_202014806
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef tja77 het volgende:

Vaccinatieplicht voor mensen met bmi > 30 en voor mensen > 65 jaar.
Probleem opgelost.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….

:')
Ironie, een tweeluik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_202014808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat er geen andere oplossing is. Men heeft terecht vol ingezet op vaccins maar die vallen toch tegen qua effect.
Er is best een andere oplossing. Zorgcapaciteit niet afschalen, je zorgpersoneel betere arbeidsvoorwaarden geven; extra personeel lekken met diezelfde voorwaarden. Hulp aannemen van particuliere klinieken die het aanbieden (wat niet gebeurd), meer geld richting de zorg, niet gaan afschalen in rustige tijden, etc.

Of acceptatie. Voorrang geven aan bepaalde groepen. Daar wil niemand over praten, maar het is wel een alternatieve oplossing. Dat niemand er aan wil betekent niet dat ze er niet zijn.
pi_202014809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In dat artikel wat hier boven ergens gepost werd stond dat ze een extra hevig griep seizoen verwachten vanwege de reden die ik al aanhaalde, moet dus nog komen. En dus willen ze preventief maar weer extra maatregelen invoeren daarvoor; zelfs als Corona onder controle is. Want een grote griep golf komen we ook niet aan.
Waardoor de weerstand tegen de griep van iedereen omlaag duikt. En over een jaar is de weerstand tegen corona gezakt, dus die twee zullen dan stuivertje gaan wisselen en elk winterseizoen voor maatregelen gaan zorgen?

1 woord: Uitzichtloos.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')