abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202014399
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Er is geen dwang toch. Niemand ontvoert ze met busjes van de pleinen om ze daar onder schot te laten vaccineren immers.
Die kant ga je wel op als je niet meer mag werken zonder zo'n QR code natuurlijk. Dan moet je je of elke dag laten testen (wat niet te doen is, dat weet iedereen), of je moet een prik halen. Het gaat steeds meer naar indirecte dwang, zonder het dwang te noemen.
pi_202014400
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:48 schreef tja77 het volgende:
Prachtig ja dat mensen zich gedwongen voelen….

:')
Ik voelde me na de aanschaf van een auto ook gedwongen een rijbewijs te halen.
Niks mis met een beetje rationele dwang.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 3 november 2021 @ 14:18:45 #103
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202014411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
IC instroom hoogste in bijna een half jaar..
dat zijn pas cijfers
pi_202014420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Delta is inderdaad veel besmettelijker. Maar tegelijkertijd ook onderzoeken gelezen dat het niet meteen dodelijker was. Of dat er een grotere kans tot opname was. Als we vanaf het begin met DELTA te maken hadden gehad was de zorg in het begin wellicht helemaal overgelopen, maar op de lange termijn had je nu dan veel meer immuniteit gehad door de snellere verspreiding. Of we dan ook veel meer doden zouden hebben gehad valt niet met zekerheid te stellen.
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Als je kijkt naar de R van Delta ten opzichte van het oude virus is die vele malen besmettelijker. Het gevolg zou wellicht zijn geweest dat we in de eerste dagen richting 100k of 200k besmettingen per dag zouden gaan. In de eerste golf zaten we rond de 300 ziekenhuisopnames per dag op slechte dagen. Dat zou met zulke stijgingen inhouden dat je over de 1000 per dag zou gaan, puur en alleen voor corona.

Dan heb je echt een gigantisch probleem en kun je gewoon geen andere zorg meer leveren. De funnel is dan vol, ziekenhuizen kunnen niet meer aan en af rijden. Dan zou je daadwerkelijk code zwart hebben gehad.
  woensdag 3 november 2021 @ 14:19:55 #105
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202014429
Ik voel me niet gedwongen om een mondkapje te dragen.
Ik ben gewoon een schaap in een kudde.
pi_202014433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die kant ga je wel op als je niet meer mag werken zonder zo'n QR code natuurlijk. Dan moet je je of elke dag laten testen (wat niet te doen is, dat weet iedereen), of je moet een prik halen. Het gaat steeds meer naar indirecte dwang, zonder het dwang te noemen.
Dan pak je alleen het werkende publiek. De uitkeringtrekker, de huismoeder en de gepensioneerde hoeven daar weinig mee natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 3 november 2021 @ 14:20:23 #107
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202014434
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan gaat het inderdaad meer om een semantische discussie van wat is dwang en drang.

Testen om op de werkplek te komen gaat me ook veel en veel te ver.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202014444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nog niks van gezien anders. Lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin. Heb je namen die daarom gecancelled hebben?
Als ik bijvoorbeeld kijk bij de Effenaar staan er dagelijks concerten gepland dit jaar. Die gewoon door gaan. De enige die ik zie die gecancelled heeft is Fresku. Omdat hij het zijn fans niet aan wil doen dat ze op QRcode moeten werken. Idioot.
Ik zeg dat ik het vermoed. Maar een tijdje terug hebben bijvoorbeeld de Toppers gecanceled.

Quote:

"De aanhoudende onzekerheid en beperkingen m.b.t. het coronavirus maken het voor ons onmogelijk een show te produceren die voldoet aan het kwaliteitsniveau die jullie, onze bezoekers, van ons mogen verwachten.

Toppers in Concert is een showconcept met immense decors, dansers, gastartiesten, grote live band en effecten. Deze kostbare totaalbeleving kan niet georganiseerd worden met beperkende productionele maatregelen. De continu veranderende omstandigheden in combinatie met vele productionele uitdagingen en steeds krapper wordende voorbereidingstijd dwingen ons nu, na enorm veel wikken en wegen, de kerstshows definitief te annuleren."
pi_202014452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Toch heb ik vaak het idee dat mensen dat echt niet snappen of weten. Maar niet iedereen zit hier de hele dag te lezen natuurlijk.
Nou ja, zie zelfs mensen hier soms rare uitspraken doen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 november 2021 @ 14:22:14 #110
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202014456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Not this shit again….
Is gewoon wettelijk vastgelegd dat als je auto wilt rijden op de openbare weg, dat je dan in het bezit van een rijbewijs moet zijn.
Maar ik mis de overeenkomst tussen een rijbewijs (bewijs dat je in staat bent om auto te rijden) en een vaccin dat 99,9% vrijwel geen nut heeft wanneer je -50 jaar en gezond bent.
pi_202014459
quote:

[..]
Vraagje, vind je dit echt een goede vergelijking of snap je het gewoon niet?
pi_202014460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:21 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik zeg dat ik het vermoed. Maar een tijdje terug hebben bijvoorbeeld de Toppers gecanceled.

Quote:

"De aanhoudende onzekerheid en beperkingen m.b.t. het coronavirus maken het voor ons onmogelijk een show te produceren die voldoet aan het kwaliteitsniveau die jullie, onze bezoekers, van ons mogen verwachten.

Toppers in Concert is een showconcept met immense decors, dansers, gastartiesten, grote live band en effecten. Deze kostbare totaalbeleving kan niet georganiseerd worden met beperkende productionele maatregelen. De continu veranderende omstandigheden in combinatie met vele productionele uitdagingen en steeds krapper wordende voorbereidingstijd dwingen ons nu, na enorm veel wikken en wegen, de kerstshows definitief te annuleren."
Zo zie je maar dat zo'n pandemie toch ook mooie dingen met zich mee brengt.
blablablabla
pi_202014461
quote:

[..]

Quote:

Dit lijkt me goed nieuws.
  woensdag 3 november 2021 @ 14:22:38 #114
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202014462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, daarom vraag ik of opnames nu een plateau hebben bereikt. De IC cijfers zullen wel een paar dagen hoog blijven, maar als opnames nu stabiliseren/dalen dan is dat voorzichtig een goed teken.
De besmettingscijfers zijn nog niet echt gestabiliseerd, ik betwijfel het dus. Tenzij de besmettingen nu vooral plaats vinden onder gevaccineerden maar daar hebben we de statistieken niet echt van natuurlijk.

Als vandaag het aantal besmettingen onder de 8500 blijft gaat het in ieder geval echt de goeie kant op (eindelijk).
Makkelijk eerste
pi_202014480
quote:

[..]

Quote:

Jep, de Toppers hebben de show geschrapt omdat de risico's gewoon enorm zijn, want als die op het laatste moment moeten cancellen, dan moeten alle onderaannemers (dus horeca, licht/geluid, decor enz.) wel gewoon betaald worden terwijl ze geen werk verzet hebben.

Beter nu uit voorzorg al de show schrappen zonder veel extra kosten dan er straks miljoenen op moeten interen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202014481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De besmettingscijfers zijn nog niet echt gestabiliseerd, ik betwijfel het dus. Tenzij de besmettingen nu vooral plaats vinden onder gevaccineerden maar daar hebben we de statistieken niet echt van natuurlijk.

Als vandaag het aantal besmettingen onder de 8500 blijft gaat het in ieder geval echt de goeie kant op (eindelijk).
Straks komt er nog een flinke griepuitbraak overheen dan kan het hard gaan op de IC's.
blablablabla
pi_202014484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Straks komt er nog een flinke griepuitbraak overheen dan kan het hard gaan op de IC's.
"Hee, die coronamaatregelen werken ook prima tegen de griep toch?"

Hek, dam.
pi_202014487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, iedere keer als ik denk, nou dat gaat de goede kant op met de cijfers, weet Jor_dii er weer een negatief randje aan te maken.
Hij neemt het iets te letterlijk op (qua 'negatief' blijven).
pi_202014500
Cijfers, cijfers, cijfers. Scorebordjournalistiek noem je dat.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 3 november 2021 @ 14:26:14 #120
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202014501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Zal ook wel weer meevallen. Een hoop van de mensen die genaaid worden door de griep zijn natuurlijk al te grazen genomen door corona :D

Even serieus, griep komt er pas overheen als het coronavirus niet meer dominant is, het is onrealistisch dat die twee golven samen gaan.
Makkelijk eerste
pi_202014514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hek, dam.
Is helaas wel gewoon zo wat we daar verder ook van vinden. Vorig jaar geen griep gehad dus dan is ie dit jaar waarschijnlijk veel zwaarder volgens deskundigen. Er is gewoon amper marge, zelfs als er 'maar' 500 op de IC komen met Corona is dat teveel.
blablablabla
pi_202014531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Zal ook wel weer meevallen. Een hoop van de mensen die genaaid worden door de griep zijn natuurlijk al te grazen genomen door corona :D

Even serieus, griep komt er pas overheen als het coronavirus niet meer dominant is, het is onrealistisch dat die twee golven samen gaan.
Hoe kom je daar nou bij. Kunnen prima samen vallen want het zijn twee totaal verschillende virussen.
blablablabla
pi_202014539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hek, dam.
Waarmee je het probleem enkel voor je uit schuift, omdat immuun systemen dan nog slechter worden. Elke winter vooral elk contact mijden; je wil niet op de IC behandelen vanwege een normale verkoudheid over een paar jaar. Wat best kan gebeuren als je elke winter aan je bevolking vraagt om thuis te blijven met zo min mogelijk contact. Lichaam is niks meer gewend dan.
pi_202014555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarmee je het probleem enkel voor je uit schuift, omdat immuun systemen dan nog slechter worden. Elke winter vooral elk contact mijden; je wil niet op de IC behandelen vanwege een normale verkoudheid over een paar jaar. Wat best kan gebeuren als je elke winter aan je bevolking vraagt om thuis te blijven met zo min mogelijk contact. Lichaam is niks meer gewend dan.
Elke natuurwet zegt ook dat je alleen beter wordt door tegenslag. Dat is de basis van al het leven op aarde.
pi_202014557
quote:

[..]
Sterke vergelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')