Ik heb Duitsland inderdaad ook boven Estland.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja maar ik kijk pas mee sinds VK hčDan is alleen Slovenië beter dan deze imo. Duitsland was oké maar niet helemaal mijn ding
Dan zijn we al met z`n vieren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Ik vond Slovenië net eigenlijk beter dan dit
Ik sluit me aan bij deze knokploegquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:31 schreef NailQueen het volgende:
Owee als er bij Griekenland een cut komt. Dan is het niet te best!
Ga je dan rellenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:31 schreef NailQueen het volgende:
Owee als er bij Griekenland een cut komt. Dan is het niet te best!
Oh, het is echt dezelfdequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:36 schreef usagi414 het volgende:
Helena had hier in 2005 wel mee mogen winnenVoor mij is dit beter dan "My number one"
Dit is precies wat ik dachtquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:37 schreef Sableheart het volgende:
Tot hij begon te zingen was het een leuk nummer.
Ik dacht dat die eerdere post een grap wasquote:
Als laatste, catchy, feelgood, en niet diezelfde backbeat. En ze kijken wat vrolijker dan Helena net.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:38 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind dit echt een draak van een nummer. Ik snap niet dat dit 2de is geworden
Je hebt niet alles gezien maar ik denk dat er 1 nummer wel hoog in je lijst komt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:35 schreef molloot200 het volgende:
Nou ja laat ik het er maar op houden dat dit geen tijden zouden zijn waarin ik fan zou kunnen worden van het Songfestival
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Goede selectie. Deen dat ik nog een paar van Portugal/IJsland/Bosnië er nog in zou zetten, waarschijnlijk ten koste van Denemarken/Ierland/Estland.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:40 schreef Sableheart het volgende:
12 Slovenie
10 Griekenland
8 Ierland
7 Rusland
6 Turkije
5 Duitsland
4 Frankrijk
3 Spanje
2 Denemarken
1 Estland
Maar alleen de eerste twee zijn de moeite waard. Erg matige editie.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:41 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je hebt niet alles gezien maar ik denk dat er 1 nummer wel hoog in je lijst komt.Ik ga deze even terugluisterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:41 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je hebt niet alles gezien maar ik denk dat er 1 nummer wel hoog in je lijst komt.Dit is wel iets wat ik kan waarderen jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat leuk dat je toch een beetje "richting" aan m'n muzieksmaak kan geven. Ik vind dat zelf altijd maar een beetje een allegaartje van allerlei verschillende stijlen. Ben wel benieuwd hoe jij dan wist dat dit binnen mijn straatje zou passen![]()
Je houdt wel van indie rock. Dat was eigelijk de enige aanwijzing.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dit is wel iets wat ik kan waarderen ja![]()
Wat leuk dat je toch een beetje "richting" aan m'n muzieksmaak kan geven. Ik vind dat zelf altijd maar een beetje een allegaartje van allerlei verschillende stijlen. Ben wel benieuwd hoe jij dan wist dat dit binnen mijn straatje zou passen
late 90'squote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:52 schreef molloot200 het volgende:
Was dit de shit in 2001 ja? Ik zou denken in de vroege 90s lol
Barbie girl kwam uit in 1997. Da's nog recent genoeg in 2001.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:52 schreef molloot200 het volgende:
Was dit de shit in 2001 ja? Ik zou denken in de vroege 90s lol
Oooh ja het indie rock gedeelte klopt zekerquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je houdt wel van een indie rock. Dat was eigelijk de enige aanwijzing.
#winningquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:54 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga me nu toch afvragen wat als Aqua gewoon had meegedaan?
Dat vragen ze in 2021 ook af met Davina Michelle en Sweet Sweet Water.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:54 schreef NailQueen het volgende:
Zou een verbetering zijn, als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:54 schreef NailQueen het volgende:
Dan hangt het er van af of ze een goed nummer hadden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:54 schreef NailQueen het volgende:
Vind ik eerlijk gezegd nogal overdrevenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat vragen ze in 2021 ook af met Davina Michelle en Sweet Sweet Water.
Vanuit ons gezien wel ja maar veel buitenlandse fans hebben wel een beetje dat idee volgens mij van wat ik zo links en rechts online las.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:57 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Vind ik eerlijk gezegd nogal overdreven
Voor de meeste landen wel. 3 hadden een jury en 3 een 50-50 verdeling.quote:
Bedankt dat je er was, en tot volgende week?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:02 schreef koffieleuk het volgende:
Ik hou het voor gezien. Was zoals altijd weer gezellig![]()
Nu al, het is pas 22.00 uur?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:02 schreef koffieleuk het volgende:
Ik hou het voor gezien. Was zoals altijd weer gezellig![]()
Dan vier ik mijn verjaardag, dus ik denk het nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:03 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Bedankt dat je er was, en tot volgende week?
Alvast gefeliciteerd dan, en tot snel!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:03 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Dan vier ik mijn verjaardag, dus ik denk het niet
Bedankt, en tot snel!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik kruip ook onder de wol. Fijne avond nog
Jaquote:
Dan lopen wel elkaar misschien net misquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:05 schreef molloot200 het volgende:
Volgende week ben ik op reis, dus dan sowieso niet. De week erop vier ik mijn verjaardag dus dan ook niet. Helaas. Zie jullie zo snel mogelijk weer een keer. En NF seizoen begint ook al bijna met de Estland kwartfinales, komt vast snel goed
In Nederland was dat ook elke keer als er maar 1 of 2 puntjes ergens zaten voor Jeanguquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:05 schreef Sableheart het volgende:
Dat een thuispubliek juicht bij hoge puntenaantallen kan ik begrijpen. De boe's als ze geen punten krijgen daarentegen...
Thanks, jij ook!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:06 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Dan lopen wel elkaar misschien net mis
Alvast van harte!
Eerlijk gezegd ben ik ook maar met een half oog aan het kijken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben een beetje moe na een hectische dag dus sorry als ik soms niet oplet
Als ze Anti Social Media of Leonora hadden gestuurd had het publiek echt niet zo gereageerdquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:22 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik ook maar met een half oog aan het kijken.
In ieder geval gun ik het Denemarken niet, als ik dat publiek zo hoor.
da's waar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ze Anti Social Media of Leonora hadden gestuurd had het publiek echt niet zo gereageerd
Van de Portugezen die in Frankrijk wonen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:33 schreef NailQueen het volgende:
Waar kwamen de 12 punten van Frankrijk naar Portugal vandaan?
Met uitzondering van de big 4. Maar het huidige systeem is veel beter.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:36 schreef Sableheart het volgende:
Oef. Slechts 15 landen mogen terugkomen? Dan liever het huidige systeem van halve finales.
Ja, het ziet er dus naar uit dat Letland niet zich niet gaat plaatsen voor 2002...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:36 schreef Sableheart het volgende:
Oef. Slechts 15 landen mogen terugkomen? Dan liever het huidige systeem van halve finales.
Alleen wordt de Big 4 buiten beschouwing gelaten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:48 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja, het ziet er dus naar uit dat Letland niet zich niet gaat plaatsen voor 2002...
Onderaan geeindigd in het jaar ervoor, dus mochten ze niet mee doen.quote:
Samen met nog 6 andere landen thuis omdat ze in 2000 te laag waren geëindigd.quote:
Dus het is eigenlijk top 19?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:52 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Alleen wordt de Big 4 buiten beschouwing gelaten.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:53 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk top 19?
Dan mag Nederland dus ook meedoen in 2002?
quote:A total of 24 countries competed in the 2002 contest, which included the top 17 countries from the previous year's contest, alongside the seven returning countries which had been relegated from competing in the 2001 contest. These countries replaced the bottom 6 countries from the 2001 contest, which were relegated from taking part in this year's contest.
Dan was er nog geen big 4 en is het VK door het oog van de naald gegaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:53 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk top 19?
Dan mag Nederland dus ook meedoen in 2002?
quote:Latvia was also set to sit out this year, but when Portugal announced their non-participation, due to internal problems at its broadcaster, it left a spot open for Latvia to take, as the country had finished higher the year before than any of the other relegated countries.[a]
Maar 2011 heeft wel meer kwaliteit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 00:00 schreef Sableheart het volgende:
Toen ik het systeem van telkens 10 jaar overslaan bedacht, vergat ik even dat 2011 dan na 2001 ging komen...
Twee matige winnaars na elkaar.
Thanksquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:49 schreef koffieleuk het volgende:
Even een eenmalige tag voor @:Aoibhin omdat Portugal moet.
Als je dit leest: Ik hoop dat je vanavond hebt genoten bij Salvador
cutequote:Op zondag 31 oktober 2021 00:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
ThanksEn ja zeker genoten, hij was BRILJANT
Kan niet anders zeggen. Als die gast zingt dan klinkt het niet alleen hemels, maar zijn hele lijf doet gewoon mee, het is echt prachtig
![]()
En wat heeft hij een leuke droge mafketelerige humor!Hij en de andere bandleden gingen ook zo leuk met elkaar om!
'I make jokes and then I sing depressing songs, it's a bit bipolar'Zoiets dergelijks zei hij nog haha
Hij zong ook nog 'Zing, vecht, huil, bid' in het Nederlands (en goed ook qua uitspraak joh!). Toen zei hij nog daarna dat hij dat altijd doet als hij in het buitenland optreedt; een bekend nummer uit dat land coveren en dan ook in de oorspronkelijke taal. Salvador sprak overigens best nog een beetje Nederlands trouwens, was echt geinig
![]()
Na afloop gingen @:Greys en ik met de aanhang nog in de rij staan om een cd en een tasje te kopen. Toen dacht ik even 'he die cd verkoper lijkt wel erg op Salvador!' Bleek het hem ook gewoon te zijnOm cd's te signeren, een praatje te maken, en eventueel op de foto te gaan. Dus na het scoren van de cd en het tasje daar natuurlijk ook nog even voor in de rij gestaan. Wat wel even duurde, want Salvador nam echt voor iedereen heel uitgebreid de tijd
![]()
En toen stond ik ineens voor Salvador en mocht ik wat zeggen en was echt superzenuwachtig en stond helemaal te trillenVoelde me echt zo'n fangirl.
Dus toen ging Salvador mijn pols pakken 'you're shaking', nou toen kon je me wegdragen hoor. Allemaal nog op de foto geweest met Salvador individueel en ook een als groep met gekke bekken enzo
![]()
Hij was echt superaardig!![]()
En nu is het nog even nagenieten hier. Was zo tofIk wil nog een keer!
Wat een heerlijke post ditquote:Op zondag 31 oktober 2021 00:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen. Als die gast zingt dan klinkt het niet alleen hemels, maar zijn hele lijf doet gewoon mee, het is echt prachtig
![]()
En wat heeft hij een leuke droge mafketelerige humor!Hij en de andere bandleden gingen ook zo leuk met elkaar om!
'I make jokes and then I sing depressing songs, it's a bit bipolar'Zoiets dergelijks zei hij nog haha
Hij zong ook nog 'Zing, vecht, huil, bid' in het Nederlands (en goed ook qua uitspraak joh!). Toen zei hij nog daarna dat hij dat altijd doet als hij in het buitenland optreedt; een bekend nummer uit dat land coveren en dan ook in de oorspronkelijke taal. Salvador sprak overigens best nog een beetje Nederlands trouwens, was echt geinig
![]()
Na afloop gingen @:Greys en ik met de aanhang nog in de rij staan om een cd en een tasje te kopen. Toen dacht ik even 'he die cd verkoper lijkt wel erg op Salvador!' Bleek het hem ook gewoon te zijnOm cd's te signeren, een praatje te maken, en eventueel op de foto te gaan. Dus na het scoren van de cd en het tasje daar natuurlijk ook nog even voor in de rij gestaan. Wat wel even duurde, want Salvador nam echt voor iedereen heel uitgebreid de tijd
![]()
En toen stond ik ineens voor Salvador en mocht ik wat zeggen en was echt superzenuwachtig en stond helemaal te trillenVoelde me echt zo'n fangirl.
Dus toen ging Salvador mijn pols pakken 'you're shaking', nou toen kon je me wegdragen hoor. Allemaal nog op de foto geweest met Salvador individueel en ook een als groep met gekke bekken enzo
![]()
Ah wat schattig! Je hebt sowieso betere muziek gehoord dan wij deze avondquote:Op zondag 31 oktober 2021 00:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet een geweldig goed jaar nee, 2001quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ah wat schattig! Je hebt sowieso betere muziek gehoord dan wij deze avond
Veel plezier met F1!quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ierland & Duitsland wil ik zien. Alleen vanavond weer F1 kwalificatie dus zal het eerste uur missen
Blijft zo jammer van Frankrijk he...quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:00 schreef Sableheart het volgende:
Van 2011 herinner ik me dat de studioversie van Frankrijk fantastisch was, maar dat hij live enorm tegenviel, en dat ik bij de samenvatting het gevoel kreeg dat Azerbeidzjan misschien wel eens kon winnen.
Het liedje van IJsland zou eerst door een andere zanger (Sjonni) gezongen worden, maar vlak voor de NSF in IJsland overleed hij plotseling. Vrienden van hem hebben toen als een groepje (Sjonni's Friends) zijn lied opgevoerd, wonnen de voorronde en mochten toen naar het ESF ermee.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:06 schreef Meridiaan het volgende:
Zitten leuke dingen tussen… Oskar Paradis, Lena, Maja Keuc en stampers zoals Rockefeller Street, Popular en Lipstick. Frankrijk was -dacht ik- ook wel bijzonder.
En volgens mij had IJsland een verdrietig verhaal rond hun deelname![]()
En Blue die hun jury-optreden verknalde![]()
![]()
Vreselijke winnaar verder.
Ik vond die gastjes zo irritant toen, maar het nummer is echt wel een guilty pleasure geworden. Vooral lekker in de auto.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:06 schreef Meridiaan het volgende:
Zitten leuke dingen tussen… Oskar Paradis, Lena, Maja Keuc en stampers zoals Rockefeller Street, Popular en Lipstick. Frankrijk was -dacht ik- ook wel bijzonder.
![]()
Jij hebt smaakquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
Verder ken ik 2011 alleen echt als dat ene jaar dat Italië had moeten winnen.
Boks voor Majaquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:06 schreef Meridiaan het volgende:
![]()
Jammer, maar veel plezier/succes met wat je gaat doenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:39 schreef BillDauterive het volgende:
2011 was een prachtig jaar, veel mooie liedjes en dan was er ook nog een winnaar.
Helaas ben ik er niet bij
Ik vind hem nog steedsquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vond die gastjes zo irritant toen, maar het nummer is echt wel een guilty pleasure geworden. Vooral lekker in de auto.
2011 heb ik heel lang in mijn herinnering gehad als een matig jaar, maar nu ik de line-up van de finale zie, zit er toch wel veel leuks tussenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:48 schreef NailQueen het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje ik vind het oprecht een jaar wat weinig gewaardeerd wordt. Goed over de winnaar valt te twisten maar Slovenie, Frankrijk, Bosnië en herzegovina, Griekenland en Duitsland leverde echt kwaliteit!
Heerlijk foutquote:
Zeker! Gewoon zonder beeld erbij idd en met achtergrondzang, want zelf kunnen ze niet zo heel best zingen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vond die gastjes zo irritant toen, maar het nummer is echt wel een guilty pleasure geworden. Vooral lekker in de auto.
Ja, die draai ik dan weer nooit uit mezelf, maar vind hem altijd wel lekker als het voorbij komt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:08 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Zeker! Gewoon zonder beeld erbij idd en met achtergrondzang, want zelf kunnen ze niet zo heel best zingen.
Rockefeller Street was ook een fijne meezinger.
Avequote:
Ach ja idd, wat Aoibhin ook al noemde, ik wist niet meer hoe de vork in de steel zat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Boks voor Maja![]()
En IJsland was heel verdrietig.
Ode aan Sjonni’s Friends
Artikel is trouwens geschreven door onze @Ceequote:Op zaterdag 6 november 2021 21:10 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ach ja idd, wat Aoibhin ook al noemde, ik wist niet meer hoe de vork in de steel zat.
Wat een hoop mensen konden er in dat stadion
Ja, dit was eerder een mooie afsluiter geweest.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
Zo zonde dat dit als eerste moest. Helemaal geen geschikte openerHeeft alle kansen gekilld. In zijn semi werd hij 3e
Schattig nummer, maar de opening is inderdaad geen geweldige plaats er voor.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
Zo zonde dat dit als eerste moest. Helemaal geen geschikte openerHeeft alle kansen gekilld. In zijn semi werd hij 3e
Ja, of ergens mooi als rustpunt vlak na het midden na wat drukkere nummersquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit was eerder een mooie afsluiter geweest.
Eerste jaar met van die massale projecties op de achtergrondquote:
Hier was het nog wel pech. Douwe Bob werd met een soortgelijk nummer gewoon genaaid.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, of ergens mooi als rustpunt vlak na het midden na wat drukkere nummers
Zo waar inderdaad, zo'n mooi lief liedje met een mooie en -helaas- zeer unieke boodschap.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
Ja met Douwe was het echt een naaistreek. 'Eurovisie stil leggen', 'rustpunt met slow down' nou dat kwam lekker over vanaf de 3e startpositie...quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hier was het nog wel pech. Douwe Bob werd met een soortgelijk nummer gewoon genaaid.
Ja en wij dachten "Paar lichtjes erop en het is wel mooi genoeg"quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Eerste jaar met van die massale projecties op de achtergrondDeze wereldbol was inderdaad mooi
Hij had absoluut beter verdiend.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:16 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Zo waar inderdaad, zo'n mooi lief liedje met een mooie en -helaas- zeer unieke boodschap.
Nou je vergeet anders die PRACHTIGE cameraregistratiequote:Op zaterdag 6 november 2021 21:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja en wij dachten "Paar lichtjes erop en het is wel mooi genoeg"
Ik vond eerlijk gezegd ook dat hij er beter gebruik van kon maken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja met Douwe was het echt een naaistreek. 'Eurovisie stil leggen', 'rustpunt met slow down' nou dat kwam lekker over vanaf de 3e startpositie...
Ik vind alleen dit op Wiki:quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:20 schreef Meridiaan het volgende:
Wat is het thema van dit lied? Ik vind het op zich wel mooi, maar alleen als een serieus lied en ik kan niet helemaal duidelijk krijgen of het ook zo is bedoeld.
Nu weet ik het nog nietquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind alleen dit op Wiki:
Dino Merlin, the songwriter, stated that the song is about the life story of middle-aged people.
Achtergrondinformatie over de feitjeskoning zelfquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:21 schreef Fred_B het volgende:
Bosnië, Italië en Georgië stonden een paar jaar terug in mijn ESF Top 100 toen ik die had gemaakt.
U kunt hier inderdaad weinig mee, maar lees het dan maar even als achtergrondinformatie.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:22 schreef Fred_B het volgende:
Dit is een letterlijke cover van een populair Chinees liedje trouwens.
Ik zal mijn vrouw straks even vragenquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Post strakkies even, ben wel benieuwd
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:22 schreef Fred_B het volgende:
Dit is een letterlijke cover van een populair Chinees liedje trouwens.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Post strakkies even, ben wel benieuwd
Ik kan verder ook niets over de achtergrond vinden. Maar hij was serieus.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:22 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Nu weet ik het nog niet![]()
Maar het klonk wel leuk iig.
quote:However, even before it was chosen to represent Denmark in the Eurovision Song Contest, it was accused of plagiarising parts of several different songs, e.g. "Herz an Herz" by German NDW band Paso Doble, "Sing for Me" by Swedish singer-songwriter Andreas Johnson, "Face 2 Face" by Future Trance United, "Super Star" by Taiwanese girl band S.H.E., "Silk Road" a Chinese folk tune interpreted by Kitaro, "Yasashii Uta" by MUCC, and "Shine" by Take That.
Haha ja van die makkelijk in het gehoor liggende feelgood nummertjesquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:23 schreef Meridiaan het volgende:
Denemarken is... heel erg Denemarken.
Als Lys Assia in 2012 had gewonnen hadden we nog een C'etait Ma Vie gehad.quote:
This is my life hadden we een paar jaar eerder alquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als Lys Assia in 2012 had gewonnen hadden we nog een C'etait Ma Vie gehad.
Eens inderdaad.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:29 schreef Meridiaan het volgende:
Leuke variant trouwens op de postcards
Ja, het is heel knap. Maar het gaat ook gewoon voorbij.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:28 schreef Sableheart het volgende:
Alleen verteld een musicalnummer meestal een sterker verhaal. Dit doet me weinig.
Lekkere stamper op de plaatquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:30 schreef Aoibhin het volgende:
Ah, Hongarije vind ik in de studioversie wel leuk (vooral de versie helemaal in het Hongaars). Live vond ik er niet enorm veel van overblijven
Het blijft me verbazen waarom dit de grote fan favoriet was vooraf.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:30 schreef Aoibhin het volgende:
Ah, Hongarije vind ik in de studioversie wel leuk (vooral de versie helemaal in het Hongaars). Live vond ik er niet enorm veel van overblijven
Jaquote:
Ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:30 schreef Aoibhin het volgende:
Nee, Frankrijk was de favoriet. En Azerbeidzjan ging daar volgens mij op de dag zelf nog overheen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:30 schreef NailQueen het volgende:
Dit was toch eerste bij de bookmakers?
Ik meende dat deze op nummer 1 stond bij de fans. Of was het OGAE?quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, Frankrijk was de favoriet. En Azerbeidzjan ging daar volgens mij op de dag zelf nog overheen.
Oh, dat geloof ik graag. Dit is wel een echt fannummerquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik meende dat deze op nummer 1 stond bij de fans. Of was het OGAE?
Yep.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik meende dat deze op nummer 1 stond bij de fans. Of was het OGAE?
quote:33 Clubs from all over Europe casted their votes for the annual OGAE poll. This year the winner is Hungary with 277 points. Next to come is France with 270 and 3rd United Kingdom with 253. At this point we would like to thank OGAE International for being the connecting link between all the clubs and esctoday.com in order to present to our readers only the official results
https://esctoday.com/17372/upd-_ogae_poll_2011_we_have_a_winner
HEAD FIRST SISTERS LET ME TELL YOU HOW IT WORKSquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:35 schreef Meridiaan het volgende:
Letterlijk nog alles kunnen meezingen
quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:42 schreef NailQueen het volgende:
We kunnen vanavond genieten van Zweden dat impossible rijmde met possible én toch nog 3de werd!
Alstuquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:36 schreef NailQueen het volgende:
Ik vind ze bloedirritant. Misschien komt het omdat ik nog geen alcohol op heb
Uitglijers maakt hij wel jaquote:
Ja precies, niet zo mijn ding, veel te bedachtquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:38 schreef Sableheart het volgende:
Oh ja, Zweden. Veel te strak, veel te gemaakt. Typisch Zweeds dus.
Je moet het de Zweden wel nageven dat ze met de staging een matig nummer iets extra`s kunnen geven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:39 schreef Aoibhin het volgende:
Nummer is niet helemaal mijn ding, maar dit was toch wel het begin van Zweden dat de geliktheid in vooral de staging opzocht en daar een tijdlang goed mee heeft gescoord
2010 vind ik nog altijd ondergewaardeerd. Er zaten jaren bij dat ik Zweden liever in de semi had willen zien blijven stekenquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:39 schreef Sableheart het volgende:
Ze wilden geen risico nemen na 2010, neem ik aan?
Jaquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je moet het de Zweden wel nageven dat ze met de staging een matig nummer iets extra`s kunnen geven.
Het alternatief was Danny Saucedo, met net zo’n soort nummer In The Club. Nee dusquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:39 schreef Sableheart het volgende:
Ze wilden geen risico nemen na 2010, neem ik aan?
Vergelijkbaar met Frankrijk en Hongarije, sterk op de plaat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:42 schreef Aoibhin het volgende:
Estland was vooraf ook zo'n fanfavoriet. Ik heb de hype er nooit zo van begrepen eigenlijk
Oh ik vind dit heerlijkquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:42 schreef Aoibhin het volgende:
Estland was vooraf ook zo'n fanfavoriet. Ik heb de hype er nooit zo van begrepen eigenlijk
Dat was live in de zaal ook echt zo apart om te zienquote:
Niet alleen in de zaal hoorquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:44 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat was live in de zaal ook echt zo apart om te zien
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ah, Griekenland. De stukjes dat die zangert zingt vind ik nog wel aardig, maar die rapper hadden ze thuis moeten laten
Die zanger maakt imo ook niet eens zo veel goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
En ik vrees dat dit aan het eind van de avond weer zo is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:47 schreef Sableheart het volgende:
Griekenland herinnerde ik me niet meer. Noch de rap, noch de zang.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ah, Griekenland. De stukjes dat die zangert zingt vind ik nog wel aardig, maar die rapper hadden ze thuis moeten laten
En vooraf zou het eindelijk eens een Griekse non-qualifier wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Dit is echt een ultiem vergeetnummer inderdaad...quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik kan me helemaal niks van deze gast herinneren.
Mijn post was overbodig zie ikquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:51 schreef Sableheart het volgende:
Even glad als Zweden, maar het nummer is minder.
We hebben hetzelfde geheugen. Volledig langs me heen gegaan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik kan me helemaal niks van deze gast herinneren.
Ja echt, niet eens een beetje herkenning nu het nummer een stuk op weg is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
We hebben hetzelfde geheugen. Volledig langs me heen gegaan.
Dit was het eerste jaar dat ik de nummers van tevoren beluisterde, en dit was voor het festival echt by far mijn favorietquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:55 schreef Sableheart het volgende:
Je hoort nog net de restanten van een prachtig nummer.
Je ziet het in zijn ogen ook, hij weet dat het niet goed ging.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:56 schreef Meridiaan het volgende:
Ja, dit vond ik erg mooi. Arme jongen, je ziet het zweet op zijn gezicht staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |