abonnement Unibet Coolblue
pi_201553709


Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
Resistance is futile.
pi_201553945
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja kom op man, zo simplistisch als 20.000 potten in een vrachtwagen is transport echt zelden. Dus voor vakkennis krijg je geen duimpje omhoog, helaas.
Geef jij dan eens een beter voorbeeld waardoor dingen onbetaalbaar worden als chauffeurs meer gaan verdienen.
pi_201554128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geef jij dan eens een beter voorbeeld waardoor dingen onbetaalbaar worden als chauffeurs meer gaan verdienen.
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.

Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..

Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Resistance is futile.
pi_201554239
Maar OK, het gaat dus over chauffeurstekorten in de UK. Dat is geen sprookje, maar het heeft niet zoveel met Brexit te maken. Eigenlijk kun je daar Thatcher voor bedanken. Dankzij haar zijn de arbeidsomstandigheden in de UK, en dan met name in de transportsector echt fucking schrijnend.

Structureel onbetaald overwerken is doodnormaal. Chauffeurs die afgeblaft worden door hun werkgevers, chauffeurs die weggekeken worden door mede weggebruikers en klanten, slechte faciliteiten. Heeft allemaal niets met Brexit te maken, het is gewoon een kutberoep geworden (vooral in de UK).

En nu hebben de chauffeurs de touwtjes in handen en kunnen ze kiezen voor wie ze willen werken. Dus degene die het meest betaalt. Zal wel ff slikken zijn voor een aantal werkgevers. Wie weet hoeveel chauffeurs terugkeren naar de UK nu het weer kan. Het chauffeurstekort zal het niet oplossen.
Resistance is futile.
pi_201554395
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.

Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..

Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Dus mijn berekening is onzin.
Dan vraag ik jouw om een berekening waar uit blijkt dat dingen onbetaalbaar worden en dan kom je met een heel verhaal(wat overigens wel klopt) maar alsnog geen berekening waarom het onbetaalbaar zou worden.
Kom dan eens met cijfers.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:04:51 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554396
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Alle wegtransport wat niet uit een volle trailer met 20.000 potten doperwten van A naar B bestaat, wordt aanzienlijk duurder.

Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..

Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Dat is allemaal waar maar dat is dan een consequentie van de keuzes van de Britse kiezer, die moet dan ook niet zeiken dat zaken duurder worden en als de keuze is duurder of niet beschikbaar waarbij dat laatste ook voor essentieele goederen opgaat dan ben je snel klaar, duurder dan maar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201558375
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Concreet voorbeeld: een pakketje van bijvoorbeeld Burton in de UK (Midlands) naar Polen. Chauffeur A haalt het op bij klant X (PUD). Hij dropt het bij een depot. Depot crossdockt het, chauffeur B gaat ermee naar een hub. De hub crosdockt het en chauffeur C gaat ermee naar een swap locatie. Chauffeur D haalt de trailer op en gaat ermee naar de volgende lokatie. Dan wordt het weer gecrossdockt en gaat het naar het depot met chauffeur E. Het depot sorteert het en chauffeur F gaat ermee naar de ontvanger Y. 6 Chauffeurs met een hoger uurloon (want ook hier in Europa stijgen de lonen hard wegens het tekort)..

Ja, het tikt allemaal best wel aan. Uiteindelijk betaalt klant Y dat trouwens. Wojchiech in Polen krabt voortaan wel 10 keer achter zijn oren om nog een pakketje uit de UK te laten komen voor minder dan 5 euro. En dan zal Wojchiech wel 10 keer nadenken voor hij weer wat in Engeland besteld. Wojchiech is niet gek, hij kijkt wel wat er in Duitsland te koop is. De Britten kunnen de pot op met hun dure Burton onderdeeltjes.
Klant Y uit Polen betaalt niet de x euro loonsverhoging in z’n eentje natuurlijk. Idee was volgens mij dat er per colli of wmb pot doperwten een paar cent opslag gevraagd wordt. Compleetvracht zal allicht slechter betaald worden, want kleine marges, maar in ‘consumententransport’ is denk ik best wat te halen. Ik begreep eens, of het klopt geen idee want niet gecontroleerd of nagevraagd, dat TNT op de meeste overnight routes kostendekkend kon rijden met of 1 of 2 gevulde rolcontainers.

Los daarvan: als het geld een probleem is voor transport binnen Engeland/GB dan gaat het wel degelijk om 2 cent per pot doperwten meer ten gunste van de chauffeur. Ik denk dat de gemiddelde persoon graag per product in de supermarkt een opslag van 2 cent betaalt als dat leveringszekerheid brengt.

Verder eens met dat chauffeur in GB een baan met laag aanzien is.
pi_201558462
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus mijn berekening is onzin.
Dan vraag ik jouw om een berekening waar uit blijkt dat dingen onbetaalbaar worden en dan kom je met een heel verhaal(wat overigens wel klopt) maar alsnog geen berekening waarom het onbetaalbaar zou worden.
Kom dan eens met cijfers.
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.

Wel even de BGV verhogingen meenemen in je calculatie, hè?
Resistance is futile.
pi_201558538
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.

Wel even de BGV verhogingen meenemen in je calculatie, hè?
+ de daling van de steeds dalende pond, wat voor interantionaal verkeer alles nog duurder maakt. En als chauffeurs in euro's uitbetaald wilen worden, worden dit nog onoverzichtelijke kosten posten. blijft het inponden, dan stijgen kosten, dalen de winsten (want je koopt steeds duurder in, maar kan het niet direct duurder verkopen, sterker nog als je verkoopt in EU dan wordt je steeds duurder of krijgt feitelijk minder terug.....
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:36:30 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201558632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is allemaal waar maar dat is dan een consequentie van de keuzes van de Britse kiezer, die moet dan ook niet zeiken dat zaken duurder worden en als de keuze is duurder of niet beschikbaar waarbij dat laatste ook voor essentieele goederen opgaat dan ben je snel klaar, duurder dan maar.
Dat klopt. In de UK is men er ook vanuit gegaan dat de gemiddelde prijsstijging rond 10% zou liggen. Klopt wel aardig, denk ik. Wel afhankelijk van de branche, maar in zijn algemeenheid vind ik 10% helemaal geen gek cijfer.

In mijn vorige baan was ik Brexit lead. Uitgaande van het slechtste scenario, zouden de kosten inderdaad met 10% stijgen (branche: onderdelen voor forklifts). Dat ging er wel vanuit dat er geen trade agreement zou zijn, dus terugvallend op WHO importtarieven. Voor de deal er was ben ik begonnen met mijn huidige baan. Dus de positieve impact van de trade agreement heb ik nooit doorgerekend voor deze branch. Zou wel interessant zijn om door te rekenen.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:50:58 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201558850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:18 schreef Joweh het volgende:

[..]
Klant Y uit Polen betaalt niet de x euro loonsverhoging in z’n eentje natuurlijk. Idee was volgens mij dat er per colli of wmb pot doperwten een paar cent opslag gevraagd wordt. Compleetvracht zal allicht slechter betaald worden, want kleine marges, maar in ‘consumententransport’ is denk ik best wat te halen. Ik begreep eens, of het klopt geen idee want niet gecontroleerd of nagevraagd, dat TNT op de meeste overnight routes kostendekkend kon rijden met of 1 of 2 gevulde rolcontainers.

Los daarvan: als het geld een probleem is voor transport binnen Engeland/GB dan gaat het wel degelijk om 2 cent per pot doperwten meer ten gunste van de chauffeur. Ik denk dat de gemiddelde persoon graag per product in de supermarkt een opslag van 2 cent betaalt als dat leveringszekerheid brengt.

Verder eens met dat chauffeur in GB een baan met laag aanzien is.
OK, even kort rekensommetje voor de grap. Stel, je heet Hak. En je opereert vanuit de UK, je zit in de potgroenten industrie.

Jij hebt elke dag 10 trailers vol met 20.000 potjes doperwtjes. Elk potje doperwten kost 1 cent (GBP) meer om te vervoeren. Dat is 200 pond per trailer, oftewel 2000 pond per dag. Keer 300 werkdagen per jaar. Totale schade: 600.000 GBP per jaar.

Stel nou dat de schade niet 1p is per potje. Maar 10p per potje. Of 50p per potje. Want die chauffeurs krijgen gewoon 3,5% meer in Nederland per juli. In januari komt er nog eens 3,25% bij. In Engeland kunnen chauffeurs rustig kijken welke werkgever het meeste biedt waardoor ze 2-2,5 keer modaal kunnen verdienen.

Daarnaast: er was geen brandstoftekort maar door de hysterie, is dat er nu wel. Tijdelijke situatie maar laten we hopen dat de prijsstijgingen die meestal hand in hand met schaarste gaan, ook tijdelijk zijn dan..

Dus nee, ik denk niet dat het bij 1p per potje blijft, heel eerlijk.
Resistance is futile.
pi_201559067
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
OK, even kort rekensommetje voor de grap. Stel, je heet Hak. En je opereert vanuit de UK, je zit in de potgroenten industrie.

Jij hebt elke dag 10 trailers vol met 20.000 potjes doperwtjes. Elk potje doperwten kost 1 cent (GBP) meer om te vervoeren. Dat is 200 pond per trailer, oftewel 2000 pond per dag. Keer 300 werkdagen per jaar. Totale schade: 600.000 GBP per jaar.

Stel nou dat de schade niet 1p is per potje. Maar 10p per potje. Of 50p per potje. Want die chauffeurs krijgen gewoon 3,5% meer in Nederland per juli. In januari komt er nog eens 3,25% bij. In Engeland kunnen chauffeurs rustig kijken welke werkgever het meeste biedt waardoor ze 2-2,5 keer modaal kunnen verdienen.

Daarnaast: er was geen brandstoftekort maar door de hysterie, is dat er nu wel. Tijdelijke situatie maar laten we hopen dat de prijsstijgingen die meestal hand in hand met schaarste gaan, ook tijdelijk zijn dan..

Dus nee, ik denk niet dat het bij 1p per potje blijft, heel eerlijk.
Nee de geest zal uit de fles zijn dus het blijft niet bij 1p per potje. Dat hadden ze eerder moeten doen… Jij noemt het overigens schade, en ik neem aan dat je bedoelt voor Hak, maar als je dat als Hak doorbelast (via welke constructie dan ook) aan de eindklant dan is die gedeelde smart ook nauwelijks de moeite van het benoemen waard.

Ik ben wel benieuwd of en hoe zich dit uit gaat spreiden naar andere sectoren. Veel banen met laag loon en/of laag aanzien zijn van vitaal belang voor een samenleving, kijk naar de hopen vuilnis in Napels een paar jaar terug. Normaal werden/worden die beroepen veelal uitgevoerd door mensen uit een economie waar het vuilnisman-loon heel wat waard is, maar nu die arbeidskrachten minder aanwezig en beschikbaar zijn… dat kan best nog eens wat bijzondere taferelen teweeg brengen.
  dinsdag 28 september 2021 @ 23:18:53 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201559232
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de wereldgemeenschap teveel waarde is gaan hechten aan status. Mensen worden slechter betaald en slechter behandeld als ze geen baan hebben met aanzien en geld. We zijn de verkeerde dingen gaan waarderen in de loop van de geschiedenis. We gaan uiteindelijk ten onder aan onze eigen hebzucht. Brexit is daar alleen maar een symptoom van.
Resistance is futile.
pi_201559870
quote:
De Britse premier gebruikte het woord 'Brexit' niet in zijn toespraak. Volgens hem zijn de problemen tijdelijk en ligt de boomende wereldeconomie er aan de basis van. Johnson trachtte zijn landgenoten ervan te overtuigen dat alles weer normaal wordt. Opmerkelijk, hij voegde er aan toe : "tot kerstmis of later". De schrik om kerstmis en nieuwjaar niet op een normale manier te kunnen vieren verspreidt zich in Groot-Brittannië als een virus.
Britse premier Boris Johnson spreekt land toe over bevoorradingsproblemen: "Ga niet tanken als het niet nodig is"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)s-het-niet-nodig-is/

-O-
pi_201560191
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja doei, kom lekker zelf met cijfers. Als je, net als ik, het certificaat Vervoersmanager hebt, dan ben je perfect in staat om zelf een kostprijsberekening te maken.

Wel even de BGV verhogingen meenemen in je calculatie, hè?
Ik ben al met cijfers gekomen :P
pi_201560387
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de wereldgemeenschap teveel waarde is gaan hechten aan status. Mensen worden slechter betaald en slechter behandeld als ze geen baan hebben met aanzien en geld. We zijn de verkeerde dingen gaan waarderen in de loop van de geschiedenis. We gaan uiteindelijk ten onder aan onze eigen hebzucht. Brexit is daar alleen maar een symptoom van.
Ik irriteer me daar al jaren aan.
Zwaar werk wordt onderbetaald.
pi_201561139
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 06:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Britse premier Boris Johnson spreekt land toe over bevoorradingsproblemen: "Ga niet tanken als het niet nodig is"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)s-het-niet-nodig-is/

-O-
Iedereen gaat dus eind november al de supermarkten leegkopen aan kerst boodschappen uit angst zonder eten te zitten eind december
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201561274
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:18 schreef Seven. het volgende:
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de wereldgemeenschap teveel waarde is gaan hechten aan status. Mensen worden slechter betaald en slechter behandeld als ze geen baan hebben met aanzien en geld. We zijn de verkeerde dingen gaan waarderen in de loop van de geschiedenis. We gaan uiteindelijk ten onder aan onze eigen hebzucht. Brexit is daar alleen maar een symptoom van.
We leven in cyclussen en op dit moment is het hyperkapitalisme met het dogmatische geschreeuw over marktwerking doorgeschoten.

Ik ben in ieder geval benieuwd in wat voor massapsychose de inwoners van de uk aan het schieten zijn.
pi_201561505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We leven in cyclussen en op dit moment is het hyperkapitalisme met het dogmatische geschreeuw over marktwerking doorgeschoten.

Ik ben in ieder geval benieuwd in wat voor massapsychose de inwoners van de uk aan het schieten zijn.
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik :P )

In Urk doen ze daar waarschijnlijk niet aan mee.
Die willen gewoon met rust gelaten worden.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 11:01:24 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201562299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:25 schreef RipCity het volgende:

[..]
Iedereen gaat dus eind november al de supermarkten leegkopen aan kerst boodschappen uit angst zonder eten te zitten eind december
Mijn schoonouders hebben besloten om Kerst in Nederland te vieren om de tekorten in het VK voor te zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201562380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn schoonouders hebben besloten om Kerst in Nederland te vieren om de tekorten in het VK voor te zijn ;)
Hebben ze al een visum aangevraagd of gaan ze asiel aanvragen ;)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 11:09:34 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201562396
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hebben ze al een visum aangevraagd of gaan ze asiel aanvragen ;)
Dat is nog niet nodig, gelukkig. Ik weet trouwens niet of je asiel kan krijgen als je voor Brexit gestemd hebt ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:28:49 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201562663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik :P )

In Urk doen ze daar waarschijnlijk niet aan mee.
Die willen gewoon met rust gelaten worden.
Ah daarom lopen ze in Urk met nazi-uniformen. Om met rust gelaten te worden. Nu snap ik het pas. (voel me een beetje dom nu)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201562724
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ah daarom lopen ze in Urk met nazi-uniformen. Om met rust gelaten te worden. Nu snap ik het pas. (voel me een beetje dom nu)
O ging het daar om, dat wist ik niet.
pi_201567619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik :P )

In Urk doen ze daar waarschijnlijk niet aan mee.
Die willen gewoon met rust gelaten worden.
Urk! Het dorp wat gigantisch heeft geprofiteerd van de EU. Kijk voor de gein eens naar de nederlandse visgebieden. (en de meeste vis scholen zwemmen niet in ons gebied, als grootgenoeg zijn om te bevissen).
  woensdag 29 september 2021 @ 18:20:13 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201567753
Hoeveel cognitieve dissonantie kan een land aan?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 18:23:57 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201567793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:20 schreef Perrin het volgende:
Hoeveel cognitieve dissonantie kan een land aan?
Heel, heel veel. Of niet, natuurlijk, de stemming in het VK is nu wel aardig omgeslagen wat Brexit aan gaat maar het is nu te laat, terugdraaien kan niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201568116
quote:
De Britse regering neemt vandaag eindelijk maatregelen om de brandstofproblemen op te lossen. na dagenlang te hebben gehoopt dat die vanzelf over zouden gaan. Zo weigerde de regering eerder ook voorrang te geven bij tankstations aan mensen met vitale beroepen, zoals artsen en verpleegkundigen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-schappen-rond-kerst

'maatregelen"
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 19:41:41 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201569094
quote:
Oh, dat wordt lachen bij de pomp als ze bepaalde beroepen voorrang gaan geven...ik ben er volgende week :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201570309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heel, heel veel. Of niet, natuurlijk, de stemming in het VK is nu wel aardig omgeslagen wat Brexit aan gaat maar het is nu te laat, terugdraaien kan niet.
Is dat echt zo? Waar kan ik cijfers vinden?

En BoJo al aan het zakken in de peilingen? Ik denk nog steeds dat hij wel een jaar of tien blijft zitten :)
pi_201570787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, dat wordt lachen bij de pomp als ze bepaalde beroepen voorrang gaan geven...ik ben er volgende week :')
Wat is je beroep? :+
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 00:34:51 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201573904
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:57 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat is je beroep? :+
Als toerist ben ik bang dat je beroep niet ter zake doet :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201588438
quote:
Toch had het nog veel erger kunnen zijn. De Britse regering heeft niet voor niets beslist om de controles op producten uit de Europese Unie met nog eens 9 maanden te verlengen. Ook de eigen certificaten, een garantie op kwaliteitsvolle producten in de winkelrekken, zijn nog niet ingevoerd. Zo is erger vermeden, maar tegelijk verhult dat getalm de - mogelijk nog grotere - gevolgen van de Brexit.
"Sorry,
uitverkocht!" Begint de Brexit zijn tol te eisen in het Verenigd Koninkrijk?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/30/post-brexitperikelen/
pi_201588478
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Is dat echt zo? Waar kan ik cijfers vinden?

En BoJo al aan het zakken in de peilingen? Ik denk nog steeds dat hij wel een jaar of tien blijft zitten :)
Zolang labour niet kan kiezen tussen de koers van activistische hooligan of oppositie partij hoeft Johnson niet naar peilingen te kijken. Dat labour congres was redelijk hilarisch
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_201589013
Boris probeert Kerstmis te redden. Vorig jaar leverde dat een hoop doden op. Benieuwd of het dit jaar beter gaat.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:34:37 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201590642
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:50 schreef Jaeger85 het volgende:

Boris probeert Kerstmis te redden. Vorig jaar leverde dat een hoop doden op. Benieuwd of het dit jaar beter gaat.
Het feit dat kerst iets is dat je moet "redden" geeft sowieso al aan dat de boel niet echt gesmeerd loopt :+

Ik sprak trouwens gisteren m'n nichtje in Engeland. Ze kan gewoon niet bij d'r bejaarde vader op bezoek, omdat ze daar niet genoeg benzine voor heeft en alle tankstations in de buurt hebben niks. Wat een treurnis.
pi_201618957
Tegenover rijden aan de verkeerde kant van de weg mag best een extra premie staan.
  zondag 3 oktober 2021 @ 15:42:21 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201619046
quote:
ach de Britten hebben de eerste slag om Engeland overleefd, dan moet een schrale kerst geen probleem zijn toch?

Vrij naar Churchill: “Never was so much fucked-up by so many to so few"
  zondag 3 oktober 2021 @ 15:54:43 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201619251
Mooiste vond ik dat de regering aan jan en alleman brieven heeft gestuurd met de vraag of men niet als vrachtwagenrijder aan de slag wil, flexibele werktijden, goed salaris. Alle Duitsers die in de UK wonen kregen die brief.
Eentje reageerde met dat ie nog nooit een vrachtwagen gereden heeft, bedankte voor het aanbod van de goede baan maar bleef toch liever als investment banker aan het werk.
  zondag 3 oktober 2021 @ 16:48:40 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201620563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:32 schreef Sabata het volgende:

[..]
Zolang labour niet kan kiezen tussen de koers van activistische hooligan of oppositie partij hoeft Johnson niet naar peilingen te kijken. Dat labour congres was redelijk hilarisch
Ik zie dat trouwens als belangrijke contributor van Brexit: gebrek aan leiderschap bij Labour. Ik vond Corbyn best OK maar hij kreeg zijn achterban niet mee.
Resistance is futile.
  zondag 3 oktober 2021 @ 16:52:51 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201620672
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mooiste vond ik dat de regering aan jan en alleman brieven heeft gestuurd met de vraag of men niet als vrachtwagenrijder aan de slag wil, flexibele werktijden, goed salaris. Alle Duitsers die in de UK wonen kregen die brief.
Eentje reageerde met dat ie nog nooit een vrachtwagen gereden heeft, bedankte voor het aanbod van de goede baan maar bleef toch liever als investment banker aan het werk.
Flexibele werktijden als vrachtwagenchauffeur _O- . Er is al sprake van een tekort, diegenen die nu nog als chauffeur werken krijgen geen parttime aanbieding, of zo. Waarschijnlijk hoef je dan op vrijdagavond niet meer weg, maar op zondagavond kun je gewoon weer aan de bak. Een internationaal chauffeur komt met gemak aan 60 uur per week. 70 uur is ook geen grote uitzondering.
Resistance is futile.
  zondag 3 oktober 2021 @ 16:54:26 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201620721
quote:
2s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zie dat trouwens als belangrijke contributor van Brexit: gebrek aan leiderschap bij Labour. Ik vond Corbyn best OK maar hij kreeg zijn achterban niet mee.
Corbyn als Kandidaat heeft ervoor gezorgd dat Labour de verkiezingen niet won.
Het antisemitisme en het krans leggen op het graf van PLO terroristen (zij die de aanslag op de olympische spelen van München pleegden) werkte ook niet mee. Labour is een partij gegijzeld door activistische tientjesleden.
Zelf Boris Blunder kon daarvan winnen.
  zondag 3 oktober 2021 @ 16:55:16 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201620744
quote:
10s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Flexibele werktijden als vrachtwagenchauffeur _O- . Er is al sprake van een tekort, diegenen die nu nog als chauffeur werken krijgen geen parttime aanbieding, of zo. Waarschijnlijk hoef je dan op vrijdagavond niet meer weg, maar op zondagavond kun je gewoon weer aan de bak. Een internationaal chauffeur komt met gemak aan 60 uur per week. 70 uur is ook geen grote uitzondering.
Ik weet het.
pi_201620780
quote:
10s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Flexibele werktijden als vrachtwagenchauffeur _O- . Er is al sprake van een tekort, diegenen die nu nog als chauffeur werken krijgen geen parttime aanbieding, of zo. Waarschijnlijk hoef je dan op vrijdagavond niet meer weg, maar op zondagavond kun je gewoon weer aan de bak. Een internationaal chauffeur komt met gemak aan 60 uur per week. 70 uur is ook geen grote uitzondering.
Daarom zijn de prijzen zo laag in de supermarkt. Uitbuiting en exploitatie. De race naar de bodem.

Heerlijk om die grote bedrijven nu schoorvoetend hogere salarissen te zien bieden. En als ze dat niet kunnen betalen of doorberekenen gaan ze maar failliet want slavernij mag geen businessmodel zijn.
  zondag 3 oktober 2021 @ 17:07:56 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201621012
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:56 schreef Confetti het volgende:

[..]
Daarom zijn de prijzen zo laag in de supermarkt. Uitbuiting en exploitatie. De race naar de bodem.

Heerlijk om die grote bedrijven nu schoorvoetend hogere salarissen te zien bieden. En als ze dat niet kunnen betalen of doorberekenen gaan ze maar failliet want slavernij mag geen businessmodel zijn.
Werken we met zijn allen hard aan mee door altijd de goedkoopste producten te willen.
pi_201624692
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Corbyn als Kandidaat heeft ervoor gezorgd dat Labour de verkiezingen niet won.
Het antisemitisme en het krans leggen op het graf van PLO terroristen (zij die de aanslag op de olympische spelen van München pleegden) werkte ook niet mee. Labour is een partij gegijzeld door activistische tientjesleden.
Zelf Boris Blunder kon daarvan winnen.
Dit moet ook kwaad bloed zetten:
quote:
De Tijd noemt ook namen. Zo heeft de Britse oud-premier Tony Blair samen met zijn vrouw Cherie via de aandelen van een postbusvennootschap op de Britse Maagdeneilanden een Victoriaans gebouw in Londen gekocht. Daarbij zou zo'n 312.000 Britse pond aan belastingen zijn ontweken.
Tony Blair, Elton John en 1.217 Belgen: Pandora Papers leggen nieuwe affaire belastingontwijking bloot
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ra-papers-leggen-in/
pi_201626903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, het lijkt nooit genoeg.
En daarom denk ik dat veel mensen voor de brexit hebben gestemd.
Doe maar een stapje terug en leef vrij en blij.
De problemen die er nu zijn zullen van tijdelijke aard zijn(denk ik :P )
Neuh, De UK gaat juist een uitwas van het hyperkapitalisme worden. Het wordt namelijk een lage-lonenland slash belastingparadijs. Zo zullen ze proberen bedrijven te lokken. De ongelijkheid zal zwaar toenemen.
Er zal weinig vrij en blij leven zijn voor de gemiddelde Engelsman over een aantal jaartjes. Dat klinkt als doom&gloom, maar het is waar de huidige samenleving aldaar naar toe beweegt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 3 oktober 2021 @ 22:41:37 #49
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201626987
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Neuh, De UK gaat juist een uitwas van het hyperkapitalisme worden. Het wordt namelijk een lage-lonenland slash belastingparadijs. Zo zullen ze proberen bedrijven te lokken. De ongelijkheid zal zwaar toenemen.
Er zal weinig vrij en blij leven zijn voor de gemiddelde Engelsman over een aantal jaartjes. Dat klinkt als doom&gloom, maar het is waar de huidige samenleving aldaar naar toe beweegt.
En cynisch genoeg lijkt dat Britse rijk in heel veel opzichten op het oude.

Victoria en tijdgenoten lieten niet alleen meer dan een miljoen Ieren de hongerdood sterven, de laagste Britse klassen hadden het niet veel beter.

Bizar genoeg hebben de kalkoenen nu zichzelf voor kerstmis gekozen…
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:40:56 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201628575
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:38 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Dit moet ook kwaad bloed zetten:
[..]
Tony Blair, Elton John en 1.217 Belgen: Pandora Papers leggen nieuwe affaire belastingontwijking bloot
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ra-papers-leggen-in/
Trek jij de hypotheekrente van je inkomen af?
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:48:41 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201628629
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:41 schreef mcmlxiv het volgende:
de laagste Britse klassen hadden het niet veel beter.

Over cynisme gesproken:
Wat je er dan ook bij moet vertellen is dat tijdens de industriele revolutie de levensverwachtig enorm steeg, ook onder de onderklasse. Voor de onderklasse was het werken in een fabriek en wonen in krotten en slums een enorme verbetering tov de honderden jaren daarvoor. In de tijd voor industriele revolutie konden ze bv tijdens de oogsttijd werken, en hadden ze te eten, maar in de winter als er niets te doen was vroren en hongerden ze dood.
Dit was de belangrijkste reden waarom de Britse marine en Handelsvloot voldoende mensen kon vinden ondank de slechte omstandigheden aan boord. Aan boord had men te eten en men verdiende nog wat.
Marx en Engels hadden het over de erbarmelijke omstandigheden van de arbeiders, maar wat ze er niet bij vertelde was dat het een grote verbetering was in hun levensomstandigheden.
pi_201628714
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Over cynisme gesproken:
Wat je er dan ook bij moet vertellen is dat tijdens de industriele revolutie de levensverwachtig enorm steeg, ook onder de onderklasse. Voor de onderklasse was het werken in een fabriek en wonen in krotten en slums een enorme verbetering tov de honderden jaren daarvoor. In de tijd voor industriele revolutie konden ze bv tijdens de oogsttijd werken, en hadden ze te eten, maar in de winter als er niets te doen was vroren en hongerden ze dood.
Dit was de belangrijkste reden waarom de Britse marine en Handelsvloot voldoende mensen kon vinden ondank de slechte omstandigheden aan boord. Aan boord had men te eten en men verdiende nog wat.
Marx en Engels hadden het over de erbarmelijke omstandigheden van de arbeiders, maar wat ze er niet bij vertelde was dat het een grote verbetering was in hun levensomstandigheden.
Dan ga je uit van de aller armsten.
pi_201628763
Brexit heeft ze tot nu toe alleen ellende gebracht. Eerst kwamen er wel nieuwtjes dat het zo goed ging. Dat is weinig van over gebleven. De EU zal ook een stukje van Londen willen verplaatsen en dan is de UK echt over en uit voor de komende jaren. Zelfs economische vluchtelingen zullen hen links laten liggen.
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:07:35 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201628781
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan ga je uit van de aller armsten.
Ja, dat is waar mcmlxiv het over had, waar men het altijd over heeft als men spreekt van de erbarmelijke omstandigheden van de industriele revolutie.
De toenemende welvaart en de sociale mobiliteit (groei van de middenklasse) wordt liever niet genoemd, want dat past niet in het plaatje van de Marx en Engels aanhangende mensen. Lekker simpel houden, boze kapitalisme en de onderdrukte arbeider.
pi_201628828
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, dat is waar mcmlxiv het over had, waar men het altijd over heeft als men spreekt van de erbarmelijke omstandigheden van de industriele revolutie.
De toenemende welvaart en de sociale mobiliteit (groei van de middenklasse) wordt liever niet genoemd, want dat past niet in het plaatje van de Marx en Engels aanhangende mensen. Lekker simpel houden, boze kapitalisme en de onderdrukte arbeider.
Nou ja het is ook niet zo zwart wit als jij het schetst. Op het platte land werkten ze in de oogst seizoenen bij elkaar en zij die het troffen hadden genoeg over voor de winter. Anderen leenden dan hun diensten uit om de winter te overleven. Ze hadden de prijzen van het platteland en de regels daar. Met de industrialisatie kwam ook de verstedelijking. Voor veel mensen die naar de industrie vertrokken was dit een fuik. Gaven alles op en eenmaal in de stad konden ze geen kant op.
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:20:36 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201628908
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou ja het is ook niet zo zwart wit als jij het schetst. Op het platte land werkten ze in de oogst seizoenen bij elkaar en zij die het troffen hadden genoeg over voor de winter. Anderen leenden dan hun diensten uit om de winter te overleven. Ze hadden de prijzen van het platteland en de regels daar. Met de industrialisatie kwam ook de verstedelijking. Voor veel mensen die naar de industrie vertrokken was dit een fuik. Gaven alles op en eenmaal in de stad konden ze geen kant op.
Je hebt een erg romatisch beeld van het platte lands leven in die tijd. We hebben het niet alleen over landarbeiders, maar ook over pachters die uit hun huis werden gezet omdat de groot grond bezitters, de adel, besloot dat het meer opbracht schapen te laten grazen dan akkerbouw te laten bedrijven door pachters.
Grote delen van Wales en Schotland, Noord Engeland werden zo ontvolkt.
pi_201630007
Wel frappant dat zelfs nog in een crisis als deze Labour alsnog alleen maar met zichzelf bezig is, terwijl je zou denken dat ze onderhand wel genoeg ammunitie zouden hebben om een groots tegengeluid te laten horen. Het lijkt de PVDA wel.
afspraak tandarts verzetten
pi_201631512
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:05 schreef Chadi het volgende:
Zelfs economische vluchtelingen zullen hen links laten liggen.
Kan natuurlijk ook gebeuren omdat men na de Brexit beter in staat is economische migranten te ontmoedigen en terug te sturen.


quote:
Penalties for employing illegal workers

You can be sent to jail for 5 years and pay an unlimited fine if you're found guilty of employing someone who you knew or had 'reasonable cause to believe' did not have the right to work in the UK.


This includes, for example, if you had any reason to believe that:

they did not have leave (permission) to enter or remain in the UK
their leave had expired
they were not allowed to do certain types of work
their papers were incorrect or false

Check your employees have the right to work in the UK and make sure their documents are valid!


[ Bericht 21% gewijzigd door Digi2 op 04-10-2021 16:47:00 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201632290
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Trek jij de hypotheekrente van je inkomen af?
Blair heeft gezorgd dat hij geen overdrachtsbelasting hoefde te betalen bij deze koop.
https://www.volkskrant.nl(...)nkoop-huis~be58e61e/
pi_201632451
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:11 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Wel frappant dat zelfs nog in een crisis als deze Labour alsnog alleen maar met zichzelf bezig is, terwijl je zou denken dat ze onderhand wel genoeg ammunitie zouden hebben om een groots tegengeluid te laten horen. Het lijkt de PVDA wel.
Het helpt ook niet mee dat in het VK vrijwel de gehele pers op hand van de Tories is.
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:19:23 #61
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201633692
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 16:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Corbyn als Kandidaat heeft ervoor gezorgd dat Labour de verkiezingen niet won. Het antisemitisme en het krans leggen op het graf van PLO terroristen (zij die de aanslag op de olympische spelen van München pleegden) werkte ook niet mee.
Je kunt zeggen dat Corbyn met de betreffende kranslegging naïef was, maar dat ie een krans legde op een graf van terroristen is vrijwel zeker niet waar. Dat ie de situaties waarin ie dat soort beschuldigingen zou kunnen krijgen (en vervolgens ook beschuldigingen van antisemitisme) nooit uit de weg ging kan hem wel verweten worden.
pi_201634099
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kan natuurlijk ook gebeuren omdat men na de Brexit beter in staat is economische migranten te ontmoedigen en terug te sturen.
[..]

Het zal dan ook meer op Qatar gaan lijken waar tijdelijke Pakistani voor een hongerloontje aan het werk mogen en dan weer naar eigen land geschopt worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201634127
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het zal dan ook meer op Qatar gaan lijken waar tijdelijke Pakistani voor een hongerloontje aan het werk mogen en dan weer naar eigen land geschopt worden.
Dat gebeurt niet alleen in Qatar maar vermoedelijk in alle golfstaten. In de UK zullen ze meer dan een hongerloontje kunnen ontvangen maar als je de hoge reiskosten en verblijfskosten meerekent zal er weinig van het loon overblijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201634280

Meer dan 1000 telefonische meldingen per dag. Fixe boetes ook.

Sinds deze opnames gemaakt zijn is de wetgeving blijkbaar nog verder aangescherpt. De overtredingen kunnen dus veel zwaarder bestraft worden dan de 10.000 pond per illegale werknemer uit de video.
quote:
You can be sent to jail for 5 years and pay an unlimited fine if you're found guilty of employing someone who you knew or had 'reasonable cause to believe' did not have the right to work in the UK.


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 04-10-2021 20:54:08 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201660680
quote:
Hoe bereidwillig zijn Europese arbeiders om het Britse kerstdiner te redden? Volgens de transportbranche is het niet aantrekkelijk genoeg voor Europese vrachtwagenchauffeurs om hun huidige baan op te geven voor een kortlopend contract in het Verenigd Koninkrijk.

De hulp van het leger bij de tankstations kan eventueel worden verlengd bij een gebrek aan aanmeldingen, maar dat geldt niet voor de openstaande vacatures in de voedselindustrie. Het is onwaarschijnlijk dat militairen ook worden ingezet om in slachthuizen of op kalkoenboerderijen bij te springen.
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-nieuwe-economie

-O-
pi_201678167
https://www.trouw.nl/verd(...)-de-brexit~b80b36cf/

Een stukje over de gedesillusioneerde jeugd in de UK.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:48:38 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201678479
Nog een jaartje of tien dan is de tijd wel rijp om met hangende pootjes terug bij de EU aan te kloppen
pi_201680597
Ik vind het wel opvallend dat de nieuwssites moord en brand schreeuwen over hoe slecht de Brexit wel niet is voor het VK.
Maar dat de Brexit ook een flink gat in de begroting van de EU heeft geslagen zeggen ze weinig over.
Het VK was een netto betaler dus er komt nu simpelweg minder geld binnen bij de EU.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:45:32 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201680649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:38 schreef Candymannetje het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de nieuwssites moord en brand schreeuwen over hoe slecht de Brexit wel niet is voor het VK.
Maar dat de Brexit ook een flink gat in de begroting van de EU heeft geslagen zeggen ze weinig over.
Het VK was een netto betaler dus er komt nu simpelweg minder geld binnen bij de EU.
Aangezien het voor de EU geen noemenswaardig probleem is.
pi_201680791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Aangezien het voor de EU geen noemenswaardig probleem is.
Ja natuurlijk, voor het VK vliegen de droomscenario's je om de oren.
Maar voor de EU maakt het niet uit als de 2e grootste netto betaler weg valt.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-meerjarenbegroting/

Vergeet niet dat zonder netto betalers de hele EU uit elkaar valt.
Er zijn 9 netto betalers en 18 netto ontvangers.
Eigenlijk is Duitsland degene die de EU nog bij elkaar houdt.
pi_201680946
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, voor het VK vliegen de droomscenario's je om de oren.
Maar voor de EU maakt het niet uit als de 2e grootste netto betaler weg valt.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-meerjarenbegroting/

Vergeet niet dat zonder netto betalers de hele EU uit elkaar valt.
Er zijn 9 netto betalers en 18 netto ontvangers.
Eigenlijk is Duitsland degene die de EU nog bij elkaar houdt.
En hoeveel procent minder op het totaal budget van de EU? En hoeveel minder heeft VK nu totaal?

Want Netto betaler wegvalt zegt niks over de totale tekort van die 'netto' betaler. Een netto betaler is een onzin term. Maar goed de term is er ook neit om discussie opgang te brengen, de term is propaganda tegen de EU. Want Nederland is volgens de populisten in Polen, Italie en nog wat andere de grootste Netto ontvanger. Leg me dat eens uit?
pi_201680975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En hoeveel procent minder op het totaal budget van de EU? En hoeveel minder heeft VK nu totaal?

Want Netto betaler wegvalt zegt niks over de totale tekort van die 'netto' betaler. Een netto betaler is een onzin term. Maar goed de term is er ook neit om discussie opgang te brengen, de term is propaganda tegen de EU. Want Nederland is volgens de populisten in Polen, Italie en nog wat andere de grootste Netto ontvanger. Leg me dat eens uit?
Als je gaat kijken naar de inbreng per persoon zijn wij de grootste netto betaler.
Maar landen als Duitsland zijn vele malen groter dus als je gaat kijken naar de inbreng per land dan is Duitsland de grootste netto betaler.
Ik heb nog nooit gehoord dat Nederland de grootste netto ontvanger is.
Heb je daar een bron van?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:12:37 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201681513
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, voor het VK vliegen de droomscenario's je om de oren.
Maar voor de EU maakt het niet uit als de 2e grootste netto betaler weg valt.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-meerjarenbegroting/

Vergeet niet dat zonder netto betalers de hele EU uit elkaar valt.
Er zijn 9 netto betalers en 18 netto ontvangers.
Eigenlijk is Duitsland degene die de EU nog bij elkaar houdt.
De hele EU begroting is al behoorlijk klein op basis van het aantal inwoners. Die gemiste netto bijdrage van het VK stoppen ze daar in Brussel in hun holle kies.

Dus je kan wel gaan doen of het een groot probleem is maar niemand doet met je mee.
pi_201681576
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je gaat kijken naar de inbreng per persoon zijn wij de grootste netto betaler.
Maar landen als Duitsland zijn vele malen groter dus als je gaat kijken naar de inbreng per land dan is Duitsland de grootste netto betaler.

Ik heb nog nooit gehoord dat Nederland de grootste netto ontvanger is.
Heb je daar een bron van?
Onze hele economie draait op import, doorvoer en export met andere EU-landen en we zijn daarom voor het overgrote deel afhankelijk van de EU, Nederland lag overigens aan de wieg van wat nu de EU is, wij zijn zo'n beetje het eerste lid sinds 1951 en daar hebben we altijd welvaart van gehad.

Zouden we nu uit de EU gaan, dan moet je alle deals opnieuw uitonderhandelen, de EU stelt je graag als voorbeeld en zal daar niet heel happig op zijn, heeft de UK inmiddels ook gemerkt.
pi_201681654
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je gaat kijken naar de inbreng per persoon zijn wij de grootste netto betaler.
Maar landen als Duitsland zijn vele malen groter dus als je gaat kijken naar de inbreng per land dan is Duitsland de grootste netto betaler.
Ik heb nog nooit gehoord dat Nederland de grootste netto ontvanger is.
Heb je daar een bron van?
ja hoor lees de comments maar eens door, tussen italiaanse redditors en nederlandse redditors waar ze elkaar als profiteurs uitmaken en beide vidnen dat ze veel inleggen en dat de ander er maximaal van profiteert.

Ten tweede nederland per capita opmerking is doelpalen verzetten. Want wij hebben een top 5 eu economie, en dus ook een van de hoogste bnp per capita ( dus logisch gezien de grote bnp dan de landen die boven ons liggen.
Wat maakt het relevant op mijn vraag?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:31:27 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_201681659
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je gaat kijken naar de inbreng per persoon zijn wij de grootste netto betaler.
Maar landen als Duitsland zijn vele malen groter dus als je gaat kijken naar de inbreng per land dan is Duitsland de grootste netto betaler.
Ik heb nog nooit gehoord dat Nederland de grootste netto ontvanger is.
Heb je daar een bron van?
Je moet niet naar de belastingen kijken, de belastingen zijn 9 miljard, en een aanzienlijk gedeelte daarvan krijgen we weer terug in landbouwsubsidies en onderzoeksgelden.
Je moet naar de handelsbalans kijken, een overschot van 62 miljard met de rest van de EU in de eerste 8 maanden van 2020, die nog een stuk lager uitpakte dan het jaar daarvoor door de lockdown. Overschot betekent dat we de andere landen helemaal "leegzuigen". Zij kopen onze dure producten en wij gaan goedkoop in hun land ons door hun laten feteren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201681859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De hele EU begroting is al behoorlijk klein op basis van het aantal inwoners. Die gemiste netto bijdrage van het VK stoppen ze daar in Brussel in hun holle kies.

Dus je kan wel gaan doen of het een groot probleem is maar niemand doet met je mee.
Waarom moeten andere landen dan meer gaan afdragen om het verlies te compenseren?
pi_201681865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onze hele economie draait op import, doorvoer en export met andere EU-landen en we zijn daarom voor het overgrote deel afhankelijk van de EU, Nederland lag overigens aan de wieg van wat nu de EU is, wij zijn zo'n beetje het eerste lid sinds 1951 en daar hebben we altijd welvaart van gehad.

Zouden we nu uit de EU gaan, dan moet je alle deals opnieuw uitonderhandelen, de EU stelt je graag als voorbeeld en zal daar niet heel happig op zijn, heeft de UK inmiddels ook gemerkt.
Dat ging met de EEG toch ook goed?
pi_201681872
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ja hoor lees de comments maar eens door, tussen italiaanse redditors en nederlandse redditors waar ze elkaar als profiteurs uitmaken en beide vidnen dat ze veel inleggen en dat de ander er maximaal van profiteert.

Ten tweede nederland per capita opmerking is doelpalen verzetten. Want wij hebben een top 5 eu economie, en dus ook een van de hoogste bnp per capita ( dus logisch gezien de grote bnp dan de landen die boven ons liggen.
Wat maakt het relevant op mijn vraag?
A gewoon wat users, ja ok.
Ik dacht officiële berekeningen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:01:00 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201681888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]
Je moet niet naar de belastingen kijken, de belastingen zijn 9 miljard, en een aanzienlijk gedeelte daarvan krijgen we weer terug in landbouwsubsidies en onderzoeksgelden.
Je moet naar de handelsbalans kijken, een overschot van 62 miljard met de rest van de EU in de eerste 8 maanden van 2020, die nog een stuk lager uitpakte dan het jaar daarvoor door de lockdown. Overschot betekent dat we de andere landen helemaal "leegzuigen". Zij kopen onze dure producten en wij gaan goedkoop in hun land ons door hun laten feteren.
En dan lenen of geven we via de achterdeur dat geld weer aan ze, zodat ze nog meer kunnen kopen.. koekoek!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201681933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]
Je moet niet naar de belastingen kijken, de belastingen zijn 9 miljard, en een aanzienlijk gedeelte daarvan krijgen we weer terug in landbouwsubsidies en onderzoeksgelden.
Je moet naar de handelsbalans kijken, een overschot van 62 miljard met de rest van de EU in de eerste 8 maanden van 2020, die nog een stuk lager uitpakte dan het jaar daarvoor door de lockdown. Overschot betekent dat we de andere landen helemaal "leegzuigen". Zij kopen onze dure producten en wij gaan goedkoop in hun land ons door hun laten feteren.
Ja natuurlijk wordt Nederland als land er rijker door.
En de multinationals ook.
Wij als burgers hebben er weinig baat bij.
pi_201681976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
A gewoon wat users, ja ok.
Ik dacht officiële berekeningen.
net officieel als die netto geneuzel?
pi_201681985
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk wordt Nederland als land er rijker door.
En de multinationals ook.
Wij als burgers hebben er weinig baat bij.
als een land rijker wordt, hoe kan het dan zijn dat burgers niet rijker worden. Andere kant als Nederland er uitgaat, wordt het land armer, multinationals iets armer.Wat gebeurd er met de koopkracht?
pi_201681992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
net officieel als die netto geneuzel?
Als het op sites van de rijksoverheid staat ga ik er wel van uit dat het officieel is :P
pi_201682002
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
als een land rijker wordt, hoe kan het dan zijn dat burgers niet rijker worden. Andere kant als Nederland er uitgaat, wordt het land armer, multinationals iets armer.Wat gebeurd er met de koopkracht?
Omdat de lonen niet mee stijgen.
Grond wordt erg duur dus huizen onbetaalbaar.
pi_201682066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de lonen niet mee stijgen.
Grond wordt erg duur dus huizen onbetaalbaar.
je geeft geen antwoord op mijn vragen. 1. dus waarom roepen populisten in italie dat nedereland meeste profiteert van de eu (dus verruit netto veel meer overhoudt)
2. wat doet het netto betaler op subsidies er toe in het grotere plaatje

3.Grond stijgt als we uit de eu gaan? Maar geef nu eens antwoord: als wij uit de eu gaan, watgebeurt er dan met bestedingsinkomen van de burgers als het land armer wordt?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201682092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je geeft geen antwoord op mijn vragen. 1. dus waarom roepen populisten in italie dat nedereland meeste profiteert van de eu (dus verruit netto veel meer overhoudt)
2. wat doet het netto betaler op subsidies er toe in het grotere plaatje

3.Grond stijgt als we uit de eu gaan? Maar geef nu eens antwoord: als wij uit de eu gaan, watgebeurt er dan met bestedingsinkomen van de burgers als het land armer wordt?


Ps wij burgers zijn de enige die echt profeit hebben van de eu!
1. Weet ik veel waarom ze dat roepen, ik heb nog geen berekening gezien.

2. Het gaat er om dat die netto betalers de EU overeind houden.

3. Ik kan daar geen antwoord op geven want ik weet niet welke afspraken er gemaakt gaan worden.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:47:12 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201682238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom moeten andere landen dan meer gaan afdragen om het verlies te compenseren?
Het is overkomelijk dus men hoeft er niet dramatisch over te doen. Hoe wanhopig graag je dat ook wilt om de aandacht af te leiden van dee onverdedigbare waanzin die Brexit heet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ging met de EEG toch ook goed?
De EEG bestaat niet meer dus je kan er ook niet lid van worden.
pi_201682245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 07:48 schreef Hexagon het volgende:
Nog een jaartje of tien dan is de tijd wel rijp om met hangende pootjes terug bij de EU aan te kloppen
quote:
I want my money back!
pi_201682252
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is overkomelijk dus men hoeft er niet dramatisch over te doen. Hoe wanhopig graag je dat ook wilt om de aandacht af te leiden van dee onverdedigbare waanzin die Brexit heet.
[..]
De EEG bestaat niet meer dus je kan er ook niet lid van worden.
Nee precies problemen in de EU zijn overkomelijk en hoeven we niet dramatisch over te doen.
Problemen in het VK zijn niet overkomelijk dus daar moeten we wel dramatisch over doen

Daarom sprak ik ook in verleden tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 08-10-2021 17:06:48 ]
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:50:45 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201682256
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de lonen niet mee stijgen.
Grond wordt erg duur dus huizen onbetaalbaar.
Mijn salaris gaat jaarlijks gewoon omhoog
pi_201682306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
1. Weet ik veel waarom ze dat roepen, ik heb nog geen berekening gezien.

2. Het gaat er om dat die netto betalers de EU overeind houden.

3. Ik kan daar geen antwoord op geven want ik weet niet welke afspraken er gemaakt gaan worden.
Netto betalers houden de eu overeind? dus je punt is?

als alles precies 0-0 is, wat is dan het punt van de eu? Het is altijd een politieke unie gebaseerd op complete vrijheid en verlichtings idealen. Het integreren van de kolen en staal industie is puur politieke zet geweest (maakt je dus afhankelijk van elkaar!).

waarom zou Italie onze haven financieren dus uberhaubt handel via ons land laten verlopen? waarom zou duitsland het toelaten dat wij gratis over hun wegen transporteren naar andere Landen? Waarom zou dan open economie hebben?

maar goed je doet aan tekstboek trollen, dus een serieus antwoord komt er toch niet.
pi_201682330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mijn salaris gaat jaarlijks gewoon omhoog
Die van mij ook maar de inflatie is hoger.
Nou heb ik het helemaal niet slecht.
Maar genoeg mensen die het wel moeilijk hebben en ik denk dat de kloof tussen rijk en arm wel toe gaat nemen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:08:44 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201682358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die van mij ook maar de inflatie is hoger.
Nou heb ik het helemaal niet slecht.
Maar genoeg mensen die het wel moeilijk hebben en ik denk dat de kloof tussen rijk en arm wel toe gaat nemen.
In ieder geval bestaat de economie van ons land nog door de Coronasteun die inflatie oplevert
pi_201682535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Netto betalers houden de eu overeind? dus je punt is?

als alles precies 0-0 is, wat is dan het punt van de eu? Het is altijd een politieke unie gebaseerd op complete vrijheid en verlichtings idealen. Het integreren van de kolen en staal industie is puur politieke zet geweest (maakt je dus afhankelijk van elkaar!).

waarom zou Italie onze haven financieren dus uberhaubt handel via ons land laten verlopen? waarom zou duitsland het toelaten dat wij gratis over hun wegen transporteren naar andere Landen? Waarom zou dan open economie hebben?

maar goed je doet aan tekstboek trollen, dus een serieus antwoord komt er toch niet.
Mijn punt is dat netto betalers dus van belang zijn voor de EU.
Als er een netto betaler weg valt is dat dus wel degelijk een probleem.
pi_201682648
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mijn punt is dat netto betalers dus van belang zijn voor de EU.
Als er een netto betaler weg valt is dat dus wel degelijk een probleem.
Okee. waarom is er dan een probleem? waar is dat probleem nu zichtbaar? dat is alleen als alle Netto betalers stoppen met betalen, dat is natuurlijk ook in Nederland zo. als politie ineens stopt met afdragen van de boetes aan de staat. of douane's ineens de importheffingen zelf gaan houden.
pi_201682667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, dat is alleen als alle Netto betalers stoppen met betalen, dat is natuurlijk ook in Nederland zo. als politie ineens stopt met afdragen van de boetes aan de staat. of douane's ineens de importheffingen zelf gaan houden.
Dus jij denkt dat als de douane gaat stoppen met importheffingen te innen dat de Nederlandse staat het niet gaat missen?
pi_201682676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat als de douane gaat stoppen met importheffingen te innen dat de Nederlandse staat het niet gaat missen?
zeg ik dat?

Nogmaaals waar zijn die problemen zichtbaar?
pi_201682716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zeg ik dat?

Nogmaaals waar zijn die problemen zichtbaar?
Ja toch?
Of begrijp ik je verkeerd?
Het is pas een probleem als alle netto betalers weg vallen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:54:05 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201682721
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
1. Weet ik veel waarom ze dat roepen, ik heb nog geen berekening gezien.

2. Het gaat er om dat die netto betalers de EU overeind houden.

3. Ik kan daar geen antwoord op geven want ik weet niet welke afspraken er gemaakt gaan worden.
Italie is en een grotere netto-betaler dan Nederland aan het EU-budget, en ze zijn genaaid omdat ze geen eigen muntpolitiek kunnen voeren en ze zien hun rijksbegroting gekneveld.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201682827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Italie is en een grotere netto-betaler dan Nederland aan het EU-budget, en ze zijn genaaid omdat ze geen eigen muntpolitiek kunnen voeren en ze zien hun rijksbegroting gekneveld.
Ja het is best lastig voor de zuidelijke landen denk ik.
Toen de euro werd ingevoerd werkte ik veel in zuidelijke landen en er waren aardig wat mensen die niet meer konden rondkomen van hun pensioen en er weer bij moesten gaan werken.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:14:22 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_201682875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:01 schreef nixxx het volgende:

[..]
En dan lenen of geven we via de achterdeur dat geld weer aan ze, zodat ze nog meer kunnen kopen.. koekoek!
Yep. En vervolgens geven we de schuld aan de arme landen dat ze zulke hoge schulden hebben!

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk wordt Nederland als land er rijker door.
En de multinationals ook.
Wij als burgers hebben er weinig baat bij.
Nou ben ik niet zo van de trickle down economics, dus hier kan inderdaad nog een hoop aan verbeterd worden, maar op zijn minst betekent meer export dan import meer productie (of mensen die de export mogelijk maken) en daardoor meer banen die vervuld moeten worden. Daarom is het werkloosheidspercentage in Nederland 3% en in Spanje 15%. We worden misschien niet zo rijk van de baantjes als we zouden moeten (nog steeds meer dan de rest van de EU sans Luxemburg en Denemarken misschien), we hebben tenminste een baan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201683413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja toch?
Of begrijp ik je verkeerd?
Het is pas een probleem als alle netto betalers weg vallen.
Waar zeg ik dat? en leg eens uit wat is het probleem voor de eu?
pi_201683493
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? en leg eens uit wat is het probleem voor de eu?
Hier zeg je dat toch :?

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Okee. waarom is er dan een probleem? waar is dat probleem nu zichtbaar? dat is alleen als alle Netto betalers stoppen met betalen, dat is natuurlijk ook in Nederland zo. als politie ineens stopt met afdragen van de boetes aan de staat. of douane's ineens de importheffingen zelf gaan houden.
pi_201683589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hier zeg je dat toch :?
[..]

waar zeg ik:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat als de douane gaat stoppen met importheffingen te innen dat de Nederlandse staat het niet gaat missen?
pi_201683621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waar zeg ik:
[..]

Hier:
quote:
dat is natuurlijk ook in Nederland zo. als politie ineens stopt met afdragen van de boetes aan de staat. of douane's ineens de importheffingen zelf gaan houden.
Ik maakte daaruit op dat het pas een probleem zou gaan worden als er helemaal geen inkomsten meer voor de staat zouden zijn.
Dus dat het geen probleem zou zijn als er 1 inkomen weg valt.
pi_201683653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ging met de EEG toch ook goed?
Nee, dat ging niet goed, vandaar dat dat doorontwikkeld is naar wat nu de EU is. Zoals ook het Europees wisselkoersmechanisme te instabiel was en daarom een euro is ingevoerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europees_Wisselkoersmechanisme

Maar goed, de meeste mensen blijken het geheugen van een goudvis te hebben en hetgeen wat ze zich herinneren blijkt nogal nostalgisch te dus, dus dan krijg je allerlei flauwekul met hur durr EEG als mooi voorbeeld voorgeschoteld.
pi_201683757
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nee, dat ging niet goed, vandaar dat dat doorontwikkeld is naar wat nu de EU is. Zoals ook het Europees wisselkoersmechanisme te instabiel was en daarom een euro is ingevoerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europees_Wisselkoersmechanisme

Maar goed, de meeste mensen blijken het geheugen van een goudvis te hebben en hetgeen wat ze zich herinneren blijkt nogal nostalgisch te dus, dus dan krijg je allerlei flauwekul met hur durr EEG als mooi voorbeeld voorgeschoteld.
Wat voor de één een drama is dat is voor de ander misschien wel fijn.
pi_201684028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat voor de één een drama is dat is voor de ander misschien wel fijn.
goede inhoudelijke reactie.
pi_201684063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
goede inhoudelijke reactie.
Ik heb net al aangegeven dat in de zuidelijke landen sommige mensen weer moesten gaan werken na invoering van de euro omdat ze niet meer rond konden komen van hun pensioen.
Moet ik alles gaan herhalen dan?
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:07:33 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:11:20 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201691114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Italie is en een grotere netto-betaler dan Nederland aan het EU-budget, en ze zijn genaaid omdat ze geen eigen muntpolitiek kunnen voeren en ze zien hun rijksbegroting gekneveld.
Nee, ze zijn genaaid omdat hun economie draaide op muntpolitiek en niet op efficientie en optimalisatie. Muntpolitiek is een lapmiddel voor slecht economisch beleid, niet bepaald een goede strategie. Italie lijdt onder corruptie, telkens weer falende regeringen en incompetentie.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:12:41 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201691122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de lonen niet mee stijgen.
Grond wordt erg duur dus huizen onbetaalbaar.
Correct, faalbeleid van de Nederlandse overheid, heeft niets met Euro of EU te doen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:14:18 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201691136
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je gaat kijken naar de inbreng per persoon zijn wij de grootste netto betaler.
Maar landen als Duitsland zijn vele malen groter dus als je gaat kijken naar de inbreng per land dan is Duitsland de grootste netto betaler.
Ik heb nog nooit gehoord dat Nederland de grootste netto ontvanger is.
Heb je daar een bron van?
CBS een goede bron?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ttobetaler-van-de-eu
pi_201691206
quote:
Ja prima bron, daar haal ik veel info vandaan :)
pi_201691341
quote:
Mooi artikel. Triest om te lezen hoe groot de problemen in VK werkelijk waren. En heel prettig te lezen dat Trouw correct definieert als een burger Oorlog (in Groot Britian) en niet een oorlog opo het eiland. Wat vaak door nu.nl en algemenere media werd gedaan.
pi_201691572
quote:
Ik vind het stukje van ON wel verhelderend.
Daar laten ze ook zien dat de problemen al veel langer spelen en ook door de corona maatregelen komen.

https://www.ongehoordnede(...)achtwagenchauffeurs/
pi_201691861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vind het stukje van ON wel verhelderend.
Daar laten ze ook zien dat de problemen al veel langer spelen en ook door de corona maatregelen komen.

https://www.ongehoordnede(...)achtwagenchauffeurs/
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201691915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso als reactie op een stukje over de jeugd in de UK en hoe hun de brexit ervaren, een stukje over de vervoerssector plaatsen. Het slaat als een tang op een varken.

De varkentjes die ook niet meer geslacht kunnen worden door tekorten op de arbeidsmarkt.

https://www.bbc.com/news/business-58837844

Kijken of daar dadelijk ook een ongehoord nederland stukje tegenover komt waarin de arbeiders tekorten verklaard worden door afgelaste slacht opleidingen door covid. :+
pi_201692001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sowieso als reactie op een stukje over de jeugd in de UK en hoe hun de brexit ervaren, een stukje over de vervoerssector plaatsen. Het slaat als een tang op een varken.

De varkentjes die ook niet meer geslacht kunnen worden door tekorten op de arbeidsmarkt.

https://www.bbc.com/news/business-58837844

Kijken of daar dadelijk ook een ongehoord nederland stukje tegenover komt waarin de arbeiders tekorten verklaard worden door afgelaste slacht opleidingen door covid. :+
Sowieso het pensioen argument...... Meestal zijn pensioeneringen maanden al niet jaren van te voren bekekend en aan het aantrekken van nieuw personeel. En meeste werkgevers zien dan problemen aankomen en zijn dan al in overleg met de gene die pensioeneerd over eventuele verlengen boven op een eventuele uittreding en de meeste willen en doen dit ook, omdat ze veel minder hoeven af te dragen en hierdoor een leuk bedrag bijverdienen, met een paar dagen per week.

het is echt de nostalgische (conservatieve) fantasie. Dat als er meer terug gaan naar hoe het vroeger was, dat dan het beter zal gaan. Hoe meer interessant de laag betaalde banen worden, hoe slechter het gaat met je land en hoe slechter de levenstandaard zal worden en hoe ongelukkiger. maar die groep zal dan nog bozer en gefrustreerd worden en nog extremer stemmen. Het is regressie dus een spiraal naar de bodem.

Als voorbeeld: zie hoe lang het duurt om iets simpel te maken als een schoen op de ouderwetse manier. Iedereen gaten in de schoenen, alle kleding dubbel beplakt. niet omdat we het bewust doen, maar omdat we niet anders konden. Maar goed...... Denk niet dat mensen echt op andere inzichten komen als aan de ander kant professionele trol groepen, politici duur betaald worden door Rusland, om puur de vrijheid van europa af te breken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Korenfok op 09-10-2021 11:09:42 ]
pi_201692083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sowieso als reactie op een stukje over de jeugd in de UK en hoe hun de brexit ervaren, een stukje over de vervoerssector plaatsen. Het slaat als een tang op een varken.

De varkentjes die ook niet meer geslacht kunnen worden door tekorten op de arbeidsmarkt.

https://www.bbc.com/news/business-58837844

Kijken of daar dadelijk ook een ongehoord nederland stukje tegenover komt waarin de arbeiders tekorten verklaard worden door afgelaste slacht opleidingen door covid. :+
Ja ook weer zo iets.
Ze vertellen er niet bij dat ze een CO2 tekort hebben.
dat gas gebruiken ze om de varkens te verdoven voordat ze geslacht gaan worden.
pi_201692112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:13 schreef Korenfok het volgende:

[..]
goede inhoudelijke reactie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201692635
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Sowieso het pensioen argument...... Meestal zijn pensioeneringen maanden al niet jaren van te voren bekekend en aan het aantrekken van nieuw personeel. En meeste werkgevers zien dan problemen aankomen en zijn dan al in overleg met de gene die pensioeneerd over eventuele verlengen boven op een eventuele uittreding en de meeste willen en doen dit ook, omdat ze veel minder hoeven af te dragen en hierdoor een leuk bedrag bijverdienen, met een paar dagen per week.

het is echt de nostalgische (conservatieve) fantasie. Dat als er meer terug gaan naar hoe het vroeger was, dat dan het beter zal gaan. Hoe meer interessant de laag betaalde banen worden, hoe slechter het gaat met je land en hoe slechter de levenstandaard zal worden en hoe ongelukkiger. maar die groep zal dan nog bozer en gefrustreerd worden en nog extremer stemmen. Het is regressie dus een spiraal naar de bodem.

Als voorbeeld: zie hoe lang het duurt om iets simpel te maken als een schoen op de ouderwetse manier. Iedereen gaten in de schoenen, alle kleding dubbel beplakt. niet omdat we het bewust doen, maar omdat we niet anders konden. Maar goed...... Denk niet dat mensen echt op andere inzichten komen als aan de ander kant professionele trol groepen, politici duur betaald worden door Rusland, om puur de vrijheid van europa af te breken.

Ach dat hele VK is altijd al een chaotisch land geweest, mensen verdienen weinig en gebruiken veel drank en drugs.
Dat was voor de EU, tijdens de EU en dat zal na de EU niet veranderen.
Alleen hun defensie hadden ze goed op orde, hoe dat tegenwoordig is weet ik niet.
pi_201701697
Er komen meer signalen dat Britse havens steeds meer verstopt beginnen te raken en moeite hebben om volle zeecontainers vanaf schepen een plek te geven, totdat ongeclaimde containers uiteindelijk door chauffeurs worden opgehaald.

Een gevolg: beperkte of geen plek voor lege containers die schepen weer naar Azië moeten brengen en hard nodig hebben gezien het container tekort in Azië. Maersk gaat met een schip lege containers in Felixstowe ophalen om vervolgens naar Rotterdam te brengen.

Men moet nu herhaaldelijk uitwijken om lege containers ergens een plek te kunnen geven.
Eerst was dit al in de grootste Britse haven Felixstowe het geval en nu ook London Gateway, nadat lege containers die in eerste instantie naar Felixstowe zouden gaan vervolgens naar London Gateway gingen.

quote:
It's all going 'tits-up' at UK box ports and, despite what Boris says, we can't fix it

The UK’s main container ports are overwhelmed with unclaimed imports and starting to refuse the restitution of empty boxes urgently needed back in Asia.[...]

“Unfortunately, we have no choice but to temporarily direct all empty units to Tilbury, Liverpool, Teesport and the port of Tyne,” it said, adding that the drop-off locations were “subject to change”, and suggested that customers “contact our restitution team before returning any containers”.[...]

One forwarder told The Loadstar the extra cost was as much as £500 ($680) per box.[...]

“It’s going very much ‘tits-up’ very rapidly, with knock-on effects causing greater disruption than the obvious congestion – it’s all being pushed back through the chain. This will be a major issue by next week, I suspect.”[...]

The diversions and lengthy delays in relay will constitute a serious threat to the UK's Christmas market.
quote:
Clogged-up Felixstowe's empties now clogging up London Gateway

London Gateway has shut its gates to some empty container flows after receiving a deluge of boxes diverted from Felixstowe, which had similar problems earlier in the week.[....]

In response, Maersk has put an extra loader into Felixstowe to clear empties from the east coast port. The 4,500 teu geared Maersk Cape Coast docked at Felixstowe’s Trinity Terminal yesterday to take on Maersk empties stacked up at the port.

A photo taken this week on shipspotting.com shows the empty vessel at anchor off Felixstowe, and according to AIS data, it is scheduled to depart Felixstowe for Rotterdam next week.[...]


[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 10-10-2021 11:07:52 ]
pi_201727603
Beetje bijpassende humor mag hier ook wel toch ;)

pi_201777153
De Britse regering heeft het Continent weer ontdekt :P
quote:
Britten staan ongelimiteerde cabotage toe om truckergebrek
CHAUFFEURSTEKORT
In de strijd tegen het truckerstekort rekt de Britse regering de cabotageregels flink op. In plaats van twee cabotageritten mogen buitenlandse chauffeurs straks ongelimiteerd cabotage uitvoeren binnen een tijdspanne van twee weken.

ERIK VERHEGGEN 15 oktober 2021 09:39
https://www.nt.nl/wegverv(...)oe-om-truckergebrek/
pi_201783233
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:31 schreef zakjapannertje het volgende:
De Britse regering heeft het Continent weer ontdekt :P
[..]
https://www.nt.nl/wegverv(...)oe-om-truckergebrek/
Kijk dat is de regie terugpakken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:41:30 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201799617
Het is een echte vechtscheiding aan het worden

https://www.telegraaf.nl/(...)soorlog-om-de-brexit

quote:
Column: houd maar rekening met een handelsoorlog om de Brexit
author avatar
Door STEFAN KOOPMAN

Vandaag, 14:31
in FINANCIEEL
Het is herfst, dus het is weer tijd om het over Brexit te hebben.

Net als in 2018, 2019 en 2020 zitten het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie ook dit jaar weer kissebissend aan tafel. De optimisten die dachten dat Brexit na het akkoord van vorig jaar 'klaar' was, zijn bedrogen uitgekomen, is deze week wel duidelijk geworden.

Premier Johnson en zijn Brexit-adjudant Frost (l.) leveren nog altijd slagen met de EU.

Het huidige geruzie roept bij mij in elk geval flashbacks van de vechtscheiding op
. In de komende maanden zal er vooral worden gesproken over hoe (en vooral, of) de altijd maar weer opkomende plooien van het Noord-Ierse strijdtoneel nog kunnen worden gladgestreken.

BEKIJK OOK:

Noord-Ierland opnieuw heet hangijzer in onderhandelingen EU en Londen
Ruimhartig
Woensdag deed de EU een verrassend ruimhartig openingsbod: als het aan Brussel ligt, kunnen de grenscontroles tussen Groot-Brittannië en Noord-Ierland flink worden versoepeld.

Het mes mag in de bureaucratische rompslomp, waardoor, onder meer, zo'n 80% van de dierlijke en plantaardige producten makkelijker de Ierse Zee kan oversteken.

Dat is een mooi startpunt, al weet Brussel op voorhand dat het voor de Britten waarschijnlijk niet genoeg is.
Omdat de buitengrens van de Europese markt ook dan dwars door de Ierse Zee loopt - iets wat de Britse onderhandelaars twee jaar geleden overigens donders goed wisten - doorklieft deze volgens premier Johnson en zijn adjudant, lord Frost, het soevereine Verenigd Koninkrijk.
Onmogelijk dus.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201870405
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 24 oktober 2021 @ 17:49:30 #132
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201886890
quote:
11s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[ twitter ]

Dat is best dichtbij
Waar denk je dat ons rioolwater uitkomt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201887128
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Waar denk je dat ons rioolwater uitkomt
Hier is dat gescheiden.
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:09:40 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201891742
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Hier is dat gescheiden.
En eerst door een rioolwaterzuivering gegaan, in UK is dat direct uit het riool de zee in. Heb voor de zuidkust gezeild, dan dobber je daar fijn en plots stinkt het verschrikkelijk een paar kilometer uit de kust, daar vaar je voorbij een rioolwater monding.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:35:09 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201895738
Edit
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 12:51:47 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201896564
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:14 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Die hebben ze in onze supermarkt in nederland ook voor de witlof, de bakken daaronder zitten gewoon vol met witlof in ons geval :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201931949
Frankrijk bestraft twee Britse vissersboten voor overtreden Brexitregels
Frankrijk heeft vannacht twee Britse vissersboten bestraft die aan het vissen waren voor de Franse kust bij Le Havre. Een van de boten werd door de autoriteiten naar de haven van de kustplaats gestuurd, en daar aan de ketting gelegd. De kapitein riskeert juridische stappen en de gevangen vis wordt mogelijk in beslag genomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201932702
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:42 schreef Aether het volgende:
Frankrijk bestraft twee Britse vissersboten voor overtreden Brexitregels
Frankrijk heeft vannacht twee Britse vissersboten bestraft die aan het vissen waren voor de Franse kust bij Le Havre. Een van de boten werd door de autoriteiten naar de haven van de kustplaats gestuurd, en daar aan de ketting gelegd. De kapitein riskeert juridische stappen en de gevangen vis wordt mogelijk in beslag genomen.
In principe zou het Franse besluit erop neer kunnen komen dat iedere lading door Calais aan een 100%-controle kan onderworpen om te kijken of nergens een garnaal of een ander visproduct in verstopt zit.

Dat betekent lege winkels met de kerst in het Verenigd Koninkrijk en popcorn eten in de EU.
pi_201933235
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:42 schreef Aether het volgende:
Frankrijk bestraft twee Britse vissersboten voor overtreden Brexitregels
Frankrijk heeft vannacht twee Britse vissersboten bestraft die aan het vissen waren voor de Franse kust bij Le Havre. Een van de boten werd door de autoriteiten naar de haven van de kustplaats gestuurd, en daar aan de ketting gelegd. De kapitein riskeert juridische stappen en de gevangen vis wordt mogelijk in beslag genomen.
-O-
pi_201933361
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_202243290
quote:
Britse regering was aan begin coronapandemie 'te druk' met Brexit
19 november 2021 08:50
Laatste update: een uur geleden

De Britse overheid was aan het begin van de coronapandemie "te druk" met het treffen van voorbereidingen voor een no-deal-Brexit. Daardoor was minder tijd en mankracht beschikbaar om plannen te maken voor wat te doen als er een crisissituatie - zoals de coronapandemie - zou uitbreken. Dat stelt de Britse toezichthouder National Audit Office (NAO) na onderzoek.
https://www.nu.nl/coronav(...)druk-met-brexit.html

-O-
pi_202361473
quote:
Het punt is vooral dat premier Boris Johnson had beloofd dat de Britten de controle over hun grenzen zouden terugkrijgen, met het vertrek van het VK uit de Europese Unie. Take back control. Maar dit jaar arriveerden er ineens drie keer zo veel migranten in bootjes als vorig jaar, en het jaar is nog niet eens voorbij. De regering komt zo eerder machteloos over dan in control.

Zondag belegt Frankrijk in Calais een minitop over de migrantenproblematiek, met België, Duitsland, Nederland en hoge ambtenaren uit Brussel. Maar de Britse minister van Binnenlandse Zaken Priti Patel is er niet meer bij. Parijs trok haar uitnodiging in nadat premier Boris Johnson Frankrijk had ontstemd door een publieke brief te versturen met oplossingen voor de migratieproblematiek. Hij stelde onder meer voor dat de Britten kunnen helpen met patrouilles aan de Franse kust – onacceptabel voor de Fransen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-dangerous-a4067037
-O-
  zaterdag 27 november 2021 @ 09:50:33 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202361930
quote:
Daar vraag je je af, is dit Boris Blunder in de bocht, of is het strategie van hem om er voor zijn eigen achterban goed uit te zien..
pi_202362542
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:


[quote]Hij stelde onder meer voor dat de Britten kunnen helpen met patrouilles aan de Franse kust –
quote:
Ik vraag me serieus af, wat denkt die regering, waarom zou frankrijk dat willen? Frankrijk is een vrijland dus iedereen mag uit reizen, dus waarom tegen houden, dat is vrijheidsberoving. En daarbij wat schiet Frankrijk ermee op?

[ Bericht 3% gewijzigd door Korenfok op 27-11-2021 13:21:33 ]
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:13:46 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202362747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daar vraag je je af, is dit Boris Blunder in de bocht, of is het strategie van hem om er voor zijn eigen achterban goed uit te zien..
Gelukkig is Engeland niet corrupt volgens Boris.

https://www.theguardian.c(...)donors-via-tax-haven
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:50 #147
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202364486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:
Hij stelde onder meer voor dat de Britten kunnen helpen met patrouilles aan de Franse kust – onacceptabel voor de Fransen.
Denk dat nog niet eens het grootste pijnpunt was, maar vooral dat Johnson voorstelde dat Frankrijk verplicht asielzoekers moet terugnemen zodat ze in het VK er van af zijn.

De extra toestroom van asielzoekers met het niet meer meedoen aan de Dublin Regulation was natuurlijk uiterst voorspelbaar. Het is nu een extra kans voor ze en die wordt dan ook gepakt, maar nu probeert Johnson doodleuk weer eventjes de Europese Unie en vooral Frankrijk met zijn probleem op te zadelen.
  vrijdag 17 december 2021 @ 14:28:32 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202663646
Conservatieven hebben een seat verloren in een by-election in een district dat sinds 1832 conservatief was. LibDem won met een overweldigende meerderheid in North Shropshire, een duidelijke waarschuwing aan Boris Blunder.
Haalt Boris de kerst?
pi_202663742
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Conservatieven hebben een seat verloren in een by-election in een district dat sinds 1832 conservatief was. LibDem won met een overweldigende meerderheid in North Shropshire, een duidelijke waarschuwing aan Boris Blunder.
Haalt Boris de kerst?
De kerst wel. Gewoon alles in lockdown of opschorten tot de omikron piek in de zomer is verdwenen. Hoe het dan verder gaat, tja. Persoonlijk vind ik Boris de ergste blunderaar sinds Douglas Haig, die alleen field Marshall werd om te voorkomen dat hij voor zijn militaire tactiek in WO1 zou worden gestraft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 17-12-2021 15:15:34 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:31 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202663848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:33 schreef Sabata het volgende:
Alexander Haig
Ik ken alleen een generaal Alexander Haig die niets met WO 1 te maken heeft en ik zou hem geen blunderaar noemen. Je bedoeld denk ik Douglas Haig, de slachter van de Somme, die was een Blunderaar met een grote B
pi_202664390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ken alleen een generaal Alexander Haig die niets met WO 1 te maken heeft en ik zou hem geen blunderaar noemen. Je bedoeld denk ik Douglas Haig, de slachter van de Somme, die was een Blunderaar met een grote B
Die bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor de correcte voornaam. Heb t aangepast
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_202742492
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:22:54 #154
1234 HiZ
Istanbullu
pi_202747135
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nee, dat ging niet goed, vandaar dat dat doorontwikkeld is naar wat nu de EU is. Zoals ook het Europees wisselkoersmechanisme te instabiel was en daarom een euro is ingevoerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europees_Wisselkoersmechanisme

Maar goed, de meeste mensen blijken het geheugen van een goudvis te hebben en hetgeen wat ze zich herinneren blijkt nogal nostalgisch te dus, dus dan krijg je allerlei flauwekul met hur durr EEG als mooi voorbeeld voorgeschoteld.
Verbaast me ook altijd; het idee dat de EEG werkte.
pi_202753873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ken alleen een generaal Alexander Haig die niets met WO 1 te maken heeft en ik zou hem geen blunderaar noemen. Je bedoeld denk ik Douglas Haig, de slachter van de Somme, die was een Blunderaar met een grote B
Is dat laatste nog steeds zo? Ik lees tegenwoordig weer wat genuanceerde berichten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202753913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 23:22 schreef HiZ het volgende:

[..]
Verbaast me ook altijd; het idee dat de EEG werkte.
Dit dus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 22 december 2021 @ 15:53:45 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202754489
Wat een duidelijk signaal is, waar zijn de Brexit succesverhalen in de Pro-Brexit pers?
  woensdag 22 december 2021 @ 16:30:42 #158
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_202755016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een duidelijk signaal is, waar zijn de Brexit succesverhalen in de Pro-Brexit pers?
De pond is zo stabiel als voorheen...
  woensdag 22 december 2021 @ 16:56:48 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202755415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een duidelijk signaal is, waar zijn de Brexit succesverhalen in de Pro-Brexit pers?
De effecten van Corona vertroebelen het beeld wel, maar er zijn weinig economische successen aan te wijzen en veel nadelen.

Zie bijv:
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-business-59741804
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 22 december 2021 @ 17:20:25 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202755700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:30 schreef Ciclon het volgende:

[..]
De pond is zo stabiel als voorheen...
Oh, en hoe is dat een succesverhaal voor Brexit?
  woensdag 22 december 2021 @ 17:20:46 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202755704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
De effecten van Corona vertroebelen het beeld wel, maar er zijn weinig economische successen aan te wijzen en veel nadelen.

Zie bijv:
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-business-59741804
Dat is wel duidelijk.
pi_203119347
UK ready to suspend Brexit deal if EU negotiations unsuccesful this week
https://www.highlandradio(...)succesful-this-week/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203119609
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:06 schreef Aether het volgende:
UK ready to suspend Brexit deal if EU negotiations unsuccesful this week
https://www.highlandradio(...)succesful-this-week/
ze blijven roepen en roepen. Maar Frost is al afgetreden, nu de volgende?
pi_203119829
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:06 schreef Aether het volgende:
UK ready to suspend Brexit deal if EU negotiations unsuccesful this week
https://www.highlandradio(...)succesful-this-week/
Dat kan wettelijk gezien helemaal niet zoals ze willen. Als ze dit doen dan riskeren ze een handelsoorlog met de EU en de VS en zegt de EU de handelsovereenkomst die ze nu hebben op.
pi_203121269
Ach, Truss heeft ambities om Johnson op te volgen als Prime Minister en probeert met dit soort stoere taal krediet op te bouwen bij de Brexit hardliners in haar partij. De handelsovereenkomsten die ze tot nu toe heeft afgesloten laten echter zien dat de Britten niet in een positie zijn hoge eisen af te dwingen.

Wel een beetje vreemd artikel trouwens:

quote:
The EU said it was "not too impressed" with the British Foreign Secretary's threat.
Het lijkt me sterk dat dit de officiële reactie was van de EU.
pi_204564895
quote:
Britse regering stelt sommige controles op invoer van goederen uit Europese Unie nog eens uit

De Britse regering stelt een aantal controles op de invoer van voedingsmiddelen uit de Europese Unie opnieuw uit. Deze keer tot eind 2023. De controles zijn een gevolg van de Brexit, de Britse uitstap uit de Europese Unie, en zouden vanaf juli van kracht worden. Maar volgens de Britse regering hebben de bedrijven het momenteel al moeilijk genoeg door de oorlog in Oekraïne en de stijgende energieprijzen.

Freek Willems
41 min
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ontroles-uitgesteld/

-O-
pi_204564996
quote:
Gaat nog leuk worden als de EU eind dit jaar biometrische controles invoert.
pi_204899931
quote:
'Johnson grijpt jubileum koningin aan om metrieke stelsel vaarwel te zeggen'

Voor velen is het vooral symboolpolitiek, maar voor premier Boris Johnson is het een gewichtige zaak. Aankomende week kondigt hij volgens Britse media aan dat het oude Imperial Standard System weer maatgevend wordt in het Verenigd Koninkrijk.

De Britten gebruiken een mix van hun eigen maatsysteem, dat ook de VS gebruikt, en het metrieke stelsel, dat het grootste deel van de wereld gebruikt. Zo meten ze afstand in voet en mijl, en drank in pints. Het metrieke stelsel kent meters, liters en grammen.

In de loop der jaren stapten de Britten vrijwillig al voor veel zaken over op het metrieke stelsel. Sinds 2000 was het in het VK ook verplicht voor winkeliers om metrieke eenheden te gebruiken bij goederen die per gewicht verkocht worden. Pounds en ounces werden kilo's en grammen. Het was niet verboden de Britse meeteenheden er ook bij te zetten, maar de metrische eenheden werden verplicht.

Platinum jubileum
De reden? Regelgeving van de Europese Unie. En dat drukte al langere tijd zwaar op het gemoed van Brexit-minnende Britten. In 2019 gaf Johnson Brexit-voorstanders al nieuwe hoop door te beloven dat het imperiale systeem weer de ruimte zou krijgen. Meten in pounds en ounces is een "oude vrijheid" en er zou "een nieuw tijdperk van vrijgevigheid en tolerantie" aanbreken richting het eigen meetstelsel.

Dat tijdperk lijkt vrijdag te beginnen en het valt samen met de vieringen van het zeventigjarig jubileum van koningin Elizabeth (net als de rest van de wereld meten de Britten tijd in jaren). Afgelopen februari was het daadwerkelijke jubileum, maar er zijn het hele jaar vieringen. Van 2 tot en met 5 juni is het hoogtepunt: een extra lang feestweekend.

Winkeliers krijgen weer de volledige vrijheid om iemand bijvoorbeeld tien pond grutten en kaas te verkopen, in plaats van kilo's. Overigens mogen gewichten ook metrisch aangeduid blijven worden. Britten kunnen dus gewoon blijven meten met twee maten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 29 mei 2022 @ 12:55:24 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204900077
Over symboolpolitiek gesproken... :')
  zondag 29 mei 2022 @ 14:53:01 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204901415
Het imperial system :')_!
Resistance is futile.
  zondag 29 mei 2022 @ 15:14:24 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204902019
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:36 schreef Aether het volgende:
een gewichtige zaak
[..]
tien pond grutten en kaas te verkopen

Britten kunnen dus gewoon blijven meten met twee maten.
Daar heeft iemand zitten gniffelen om zijn eigen artikel
Maar hij heeft er eentje gemist

quote:
Kippen in een Londense supermarkt. Het gewicht is weergegeven in kilo's
Had ie beter kunnen schrijven,
quote:
Kippen in een Londense supermarkt. Het gewicht is weergegeven in kilo's, de prijs in Pond
Die was wel weer grappig geweest
quote:
De Britten gebruiken een mix van hun eigen maatsysteem, dat ook de VS gebruikt
Dit klopt niet, het Amerikaanse en het Britse systeem wijkt van elkaar af
pi_204911499
https://www.msn.com/en-gb(...)40dca8f01927b6156577

Ja die willen vast heel graag naar het fantastische beloofde land. Die Pratel is soms nog erger dan Bojo.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205043532
Brits wetsvoorstel ingediend om Brexit-afspraken Noord-Ierland eenzijdig te wijzigen
https://nos.nl/l/2432556

De Britse regering heeft een wetsvoorstel ingediend waarmee afspraken uit het Brexit-akkoord met de Europese Unie over handel met Noord-Ierland eenzijdig aangepast kunnen worden. De EU heeft bij monde van vicevoorzitter van de Europese Commissie Maros Sefcovic ontstemd gereageerd op het Britse wetsvoorstel. Er wordt niet opnieuw onderhandeld met het Verenigd Koninkrijk, zo liet de Slowaak weten op een persconferentie.

De precieze inhoud van het wetsvoorstel, dat door buitenlandminister Liz Truss is ingediend in het Britse parlement, is nog niet bekend. Het gaat hoe dan ook sowieso één tot anderhalf jaar duren voordat het Britse parlement de wet heeft aangenomen en het wetsvoorstel kan ook nog stranden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205262450
Portsmouth’s £25m border post stands empty after minister’s imports U-turn
https://www.theguardian.c(...)st-eu-imports-brexit

quote:
Built over the past 18 months at a cost of £25m, a cost shared by the taxpayer and the port’s owner, Portsmouth city council, the high-specification facility should be in its inaugural week of use, handling post-Brexit checks on imports of animal, plant and forestry products arriving from the EU.

The building stands empty and silent, however, following the government’s decision in April to delay, probably for good, the introduction of physical inspections of fresh meat, fruit, vegetables and plants from the EU.

The British Ports Association (BPA), a lobby group for the industry, calculates that at least £450m of taxpayers’ money has been spent on these now mostly unwanted new border control facilities. This includes the £200m government fund for buildings at ports, as well as an estimated £250m spent by the government on building 10 inland border facilities, in places such as Dover and Holyhead where there is not space for a checkpoint next to the terminal. These buildings will be difficult to repurpose.
Minimaal £450 miljoen weggegooid, echt hilarisch wat een totale geldverkwisting dit weer is. Waar zijn die Britten in hemelsnaam aan begonnen :')
pi_205262513
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 juli 2022 @ 23:19:53 #176
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205262583
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:12 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Geoffrey Betts, the managing director of a small office supplies business in Marlow, Buckinghamshire, voted to leave the EU in 2016:
“I thought we would be like … ‘here we go, here we go. We are going to become the most competitive country in Europe and we are going to be encouraging business.’
..
“Now I think: ‘What have we done?’”, he said.

Een keuze gebouwd op leugens, xenofobie en cambridge analytica. -O-
pi_205262593
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:12 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Wederom een daverend succes van de rechtspopulisten....

De mensen die erop (zouden) stemmen verdienen alle eer hiervoor.
pi_205262625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Geoffrey Betts, the managing director of a small office supplies business in Marlow, Buckinghamshire, voted to leave the EU in 2016:
“I thought we would be like … ‘here we go, here we go. We are going to become the most competitive country in Europe and we are going to be encouraging business.’
..
“Now I think: ‘What have we done?’”, he said.

Een keuze gebouwd op leugens, xenofobie en cambridge analytica. -O-
quote:
The switch means that, 18 months on, he has retained a decent slice of trade with customers inside the EU. But because his goods are now distributed from the Dutch depot, tax revenues which would have gone to the UK exchequer now go to the Dutch government instead. Jobs have been created in Holland, not here. Goods that would have been transported from the UK – and created work and employment here – are instead sent direct from the Netherlands to EU destinations, including Ireland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205268348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 23:25 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Zie je wel dat er winnaars zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 16:58:05 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205268382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zie je wel dat er winnaars zijn.
Je ziet het pas als je het ziet, he? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 7 juli 2022 @ 17:26:10 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205268623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 16:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je ziet het pas als je het ziet, he? ;)
Eigenlijk hadden we ze moeten aanmoedigen :')

Maar voor de EU als geheel is dit geen winst, ook al zijn er her en der wat punten waarop bijv NL individueel profiteert.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205268642
EU scraps 115 grants for UK scientists and academics amid Brexit row
https://www.theguardian.c(...)academics-brexit-row
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205510986
Why are there long Eurostar queues at St Pancras? Operator’s Brexit fears are being realised
https://www.euronews.com/(...)s-are-being-realised
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205623246
Britain is becoming an ‘emerging market country,’ analyst says
https://www.cnbc.com/2022(...)ry-analyst-says.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206156977
quote:
Brexin?

In het Verenigd Koninkrijk zelf zullen mensen de crisis natuurlijk merken. En hoewel we de crisis daar in Nederland minder zullen voelen dan voorheen vanwege de brexit, denkt De Waard dat we er wel iets van zullen gaan merken. "Nederlandse producten worden in Groot-Brittannië peperduur. Er komt bijvoorbeeld heel veel groente uit Nederland", zegt De Waard.

"Als ik mag speculeren, is mijn prognose dat als Truss er zo'n janboel van blijft maken en wordt weggestemd, haar opvolger mogelijk weer bij de EU wil. Ze wilden in de jaren 70 ook lid worden toen het misging", vertelt De Waard. "Hopelijk zullen Ursula von der Leyen en Frans Timmermans de Britten dan duidelijk maken dat zij na Turkije, Moldavië en Oekraïne in de rij moeten aanschuiven."
https://eenvandaag.avrotr(...)ss-wordt-weggestemd/

-O-
pi_206176189
quote:
Wachtlijst van 6,5 miljoen patiënten
Tegelijk woedt er een crisis in de gezondheidszorg. Mensen moeten vaak uren wachten op een ambulance en de wachtlijsten voor de ziekenhuizen tellen inmiddels 6,5 miljoen patiënten. Zo goed als alle openbare ziekenhuizen kampen met een groot tekort aan personeel, voor een deel te wijten aan de Brexit en het vertrek van duizenden Oost-Europese dokters en verpleegkundigen. Intussen is het nog altijd wachten op de extra financiering en de 50.000 beloofde verpleegkundigen uit het verkiezingsprogramma van voormalig premier Boris Johnson in 2019.

Overigens is Truss al de vierde conservatieve premier in 12 jaar die het roer overneemt, van haar voorgangers heeft niemand de eindmeet gehaald. Ook dat heeft alles te maken met de Brexit, die de conservatieve partij verscheurd heeft. David Cameron en Theresa May - tegenstanders van de EU-uitstap - beten er allebei hun tanden op stuk. Johnson, die premier werd dankzij zijn steun voor de Brexit, kon zijn termijn niet uitdoen vanwege zijn eigen fratsen. Veel concrete voordelen van de Brexit hebben de Britten voorlopig nog niet gezien.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)chuwingen-van-het-i/

-O-
pi_206177963
quote:
De suggestie dat toetreden tot de EU een soort van wachtrij is waarbij het Verenigd Koninkrijk op haar beurt moet wachten is niet direct op feiten gebaseerd. Daarentegen zal moeten wachten in een queue vast een geruststellend effect hebben op het VK.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_206212723
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 13:25 schreef zakjapannertje het volgende:
en het vertrek van duizenden Oost-Europese dokters en verpleegkundigen.
Zijn die zo belangrijk in het VK? Ondanks de EU zien we dat in Nederland niet.
pi_206360386
quote:
Vijf jaar stilstand

De Britse economie staat er simpelweg slecht voor, zegt Stefan Koopman, econoom bij de Rabobank en gespecialiseerd in de Britse economie en de brexit. "De Britten vergelijken zichzelf graag met de andere landen van de G7, een groep met zeven grote economieën. Van die zeven landen heeft het Verenigd Koninkrijk als enige een economie die nog niet groter is dan vóór de pandemie."

Inmiddels hebben ook de Britten te maken met een energiecrisis, een torenhoge inflatie en een sterk verminderde koopkracht. "De verwachting is dat de Britse economie vanaf nu in een recessie zal belanden, een periode van economische krimp." Waarschijnlijk zal de economie pas ver in 2024 op het niveau van 2019 zijn, zegt Koopman. "Vijf jaar lang stonden ze dus als het ware stil en dat is uniek."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)igd-koninkrijk-groot

-O-
pi_206360513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Zijn die zo belangrijk in het VK? Ondanks de EU zien we dat in Nederland niet.
Die zaten al eerder in dat treintje omdat ook door lage loon buitenlanders te laten doen. Plus Engels is makkelijker te leren dan Nederlands. In het Engels tegen dementen praten in NL is vrij kansloos.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206374617
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206374775
Hoe gaat het met de brexit inmiddels? Elke Brit weer een beetje rijker geworden?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206787416
quote:
Hooggerechtshof: Schotland mag geen referendum houden over onafhankelijkheid
https://nos.nl/l/2453545

Schotland mag voorlopig geen referendum houden over Schotse onafhankelijkheid. Het Britse Hooggerechtshof stelt unaniem dat het Schotse parlement zo'n referendum niet zonder toestemming van de regering in Londen mag organiseren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206797891
quote:
Dat is het belangrijkste punt", zei de ex-premier, eraan toevoegend dat de EU het daarna "briljant heeft gedaan". "Ze zijn verenigd. De sancties waren streng."
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65616454

-O-
pi_207420811
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207531982
quote:
Harde woorden
Maar niet alleen voor Londen was de Brexit een slechte zaak, de uitstap uit de EU "heeft onze economie verzwakt, onze Unie gebroken en onze reputatie bezoedeld" aldus Sadiq Khan. "De Brexit werkt niet", is zijn harde conclusie en het is tijd dat de regering dat eindelijk inziet en toegeeft.

Toch valt een deel van de schade nog te herstellen, denkt burgemeester Khan, als Groot-Brittannië zijn handelsregels opnieuw beter afstemt op de Europese Unie. Daarom roept hij de regering op om "een pragmatisch debat te houden over de voordelen van deelname aan de douane-unie en de interne markt."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-brexit-is-mislukt/

-O-
pi_207579317
quote:
Oud-Brexitonderhandelaar EU over Londen: ‘Het is moeilijk onderhandelen met mensen die niet weten waar ze heen willen’

Stefaan De Rynck Het bewijs dat het vertrek van de Britten uit de EU een vergissing was is alleen maar gegroeid, zegt De Rynck, die een boek over Brexit schreef. „Ze hebben nu méér bureaucratie, niet minder.”
Caroline de Gruyter
15 januari 2023 om 16:40
Leestijd 5 minuten

https://www.nrc.nl/nieuws(...)heen-willen-a4154246

-O-
pi_207796425
Drie jaar na Brexit wachten de Britten nog steeds op de voordelen
https://nos.nl/l/2461996
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:13:43 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207797896
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:11 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Mick Lynch _O_
Resistance is futile.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:14:41 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207797919
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 20:05 schreef Aether het volgende:
Drie jaar na Brexit wachten de Britten nog steeds op de voordelen
https://nos.nl/l/2461996
Ik begin zo onderhand toch wel medelijden te krijgen. Dit wisten de doorsnee Britten echt niet van tevoren. En de Schotten zijn er zomaar in meegezogen.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage woensdag 1 februari 2023 @ 20:04:01 #201
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_207810166
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik begin zo onderhand toch wel medelijden te krijgen. Dit wisten de doorsnee Britten echt niet van tevoren. En de Schotten zijn er zomaar in meegezogen.
Daarom moet Schotland worden bevrijd en EU te worden
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_207810666
quote:
'Toenadering Brussel en Verenigd Koninkrijk over kwestie Noord-Ierland'
https://nos.nl/l/2462026

De Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk naderen een akkoord over de douane-unie, waarmee mogelijk een oplossing in zicht is voor de aparte status van Noord-Ierland na de Brexit. Dat meldt de Britse krant The Times.

Brussel zou een voorstel van de Britten hebben goedgekeurd om geen routinecontroles uit te voeren op producten die bedoeld zijn voor Noord-Ierland.

[…]


[ Bericht 8% gewijzigd door Aether op 01-02-2023 21:22:32 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208159580
quote:
Britse premier Sunak morgen in gesprek met Brussel over Brexit
https://nos.nl/l/2465411

De Britse premier Rishi Sunak gaat morgen rond de tafel met de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, om te onderhandelen over het zogenoemde Noord-Ierland-protocol. De twee zullen spreken over een "scala aan complexe kwesties" rond het protocol, onderdeel van de Brexitdeal.

Over een aangepast Noord-Ierland-protocol wordt al langere tijd gesproken en die aanpassing is naar alle waarschijnlijkheid ophanden. Eerder vandaag zei de Britse vicepremier Raab al tegen de BBC dat er recentelijk "veel vooruitgang" geboekt is in de gesprekken met de EU. "Maar we zijn er nog niet".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208168551
quote:
Britten bereiken akkoord met Brussel over aanpassing Noord-Ierland-protocol
https://nos.nl/artikel/24(...)ord-ierland-protocol

De Britse regering heeft een akkoord bereikt met Brussel over het zogenoemde Noord-Ierland-handelsprotocol. De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, was voor de onderhandelingen vandaag naar Londen gereisd.

De Britse premier Sunak en Von der Leyen zullen in Windsor, buiten Londen, hun handtekening onder het akkoord zetten. Om 19.30 uur Nederlandse tijd geeft Sunak een toelichting in het Britse parlement.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208170136
Mooi dat de EU en het VK gewoon pragmatisch blijven onderhandelen.
pi_208171900
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mooi dat de EU en het VK gewoon pragmatisch blijven onderhandelen.
Sunak moest wel iets doen. Biden komt ook bij hem langs straks.
quote:
Politiek is het akkoord wel een doorbraak in de eerste plaats voor de eerste minister van het Verenigd Koninkrijk Rishi Sunak. "In de regering van Sunak zitten veel minder harde brexiteers dan in de regering van Boris Johnson en Liz Truss. Rishi Sunak voelt ook de druk van de Britse economie. Die doet het helemaal niet goed. De groeicijfers voor 2023 zijn lager dan die van Rusland. Sunak heeft een akkoord nodig zodanig dat de handel tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie vlot kan verlopen."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-grens-maar-hamvraa/
pi_210683734
U.K. finally rejoins Horizon Europe research funding scheme
https://www.science.org/c(...)earch-funding-scheme

The U.K. government announced this morning it will rejoin the European Union’s ¤95 billion research funding program known as Horizon Europe. The move gives U.K. scientists access to a major source of grants they had benefited from before their country pulled out of the EU in early 2020. After years of Brexit-induced uncertainty and despair, the United Kingdom and the European Commission say they have reached an “agreement in principle” over a deal for the U.K. to benefit again from the scheme.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')