Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.quote:Op maandag 27 september 2021 22:08 schreef Aether het volgende:
Dutch trucker union representative: EU workers won’t help UK “out of the sh*t”
https://trans.info/en/dut(...)t-of-the-sh-t-255992
Edwin Atema of the Dutch FNV union, which represents lorry drivers in the Netherlands, has stunned listeners of BBC Radio 4 by swearing live on air. During an interview broadcast live this morning, the FNV's head of research and enforcement made it clear that there are major issues with the haulage industry throughout Europe, but also warned Britain that “the EU workers we speak to will not go to the UK for a short term visa to help UK out of the sh*t they created themselves."
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.quote:Op maandag 27 september 2021 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.
Misschien hadden ze in Engeland wat meer plannen moeten maken voor ná de Brexit
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.quote:Op maandag 27 september 2021 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als voorbeeld neem ik potten met groente van 1kg.
Een vrachtwagen neemt 20.000 van die potten mee.
De chauffeur krijgt i.p.v 100 pond per dag 300 pond per dag.
Dan wordt die 200 pond verdeeld over die 20.000 potten, als ik er vanuit gaat dat hij 1 rit per dag doet.
200÷20.000=0,01
Hoezo onbetaalbaar?
Het is m'n werkquote:Op maandag 27 september 2021 23:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.
Dit is al jaren normaal. Swapping noemen ze dat. Kan best zijn dat dit inderdaad aan Europese zijde opgevangen zal worden. En er is ook nog zoiets als unaccompanied, een trailer wordt dan door een Britse chauffeur in een UK haven afgezet en door het ferry bedrijf in een Nederlandse/Belgische haven gedropt en opgehaald door een Europese chauffeur. Dit is echt niet zonder risico's, zulke oplossingen gebruik je bij voorkeur voor lege trailers. Voor trailers vol met laptops, zorg je dat de chauffeurs erbij blijven.quote:Op maandag 27 september 2021 08:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat veel trailers afgekoppeld worden in de havens en dat in England de trailers opgehaald worden door Engelse chauffeurs die het naar de plaats van bestemming gaan brengen.
Dat vanwege de lange wachttijden in de haven.
Prima plan natuurlijk maar dat vereist wel extra mankracht die ze dus niet hebben.
Als het echt je werk is, dan hoor je beter te weten. Schaam je.quote:
Plannen? Waarom? Je roept heel hard sovereignty en Rule Brittania en alles komt goed, toch?quote:Op maandag 27 september 2021 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.
Misschien hadden ze in Engeland wat meer plannen moeten maken voor ná de Brexit
Ja, maar als je alleen maar een tijdelijke verblijfsvergunning voor zes maanden krijgt en op het vasteland een vaste baan hebt ga je dan de gok nemen voor een paar maanden? Zeker gezien de omstandigheden aldaar. Maanden waarin je dan ook moet wonen in het VK, natuurlijk, ook een dingetje daar, het is niet alleen Nederland wat hoge woonlasten heeft.quote:Op maandag 27 september 2021 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.
quote:VK leidt militairen op om bij te kunnen springen bij brandstofcrisis
Groot-Brittannië gaat een beperkt aantal chauffeurs van militaire tankwagens een gespecialiseerde training geven om te helpen met de aanhoudende brandstofcrisis. Zij zullen worden ingezet als de crisis de komende dagen niet afneemt, maakte het ministerie van Economische Zaken maandagavond bekend.
"Hoewel de brandstofindustrie verwacht dat de vraag de komende dagen weer op het normale niveau zal komen, is het terecht dat we deze, gevoelig liggende voorzorgsmaatregel nemen", aldus de Britse minister van Economische Zaken Kwasi Kwarteng. "Indien nodig zal de inzet van militair personeel de toeleveringsketen voorzien van extra capaciteit als tijdelijke maatregel om de druk te verlichten die wordt veroorzaakt door pieken in de lokale vraag naar brandstof."
Ja dat gebeurd al jaren maar dat is sinds de brexit enorm toegenomen.quote:Op maandag 27 september 2021 23:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit is al jaren normaal. Swapping noemen ze dat. Kan best zijn dat dit inderdaad aan Europese zijde opgevangen zal worden. En er is ook nog zoiets als unaccompanied, een trailer wordt dan door een Britse chauffeur in een UK haven afgezet en door het ferry bedrijf in een Nederlandse/Belgische haven gedropt en opgehaald door een Europese chauffeur. Dit is echt niet zonder risico's, zulke oplossingen gebruik je bij voorkeur voor lege trailers. Voor trailers vol met laptops, zorg je dat de chauffeurs erbij blijven.
Ja dat zal ik gaan doen.quote:Op maandag 27 september 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als het echt je werk is, dan hoor je beter te weten. Schaam je.
Vergelijkbaar met topadvocaten of met wat ze in de sociale advocatuur verdienen? Dat maakt nogal een verschil. En Pjotr de Pool die gewoon simpele ritjes voor de supermarkt doet zal daar wel niet bij horen vermoed ik zo.quote:Op maandag 27 september 2021 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.
Oh, dat ie Shit zei deed de luisteraars sidderen? Niet dat wat hij vertelde is de reuring over?quote:Op maandag 27 september 2021 22:08 schreef Aether het volgende:
Dutch trucker union representative: EU workers won’t help UK “out of the sh*t”
https://trans.info/en/dut(...)t-of-the-sh-t-255992
Edwin Atema of the Dutch FNV union, which represents lorry drivers in the Netherlands, has stunned listeners of BBC Radio 4 by swearing live on air. During an interview broadcast live this morning, the FNV's head of research and enforcement made it clear that there are major issues with the haulage industry throughout Europe, but also warned Britain that “the EU workers we speak to will not go to the UK for a short term visa to help UK out of the sh*t they created themselves."
Tja, je moet wel standaarden hebben, he?quote:Op dinsdag 28 september 2021 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh, dat ie Shit zei deed de luisteraars sidderen? Niet dat wat hij vertelde is de reuring over?
Maar het heeft allemaal niets met brexit te maken....quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat daar lekker. Je hoort en leest verhalen over vechtende mensen bij benzinestations. Tankwagens die gestalkt worden. Benzine die uit andere auto's gestolen wordt. Bijna Mad Max taferelen.
Het is de schuld van de media en de bevolking. Aldus de Britse regering.quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar het heeft allemaal niets met brexit te maken....
Met zelf enige ervaring in de sector (wel achter het stuur) ben ik wel benieuwd waarom deze suggestie niet kan werken/kan kloppen? Het loon van de chauffeur zit ergens verstopt in de vrachtprijzen, en die liggen voor langere tijd vast vermoed ik, maar de gedachte is toch niet zo gek?quote:Op maandag 27 september 2021 23:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.
Deels wel, natuurlijk, het is net als met het wc papier hier tijdens de eerste lockdown (hoewel dit in het VK vaak grotere vormen aanneemt dan hier overigens), er zijn inderdaad tekorten maar zodra dat in de pers verschijnt lijkt het hele land in een paniek aanval naar de pomp te rennen waarop de tekorten ineens echt een probleem worden.quote:Op dinsdag 28 september 2021 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is de schuld van de media en de bevolking. Aldus de Britse regering.
Dat is waar. Toch zou een betrouwbare regering er voor moeten zorgen dat een bullwhip effect niet mogelijk is bij een essentieel product zoals benzine.quote:Op dinsdag 28 september 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deels wel, natuurlijk, het is net als met het wc papier hier tijdens de eerste lockdown (hoewel dit in het VK vaak grotere vormen aanneemt dan hier overigens), er zijn inderdaad tekorten maar zodra dat in de pers verschijnt lijkt het hele land in een paniek aanval naar de pomp te rennen waarop de tekorten ineens echt een probleem worden.
Maar achter de headlines zit een groot structureel probleem in het VK, voor covid en Brexit was er al een tekort van 100.000 vrachtwagen chauffeurs en dat tekort werd eerst door Europese chauffeurs voldoende ingevuld om niet zichtbaar te zijn maar nu die het VK mijden in combinatie met covid (er is een jaar lang geen groot rijbewijs examen gedaan omdat de examens stilgelegd zijn door covid) wordt het nu in alle sectoren zichtbaar, het is niet alleen brandstof waar er een probleem ligt.
Tja...je praat over structurele problemen die grotendeels veroorzaakt worden door minstens een decennium overheidsbeleid en ideologie waarbij ook nog Brexit, een nogal belangrijk ding voor deze regering, een rol speelt waarbij dat laatste vooral niet gezegd mag worden door diezelfde regering.quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch zou een betrouwbare regering er voor moeten zorgen dat een bullwhip effect niet mogelijk is bij een essentieel product zoals benzine.
Ja kom op man, zo simplistisch als 20.000 potten in een vrachtwagen is transport echt zelden. Dus voor vakkennis krijg je geen duimpje omhoog, helaas.quote:Op dinsdag 28 september 2021 07:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat zal ik gaan doen.
Bij het volgende positieve functioneringsgesprek zal ik tegen mijn werkgever zeggen dat hij er helemaal naast zit want volgens iemand op fok moet ik me schamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |