abonnement Unibet Coolblue
pi_201546442
Dutch trucker union representative: EU workers won’t help UK “out of the sh*t”
https://trans.info/en/dut(...)t-of-the-sh-t-255992

Edwin Atema of the Dutch FNV union, which represents lorry drivers in the Netherlands, has stunned listeners of BBC Radio 4 by swearing live on air. During an interview broadcast live this morning, the FNV's head of research and enforcement made it clear that there are major issues with the haulage industry throughout Europe, but also warned Britain that “the EU workers we speak to will not go to the UK for a short term visa to help UK out of the sh*t they created themselves."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201546568
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 22:08 schreef Aether het volgende:
Dutch trucker union representative: EU workers won’t help UK “out of the sh*t”
https://trans.info/en/dut(...)t-of-the-sh-t-255992

Edwin Atema of the Dutch FNV union, which represents lorry drivers in the Netherlands, has stunned listeners of BBC Radio 4 by swearing live on air. During an interview broadcast live this morning, the FNV's head of research and enforcement made it clear that there are major issues with the haulage industry throughout Europe, but also warned Britain that “the EU workers we speak to will not go to the UK for a short term visa to help UK out of the sh*t they created themselves."
Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.

Misschien hadden ze in Engeland wat meer plannen moeten maken voor ná de Brexit :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201546845
Bijna elk nadeel heeft zo zijn voordeel. De vraag naar EV's zal hierdoor wellicht toenemen.

Electric car interest soars as britons confront fuel shortage
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 27 september 2021 @ 23:11:18 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201547069
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.

Misschien hadden ze in Engeland wat meer plannen moeten maken voor ná de Brexit :')
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.
Resistance is futile.
  maandag 27 september 2021 @ 23:14:39 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201547114
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als voorbeeld neem ik potten met groente van 1kg.
Een vrachtwagen neemt 20.000 van die potten mee.
De chauffeur krijgt i.p.v 100 pond per dag 300 pond per dag.
Dan wordt die 200 pond verdeeld over die 20.000 potten, als ik er vanuit gaat dat hij 1 rit per dag doet.
200÷20.000=0,01
Hoezo onbetaalbaar?
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.
Resistance is futile.
pi_201547140
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 23:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.
Het is m'n werk :D
  maandag 27 september 2021 @ 23:26:17 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201547190
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 08:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb gehoord dat veel trailers afgekoppeld worden in de havens en dat in England de trailers opgehaald worden door Engelse chauffeurs die het naar de plaats van bestemming gaan brengen.
Dat vanwege de lange wachttijden in de haven.
Prima plan natuurlijk maar dat vereist wel extra mankracht die ze dus niet hebben.
Dit is al jaren normaal. Swapping noemen ze dat. Kan best zijn dat dit inderdaad aan Europese zijde opgevangen zal worden. En er is ook nog zoiets als unaccompanied, een trailer wordt dan door een Britse chauffeur in een UK haven afgezet en door het ferry bedrijf in een Nederlandse/Belgische haven gedropt en opgehaald door een Europese chauffeur. Dit is echt niet zonder risico's, zulke oplossingen gebruik je bij voorkeur voor lege trailers. Voor trailers vol met laptops, zorg je dat de chauffeurs erbij blijven.
Resistance is futile.
  maandag 27 september 2021 @ 23:27:26 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201547202
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is m'n werk :D
Als het echt je werk is, dan hoor je beter te weten. Schaam je.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 00:55:08 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201547601
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Een tijdelijk visa lijkt me voor de meesten ook totaal niet aantrekkelijk. Dat is interessant als je in de EU geen werk kan krijgen, maar daar is absoluut geen sprake van, integendeel zelfs.

Misschien hadden ze in Engeland wat meer plannen moeten maken voor ná de Brexit :')
Plannen? Waarom? Je roept heel hard sovereignty en Rule Brittania en alles komt goed, toch? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 00:56:59 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201547604
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.
Ja, maar als je alleen maar een tijdelijke verblijfsvergunning voor zes maanden krijgt en op het vasteland een vaste baan hebt ga je dan de gok nemen voor een paar maanden? Zeker gezien de omstandigheden aldaar. Maanden waarin je dan ook moet wonen in het VK, natuurlijk, ook een dingetje daar, het is niet alleen Nederland wat hoge woonlasten heeft.

En wat betreft de lonen, daar hoor je nogal verschillende zaken over, deze Britse chauffeur zegt dat hij heel slecht betaald krijgt:

https://www.theguardian.c(...)-driver-on-uk-crisis
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201547649
quote:
VK leidt militairen op om bij te kunnen springen bij brandstofcrisis

Groot-Brittannië gaat een beperkt aantal chauffeurs van militaire tankwagens een gespecialiseerde training geven om te helpen met de aanhoudende brandstofcrisis. Zij zullen worden ingezet als de crisis de komende dagen niet afneemt, maakte het ministerie van Economische Zaken maandagavond bekend.

"Hoewel de brandstofindustrie verwacht dat de vraag de komende dagen weer op het normale niveau zal komen, is het terecht dat we deze, gevoelig liggende voorzorgsmaatregel nemen", aldus de Britse minister van Economische Zaken Kwasi Kwarteng. "Indien nodig zal de inzet van militair personeel de toeleveringsketen voorzien van extra capaciteit als tijdelijke maatregel om de druk te verlichten die wordt veroorzaakt door pieken in de lokale vraag naar brandstof."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201547954
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 23:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit is al jaren normaal. Swapping noemen ze dat. Kan best zijn dat dit inderdaad aan Europese zijde opgevangen zal worden. En er is ook nog zoiets als unaccompanied, een trailer wordt dan door een Britse chauffeur in een UK haven afgezet en door het ferry bedrijf in een Nederlandse/Belgische haven gedropt en opgehaald door een Europese chauffeur. Dit is echt niet zonder risico's, zulke oplossingen gebruik je bij voorkeur voor lege trailers. Voor trailers vol met laptops, zorg je dat de chauffeurs erbij blijven.
Ja dat gebeurd al jaren maar dat is sinds de brexit enorm toegenomen.
En dat doen ze uiteraard niet met laptops
pi_201547970
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als het echt je werk is, dan hoor je beter te weten. Schaam je.
Ja dat zal ik gaan doen.
Bij het volgende positieve functioneringsgesprek zal ik tegen mijn werkgever zeggen dat hij er helemaal naast zit want volgens iemand op fok moet ik me schamen.
pi_201549197
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Chauffeurs in de UK kunnen nu lonen krijgen vergelijkbaar met bijvoorbeeld advocaten. Best aantrekkelijk.
Vergelijkbaar met topadvocaten of met wat ze in de sociale advocatuur verdienen? Dat maakt nogal een verschil. En Pjotr de Pool die gewoon simpele ritjes voor de supermarkt doet zal daar wel niet bij horen vermoed ik zo.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:23:37 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201549314
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 22:08 schreef Aether het volgende:
Dutch trucker union representative: EU workers won’t help UK “out of the sh*t”
https://trans.info/en/dut(...)t-of-the-sh-t-255992

Edwin Atema of the Dutch FNV union, which represents lorry drivers in the Netherlands, has stunned listeners of BBC Radio 4 by swearing live on air. During an interview broadcast live this morning, the FNV's head of research and enforcement made it clear that there are major issues with the haulage industry throughout Europe, but also warned Britain that “the EU workers we speak to will not go to the UK for a short term visa to help UK out of the sh*t they created themselves."
Oh, dat ie Shit zei deed de luisteraars sidderen? Niet dat wat hij vertelde is de reuring over?
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 10:45:35 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201549578
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh, dat ie Shit zei deed de luisteraars sidderen? Niet dat wat hij vertelde is de reuring over?
Tja, je moet wel standaarden hebben, he? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201550285
Het gaat daar lekker. Je hoort en leest verhalen over vechtende mensen bij benzinestations. Tankwagens die gestalkt worden. Benzine die uit andere auto's gestolen wordt. Bijna Mad Max taferelen.
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:57:18 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201550302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat daar lekker. Je hoort en leest verhalen over vechtende mensen bij benzinestations. Tankwagens die gestalkt worden. Benzine die uit andere auto's gestolen wordt. Bijna Mad Max taferelen.
Maar het heeft allemaal niets met brexit te maken....
pi_201550330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar het heeft allemaal niets met brexit te maken....
Het is de schuld van de media en de bevolking. Aldus de Britse regering.
pi_201550582
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 23:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Zeg dan niets, als je niks van transport en supply chain weet.
Met zelf enige ervaring in de sector (wel achter het stuur) ben ik wel benieuwd waarom deze suggestie niet kan werken/kan kloppen? Het loon van de chauffeur zit ergens verstopt in de vrachtprijzen, en die liggen voor langere tijd vast vermoed ik, maar de gedachte is toch niet zo gek?
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 13:57:24 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201551615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is de schuld van de media en de bevolking. Aldus de Britse regering.
Deels wel, natuurlijk, het is net als met het wc papier hier tijdens de eerste lockdown (hoewel dit in het VK vaak grotere vormen aanneemt dan hier overigens), er zijn inderdaad tekorten maar zodra dat in de pers verschijnt lijkt het hele land in een paniek aanval naar de pomp te rennen waarop de tekorten ineens echt een probleem worden.

Maar achter de headlines zit een groot structureel probleem in het VK, voor covid en Brexit was er al een tekort van 100.000 vrachtwagen chauffeurs en dat tekort werd eerst door Europese chauffeurs voldoende ingevuld om niet zichtbaar te zijn maar nu die het VK mijden in combinatie met covid (er is een jaar lang geen groot rijbewijs examen gedaan omdat de examens stilgelegd zijn door covid) wordt het nu in alle sectoren zichtbaar, het is niet alleen brandstof waar er een probleem ligt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201551685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Deels wel, natuurlijk, het is net als met het wc papier hier tijdens de eerste lockdown (hoewel dit in het VK vaak grotere vormen aanneemt dan hier overigens), er zijn inderdaad tekorten maar zodra dat in de pers verschijnt lijkt het hele land in een paniek aanval naar de pomp te rennen waarop de tekorten ineens echt een probleem worden.

Maar achter de headlines zit een groot structureel probleem in het VK, voor covid en Brexit was er al een tekort van 100.000 vrachtwagen chauffeurs en dat tekort werd eerst door Europese chauffeurs voldoende ingevuld om niet zichtbaar te zijn maar nu die het VK mijden in combinatie met covid (er is een jaar lang geen groot rijbewijs examen gedaan omdat de examens stilgelegd zijn door covid) wordt het nu in alle sectoren zichtbaar, het is niet alleen brandstof waar er een probleem ligt.
Dat is waar. Toch zou een betrouwbare regering er voor moeten zorgen dat een bullwhip effect niet mogelijk is bij een essentieel product zoals benzine.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 14:14:40 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201551803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is waar. Toch zou een betrouwbare regering er voor moeten zorgen dat een bullwhip effect niet mogelijk is bij een essentieel product zoals benzine.
Tja...je praat over structurele problemen die grotendeels veroorzaakt worden door minstens een decennium overheidsbeleid en ideologie waarbij ook nog Brexit, een nogal belangrijk ding voor deze regering, een rol speelt waarbij dat laatste vooral niet gezegd mag worden door diezelfde regering.

Ik denk overigens niet dat je in een modern Westers land zo'n situatie kan voorkomen, overigens, panic buying is het supply chain systeem niet op ingesteld en zelfs al zou je genoeg tankers en tankwagenchauffeurs hebben, dan nog loop je vast.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:54 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201553648
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 07:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dat zal ik gaan doen.
Bij het volgende positieve functioneringsgesprek zal ik tegen mijn werkgever zeggen dat hij er helemaal naast zit want volgens iemand op fok moet ik me schamen.
Ja kom op man, zo simplistisch als 20.000 potten in een vrachtwagen is transport echt zelden. Dus voor vakkennis krijg je geen duimpje omhoog, helaas.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')