abonnement Unibet Coolblue
pi_201521247
https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-uit-te-leggen
:D _O-

En toen waren de rapen gaar _O- _O-

Rumoer in Kamer over coronapas-uitspraken Keijzer

De uitspraken van demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) in De Telegraaf over het coronatoegangsbewijs zorgen voor verbazing in de Tweede Kamer. Zowel voor- als tegenstanders willen opheldering van de bewindsvrouw over de vraagtekens die zij zet bij de invoering van de coronapas. Ook veiligheidsberaad-voorzitter Hubert Bruls baalt van Keijzer: „Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.”

„Dit is heel erg raar”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte. „Vandaag zet de regering - met steun Tweede Kamer en op advies OMT - de CoronaCheck breed in. Reden: de zorg beschermen. En dan zeggen: ’Vind het maar niks’.” Paternotte eist een uitleg van Keijzer in de Kamer.

Keijzer zegt zaterdagochtend in De Telegraaf dat zij de invoering van de coronapas ’eigenlijk niet uit te leggen’ vindt. Ze doet die uitspraken op de dag dat het coronatoegangsbewijs verplicht wordt om toegang te krijgen tot horeca, evenementen en andere activiteiten.

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken vindt de vraagtekens van de staatssecretaris een ’trap na voor alle ondernemers die vandaag de CoronaCheck moeten invoeren’: „Hoe kunnen zij vertrouwen hebben, als kabinet eigen beleid bekritiseert in de krant?”

De PvdA, die de invoering van de coronapas aan een meerderheid hielp in de Tweede Kamer, wil van premier Mark Rutte of het hele kabinet nog wel achter de corona-aanpak staat. Keijzer zelf benadrukt in het interview zich wel naar het kabinetsbesluit te voegen: „Ik wil best vertellen dat ik deze kant van de discussie heb ingebracht. Maar op zeker moment komt er een kabinetsbesluit en dan is dat het besluit.”

Ze heeft alleen moeite met de verschillen tussen winkels (geen bewijs nodig) en horeca (wel nodig). „Ik kan het niet meer logisch uitleggen.” Ze pleit voor een andere aanpak van het coronabeleid: „Het is de hoogste tijd dat we ons afvragen of wij op deze weg voortgaan.

Bruls: ’Niet chique’
Hubert Bruls, die als voorzitter van het Veiligheidsberaad al zorgen had over de handhaving van de coronapas, is niet te spreken over de uitspraken van Keijzer. „Ik vind het niet chique, to put it nicely. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeg ik denkend aan Ferd Grapperhaus, Hugo de Jonge en Mark Rutte die zich de benen uit hun lijf hebben gelopen voor de corona-aanpak.”

Vooral de timing van Keijzers uitspraken zit de burgemeester van Nijmegen dwars. „Het kabinet hoort met één mond te spreken. En vooral op de dag dat alle ondernemers en handhavers hiermee aan de slag moeten. Dit is niet de motivatie die je, ook naar onze handhavers, moet uitspreken.”

Bruls had juist het gevoel dat het draagvlak voor het coronabewijs aan het groeien was, ook onder ondernemers die zich er luidruchtig tegen hadden verzet. „Tegen die achtergrond is nu weer de twijfel voeden weer een stapje terug. Dat moet je zeker als lid van het kabinet niet doen.”

Tegenstanders tevreden
Partijen die juist kritisch waren op de coronapas willen ook opheldering, maar tonen zich ook verheugd over Keijzers uitspraken. „Mooi! Meteen weer afschaffen dus”, zegt PVV-leider Geert Wilders na het lezen van de krant over het coronabewijs. Hij gaat een spoeddebat aanvragen.

„Gelukkig is er ook iemand in het kabinet met gezond verstand die in opstand komt tegen de discriminatoire en onlogische coronapas”, is ook Kamerlid Wybren van Haga (Groep Van Haga) tevreden.

„De tegenstellingen over toegangsbewijzen lopen hoog op”, ziet SP-Kamerlid Maarten Hijink. „Dat helpt het natuurlijk niet dat het kabinet er zelf ook zo’n dubbele boodschap over geeft.” Hijink, die de kosten voor alle testen die nodig zijn voor het coronabewijs toch al ’weggegooid geld’ vindt, pleit voor ’meer overtuigingskracht’ om de vaccinatiegraad te verhogen.

quote:
Minister De Jonge van Volksgezondheid (een partijgenoot van Keijzer), verantwoordelijk voor de invoering van het coronatoegangsbewijs, zal niet reageren op de uitspraken van de staatssecretaris, laat zijn woordvoerder weten. Hetzelfde geldt voor minister Grapperhaus, zegt zijn woordvoerder.
:') :') _O- _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)s-uitspraken-keijzer

CDA opblazen doe je van binnenuit _O_
Ik pak de popcorn _O- _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201521291
Als je stem intern genegeerd wordt, dan ga je het elders Zoeken
pi_201521371
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:55 schreef ikweethetookniet het volgende: [..] De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer. En jij denkt dat er geen meerderheid te vinden is :?
Jij denkt van wel? Noem eens een meerderheid die daar voor zou kunnen zijn.
pi_201521413
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 05:02 schreef Chadi het volgende:
Als je stem intern genegeerd wordt, dan ga je het elders Zoeken
Zij wordt eruit gegooid.
Terecht ook. Twijfels bespreek je binnen het team. Kun je als minderheid het niet eens vinden met het besluit, ga je eruit of je je leg je erbij neer.
  zondag 26 september 2021 @ 08:03:02 #5
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201521555
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer.

En jij denkt dat er geen meerderheid te vinden is :?


Van Haga polst al even of Rutte er rekening mee heeft gehouden ;) ^O^
Daar is uiteraard (op dit moment) geen meerderheid voor te vinden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201521605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Horecazaken hebben gewoon geen zin in stampij van een aso zoals jij.
Dat is inderdaad precies de bedoeling. Hoe meer stampij hoe eerder de horeca er de brui aan geeft met die rare symboolmaatregel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201522144
Al dat gezeur om die pas. Het is 3 seconden werk om deze te laten zien en je hebt een avond vol plezier.

Ik ben dit weekend in Duitsland geweest en ook hier is de coronapas de norm. Niemand klaagt, niemand verzette zich, niemand was agressief, horeca volgde gewoon de regels op en toch was het overal druk. Ik snap wel dat die Duitsers hard moeten lachen om dat kleutergedrag van de Nederlanders. Af en toe schaam ik me ook voor mijn land. :N

Kom nu maar op met jullie "tweede wereldoorlog-vergelijkingen" en laat maar zien hoe triest je bent. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 26 september 2021 @ 09:49:39 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522239
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:41 schreef HSG het volgende:
Al dat gezeur om die pas. Het is 3 seconden werk om deze te laten zien en je hebt een avond vol plezier.

Ik ben dit weekend in Duitsland geweest en ook hier is de coronapas de norm. Niemand klaagt, niemand verzette zich, niemand was agressief, horeca volgde gewoon de regels op en toch was het overal druk. Ik snap wel dat die Duitsers hard moeten lachen om dat kleutergedrag van de Nederlanders. Af en toe schaam ik me ook voor mijn land. :N

Kom nu maar op met jullie "tweede wereldoorlog-vergelijkingen" en laat maar zien hoe triest je bent. :')
Enerzijds zit er wat in, wat je hier zegt. Anderzijds is die weerstand er omdat mensen de futiliteit van de maatregel aanvoelen. Nederlanders springen nou eenmaal minder snel door een hoepel als de reden ze niet duidelijk is. Duitsers zijn doorgaans veel volgzamer naar autoriteiten. Aan de andere kant is de vaccinatiegraad hier significant hoger dan in Duitsland, dus doen wij iets goed en zij niet.
pi_201522293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:13 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ze hebben niks te willen als ze tijdens de koude maanden willen verdienen en met extreme huurprijzen. Genoeg horeca eigenaren die nog liever de cel ingaan nadat ze door het kabinet hun spaarrekening hebben zien verdampen dan gehoorzamen
QFTW
pi_201522318
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:41 schreef HSG het volgende:
nd in Duitsland geweest en ook hier is de coronapas de norm. Niemand klaagt, niemand verzette zich, niemand was agressief, horeca volgde gewoon de regels op en toch was het overal druk. Ik snap wel dat die Duitsers hard moeten lachen om dat kleuterg
Ik ga het maandag bij een bijeenkomst uitproberen, en dan als gastvrouw (of politieagent) die mensen niet mag toelaten zonder code.

Eigenlijk ben ik wel positief over deze maatregel. Door mensen met weinig risico bij elkaar te laten, hebben mensen hun vrijheid terug en blijft de zorg mooi overeind. Mooi toch?

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.

Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren. :+
pi_201522349
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Enerzijds zit er wat in, wat je hier zegt. Anderzijds is die weerstand er omdat mensen de futiliteit van de maatregel aanvoelen. Nederlanders springen nou eenmaal minder snel door een hoepel als de reden ze niet duidelijk is. Duitsers zijn doorgaans veel volgzamer naar autoriteiten. Aan de andere kant is de vaccinatiegraad hier significant hoger dan in Duitsland, dus doen wij iets goed en zij niet.
Of het komt omdat de Duitsers gewoon minder snel klagen om de kleinste dingetjes en dat zij meer begrip hebben vanwege de situaties. Dit heeft niks met belastingen, pensioenen of onderwijs te maken maar je hebt met een virus te maken. Dan alsnog gaan Nederlanders overal tegenaan schoppen, van alles gaan vernielen, mensen bedreigen ect.

quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ga het maandag bij een bijeenkomst uitproberen, en dan als gast (of politieagent) die mensen niet mag toelaten zonder code.

Eigenlijk ben ik wel positief over deze maatregel. Door mensen met weinig risico bij elkaar te laten, hebben mensen hun vrijheid terug en blijft de zorg mooi overeind. Mooi toch?

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.

Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren. :+
Ik ben er ook zeer positief over deze maatregel en ik snap niet dat ineens voor de terrassen het niet meer hoeft. Precies wat jij zei...dan had je je moeten laten vaccineren. In Duitsland moet je voor op het terras ook een bewijs laten zien. Wat ze ook goed in Duitsland hebben gedaan is de registratie. Zij hebben overal in Duitsland de LUCA-app. Je vult je gegevens in de app in en je hoeft daarna alleen nog maar een QR-code te scannen. Wanneer je weggaat druk je op de knop "uitchecken".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201522386
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef HSG het volgende:
Ik ben er ook zeer positief over deze maatregel en ik snap niet dat ineens voor de terrassen het niet meer hoeft. Precies wat jij zei...dan had je je moeten laten vaccineren. In Duitsland moet je voor op het terras ook een bewijs laten zien. Wat ze ook goed in Duitsland hebben gedaan is de registratie. Zij hebben overal in Duitsland de LUCA-app. Je vult je gegevens in de app in en je hoeft daarna alleen nog maar een QR-code te scannen. Wanneer je weggaat druk je op de knop "uitchecken".
Maar hoe weten ze dan dat je niet de telefoon van iemand anders gebruikt?
pi_201522392
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.
Er zijn inmiddels zo veel leugens verteld dat ik er eerlijk gezegd niet eens aan twijfel dat je nog in je eigen onzin gelooft ook.
  zondag 26 september 2021 @ 10:03:09 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522399
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ga het maandag bij een bijeenkomst uitproberen, en dan als gastvrouw (of politieagent) die mensen niet mag toelaten zonder code.

Eigenlijk ben ik wel positief over deze maatregel. Door mensen met weinig risico bij elkaar te laten, hebben mensen hun vrijheid terug en blijft de zorg mooi overeind. Mooi toch?

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.

Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren. :+
Ik heb me laten vaccineren maar heb er alsnog moeite mee. Mag dat ook?
pi_201522408
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels zo veel leugens verteld dat ik er eerlijk gezegd niet eens aan twijfel dat je nog in je eigen onzin gelooft ook.
Wie van de mensen hier heeft zich wél laten vaccineren en is ontzettend tegen een vaccinatiebewijs?

Zelfs in die mate om stampij te schoppen bij horecazaken, die zich ook maar moeten gehoorzamen aan de wet.
pi_201522411
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar hoe weten ze dan dat je niet de telefoon van iemand anders gebruikt?
Ik denk op basis van goede vertrouwen. Ze vroegen niet naar een ID-kaart.

Ik denk dat het frauderen hier minder speelt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201522420
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie van de mensen hier heeft zich wél laten vaccineren en is ontzettend tegen een vaccinatiebewijs?
Hoe vaak per jaar kom jij buiten?

Heb je überhaupt werk?
pi_201522430
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ga het maandag bij een bijeenkomst uitproberen, en dan als gastvrouw (of politieagent) die mensen niet mag toelaten zonder code.

Eigenlijk ben ik wel positief over deze maatregel. Door mensen met weinig risico bij elkaar te laten, hebben mensen hun vrijheid terug en blijft de zorg mooi overeind. Mooi toch?

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.

Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren. :+
En zelfs dat is niet helemaal waar. Ook niet gevaccineerden mogen gewoon deelnemen aan alles, alleen moeten ze dan regelmatig een stok in de neus. En dat willen ze natuurlijk ook niet.

Tja, eigen schuld dikke bult. Ik pak dankzij mijn vaccinaties het gewone leven langzaam weer op. Super fijn en ik lach me rot om al die wappies die, door eigen toedoen, in de marge van de samenleving opstandig blijven doen.
pi_201522460
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:41 schreef HSG het volgende:
Al dat gezeur om die pas. Het is 3 seconden werk om deze te laten zien en je hebt een avond vol plezier.

Ik ben dit weekend in Duitsland geweest en ook hier is de coronapas de norm. Niemand klaagt, niemand verzette zich, niemand was agressief, horeca volgde gewoon de regels op en toch was het overal druk. Ik snap wel dat die Duitsers hard moeten lachen om dat kleutergedrag van de Nederlanders. Af en toe schaam ik me ook voor mijn land. :N

Kom nu maar op met jullie "tweede wereldoorlog-vergelijkingen" en laat maar zien hoe triest je bent. :')
het gaat om het principe. Dat je - in mijn mening - baas moet kunnen zijn over je eigen lichaam. Ik ben voor vaccinatie, maar tegen dwang. Zo'n qr code laten zien want anders mag je niet naar binnen is in mijn ogen pure dwang. Het gaat mij niet om 3 sec moeite. Dat fuckt me niks en valt bij mij in hetzelfde straatje als 'ik heb niks te verbergen'. Dat je je schaamt voor dit land snap ik. Ik schaam me ook met die prutsers in den haag
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 26 september 2021 @ 10:07:27 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522464
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Of het komt omdat de Duitsers gewoon minder snel klagen om de kleinste dingetjes en dat zij meer begrip hebben vanwege de situaties. Dit heeft niks met belastingen, pensioenen of onderwijs te maken maar je hebt met een virus te maken. Dan alsnog gaan Nederlanders overal tegenaan schoppen, van alles gaan vernielen, mensen bedreigen ect.
Het is maar wat je klein noemt. Je moet aantonen dat je "gezond" bent om aan het dagelijkse verkeer deel te kunnen nemen. Mensen die zich niet kunnen laten vaccineren moeten telkens een sneltest uitvoeren. Duitsers hebben overigens totaal geen begrip voor zaken die wij als klein beschouwen. Ga maar eens op een ICE stoel zitten die pas vanaf bijvoorbeeld Keulen bezet is en waag het om daar niet snel genoeg vanaf te zijn gegaan. Loop maar eens per ongeluk over een extreem smal en debiel aangegeven "fietspad" in Duitsland.
  zondag 26 september 2021 @ 10:09:07 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522492
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En zelfs dat is niet helemaal waar. Ook niet gevaccineerden mogen gewoon deelnemen aan alles, alleen moeten ze dan regelmatig een stok in de neus. En dat willen ze natuurlijk ook niet.

Tja, eigen schuld dikke bult. Ik pak dankzij mijn vaccinaties het gewone leven langzaam weer op. Super fijn en ik lach me rot om al die wappies die, door eigen toedoen, in de marge van de samenleving opstandig blijven doen.
Ik ben door het hoepeltje gesprongen en voel me beter dan mensen die dat niet hebben gedaan. Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Lach je die ook uit?
pi_201522494
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]
het gaat om het principe. Dat je - in mijn mening - baas moet kunnen zijn over je eigen lichaam. Ik ben voor vaccinatie, maar tegen dwang. Zo'n qr code laten zien want anders mag je niet naar binnen is in mijn ogen pure dwang. Het gaat mij niet om 3 sec moeite. Dat fuckt me niks en valt bij mij in hetzelfde straatje als 'ik heb niks te verbergen'. Dat je je schaamt voor dit land snap ik. Ik schaam me ook met die prutsers in den haag
Je wordt niet gedwongen om je te laten vaccineren. Dat jij vervolgens minder mag is je eigen keuze.

quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is maar wat je klein noemt. Je moet aantonen dat je "gezond" bent om aan het dagelijkse verkeer deel te kunnen nemen. Mensen die zich niet kunnen laten vaccineren moeten telkens een sneltest uitvoeren. Duitsers hebben overigens totaal geen begrip voor zaken die wij als klein beschouwen. Ga maar eens op een ICE stoel zitten die pas vanaf bijvoorbeeld Keulen bezet is en waag het om daar niet snel genoeg vanaf te zijn gegaan. Loop maar eens per ongeluk over een extreem smal en debiel aangegeven "fietspad" in Duitsland.
Duitsers hebben minder moeite mee om je ergens op aan te spreken. Maar daar speelt het niet dat je het IC ingetrapt wordt of met een mes tussen je ribben je omdat je iemand ergens op aansprak.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 26 september 2021 @ 10:10:50 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201522514
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Je wordt niet gedwongen om je te laten vaccineren. Dat jij vervolgens minder mag is je eigen keuze.
Je mag nog steeds alles mits je je laat testen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201522517
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben door het hoepeltje gesprongen en voel me beter dan mensen die dat niet hebben gedaan. Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Lach je die ook uit?
Misschien moet je lezen wat ik type. Ik lach om een specifieke doelgroep.
  zondag 26 september 2021 @ 10:11:29 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201522530
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie van de mensen hier heeft zich wél laten vaccineren en is ontzettend tegen een vaccinatiebewijs?

Zelfs in die mate om stampij te schoppen bij horecazaken, die zich ook maar moeten gehoorzamen aan de wet.
Niet in de mate dat ik stampij ga maken bij horeca zaken. Dat lijkt me de verkeerde plek om kritiek te uiten op dit beleid.
Maar ben wel ontzettend tegen een vaccinatie bewijs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201522531
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben door het hoepeltje gesprongen en voel me beter dan mensen die dat niet hebben gedaan. Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Lach je die ook uit?
Voor die zeer kleine groep zou je een uitzondering kunnen maken. Maar dan moet je dus wel een veilige omgeving hebben waar geen ongevaccineerden bij elkaar komen.

Sowieso is een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het best voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, en deze maatregel werkt ook prima om de vaccinatiegraad te verhogen.
pi_201522551
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je mag nog steeds alles mits je je laat testen.
Nou doe dat dan en anders ga lekker Netflixen. Of maak een wandeling.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201522561
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:07 schreef Richestorags het volgende:
Het is maar wat je klein noemt. Je moet aantonen dat je "gezond" bent om aan het dagelijkse verkeer deel te kunnen nemen.
Ze vragen niet om je medische dossier, alleen om het feit of je gevaccineerd/hersteld bent.

En dat vind ik zelf overigens wel logisch tijdens een pandemie.
  zondag 26 september 2021 @ 10:13:16 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522567
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Voor die zeer kleine groep zou je een uitzondering kunnen maken. Maar dan moet je dus wel een veilige omgeving hebben waar geen ongevaccineerden bij elkaar komen.

Sowieso is een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het best voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, en deze maatregel werkt ook prima om de vaccinatiegraad te verhogen.
Plicht werkt nog beter en is minder ingrijpend, minder passief agressief, minder kostbaar en vooral minder laf. Doe of dat of niks. Niet dat halfbakken laffe poldergedoe.
pi_201522577
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Plicht werkt nog beter en is minder ingrijpend, minder passief agressief, minder kostbaar en vooral minder laf. Doe of dat of niks. Niet dat halfbakken laffe poldergedoe.
Een vaccinatieplicht, en op straffe waarvan is dat?
pi_201522580
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Je wordt niet gedwongen om je te laten vaccineren. Dat jij vervolgens minder mag is je eigen keuze.
true. Je wordt niet letterlijk gedwongen tot. Maar je wordt wel overal buitengesloten, tenzij je je om de zoveel tijd laat testen. Dus indirecte dwang. Mag je 100.000 keer roepen van niet, maar dat is jouw mening en dit is die van mij. Ik heb het vaccin. Want ik ben vóór vaccinatie, zoals je hebt kunnen lezen, maar tegen (in)directe dwang. Mijn mening, mijn visie. Of het nou wel of niet veel moeite kost om een qr code te laten zien. Vind het een enge ontwikkeling. Maar goed, dan ben ik de wappie natuurlijk. :') Fine.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 26 september 2021 @ 10:14:26 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522583
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze vragen niet om je medische dossier, alleen om het feit of je gevaccineerd/hersteld bent.

En dat vind ik zelf overigens wel logisch tijdens een pandemie.
Een pandemie waarbij 300 mensen in het ziekenhuis liggen nu. Jeetje. Mosterd na de maaltijd.
pi_201522618
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een pandemie waarbij 300 mensen in het ziekenhuis liggen nu. Jeetje. Mosterd na de maaltijd.
300 is exclusief de IC-bedden.

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
  zondag 26 september 2021 @ 10:16:50 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522627
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een vaccinatieplicht, en op straffe waarvan is dat?
Als compensatie elk bestaand vaccin moeten krijgen.
  zondag 26 september 2021 @ 10:20:41 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522672
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
300 is exclusief de IC-bedden.

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Klopt. Alsnog niet echt noemenswaardig op dit moment. Het vaccin werkt duidelijk. De cases dalen al weken, ziekenhuisopnames daardoor ook en de ziekenhuizen stromen weer leeg. We zien geen seizoenseffect daar waar we vorig jaar een zeer duidelijk September effect al waarnamen. Als er een nieuwe killervariant uit Afrika of Azië komt kunnen we weer ingrijpen. Misschien is het verstandiger als Europa en Amerika de krachten bundelen en al het geld wat we hier aan kekke toegangstestjes uitgeven besteden aan vaccinatiecampagnes in Azië en Afrika? Ik opper maar een ideetje.
pi_201522677
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
300 is exclusief de IC-bedden.

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Nou 500 man op 17,7miljoen.

Waar gaat het over?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 september 2021 @ 10:24:34 #37
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522718
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou 500 man op 17,7miljoen.

Waar gaat het over?
Mensen zijn niks meer gewend. Spreken over dat we nog steeds in een pandemie zitten als 1 op de 325.000 mensen in het ziekenhuis ligt. Niet sterft, nee in het ziekenhuis ligt.

Wat een lachwekkende pandemie vergeleken met de Pest waar 1 op de 3 mensen stierf of de Spaanse Griep waarbij 1 op de 20 mensen stierf. Van de totale bevolking.

Of de pandemie is geen pandemie (meer) of de vaccins werken. Het is een beetje van beide. Corona zou nooit de Spaanse Griep / Pest 2 worden én de vaccins werken.
pi_201522745
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou 500 man op 17,7miljoen.

Waar gaat het over?
En die cijfers hadden nog beter kunnen zijn als nog meer mensen zich hadden laten vaccineren.

quote:
Al weken liggen er tussen de zes- en zevenhonderd coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen, rond de tweehonderd op de ic en ruim vierhonderd op de verpleegafdelingen. Uit een analyse van het RIVM bleek eerder dat zo’n 90 procent niet is gevaccineerd
.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-niet-gevaccineerd (1 september)

En zie ook de daling sinds vaccinatiecampagne op stoom kwam:
pi_201522763
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mensen zijn niks meer gewend. Spreken over dat we nog steeds in een pandemie zitten als 1 op de 325.000 mensen in het ziekenhuis ligt. Niet sterft, nee in het ziekenhuis ligt.

Wat een lachwekkende pandemie vergeleken met de Pest waar 1 op de 3 mensen stierf of de Spaanse Griep waarbij 1 op de 20 mensen stierf. Van de totale bevolking.

Of de pandemie is geen pandemie (meer) of de vaccins werken. Het is een beetje van beide. Corona zou nooit de Spaanse Griep / Pest 2 worden én de vaccins werken.
Erg sterke vergelijking.

Tijdens de pest ging de zorg niet verder dan het kruidenvrouwtje en de plaatselijke chirurgijn.
  zondag 26 september 2021 @ 10:29:50 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522780
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En die cijfers hadden nog beter kunnen zijn als nog meer mensen zich hadden laten vaccineren.
[..]
.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-niet-gevaccineerd (1 september)

En zie ook de daling sinds vaccinatiecampagne op stoom kwam:
[ afbeelding ]
Het echte effect van de vaccins moet deze winter blijken. Vorig jaar zomer zagen we het duidelijke seizoenseffect. Mogelijk hebben we dat nu nog steeds gezien onze warme September (ja ik weet dat ik mezelf nu een beetje tegenspreek).

In Juni kwam de vaccinatie goed op gang maar zaten we ook midden in de zomer. Kijk maar naar de cijfers van Juni 2020.
pi_201522798
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze vragen niet om je medische dossier, alleen om het feit of je gevaccineerd/hersteld bent.

En dat vind ik zelf overigens wel logisch tijdens een pandemie.
Als het zou gaan om gevaccineerd ja of nee zou men ook het gele boekje maar moeten accepteren. En bovendien hoeven medewerkers in de horeca niet aan te tonen of men gevaccineerd ja of nee vanwege privacy. Het is zo krom als een banaan.
pi_201522800
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het echte effect van de vaccins moet deze winter blijken. Vorig jaar zomer zagen we het duidelijke seizoenseffect. Mogelijk hebben we dat nu nog steeds gezien onze warme September (ja ik weet dat ik mezelf nu een beetje tegenspreek).

In Juni kwam de vaccinatie goed op gang maar zaten we ook midden in de zomer. Kijk maar naar de cijfers van Juni 2020.
En het feit dat er vooral ongevaccineerden de ziekenhuizen in komen?

Terwijl de vaccinatiegraad onder ouderen (en waarschijnlijk kwetsbaren in het algemeen) het hoogst is?

Moeten de vaccins zich echt nog bewijzen?
  zondag 26 september 2021 @ 10:33:04 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522829
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Erg sterke vergelijking.

Tijdens de pest ging de zorg niet verder dan het kruidenvrouwtje en de plaatselijke chirurgijn.
Oh, jij denkt dat als iets zoals de Pest nu zou uitbreken en we daar nog geen behandeling voor zouden hebben dat het niet alsnog tot heel veel doden zou leiden? De Pest zou ook in de huidige tijd ontwrichtend en veel dodelijker zijn geweest dan Corona.

De meeste patiënten met Corona hebben het zonder medische hulp namelijk overleefd. Dus zou dat in de Middeleeuwen ook zijn gebeurd. Bij de Pest overleed zowat iedereen die het kreeg en zou moderne interventie nodig zijn. Bij de meeste mensen met Corona is dit niet nodig gebleken. Minder potent dus.
pi_201522841
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als het zou gaan om gevaccineerd ja of nee zou men ook het gele boekje maar moeten accepteren. En bovendien hoeven medewerkers in de horeca niet aan te tonen of men gevaccineerd ja of nee vanwege privacy. Het is zo krom als een banaan.
Elke maatregel en elke grens is natuurlijk arbitrair. Maar moeten we de hele maatregel dan maar niet nemen?

Dan moeten kwetsbaren de horeca vermijden en worden het weer mooie plekken voor besmettingen.
  zondag 26 september 2021 @ 10:36:08 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522894
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En het feit dat er vooral ongevaccineerden de ziekenhuizen in komen?

Terwijl de vaccinatiegraad onder ouderen (en waarschijnlijk kwetsbaren in het algemeen) het hoogst is?

Moeten de vaccins zich echt nog bewijzen?
Ik zeg niet dat de vaccins niet werken, dat doen ze wel. De grote stresstest moet echter nog komen en dat is onze winter. Corona kent, als je de grafiek die je zelf post bestudeert, een erg sterk seizoenseffect.
pi_201522899
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Elke maatregel en elke grens is natuurlijk arbitrair. Maar moeten we de hele maatregel dan maar niet nemen?

Dan moeten kwetsbaren de horeca vermijden en worden het weer mooie plekken voor besmettingen.
Het gele boekje is ook een bewijs. Ik draai geen apps op mijn mobiel. Als dit boekje niet geaccepteerd word steken ze de koffie met gebak maar in hun reet.
pi_201522916
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh, jij denkt dat als iets zoals de Pest nu zou uitbreken en we daar nog geen behandeling voor zouden hebben dat het niet alsnog tot heel veel doden zou leiden? De Pest zou ook in de huidige tijd ontwrichtend en veel dodelijker zijn geweest dan Corona.

De meeste patiënten met Corona hebben het zonder medische hulp namelijk overleefd. Dus zou dat in de Middeleeuwen ook zijn gebeurd. Bij de Pest overleed zowat iedereen die het kreeg en zou moderne interventie nodig zijn. Bij de meeste mensen met Corona is dit niet nodig gebleken. Minder potent dus.
Reken er maar op dat als we dezelfde gezondheidszorg als in de pesttijd zouden hebben dat het merendeel van de in het ziekenhuis opgenomen mensen overleden zou zijn en dat het virus sneller om zich heen had kunnen grijpen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201522925
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh, jij denkt dat als iets zoals de Pest nu zou uitbreken en we daar nog geen behandeling voor zouden hebben dat het niet alsnog tot heel veel doden zou leiden?
Wat is dit voor kromme zin. De pest zou nu uitbreken, maar we zouden geen behandeling hebben? Deze tijd heeft nu juist wél die behandelingen.

quote:
De Pest zou ook in de huidige tijd ontwrichtend en veel dodelijker zijn geweest dan Corona.
Dat weet ik niet. Uiteindelijk gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.

quote:
De meeste patiënten met Corona hebben het zonder medische hulp namelijk overleefd. Dus zou dat in de Middeleeuwen ook zijn gebeurd. Bij de Pest overleed zowat iedereen die het kreeg en zou moderne interventie nodig zijn. Bij de meeste mensen met Corona is dit niet nodig gebleken. Minder potent dus.
De pest was dodelijker. Een vergelijking naar deze tijd is verder een beetje lastig. Ik weet niet precies hoe makkelijk de pest in te dammen is. Ebola is ook dodelijk, maar vrij eenvoudig in te dammen.

Overigens zou zonder de ziekenhuizen en de zuurstofflessen corona aanzienlijk dodelijker zijn. En nee, ook niet zo dodelijk als de pest.
pi_201522941
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is dit voor kromme zin. De pest zou nu uitbreken, maar we zouden geen behandeling hebben? Deze tijd heeft nu juist wél die behandelingen.
[..]
Dat weet ik niet. Uiteindelijk gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.
[..]
De pest was dodelijker. Een vergelijking naar deze tijd is verder een beetje lastig. Ik weet niet precies hoe makkelijk de pest in te dammen is. Ebola is ook dodelijk, maar vrij eenvoudig in te dammen.

Overigens zou zonder de ziekenhuizen en de zuurstofflessen corona aanzienlijk dodelijker zijn. En nee, ook niet zo dodelijk als de pest.
Pest bestaat nog steeds... Antibiotica kuurtje en klaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201522947
Vindt de regel in Nederland nog best flexibel, was laatst in Frankrijk en daar scannen ze dat ding bijna overal. Niet alleen in de horeca en musea enzovoorts, maar zelfs toen ik in Parijs de TGV wilde nemen scanden ze die code. Daar stond ik wel van te kijken, gaat wel vrij ver dat toegang tot bepaalde vormen van openbaar vervoer wordt ingeperkt.
pi_201522957
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:39 schreef J.B. het volgende:
Vindt de regel in Nederland nog best flexibel, was laatst in Frankrijk en daar scannen ze dat ding bijna overal. Niet alleen in de horeca en musea enzovoorts, maar zelfs toen ik in Parijs de TGV wilde nemen scanden ze die code. Daar stond ik wel van te kijken, gaat wel vrij ver dat toegang tot bepaalde vormen van openbaar vervoer wordt ingeperkt.
Maar om nou te zeggen dat het ontwrichtend werkt of überhaupt niet te doen is... Neuh
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 26 september 2021 @ 10:40:37 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201522962
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Reken er maar op dat als we dezelfde gezondheidszorg als in de pesttijd zouden hebben dat het merendeel van de in het ziekenhuis opgenomen mensen overleden zou zijn en dat het virus sneller om zich heen had kunnen grijpen
Irrelevant. Het feit dat er maar zo weinig mensen medische interventie nodig hebben geeft aan dat het niet zo dodelijk is als de Pest. De Pest krijgen betekende een bijna gegarandeerd doodvonnis. Corona verre van. Ook als er geen hulp zou zijn.
pi_201522982
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:39 schreef J.B. het volgende:
Vindt de regel in Nederland nog best flexibel, was laatst in Frankrijk en daar scannen ze dat ding bijna overal. Niet alleen in de horeca en musea enzovoorts, maar zelfs toen ik in Parijs de TGV wilde nemen scanden ze die code. Daar stond ik wel van te kijken, gaat wel vrij ver dat toegang tot bepaalde vormen van openbaar vervoer wordt ingeperkt.
Dat is het probleem. Ik ben groot voorstander van vaccinatie maar de maatregelingen die men neemt omtrent toegang tot openbare gelegenheden zijn krom en bovendien een vorm van drang.
pi_201522984
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Irrelevant. Het feit dat er maar zo weinig mensen medische interventie nodig hebben geeft aan dat het niet zo dodelijk is als de Pest. De Pest krijgen betekende een bijna gegarandeerd doodvonnis. Corona verre van. Ook als er geen hulp zou zijn.
70000+ terwijl we verstrekkende maatregelen hebben is weinig?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 26 september 2021 @ 10:45:27 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201523044
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is dit voor kromme zin. De pest zou nu uitbreken, maar we zouden geen behandeling hebben? Deze tijd heeft nu juist wél die behandelingen.
Ik verwoordde het wat warrig. Als er een nieuwe killerziekte even krachtig als de Pest zou uitbreken waar we geen a priori behandelingen zoals vaccins of medicijnen voor zouden hebben en de enige "behandeling" een IC of reanimatie zou zijn zou het veel verwoestender zijn dan Corona.

quote:
Dat weet ik niet. Uiteindelijk gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.
[..]
De pest was dodelijker. Een vergelijking naar deze tijd is verder een beetje lastig. Ik weet niet precies hoe makkelijk de pest in te dammen is. Ebola is ook dodelijk, maar vrij eenvoudig in te dammen.
Het werkelijke punt is dat we in de staart van een toch al niet heel dodelijke pandemie zitten en dat de vaccins werken. Waarom dan nog dit soort ingrijpende maatregelen als het enige doel is om nog meer mensen gevaccineerd te krijgen? Maak het of verplicht of kijk buiten de landsgrenzen (Corona is een wereldwijd probleem) en ga massaal vaccineren in Azië en Afrika in plaats van hier micromanagen.

Overigens zou zonder de ziekenhuizen en de zuurstofflessen corona aanzienlijk dodelijker zijn. En nee, ook niet zo dodelijk als de pest.
[/quote]
  zondag 26 september 2021 @ 10:48:39 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201523094
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
70000+ terwijl we verstrekkende maatregelen hebben is weinig?
Vrij weinig ja. Mijn punt is dat we niet veel meer gewend zijn. Je druk maken om Corona is in zekere zin een luxe. Die luxe hebben sommige landen niet en daarom bestaat het voor hen niet. Andere problemen zijn voor hen groter.

Hier is het het grootste probleem dat ons ooit is overkomen. Het is ook veelzeggend dat voor de Amerikanen 9/11 hun grootste probleem is. Volledig in de marge vergeleken met de daaropvolgende verwoesting van Irak en Afghanistan. Maar ja, dat zal vast impopulair zijn om te zeggen.
pi_201523102
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ga het maandag bij een bijeenkomst uitproberen, en dan als gastvrouw (of politieagent) die mensen niet mag toelaten zonder code.

Eigenlijk ben ik wel positief over deze maatregel. Door mensen met weinig risico bij elkaar te laten, hebben mensen hun vrijheid terug en blijft de zorg mooi overeind. Mooi toch?

De enige mensen die klagen zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren (en ook geen herstelbewijs hebben). Voor hen voelt het natuurlijk erg zuur, mensen mogen weer overal naartoe, maar ze mogen zelf niet meedoen.

Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren. :+
Onzin. Ik ben gevaccineerd en ben hersteld van covid (nou ja hersteld, ik heb niet eens gemerkt dat ik het had) en zal me met hand en tand verzetten tegen deze maatregel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 september 2021 @ 10:51:22 #58
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_201523139
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:45 schreef Richestorags het volgende:


[..] of kijk buiten de landsgrenzen (Corona is een wereldwijd probleem) en ga massaal vaccineren in Azië en Afrika in plaats van hier micromanagen.
Goed punt. Daar is veel meer winst te halen dan met deze (ongrondwettelijke?) dwang nog een paar vaccinaties er doorheen te drammen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_201523142
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie van de mensen hier heeft zich wél laten vaccineren en is ontzettend tegen een vaccinatiebewijs?

Zelfs in die mate om stampij te schoppen bij horecazaken, die zich ook maar moeten gehoorzamen aan de wet.
Ja ik.

Ik heb me wel laten vaccineren en ben ontzettend tegen dit vaccinatiebewijs. Net zoals velen. Maar jij refereert kennelijk alles aan je eigen bubbel vol gewillige schapen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201523179
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja ik.

Ik heb me wel laten vaccineren en ben ontzettend tegen dit vaccinatiebewijs. Net zoals velen. Maar jij refereert kennelijk alles aan je eigen bubbel vol gewillige schapen.
Idem. Je bent zeker niet de enigste gevaccineerde die tegen deze waanzin is. Nadat ik hoorde dat het gele boekje niet geldig is als bewijs houd het voor mij al helemaal op.
pi_201523186
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
300 is exclusief de IC-bedden.

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Hemeltjelief!!! Landelijk 500 mensen in het ziekenhuis. De hele zorg verstopt!!! Crematoria kunnen het niet meer aan!!! Lijkzakken niet aan te slepen :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201523190
Lui die stampij gaan maken daar moeten ze gewoon streng op handhaven. Meteen taser erover en 1000 euro boete. Dan leren ze het wel af.
  zondag 26 september 2021 @ 10:56:29 #63
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201523208
In Duitsland moest je ook een negatieve test hebben om naar je werk te kunnen. Dan is een app laten zien wel een stuk minder ingrijpend.
pi_201523209
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Pest bestaat nog steeds... Antibiotica kuurtje en klaar
In de VS lopen nog circa 50 mensen per jaar de pest op. Prima behandelbaar inderdaad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201523247
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:41 schreef HSG het volgende:
Al dat gezeur om die pas. Het is 3 seconden werk om deze te laten zien en je hebt een avond vol plezier.

Ik ben dit weekend in Duitsland geweest en ook hier is de coronapas de norm. Niemand klaagt, niemand verzette zich, niemand was agressief, horeca volgde gewoon de regels op en toch was het overal druk. Ik snap wel dat die Duitsers hard moeten lachen om dat kleutergedrag van de Nederlanders. Af en toe schaam ik me ook voor mijn land. :N

Kom nu maar op met jullie "tweede wereldoorlog-vergelijkingen" en laat maar zien hoe triest je bent. :')
Tjahhh de Duitsers hebben natuurlijk geen moeite met een apartheid.

Ik wacht op je voorspelbare ad hominem gebaseerd op cognitieve dissonantie. :)
pi_201523314
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:55 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, dan moet je je maar laten vaccineren.
Waarom?

Het is een beetje raar dat veel mensen zich laten vaccineren omdat het moet. Niks moet, alles mag. Dat is vrijheid. Zeker als een wassen neus als de grondwet daar redelijk duidelijk in is in meerdere artikelen. Maar ik ben blij dat er mensen zijn die voor het afschaffen van (mensen)rechten zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:58 schreef HSG het volgende:
Of het komt omdat de Duitsers gewoon minder snel klagen om de kleinste dingetjes en dat zij meer begrip hebben vanwege de situaties. Dit heeft niks met belastingen, pensioenen of onderwijs te maken maar je hebt met een virus te maken. Dan alsnog gaan Nederlanders overal tegenaan schoppen, van alles gaan vernielen, mensen bedreigen ect.
Hoezo? Iedereen die zich heeft willen laten vaccineren waarvan vooral kwetsbaren zijn gevaccineerd. In Engeland weten ze niet meer wat maatregelen zijn en daar werkt het perfect.
pi_201523394
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:39 schreef J.B. het volgende:
Vindt de regel in Nederland nog best flexibel, was laatst in Frankrijk en daar scannen ze dat ding bijna overal. Niet alleen in de horeca en musea enzovoorts, maar zelfs toen ik in Parijs de TGV wilde nemen scanden ze die code. Daar stond ik wel van te kijken, gaat wel vrij ver dat toegang tot bepaalde vormen van openbaar vervoer wordt ingeperkt.
Macron is dan ook een eng mannetje. Mensen het recht op een basisuitkering ontzeggen omdat ze zich niet willen laten vaccineren schuurt tegen het fascisme aan.
pi_201523603
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:04 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Macron is dan ook een eng mannetje. Mensen het recht op een basisuitkering ontzeggen omdat ze zich niet willen laten vaccineren schuurt tegen het fascisme aan.
Genoeg users hier die dat maar al te graag zien gebeuren :')
pi_201523640
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Genoeg users hier die dat maar al te graag zien gebeuren :')
Ik kan het mij nauwelijks voorstellen. Mocht dat wel zo zijn dan zijn we diep gezonken als samenleving.
Maar deze maatregel van Macron is nieuw voor mij. Ik kan het niet bevestigen of het klopt. Ik kan het mij niet voorstellen.
pi_201523679
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:01 schreef Derrazi het volgende:
Hoezo? Iedereen die zich heeft willen laten vaccineren waarvan vooral kwetsbaren zijn gevaccineerd. In Engeland weten ze niet meer wat maatregelen zijn en daar werkt het perfect.
Alle maatregelen zijn hier ook al bijna weg. Alleen de 3G check is er nog en als het de vorige herfst niet zo uit de hand gelopen was dan wat dat er waarschijnlijk ook niet geweest.
Maar iedereen wil wat te zeiken hebben.
Helaas voor de zeikerds is de zwijgende meerderheid wel zo verstandig en weet dat voorzichtigheid de moeder van de porseleinkast is.
Wie dit leest is gek
pi_201523757
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 11:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Alle maatregelen zijn hier ook al bijna weg. Alleen de 3G check is er nog en als het de vorige herfst niet zo uit de hand gelopen was dan wat dat er waarschijnlijk ook niet geweest.
Maar iedereen wil wat te zeiken hebben.
Helaas voor de zeikerds is de zwijgende meerderheid wel zo verstandig en weet dat voorzichtigheid de moeder van de porseleinkast is.
"zwijgende meerderheid" hahahaha

Maar goed ik zal mijn argument opnieuw herhalen. De vaccins zijn er in tegenstelling tot vorige herfst, de ic opnames zijn al maanden dalende (ook gevaccineerde kunnen besmet worden) en het was duidelijk dat het vaccin onze weg uit de pandemie was met een vaccinatiegraad van 75%.

Dus waarom maatregelen verzinnen?
pi_201523788
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hemeltjelief!!! Landelijk 500 mensen in het ziekenhuis. De hele zorg verstopt!!! Crematoria kunnen het niet meer aan!!! Lijkzakken niet aan te slepen :')
Je kan er overdreven op reageren (niemand heeft het over crematoria of lijkzakken), maar 500 mensen in het ziekenhuis vlak voor het griepseizoen is gewoon veel. Vooral als het dan nog eens om 200 IC-bedden gaat.

Maar goed, wat is jouw alternatief dan? Gewoon stoppen met de anderhalve meter, de horeca opengooien en iedereen toelaten? Dan kan ik je op een briefje meegeven dat straks weer de hele zorg overstroomt (en daar zal het griepseizoen ook bij meehelpen).
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 11:44:20 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201523849
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201524817
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kan er overdreven op reageren (niemand heeft het over crematoria of lijkzakken), maar 500 mensen in het ziekenhuis vlak voor het griepseizoen is gewoon veel. Vooral als het dan nog eens om 200 IC-bedden gaat.

Maar goed, wat is jouw alternatief dan? Gewoon stoppen met de anderhalve meter, de horeca opengooien en iedereen toelaten? Dan kan ik je op een briefje meegeven dat straks weer de hele zorg overstroomt (en daar zal het griepseizoen ook bij meehelpen).
Nou, dat briefje van jou neem ik dan maar met een korreltje zout.

Maar inderdaad. Net zoals in enkele Scandinavische landen alle maatregelen loslaten.

Overstromende ic's bij een vaccinatiegraad van 85%? Je kunt gewoon uitrekenen dat dat onmogelijk is of alle ongevaccineerde moeten allemaal tegelijk besmet raken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 september 2021 @ 13:06:11 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201524818
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kan er overdreven op reageren (niemand heeft het over crematoria of lijkzakken), maar 500 mensen in het ziekenhuis vlak voor het griepseizoen is gewoon veel. Vooral als het dan nog eens om 200 IC-bedden gaat.

Maar goed, wat is jouw alternatief dan? Gewoon stoppen met de anderhalve meter, de horeca opengooien en iedereen toelaten? Dan kan ik je op een briefje meegeven dat straks weer de hele zorg overstroomt (en daar zal het griepseizoen ook bij meehelpen).
Ik had eigenlijk liever gezien dat de anderhalve meter maatregel bv nog was gebleven. Zeker nu is gebleken dat mensen die wel gevaccineerd zijn nogsteeds besmettelijk kunnen zijn.
Zo had ik ook graag gehad dat er bv eens goed naar ventilatie gekeken zou worden, zeker nu de tijd eraan komt dat ramen en deuren dicht gaan.

Ik kijk hier misschien wat anders tegenaan dan jij. Gelukkig ben ik nu inmiddels gevaccineerd, maar dat is nog maar recent. Ik mocht nog geen vaccinatie en behoorde dus tot een risico groep.
In deze situatie zou ik dus als dit nog zo was zonder de afstandsregel en zonder goede ventilatie tussen de mensen mogen zitten waarbij er een redelijke kans is dat ze wel besmettelijk zijn, maar niet weten dat ze besmettelijk zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201525082
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar inderdaad. Net zoals in enkele Scandinavische landen alle maatregelen loslaten.
Over welke Scandinavische landen heb je het?

quote:
Overstromende ic's bij een vaccinatiegraad van 85%? Je kunt gewoon uitrekenen dat dat onmogelijk is of alle ongevaccineerde moeten allemaal tegelijk besmet raken.
De zorg piept en kraakt al langer. Maar fijn dat jij er nog graag een schepje bovenop doet.

NOS: FNV Zorgpersoneel haakt af vanwege werkdruk en overbelasting
Parool: Griep kan hard toeslaan in de winter, zorg vreest nog meer druk
BD: Brabantse ziekenhuizen krijgen maar geen adempauze: ‘We worden overbelast, terwijl er een remedie is’

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-09-2021 13:39:50 ]
  zondag 26 september 2021 @ 14:13:49 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201525950
twitter
  zondag 26 september 2021 @ 14:14:27 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201525982


Voordeel is wel dat hij nu zijn zetels op een hand kan tellen :+
Kan hij met zijn andere hand het licht uit doen en :W _O- _O-
pi_201526080
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Voordeel is wel dat hij nu zijn zetels op een hand kan tellen :+
Kan hij met zijn andere hand het licht uit doen en :W _O- _O-
Vermindert ook meteen het risico op eventuele afsplitsingen
  zondag 26 september 2021 @ 14:18:29 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201526081
Restaurant gesloten wegens niet naleven controle QR-pas, nu kort geding gaande :D _O- _O-

De gemeente Nijmegen en de eigenaar van Restaurant Moeke in Nijmegen staan vandaag tegenover elkaar in een kort geding wat is aangespannen door de gedupeerde horecaondernemer. Inzet: heropening van het restaurant dat gisteravond door de gemeente Nijmegen werd gesloten vanwege het overtreden van de coronaregels. Zo meldt de Gelderlander.

Inzet van het kort geding is een directe opening van restaurant Moeke. Het lijkt erop dat de rechter aanstuurt op een eenvoudige oplossing, namelijk dat het restaurant wel de coronatoegangsbewijzen te gaan controleren. Dan kan de sluiting door de burgemeester Bruls heroverwogen worden.

De rechtzaak is nu geschorst tot 15 uur. Op de Gelderlander wordt een liveverslag getwitterd.

Restaurant gesloten wegens niet naleven controle QR-pas, nu kort geding gaande
  zondag 26 september 2021 @ 14:42:19 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201526638
Hugo de Jonge: ‘Ik zie geen tweedeling door de coronapas, we komen juist weer samen’ :') :') _O- _O-

https://www.parool.nl/ned(...)weer-samen~b66d84ef/

Net Mona ontslagen en morgen de fractie uitgetrapt krijgen we deze onzin weer over ons heen :r :r
  zondag 26 september 2021 @ 14:43:36 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201526672
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 14:18 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Vermindert ook meteen het risico op eventuele afsplitsingen
En het mogelijke aantal afsplitsingen :P nog max 4 mogelijk _O- _O-
pi_201527297
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 14:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hugo de Jonge: ‘Ik zie geen tweedeling door de coronapas, we komen juist weer samen’ :') :') _O- _O-

https://www.parool.nl/ned(...)weer-samen~b66d84ef/

Net Mona ontslagen en morgen de fractie uitgetrapt krijgen we deze onzin weer over ons heen :r :r
Hahahaha tering..

Leeft hij nog in de realiteit?
  zondag 26 september 2021 @ 15:14:27 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201527377
Eerste dag met de coronapas eindigt in mineur:Iedereen is over de zeik :D _O- _O- _O-

Koninklijke Horeca Nederland is woest

https://www.telegraaf.nl/(...)reen-is-over-de-zeik

Alleen Hugo ziet het niet :') we komen juist weer samen :')
Voor de rechter in kort geding zal hij bedoelen |:)

Restaurant gesloten wegens niet naleven controle QR-pas, nu kort geding gaande

Hugo je bent een enorme paardenlul :(
  zondag 26 september 2021 @ 15:15:30 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201527396
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Hahahaha tering..
Leeft hij nog in de realiteit?
:N dus ;)
pi_201527446
Hugo doet ook maar wat het bestuur, Rutte of Hoekstra hem opdraagt. Is duidelijk geen carriere politicus en liever vandaag dan morgen vertrokken met een goedgevulde bankaccount.
pi_201527453
Duizenden mensen die hun leuke avondje uit bij dag 1 van de coronacheck app in het water zien vallen, en Hugo vind het allemaal wel prima
  zondag 26 september 2021 @ 15:21:04 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201527508
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:18 schreef Derrazi het volgende:
…. en liever vandaag dan morgen vertrokken met een goedgevulde bankaccount.
Daar heeft Sywerth al lang voor gezorgd dmv steekpenningen
Dus nu gewoon aftellen en we horen nooit meer wat van die randdebiel en dat is *O*
Van mij mag hij kaalgeplukt de gevangenis in wegens wanbeleid en dood door schuld en fraude :7
  zondag 26 september 2021 @ 15:22:00 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201527536
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Duizenden mensen die hun leuke avondje uit bij dag 1 van de coronacheck app in het water zien vallen, en Hugo vind het allemaal wel prima
Hij ziet iets niet wat Stevie Wonder met 8-) wel ziet :') _O-
pi_201528159
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 15:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Eerste dag met de coronapas eindigt in mineur:Iedereen is over de zeik :D _O- _O- _O-

Koninklijke Horeca Nederland is woest

https://www.telegraaf.nl/(...)reen-is-over-de-zeik

Alleen Hugo ziet het niet :') we komen juist weer samen :')
Voor de rechter in kort geding zal hij bedoelen |:)

Door Bruls gesloten restaurant mag open en gaat controleren op de QR-pas

Hugo je bent een enorme paardenlul :(
Leuk dat zo’n rechter ook de bullshit van Brulls inziet en die zaak weer open gooit. :)
Vakman pur sang
pi_201528268
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk dat zo’n rechter ook de bullshit van Brulls inziet en die zaak weer open gooit. :)
Die burgemeester is iets teveel in zichzelf gaan geloven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 26 september 2021 @ 15:54:52 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201528448
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:45 schreef Hathor het volgende:
Die burgemeester is iets teveel in zichzelf gaan geloven.
Daar hebben Hugo en Wopke geen last van ;( _O- _O- _O-
pi_201528500
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die burgemeester is iets teveel in zichzelf gaan geloven.
Is ook wel een doelgroepje die volgevreten klojo.
Vakman pur sang
pi_201528556
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk dat zo’n rechter ook de bullshit van Brulls inziet en die zaak weer open gooit. :)
Maar nu dus wel gaan controleren. En dat is waar t allemaal om gaat.
  zondag 26 september 2021 @ 16:23:12 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201529055
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:59 schreef Elbosia het volgende:
Maar nu dus wel gaan controleren. En dat is waar t allemaal om gaat.
En dan gaat de site weer plat :') _O- _O-
pi_201529262
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Over welke Scandinavische landen heb je het?
Denemarken bijvoorbeeld
quote:
De clou zit hem in het vet gedrukte. De zorg piept en kraakt omdat daar jaren op is bezuinigd. Niet omdat een paar mensen geen prikje halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 september 2021 @ 16:34:12 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201529306
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
….De zorg piept en kraakt omdat daar jaren op is bezuinigd. Niet omdat een paar mensen geen prikje halen.
Dat ziet Hugo anders :') :|W
En Rutte kan zich van bezuinigingen niks meer herinneren :') :r
pi_201529530
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Denemarken bijvoorbeeld
[..]
De clou zit hem in het vet gedrukte. De zorg piept en kraakt omdat daar jaren op is bezuinigd. Niet omdat een paar mensen geen prikje halen.
Tjah in Denemarken heeft men amper wappies en ligt de vaccinatiegraad daardoor veel hoger.. Niks te maken met bezuinigingen op de zorg etc...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201529571
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Tjah in Denemarken heeft men amper wappies en ligt de vaccinatiegraad daardoor veel hoger.. Niks te maken met bezuinigingen op de zorg etc...
:')
pi_201529605
Ik moet wel zeggen dat ik dit hele gebeuren opvallend rustig voorbij vindt gaan. Gisteren de nieuwsberichten en nu stilte. Als normaal een bewindspersoon een scheet laat, is het zeven dagen nieuws. Monna heeft zich ook stil gehouden tot nu, dit moet toch een beetje meer losmaken.
pi_201529629
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
:')
Wow inhoudelijk reactie zeg!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_201529652
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Denemarken bijvoorbeeld
Wat een grapjas ben je ook.

Denemarken kan nu versoepelen vanwege hun hogere vaccinatiegraad en omdat ze tijdenlang een toegangspas gebruikt hebben.

Je kunt Denemarken wel als lichtend voorbeeld nemen, maar kijk dan ook naar de oorzaken.

quote:
De cijfers: 83 procent van alle Denen boven de 12 jaar is dubbel gevaccineerd, dagelijks zijn er nog 450 nieuwe besmettingen en er liggen 123 Denen met corona in het ziekenhuis, van wie 26 op de intensive care. Ter vergelijking: Denemarken heeft 5,9 miljoen inwoners, een derde van het aantal inwoners van Nederland (74,3 procent volledig gevaccineerd, 2500 nieuwe coronagevallen per dag, 678 mensen in het ziekenhuis, van wie 215 op de ic).

Coronapas een succes
Een tweede pijler onder het Deense succes, stelt Strandberg Pedersen, is de coronapas. “Die hebben we hier maandenlang gebruikt.” Denen konden ermee aantonen gevaccineerd of negatief getest te zijn. “Die pas was heel nuttig om de epidemie onder controle te houden op het moment dat er nog niet zo veel mensen gevaccineerd waren.” De pas was niet alleen, zoals in Nederland, nodig om binnen te komen bij evenementen, maar ook voor de horeca.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)september-vaccinatie

quote:
De clou zit hem in het vet gedrukte. De zorg piept en kraakt omdat daar jaren op is bezuinigd. Niet omdat een paar mensen geen prikje halen.
Dus dat is de clou? Gewoon meer ziekenhuiscapaciteit?

Jij bent zo iemand die niets ziet in 'voorkomen is beter dan genezen'?
pi_201529673
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Voordeel is wel dat hij nu zijn zetels op een hand kan tellen :+
Kan hij met zijn andere hand het licht uit doen en :W _O- _O-
Lees even het rijtje van partijen (op volgorde van klein naar groot) die nu groter dan het CDA zijn. :D
  zondag 26 september 2021 @ 17:02:15 #104
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201529828
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
300 is exclusief de IC-bedden.

https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Zozo het is wat op 17.5 miljoen.
Oh ja ook maar iets van 18.000 doden.
Jaarlijks sterven meer aan longkanker.

Ifr corona 0 23 gemiddelden leeftijd overlijden 81 en 75% ziekenhuis opnames was en is boven de 60.
Gelukkig zijn die nu gevaccineerd dus gaan we de rest pesten.
Ik heb overigens een groen vinkje maar ik weiger deze te laten zien voor een kopje koffie.
De tering voor ze.

Maar Hugo zal straks wel weer verkondigen wat een succes dit was net zoals de succesvolle mondkapjes en avondklok maatregelen.

Ook denk ik dat het nog steeds goed is dat alles om 00:00 sluit immers in de nacht komt de qr variant je besmetten die breekt door t vaccin heen in de nacht.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 26 september 2021 @ 17:02:41 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_201529836
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De zorg piept en kraakt omdat daar jaren op is bezuinigd. Niet omdat een paar mensen geen prikje halen.


Alleen in 2014 is er bezuinigd, daarna alleen maar explosief gestegen
Wie dit leest is gek
  zondag 26 september 2021 @ 17:04:15 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201529860
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:51 schreef Vasilevski het volgende:
Lees even het rijtje van partijen (op volgorde van klein naar groot) die nu groter dan het CDA zijn. :D
Wopke kan alvast een fusie voorbereiden met SGP en CU om boven de tien zetels te blijven :+ _O- _O-
  zondag 26 september 2021 @ 17:05:54 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201529885
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 17:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Alleen in 2014 is er bezuinigd, daarna alleen maar explosief gestegen
Aan bonussen voor niets presterende managers :r
Daar hebben patiënten helemaal niets aan :(
pi_201529908
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Tjah in Denemarken heeft men amper wappies en ligt de vaccinatiegraad daardoor veel hoger.. Niks te maken met bezuinigingen op de zorg etc...
Denemarken heeft niets te maken met mijn opmerking over de stand van de zorg in Nederland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 26 september 2021 @ 17:12:19 #109
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201529981
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 17:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alleen in 2014 is er bezuinigd, daarna alleen maar explosief gestegen
Klopt ze geven elk jaar ook.neer uit.
Omdat die boomers nu allemaal in de leeftijd komen dat ze veel zorg nodig hebben.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201530092
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Denemarken heeft niets te maken met mijn opmerking over de stand van de zorg in Nederland.
Maar deze ontwrichting van de zorg heeft ook niks te maken met de stand van het zorgstelsel in Nederland. Want die is echt nog niet zo slecht als een hoop mensen roepen..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 26 september 2021 @ 17:20:04 #111
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_201530138
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Klopt ze geven elk jaar ook.neer uit.
Omdat die boomers nu allemaal in de leeftijd komen dat ze veel zorg nodig hebben.
Oh, dus dat telt niet?
Wie dit leest is gek
  zondag 26 september 2021 @ 18:07:11 #112
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201530737
quote:
99s.gif Op zondag 26 september 2021 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Oh, dus dat telt niet?
Zeker wel.
Maar niemand durft dat probleem echt te benoenem.
Eigenlijk moeten we door de zure appel heen met alles.
Als die boomers allemaal kapot zijn konen er ook genoeg woningen vrij
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 26 september 2021 @ 18:12:38 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201530805
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Aan bonussen voor niets presterende managers :r
Daar hebben patiënten helemaal niets aan :(
En vergeet niet dat men slimme ambtenaren wegbezuinigd waarna problemen moeten worden opgelost door extreem dure adviesbureaus, personeel wegloopt en terug gehuurd worden als dure ZZP-ers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201531397
quote:
Na jaren van bezuinigingen in de zorg als het om de werkvloer gaat, daar spreekt men niet over. Die werkdruk was er ook al voor corona. Ook toen haakte al personeel af.
pi_201531404
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wow inhoudelijk reactie zeg!
:') !!!
pi_201531919
Snap Mona wel een beetje, maar haar positie maakte het onmogelijk zo te uiten.

Die Corona checkapp is ook de grootste onzin ooit.
Wie help je hier nou mee in de praktijk?

Die 16 miljoen wel gevaccineerde? Die hebben geen “check” nodig.

Die 1 tot misschien 2 miljoen niet- gevaccineerde? Die in principe geen gevaar vormen voor de rest.

Besmettelijkheid blijft een ding, vaccin of niet.
Dus nogmaals, voor wie doen we dit nou eigenlijk?

De onderbouwing voor een Corona check, is behoorlijk discutabel.
  zondag 26 september 2021 @ 19:41:50 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201532112
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 16:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een grapjas ben je ook.

Denemarken kan nu versoepelen vanwege hun hogere vaccinatiegraad en omdat ze tijdenlang een toegangspas gebruikt hebben.

Je kunt Denemarken wel als lichtend voorbeeld nemen, maar kijk dan ook naar de oorzaken.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)september-vaccinatie
[..]
Dus dat is de clou? Gewoon meer ziekenhuiscapaciteit?

Jij bent zo iemand die niets ziet in 'voorkomen is beter dan genezen'?
Ik ben zeer voor voorkomen is beter dan genezen. Maar ook voor geloof in God, maar zet je fiets op slot.

Er zijn al langere tijd problemen met ons zorgstelsel. Ik heb mensen in mijn omgeving die oa op de ic werkte(!) en die in deze Corona tijd hun baan verloren zijn. Niet omdat ze iets fouts deden, maar omdat er steeds minder ruimte is voor zorgpersoneel.
Degene die ik ken die nog wel in de zorg werken lopen al jaren het vuur uit hun sloffen, doen wat ze kunnen in omstandigheden die niet best zijn.

Onze zorg capaciteit holt al jaren achteruit. Nu doen we ineens alsof de zorg overspoeld raakt, maar al jaren zijn er momenten geweest dat we zelfs uit moesten wijken naar het buitenland. En is het elke dag een probleem van overbelasting.

Het is slecht betaald werk, voor veeleisend werk. Er is al een tekort aan mensen en dan worden door beleid ook nog eens mensen naar huis gestuurd.
Terwijl de burger klapte voor het zorgpersoneel werden er mensen naar huis gestuurd, sorry, geen nieuw contract.
Daarnaast zijn er de mensen die het teveel wordt, die jarenlang meer hebben gedaan dan wie dan ook van ze kan vragen. Die echt op zijn, in de ziekte wet belanden ipv hun werk kunnen blijven doen. Die zo graag wilde dat ze ver over hun grenzen zijn gegaan.

Dat is een schande. En daar mag best eens wat over gezegd worden. En als dat niet nu is, nu het zo nodig was, wanneer dan wel?
Klap je nog een keer voor ze, of sta je een keer op voor ze en zeg je dit kan niet zo verder?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201534416
Volgens mij heeft Omtzigt wel een punt:
quote:
Omtzigt: ontslag Mona Keijzer door Rutte in strijd met reglement

Dat demissionair premier Mark Rutte CDA-staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) zaterdag op staande voet heeft ontslagen, druist in tegen het reglement van orde van de ministerraad.
Zoiets past eigenlijk alleen in een presidentieel stelsel. Dat zegt oud-CDA’er Pieter Omtzigt, die nu een eenmansfractie vormt in de Tweede Kamer.

„Kennelijk kan een minister-president de telefoon pakken en ministers en staatssecretarissen ontslaan zonder kabinetsbesluit. In zijn eentje, per telefoon. Maar dat is vreemd”, aldus Omtzigt zondag in berichten op Twitter. „Het reglement is duidelijk: de minister-president mag een voordracht doen voor ontslag, maar het is aan de ministerraad om erover te beraadslagen en te besluiten. Dat is dus niet gebeurd.”

Volgens de Rijksvoorlichtingdienst (RVD) zaterdag droeg Rutte „met instemming van de minister van Economische Zaken en Klimaat, en na overleg met de drie vicepremiers” Keijzer voor ontslag voor, met onmiddellijke ingang.” Koning Willem-Alexander verleende de demissionair staatssecretaris vervolgens ‘op de meest eervolle wijze’ ontslag.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210926_95985912
quote:
Reglement van orde voor de ministerraad

Art. 4 lid 2 onder k:

Te dien einde beraadslaagt en besluit de raad onder meer over: voordrachten van de minister-president voor koninklijke besluiten tot benoeming en ontslag van ministers en staatssecretarissen;

https://wetten.overheid.nl/BWBR0006501/2020-04-16
Als Mona zich aan de regels moet houden, dan zou het handig zijn als Mark het goede voorbeeld geeft.
  zondag 26 september 2021 @ 22:05:57 #119
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201534489
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij heeft Omtzigt wel een punt:
[..]
[..]
Als Mona zich aan de regels moet houden, dan zou het handig zijn als Mark het goede voorbeeld geeft.
Het lijkt me dat als Rutte haar voordraagt voor ontslag en zij vervolgens akkoord gaat met 9ntslag het een ander verhaal is
Laffe huichelaar
  zondag 26 september 2021 @ 22:19:51 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201534705
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
Volgens mij heeft Omtzigt wel een punt:
Als Mona zich aan de regels moet houden, dan zou het handig zijn als Mark het goede voorbeeld geeft.
Omtzigt heeft altijd een punt, hij verkoopt geen onzin zoals de vvd en cda ;)
Rutte en het goede voorbeeld geven :') _O- _O-
Ja als je van maffia praktijken houdt wel ja :7
pi_201534761
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het lijkt me dat als Rutte haar voordraagt voor ontslag en zij vervolgens akkoord gaat met 9ntslag het een ander verhaal is
Die wettelijke uitzondering lees ik nergens terug.
  zondag 26 september 2021 @ 22:30:04 #122
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201534847
Het wordt toch steeds gekker met die Rutte?
Tjongejonge en dan durft Nederland, bij tijd en wijle, andere landen de maat te nemen terwijl we hier de poppenkast van Jan Klaassen aan ons voorbij zien trekken
pi_201534883
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:00 schreef maan_man het volgende:
„Kennelijk kan een minister-president de telefoon pakken en ministers en staatssecretarissen ontslaan zonder kabinetsbesluit. In zijn eentje, per telefoon. Maar dat is vreemd”, aldus Omtzigt zondag in berichten op Twitter.
Hoe komt Hans aan deze informatie?
pi_201534906
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe komt Hans aan deze informatie?
Briefje van Rutte: https://www.tweedekamer.n(...)16396&did=2021D35293
  zondag 26 september 2021 @ 22:43:53 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201534997
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:30 schreef the-eye het volgende:
Het wordt toch steeds gekker met die Rutte?
Tjongejonge en dan durft Nederland, bij tijd en wijle, andere landen de maat te nemen terwijl we hier de poppenkast van Jan Klaassen aan ons voorbij zien trekken
Rutte Wopke en Hugo behoren al lang afgetreden zijn al was het alleen al vanwege de kot
Zelfs strafrechtelijk is dat een issue })
pi_201535005
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 07:28 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Zij wordt eruit gegooid.
Terecht ook. Twijfels bespreek je binnen het team. Kun je als minderheid het niet eens vinden met het besluit, ga je eruit of je je leg je erbij neer.
Dikke onzin natuurlijk. Ze is daar niet om ja te knikken. En ook niet om achter standpunten te staan waar ze het niet mee eens is.
pi_201535019
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dikke onzin natuurlijk. Ze is daar niet om ja te knikken. En ook niet om achter standpunten te staan waar ze het niet mee eens is.
Je overlegt gezamenlijk en spreekt vervolgens met één mond.

Als ze niet achter standpunten wil staan, had ze beter zelf kunnen vertrekken.
  zondag 26 september 2021 @ 22:49:49 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201535058
Ahh, ik zie dat de onderbuiken dit topic hebben gevonden.
Laffe huichelaar
  zondag 26 september 2021 @ 22:52:05 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535086
twitter
Kamervragen zijn al gemaakt *O* *O* *O*
pi_201535120
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je overlegt gezamenlijk en spreekt vervolgens met één mond.

Als ze niet achter standpunten wil staan, had ze beter zelf kunnen vertrekken.
Nou nee zo werkt het niet. Want als iedereen die het niet eens is vertrekt, houdt je alleen mensen met dezelfde ideeën over. Dat is het grootste bullshit argument wat je maar kan gebruiken.
pi_201535133
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nou nee zo werkt het niet. Want als iedereen die het niet eens is vertelt houdt je alleen mensen met dezelfde ideeën over. Dat is het grootste bullshit argument wat je maar kan gebruiken.
Nee, je maakt afspraken en houdt je daar aan.

Dat je mensen met dezelfde ideeën overhoudt is onzin. Kortom, je gebruikt nu zelf een bullshitargument.
pi_201535185
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee, je maakt afspraken en houdt je daar aan.

Dat je mensen met dezelfde ideeën overhoudt is onzin. Kortom, je gebruikt nu zelf een bullshitargument.
Je bent volksvertegenwoordiger en dient een eigen mening te geven en die kenbaar te maken. Dan hoef je ook niet achter een beleid te gaan staan waar je niet achter staat. Je moet jezelf een spiegel voor kunnen houden wat de afwegingen waren en waarom je gekozen hebt voor dat beleid. Transparant zijn. Dat is wat het volk wil.

Dat als iedereen die anders denkt vertrekt tot gevolg heeft dat je alleen gelijkgestemden overhoudt is absoluut een waarheid. Maar dat zal je vast niet uitkomen.
  zondag 26 september 2021 @ 23:01:22 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535196
Ook een leuke :D

Als het ontslag ongrondwettelijk is brengt de minister president daarmee ook het Koningshuis in diskrediet aangezien deze heeft getekend voor het ontslag op advies van de minister president.

_O- _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-09-2021 23:07:02 ]
pi_201535203
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je bent volksvertegenwoordiger en dient een eigen mening te geven en die kenbaar te maken. Dan hoef je ook niet achter een beleid te gaan staan waar je niet achter staat. Je moet jezelf een spiegel voor kunnen houden wat de afwegingen waren en waarom je gekozen hebt voor dat beleid. Transparant zijn. Dat is wat het volk wil.
Dan is er nog een verschil tussen het zijn van een volksvertegenwoordiger en het zijn van bestuurder.

quote:
Dat als iedereen die anders denkt vertrekt tot gevolg heeft dat je alleen gelijkgestemden overhoudt is absoluut een waarheid. Maar dat zal je vast niet uitkomen.
Punt is dat besturen nogal lastig wordt als iedereen zijn eigen mening ter berde brengt, en dit dan logischerwijs ook uitvoert.
  zondag 26 september 2021 @ 23:03:37 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535213
Nog een leuke :D

Dan is de koning dus ook verkeerd geïnformeerd door Rutte. Is een ambsmisdrijf.

_O- _O-
pi_201535235
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 23:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog een leuke :D

Dan is de koning dus ook verkeerd geïnformeerd door Rutte. Is een ambsmisdrijf.

_O- _O- _O- _O-
Stop eens met je overmatige smileygebruik, ben je soms 14?
  zondag 26 september 2021 @ 23:06:23 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535239
Speciaal voor Wopke, kan hij ff meezingen _O- _O-

pi_201535262
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 23:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog een leuke :D

Dan is de koning dus ook verkeerd geïnformeerd door Rutte. Is een ambsmisdrijf.

_O- _O- _O- _O-
De regels worden natuurlijk enkel toegepast om dissidenten eruit te werken; ze zijn er niet voor Rutte zelf. Deze hele episode is van begin af aan al een klucht en wordt alleen maar erger. Ben benieuwd hoe het verder loopt.
pi_201535269
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Dan is er nog een verschil tussen het zijn van een volksvertegenwoordiger en het zijn van bestuurder.
Maar de ongezonde situatie is nu eenmaal dat veel leden uit de regering sinds de verkiezingen ook in de kamer zitten.
pi_201535313
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je bent volksvertegenwoordiger en dient een eigen mening te geven en die kenbaar te maken. Dan hoef je ook niet achter een beleid te gaan staan waar je niet achter staat. Je moet jezelf een spiegel voor kunnen houden wat de afwegingen waren en waarom je gekozen hebt voor dat beleid. Transparant zijn. Dat is wat het volk wil.

Dat als iedereen die anders denkt vertrekt tot gevolg heeft dat je alleen gelijkgestemden overhoudt is absoluut een waarheid. Maar dat zal je vast niet uitkomen.
Je snapt dus gewoon het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris niet?
pi_201535366
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Je snapt dus gewoon het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris niet?
Het probleem is dat Keijzer beide is. Dat is een onwenselijke en onmogelijke situatie, daar het kamerlid zonder last en ruggespraak stemt, maar voor dezelfde persoon als bewindspersoon weer andere regels gelden.
pi_201535402
Maar goed...demissionair zijn betekent dus ook geen reet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201535426
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:22 schreef Hathor het volgende:
Maar goed...demissionair zijn betekent dus ook geen reet.
Afgezien van het terughoudende beleid.
  zondag 26 september 2021 @ 23:26:18 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535450
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:22 schreef Hathor het volgende:
Maar goed...demissionair zijn betekent dus ook geen reet.
Volgens Rutte heb je dan meer macht :r

Meer macht
''Ik kan niet garanderen dat die avondklok gaat werken,'' stelt Rutte. ''Maar u kunt ons niet meer wegsturen,'' lacht hij vervolgens. ''Strict genomen hebben we nu meer macht dan vorige week vrijdag.'' Die opmerking valt niet helemaal in goede aarde.

https://www.gids.tv/video(...)alt-in-slechte-aarde

Kijk filmpje in de link en huiver van die griezel :r
pi_201535468
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 23:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Volgens Rutte heb je dan meer macht :r

Meer macht
''Ik kan niet garanderen dat die avondklok gaat werken,'' stelt Rutte. ''Maar u kunt ons niet meer wegsturen,'' lacht hij vervolgens. ''Strict genomen hebben we nu meer macht dan vorige week vrijdag.'' Die opmerking valt niet helemaal in goede aarde.

https://www.gids.tv/video(...)alt-in-slechte-aarde

Kijk filmpje in de link en huiver van die griezel :r
Nee dank je, ik wacht met het kijken naar filmpjes met Rutte totdat ie een keer op een skateboard gaat staan net zoals die slapjanus voor hem.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 26 september 2021 @ 23:32:50 #146
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201535493
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 23:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Volgens Rutte heb je dan meer macht :r

Meer macht
''Ik kan niet garanderen dat die avondklok gaat werken,'' stelt Rutte. ''Maar u kunt ons niet meer wegsturen,'' lacht hij vervolgens. ''Strict genomen hebben we nu meer macht dan vorige week vrijdag.'' Die opmerking valt niet helemaal in goede aarde.

https://www.gids.tv/video(...)alt-in-slechte-aarde

Kijk filmpje in de link en huiver van die griezel :r
Dat is zo tekenend ja. Voor hem is de politiek een spelletje. Die opmerking van Rutte was zo veelzeggend.
  maandag 27 september 2021 @ 00:19:32 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201535790
twitter


Ook leuk deze :') _O- _O-
pi_201535814
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 00:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Ook leuk deze :') _O- _O-
Heel leuk allemaal, maar als je vrijelijk over alles je onderbuik wil laten spreken moet je geen bestuurder worden.
  maandag 27 september 2021 @ 01:17:34 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201535925
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 00:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Ook leuk deze :') _O- _O-
Het leven moet toch mooi zijn als je zo simpel bent dat deze zaken volstrekt over je hoofd gaan
Laffe huichelaar
  maandag 27 september 2021 @ 06:33:06 #150
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_201536149
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 22:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]Kamervragen zijn al gemaakt *O* *O* *O*
*O*

Vooral die eerste vragen of hij zich iets kan herinneren :D
pi_201536400
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dikke onzin natuurlijk. Ze is daar niet om ja te knikken. En ook niet om achter standpunten te staan waar ze het niet mee eens is.
Idd, als ze niet achter een standpunt staat dat het team heeft genomen mag ze zeker vertrekken. Daarom is ze daar nu ook niet meer. Terecht dus!
pi_201536433
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 07:40 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Idd, als ze niet achter een standpunt staat dat het team heeft genomen mag ze zeker vertrekken. Daarom is ze daar nu ook niet meer. Terecht dus!
Team Rutte bedoel je?
Of?
pi_201536441
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Team Rutte bedoel je?
Of?
Het kabinet in dit geval.
pi_201536449
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 07:47 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Het kabinet in dit geval.
Maar ze is “op staande voet” ontslagen door rutte.

Dat zie je alleen in Rusland en dergelijke.
pi_201536536
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 07:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Maar ze is “op staande voet” ontslagen door rutte.

Dat zie je alleen in Rusland en dergelijke.
Valt mee.
Volgens mij was het wel met nog een paar anderen binnen het kabinet besproken. En het is niet voor het eerst dat ze in het openbaar tegen genomen beslissingen praat met de media. Het zal allemaal wel meegeteld hebben.
  maandag 27 september 2021 @ 08:21:36 #156
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201536720
Plottwist: Het ontslag was niet toegestaan. Door deze blunder ontstaat de koning Rutte.
  Redactie Sport maandag 27 september 2021 @ 08:25:47 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201536761
Het CDA :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 september 2021 @ 08:25:50 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201536762
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 22:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]Kamervragen zijn al gemaakt *O* *O* *O*
"Herinnert u zich..." bij al die vragen aan Rutte. _O-
  maandag 27 september 2021 @ 08:30:07 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201536796
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 08:21 schreef Ixnay het volgende:
Plottwist: Het ontslag was niet toegestaan. Door deze blunder ontstaat de koning Rutte.
Net iets anders …..
Premier in vizier criminelen

Premier Rutte wordt extra beveiligd door speciaal getrainde politiemensen.

Dit melden goed ingevoerde bronnen aan De Telegraaf. Volgens een ingewijde zijn zogenoemde ’spotters’ in de omgeving van de VVD-leider gesignaleerd. Het zou daarbij gaan om verdachte personen die zijn gelieerd aan de Mocro-maffia.

Een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie, formeel verantwoordelijk voor het onderzoek naar de dreiging in de richting van de minister-president, onthoudt zich van commentaar.

Bekend is dat een doelwit van een aanslag uit deze criminele hoek eerst door ’spotters’ wordt geobserveerd, voordat zogenoemde ’hitters’ (onderwereldjargon voor huurmoordenaars) toeslaan. Dat gebeurde onder andere bij de moordaanslagen op advocaat Derk Wiersum en misdaadverslaggever Peter R. de Vries.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-vizier-criminelen

:D :D sowwww
  maandag 27 september 2021 @ 08:34:03 #160
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201536832
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 08:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Net iets anders …..
Premier in vizier criminelen

Premier Rutte wordt extra beveiligd door speciaal getrainde politiemensen.

Dit melden goed ingevoerde bronnen aan De Telegraaf. Volgens een ingewijde zijn zogenoemde ’spotters’ in de omgeving van de VVD-leider gesignaleerd. Het zou daarbij gaan om verdachte personen die zijn gelieerd aan de Mocro-maffia.

Een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie, formeel verantwoordelijk voor het onderzoek naar de dreiging in de richting van de minister-president, onthoudt zich van commentaar.

Bekend is dat een doelwit van een aanslag uit deze criminele hoek eerst door ’spotters’ wordt geobserveerd, voordat zogenoemde ’hitters’ (onderwereldjargon voor huurmoordenaars) toeslaan. Dat gebeurde onder andere bij de moordaanslagen op advocaat Derk Wiersum en misdaadverslaggever Peter R. de Vries.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-vizier-criminelen

:D :D sowwww
Ik denk dat Rutte dan als volksheld gezien gaat worden als hij vermoord wordt. "Dit had hij niet verdiend".

Wat overigens ook terecht is. Niemand verdient de dood vind ik.

Ik vrees dat een succesvolle aanslag op Rutte het establishment waaronder de VVD alleen maar populairder maken. Ik denk dat alle talkshows Rutte zullen gaan verheerlijken als "leider van het volk".
  maandag 27 september 2021 @ 08:52:55 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201536946
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 08:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik denk dat Rutte dan als volksheld gezien gaat worden als hij vermoord wordt. "Dit had hij niet verdiend".

Wat overigens ook terecht is. Niemand verdient de dood vind ik.

Ik vrees dat een succesvolle aanslag op Rutte het establishment waaronder de VVD alleen maar populairder maken. Ik denk dat alle talkshows Rutte zullen gaan verheerlijken als "leider van het volk".
Hier klinken wat users ook of ze plannen aan het maken zijn of op zijn minst de bloemenkrans al besteld hebben wanneer het gedaan is.

Ziek.
Laffe huichelaar
pi_201537034
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 08:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Net iets anders …..
Premier in vizier criminelen

Premier Rutte wordt extra beveiligd door speciaal getrainde politiemensen.

Dit melden goed ingevoerde bronnen aan De Telegraaf. Volgens een ingewijde zijn zogenoemde ’spotters’ in de omgeving van de VVD-leider gesignaleerd. Het zou daarbij gaan om verdachte personen die zijn gelieerd aan de Mocro-maffia.

Een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie, formeel verantwoordelijk voor het onderzoek naar de dreiging in de richting van de minister-president, onthoudt zich van commentaar.

Bekend is dat een doelwit van een aanslag uit deze criminele hoek eerst door ’spotters’ wordt geobserveerd, voordat zogenoemde ’hitters’ (onderwereldjargon voor huurmoordenaars) toeslaan. Dat gebeurde onder andere bij de moordaanslagen op advocaat Derk Wiersum en misdaadverslaggever Peter R. de Vries.

https://www.telegraaf.nl/(...)in-vizier-criminelen

:D :D sowwww
Goh, wat toevallig dat dit net vandaag lekt.
Stuk minder Mona in het nieuws. :')
  maandag 27 september 2021 @ 09:21:15 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201537247
Ontslag Keijzer triest record voor Rutte III: elf bewindslieden vertrokken

Met het ontslag van Mona Keijzer als staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat heeft het kabinet-Rutte III nu meer mensen verloren dan Lubbers III, de vorige recordhouder in vertrokken bewindspersonen. In een overzicht van Parlement.com staat Rutte III nu op elf, eentje meer dan de CDA-premier in de vorige eeuw.

Volgens Anne Bos, onderzoeker bij het Centrum voor Parlementaire Geschiedenis, is er een overeenkomst tussen Rutte III en Lubbers III. "Nadat het kabinet Lubbers III demissionair werd, verlieten ook veel bewindslieden het kabinet vanwege een baan elders." :D

https://nos.nl/artikel/23(...)ndslieden-vertrokken

Heeft Rutte toch nog een record in handen :') _O- _O-
pi_201537280
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh, jij denkt dat als iets zoals de Pest nu zou uitbreken en we daar nog geen behandeling voor zouden hebben dat het niet alsnog tot heel veel doden zou leiden? De Pest zou ook in de huidige tijd ontwrichtend en veel dodelijker zijn geweest dan Corona.

De meeste patiënten met Corona hebben het zonder medische hulp namelijk overleefd. Dus zou dat in de Middeleeuwen ook zijn gebeurd. Bij de Pest overleed zowat iedereen die het kreeg en zou moderne interventie nodig zijn. Bij de meeste mensen met Corona is dit niet nodig gebleken. Minder potent dus.
Met de pest ben je klaar na een kuurtje antibiotica. We zouden geen ontwrichtende maatregelen nodig hebben
  maandag 27 september 2021 @ 10:31:27 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201537997
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 09:23 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Met de pest ben je klaar na een kuurtje antibiotica. We zouden geen ontwrichtende maatregelen nodig hebben
Ik doelde op een nieuw virus met de potentie van de Pest en waar we amper tot geen behandelmethoden voor zouden hebben a priori a la Corona. Daarom zei ik zoals de Pest, niet de Pest zelf.

Geloof mij, als een ziekte met de potentie van de Pest uitbreekt en we geen medicijnen of vaccinaties a priori zouden hebben zoals bij Corona en slechts reanimatietechnieken, bloeddrukmedicijnen, ontstekingsremmers (basically het behandelen van secundaire effecten) en IC's zouden hebben voor beademing zou het ook in onze huidige tijd een slachting worden waarbij Corona verbleekt. In de Middeleeuwen zou Corona in de marge zijn weggevallen t.o.v. de Pest.
pi_201538036
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 10:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik doelde op een nieuw virus met de potentie van de Pest en waar we amper tot geen behandelmethoden voor zouden hebben a priori a la Corona. Daarom zei ik zoals de Pest, niet de Pest zelf.
Ja, stel je voor dat de pest nu uitbreekt, maar niet gewoon, maar dat er niets tegen te doen is! Zoals de middeleeuwen.

Maar die behandelmethodes zijn er nu juist wel. Het is de middeleeuwen niet meer.

Waarschijnlijk wil je doen dat corona niet veel voorstelt, want anders snap ik weinig van je cherrypicking.
  maandag 27 september 2021 @ 11:31:42 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201538638
Mona verlaat de politiek :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201538682
Terug naar Purmerend?

Na de naaistreek van jut en jul zou ik er ook geen zin meer in hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201538684
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
Mona verlaat de politiek :W
Gelukje voor het CDA. Houden ze die zetel.
pi_201538876
Via https://www.geenstijl.nl/(...)g-als-kamerlid/#more


Team Mona.
Sterk realistisch stuk en geeft precies aan waar de schoen wringt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 12:02:41 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201539008
Goed verhaal idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 september 2021 @ 12:06:19 #173
22565 asco
Los in deze tent
pi_201539035
Prima verwoord.

En waarschijnlijk denken er wel meer zo als je ze recht in de ogen kijkt.
pi_201539062
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Via https://www.geenstijl.nl/(...)g-als-kamerlid/#more
[ afbeelding ]

Team Mona.
Sterk realistisch stuk en geeft precies aan waar de schoen wringt.
Dan blijft de vraag waarom ze niet zelf is opgestapt toen het kabinet dit besluit weken geleden nam maar er bewust voor koos dit via de media te spelen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 27 september 2021 @ 12:13:31 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201539095
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:06 schreef asco het volgende:
.....En waarschijnlijk denken er wel meer zo als je ze recht in de ogen kijkt.
En dat lukt de leden van het CDA nu net niet :o
En met Wopke als leider gaat dat ook nooit gebeuren
:R en :W
pi_201539108
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dan blijft de vraag waarom ze niet zelf is opgestapt toen het kabinet dit besluit weken geleden nam maar er bewust voor koos dit via de media te spelen.
Omdat het intern niet gehoord wordt omdat er een stel potentaten achter de knoppen zitten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 september 2021 @ 12:17:41 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201539125
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Via https://www.geenstijl.nl/(...)g-als-kamerlid/#more
[ afbeelding ]

Team Mona.
Sterk realistisch stuk en geeft precies aan waar de schoen wringt.
Ja precies, dat ze eerder al de eer aan zichzelf had moeten houden ipv deel blijven uitmaken van een bestuur waar beleid wordt gemaakt waar je principieel niet achter staat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 september 2021 @ 12:18:31 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201539131
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat het intern niet gehoord wordt omdat er een stel potentaten achter de knoppen zitten.
Ja, of een meerderheid ziet meer heil in een andere richting. Zoals met bijna elke beleidskeuze.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201539137
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja precies, dat ze eerder al de eer aan zichzelf had moeten houden ipv deel blijven uitmaken van een bestuur waar beleid wordt gemaakt waar je principieel niet achter staat.
Misschien probeerde ze het van binnenuit nog een kant op te sturen. Je kan immers meer invloed uitoefenen door er deel vanuit te blijven maken dan te roepen vanaf de zijkant.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539160
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat het intern niet gehoord wordt omdat er een stel potentaten achter de knoppen zitten.
Dan stap je dus op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 27 september 2021 @ 12:21:53 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201539167
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Misschien probeerde ze het van binnenuit nog een kant op te sturen. Je kan immers meer invloed uitoefenen door er deel vanuit te blijven maken dan te roepen vanaf de zijkant.
Ja dat probeerde ze, maar blijkbaar was er een meerderheid voor een andere kant.

Dan is het heel kinderachtig om je gelijk te gaan halen via de media. Ongeacht of ik het nou eens ben met haar of niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201539190
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Misschien probeerde ze het van binnenuit nog een kant op te sturen. Je kan immers meer invloed uitoefenen door er deel vanuit te blijven maken dan te roepen vanaf de zijkant.
Klinkt leuk, maar dan had je moeten opstappen op het moment dat duidelijk werd dat dit de koers zou worden en niet gaan lopen janken bij de telegraaf
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201539233
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja dat probeerde ze, maar blijkbaar was er een meerderheid voor een andere kant.

Dan is het heel kinderachtig om je gelijk te gaan halen via de media. Ongeacht of ik het nou eens ben met haar of niet.
Vind ik niet. Zeker niet als je zo gelijk hebt als Keijzer in dit verhaal.

Laat heel goed zien hoe mark, hugo en ferd zitten in hun 'beleid'. Zij bepalen en kritiekloos mee bewegen graag. De rest in den haag speelt het spelletje graag mee en zij heeft hiermee even laten zien hoe het spel gespeeld wordt.

Zoals Omtzigt het al uitlegde in zijn berichten vanmorgen: het is foute boel als 1 iemand even met een telefoontje een het even kan regelen en er besluiten alvast worden genomen terwijl democratische organen niet worden geraadpleegd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539277
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind ik niet. Zeker niet als je zo gelijk hebt als Keijzer in dit verhaal.
Of ze gelijk heeft of niet doet niet ter zake. Als je het niet eens bent met het beleid dan vertrek je zelf en kun je daarna alsnog je verhaal doen in de media
quote:
Laat heel goed zien hoe mark, hugo en ferd zitten in hun 'beleid'. Zij bepalen en kritiekloos mee bewegen graag. De rest in den haag speelt het spelletje graag mee en zij heeft hiermee even laten zien hoe het spel gespeeld wordt.
Als je lid bent van het kabinet dan heb je je achter dat beleid te scharen, kun je dat niet dan stap je eruit.
Zou leuk zijn als 1 iemand binnen ajax/psv/feijenoord het niet eens is met de tactiek en zijn eigen spel gaat spelen.
quote:
Zoals Omtzigt het al uitlegde in zijn berichten vanmorgen: het is foute boel als 1 iemand even met een telefoontje een het even kan regelen en er besluiten alvast worden genomen terwijl democratische organen niet worden geraadpleegd.
Nee zo werkt dat binnen het kabinet. Poppetjes binnen het kabinet worden niet democratisch verkozen. De partijen wel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 27 september 2021 @ 12:34:35 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201539287
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201539296
quote:
Nou als Sywert het leuk vindt dan sta je een stuk sterker....
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201539318
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Klinkt leuk, maar dan had je moeten opstappen op het moment dat duidelijk werd dat dit de koers zou worden en niet gaan lopen janken bij de telegraaf
Dan nog kan je meer invloed uitoefenen van binnenuit dan van de zijlijn.

Zoals ene Machiavelli ooit schijnt gezegd te hebben: het doel heiligt de middelen. Zet het maar op scherp, laat het maar zien wat daar gaande is, doe maar die zelfopoffering. Want het gaat om de grootste maatschappelijke vrijheidsberoving van een overheid in de afgelopen 80 jaar. En daarbij begint de heersende politiek echt hele rare vormen aan te nemen met besluiten te nemen die verregaande maatschappelijke effecten hebben terwijl ze in demissionaire status zijn. Het ene wordt wel als belangrijk geacht, maar wat ze niet zint, is 'demissionair he, kan niet, niet aan ons meer'.

rutte, mark en hun hele administratie zijn een stel hypocriete potentaten en wordt geen strobreed in de weg gelegd op het moment. Doe je dat wel, wordt je er uit geflikkerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539334
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Of ze gelijk heeft of niet doet niet ter zake. (...)
Ow zeker wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539347
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan nog kan je meer invloed uitoefenen van binnenuit dan van de zijlijn.
Op het moment dat het kabinet het besluit heeft genomen en het gaat lijnrecht in tegen je geweten/eer/geloof/whatever, dan stap je op. Dan blijf je niet zitten. Je invloed is dan blijkbaar zo beperkt dat je de eer aan jezelf houdt.
quote:
blabla
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201539356
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow zeker wel.
Nee, Ik vind namelijk dat ze geen gelijk heeft. Ze heeft een mening die niet strookt met die van het kabinet waar ze deel van uitmaakt. Dat jij het met die mening eens bent maakt niet dat ze gelijk heeft, en maakt dat hele Gelijk/onglijk verhaal irrelevant
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201539357
Met inhoud veranderen naar:

quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]
blabla

laat je blijken dat je argumenten op zijn.
Respectloos. :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539371
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:41 schreef Red_85 het volgende:
Met inhoud veranderen naar:
[..]
laat je blijken dat je argumenten op zijn.
Respectloos. :W
Nee laat zien dat je met dogma's en onzin komt die niet relevant is en waar ik geen zin in heb om op in te gaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201539409
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Via https://www.geenstijl.nl/(...)g-als-kamerlid/#more
[ afbeelding ]

Team Mona.
Sterk realistisch stuk en geeft precies aan waar de schoen wringt.
Realistisch stuk. Jammer dat alle realisten de arena verlaten.
pi_201539580
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee laat zien dat je met dogma's en onzin komt die niet relevant is en waar ik geen zin in heb om op in te gaan
Toemaar. Alles om maar niet naar de inhoud toe te gaan.

quote:
blabla
Om iemands' post te beschrijven.

Hou toch op met dogma's, onzin en niet relevant. Je hebt zelf niet eens inhoud genoeg om op de inhoud te blijven zitten en komt vervolgens met niet relevante beschrijvingen aan.

Hou toch op vent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539585
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:48 schreef maan_man het volgende:

[..]
Realistisch stuk. Jammer dat alle realisten de arena verlaten.
Zover is duidelijk wat er over blijft daar inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201539607
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toemaar. Alles om maar niet naar de inhoud toe te gaan.
[..]

Kom eerst maar eens met relevante inhoud ipv meningen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 27 september 2021 @ 13:41:10 #197
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201539956
Niet alle normale omgangsvormen en werkrelaties worden natuurlijk niet beïnvloed door wie gelijk heeft.

Ik sta helemaal achter de inhoud van de tekst en denkwijze van Keijzer. Maar als je er zo over denkt, dan kaart je dat binnen de regering aan. Wanneer er anders besloten wordt, dien je je daaraan te conformeren of, wanneer je je er niet naar eer en geweten naar kan conformeren maak je dat kenbaar en hou je het voor gezien.

Het maakt niet uit of je gelijk hebt. Het maakt niet uit dat ik vind dat ze gelijk heeft. Als je deel uitmaakt van de beleidsbepalers en het beleid is bepaald, mag je dat nooit als beleidsbepaler actief tegenwerken. Dat is gewoon aso.

Alleen maar respect als ze gewoon de eer aan zichzelf had gehouden en gestopt was met de mededeling die ze nu achteraf doet. Nu is het gewoon helemaal niet netjes gegaan.
Laffe huichelaar
pi_201539977
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kom eerst maar eens met relevante inhoud ipv meningen
'Blabla'

En nu ga je vragen om inhoud omdat je er niet meer uitkomt.

Riiight.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201540107
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Blabla'

En nu ga je vragen om inhoud omdat je er niet meer uitkomt.

Riiight.
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Blabla'

En nu ga je vragen om inhoud omdat je er niet meer uitkomt.

Riiight.
quote:
Zoals ene Machiavelli ooit schijnt gezegd te hebben: het doel heiligt de middelen. Zet het maar op scherp, laat het maar zien wat daar gaande is, doe maar die zelfopoffering.
Zelfopoffering (dogma) had ze beter kunnen doen door op te stappen en dan haar verhaal te doen ipv hoe ze het nu heeft gedaan. Namelijk weken nadat het besluit is genomen op staande voet ontslagen worden. Dit is alleen maar schadelijk voor zichzelf. Als ze zelf was opgestapt had ze de eer aan zichzelf gehouden
quote:
Want het gaat om de grootste maatschappelijke vrijheidsberoving van een overheid in de afgelopen 80 jaar.
Onzinnig dogma
quote:
En daarbij begint de heersende politiek echt hele rare vormen aan te nemen met besluiten te nemen die verregaande maatschappelijke effecten hebben terwijl ze in demissionaire status zijn.
Met goedkeuring 2e kamer dus zonder de democratie te verloochenen (wederom dogma)
quote:
Het ene wordt wel als belangrijk geacht, maar wat ze niet zint, is 'demissionair he, kan niet, niet aan ons meer'.
Vaag, graag concretiseren.
quote:
rutte, mark en hun hele administratie zijn een stel hypocriete potentaten en wordt geen strobreed in de weg gelegd op het moment. Doe je dat wel, wordt je er uit geflikkerd.
Mening vermomt als "feit"

Genoeg voor je?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540162
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
[..]
[..]
Zelfopoffering (dogma) had ze beter kunnen doen door op te stappen en dan haar verhaal te doen ipv hoe ze het nu heeft gedaan. Namelijk weken nadat het besluit is genomen op staande voet ontslagen worden. Dit is alleen maar schadelijk voor zichzelf. Als ze zelf was opgestapt had ze de eer aan zichzelf gehouden
[..]
Onzinnig dogma
[..]
Met goedkeuring 2e kamer dus zonder de democratie te verloochenen (wederom dogma)
[..]
Vaag, graag concretiseren.
[..]
Mening vermomt als "feit"

Genoeg voor je?
Nou wat een inhoud zeg.

Voor het geval je het nog niet door had, je bent al lang af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201540164
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Je snapt dus gewoon het verschil tussen een kamerlid en een staatssecretaris niet?
Is ze niet gekozen?
pi_201540175
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou wat een inhoud zeg.

Voor het geval je het nog niet door had, je bent al lang af.
_O- :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540191
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Is ze niet gekozen?
Niet als staatssecretaris nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540239
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
_O- :')
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201540257
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:')
tja.. .je hebt je kans gehad.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540272
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Niet als staatssecretaris nee
Wel als Kamerlid. En vandaaruit kan je weer een positie krijgen als staatssecretaris. En omdat het kabinet demissionair is, ben je ook beide.
pi_201540481
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
tja.. .je hebt je kans gehad.
Hoe verwacht je exact van mensen dat ze nog verder gaan discussiëren na

quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]
blabla
[..]

Dus stop maar met je gewauwel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 september 2021 @ 15:00:24 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201540773
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wel als Kamerlid. En vandaaruit kan je weer een positie krijgen als staatssecretaris. En omdat het kabinet demissionair is, ben je ook beide.
Je hoeft niet in de kamer te zitten om staatssecretaris of minister te worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 september 2021 @ 15:00:57 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201540779
Ze is nu ook weg als kamerlid zie ik _O- _O- Mooizo!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 27 september 2021 @ 15:06:00 #210
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201540812
quote:
16s.gif Op maandag 27 september 2021 15:00 schreef Starhopper het volgende:
Ze is nu ook weg als kamerlid zie ik _O- _O- Mooizo!
Exit Mona
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201540902
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wel als Kamerlid. En vandaaruit kan je weer een positie krijgen als staatssecretaris. En omdat het kabinet demissionair is, ben je ook beide.
Opstappen als kamerlid was dan ook haar eigen keuze. waarschijnlijk na flinke druk van het CDA
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540918
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe verwacht je exact van mensen dat ze nog verder gaan discussiëren na

simpel door met feiten te komen ipv meningen als feiten te poneren
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201540967
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 15:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Opstappen als kamerlid was dan ook haar eigen keuze. waarschijnlijk na flinke druk van het CDA
In haar eigen woorden op verzoek van de fractie omdat ze geen splijtzwam wil zijn. Dus mogelijk door knallende ruzie ja.

Komt de stabiliteit van het CDA en eventuele nieuwe regeringsdeelname wel ten goede.
  maandag 27 september 2021 @ 15:45:58 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201541259
Judas kus van Hugo :') :r

Ik ken haar al zo lang, spijtig dat het zo gelopen is :') :r

https://www.telegraaf.nl/(...)at-het-zo-gelopen-is

Je was er zelf bij lul })
  maandag 27 september 2021 @ 15:47:47 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201541272
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:…..
Komt de stabiliteit van het CDA en eventuele nieuwe regeringsdeelname wel ten goede.
:') _O- _O-
Nog 5 zetels
https://www.welingelichte(...)ijf-zetels-over.html

De vraag is alleen wanneer Wopke het licht uit doet :7
pi_201541451
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:') _O- _O-
Nog 5 zetels
https://www.welingelichte(...)ijf-zetels-over.html

De vraag is alleen wanneer Wopke het licht uit doet :7
Het houdt niet over nee. Ze zijn nIet eens de grootste christelijke partij. CDA heeft er wat dat betreft belang bij dat er geen nieuwe verkiezingen komen.
pi_201541458
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:') _O- _O-
Nog 5 zetels
https://www.welingelichte(...)ijf-zetels-over.html

De vraag is alleen wanneer Wopke het licht uit doet :7
Nah die komen weer terug hoor. Zie D66 en PvdA, beide al meerdere keren afgeschreven maar telkens weer teruggekomen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 27 september 2021 @ 16:12:37 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201541512
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
.........Ze zijn nIet eens de grootste christelijke partij. CDA heeft er wat dat betreft belang bij dat er geen nieuwe verkiezingen wel nieuwe verkiezingen komen waarbij zij het aantal zetels in kunnen vullen bij de uitslag. Net zo eerlijk als bij de leiderschapsverkiezingen
FTFY :+
  maandag 27 september 2021 @ 22:09:23 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201546455
Urenlang CDA-beraad bepaalde zondag het politieke lot van Mona Keijzer: ‘Het was emotioneel’

Na haar harde uithaal tegen het coronabeleid was Mona Keijzers positie onhoudbaar geworden. Maandag stapte ze uit de politiek, haar zetel geeft ze terug.

Urenlang vergaderde de CDA-fractie zondag over het lot van Mona Keijzer. Ook aanwezig was Keijzer zelf. Op een vergaderlocatie buiten Den Haag bogen CDA-Kamerleden zich over de vraag of de ontslagen staatssecretaris van Economische Zaken wel kan blijven als fractiegenoot.

https://www.ad.nl/politie(...)emotioneel~a4fa1e11/

En Wopke betreurt het :|W terwijl hijzelf haar eruit getrapt heeft als cda leider :r
pi_201547760
quote:
6s.gif Op maandag 27 september 2021 22:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Urenlang CDA-beraad bepaalde zondag het politieke lot van Mona Keijzer: ‘Het was emotioneel’

Na haar harde uithaal tegen het coronabeleid was Mona Keijzers positie onhoudbaar geworden. Maandag stapte ze uit de politiek, haar zetel geeft ze terug.

Urenlang vergaderde de CDA-fractie zondag over het lot van Mona Keijzer. Ook aanwezig was Keijzer zelf. Op een vergaderlocatie buiten Den Haag bogen CDA-Kamerleden zich over de vraag of de ontslagen staatssecretaris van Economische Zaken wel kan blijven als fractiegenoot.

https://www.ad.nl/politie(...)emotioneel~a4fa1e11/

En Wopke betreurt het :|W terwijl hijzelf haar eruit getrapt heeft als cda leider :r
Wat ben jij een dramaqueen zeg
pi_201549457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 06:06 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Wat ben jij een dramaqueen zeg
Jij kent ikweethetookniet nog niet ? Dramaqueen is nog erg zacht uitgedrukt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201549478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:34 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Jij kent ikweethetookniet nog niet ? Dramaqueen is nog erg zacht uitgedrukt.
Nog maar net kennis gemaakt inderdaad
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:45:20 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201551461
twitter


En de trap na van partijgenoot Hugo :') :r

Gelukkig is het gedonder binnen het CDA nu over :') _O- en kunnen ze elkaar nu recht in de ogen aankijken :') |:)
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:47:24 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201551484
twitter


Zou Mona ook een leuk weekend gehad hebben O-)
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:58:07 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201551630
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Zou Mona ook een leuk weekend gehad hebben O-)
Vast niet, het gebeurt niet iedere week dat je besluit de grondwet te overtreden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')