abonnement Unibet Coolblue
pi_201510112
https://www.telegraaf.nl/(...)k-niet-uit-te-leggen
:D _O-

En toen waren de rapen gaar _O- _O-

Rumoer in Kamer over coronapas-uitspraken Keijzer

De uitspraken van demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) in De Telegraaf over het coronatoegangsbewijs zorgen voor verbazing in de Tweede Kamer. Zowel voor- als tegenstanders willen opheldering van de bewindsvrouw over de vraagtekens die zij zet bij de invoering van de coronapas. Ook veiligheidsberaad-voorzitter Hubert Bruls baalt van Keijzer: „Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.”

„Dit is heel erg raar”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte. „Vandaag zet de regering - met steun Tweede Kamer en op advies OMT - de CoronaCheck breed in. Reden: de zorg beschermen. En dan zeggen: ’Vind het maar niks’.” Paternotte eist een uitleg van Keijzer in de Kamer.

Keijzer zegt zaterdagochtend in De Telegraaf dat zij de invoering van de coronapas ’eigenlijk niet uit te leggen’ vindt. Ze doet die uitspraken op de dag dat het coronatoegangsbewijs verplicht wordt om toegang te krijgen tot horeca, evenementen en andere activiteiten.

PvdA-Kamerlid Attje Kuiken vindt de vraagtekens van de staatssecretaris een ’trap na voor alle ondernemers die vandaag de CoronaCheck moeten invoeren’: „Hoe kunnen zij vertrouwen hebben, als kabinet eigen beleid bekritiseert in de krant?”

De PvdA, die de invoering van de coronapas aan een meerderheid hielp in de Tweede Kamer, wil van premier Mark Rutte of het hele kabinet nog wel achter de corona-aanpak staat. Keijzer zelf benadrukt in het interview zich wel naar het kabinetsbesluit te voegen: „Ik wil best vertellen dat ik deze kant van de discussie heb ingebracht. Maar op zeker moment komt er een kabinetsbesluit en dan is dat het besluit.”

Ze heeft alleen moeite met de verschillen tussen winkels (geen bewijs nodig) en horeca (wel nodig). „Ik kan het niet meer logisch uitleggen.” Ze pleit voor een andere aanpak van het coronabeleid: „Het is de hoogste tijd dat we ons afvragen of wij op deze weg voortgaan.

Bruls: ’Niet chique’
Hubert Bruls, die als voorzitter van het Veiligheidsberaad al zorgen had over de handhaving van de coronapas, is niet te spreken over de uitspraken van Keijzer. „Ik vind het niet chique, to put it nicely. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeg ik denkend aan Ferd Grapperhaus, Hugo de Jonge en Mark Rutte die zich de benen uit hun lijf hebben gelopen voor de corona-aanpak.”

Vooral de timing van Keijzers uitspraken zit de burgemeester van Nijmegen dwars. „Het kabinet hoort met één mond te spreken. En vooral op de dag dat alle ondernemers en handhavers hiermee aan de slag moeten. Dit is niet de motivatie die je, ook naar onze handhavers, moet uitspreken.”

Bruls had juist het gevoel dat het draagvlak voor het coronabewijs aan het groeien was, ook onder ondernemers die zich er luidruchtig tegen hadden verzet. „Tegen die achtergrond is nu weer de twijfel voeden weer een stapje terug. Dat moet je zeker als lid van het kabinet niet doen.”

Tegenstanders tevreden
Partijen die juist kritisch waren op de coronapas willen ook opheldering, maar tonen zich ook verheugd over Keijzers uitspraken. „Mooi! Meteen weer afschaffen dus”, zegt PVV-leider Geert Wilders na het lezen van de krant over het coronabewijs. Hij gaat een spoeddebat aanvragen.

„Gelukkig is er ook iemand in het kabinet met gezond verstand die in opstand komt tegen de discriminatoire en onlogische coronapas”, is ook Kamerlid Wybren van Haga (Groep Van Haga) tevreden.

„De tegenstellingen over toegangsbewijzen lopen hoog op”, ziet SP-Kamerlid Maarten Hijink. „Dat helpt het natuurlijk niet dat het kabinet er zelf ook zo’n dubbele boodschap over geeft.” Hijink, die de kosten voor alle testen die nodig zijn voor het coronabewijs toch al ’weggegooid geld’ vindt, pleit voor ’meer overtuigingskracht’ om de vaccinatiegraad te verhogen.

quote:
Minister De Jonge van Volksgezondheid (een partijgenoot van Keijzer), verantwoordelijk voor de invoering van het coronatoegangsbewijs, zal niet reageren op de uitspraken van de staatssecretaris, laat zijn woordvoerder weten. Hetzelfde geldt voor minister Grapperhaus, zegt zijn woordvoerder.
:') :') _O- _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)s-uitspraken-keijzer

CDA opblazen doe je van binnenuit _O_
Ik pak de popcorn _O- _O-
pi_201510124
Weg met die sujetten }) *O* :R ~O>
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 13:11:32 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201510139
Mona Keijzer is ongeschikt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 13:12:46 #4
186611 Haags
pi_201510158
Heel goed. Leg er maar een bom onder.
Zonder wrijving geen glans
pi_201510197
En ze is alweer op weg naar de uitgang: https://nos.nl/artikel/23(...)coronatoegangsbewijs

Typ dan gewoon een normale ontslagbrief als je er geen zin meer in hebt :').
pi_201510222
twitter
pi_201510224
Echt, hoe dom en vooral onprofessioneel kan je zijn...
pi_201510248
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:15 schreef Tocadisco het volgende:
...Typ dan gewoon een normale ontslagbrief als je er geen zin meer in hebt :').
:N Dit is veel leuker *O* *O*

quote:
De uitspraken van demissionair staatssecretaris Keijzer over het coronatoegangsbewijs leiden tot discussie en overleg binnen het CDA over haar positie. Volgens Haagse bronnen is de woede in het kabinet groot en is er topberaad over de kwestie.
_O_ _O- _O- _O- _O-

https://nos.nl/artikel/23(...)coronatoegangsbewijs
pi_201510256
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Echt, hoe dom en vooral onprofessioneel kan je zijn...
:N
Dit is heel sluw en achterbaks zoals ze dat bij het CDA gewend zijn :7
pi_201510277
CDA-leider Hoekstra: Stop met 'gedonder' in partij

quote:
Volgens Hoekstra is de eenheid in de partij 'ver te zoeken'. CDA’ers moeten ophouden ‘elkaar moreel de maat nemen, praten over elkaar, in plaats van met elkaar’.
https://fd.nl/politiek/14(...)e-leden-voor-cda-top

Wopke ook dit is je weer gelukt :') :') _O- _O- _O-

:R en snel :W :W :W
pi_201510279
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:N
Dit is heel sluw en achterbaks zoals ze dat bij het CDA gewend zijn :7
Het zal niet goed zijn voor haar verdere carrière. Immers, '1 team, 1 mond' is niet aan haar besteed...
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:23:14 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201510284
quote:
Keijzer zelf benadrukt in het interview zich wel naar het kabinetsbesluit te voegen: „Ik wil best vertellen dat ik deze kant van de discussie heb ingebracht. Maar op zeker moment komt er een kabinetsbesluit en dan is dat het besluit.”
Nou nou, een bewindspersoon heeft een persoonlijke mening, het is wat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201510295
Goed zo!
Eens kijken
pi_201510319
pi_201510328
Nou nou wat een ophef..

Fijn dat te horen ze in het kabinet ook nog een eigen mening hebben!
pi_201510351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nou nou, een bewindspersoon heeft een persoonlijke mening, het is wat.
"Als een lid van het kabinet zo afstand neemt van kabinetsbesluiten, en zeker eentje als dat omstreden coronatoegangsbewijs, dan kun je maar twee dingen doen. Of je neemt je woorden terug, maar dan is de schade al wel aangericht, of je treedt af. Dat laatste lijkt me in dit geval het waarschijnlijkst."

Had Grappie ook moeten aftreden toen hij schijt had aan de regels en deze overtrad?
pi_201510359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:....Het zal niet goed zijn voor haar verdere carrière. Immers, '1 team, 1 mond' is niet aan haar besteed...
Ik denk dat er nog een rekening openstond na die leiderschapsverkiezing van het CDA met die eerlijke uitkomst :') _O- _O-
Niet alleen Omtzigt genaaid Mona dus ook
Wopke en Hugo nu anaal vernederd en teruggepakt en dat is dikke prima ^O^ _O_ _O_
pi_201510360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:26 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Nou nou wat een ophef..

Fijn dat te horen ze in het kabinet ook nog een eigen mening hebben!
pi_201510380
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:28 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
"Als een lid van het kabinet zo afstand neemt van kabinetsbesluiten, en zeker eentje als dat omstreden coronatoegangsbewijs, dan kun je maar twee dingen doen. Of je neemt je woorden terug, maar dan is de schade al wel aangericht, of je treedt af. Dat laatste lijkt me in dit geval het waarschijnlijkst."

Had Grappie ook moeten aftreden toen hij schijt had aan de regels en deze overtrad?
Dat wou hij ook maar Hugo smeekte hem om te blijven omdat anders de puinhoop te groot zou worden
Nu zit hij er al ruim een jaar extra en hij vindt dit leuk _O- _O- _O-
  zaterdag 25 september 2021 @ 13:33:45 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201510422
Dat het niet sjiek en handig is om dat zo te brengen, daar ben ik het mee eens, maar hierom moeten aftreden gaat wel heel erg ver.
We have always been at war with Eastasia.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 13:35:39 #21
74056 crew  ToT
pi_201510436
Bek houwen en 100% voor de corona-god buigen, anders ben je een wappie.
pi_201510469
CDA-trol Mona Keijzer steekt De Jonge mes in de rug en bekritiseert QR-code _O- _O- _O-

https://joop.bnnvara.nl/n(...)kritiseert-coronapas

Ik ga een mega order popcorn plaatsen :7
pi_201510487
Typisch dat de Regering een mini afwijkende dissident onmiddellijk binnen 24 uur probeert te neutraliseren.

In Noord-Korea heb je ongeveer evenveel ruimte om van de lijn van de Staatspropaganda af te wijken. Daar de kogel, hier je baan. Dat is het verschil zo'n beetje nog.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 13:41:41 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201510491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:33 schreef -XOR- het volgende:
Dat het niet sjiek en handig is om dat zo te brengen, daar ben ik het mee eens, maar hierom moeten aftreden gaat wel heel erg ver.
Ze moet per direct aftreden. Dit kan je echt niet maken als staatssecretaris.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201510503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Echt, hoe dom en vooral onprofessioneel kan je zijn...
Volendom.
pi_201510511
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze moet per direct aftreden. Dit kan je echt niet maken als staatssecretaris.
Niet eens alleen als staatssecretaris maar in geen enkele baan, zo je collega's afvallen wordt nergens geaccepteerd.
pi_201510538
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:43 schreef Tocadisco het volgende:
....zo je collega's afvallen wordt nergens geaccepteerd.
Binnen het CDA doen ze niet anders :P _O- _O- _O-
pi_201510556
Zou ze echt niet bedacht hebben hoe dom dit is? Of heeft ze een groter plan?

Ik gok het eerste in haar geval.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201510577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:46 schreef Drekkoning het volgende:
Zou ze echt niet bedacht hebben hoe dom dit is? Of heeft ze een groter plan?
Ik gok het eerste in haar geval.
Ze is wel blond, maar niet dom :P
CDA is een zinkend schip en de ratten verlaten het schip het eerste ;)
pi_201510580
Hulde voor Keijzer, al zou de kritiek vooral vanuit de kamer, incl de regeringspartijen moeten komen en niet van staatssecretarissen en ministers.

Ik heb lang achter het coronabeleid gestaan, maar inmiddels vind ik het niet meer uit te leggen. Ik vind het zeer teleurstellend dat er geen enkel serieus kritisch geluid is geweest vanuit de coalitie en oppositie. Altijd maar wat gerommel in de marge over avondkloktijden en of de pas wel of niet voor terrassen gaat gelden, maar nooit of het überhaupt proportioneel is.

Vooral van zogenaamd liberale partijen als de VVD en D66 had ik meer verwacht. En nee ben geen wappie, gewoon gevaccineerd, stem normaal VVD, maar die QR codes vind ik een heel slecht idee en ik zal daar nooit aan mee doen.
pi_201510623
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:48 schreef Schuifpui het volgende:
Hulde voor Keijzer, al zou de kritiek vooral vanuit de kamer, incl de regeringspartijen moeten komen en niet van staatssecretarissen en ministers.

Ik heb lang achter het coronabeleid gestaan, maar inmiddels vind ik het niet meer uit te leggen. Ik vind het zeer teleurstellend dat er geen enkel serieus kritisch geluid is geweest vanuit de coalitie en oppositie. Altijd maar wat gerommel in de marge over avondkloktijden en of de pas wel of niet voor terrassen gaat gelden, maar nooit of het überhaupt proportioneel is.

Vooral van zogenaamd liberale partijen als de VVD en D66 had ik meer verwacht. En nee ben geen wappie, gewoon gevaccineerd, stem normaal VVD, maar die QR codes vind ik een heel slecht idee en ik zal daar nooit aan mee doen.
Als ze er niet achter staat had ze haar post neer moeten leggen voordat dit wetsvoorstel aangeboden werd.

Dan maak je een statement. Neem aan dat ze alsnog vertrekt overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:00:28 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201510746
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze moet per direct aftreden. Dit kan je echt niet maken als staatssecretaris.
Mwah, mijn aanvankelijke opmerking vloeit waarschijnlijk voort uit mijn eigen aversie tegen die coronapas. Hoe langer ik er over nadenk, hoe dubieuzer ik de uitspraken van Keijzer, zeker als EZ stas, vind. Aftreden vind ik nog steeds wel te rigoreus, maar ze compromitteert haar eigen positie inderdaad wel willens en wetens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201510766
Coronapas is dan ook gewoon bullshit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201510785
Groot gelijk, ik vind het ook debiel dat partijen eensgezind stemmen bij moties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:04:30 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201510799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:26 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Nou nou wat een ophef..

Fijn dat te horen ze in het kabinet ook nog een eigen mening hebben!
Dat kan dan ook niet de bedoeling zijn.
Gewoon luisteren en amem zeggen als Mark, Hugo en Ferd wat zeggen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201510810
Zouden bij de nieuwste peilingen het aantal zetels voor het cda nou op een hand te tellen zijn :? _O- _O-

Wopke is in ieder geval weer vrolijk gestemd bij overleg met Remkes as maandag
En een nieuw kabinet weer dichterbij :+ :') _O- _O-
pi_201510824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dat kan dan ook niet de bedoeling zijn.
Gewoon luisteren en amem zeggen als Mark, Hugo en Ferd wat zeggen.
Mark, Hugo en Ferd hebben allemaal ook maar één stem in de ministerraad, zij kunnen niemand dwingen om naar hen te luisteren als een meerderheid van de raad het anders wil.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:07:37 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201510841
Doei Mona :W
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201510872
Dit besluit valt ook niet meer uit te leggen ongeacht wat Mona er nu van zal vinden.

Gele boekje is schijnbaar niet geschikt(totale onzin). En personeel dat werkt in de horeca hoeft zich niet te legitimeren met de pas vanwege de privacywetgeving.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:11:26 #40
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201510877
Jeetje iemand met een eigen mening :N
Hopelijk stoppen ze haar een paar jaar in een werkkamp , want dit kan echt niet
Ik ben inmiddels overleden
pi_201510883
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:11 schreef Enchanter het volgende:
Jeetje iemand met een eigen mening :N
Hopelijk stoppen ze haar een paar jaar in een werkkamp , want dit kan echt niet
Opsluiten dat wijf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201511018
Geeft een politica een keer eerlijk haar mening, is het weer niet goed
pi_201511019
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:11 schreef Enchanter het volgende:
Jeetje iemand met een eigen mening :N
Hopelijk stoppen ze haar een paar jaar in een werkkamp , want dit kan echt niet
Nogmaals: Bij welke andere baan wordt het wel geaccepteerd als je je collega's in het openbaar gaat afvallen?
pi_201511048
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:46 schreef Drekkoning het volgende:
Zou ze echt niet bedacht hebben hoe dom dit is? Of heeft ze een groter plan?

Ik gok het eerste in haar geval.
Na die slapstick met Omtzigt die publiekelijk aan de schandpaal werd genageld door zijn eigen partij genoten was het CDA al ten dode opgeschreven en ik heb het gevoel dat Mona er geen zin meer in heeft. Wopke en de Jonge daar moet je het sowieso niet van hebben bij een club die al ingestort was.
pi_201511101
Er is natuurlijk ook een reden dat iemand als Rutte in Nederland zo lang aan de macht kan blijven. Uiteindelijk waarderen Nederlanders een opportunist die continue draait en liegt en ze vertelt dat het uiteindelijk allemaal wel goed zal komen meer dan iemand die eerlijk voor zijn mening uitkomt.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:37:32 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201511137
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze moet per direct aftreden. Dit kan je echt niet maken als staatssecretaris.
Waar praten we over? Een demissionair kabinet dat al lang vervangen had moeten zijn en welke acteert alsof het helemaal niet demissionair is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201511192
Wat een intens domme kut is het toch ook... man, man, man.
Heb iig het fatsoen het beleid van de regering waar je nota bene zelf staatssecretaris bent, niet publiekelijk af te vallen, en zeker niet op dit moment.

Ze gokt waarschijnlijk op nieuwe partijleiderverkiezingen, en nu Omtzigt niet meer in de weg loopt kan ze heerlijk voorsorteren op de stemmen van de tegenstanders van de Coranapas, want dat gaat toch niet het officiële beleid worden zoals het CDA dat bij nieuwe verkiezingen zal presenteren, maar dan heeft ze al wel de suggestie gewekt dat zij anders wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:43:48 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201511201
Wespennest. Maar dat houdt veel verstokte CDA-stemmers, die dat 40 jaar terug ook al deden, toch niet tegen.
pi_201511202
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:45:57 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201511227
OPTYFEN DOMME KUT LEKKER VOOR JE
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201511228
quote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
pi_201511237
:W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:47:03 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201511243
quote:
Zo, dat gaat snel (zo snel dat het bijna iets van De Speld lijkt).
pi_201511246
quote:
Heb je een linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:48:05 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201511256
https://www.nu.nl/coronav(...)ek-op-coronapas.html

quote:
Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) is ontslagen door het kabinet. Haar uitspraken over de coronapas leidden zaterdag niet alleen tot verontwaardiging onder Tweede Kamerleden, maar ook tot een discussie over haar positie binnen het kabinet en het CDA.
Kan dit zomaar?

Deze demissionaire regering wordt steeds dubieuzer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201511279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:46 schreef Zipportal het volgende:

[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Stef Blok doet het er wel weer bij. De kruimeldief onder de ministers.
pi_201511290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je een linkje?
Staat toch overal?
pi_201511307
En ze is ontslagen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201511311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:48 schreef thedeedster het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ek-op-coronapas.html
[..]
Kan dit zomaar?

Deze demissionaire regering wordt steeds dubieuzer.
Het kan prima, het gebeurt alleen vrijwel nooit omdat het bewindslieden doorgaans gegund wordt om de eer aan zichzelf te houden en zelf het ontslag in te dienen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 14:50:29 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201511315
quote:
HAHAHA!!!!!!!!!! Mooizo :D _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201511319
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nogmaals: Bij welke andere baan wordt het wel geaccepteerd als je je collega's in het openbaar gaat afvallen?
Als Grapperhaus de regels overtreedt is er niks aan de hand maar zij mag meteen het veld ruimen.

Lol.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:50:47 #63
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201511320
Dit was toch een bewuste politieke zelfmoord?
pi_201511326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Stef Blok doet het er wel weer bij. De kruimeldief onder de ministers.
Stef Blok de aasgier, wie anders. :)
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:51:21 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201511335
Wat zijn dit voor dictatoriale praktijken?
pi_201511339
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit was toch een bewuste politieke zelfmoord?
Dat denk ik ook.
pi_201511343
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit was toch een bewuste politieke zelfmoord?
Het domste dat je kan doen. Je eigen mensen in het openbaar naaien _O-

Het is dat ze uit Edam komt, dat verklaart haar handelen.
pi_201511345
Dit vind ik wel eng worden Markie
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:52:50 #69
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201511364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Richestorags het volgende:
Wat zijn dit voor dictatoriale praktijken?
We zitten in een pandemie.

Je bent voor het virus of tegen het virus!

We komen nog wel even langs om dat duidelijk te maken :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201511366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Het domste dat je kan doen. Je eigen mensen in het openbaar naaien _O-

Het is dat ze uit Edam komt, dat verklaart haar handelen.
Daar is het CDA al jaren mee bezig. Die partij is zo verdeeld dat ze elkander graag het mes in de rug steken.
pi_201511368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:03 schreef ludovico het volgende:
Groot gelijk, ik vind het ook debiel dat partijen eensgezind stemmen bij moties.
Dit is iets totaal anders, dit is het kabinet. De regel is dat je binnenskamers discussieert maar daarna als een kabinet naar buiten treed.

Kan je dit niet, dan moet je opstappen. Zal wat zijn als morgen de assistent trainer van Ajax even in een interview aangeeft het niet eens te zijn met de tactiek van de hoofdtrainer. Die blijft dan ook niet lang zitten
pi_201511370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:49 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Staat toch overal?
Met nergens een link naar de tekst van je plaatje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:53:00 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201511371
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit was toch een bewuste politieke zelfmoord?
Ja of ze is echt te dom om te poepen maar dat geloof ik niet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:53:02 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201511373
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Stef Blok de aasgier, wie anders. :)
Sander Dekker of Grapperhaus?
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:53:32 #75
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201511382
Is het wel eens eerder voorgenomen? Een staatssecretaris/minister ontslagen?
pi_201511399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Richestorags het volgende:
Wat zijn dit voor dictatoriale praktijken?
Dit is normaal in een kabinet. Binnenskamers discussie over een beleid. Naar buiten als een stem. En zo hoort het. Had ze er echt niet mee kunnen leven had ze moeten opstappen.
pi_201511404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Dit vind ik wel eng worden Markie
Hij duldt geen tegenspraak.
pi_201511413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit is normaal in een kabinet. Binnenskamers discussie over een beleid. Naar buiten als een stem. En zo hoort het. Had ze er echt niet mee kunnen leven had ze moeten opstappen.
Maar als je je eigen regels overtreedt is er niks aan de hand. Over ongeloofwaardig gesproken.
pi_201511426
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Hij duldt geen tegenspraak.
Nee, het is gewoon tegen de afspraken in. Volstrekt logische stap; althans, mits ze zelf dacht te kunnen blijven.
pi_201511443
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon tegen de afspraken in. Volstrekt logische stap.
Je eigen regels overtreden is dat ook.

Maar goed, old boys network.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:57:41 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201511475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit is normaal in een kabinet. Binnenskamers discussie over een beleid. Naar buiten als een stem. En zo hoort het. Had ze er echt niet mee kunnen leven had ze moeten opstappen.
Dat iets normaal is betekent niet dat het goed is.
pi_201511478
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:54 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Hij duldt geen tegenspraak.
Vast wel. In de ministerraad. Maar als de ministerraad een besluit neemt en een minister gaat dat achter de ruggen om via de media afbranden dan ga je een grens over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201511495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:56 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Je eigen regels overtreden is dat ook.

Maar goed, old boys network.
Waar heb je het over? Zo klip en klaar dat dit gewoon haar positie onmogelijk maakte. Ook niet voor niets dat de 3 vice premiers ermee ingestemd hebben.
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:58:43 #84
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201511499
Allemaal voorgekookt dit, zo obvious. Benieuwd wat ze precies van plan is.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_201511512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat iets normaal is betekent niet dat het goed is.
Het is ook goed hoor, het alternatief is namelijk een totaal onwerkbare situatie waarbij iedereen elkaar aan de lopende band aan het ondermijnen is en er geen enkel beleid kan worden gemaakt.
pi_201511534
Op de site van EZ staat ze nog gewoon als staatssecretaris.

https://www.rijksoverheid(...)che-zaken-en-klimaat

Bij de nieuwsberichten van EZ staat niets:
https://www.rijksoverheid(...)en-en-klimaat/nieuws

Bij de nieuwsberichten van AZ (ministerie van Rutte) staat ook niets:
https://www.rijksoverheid(...)lgemene-zaken/nieuws

Op de homepage van Rijksoverheid is het meest recente nieuws ook van gistermiddag:
https://www.rijksoverheid.nl/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201511544
Dubbel
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201511569
Meewerken aan discriminatie en tweedeling.

Moet je nooit aan beginnen.
pi_201511593
Mona Keijzer uit het kabinet gezet na kritiek op coronapas


Aanleiding voor het vertrek zijn de uitspraken vanochtend in De Telegraaf. Keijzer uitte daarin harde kritiek op het coronatoegangsbewijs, dat vanaf vandaag verplicht is in onder meer horeca en theaters. Die maatregel was volgens haar ‘eigenlijk niet uit te leggen'.

Volgens Rutte verdragen de uitspraken zich ‘niet met besluiten die de ministerraad recentelijk heeft genomen, en die van belangrijke en zwaarwegende aard zijn’.

,,De minister-president heeft besloten, met instemming van de minister van Economische Zaken en Klimaat, en na overleg met de drie viceminister-presidenten de genoemde staatssecretaris voor te dragen voor ontslag met onmiddellijke ingang", zo laat Rutte in een verklaring weten. De werkzaamheden van Keijzer worden overgenomen door de minister van Economische Zaken en Klimaat, Stef Blok.

De harde kritiek van Keijzer op de coronapas is op het Binnenhof als een bom ingeslagen. Kamerleden vroegen zich af of het kabinet nog wel met één mond spreekt en eisten opheldering. Ook in het CDA was de kritiek op Keijzer niet mals. Partijgenoten zeiden op Twitter zich te ‘schamen’ en vinden dat haar uitlatingen ‘te denken’ geven.

Hoewel CDA-toppers als Wopke Hoekstra, Hugo de Jonge en Ferd Grapperhaus zich nog niet hebben laten horen, hielden Haagse bronnen er al rekening mee dat Keijzers positie als staatssecretaris onhoudbaar was geworden.

Uitgerekend op de dag dat Nederlanders alleen met een coronatoegangsbewijs nog naar de kroeg, een restaurant of naar het theater mogen, stelt Keijzer die verplichting openlijk ter discussie. ,,Je zal nu maar De Jonge of Grapperhaus zijn en die maatregel moeten handhaven", zei een betrokkene eerder vandaag.

Eenheid van het kabinetsbeleid is een van de basisbeginselen waarop de regering stoelt. Ministers mogen achter gesloten deuren van mening verschillen in de Ministerraad, maar zodra eenmaal een besluit is genomen worden bewindspersonen geacht dit uit te dragen. Indien zij van mening zijn dat ze dit besluit niet voor hun rekening kunnen nemen en er geen verantwoordelijkheid voor kunnen dragen, dan rest hen maar één ding: ontslag aanvragen.

bron: https://www.destentor.nl/(...)-coronapas~a8f6e1d6/
pi_201511611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vast wel. In de ministerraad. Maar als de ministerraad een besluit neemt en een minister gaat dat achter de ruggen om via de media afbranden dan ga je een grens over.
Maar een besluit zelf vervolgens niet naleven dat is geen grens overgaan.

Ik snap niet dat mensen nog stemmen / hebben gestemd op deze machtsgeile typetjes. Te triest voor woorden. Omtzigt en zijn uitspraak over de Haagse kliek .. is eng genoeg de harde waarheid.
pi_201511676
Natuurlijk, direct ontslag, hoef je er ook niet inhoudelijk op in te gaan.
pi_201511692
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:00 schreef Leandra het volgende:
Op de site van EZ staat ze nog gewoon als staatssecretaris.

https://www.rijksoverheid(...)che-zaken-en-klimaat

Bij de nieuwsberichten van EZ staat niets:
https://www.rijksoverheid(...)en-en-klimaat/nieuws

Bij de nieuwsberichten van AZ (ministerie van Rutte) staat ook niets:
https://www.rijksoverheid(...)lgemene-zaken/nieuws

Op de homepage van Rijksoverheid is het meest recente nieuws ook van gistermiddag:
https://www.rijksoverheid.nl/
CDA-staatssecretaris Keijzer krijgt ontslag na uitspraken coronatoegangsbewijs - https://nos.nl/l/2399189
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:06:46 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201511729
Aftreden graag

Oh Mark was me voor :D
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:06:59 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201511738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:51 schreef Richestorags het volgende:
Wat zijn dit voor dictatoriale praktijken?
Het beestje gedraagt zich zoals het is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201511754
https://www.volkskrant.nl/a-b0ce16be

Hier duiding van een hoogleraar staats- en bestuursrecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201511758
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:05 schreef OllieA het volgende:

[..]
CDA-staatssecretaris Keijzer krijgt ontslag na uitspraken coronatoegangsbewijs - https://nos.nl/l/2399189
Ja, die ken ik inmiddels ook, maar dat is niet de bron van dat Rijksoverheid plaatje.
Andersom misschien wel.

Het enige dat ik wil is het linkje naar de site van de Rijksoverheid waar dat bericht staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201511766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Aftreden graag

Oh Mark was me voor :D
Is ergens ook wel uniek dat je een kabinetslid daadwerkelijk moet ontslaan.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:09:06 #98
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201511778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is ook goed hoor, het alternatief is namelijk een totaal onwerkbare situatie waarbij iedereen elkaar aan de lopende band aan het ondermijnen is en er geen enkel beleid kan worden gemaakt.
Het andere alternatief is dat er binnenskamers zaken worden besloten en critici de mond worden gesnoerd.
pi_201511807
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:04 schreef Specularium het volgende:
Natuurlijk, direct ontslag, hoef je er ook niet inhoudelijk op in te gaan.
Want je maakt een besluit als kabinet en de allereerste dag van het ingaan daarvan, besluit 1 van je kabinetsleden publiekelijk te uiten dat ze het daar niet mee eens is. Ondanks dat ze er mee instemde.

Waarom zou je daar nog inhoudelijk op in moeten gaan?
pi_201511825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het andere alternatief is dat er binnenskamers zaken worden besloten en critici de mond worden gesnoerd.
Dat is hoe ieder bestuur werkt. Sterker nog: Elke laag in een organisatie of bedrijf werkt zo. Kritiek heb je binnenshuis, naar buiten toon je gewoon één gezicht.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:12:07 #101
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201511832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:07 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.volkskrant.nl/a-b0ce16be

Hier duiding van een hoogleraar staats- en bestuursrecht.
En nu nog iets vinden in het geval van een demissionair kabinet.

Het zal staatsrechtelijk in orde zijn, Rutte zoekt echt continu de grenzen op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:12:16 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201511838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het andere alternatief is dat er binnenskamers zaken worden besloten en critici de mond worden gesnoerd.
Dat een ministerraad binnenskamers dingen besluit en aandraagt lijkt mij inderdaad de juiste manier.

Als iets echt tegen je principes indruist hebt je altijd de mogelijkheid om terplekke op te stappen en de boel aan te kaarten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201511852
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:58 schreef Mani89 het volgende:
Allemaal voorgekookt dit, zo obvious. Benieuwd wat ze precies van plan is.
Ze wil zich aansluiten bij Pietertje?
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:13:17 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201511854
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is hoe ieder bestuur werkt. Sterker nog: Elke laag in een organisatie of bedrijf werkt zo. Kritiek heb je binnenshuis, naar buiten toon je gewoon één gezicht.
Speel je mooi weer inderdaad. Je hoeft het mij niet uit te leggen, ik werk zelf voor de overheid. Maar ja, zo creëer je parallele realiteiten. Ik weet dat het zo werkt en daarom ben ik erop tegen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:13:51 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201511863
Tt change
Laffe huichelaar
pi_201511866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:07 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.volkskrant.nl/a-b0ce16be

Hier duiding van een hoogleraar staats- en bestuursrecht.
Terecht ontslagen dus.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:14:17 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201511868
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:14:21 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201511869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze wil zich aansluiten bij Pietertje?
Dat is een reële optie ja.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:15:32 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201511883
Hebben ze Rutte daarvoor wakkergebeld in New York, of hoe gaat dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201511922
Het wordt wel een zooitje zo met 3 man die een heel kabinet runnen omdat iedereen weggaat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201511924
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat iets normaal is betekent niet dat het goed is.
Ik denk dat het prima is. Als je beleid maakt (wat voor dan ook) is het handig dat je als kabinet daar achter staat. Als elke minister of staatssecretaris dit openbaar gaat betwisten is geen werkbare situatie. Ook niet in het bedrijfsleven. Kritiek en discussie doe je binnenskamers.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:18:38 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201511925
Ah, het staat er nu 7 minuten op...
15.11 uur.

https://www.rijksoverheid(...)e-minister-president
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:23:39 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201512019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:18 schreef alopio het volgende:

[..]
Ik denk dat het prima is. Als je beleid maakt (wat voor dan ook) is het handig dat je als kabinet daar achter staat. Als elke minister of staatssecretaris dit openbaar gaat betwisten is geen werkbare situatie. Ook niet in het bedrijfsleven. Kritiek en discussie doe je binnenskamers.
En zo creëer je blokken die er in werkelijkheid niet zijn.
pi_201512030
Mona zal binnenkort wel bij het FvD zitten :')
pi_201512059
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waar heb je het over? Zo klip en klaar dat dit gewoon haar positie onmogelijk maakte. Ook niet voor niets dat de 3 vice premiers ermee ingestemd hebben.
Ik heb het over Grapperhaus die vorig jaar een bruiloft gaf met veel gasten en aanrakingen zoals knuffels, terwijl dat tegen de regels was.

Hij sprak ons notabene toe over hoe ontzettend belangrijk het was om je aan die regels te houden, want dat kon levens redden en zo. Dat hij zich vervolgens zélf niet hield aan de regels, liet zien dat hij lak had aan zijn eigen regels en daarnaast sloeg ‘t haaks op het hele beleid.

Maar Rutte nam het meteen (!) voor hem op. Rutte stond achter hem en hij kwam er ook makkelijk vanaf.

Rutte zegt nu: "De uitspraken van de staatssecretaris van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat , Mona Keijzer, gedaan in het interview van De Telegraaf van vandaag, verdragen zich niet met besluiten die de ministerraad recentelijk heeft genomen, en die van belangrijke en zwaarwegende aard zijn."

Dat was toen toch ook? Als je je eigen regels niet eens naleeft. Dat is misschien nog wel ongeloofwaardiger, want daarmee laat je echt zien dat je er zelf eigenlijk niet achterstaat.
pi_201512088
Mona is een echte rechtse CDA'er. Nog net geen PVV.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201512093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Want je maakt een besluit als kabinet en de allereerste dag van het ingaan daarvan, besluit 1 van je kabinetsleden publiekelijk te uiten dat ze het daar niet mee eens is. Ondanks dat ze er mee instemde.

Waarom zou je daar nog inhoudelijk op in moeten gaan?
Lijkt wel op Ferd die akkkoord gaat met een beleid en daarna op een bruiloft staat.
Alleen zit hij er nog.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:29:33 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201512113
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:28 schreef Specularium het volgende:

[..]
Lijkt wel op Ferd die akkkoord gaat met een beleid en daarna op een bruiloft staat.
Alleen zit hij er nog.
En de boetes gingen omlaag van ¤390 naar ¤95 zodat meneer geen strafblad kreeg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:29:34 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201512115
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:28 schreef Specularium het volgende:

[..]
Lijkt wel op Ferd die akkkoord gaat met een beleid en daarna op een bruiloft staat.
Alleen zit hij er nog.
Had er ook uitgetyfd moeten worden. Net zoals Mona.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201512122
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:28 schreef Specularium het volgende:

[..]
Lijkt wel op Ferd die akkkoord gaat met een beleid en daarna op een bruiloft staat.
Alleen zit hij er nog.
Ferd leefde de wet niet na (en heeft daar ook een boete voor gekregen), Keijzer volgde de interne regels van de ministerraad niet op. Jou werkgever kan je toch ook niet ontslaan als je een keer te hard rijdt? Maar als je bepaalde bedrijfsregels overtreerdt kan dat wel. Andere situaties met andere sancties.
pi_201512130
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:25 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Ik heb het over Grapperhaus die vorig jaar een bruiloft gaf met veel gasten en aanrakingen zoals knuffels, terwijl dat tegen de regels was.

Hij sprak ons notabene steeds toe over hoe ontzettend belangrijk het was om je aan die regels te houden, want dat kon levens redden en zo. Dat hij zich vervolgens zélf niet hield aan de regels, liet zien dat hij lak had aan zijn eigen regels en daarnaast sloeg ‘t haaks op het hele beleid.

Maar Rutte nam het meteen voor hem op. Rutte stond achter hem en hij kwam er ook vrij makkelijk vanaf. Kreeg de kans om zich te verantwoorden.

Rutte zegt nu meteen bij deze situatie: “De uitspraken van de staatssecretaris van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat , Mona Keijzer, gedaan in het interview van De Telegraaf van vandaag, verdragen zich niet met besluiten die de ministerraad recentelijk heeft genomen, en die van belangrijke en zwaarwegende aard zijn."

Dat was toen toch ook? Als je je eigen regels niet eens naleeft. Dat is misschien nog wel ongeloofwaardiger, want daarmee laat je echt zien dat je er zelf eigenlijk niet achterstaat.
Het zijn hele andere type regels die je vergelijkt. Het ene is een wetsovertreding en het andere een overtreding van de afspraken tussen de ministers zelf die gaan over dat ze met 1 mond het regeringsbeleid uitdragen (logisch ... ). Een minister hoeft ook niet zomaar weg als hij een snelheidsovertreding maakt oid.
pi_201512133
Mona gaat naar JA21 vermoed ik
pi_201512149
Gelukkig zijn de degelijke bestuurderspartijen aan de macht. Je moet er niet aan denken dat we deze crisis door zouden moeten komen met bijvoorbeeld populistische partijen waarbij de ene minister na de andere staatssecretaris opstapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201512161
Wat raken ze toch in megapaniek als ook één kabinetsleden twijfels uit.

Niet zo gek als het draagvlak onder je discriminatieve maatregelen, afgekondigd door een leugenaar als Hugo de J., heel laag ligt. Dan moet je wel iedere dissident gelijk executeren.
pi_201512212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig zijn de degelijke bestuurderspartijen aan de macht. Je moet er niet aan denken dat we deze crisis door zouden moeten komen met bijvoorbeeld populistische partijen waarbij de ene minister na de andere staatssecretaris opstapt.
Ik zou de inbox van Wopke nu wel eens willen zien, daar moet toch wel een berg schadenfreude in zitten :D. En terecht ook trouwens, hoe haal je het in je hoofd om anderen niet stabiel te noemen terwijl je eigen partij vechtend over straat rolt en het ene na het andere bewindslied het veld moet ruimen.
pi_201512229
Gaan ze nu hier weer tering lang over debatteren i.p.v. de daadwerkelijke problemen in het land bij de hoorns vatten? Of is het met het ontslag ook meteen afgedaan?
pi_201512235
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:37:38 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:36 schreef Autoscooter het volgende:
Gaan ze nu hier weer tering lang over debatteren i.p.v. de daadwerkelijke problemen in het land bij de hoorns vatten? Of is het met het ontslag ook meteen afgedaan?
Reken er maar op dat Wilders dit in ieder geval lekker gaat melken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:38:08 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
Het zou ook raar zijn bij het kartel te zitten waar je je tegen uitspreekt toch
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201512264
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het zou ook raar zijn bij het kartel te zitten waar je je tegen uitspreekt toch
Tsja, je moet in ieder geval in de pas blijven lopen.
pi_201512288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik zou de inbox van Wopke nu wel eens willen zien, daar moet toch wel een berg schadenfreude in zitten :D. En terecht ook trouwens, hoe haal je het in je hoofd om anderen niet stabiel te noemen terwijl je eigen partij vechtend over straat rolt en het ene na het andere bewindslied het veld moet ruimen.
En dan die fantastische interne partijdemocratie die zo belangrijk zou zijn voor de echte democratie. Een cultuur van intimidatie en wegpesten en frauduleuze verkiezingen waarvan de uitslag dan ook nog in tweed instantie genegeerd wordt mogen gewoon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201512301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het zou ook raar zijn bij het kartel te zitten waar je je tegen uitspreekt toch
Hij heeft al een spoeddebat aangevraagd. Maar de lijst daarvan is zo lang dat het tegen de tijd dat het eindelijk op de agenda staat wel weer niet door zal gaan.
pi_201512302
twitter


Meneer zei een uur geleden nog dat ie er niet op zou reageren. Deze crimineel duldt geen tegenspraak. Totaal geradicaliseerd en gelooft dat hij op een Heilige missie van God is.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:43:23 #134
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Tsja, je moet in ieder geval in de pas blijven lopen.
Ja gek he, zo gaat het met bestuurders. In de politiek of in het zakenleven.

En je mag best uit de pas lopen intern, maar als je het zo oneens bent met onderling overeengekomen beleid dat je dat gaat afvallen in de media, dan is het gewoon tijd om op te stappen.

Met de meeste besluiten zal niet elke minister het eens zijn. Zou toch een zooitje worden als die allemaal naar de krant stappen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je gezamenlijk het beleid steunt, en als je je er niet mee kunt verenigen opstapt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:48:46 #135
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201512420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Had er ook uitgetyfd moeten worden. Net zoals Mona.
Maar is niet gebeurd sterker nog volgens pinnokio Mark is dje nog heeeeel geloofwaardig
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201512424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja gek he, zo gaat het met bestuurders. In de politiek of in het zakenleven.

En je mag best uit de pas lopen intern, maar als je het zo oneens bent met onderling overeengekomen beleid dat je dat gaat afvallen in de media, dan is het gewoon tijd om op te stappen.

Met de meeste besluiten zal niet elke minister het eens zijn. Zou toch een zooitje worden als die allemaal naar de krant stappen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je gezamenlijk het beleid steunt, en als je je er niet mee kunt verenigen opstapt.
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre er interne ruimte is voor afwijkende meningen en hoe serieus die worden gehoord. Kennelijk is zij gefrustreerd over die interne ruimte.

Hugo en Rutte dulden zij weinig of zelfs geen tegenspraak meer. Je zag het al aan Hugo die boos was over de terrasvrijstelling en opeens ging zeiken over het toeiletbezoek. Totaal ontspoord.
pi_201512432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Tsja, je moet in ieder geval in de pas blijven lopen.
Zo werkt dat in een bestuur. Anders is dat bestuur niet serieus te nemen. Kun jij je niet vinden in het beleid dan ga je zelf maar lekker weg.
pi_201512477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre er interne ruimte is voor afwijkende meningen en hoe serieus die worden gehoord. Kennelijk is zij gefrustreerd over die interne ruimte.

Hugo en Rutte dulden zij weinig of zelfs geen tegenspraak meer. Je zag het al aan Hugo die boos was over de terrasvrijstelling en opeens ging zeiken over het toeiletbezoek. Totaal ontspoord.
In de ministerraad hebben ook Hugo en Mark maar één stem, dus zij kunnen gewoon overruled worden door de rest. Ik denk dat je nogal flink overschat hoe veel macht die twee nou echt hebben.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:51:46 #139
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:49 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre er interne ruimte is voor afwijkende meningen en hoe serieus die worden gehoord. Kennelijk is zij gefrustreerd over die interne ruimte.

Hugo en Rutte dulden zij weinig of zelfs geen tegenspraak meer. Je zag het al aan Hugo die boos was over de terrasvrijstelling en opeens ging zeiken over het toeiletbezoek. Totaal ontspoord.
Als die ruimte er niet is, dan stap je toch collectief op en stap je naar de media? Dan blijf je toch niet hypocriet daar zitten?
Bij het gros van de besluiten zal nou eenmaal niet elke minister erachter staan.
Dat is zo bij veel besturen. Maar je blijft dan wel allemaal achter het collectieve beleid staan. Ik vind dat iig niet meer dan normaal.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201512494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het zijn hele andere type regels die je vergelijkt. Het ene is een wetsovertreding en het andere een overtreding van de afspraken tussen de ministers zelf die gaan over dat ze met 1 mond het regeringsbeleid uitdragen (logisch ... ). Een minister hoeft ook niet zomaar weg als hij een snelheidsovertreding maakt oid.
Daarbij heeft Grapperhaus duidelijk (bijna huilend) sorry gezegd.
pi_201512514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En dan die fantastische interne partijdemocratie die zo belangrijk zou zijn voor de echte democratie. Een cultuur van intimidatie en wegpesten en frauduleuze verkiezingen waarvan de uitslag dan ook nog in tweed instantie genegeerd wordt mogen gewoon.
Nee, jouw vrienden van FVD (waar eigenlijk alleen Thierry aan de touwtjes trekt), zijn zo democratisch ingesteld.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:54:22 #142
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201512521
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daarbij heeft Grapperhaus duidelijk (bijna huilend) sorry gezegd.
Krokodillentranen omdat die gepakt is.
Eerst was die t.nog aan het bagatelliseren toen die in het nauw zat ging die huilen.
Aso is het
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201512542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:42 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Volendom.
Geslaagde grap @Zipportal
pi_201512555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:54 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Krokodillentranen omdat die gepakt is.
Eerst was die t.nog aan het bagatelliseren toen die in het nauw zat ging die huilen.
Aso is het
pi_201512556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:54 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Krokodillentranen omdat die gepakt is.
Eerst was die t.nog aan het bagatelliseren toen die in het nauw zat ging die huilen.
Aso is het
Hij had overigens wmb best mogen vertrekken, maar dan na een motie van afkeuring of de eer aan zichzelf houdende. Het is echter wel iets anders dan dat je het niet eens bent met je eigen kabinetsbeleid en dat uitdraagt. Als je een snelheidsovertreding begaat wordt ook niet veronderstelt dat je daarom maar tegen het beleid daaromtrent bent.
pi_201512584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja gek he, zo gaat het met bestuurders. In de politiek of in het zakenleven.

En je mag best uit de pas lopen intern, maar als je het zo oneens bent met onderling overeengekomen beleid dat je dat gaat afvallen in de media, dan is het gewoon tijd om op te stappen.

Met de meeste besluiten zal niet elke minister het eens zijn. Zou toch een zooitje worden als die allemaal naar de krant stappen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je gezamenlijk het beleid steunt, en als je je er niet mee kunt verenigen opstapt.
Nederland is niet een soort bedrijf in het bezit van de regering. Ze had het misschien anders kunnen aanpakken. Desondanks vind ik het bijzonder dat sommige users het niet frappant zouden vinden dat je door Rutte ontslagen wordt met al het achterhouden, verdraaien, manipuleren en traineren van deze man terwijl hij er zelf nog altijd zit.
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:00:38 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512619
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:58 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nederland is niet een soort bedrijf in het bezit van de regering. Ze had het misschien anders kunnen aanpakken. Desondanks vind ik het bijzonder dat sommige users het niet frappant zouden vinden dat je door Rutte ontslagen wordt met al het achterhouden, verdraaien, manipuleren en traineren van deze man terwijl hij er zelf nog altijd zit.
Tja, dat onze vertegenwoordigers het nalaten om een motie van wantrouwen aan te nemen is ook democratie he.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201512620
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:00 schreef Leandra het volgende:
Op de site van EZ staat ze nog gewoon als staatssecretaris.

https://www.rijksoverheid(...)che-zaken-en-klimaat

Bij de nieuwsberichten van EZ staat niets:
https://www.rijksoverheid(...)en-en-klimaat/nieuws

Bij de nieuwsberichten van AZ (ministerie van Rutte) staat ook niets:
https://www.rijksoverheid(...)lgemene-zaken/nieuws

Op de homepage van Rijksoverheid is het meest recente nieuws ook van gistermiddag:
https://www.rijksoverheid.nl/
Wolftruien werken niet op zaterdag
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:00:50 #149
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201512623
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij had overigens wmb best mogen vertrekken, maar dan na een motie van afkeuring of de eer aan zichzelf houdende. Het is echter wel iets anders dan dat je het niet eens bent met je eigen kabinetsbeleid en dat uitdraagt. Als je een snelheidsovertreding begaat wordt ook niet veronderstelt dat je daarom maar tegen het beleid daaromtrent bent.
Daar heb je gelijk in.
Beter had Mona corona zelf ontslag genomen afgelopen week.
Dan een interview waarom dat had beter gestaan.

Neemt niet weg dat er een dubbele standaard is.
Want volgens Jut en Jul is die aso zeer (on)geloofwaardig.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201512680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:15 schreef Tocadisco het volgende:
En ze is alweer op weg naar de uitgang: https://nos.nl/artikel/23(...)coronatoegangsbewijs

Typ dan gewoon een normale ontslagbrief als je er geen zin meer in hebt :').
Idd, denk ook dat ze gewoon geen zin meer had. Ze weet natuurlijk ook wel dat dit ('eigen' beleid afvallen) niet kan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_201512696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tja, dat onze vertegenwoordigers het nalaten om een motie van wantrouwen aan te nemen is ook democratie he.
Mijn eerste reactie in dit topic was dan ook dat het geen toeval is dat iemand als Rutte zo lang aan de macht kan blijven in Nederland.

Edit: tweede reactie
pi_201512819
Is dit niet meer 'De bekende gezochte stok om de hond (Mona Keijzer) mee te slaan?'
pi_201512866
Gaat dit niet veel en veel te ver om een minister met een 'andere mening' meteen te ontslaan???
pi_201512883
Ik zeg: NIEUWE VERKIEZINGEN!!!
pi_201512895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:52 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit is iets totaal anders, dit is het kabinet. De regel is dat je binnenskamers discussieert maar daarna als een kabinet naar buiten treed.

Kan je dit niet, dan moet je opstappen. Zal wat zijn als morgen de assistent trainer van Ajax even in een interview aangeeft het niet eens te zijn met de tactiek van de hoofdtrainer. Die blijft dan ook niet lang zitten
Oneens, wat een moeilijk gedoe joh om een fucking mening over een onderwerp waar men logischerwijs nogal verschillende opvattingen over kan hebben met bijbehorende emoties ook.

Het is geen licht onderwerp ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201512901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
Hoe zijn we verraden? Verre weg de meeste mensen hebben het goed.
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:20:06 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201512940
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:14 schreef Bocaj het volgende:
Gaat dit niet veel en veel te ver om een minister met een 'andere mening' meteen te ontslaan???
Ja, dat zou te ver gaan. Plus, dan moet je bijna alle ministers ontslaan, denk dat er soms felle discussies zijn in die ministerraden. Als iedereen dezelfde mening had zouden die ministerraden niet eens nodig zijn ;)

Dat is dan het probleem ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201512970
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:14 schreef Bocaj het volgende:
Gaat dit niet veel en veel te ver om een minister met een 'andere mening' meteen te ontslaan???
Het probleem is niet de andere mening, maar het naar buiten uiten. Dat is een politieke doodzonde.
pi_201512982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, dat zou te ver gaan. Plus, dan moet je bijna alle ministers ontslaan, denk dat er soms felle discussies zijn in die ministerraden. Als iedereen dezelfde mening had zouden die ministerraden niet eens nodig zijn ;)

Dat is dan het probleem ook niet.
Nou "Die Nerven liegen blank" zouden de Duitsers zeggen! :Y
Ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt!
  zaterdag 25 september 2021 @ 16:25:53 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201513021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nou "Die Nerven liegen blank" zouden de Duitsers zeggen! :Y
Ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt!
Denk het niet, lees uit meerdere hoeken van mensen met verstand van zaken dat als je als minister publiekelijk het beleid af valt dit een vrij logische consequentie is.
Zeker gezien hoe gevoelig dit onderwerp is.

Maar we zullen zien
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201513258
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hoe zijn we verraden? Verre weg de meeste mensen hebben het goed.
In het achterhouden van informatie bijvoorbeeld. Goed is subjectief en heeft met het vraagstuk verder weinig te maken.
pi_201513394
Ontslaggenot w/ w/
Mona mag zich vannacht melden bij de plaatselijke visafslag voor een leuk baantje *O*
pi_201513586
Wopke weer een zetel kwijt _O- _O-
En het gedonder in het CDA begint nu pas echt *O* *O*
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:11:51 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201513663
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke weer een zetel kwijt _O- _O-
En het gedonder in het CDA begint nu pas echt *O* *O*
Bron?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 17:18:03 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201513749
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke weer een zetel kwijt _O- _O-
En het gedonder in het CDA begint nu pas echt *O* *O*
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201513766
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
Mona had volgens mij gekozen voor Omtzigt in de geweldige partijdemocratie van het CDA. Ik zou die ratjes lekker dumpen, want je komt toch niet meer op de kieslijst.
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:20:30 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201513772
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
Dikke kans dat dit een totale breuk met het CDA is.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 september 2021 @ 17:21:32 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201513783
Godverdomme _O-

Heerlijk hoe dit kaartenhuis zo hard uit elkaar valt in het zicht van de haven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201513819
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:21 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme _O-

Heerlijk hoe dit kaartenhuis zo hard uit elkaar valt in het zicht van de haven.
Het begon al 11 jaar geleden met de gedoogconstructie met de PVV te willen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201513987
Denk dat Mona daadwerkelijk zo anti dit beleid is wat die vaccinatiepas betreft, dat ze het bewust zo heeft laten gebeuren. Misschien heeft ze zelf wel om het interview met De Telegraaf gevraagd. Tuurlijk had ze er van de week zelf om af kunnen treden, maar nu is de ophef en media-aandacht vele malen groter.
Ik vind het eigenlijk wel tof van haar hoe ze dit aanpakt.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 17:42:23 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201514055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat Mona daadwerkelijk zo anti dit beleid is wat die vaccinatiepas betreft, dat ze het bewust zo heeft laten gebeuren. Misschien heeft ze zelf wel om het interview met De Telegraaf gevraagd. Tuurlijk had ze er van de week zelf om af kunnen treden, maar nu is de ophef en media-aandacht vele malen groter.
Ik vind het eigenlijk wel tof van haar hoe ze dit aanpakt.
Ook na de uitspraak in De Telegraaf had ze zelf kunnen aftreden. Maar die kans hebben ze haar niet gegund om een punt te maken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201514176
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef Starhopper het volgende:
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
In 3.2.1. Ff wachten :+
pi_201514279
Laten we haar voordragen voor een Lintje! :Y
pi_201514304
Kan ze alleen verder? Misschien aansluiten bij van Haga?
pi_201514305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Het zal niet goed zijn voor haar verdere carrière. Immers, '1 team, 1 mond' is niet aan haar besteed...
Het is voor het moment wel leuk voor de oppositie maar het onderwerp is veel te tijdsgebonden en 'net' niet belangrijk genoeg om zo op hard een haakse mening over te uiten in functie.

Voor zowel het eigen team en de tegenstander niet erg bruikbaar dat iemand in protest gaat op beleid van eigen bodem. Dan zet je jezelf als politicus wel een beetje buitenspel voor vele richtingen die je op lange termijn zou willen bewandelen.
pi_201514315
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
Dus ze kan verder als Groep Mona Keijzer?
pi_201514316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
En dat noemt met een democratie…
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:03:15 #178
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201514332
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is voor het moment wel leuk voor de oppositie maaf inderdaad voor het eigen team en de tegenstander niet erg bruikbaar dat iemand in protest gaat op beleid van eigen bodem. Dan zet je jezelf als politicus wel een beetje buitenspel voor vele richtingen.
Het is dat Hoekstra zo’n slappe zak was anders zouden ze haar wel snel lozen. Nu zal het wel een beetje doormodderen blijven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 18:04:16 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201514343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dus ze kan verder als Groep Mona Keijzer?
Dan hebben we 20(!!!!!!!!!!!) partijen in de kamer :')

Doe maar nieuwe verkiezingen aub
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:04:42 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201514351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dus ze kan verder als Groep Mona Keijzer?
Als Partij Zonder Naam (PZN)
We have always been at war with Eastasia.
pi_201514353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:59 schreef Bocaj het volgende:
Laten we haar voordragen voor een Lintje! :Y
Voor het plegen van een politieke doodzonde die in strijd is met de grondwet? Rare gedachtenkronkels heb je weer.
pi_201514375
Wie kritiek geeft moet hangen. Rutte, rot op
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:07:17 #183
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201514387
Zal zich wel aansluiten bij Omtzigt
Ik ben inmiddels overleden
pi_201514455
Tja, Mona komt uit Volendam, hè.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_201514487
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Voor het plegen van een politieke doodzonde die in strijd is met de grondwet? Rare gedachtenkronkels heb je weer.
Heb altijd een zwak voor Corona sceptici...
pi_201514505
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:07 schreef Enchanter het volgende:
Zal zich wel aansluiten bij Omtzigt
Nog niet eens zo'n slechte move als Omtzigt het ook wil! (Hij klaagde al over te weinig mankracht!)
pi_201514511
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als Partij Zonder Naam (PZN)
Of de PvO, de Paling van Omtzigt.
pi_201514513
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:07 schreef Enchanter het volgende:
Zal zich wel aansluiten bij Omtzigt
Omtzigt die integriteit hoog in vaandel heeft staan? Kans acht ik vrij klein.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:12:35 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201514547
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ook na de uitspraak in De Telegraaf had ze zelf kunnen aftreden. Maar die kans hebben ze haar niet gegund om een punt te maken
Hoe weet je dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 18:13:57 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201514569
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Omdat ze anders vandaag zelf was afgetreden. Dat ze iemand ontslaan komt nooit voor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201514587
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat ze anders vandaag zelf was afgetreden. Dat ze iemand ontslaan komt nooit voor.
Dat wilde ze toch niet? Dacht dat ze dat wel hadden aangeboden, stond ergens in een nieuwsbericht.
pi_201514590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:02 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
En dat noemt met een democratie…
Jij hebt zeker nooit in een bestuur gezeten. Zelfs de commissaris-materiaalhok van de zwemvereniging wordt uit het bestuur gezet als die vindt dat zwembandjes voor zesjarigen overbodig zijn, terwijl het bestuur met heeft afgesproken dat het om zevenjarigen gaat.
pi_201514602
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nog niet eens zo'n slechte move als Omtzigt het ook wil! (Hij klaagde al over te weinig mankracht!)
Mona is een vrouw.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:16:59 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201514622
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat ze anders vandaag zelf was afgetreden. Dat ze iemand ontslaan komt nooit voor.
Ze heeft elk moment zelf kunnen opstappen hoor. Geen reden waarom dat niet zou kunnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201514660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Mona is een vrouw.
Ja, nou? Vakvrouw! ;)
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:19:01 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201514680
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze is weg als staatsecretaris. Niet als kamerlid.
Is ze ook kamerlid dan?
Als ze geen andere staatsecretaris aanstellen doe nu in de kamer zit (en die zetel wel zou moeten opgeven itt de 3 die recent een staatssecretarisschap overgenomen hebben), dan zou ik niet weten wiens zetel ze in de kamer zou moeten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:20:34 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201514716
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is ze ook kamerlid dan?
Als ze geen andere staatsecretaris aanstellen doe nu in de kamer zit (en die zetel wel zou moeten opgeven itt de 3 die recent een staatssecretarisschap overgenomen hebben), dan zou ik niet weten wiens zetel ze in de kamer zou moeten krijgen.
Die 3 hebben hun zetel (uiteindelijk) ook opgegeven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:22:17 #198
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201514755
quote:
Wat is erger; zeggen dat je het niet eens bent met een bepaalde regel, of je reet er aan afvegen?

Lijkt me duidelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201514840
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is ze ook kamerlid dan?
Als ze geen andere staatsecretaris aanstellen doe nu in de kamer zit (en die zetel wel zou moeten opgeven itt de 3 die recent een staatssecretarisschap overgenomen hebben), dan zou ik niet weten wiens zetel ze in de kamer zou moeten krijgen.
Ja, stond op de kandidatenlijst, maar al wel op de zevende plaats. Dat was een hint om te bedanken na haar gezwabber rondom de lijsttrekkersverkiezing in 2020, want normaal zou ze op plaats 3 zijn beland. Maar ze moest zo nodig na haar verlies tegen De Jonge campagne voeren en dr. Hans Asperger Pieter Omtzigt als voertuig gebruiken voor haar frustraties.
Maar goed, het CDA haalde vroeger nog wel eens meer dan zeven zetels, dus is ze reglementair gekozen. En aangezien ze toen al staatssecretaris was, anders dan Dilan Zegerius, is die dubbeling geen punt.
pi_201514887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:27 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ja, stond op de kandidatenlijst, maar al wel op de zevende plaats. Dat was een hint om te bedanken na haar gezwabber rondom de lijsttrekkersverkiezing in 2020, want normaal zou ze op plaats 3 zijn beland. Maar ze moest zo nodig na haar verlies tegen De Jonge campagne voeren en dr. Hans Asperger Pieter Omtzigt als voertuig gebruiken voor haar frustraties.
Maar goed, het CDA haalde vroeger nog wel eens meer dan zeven zetels, dus is ze reglementair gekozen. En aangezien ze toen al staatssecretaris was, anders dan Dilan Zegerius, is die dubbeling geen punt.
Die zetel is natuurlijk gewoon bezet he. Die hebben ze niet vrijgehouden.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:29:09 #201
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201514890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dus ze kan verder als Groep Mona Keijzer?
Korten we af tot GMK en dan gaat ze de muziek in. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:30:43 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201514927
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Voor het plegen van een politieke doodzonde die in strijd is met de grondwet? Rare gedachtenkronkels heb je weer.
Is dit onderdeel van de grondwet?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 18:31:31 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201514943
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat ze anders vandaag zelf was afgetreden. Dat ze iemand ontslaan komt nooit voor.
Die kans is wel gegeven volgens ingewijden. Toen ze duidelijk maakte zelf niet op te stappen heeft men er de stekker uit getrokken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 18:32:13 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201514954
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die kans is wel gegeven volgens ingewijden. Toen ze duidelijk maakte zelf niet op te stappen heeft men er de stekker uit getrokken.
Ooh dat wist ik niet ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 18:32:51 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201514968
Stom van Mona. Nu staat ze voor lul en wil niemand haar nog hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201514989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Is dit onderdeel van de grondwet?
(homogeniteitsregel) - art. 12 RvOMR - afgeleide van art. 45, derde lid, Grondwet
pi_201515024
Bruls die zich meteen lekker inlikt.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 18:36:55 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201515049
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Bruls die zich meteen lekker inlikt.

:')
?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 25 september 2021 @ 18:43:08 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201515154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
(homogeniteitsregel) - art. 12 RvOMR - afgeleide van art. 45, derde lid, Grondwet
Dank :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201515212
Mona Keijzer SENSIBILISEREN is dus niet gelukt! :')
pi_201515316
Ze heeft gelijk, dus waarom mag ze dat niet zeggen?
Vakman pur sang
pi_201515356
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze heeft gelijk, dus waarom mag ze dat niet zeggen?
Tja... Kabinet moet blijkbaar met 1 mond spreken...
twitter
pi_201515358
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[ twitter ]
Fleur is ook niet het scherpste mesje uit de lade.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:00:14 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201515398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze heeft gelijk, dus waarom mag ze dat niet zeggen?
Gelijk of ongelijk is helemaal niet relevant, de ministerraad heeft in meerderheid een besluit genomen en de leden houden zich daaraan. Zo niet dan neem je of ontslag of je krijgt ontslag.

Precies zoals het in de top van het bedrijfsleven gaat dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201515416
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Fleur is ook niet het scherpste mesje uit de lade.
Schrijft haar naam fout idd...
pi_201515553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Schrijft haar naam fout idd...
twitter
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:12:38 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201515578
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:04 schreef Specularium het volgende:
Natuurlijk, direct ontslag, hoef je er ook niet inhoudelijk op in te gaan.
Dit lijkt idd de afleiding omdat er dan discussie komt over de persoon ipv het beleid dat niet door de persoon wordt verdragen. Mooi statement verder van Mona die zo haar kont afwast met de boys in het netwerk (in)dekken.
Ik denk ook dat ze nog een rekening had te vereffenen met een paar ijdele kwasten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201515593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gelijk of ongelijk is helemaal niet relevant, de ministerraad heeft in meerderheid een besluit genomen en de leden houden zich daaraan. Zo niet dan neem je of ontslag of je krijgt ontslag.

Precies zoals het in de top van het bedrijfsleven gaat dus.
Ja maakt niet uit, ze zegt wat ze er van vind.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:14:16 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201515603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gelijk of ongelijk is helemaal niet relevant, de ministerraad heeft in meerderheid een besluit genomen en de leden houden zich daaraan. Zo niet dan neem je of ontslag of je krijgt ontslag.

Precies zoals het in de top van het bedrijfsleven gaat dus.
Dit.
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Als je in de krant wilt ageren tegen het kabinetsbeleid dan doe je dat als kamerlid, niet als staatssecretaris.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:15:15 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201515623
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja maakt niet uit, ze zegt wat ze er van vind.
Ja, dat maakt wel uit, ze is onderdeel van het kabinet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201515691
Kabinet verwachtte dat Mona maandag zelf zou aftreden :D

https://www.telegraaf.nl/(...)maandag-zou-aftreden

Niet dus, en de reden …..
Hugo en Wopke over de rooie en helemaal in paniek :') _O- _O- _O-
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:21:38 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201515719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
(homogeniteitsregel) - art. 12 RvOMR - afgeleide van art. 45, derde lid, Grondwet
De vraag is natuurlijk wel of dat hier daadwerkelijk wordt geschonden.

quote:
In de nota van toelichting bij dit reglement werd aangegeven dat in het geval dat een minister een besluit van de raad niet wenst te accepteren, hij door de voorzitter van de raad (de minister-president) kan worden ontslagen als hij niet zelf ontslag neemt.
Edit: Ja dus, toch wel:


quote:
2.
Reikwijdte van de vereiste
De homogeniteitsvereiste richt zich allereerst op door de ministerraad genomen besluiten, maar gaat wel iets verder dan dat. De besluitvorming in de ministerraad is vertrouwelijk, juist omdat eventuele geschillen niet naar buiten moeten komen. Helemaal te vermijden is dat overigens niet, omdat politici bijvoorbeeld soms al een standpunt innamen, voor zij minister werden. Uiteindelijk staat het medeverantwoordelijkheid nemen voor besluiten centraal. Zich openlijk van besluiten of van het regeringsbeleid distantiëren, is ontoelaatbaar. Anders gezegd: het kabinet mag niet met twee monden spreken.*


[ Bericht 16% gewijzigd door -XOR- op 25-09-2021 19:28:31 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201515728
Veroordeelde bedreiger Omtzigt nu vast voor bedreigen zorgminister De Jonge :D

De 27-jarige Danny V. uit Heerlen is afgelopen week aangehouden op verdenking van het bedreigen met de dood van zorgminister Hugo de Jonge op sociale media. Dat bevestigt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie na berichtgeving door L1 Limburg

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-de-jonge~afdec45e/

Popcorn iemand O-) _O- _O-
  Beste debater 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 19:22:25 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201515729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 19:23:28 #225
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201515745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verraad het land en de bevolking en je mag eindeloos blijven zitten; spreek je uit tegen het kartel en het is snel afgelopen met je.
Thierryfetisjist gespot.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:24:00 #226
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201515752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat maakt wel uit, ze is onderdeel van het kabinet.
Tja, ik kan me voorstellen dat je je dan heel diep schaamt...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201515765
Hulde aan Mona.

Zo was ze, zo werd ze beperkt ten tijde van de Omtzigt crisis, maar zo keert ze terug.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201515767
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :') :')
Driewerf, toe maar. Voor dit soort reacties zit ik op FOK!
  Beste debater 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 19:26:14 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201515798
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Driewerf, toe maar. Voor dit soort reacties zit ik op FOK!
Wat een tijdverspilling; join je verzetshelden tegen het kartel en ga in het weekend in je gehuurde doktersjas en opgespelde jodenster protesteren tegen de landverraders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201515800
Koning bekrachtigt gedwongen ontslag Keijzer, Hoekstra betreurt vertrek :') :') _O- _O-

Mona Keijzer is uit het kabinet gezet. Koning Willem-Alexander heeft het ontslag inmiddels bekrachtigd. CDA-leider Wopke Hoekstra zegt het vertrek van zijn partijgenoot te betreuren

Omdat Keijzer zelf niet wilde opstappen, werd zij gedwongen om te gaan :o

https://www.ad.nl/politie(...)rt-vertrek~a8f6e1d6/

Ontslagen en dan vertrek betreuren |:( :|W :') _O- _O-
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:28:39 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201515837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:59 schreef Bocaj het volgende:
Laten we haar voordragen voor een Lintje! :Y
Normaliter krijgt elke minister of staatssecretaris die langer dan een jaar in dienst is (geweest) een lintje.....
quote:
bron: lintjes
Voor ministers en staatssecretarissen geldt dat zij hun ambt ten minste een jaar moeten hebben bekleed. De minister-president zendt een voordracht tot verlening van een onderscheiding direct aan Zijne Majesteit de Koning. Hiervoor is de normale advies- en besluitprocedure niet van toepassing.
De vraag wordt of Mark de voordracht tot verlening van de onderscheiding naar Willem gaat sturen.
Ik vermoed dat Mark wel over zijn schaduw kan stappen. Beter een groots Staatman dan een man die groter dan de Staat wil zijn.... of zou dat ondertussen toch het geval zijn... ?

Gelukkig zullen we nog van haar blijven horen als Tweede Kamerlid sinds 31mar21. Net zoals Mark als demissionair MP ook Tweede Kamerlid is/blijft totdat er een nieuwe regering is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201515881
Beroep op Keijzer

Aan het kabinetsbesluit Keijzer te ontslaan ging een zaterdag ingelast overleg vooraf tussen Keijzer, demissionair minister-president Mark Rutte, minister van Financiën en CDA-leider Wopke Hoekstra, minister Stef Blok (VVD, Economische Zaken en Klimaat) en de vice-premiers Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA), Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken, D66) en Carola Schouten (Landbouw, ChristenUnie).

In dat overleg werd eerst nog een beroep gedaan op Keijzer om de eer aan zichzelf te houden door zelf haar ontslag aan te bieden. Maar Keijzer weigerde daarin mee te gaan. Stef Blok zal haar werkzaamheden overnemen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-coronapas-a4059691

Wopke heeft haar dus zelf eruit getrapt en betreurt haar vertrek nu :|W
Dan ben je een mongool en helemaal ongeschikt
pi_201515883
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een tijdverspilling; join je verzetshelden tegen het kartel en ga in het weekend in je gehuurde doktersjas en opgespelde jodenster protesteren tegen de landverraders.
Dit is projectie: je legt me allerlei zaken in de mond die ik nimmer gezegd heb. De gang van zaken is echter vrij typische voor de huidige staat van de politiek in Nederland.
pi_201515940
En terecht dat ze weg is. Proberen een slaatje te slaan dankzij de huidige omstandigheden.

Alsjeblieft zeg. :r
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 19:37:10 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201515984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dit is projectie: je legt me allerlei zaken in de mond die ik nimmer gezegd heb. De gang van zaken is echter vrij typische voor de huidige staat van de politiek in Nederland.
Dat ligt vooral aan je jargon... landverraad, kartel...

Als-je-blieft zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:37:22 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201515988
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:34 schreef HSG het volgende:
En terecht dat ze weg is. Proberen een slaatje te slaan dankzij de huidige omstandigheden.

Alsjeblieft zeg. :r
Hmmmm... vertel, welk slaatje ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:39:22 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201516025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit.
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Als je in de krant wilt ageren tegen het kabinetsbeleid dan doe je dat als kamerlid, niet als staatssecretaris.
Laat ze nu net Kamerlid zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:39:50 #238
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201516034
Ah dus we gaan inmiddels richting een politieke coup.
pi_201516099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat ligt vooral aan je jargon... landverraad, kartel...

Als-je-blieft zeg.
Het zijn misschien wel harde woorden. Kartel vind ik een nuttig begrip omdat er wel degelijk een soort ons-kens-ons houding lijkt te zijn onder bepaalde partijen en mensen.

Daarnaast ben ik blij dat ik in een democratisch land woon waar ik mag stemmen. Alleen is het zo jammer dat de volksvertegenwoordiger die ik vervolgens in de kamer kies niet altijd volledig ingelicht wordt. Is dat verraad? Het slippertje van Keijzer lijkt mij in ieder geval een stuk verschoonbaarder dan wat Rutte allemaal geflikt heeft. Daarom vond ik het typisch.
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:49:21 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201516203
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Laat ze nu net Kamerlid zijn.
Nu wel ja, vanmorgen toen de Telegraaf op de mat viel was ze nog staatssecretaris.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:49:23 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201516204
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beroep op Keijzer

Aan het kabinetsbesluit Keijzer te ontslaan ging een zaterdag ingelast overleg vooraf tussen Keijzer, demissionair minister-president Mark Rutte, minister van Financiën en CDA-leider Wopke Hoekstra, minister Stef Blok (VVD, Economische Zaken en Klimaat) en de vice-premiers Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA), Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken, D66) en Carola Schouten (Landbouw, ChristenUnie).

In dat overleg werd eerst nog een beroep gedaan op Keijzer om de eer aan zichzelf te houden door zelf haar ontslag aan te bieden. Maar Keijzer weigerde daarin mee te gaan. Stef Blok zal haar werkzaamheden overnemen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-coronapas-a4059691

Wopke heeft haar dus zelf eruit getrapt en betreurt haar vertrek nu :|W
Dan ben je een mongool en helemaal ongeschikt
Wopke is sws van zijn kruk gevallen... moest al lachen toen hij met dit T-shirt in de droogtrommel van Remkes stapte op de Zwaluwenberg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201516211
'Gezond verstand'
Er zijn Kamerleden die het voor Keijzer opnemen. "Zat er iemand met gezond verstand in het kabinet. Geven ze haar ontslag...", zegt SGP-Kamerlid Stoffer.

PVV-leider Wilders: "Mona Keijzer ontslagen voor het spreken van de waarheid over het onzinnige coronatoegangsbewijs. Rutte en De Jonge hadden beter zelf ontslag kunnen nemen!"

"Kritiek uiten op het belachelijke coronabeleid van dit dictatoriale kabinet is niet toegestaan", zegt BVNL, de partij van Kamerlid Van Haga.

"Ontslag met onmiddellijke ingang is dus tóch mogelijk", twittert SP-Kamerlid Leijten. Haar partij diende een motie van wantrouwen in tegen het kabinet vanwege het toeslagenschandaal en het niet juist informeren van de Tweede Kamer daarover.

"Wie had twee jaar geleden kunnen bedenken dat een staatssecretaris die de Kamer wél juist informeert, ontslagen wordt", twittert PVV-Kamerlid Agema.

"Gaat lekker in het kabinet", zegt BBB-leider Van der Plas. "Dat belooft nog wat voor de formatie." Ook PvdA-Kamerlid Nijboer legt een link met de formatie, waarin de combinatie van zijn partij en GroenLinks werd afgewezen omdat die een nieuw kabinet te instabiel zou maken. "STABILITEIT", twittert hij.

https://nos.nl/artikel/23(...)oor-staatssecretaris

Game on *O* *O* *O* *O* *O*
pi_201516245
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:49 schreef Vallon het volgende:
Wopke is sws van zijn kruk gevallen... moest al lachen toen hij met dit T-shirt in de droogtrommel van Remkes stapte op de Zwaluwenberg.
Ontslag Mona Keijzer: Hoekstra betreurt situatie, ook begrip voor staatssecretaris :') :')

Ga dan achter je mensen staan oetlul :(



Getuitte lipjes en blik en verstand voor zover aanwezig op nul :') _O-
  zaterdag 25 september 2021 @ 19:57:43 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201516343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nu wel ja, vanmorgen toen de Telegraaf op de mat viel was ze nog staatssecretaris.
Ik snap wat je wil zeggen en hoe je het (ethisch, terecht) bedoeld.
Ik kijk nu vooral naar de nuance dat zij sws demissionair was en dan recalcitrant gedrag anders beoordeel.

Ik noem dat ze sinds 31mar21 Kamerlid is omdat diverse mensen daar sws boter op hun hoofd hebben met hun dubbelrol die zij zich hebben aangenomen. Zoals Kamerleden die Kamerleden willen sensibiliseren.
Verder lijkt het mij erg lastig, wat hier wijsheid is.

Zelf zou ik ook mij hebben laten ontslaan. Wanneer je zelf opstapt kan je weer wat anders verweten worden dat zij zich onttrekt aan verantwoording in tijden van crisis etc.etc.
Dit "fired" statement maakt haar positie imo echt veel sterker, zo van bekijken jullie het maar met je machtsspel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201516393
Als je in het kabinet zit, dan draag je het beleid van het kabinet uit. Als je het er niet mee eens bent, dan stap je op.
pi_201516398
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nu wel ja, vanmorgen toen de Telegraaf op de mat viel was ze nog staatssecretaris.
Is ze wel kamerlid?
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:01:39 #247
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201516418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Is ze wel kamerlid?
Op dit moment nog wel.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201516606
Mona Keizer had trouwens voldoende voorkeurstemmen en is op eigen kracht de Tweede Kamer in gekomen.
pi_201516615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:01 schreef JohnBercow het volgende:
Op dit moment nog wel.
Wopke loopt ook nog vrij rond, op dit moment nog wel

Strafzaak inzake de kot loopt en daar staat 6 jaar gevangenisstraf op dus hopelijk snel in voorarrest en afgetreden *O* *O*
pi_201516681
Het is voor het eerst dat de bom voor de schermen barst :D
Onmin binnen kabinet weer in de schijnwerpers _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)eer-in-schijnwerpers

Lekker bezig :|W
pi_201516755
Pieter & Mona Combinatie
pi_201516790
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:21 schreef Idisrom het volgende:
Pieter & Mona Combinatie
Keijzer Omtzigt Team

De KOT dus :P :D
pi_201516808
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
pi_201516857
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef scrupuleus het volgende:
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
:N Dat denk ik niet, ze moest niet voor niks ontslagen worden ;)
Bovendien als de Corona enquêtecommissie van start gaat staat ze met een straatlengte voor op de rest van dat tuig wat mismanagement heeft gepleegd en straf verdiend
Daarom alleen al gaat ze in de oppositie om dat tuig helemaal af te branden en dat is ^O^ _O_ _O_
pi_201516888
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:N Dat denk ik niet, ze moest niet voor niks ontslagen worden ;)
Bovendien als de Corona enquêtecommissie van start gaat staat ze met een straatlengte voor op de rest van dat tuig wat mismanagement heeft gepleegd en straf verdiend
Daarom alleen al gaat ze in de oppositie om dat tuig helemaal af te branden en dat is ^O^ _O_ _O_
Ja ik weet het ook niet
pi_201517120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 16:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In het achterhouden van informatie bijvoorbeeld. Goed is subjectief en heeft met het vraagstuk verder weinig te maken.
Alsof dat Lieke en Jochem wat boeit.
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:50:33 #257
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201517180
Keijzer had haar mond moeten houden. Keijzer heeft wel helemaal gelijk.
pi_201517188
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef scrupuleus het volgende:
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
Wellicht weg het CDA.
  zaterdag 25 september 2021 @ 20:52:34 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201517214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef scrupuleus het volgende:
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
Ze is net te laat voor voorzitter VNO-NCW.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:27:59 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201517851
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ze is net te laat voor voorzitter VNO-NCW.
Zeg eens niet van die enge dingen :N
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:29:07 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201517890
Kan Mona niet gewoon burgemeester van Volendam worden
pi_201517965
Nu bij nieuwsuur :D
pi_201518058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:50 schreef detaris het volgende:
Keijzer had haar mond moeten houden. Keijzer heeft wel helemaal gelijk.
Mooi het 2e lid van de partij van Omtzigt.

Echt, CDA hef jezelf op. Onderhand niets meer of minder dan VVD light.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201518060
Oja, dat vond ik toen ook al zo bijzonder.
pi_201518072
Vrijheid van meningsuiting wordt hier uitermate goed toegepast LOL.
pi_201518130
Ze verwachten dat ze binnenkort ook uit de fractie van het CDA wordt gegooid :D _O- _O-
Want op het congres van het CDA moest het allemaal anders :')
We moeten elkaar recht in de ogen kijken en geen messen meer in de rug steken
Aldus Wopke :')
Dat is bij Mona Keijzer niet helemaal aangekomen, dus ook daar moet een actie op volgen :') _O-
Nieuwsuur zojuist
pi_201518306
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze verwachten dat ze binnenkort ook uit de fractie van het CDA wordt gegooid :D _O- _O-
Want op het congres van het CDA moest het allemaal anders :')
We moeten elkaar recht in de ogen kijken en geen messen meer in de rug steken
Aldus Wopke :')
Dat is bij Mona Keijzer niet helemaal aangekomen, dus ook daar moet een actie op volgen :') _O-
Nieuwsuur zojuist
Het failliet van het CDA. Wopke stop er aub mee
pi_201518393
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:46 schreef alpeko het volgende:
Het failliet van het CDA. Wopke stop er aub mee
Wopke is een echte kapitein :+ doet als laatste het licht uit bij het CDA _O- _O-
  zaterdag 25 september 2021 @ 21:51:04 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201518421
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef scrupuleus het volgende:
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
Waarom zou ze dat als gekozen Kamerlid - op eigen kracht, met voorkeursstemmen - doen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201518442
@Fietsenrek Vrijheid van meningsuiting heeft hier weinig mee te maken LOL Als lid van een kabinet spreek je je niet dermate uit tegen je collega's LOL zonder dat daar consequenties aan zitten LOL
-
pi_201518653
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 21:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze verwachten dat ze binnenkort ook uit de fractie van het CDA wordt gegooid :D _O- _O-
Want op het congres van het CDA moest het allemaal anders :')
We moeten elkaar recht in de ogen kijken en geen messen meer in de rug steken
Aldus Wopke :')
Dat is bij Mona Keijzer niet helemaal aangekomen, dus ook daar moet een actie op volgen :') _O-
Nieuwsuur zojuist
Dit was geen mes in de rug maar in de borst. En volkomen terecht. Die Wopke komt ook weer met allerlei nietszeggende statements zeg vandaag. Heeft die man ooit eens zelf gezegd in plaats van de mediamannetjes van het CDA na te papegaaien? Wat een nietszeggend figuur is dat zeg. Geen wonder dat partijleden hem niet serieus nemen.
pi_201518690
Walgelijke willekeur. Met je dikke kop totaal schijt hebben aam de regels op je bruiloft en alles wordt met de mantel der liefde bedekt. De regels naleven, maar je twijfels uiten en je ligt buiten.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 22:04:15 #274
186611 Haags
pi_201518702
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:03 schreef maan_man het volgende:
Walgelijke willekeur. Met je dikke kop totaal schijt hebben aam de regels op je bruiloft en alles wordt met de mantel der liefde bedekt. De regels naleven, maar je twijfels uiten en je ligt buiten.
Is die tent waar hij zijn bruiloft vierde eigenlijk al gesloten?
Zonder wrijving geen glans
pi_201518724
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:04 schreef Haags het volgende:

[..]
Is die tent waar hij zijn bruiloft vierde eigenlijk al gesloten?
Uiteraard
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201518838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:01 schreef Confetti het volgende:
….. Die Wopke komt ook weer met allerlei nietszeggende statements zeg vandaag. Heeft die man ooit eens zelf gezegd in plaats van de mediamannetjes van het CDA na te papegaaien? Wat een nietszeggend figuur is dat zeg. Geen wonder dat partijleden hem niet serieus nemen.
Die lul hoort allang afgetreden of ontslagen te zijn

Vanwege de kot affaire waar een strafrechtelijk onderzoek loopt en hij elk moment in voorarrest kan worden genomen

En als je geen 5.7 miljard aan uitgaven van de staatskas kan verantwoorden dan hoor je ook ontslagen te zijn als minister en wegens fraude veroordeeld te zijn met terugbetaalverplichting })

Het is een stuk stront wat zijn weerga niet kent
pi_201518929
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:14 schreef Vallon het volgende:
….Het is en bijft wel een unieke zaak die te pas en onpas, nog wel zal worden aangehaald.
:{w Rutte :r heeft er nu al geen herinnering meer aan :') _O-
pi_201518939
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:21 schreef Idisrom het volgende:
Pieter & Mona Combinatie
Ik zie haar eerder naar dat gekkieclubje van Baudet verkassen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:19:09 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201518972
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:{w Rutte :r heeft er nu al geen herinnering meer aan :') _O-
Klopt... de website https://www.rijksoverheid(...)ersonen/mona-keijzer is ook al foetsie.
De rest is historie voor wayback.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201519040
En dan dit :D

VWS: app kampt met DdoS-aanvallen
CoronaCheck-app overbelast, lange rijen voor horeca
:D :') _O-

Het veelvuldige gebruik van de CoronaCheck-app zorgt zaterdag voor overbelasting op de server. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) ondervinden mensen problemen als ze hun QR-code nog moeten aanmaken of een tijdje geen gebruik hebben gemaakt van de app.

De server van de CoronaCheck-app heeft zaterdagavond te maken met zogenoemde DdoS-aanvallen, wat zorgt voor overbelasting. Dat laat een woordvoerster van het ministerie weten. Dit leidt ertoe dat mensen - mede doordat de app veelvuldig wordt gebruikt - problemen ondervinden bij het aanmaken van hun QR-code.

https://www.telegraaf.nl/(...)ge-rijen-voor-horeca

Niets werkt in dit land })
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:27:02 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201519116
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:24 schreef scrupuleus het volgende:
Mona gaat neem ik aan uit de politiek, raad ik haar aan
Waarom zou ze dan met opzet de situatie voor haar ontslag creeeren?
Laffe huichelaar
  Vis een optie? zaterdag 25 september 2021 @ 22:27:18 #282
70532 loveli
N
pi_201519122
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Keijzer Omtzigt Team

De KOT dus :P :D
Wat dacht je van Team Keijzer Omtzigt - TKO.
crap in = crap out
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:29:13 #283
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201519161
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanwege de kot affaire waar een strafrechtelijk onderzoek loopt en hij elk moment in voorarrest kan worden genomen

Misschien moet je even stoppen met deze kolder te verkondigen.

Om een minister te vervolgen moet OF de regering bij Koninklijk Besluit OF de Tweede Kamer een opdracht indienen bij de procureur-generaal bij de Hoge Raad. En dat is nog nooit gebeurt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201519263
>Kritiek uiten en je bent ontslagen uit de politiek
>Honderd maal liegen voor de camera en je verdient een tweede kans

Toch fijn dat de aanhangers van het liberalisme VVD en D66 zo liberaal zijn dat ze bij kritiek van een zeer autoritaire beleid hele groepen politici uitsluiten. Rutte mag dan wel kritiek hebben gekregen voor het Omtzigt debacle het was Koolmees die ook kritiek op deze politicus uitte in de ministerraad. Naar mijn mening moeten deze partijen zo snel mogelijk samen met het nieuwe neolibere CDA uit hun macht worden ontheven.
pi_201519280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:29 schreef JohnBercow het volgende:
Misschien moet je even stoppen met deze kolder te verkondigen.
Om een minister te vervolgen moet OF de regering bij Koninklijk Besluit OF de Tweede Kamer een opdracht indienen bij de procureur-generaal bij de Hoge Raad. En dat is nog nooit gebeurt.
Aangifte tegen vijf (oud-)bewinds­lie­den in toeslagen­af­fai­re: ‘Schuldig aan ambtsmisdrijf’

Een advocaat heeft vandaag namens twintig gedupeerden in de kindertoeslagaffaire aangifte gedaan tegen vijf (oud-)bewindslieden, onder wie de ministers Tamara van Ark (Medische Zorg), Wopke Hoekstra (Financiën) en Eric Wiebes (Economische Zaken). Zij hebben zich schuldig gemaakt aan een ambtsmisdrijf, stelt advocaat Vasco Groeneveld.

Naast de drie ministers heeft de raadsman Menno Snel, voormalig staatssecretaris van Financiën, en Lodewijk Asscher (voorheen minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid) in de aangifte betrokken. De aangifte is gedaan bij de procureur-generaal van de Hoge Raad, omdat het om (oud-)bewindslieden gaat.

https://www.ad.nl/politie(...)tsmisdrijf~a5c4d5f5/

Geen onzin de procedure loopt al })
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:36:48 #286
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201519344
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Aangifte tegen vijf (oud-)bewinds­lie­den in toeslagen­af­fai­re: ‘Schuldig aan ambtsmisdrijf’

Een advocaat heeft vandaag namens twintig gedupeerden in de kindertoeslagaffaire aangifte gedaan tegen vijf (oud-)bewindslieden, onder wie de ministers Tamara van Ark (Medische Zorg), Wopke Hoekstra (Financiën) en Eric Wiebes (Economische Zaken). Zij hebben zich schuldig gemaakt aan een ambtsmisdrijf, stelt advocaat Vasco Groeneveld.

Naast de drie ministers heeft de raadsman Menno Snel, voormalig staatssecretaris van Financiën, en Lodewijk Asscher (voorheen minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid) in de aangifte betrokken. De aangifte is gedaan bij de procureur-generaal van de Hoge Raad, omdat het om (oud-)bewindslieden gaat.

https://www.ad.nl/politie(...)tsmisdrijf~a5c4d5f5/

Geen onzin de procedure loopt al })
Kortheidshalve verwijs ik je naar artikel 119 van de Grondwet.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201519378
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:N
Dit is heel sluw en achterbaks zoals ze dat bij het CDA gewend zijn :7
Wat een onzin. Keizer uit haar mening als politicus. Doet een politicus is dat sluw en achterbaks?
pi_201519490
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Iets met demissionair en verder is Mona geen minister, wat o.a. de reden is dat haar minister (Stef Blok, daar istie weer) ook is geconsulteerd over het ontslag van de (d)warse "werknemer".

Het is en bijft wel een unieke zaak die te pas en onpas, nog wel zal worden aangehaald.
Geldt ook gewoon voor de staatssecretarissen.

Reglement van orde voor de ministerraad
Artikel 12: "In geen geval handelt een minister of staatssecretaris tegen een besluit van de raad."
pi_201519493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:36 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Kortheidshalve verwijs ik je naar artikel 119 van de Grondwet.
Feitelijk klopt het toch gewoon. Aangifte kan iedereen doen en vervolging moet via de hoge raad?
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:43:21 #290
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201519523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:42 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Feitelijk klopt het toch gewoon. Aangifte kan iedereen doen en vervolging moet via de hoge raad?
Het geven van opdracht tot vervolging van (oud) bewindslieden en leden van de Staten-Generaal is aan de Tweede Kamer of aan de regering bij Koninklijk Besluit.

Dus je kan inderdaad aangifte doen, maar het OM kan niet overgaan tot vervolging en dus is al die kolder over het in voorarrest nemen van Hoekstra cs is gewoon onjuist.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201519582
Coronapas is ook onzin. Vandaag in 4 horecagelegenheden geweest en er is 0 keer naar gevraagd.

Het is een volledig wassen neus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201519613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 13:33 schreef -XOR- het volgende:
Dat het niet sjiek en handig is om dat zo te brengen, daar ben ik het mee eens, maar hierom moeten aftreden gaat wel heel erg ver.
Alhoewel ik het in principe met Mona Keijzer eens ben, snap ik de reactie van het kabinet in deze wel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:48:34 #293
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201519670
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Coronapas is ook onzin. Vandaag in 4 horecagelegenheden geweest en er is 0 keer naar gevraagd.

Het is een volledig wassen neus.
Bij mij werd er wel naar gevraagd maar ik had mijn telefoon niet bij me en kwam er gewoon in.
pi_201519675
quote:
16s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
?
Zie OP;
quote:
''Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zeg ik denkend aan Ferd Grapperhaus, Hugo de Jonge en Mark Rutte die zich de benen uit hun lijf hebben gelopen voor de corona-aanpak.”
Aan dit soort opzichtige likkerij heb ik een grote hekel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 25 september 2021 @ 22:50:09 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201519730
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Alhoewel ik het in principe met Mona Keijzer eens ben, snap ik de reactie van het kabinet in deze wel.
Ja, ik heb datzelfde. Inhoudelijk eens met Keijzer maar in dezen kon het kabinet (Rutte/Hoekstra) uiteindelijk niet veel anders.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201519841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:36 schreef JohnBercow het volgende:
Kortheidshalve verwijs ik je naar artikel 119 van de Grondwet.
De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer.

En jij denkt dat er geen meerderheid te vinden is :?


Van Haga polst al even of Rutte er rekening mee heeft gehouden ;) ^O^
pi_201519890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Bij mij werd er wel naar gevraagd maar ik had mijn telefoon niet bij me en kwam er gewoon in.
Ik ga overal waar ze er naar vragen bij mij stampij maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201520029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Coronapas is ook onzin. Vandaag in 4 horecagelegenheden geweest en er is 0 keer naar gevraagd.

Het is een volledig wassen neus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik ga overal waar ze er naar vragen bij mij stampij maken.
Horecazaken hebben gewoon geen zin in stampij van een aso zoals jij.
  zaterdag 25 september 2021 @ 23:13:12 #299
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201520145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Horecazaken hebben gewoon geen zin in stampij van een aso zoals jij.
Oh ja want als je geen voorstander bent van deze onzinmaatregel ben je meteen een aso. Nee duidelijk.
pi_201520153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 22:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik ga overal waar ze er naar vragen bij mij stampij maken.
Hopelijk wordt je dan nergens binnengelaten met je tokkiegedrag.
pi_201520156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Horecazaken hebben gewoon geen zin in stampij van een aso zoals jij.
Ze hebben niks te willen als ze tijdens de koude maanden willen verdienen en met extreme huurprijzen. Genoeg horeca eigenaren die nog liever de cel ingaan nadat ze door het kabinet hun spaarrekening hebben zien verdampen dan gehoorzamen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')