abonnement Unibet Coolblue
pi_201381571


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201381591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Van die 1,7/1,8 miljoen zijn er zo'n 700k die niet gevaccineerd kunnen worden. Daarbij zijn er onder de gevaccineerden een flink aantal mensen (ergens rond de 700k ook als ik me de slides van van Dissel goed herinner) waar de vaccinatie niet of niet goed werkt.

Als je die 1,1 miljoen mensen die gevaccineerd kunnen worden dus vaccineert heb je nog steeds 1,4 miljoen mensen die eigenlijk ongevaccineerd zijn.
En als je dat niet doet heb je er 2,4. In het begin werd hier continu geroepen en gesmeekt om hoge vaccinatiecijfers want hoe meer hoe beter, en nu maakt het niet uit of je 1,1 miljoen mensen niet vaccineert want je houdt er toch 1,4 miljoen over die er sws geen hebben. Raar toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Als je een vaccinatiegraad hebt van 95% of weet ik veel hoeveel, wil je als overheid misschien nog steeds kunnen verifiėren dat iemand niet toevallig tot die 5% behoort. En blijft die pas dus ook gewoon.
Totaal ongefundeerde onzin.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:55:20 #3
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En voor een groot deel ook geen jongeren tussen 12 en 17. Laten we dat nou niet bagatelliseren.
Er zijn ~1,2 miljoen jongeren tussen 12 en 17. De vaccinatiegraad is daar zo rond de 40%. Daar zijn er dus 720.000 niet gevaccineerd volgens die cijfers.

Van de 1,1 miljoen mensen die gevaccineerd kunnen worden is een groot deel dus tussen de 12 en 17. Daar is niets aan te bagatelliseren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 10:55:47 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_201381597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Van die 1,7/1,8 miljoen zijn er zo'n 700k die niet gevaccineerd kunnen worden. Daarbij zijn er onder de gevaccineerden een flink aantal mensen (ergens rond de 700k ook als ik me de slides van van Dissel goed herinner) waar de vaccinatie niet of niet goed werkt.

Als je die 1,1 miljoen mensen die gevaccineerd kunnen worden dus vaccineert heb je nog steeds 1,4 miljoen mensen die eigenlijk ongevaccineerd zijn.
En hier geef je dus exact de reden waarom de vaccinatiegraad nog een stuk omhoog moet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:56:09 #5
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:
En als je dat niet doet heb je er 2,4. In het begin werd hier continu geroepen en gesmeekt om hoge vaccinatiecijfers want hoe meer hoe beter, en nu maakt het niet uit of je 1,1 miljoen mensen niet vaccineert want je houdt er toch 1,4 miljoen over die er sws geen hebben. Raar toch?

Volgens mij is dat helemaal niet wat ik zei.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 10:56:48 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201381607
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef Kickinalfa het volgende:
In al dit soort situaties vind ik dat de vraag "is een werkplek niet veilig als je niet gevaccineerd bent" wel makkelijk wordt overgeslagen.
Of is straks de werkgever ook verantwoordelijk voor alle (medische) kosten als ik corona oploop op het werk?
Geen idee hoe die werkgever daarover denkt, dat ie dat idd als niet veilig ziet. Blijkbaar niet. Is dat terecht? Geen idee.

Las hier vanmorgen dat ongevaccineerden redelijk goed zijn in het verspreiden naar gevaccineerden, dan kan ik zijn denkwijze wel begrijpen, icm al het volk dat in een hotel komt.

Als hij vindt dat hij er verantwoordelijk voor is, dan misschien wel ja.Ze zijn dat nu toch ook bij een bedrijfsongeval? Misschien wordt het dan wel op die manier bekeken.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:57:12 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]
En hier geef je dus exact de reden waarom de vaccinatiegraad nog een stuk omhoog moet.
En daar ben ik het dan ook mee eens, ik ben er wel bang voor dat zelfs met een vaccinatiegraad die het hoogst haalbare er is we er nog niet zijn, want dan zijn er nog steeds ~1,4 miljoen mensen die niet (of onvoldoende) beschermd zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij is dat helemaal niet wat ik zei.
Wat zei je dan wel?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201381624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zijn ~1,2 miljoen jongeren tussen 12 en 17. De vaccinatiegraad is daar zo rond de 40%. Daar zijn er dus 720.000 niet gevaccineerd volgens die cijfers.

Van de 1,1 miljoen mensen die gevaccineerd kunnen worden is een groot deel dus tussen de 12 en 17. Daar is niets aan te bagatelliseren.
Gewoon dus sturen op ziekenhuisopnames en daar afspraken over maken. Al gaat dat soms wel lastig bij ons kabinet, daar moet ik de critici gelijk in geven.
pi_201381635
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Gewoon dus sturen op ziekenhuisopnames en daar afspraken over maken. Al gaat dat soms wel lastig bij ons kabinet, daar moet ik de critici gelijk in geven.
Eigenlijk dus gewoon zoals we sinds maart vorig jaar doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:58:57 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat zei je dan wel?
Zie de post boven je.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381644
Weten ze van die 1.7 miljoen ongevaccineerden ook hoeveel daarvan het virus al gehad hebben? Mensen kunnen besluiten dat ze na een doorgemaakte besmetting geen vaccin meer hoeven te halen. Ik ken zo iemand.
pi_201381648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
En daar ben ik het dan ook mee eens, ik ben er wel bang voor dat zelfs met een vaccinatiegraad die het hoogst haalbare er is we er nog niet zijn, want dan zijn er nog steeds ~1,4 miljoen mensen die niet (of onvoldoende) beschermd zijn.
Ja maar daar kan het kabinet dan niks aan doen. Elke procent hoger is meer vrijheid in theorie. En als dat dan nog niet voldoende is, dan hebben we een probleem. Of capaciteit zorg omhoog, of minder vrijheid of er moet een beter vaccin komen, of meer doden. Andere smaken hebben we niet lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 11:00:36 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eigenlijk dus gewoon zoals we sinds maart vorig jaar doen?
https://nos.nl/artikel/23(...)anpak-van-het-najaar

Besmettingen waren leidend, niet opnames. Ja, tuurlijk indirect komt dat ook op opnames neer, maar dat is toch anders dan wat ze nu van plan zijn door niet meer naar het aantal besmettingen te kijken.
pi_201381671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar waarom? Van mij mag heel de wereld weten dat ik een prik heb gehad hoor, en de mensen die ik ken die bewust niet zijn gevaccineerd doen daar ook weinig geheimzinnig over.
Van mij ook, maar ik realiseer me ook dat ik me in een veilige omgeving bevind. Er zullen mensen, zowel wel als niet gevaccineerd, in situaties zitten waarin het wel een probleem oplevert om hier eerlijk over te zijn. Hetzij omdat hun werkgever er een probleem van maakt, hetzij ouders (denk aan kinderen die zich stiekem laten vaccineren tegen de wil van hun ouders), school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201381678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar was ik ook niet bij, maar dat kan ik me goed voorstellen. Dat is ook wel een beetje de uitdaging denk ik. Het Rijksvaccinatieprogramma heeft een vaccinatiegraad van rond de 95%. Daar is zoals je terecht zegt jaren overheen gegaan om dat te bereiken. 95% voor corona halen lijkt me op dit moment wensdenken, zeker aangezien ongeveer 5% niet gevaccineerd kan worden volgens opmerkingen van de Jonge.
Vooral dat laatste... Die mensen die mogen nog zo graag willen, maar ze 't kan niet. Begreep wel dat ze bezig zijn met andere methodes om alsnog te zorgen dat dat ze gevaccineerd kunnen worden. Maar dan zal nog wel een tijdje overheen gaan. Vooral voor deze groep zou ik, persoonlijk, zeggen: bescherm ze zoveel mogelijk. Deze mensen hebben geen keuze: die is voor ze gemaakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Deze zin is ondertussen wel van een dooddoener van niveau in een discussie hoor.
Eensch. Het was sterker dan ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:48 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dit soort comments hele tijd. Er zijn 70K mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Hou toch eens op met dit soort onnodig dom geblaat
Zie bovenaan deze post. Daar zie je dat we daar hetzelfde over denken. En kun je opmerkingen als 'dom geblaat' voor je houden. Die voegen net zo min iets toe.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201381685
Ik weet overigens niet of men hier de technische briefing gisteren heeft gezien van het VWS, maar wat mij betreft kan het 'er wordt te weinig ingezet op fijnmazige voorlichting' wel de prullenbak in. Het kan altijd beter, maar het kwam in ieder geval over alsof er best wel aardig over nagedacht is hoe die laatste groepen mogelijk bereikt kunnen worden. Punt is natuurlijk dat het behoorlijk arbeidsintensief is en de progressie dus niet tastbaar is in de zin van dat er opeens een miljoen prikken extra gezet zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201381704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zie de post boven je.
Maar je bent toch wel eens dat iedere gevaccineerde (en zéker als we het over 1,1 miljoen mensen hebben) meehelpt? Als die nu allemaal denken 'ja we halen het toch niet dus ik doe het niet' dan heb je dus 1,1 miljoen mensen die een verhoogde kans op een ziekenhuis opname hebben.

Overigens:
quote:
Van de deelnemers met kinderen in de leeftijdsgroep van 12-15 jaar heeft 77% zijn of haar kind laten vaccineren of is hier toe bereid. Van de deelnemers met kinderen van 16-17 jaar rapporteert 84% dat zijn of haar kind is gevaccineerd of hiertoe bereid is.
Bron

Ik denk dat het aantal niet-jongeren zonder vaccin echt een stuk hoger ligt dan jij schetste.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201381711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)anpak-van-het-najaar

Besmettingen waren leidend, niet opnames. Ja, tuurlijk indirect komt dat ook op opnames neer, maar dat is toch anders dan wat ze nu van plan zijn door niet meer naar het aantal besmettingen te kijken.
Exact dit. De verhouding besmettingen vs opnames ligt nu anders. En zoals al gezegd werd: Als idd een groot deel van de jongeren niet gevaccineerd zijn zou dat minder belasting op de zorg moeten geven.
pi_201381721
quote:
Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus

16 september 2021
11:30 - 22:00 uur
Zaal: Plenaire zaal

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A05377
@Oriente
pi_201381726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)anpak-van-het-najaar

Besmettingen waren leidend, niet opnames. Ja, tuurlijk indirect komt dat ook op opnames neer, maar dat is toch anders dan wat ze nu van plan zijn door niet meer naar het aantal besmettingen te kijken.
Volgens mij verandert er de facto niets. Ben ook benieuwd waar het precies in de brief zou moeten staan (geen zin 95 pagina's door te bladeren). Zou me niets verbazen als de NOS er nu iets anders van gemaakt heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:05:23 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381731
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar je bent toch wel eens dat iedere gevaccineerde (en zéker als we het over 1,1 miljoen mensen hebben) meehelpt? Als die nu allemaal denken 'ja we halen het toch niet dus ik doe het niet' dan heb je dus 1,1 miljoen mensen die een verhoogde kans op een ziekenhuis opname hebben.
Die kans is inderdaad iets verhoogd, maar voor een groot deel van die groep is die echt niet zo hoog.

quote:
Overigens:
[..]
https://www.rivm.nl/gedra(...)vaccinatiebereidheid

Ik denk dat het aantal niet-jongeren zonder vaccin echt een stuk hoger ligt dan jij schetste.
Ik heb die 40% niet verzonnen, dat stond in het meest recente OMT advies. Was zelfs 39%:
[quote]De opkomst voor ten minste één vaccinatie bedroeg op 5 september 85,4% voor de volwassen bevolking, en 77,1% had de volledige vaccinatieserie afgerond, op basis van de landelijke registratie. Van de 12- t/m 17-jarigen had 52% minimaal één vaccinatie ontvangen en had 39% de volledige vaccinatieserie afgerond. Een
recent gepubliceerde rapportage van het RIVM laat een hoge vaccineffectiviteit zien tegen zowel ziekenhuisopname (95%) als noodzaak tot IC-opname (97%).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 11:05:47 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij verandert er de facto niets. Ben ook benieuwd waar het precies in de brief zou moeten staan (geen zin 95 pagina's door te bladeren). Zou me niets verbazen als de NOS er nu iets anders van gemaakt heeft.
Daar heeft NOS wel een handje van ja, heb het ook niet nagelezen :P
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:06:38 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij verandert er de facto niets. Ben ook benieuwd waar het precies in de brief zou moeten staan (geen zin 95 pagina's door te bladeren). Zou me niets verbazen als de NOS er nu iets anders van gemaakt heeft.
Pagina 92:
quote:
In de aanpak corona oplevingen is er daarom voor gekozen om alleen indicatoren die direct iets zeggen over de druk op de zorg (namelijk het 7-daagsgemiddelde van IC-opnames en ziekenhuisopnames) te gebruiken als leidende indicatoren
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:04 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Exact dit. De verhouding besmettingen vs opnames ligt nu anders.
Dat betekent alleen dat de verhouding anders is, niet dat besmettingen er niet toe doen. Maar goed, die discussie is hier al honderd keer gevoerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 16 september 2021 @ 11:09:08 #26
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201381784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:59 schreef Nia het volgende:
Weten ze van die 1.7 miljoen ongevaccineerden ook hoeveel daarvan het virus al gehad hebben? Mensen kunnen besluiten dat ze na een doorgemaakte besmetting geen vaccin meer hoeven te halen. Ik ken zo iemand.
Zal wel rond de 30% zijn als je zo'n beetje het landelijk gemiddelde neemt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201381785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die kans is inderdaad iets verhoogd, maar voor een groot deel van die groep is die echt niet zo hoog.
[..]
Ik heb die 40% niet verzonnen, dat stond in het meest recente OMT advies. Was zelfs 39%:
[quote]De opkomst voor ten minste één vaccinatie bedroeg op 5 september 85,4% voor de volwassen bevolking, en 77,1% had de volledige vaccinatieserie afgerond, op basis van de landelijke registratie. Van de 12- t/m 17-jarigen had 52% minimaal één vaccinatie ontvangen en had 39% de volledige vaccinatieserie afgerond. Een
recent gepubliceerde rapportage van het RIVM laat een hoge vaccineffectiviteit zien tegen zowel ziekenhuisopname (95%) als noodzaak tot IC-opname (97%).
Ja ok als we voor volwassenen de 85,4% hanteren mogen we bij de jongeren ook de 52 ipv de 39% hanteren lijkt me. Dat betekent dat er minstens 550.000 van die 1,1 miljoen volwassenen zijn met een verhoogd risico op opname. Ongeacht of we de beoogde graad van de minister halen vind ik dat een aardig aantal waar je best op in mag zetten dat zo klein mogelijk te maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201381805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat betekent alleen dat de verhouding anders is, niet dat besmettingen er niet toe doen. Maar goed, die discussie is hier al honderd keer gevoerd.
Klopt. Alleen liggen die verhoudingen nu veel complexer. Besmettingen blijven uiteraard een indicatie en de statistiek nerds onder ons zullen daar vast nog wel een model van kunnen maken. Maar het gaat om het doel om de zorg niet te overspoelen.
pi_201381811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Pagina 92:
[..]

Daar staat dus niet dat er iets veranderd is. Naast dat het in dit geval gaat om een specifiek scenario ('oplevingen').

Bovendien (pagina 25, er staan overal pagina 92 van 92):
quote:
Er wordt momenteel samen met het RIVM gekeken in hoeverre het mogelijk is om “signaalwaarden” te ontwikkelen voor de virusvracht in rioolwater en het aantal besmette personen. Dit kan een indicatie geven of er op regionaal of op landelijk niveau sprake is van een opleving die tot hogere ziekenhuisopnames kan leiden. Bovengenoemde indicatoren worden vanwege de onzekerheden niet gebruikt als leidende indicatoren.
Kortom, ze worden misschien niet gebruikt als 'leidende indicatoren', maar als afgeleide indicator voor een verwacht aantal ziekenhuisopnames.

Ik zie weinig verschil met de huidige aanpak, behalve dan dat een X aantal positieve testen tot veel minder ziekenhuisopnames leidt, en dat blijkbaar de voorspellende waarde een stuk onzekerder geworden is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201381830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zal wel rond de 30% zijn als je zo'n beetje het landelijk gemiddelde neemt.
Als het veel jongeren zijn zal dat vermoedelijk nog veel hoger liggen. Aangezien die zich minder aan de maatregelen hielden en het veelal niet merkten dat ze besmet waren. De vraag is dan wel of ze voldoende antistoffen hebben etc.

Afijn, we gaan het zien de komende weken/maanden in de ziekenhuizen hoe het gaat lopen. Ook interessant hoe het gaat in de UK en in Denemarken.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:11:47 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja ok als we voor volwassenen de 85,4% hanteren mogen we bij de jongeren ook de 52 ipv de 39% hanteren lijkt me. Dat betekent dat er minstens 550.000 van die 1,1 miljoen volwassenen zijn met een verhoogd risico op opname. Ongeacht of we de beoogde graad van de minister halen vind ik dat een aardig aantal waar je best op in mag zetten dat zo klein mogelijk te maken.
Ik kan me niet herinneren dat ik 85% bij volwassenen heb genoemd, maar dat kan ik mis hebben. Als we van 52% uit gaan dan is het getal inderdaad lager, maar nog steeds een heel groot deel.

Gedurende de hele pandemie hebben er 25 patiėnten op de IC gelegen die jonger dan 20 zijn, dus die groep komt niet de (directe) zorgdruk vandaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:13:11 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daar staat dus niet dat er iets veranderd is. Naast dat het in dit geval gaat om een specifiek scenario ('oplevingen').

Bovendien (pagina 25, er staan overal pagina 92 van 92):
[..]
Kortom, ze worden misschien niet gebruikt als 'leidende indicatoren', maar als afgeleide indicator voor een verwacht aantal ziekenhuisopnames.

Ik zie weinig verschil met de huidige aanpak, behalve dan dat een X aantal positieve testen tot veel minder ziekenhuisopnames leidt, en dat blijkbaar de voorspellende waarde een stuk onzekerder geworden is.
Verrek, je hebt gelijk. Pagina 11 was de juiste pagina :)

Wat ik er vooral in lees is dat er minder focus op besmettingscijfers lijkt te komen. In hoeverre ze dat volhouden weet ik niet, want die besmettingscijfers hebben nog steeds een voorspellende waarde.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Als het veel jongeren zijn zal dat vermoedelijk nog veel hoger liggen. Aangezien die zich minder aan de maatregelen hielden en het veelal niet merkten dat ze besmet waren. De vraag is dan wel of ze voldoende antistoffen hebben etc.

Afijn, we gaan het zien de komende weken/maanden in de ziekenhuizen hoe het gaat lopen. Ook interessant hoe het gaat in de UK en in Denemarken.
In het VK blijft het helaas nog steeds toenemen. Niet problematisch snel, maar het neemt wel degelijk continu toe, met zo'n 20% steeds.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201381912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik 85% bij volwassenen heb genoemd, maar dat kan ik mis hebben. Als we van 52% uit gaan dan is het getal inderdaad lager, maar nog steeds een heel groot deel.

Gedurende de hele pandemie hebben er 25 patiėnten op de IC gelegen die jonger dan 20 zijn, dus die groep komt niet de (directe) zorgdruk vandaan.
Ik zeg dan ook 'we', omdat de overheid dat doet, niet jij.
En je legt nu weer de nadruk op de jongeren, dat is wat ik bedoel met bagatelliseren. Daarbij maak je nu om je punt te blijven maken een selectie op alleen IC. Het getal zal niet veel indrukwekkend hoger zijn als je gewone opnames erbij rekent, maar het is niet heel chique.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201381925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik weet overigens niet of men hier de technische briefing gisteren heeft gezien van het VWS, maar wat mij betreft kan het 'er wordt te weinig ingezet op fijnmazige voorlichting' wel de prullenbak in. Het kan altijd beter, maar het kwam in ieder geval over alsof er best wel aardig over nagedacht is hoe die laatste groepen mogelijk bereikt kunnen worden. Punt is natuurlijk dat het behoorlijk arbeidsintensief is en de progressie dus niet tastbaar is in de zin van dat er opeens een miljoen prikken extra gezet zijn.
Ik heb het helaas niet gezien.
Ergens is het ook logisch dat wij niet weten hoe er ingezet wordt om deze groepen te begrijpen, want we behoren immers niet tot die groepen. Het heeft weinig zin om te gaan roeptoeteren dat ze zo hard bezig zijn om fijnmazig voorlichting te geven alleen om te laten horen dat ze ermee bezig zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:17:46 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381937
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook 'we', omdat de overheid dat doet, niet jij.
En je legt nu weer de nadruk op de jongeren. Daarbij maak je nu om je punt te blijven maken een selectie op alleen IC. Het getal zal niet veel indrukwekkend hoger zijn als je gewone opnames erbij rekent, maar het is niet heel chique.
Het punt dat ik probeer te maken is dat de ene ongevaccineerde de andere niet is. Als het gaat om de druk op de zorg is het van belang te weten in welke groep de hoogste potentiėle risico's zitten. Op dit moment wordt de hele groep (inclusief de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden) als een melaatse weggezet. Dat vind ik niet heel chique.

Overigens, gewone opnames zijn er wel wat meer geweest tijdens de hele pandemie, rond de 1400.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Verrek, je hebt gelijk. Pagina 11 was de juiste pagina :)

Wat ik er vooral in lees is dat er minder focus op besmettingscijfers lijkt te komen. In hoeverre ze dat volhouden weet ik niet, want die besmettingscijfers hebben nog steeds een voorspellende waarde.
Het is natuurlijk maar de vraag wat er gaat gebeuren als de maatschappij echt open gaat. Zeker wanneer we werkelijk in een scenario 'oplevingen' gaan komen, en het testcircus ook vrijwel afgebouwd is. Ja, dan zegt de hoeveelheid positieve testen heel weinig.

Vooralsnog correleert het aantal besmettingen nog steeds vrij aardig met de hoeveelheid ziekenhuisopnames (getuige het feit dat beide al ruim een maand een nagenoeg rechte lijn vertonen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201381942
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:52 schreef aTypisch het volgende:
we moeten mensen verbieden ergens binnen te gaan zonder pas, dat zorgt voor economisch meer mogelijkheden
Even aangepast zodat het wel klopt.

Wat niet betekent dat ik het een goede beleidskeuze vind.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201381948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:04 schreef Zipportal het volgende:

[..]
@:Oriente
22.00 genot
pi_201381970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)anpak-van-het-najaar

Besmettingen waren leidend, niet opnames. Ja, tuurlijk indirect komt dat ook op opnames neer, maar dat is toch anders dan wat ze nu van plan zijn door niet meer naar het aantal besmettingen te kijken.
Hadden ze al eerder moeten doen. Zo'n beetje in april al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201381984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hadden ze al eerder moeten doen. Zo'n beetje in april al.
Dan was het wellicht begin juli toch helemaal fout gegaan. Dus tja, ik weet niet of dat zo handig was geweest.
Maakt ook niet meer uit.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:22:07 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201381990
Met de daling in de ziekenhuizen is het moment nu al bijna aanstaande dat er minder met covid in de kliniek zijn opgenomen dan op dezelfde datum vorig jaar.

pi_201381992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:21 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dan was het wellicht begin juli toch helemaal fout gegaan. Dus tja, ik weet niet of dat zo handig was geweest.
Maakt ook niet meer uit.
In ieder geval zijn ze aan het wakker worden dat besmettingen geen drol meer zegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201381996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de ene ongevaccineerde de andere niet is. Als het gaat om de druk op de zorg is het van belang te weten in welke groep de hoogste potentiėle risico's zitten. Op dit moment wordt de hele groep (inclusief de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden) als een melaatse weggezet. Dat vind ik niet heel chique.

Overigens, gewone opnames zijn er wel wat meer geweest tijdens de hele pandemie, rond de 1400.
Dat maak jij er van. Voor iedere ongevaccineerde geldt dat ze met een test overal naartoe kunnen. Of je die testen ook moet inzetten voor daghoreca is een andere discussie. Ik zie niemand als een melaatse weg worden gezet, alleen wordt er wel een zeer dringende oproep aan ongevaccineerden gedaan het toch te doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201382028
quote:
11s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:22 schreef Tijn het volgende:
Met de daling in de ziekenhuizen is het moment nu al bijna aanstaande dat er minder met covid in de kliniek zijn opgenomen dan op dezelfde datum vorig jaar.

[ afbeelding ]
Stel we blijven op dat vlak waar we nu zitten, is er nog niets aan de hand. Tussen de 4 en 600 lijkt mij wel behapbaar.
En het wordt alleen maar minder naar gelang de vaccins hun werk doen.

De 1,5 meter was in de praktijk al weg, de meeste mensen zoeken elkaar al op en grote samenscholingen als sportwedstrijden hebben nauwelijks voor meer opnames gezorgd.
Snap echt niet waarom we nog langer delen gesloten moeten houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:25:16 #46
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201382050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat maak jij er van. Voor iedere ongevaccineerde geldt dat ze met een test overal naartoe kunnen. Of je die testen ook moet inzetten voor daghoreca is een andere discussie. Ik zie niemand als een melaatse weg worden gezet, alleen wordt er wel een zeer dringende oproep aan ongevaccineerden gedaan het toch te doen.
Ik heb het idee dat jij en ik heel anders kijken naar die persconferenties. Ergens ben ik er wel jaloers op dat je het op die manier kunt bekijken. Ik zit er wellicht wat cynischer in.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201382084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat jij en ik heel anders kijken naar die persconferenties. Ergens ben ik er wel jaloers op dat je het op die manier kunt bekijken. Ik zit er wellicht wat cynischer in.
Ik denk oprecht dat hier (even in het algemeen voor ik weer mensen tegen de schenen schop) het beeld wat vertroebeld is door die blinde haat jegens De Jonge cs. En het is hier natuurlijk een uitlaatklep, snap ik ook wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 11:30:02 #48
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201382105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat hier (even in het algemeen voor ik weer mensen tegen de schenen schop) het beeld wat vertroebeld is door die blinde haat jegens De Jonge cs. En het is hier natuurlijk een uitlaatklep, snap ik ook wel.
Dat geloof ik ook wel. Voor mij staat de Jonge op dit moment voor vrijwel alles wat ik haat. Die tweedeling die hij bewust of onbewust versterkt is iets waar ik heel slecht tegen kan. Ik snap best dat ik dan niet volledig rationeel naar de man kan kijken en luisteren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201382137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook wel. Voor mij staat de Jonge op dit moment voor vrijwel alles wat ik haat. Die tweedeling die hij bewust of onbewust versterkt is iets waar ik heel slecht tegen kan. Ik snap best dat ik dan niet volledig rationeel naar de man kan kijken en luisteren.
toch merk ik eigenlijk alleen online, offline gaat het eigenlijk nooit over vaccinatiestatus :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 11:33:45 ]
pi_201382164
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
toch merk ik eigenlijk alleen online, offline gaat het eigenlijk nooit over vaccinatiestatus :+
Offline leeft corona sowieso niet echt meer. Zo is mijn puur persoonlijke en volstrekt subjectieve indruk. :P
pi_201382185
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
toch merk ik eigenlijk alleen online, offline gaat het eigenlijk nooit over vaccinatiestatus :+
Online durven mensen zich sneller te uiten. Op de werkvloer ben je al gauw bang om buiten de groep geplaatst te worden als je het het onderwerp coronavirus en vaccinatie te vaak in de mond neemt.
pi_201382186
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Offline leeft corona sowieso niet echt meer. Zo is mijn puur persoonlijke en volstrekt subjectieve indruk. :P
straks dus weer bij elk momentje dat je ergens naar binnen wil :)
pi_201382193
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:36 schreef Nia het volgende:

[..]
Online durven mensen zich sneller te uiten. Op de werkvloer ben je al gauw bang om buiten de groep geplaatst te worden als je het het onderwerp coronavirus en vaccinatie te vaak in de mond neemt.
ik kom niet op een werkvloer gelukkig
  donderdag 16 september 2021 @ 11:37:34 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201382194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Offline leeft corona sowieso niet echt meer. Zo is mijn puur persoonlijke en volstrekt subjectieve indruk. :P
Corona leeft vooral nog online en bij de regering imo; die regelmatig nogal ver af staan van de samenleving.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201382221
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
toch merk ik eigenlijk alleen online, offline gaat het eigenlijk nooit over vaccinatiestatus :+
Die ervaring deel ik niet. Hoewel, in die zin dat het bij mij niet zozeer ging over de vaccinatiestatus, en meer over 'wanneer heb jij je afspraak staan?', dat soort dingen. In mijn omgeving is de vraag óf iemand gevaccineerd is (of wil) dan ook helemaal geen gespreksonderwerp.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201382265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Corona leeft vooral nog online en bij de regering imo; die regelmatig nogal ver af staan van de samenleving.
Het aantal mensen dat in hun omgeving getroffen wordt door coronapatiėnten in het ziekenhuis is erg klein geworden en aan de overheid nu dat zo te houden. Daarom zijn zij daar zo mee bezig, en wij niet meer. Dus kun je erg snel de conclusie trekken dat de regering ver van de samenleving af staat, maar dat lijkt me veel te kort door de bocht. Natuurlijk nemen ze impopulaire maatregelen en draven ze op sommige punten wellicht te ver door, maar omdat wij er weinig meer van merken voelt iedere beperking als te veel terwijl dat niet zo is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201382307
https://populytics.nl/cases/coronabeleid/

Interessant, het fel bekritiseerde onderzoek van een tijdje terug is nu geanalyseerd en gepubliceerd. Vooral interessant is de latente klassenanalyse, waarbij vier groepen onderscheiden zijn. Die vier groepen zijn an sich niet zo spannend (van steunt vrijwel alle maatregelen tot steunt vrijwel geen maatregelen). Het interessante is de demografie van die groepen.

Zo is er nauwelijks een trend qua opleiding (in alle groepen zitten evenredig veel hoogopgeleiden als laagopgeleiden). Ook arbeidsstatus lijkt niets uit te maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 16 september 2021 @ 11:47:46 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201382321
Enige wat ik offline aan gemerkt heb, is dat een vriendin zich alsnog heeft laten vaccineren omdat ze mogelijk op vakantie wil binnenkort.
En de tweede prik heeft vervroegd ivm de coronacheck die er nu is.

En iemand heeft zich na de persco afgemeld voor een bruiloftsfeest, omdat daar dus nu ook een coronacheck vooraf is. Dat wil ie niet.
Vond het bruidspaar niet erg, want als je niet eens even wil testen voor hen, dan zijn ze hen liever kwijt dan rijk.
pi_201382329
quote:
6s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Die pijpenkrullen - net mensen - mogen en moeten natuurlijk helemaal zelf weten of en wat zij zich lichamelijk laten welgevallen. Dat dit niet past in andermans denkbeelden is vooral het probleem van die "anderen" die graag andersdenkenden naar hun pijpen willen laten krullen.
Het is meer dat die pijpenkrullen een uitzonderingspositie voor zichzelf gecreėerd hebben. Ze zijn van de dienstplicht vrijgesteld omdat ze zogenaamd "heilige geschriften moeten bestuderen", ze weigeren zich te laten vaccineren waardoor de gewone Israėli de boostershots om de oren vliegen etc.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:48:19 #60
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201382332
twitter
Fvd overdrijft weer eens.
Geen toegang is niet waar. Meer belemmeringen om deel te nemen, dat wel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 16 september 2021 @ 11:50:53 #61
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201382364
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:47 schreef Cue_ het volgende:
Enige wat ik offline aan gemerkt heb, is dat een vriendin zich alsnog heeft laten vaccineren omdat ze mogelijk op vakantie wil binnenkort.
En de tweede prik heeft vervroegd ivm de coronacheck die er nu is.

En iemand heeft zich na de persco afgemeld voor een bruiloftsfeest, omdat daar dus nu ook een coronacheck vooraf is. Dat wil ie niet.
Vond het bruidspaar niet erg, want als je niet eens even wil testen voor hen, dan zijn ze hen liever kwijt dan rijk.
:')
pi_201382365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is meer dat die pijpenkrullen een uitzonderingspositie voor zichzelf gecreėerd hebben. Ze zijn van de dienstplicht vrijgesteld omdat ze zogenaamd "heilige geschriften moeten bestuderen", ze weigeren zich te laten vaccineren waardoor de gewone Israėli de boostershots om de oren vliegen etc.
Die lui hebben vaak moeilijk veel kinderen. Die gaan natuurlijk niet werken of het leger in omdat ze de hele dag willen neuken, de geile beesten. ~O>
pi_201382370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is meer dat die pijpenkrullen een uitzonderingspositie voor zichzelf gecreėerd hebben. Ze zijn van de dienstplicht vrijgesteld omdat ze zogenaamd "heilige geschriften moeten bestuderen", ze weigeren zich te laten vaccineren waardoor de gewone Israėli de boostershots om de oren vliegen etc.
Kap nou eens met die benamingen. Je kunt bepaalde mensen of groepen gewoon aanduiden met een respectvolle benaming.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201382423
|Tijd voor het debat, jaaaaa
pi_201382424
Te volgen via 'Arnews' op Youtube overigens.
pi_201382583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:17 schreef Questular het volgende:

[..]
Vroeger had je de Jezus Leeft bus bij feesten staan waar ik naar toe ging. Dus het zou zo maar kunnen werken.

Edit: de Naar House bus was het _O-
Je kan natuurlijk ook een dergelijke tekst op de vaccinatiebus zetten ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 12:07:51 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_201382589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
https://populytics.nl/cases/coronabeleid/

Interessant, het fel bekritiseerde onderzoek van een tijdje terug is nu geanalyseerd en gepubliceerd. Vooral interessant is de latente klassenanalyse, waarbij vier groepen onderscheiden zijn. Die vier groepen zijn an sich niet zo spannend (van steunt vrijwel alle maatregelen tot steunt vrijwel geen maatregelen). Het interessante is de demografie van die groepen.

Zo is er nauwelijks een trend qua opleiding (in alle groepen zitten evenredig veel hoogopgeleiden als laagopgeleiden). Ook arbeidsstatus lijkt niets uit te maken.
Maar groep 1 zijn vooral onderwijzers en groep 2 vooral mensen met een contactberoep. Uh, is onderwijzer geen contactberoep?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201382650
Debat gaat beginnen.

Tweeminutendebat duurde 35 minuten langer dan gepland.
pi_201382668
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Maar groep 1 zijn vooral onderwijzers en groep 2 vooral mensen met een contactberoep. Uh, is onderwijzer geen contactberoep?
Nee :)
Contactberoepen zijn beroepen waar mensen 1-op-1 contact en vaak ook fysiek contact hebben. Officieel valt leerkracht daar niet onder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201382670
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:11 schreef Nober het volgende:
Debat gaat beginnen.

Tweeminutendebat duurde 35 minuten langer dan gepland.
Zoals altijd in de politiek.
Enkele dagen is ook 6 weken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382687
VVD:
Vrijheid is cruciaal maar NIET onbeperkt
pi_201382694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:13 schreef Nober het volgende:
VVD:
Vrijheid is cruciaal maar NIET onbeperkt
^p^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Corona leeft vooral nog online en bij de regering imo; die regelmatig nogal ver af staan van de samenleving.
Deels waar, ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die er nog echt mee bezig zijn. Ook wel iemand in mijn directe omgeving die dubbel gevaccineerd is maar nog wel een mondkapje draagt in de supermarkt omdat ze wil bijdragen aan het voorkomen van besmettingen waardoor het virus zou kunnen muteren en varianten kunnen ontstaan waar het vaccin niet op werkt (ik hou mijn mening even voor me en geef puur haar zienswijze aan).

Met vrienden heeft het tot nu toe geen rol gespeeld, de meesten zijn gevaccineerd, een paar niet, daar verschillen we dan van mening over. Maar het issue komt nu wel weer naar voren omdat het na de 25e lastiger wordt om spontaan iets te plannen. Dus daardoor hebben maatregelen voor het eerst sinds april ongeveer wel weer gevolgen op de levenskwaliteit.
pi_201382718
Wilders koning.
Even de tomeloze hypocrisie aantonen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In ieder geval zijn ze aan het wakker worden dat besmettingen geen drol meer zegt.
Heeft gelukkig niet lang geduurd. Nu nog stoppen met overal de dagcijfers te melden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:18:42 #76
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382769
Ja Wilders, leuk, maar jou recht op het eten van een pizza is niet belangrijker dan de gezondheid van de bevolking als geheel.
pi_201382780
VVD:
Wij beantwoorden de vraag niet.
pi_201382790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:18 schreef Evenstar het volgende:
Ja Wilders, leuk, maar jou recht op het eten van een pizza is niet belangrijker dan de gezondheid van de bevolking als geheel.
Vaccinatie biedt geen 100% bescherming en kan je ook nog steeds andere besmetten.
pi_201382806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Vaccinatie biedt geen 100% bescherming en kan je ook nog steeds andere besmetten.
Dat weet iedereen hier vast wel.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 12:21:37 #80
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201382808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Vaccinatie biedt geen 100% bescherming en kan je ook nog steeds andere besmetten.

Wel significant minder kans op anderen besmetten.
pi_201382810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:18 schreef Evenstar het volgende:
Ja Wilders, leuk, maar jou recht op het eten van een pizza is niet belangrijker dan de gezondheid van de bevolking als geheel.
Principes evenstar, principes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:21:50 #82
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Vaccinatie biedt geen 100% bescherming en kan je ook nog steeds andere besmetten.
Niemand beweert dat toch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:23:05 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382837
Hugo is Pokemon aan het spelen denk ik :D

Lijkt mij ook lastig om daar uren te zitten om keer op keer zelfde verhaal te horen.
pi_201382845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:23 schreef Evenstar het volgende:
Hugo is Pokemon aan het spelen denk ik :D
Gotta vaccinate 'em all!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:24:57 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382859
Haga vindt dat er ruimte is voor 1000+ IC opnames als die nu allemaal tegelijk zou komen :D
pi_201382860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Niemand beweert dat toch?
Als gezondheid als geheel nummer 1 is dan blijven we voor altijd thuis zodat we niet meer met elkaar in aanraking kunnen komen.
pi_201382868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:23 schreef Evenstar het volgende:
Hugo is Pokemon aan het spelen denk ik :D

Lijkt mij ook lastig om daar uren te zitten om keer op keer zelfde verhaal te horen.
Niet Plague Inc? :D
pi_201382870
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:24 schreef Evenstar het volgende:
Haga vindt dat er ruimte is voor 1000+ IC opnames als die nu allemaal tegelijk zou komen :D
Die komen er toch niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:26:20 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die komen er toch niet.
Kan, maar dat weet je dus niet en ik denk dat het goed is om nu even voorzichtig te doen om niet nogmaals op onze bek te gaan.
pi_201382884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:23 schreef Evenstar het volgende:
Hugo is Pokemon aan het spelen denk ik :D

Lijkt mij ook lastig om daar uren te zitten om keer op keer zelfde verhaal te horen.
Doet hij al 1,5 jaar gezien het zwabberbeleid wat bloemschoen aan het doen is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382886
Kuzugod
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 12:26:37 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201382887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:24 schreef Evenstar het volgende:
Haga vindt dat er ruimte is voor 1000+ IC opnames als die nu allemaal tegelijk zou komen :D
Ik vind dat iedereen in deze GC een miljoen moet krijgen.
Maar even serieus, dat hij vind dat het moet kunnen heeft niks met de werkelijkheid te maken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:27:41 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382905
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen in deze GC een miljoen moet krijgen.
Maar even serieus, dat hij vind dat het moet kunnen heeft niks met de werkelijkheid te maken.
Nee tuurlijk, die ruimte is er ook gewoon niet.
pi_201382911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kan, maar dat weet je dus niet en ik denk dat het goed is om nu even voorzichtig te doen om niet nogmaals op onze bek te gaan.
Serieus. Hoe groot is de kans dat iedereen tegelijk op de IC terecht gaat komen?
Die extreme voorzichtigheid is niet neer nodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201382917
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen in deze GC een miljoen moet krijgen.

Wij van lijst saparmurat steunen deze motie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:32:29 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201382964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Serieus. Hoe groot is de kans dat iedereen tegelijk op de IC terecht gaat komen?
Die extreme voorzichtigheid is niet neer nodig.
Niet heel groot, maar aanwezig.

Ik snap jou punt ook wel hoor, maar zelf snap ik wel dat ze tijdens de wintermaanden nog even aankijken. Ieder persoon op IC is nu teveel met de huidige achterstanden en mogelijke griepepidemie die gaat komen.

Merk nu al dat de ene na andere omvalt aan de griep in mijn omgeving (niet opgenomen, maar wel goed ziek).

Nee, wij moeten niet ieder jaar ingrijpen voor de griep, maar de situatie dit jaar is gewoon anders. COVID-19 pandemie + mogelijke griepepidemie + zorg dat achter loopt + 1.8M niet gevaccineerden. Daarom is voorzichtigheid echt niet zo'n gek idee.
pi_201382967
Oh god, Baudet
  donderdag 16 september 2021 @ 12:32:38 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201382971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Serieus. Hoe groot is de kans dat iedereen tegelijk op de IC terecht gaat komen?
Die extreme voorzichtigheid is niet neer nodig.
Precies, ongevaccineerden zitten overal.
No way dat binnen een week alle ongevaccineerden besmet kunnen raken, daar gaan maanden overheen. Daarnaast hoeft slechts een klein deel van die ongevaccineerde groep uiteindelijk naar ziekenhuis.
pi_201382987
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:32 schreef Oriente het volgende:
Oh god, Baudet
Een gekozen volksvertegenwoordiger, net als de rest.
  donderdag 16 september 2021 @ 12:33:56 #100
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201382994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:21 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat weet iedereen hier vast wel.
Denk je?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201382998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Een gekozen volksvertegenwoordiger, net als de rest.
Het is meer dat ik benieuwd ben wat er uit gaat komen. :+
pi_201383016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk je?
Ja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383017
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:37:19 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383038
de Vries is scherp :D
  donderdag 16 september 2021 @ 12:38:36 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201383058
quote:
Als dit de daadwerkelijke verhoudingen zouden zijn, was er geeneens een Coronapas meer nodig geweest.
  donderdag 16 september 2021 @ 12:38:51 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_201383059
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:48 schreef Arizona het volgende:
[ twitter ]Fvd overdrijft weer eens.
Geen toegang is niet waar. Meer belemmeringen om deel te nemen, dat wel.
De FvD is voorstander van apartheid, dus dit is hypocriet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_201383063
95%!
pi_201383067
Woedeuitbarsting :D :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383068
Baudet _O-
pi_201383069
_O-
  donderdag 16 september 2021 @ 12:40:41 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201383081
Volgens mij zei de Vries haar mening. Ze vond het opzich wel een idee, maar wil er meer info van hebben / meningen.
Kerel moet niet zo doorzeuren.
pi_201383084
Baudet is wel echt een wappie zeg.
Maar die vrouw van de VVD is argumentatief geen knip voor de neus waard.
Bedenkelijk niveau.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201383099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:39 schreef boekenplank. het volgende:
Baudet _O-
Het was is net een klein kind
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:45:41 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383142
VOLT wil dus meer maatregelen?
pi_201383150
Iedere Wappie op de IC is al 1 teveel.
pi_201383162
Volt lijkt de enige partij die nog een beetje rationeel kan kijken naar deze materie.
VVD lacht het gewoon weg.
Zorgwekkend.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201383164
Say cheese :D

pi_201383184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:47 schreef Galvez het volgende:
Volt lijkt de enige partij die nog een beetje rationeel kan kijken naar deze materie.
VVD lacht het gewoon weg.
Zorgwekkend.
vvd lacht al jaren alle rationaliteit weg. Op meerdere onderwerpen.

grafpartij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 september 2021 @ 12:50:28 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201383195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:45 schreef Evenstar het volgende:
VOLT wil dus meer maatregelen?
Volt wil alles dichthouden totdat de hele wereld in voldoende mate gevaccineerd is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201383208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volt wil alles dichthouden totdat de hele wereld in voldoende mate gevaccineerd is.
Klets niet.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  donderdag 16 september 2021 @ 12:51:34 #121
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201383209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja.
Nou ja, ik zie mensen beweren dat je als gevaccineerde nog maar 10% kans hebt op besmetting.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201383210
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:41 schreef aartstyle het volgende:

Uiteindelijk zou die vaccinatieplicht nog het beste zijn ook. Dan zijn we qua openen van de maatschappij in de meest optimale situatie.
Waarom niet gewoon ongevaccineerden de toegang ontzeggen tot hoog risicoplaatsen, voor hun eigen bestwil?
Geen toegang tot horeca, musea en bioscopen, punt. De rest laat zijn vaccinatiebewijs zien, 100% capaciteit draaien, volle bak weer overal, luide muziek, zingen en dansen tot 5 am, meerdaagse festivals etc.

Laten we dan eens kijken hoe het gaat met de besmettingen, en hoeveel winst hiermee geboekt wordt onderaan de streep.
  donderdag 16 september 2021 @ 12:53:40 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201383233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, ik zie mensen beweren dat je als gevaccineerde nog maar 10% kans hebt op besmetting.
10%?
Ja met 6 boosters in je mik, twee weken na je 6e
  donderdag 16 september 2021 @ 12:54:29 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201383239
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:51 schreef Za het volgende:
voor hun eigen bestwil?
:D _O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201383242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, ik zie mensen beweren dat je als gevaccineerde nog maar 10% kans hebt op besmetting.
Quote was:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Vaccinatie biedt geen 100% bescherming en kan je ook nog steeds andere besmetten.
Dat past ook prima bij jouw opmerking dat er mensen zijn die denken dat je als gevaccineerde nog maar 10% kans op besmetting hebt.

Ik denk niet dat er iemand in deze topicreeks is die uitgaat van 100% bescherming.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383249
Is er ergens een verslag van het debat te volgen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 16 september 2021 @ 12:56:39 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201383269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er ergens een verslag van het debat te volgen?
Wij tekenen bij het kruisje.

Dit was het debat.
pi_201383274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wij tekenen bij het kruisje.

Dit was het debat.
Ja, is het al klaar?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 12:58:37 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201383291
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, is het al klaar?
Op de site van de Tweede kamer is 't te volgen. Arnews op Youtube heeft ook livestreams:
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:58:46 #130
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383293
Sigh, Baudet
pi_201383294
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, is het al klaar?
Nee hoor. Via NOS.nl is het onder andere te volgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383301
Volgens Baudet worden er Spike-eiwitten ingespoten. :')

Over medische desinformatie gesproken.
pi_201383305
Mijn god.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op de site van de Tweede kamer is 't te volgen. Arnews op Youtube heeft ook livestreams:
Ja, ik ben dus op zoek naar een blog. Waar ik het zou kunnen kijken weet ik ook wel, maar dat gaat niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 16 september 2021 @ 12:59:33 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201383307
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, is het al klaar?
Ik was cynisch.
pi_201383310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Quote was:
[..]
Dat past ook prima bij jouw opmerking dat er mensen zijn die denken dat je als gevaccineerde nog maar 10% kans op besmetting hebt.

Ik denk niet dat er iemand in deze topicreeks is die uitgaat van 100% bescherming.
Dan moet je iedereen opsluiten om er vanaf te komen?
pi_201383316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, ik ben dus op zoek naar een blog. Waar ik het zou kunnen kijken weet ik ook wel, maar dat gaat niet.
Op Twitter misschien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383318
Schokkend hoeveel desinformatie Baudet verspreid in de kamer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:00:31 #139
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201383319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, ik ben dus op zoek naar een blog. Waar ik het zou kunnen kijken weet ik ook wel, maar dat gaat niet.
Oh, sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Volgens mij houden AD en Nu.nl e.d. het op hun liveblog ook bij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201383320
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Dan moet je iedereen opsluiten om er vanaf te komen?
Nee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383322
Die Baudet moeten ze echt gewoon uit de kamer verwijderen. Staatsgevaarlijk, in de meest letterlijke zin.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201383330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
Schokkend hoeveel desinformatie Baudet verspreid in de kamer.
Mooi weerlegd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:01:32 #143
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383331
Nicki _O_
pi_201383336
quote:
Het zijn hoogrisico plekken.
We willen niet nog meer ongevaccineerden in de ziekenhuizen, of nog erger allemaal tegelijk.

Het lijkt me simpel, gewoon geen toegang meer voor ongevaccineerden tot dit soort covid broeinesten, ik ben voor.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:02:09 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201383343
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:00 schreef Galvez het volgende:
Die Baudet moeten ze echt gewoon uit de kamer verwijderen. Staatsgevaarlijk, in de meest letterlijke zin.
Zeker. En straks wordt het voor hem weer mooi geknipt en geplakt voor zijn volgers :X
pi_201383349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.
Een coronapas invoeren zodat de besmettingen weer gaan stijgen ook niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:02:55 #147
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383355
Die van der Plas kan ik ook echt niks mee.
pi_201383362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:02 schreef Nober het volgende:

[..]
Een coronapas invoeren zodat de besmettingen weer gaan stijgen ook niet.
De besmettingen zijn niet heel belangrijk, in de zin dat als deze mensen niet in het ziekenhuis komen, de vaccins voldoende hun werk doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:02 schreef Evenstar het volgende:
Die van der Plas kan ik ook echt niks mee.
Ik ook niet. Kan ook niet begrijpen dat er zoveel mensen helemaal mee weg lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mooi weerlegd!
Pouw-Verweij is prima te doen in dit debat, hoe heeft zij jaren bij Baudet in de partij kunnen zitten. :')
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:05:01 #151
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201383376
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ook niet. Kan ook niet begrijpen dat er zoveel mensen helemaal mee weg lopen.
Mwah, ze is een stuk redelijker dan Baudet, is een stuk meer likeable. Ik kan helemaal niets met Paternotte bijvoorbeeld. Vaccinatiepaus van Verweij vond ik wel een goede.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201383377
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Zeker. En straks wordt het voor hem weer mooi geknipt en geplakt voor zijn volgers :X
De rechter stelde hem vanmorgen in het ongelijk. Met zijn rechtzaak tegen YT.
YT mag die filmpjes verwijderen als er sprake is van desinformatie. :)
Definitely not CIA
pi_201383381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De besmettingen zijn niet heel belangrijk, in de zin dat als deze mensen niet in het ziekenhuis komen, de vaccins voldoende hun werk doen.
Nee de besmettingen doen er juist wel toe nu de IC bedden leeg blijven.
pi_201383395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah, ze is een stuk redelijker dan Baudet, is een stuk meer likeable. Ik kan helemaal niets met Paternotte bijvoorbeeld. Vaccinatiepaus van Verweij vond ik wel een goede.
Ik vind alle 'leuke' en gevatte benamingen voor anderen op geen enkele manier een goede, eigenlijk. Zeker niet in de kamer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:07:37 #155
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee de besmettingen doen er juist wel toe nu de IC bedden leeg blijven.
Kap toch eens met je onzin man ... IC bedden die leeg blijven? Alle IC bedden zijn nu brood nodig omdat zorg achterloopt en men hartpatiėnten, kankerpatiėnten geen bed kan geven. Ik moet verdomme een cardioloog zien en krijg een afspraak over een maand .... en dat heeft dan nog niet eens met bedbezetting te maken.

Besmettingen maken niet meer uit. Leuk dat je besmet bent, maar als je niet dusdanig ziek wordt dat je zorg nodig hebt maakt het echt niet meer uit.
pi_201383403
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee de besmettingen doen er juist wel toe nu de IC bedden leeg blijven.
Niet als de mensen die besmet raken gevaccineerd zijn en dus niet in het ziekenhuis en op de IC terechtkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:08:34 #157
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201383408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind alle 'leuke' en gevatte benamingen voor anderen op geen enkele manier een goede, eigenlijk. Zeker niet in de kamer.
Ze zei dan ook niet dat hij de vaccinatiepaus was, ze zei dat hij zich gedraagt als de vaccinatiepaus. Is naar mijn mening weinig mis mee.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201383424
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kap toch eens met je onzin man ... IC bedden die leeg blijven? Alle IC bedden zijn nu brood nodig omdat zorg achterloopt en men hartpatiėnten, kankerpatiėnten geen bed kan geven. Ik moet verdomme een cardioloog zien en krijg een afspraak over een maand .... en dat heeft dan nog niet eens met bedbezetting te maken.

Besmettingen maken niet meer uit. Leuk dat je besmet bent, maar als je niet dusdanig ziek wordt dat je zorg nodig hebt maakt het echt niet meer uit.
Zeer welkom terug. O+
pi_201383429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze zei dan ook niet dat hij de vaccinatiepaus was, ze zei dat hij zich gedraagt als de vaccinatiepaus. Is naar mijn mening weinig mis mee.
Ik vind daar wel wat mis mee. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Het voegt namelijk niets toe, wat mij betreft, en het zet een gesprek al meteen meer op scherp dan nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383455
iPad Simons.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:13:24 #161
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201383460
Dit is ook weer een discussie van niks.

Paternotte: Coronapas is om de samenleving z.s.m. te openen

Van Esch: Wetenschappers zeggen dat coronapas niet gaat werken om meer mensen over de streep te trekken om zich te laten vaccineren

Paternotte: Coronapas is om de samenleving z.s.m. te openen

Van Esch: repeat same shit

zucht :D
pi_201383467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind daar wel wat mis mee. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Het voegt namelijk niets toe, wat mij betreft, en het zet een gesprek al meteen meer op scherp dan nodig is.
Nah... lekker. Daar gaan mijn hokjes hier om het allemaal wat overzichtelijker te houden. -O- ;)
pi_201383469
Sylvana uh, uh , uhhhhhhhhh, uh, uuuh, uh Simons,

Wat een niveau. :')
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201383472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:13 schreef Evenstar het volgende:
Dit is ook weer een discussie van niks.

Paternotte: Coronapas is om de samenleving z.s.m. te openen

Van Esch: Wetenschappers zeggen dat coronapas niet gaat werken om meer mensen over de streep te trekken om zich te laten vaccineren

Paternotte: Coronapas is om de samenleving z.s.m. te openen

Van Esch: repeat same shit

zucht :D
Ik las vanmorgen nog dat er een flinke stijging is in aanvragen voor de vaccinatie.
pi_201383475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nah... lekker. Daar gaan mijn hokjes hier om het allemaal wat overzichtelijker te houden. -O- ;)
In je hoofd mag je iedereen in de daarvoor bestemde hokjes duwen, hoor :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In je hoofd mag je iedereen in de daarvoor bestemde hokjes duwen, hoor :Y
Mooi! :)
*duwt bij deze hokje 'nuance' vol... >:)
O wacht.... in je hoofd... :@
pi_201383502
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:14 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik las vanmorgen nog dat er een flinke stijging is in aanvragen voor de vaccinatie.
ook gelezen idd dus ben heel benieuwd naar die wetenschapper :D
  donderdag 16 september 2021 @ 13:17:56 #168
131800 Tarado
capō de fusca
pi_201383520
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ook niet. Kan ook niet begrijpen dat er zoveel mensen helemaal mee weg lopen.
echt een verschrikkelijk wijf maar een beetje tegen de boel aan schoppen schijnt het goed te doen
  donderdag 16 september 2021 @ 13:18:03 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201383524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:13 schreef Evenstar het volgende:
Dit is ook weer een discussie van niks.
Dit is 80% van de tijd in de kamer
pi_201383540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
echt een verschrikkelijk wijf maar een beetje tegen de boel aan schoppen schijnt het goed te doen
:o
Is dit topic dan toch een afspiegeling van de maatschappij? :s)
pi_201383543
twitter
pi_201383603
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:19 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
https://www.umcutrecht.nl(...)er-valk-legt-het-uit

Gentherapie verandert de genetische code, ook wel DNA genoemd.
Dat doet mRNA niet.

Ergo: het is geen gentherapie. Staat ook overigens niet in de link die je deelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 september 2021 @ 13:24:44 #173
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201383619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wij tekenen bij het kruisje.

Dit was het debat.
Wat voor mij meteen de reden is om zo'n debat niet eens meer te volgen. Er wordt wat gediscussieerd, aan het eind tekenen de belangrijkste partijen gewoon het kruisje. Hooguit dat die pas niet meer nodig is op een terras. Standaard tactiek van het kabinet; hoog inzetten zodat er ruimte is voor een kleine tegemoetkoming waardoor de kamer zich ook nog een beetje nuttig voelt. Het half uurtje van de avond klok zeg maar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201383620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://www.umcutrecht.nl(...)er-valk-legt-het-uit

Gentherapie verandert de genetische code, ook wel DNA genoemd.
Dat doet mRNA niet.

Ergo: het is geen gentherapie. Staat ook overigens niet in de link die je deelt.
True, maar tssss... het is er eentje van Thierry Baudet: dan weet je dat je 't met een korrel zout moet nemen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201383635
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:24 schreef Celestien het volgende:

[..]
True, maar tssss... het is er eentje van Thierry Baudet: dan weet je dat je 't met een korrel zout moet nemen.
I know, maar het wordt gepost als 'bewijs' dat Baudet gelijk zou hebben.
Dat moet even weerlegd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:28:29 #176
408813 crew  trein2000
pi_201383664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:19 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
twitter
Nicki Pouw zet hem even op zn plek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201383665
JAAAAAAAAAAAAAA WildersGod.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:28:47 #178
408813 crew  trein2000
pi_201383670
En de coronapas voor het terras lijkt te sneuvelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201383686
Ierland:

Covid: 54% van ziekenhuispatiėnten met virus is volledig gevaccineerd

Eind augustus was 54 procent van de Covid-19-patiėnten – of 168 patiėnten – volledig gevaccineerd. Ongeveer 44 procent was niet volledig gevaccineerd en in 2 procent van de gevallen was de vaccinatiestatus onbekend.

Van de 55 patiėnten op de IC waren er 26 volledig gevaccineerd, twee gedeeltelijk gevaccineerd en 26 hadden geen vaccinaties gekregen.

https://www.irishtimes.co(...)vaccinated-1.4670229
  donderdag 16 september 2021 @ 13:31:57 #180
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_201383716
Wilders <3
pi_201383724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:30 schreef Za het volgende:
Ierland:

Covid: 54% van ziekenhuispatiėnten met virus is volledig gevaccineerd

Eind augustus was 54 procent van de Covid-19-patiėnten – of 168 patiėnten – volledig gevaccineerd. Ongeveer 44 procent was niet volledig gevaccineerd en in 2 procent van de gevallen was de vaccinatiestatus onbekend.

Van de 55 patiėnten op de IC waren er 26 volledig gevaccineerd, twee gedeeltelijk gevaccineerd en 26 hadden geen vaccinaties gekregen.

https://www.irishtimes.co(...)vaccinated-1.4670229
Ok en nu?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201383727
Mortierbommen op D66.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:32:57 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201383730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:28 schreef trein2000 het volgende:
En de coronapas voor het terras lijkt te sneuvelen.
Het half uurtje van de avondklok. Hoog inzetten, zodat ze gaan vallen over de details i.p.v. de pas als geheel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201383738
WildersGod.
pi_201383758
Offtopic van van der Plas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
Offtopic van van der Plas.
Wel goed punt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201383764
Tuurlijk de stream stopt ermee. We hebben 6G nodig.
pi_201383779
Wilders spreekt. @Coco en ik luisteren.
pi_201383808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:37 schreef Zipportal het volgende:
Wilders spreekt. @:Coco en ik luisteren.
MeToo! :Y
pi_201383811
Wilders op stoom *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 september 2021 @ 13:40:47 #191
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201383826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:36 schreef Zipportal het volgende:
Tuurlijk de stream stopt ermee. We hebben 6G nodig.
Daar is de derde booster voor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201383846
Men gaat gewoon deze sticker plakken in de horeca!

  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:43:12 #193
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_201383874
Wilders sloopt de gehele plenaire zaal.
What can change the nature of a man?
pi_201383878
Ik heb het idee dat Paternotte er géén snars van begrijpt!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:43:50 #195
408813 crew  trein2000
pi_201383887
Ik lees in de Televaag dat er mogelijk een uitzondering komt voor sportkantines, dat zou mij persoonlijk wel heel goed uitkomen... Fingers crossed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201383899
Heee Rutte op een iPhone 12 (mini)... Dat is nogal een upgrade van zijn Nokia'tje! :D
pi_201383907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:43 schreef Coco het volgende:
Wilders sloopt de gehele plenaire zaal.
Daarover verschillen de meningen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201383910
Geert _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:45:29 #199
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_201383914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:43 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb het idee dat Paternotte er géén snars van begrijpt!
Pater NOT
What can change the nature of a man?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:45:56 #200
408813 crew  trein2000
pi_201383920
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:44 schreef Bocaj het volgende:
Heee Rutte op een iPhone 12 (mini)... Dat is nogal een upgrade van zijn Nokia'tje! :D
Hij heeft drie telefoons...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201383922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:41 schreef Bocaj het volgende:
Men gaat gewoon deze sticker plakken in de horeca!

[ afbeelding ]
Makkelijk voor de BOA's zo'n sticker.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:46:39 #202
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_201383930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij heeft drie telefoons...
En een OLED tv.

@Zipportal
What can change the nature of a man?
pi_201383931
Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. A. (Aukje) de Vries VVD 5 min
2. J.M. Paternotte D66 5 min
3. G. Wilders PVV 5 min
4. J.A.M.J. van den Berg CDA 5 min
5. H.P.M. Hijink SP 5 min
6. A.H. Kuiken PvdA 5 min
7. E.M. Westerveld GroenLinks 5 min
8. E.M. van Esch PvdD 5 min
9. M.H. Bikker ChristenUnie 5 min
10. T.H.P. Baudet FVD 5 min
11. N. Gündogan Volt 5 min
12. N.J.F. Pouw-Verweij JA21 5 min
13. C. Stoffer SGP 5 min
14. T. Kuzu DENK 5 min
15. N.L. den Haan Fractie Den Haan 5 min
16. C.A.M. van der Plas BBB 5 min
17. S.H. Simons BIJ1 5 min
18. W.R. van Haga Groep Van Haga 2.5 min
pi_201383947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:19 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Uit het artikel:
quote:
Het grote voordeel van mRNA boven DNA is daarbij dat mRNA per definitie nooit permanent in het genoom van de ontvanger terecht kan komen, zodat daar ook geen ongelukken mee kunnen gebeuren.
Ergo, geen gentherapie. Dus stop met het verspreiden van deze onzin.

FVD heeft de term alleen maar overgenomen van de Amerikaanse antivaxers om het zo lekker eng klinkt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:48:19 #205
408813 crew  trein2000
pi_201383954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:46 schreef Zipportal het volgende:
Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. A. (Aukje) de Vries VVD 5 min
2. J.M. Paternotte D66 5 min
3. G. Wilders PVV 5 min
4. J.A.M.J. van den Berg CDA 5 min
5. H.P.M. Hijink SP 5 min
6. A.H. Kuiken PvdA 5 min
7. E.M. Westerveld GroenLinks 5 min
8. E.M. van Esch PvdD 5 min
9. M.H. Bikker ChristenUnie 5 min
10. T.H.P. Baudet FVD 5 min
11. N. Gündogan Volt 5 min
12. N.J.F. Pouw-Verweij JA21 5 min
13. C. Stoffer SGP 5 min
14. T. Kuzu DENK 5 min
15. N.L. den Haan Fractie Den Haan 5 min
16. C.A.M. van der Plas BBB 5 min
17. S.H. Simons BIJ1 5 min
18. W.R. van Haga Groep Van Haga 2.5 min
Ik ben geen Wildersfan/Baudetfan hoor. Maar dat dit de enige twee partijen zijn die dit chefsache hebben gemaakt vind ik wel opvallend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201383955
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:28 schreef trein2000 het volgende:
En de coronapas voor het terras lijkt te sneuvelen.
Prima.

Nu de amateur sportvereniging, nachtsluiting en 75% nog.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201383957
Heeft Wilders gelijk? Beetje communistisch? (Denk het wel.)
We gaan volgen mij toch de technocratie kant uit met dit land (EU, Wereld)
quote:
Technocratie is een organisatorisch systeem, waarbij de beleidsmakers beslissen aan de hand van adviezen van deskundigen op deelterreinen, veelal wetenschappers of ingenieurs.
Het OMT spreekt en Rutte en de Jonge luisteren en beslissen!
pi_201383964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Makkelijk voor de BOA's zo'n sticker.
:') (Die gaan niet handhaven...)
pi_201383967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Prima.

Nu de amateur sportvereniging, nachtsluiting en 75% nog.
Die nachtsluiting kun je vergeten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201383988
quote:
Ziekenhuisbezetting daalt verder: 580 coronapatiėnten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen nam de bezetting de afgelopen 24 uur af. Er liggen nu 580 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 600), van wie 202 op de IC (gisteren: 200). Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiėnten Spreiding (LCPS).
NOS
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201383992
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:51:57 #212
408813 crew  trein2000
pi_201383994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die nachtsluiting kun je vergeten.
Het kabinet zal er toch een verhaal bij moeten hebben. EN dat heb ik tot nu toe niet gehoord...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die nachtsluiting kun je vergeten.
Ach, de clubs gaan nu over op middag/avond programma.
Dan maar op 13:00 op stap ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:52:17 #214
408813 crew  trein2000
pi_201384001
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Zou voor mij persoonlijk heel goed nieuws zijn. Ik hoop er vurig op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:52:22 #215
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201384003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het kabinet zal er toch een verhaal bij moeten hebben. EN dat heb ik tot nu toe niet gehoord...
Het verhaal is over 't algemeen toch gewoon iets als: Het virus is onvoorspelbaar. We moeten het een halt toe roepen, etc?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201384008
Krijg je weer 'wat is het verschil tussen een restaurant en een snackbar'.
Definitely not CIA
pi_201384010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:46 schreef Zipportal het volgende:
Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. A. (Aukje) de Vries VVD 5 min
2. J.M. Paternotte D66 5 min
3. G. Wilders PVV 5 min
4. J.A.M.J. van den Berg CDA 5 min
5. H.P.M. Hijink SP 5 min
6. A.H. Kuiken PvdA 5 min
7. E.M. Westerveld GroenLinks 5 min
8. E.M. van Esch PvdD 5 min
9. M.H. Bikker ChristenUnie 5 min
10. T.H.P. Baudet FVD 5 min
11. N. Gündogan Volt 5 min
12. N.J.F. Pouw-Verweij JA21 5 min
13. C. Stoffer SGP 5 min
14. T. Kuzu DENK 5 min
15. N.L. den Haan Fractie Den Haan 5 min
16. C.A.M. van der Plas BBB 5 min
17. S.H. Simons BIJ1 5 min
18. W.R. van Haga Groep Van Haga 2.5 min
Klaver en Jetten op vakantie?
pi_201384011
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
betekent dit dat Wappies wel op het terras mogen zitten
pi_201384016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ach, de clubs gaan nu over op middag/avond programma.
Dan maar op 13:00 op stap ;)
Prima toch, misschien wel het nieuwe normaal om gewoon eerder te beginnen en eerder te stoppen. Ook goed voor de nachtelijke overlast van de niet-stappers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Klaver en Jetten op vakantie?
Samen op een hotel kamer
  donderdag 16 september 2021 @ 13:53:48 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef capricia het volgende:
Krijg je weer 'wat is het verschil tussen een restaurant en een snackbar'.
Aangezien de meeste snackbars (bij ons in ieder geval) nu enkel nog afhaal doen. misschien daar de scheidslijn tussen doen?
Zitten = check?
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 13:53:59 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201384028
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Logisch dat voor terrassen in de buitenlucht überhaupt onzinnig is. Ben benieuwd hoe dat gaat als het koud is, een aantal mensen nog buiten onder de verwarming?
  donderdag 16 september 2021 @ 13:54:54 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Logisch dat voor terrassen in de buitenlucht überhaupt onzinnig is. Ben benieuwd hoe dat gaat als het koud is, een aantal mensen nog buiten onder de verwarming?
Absoluut. Toen de terrassen net weer open ging, regende het hier best wel. Waren een paar die gewoon de hele dag bleven zitten en drinken :D
pi_201384050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Logisch dat voor terrassen in de buitenlucht überhaupt onzinnig is. Ben benieuwd hoe dat gaat als het koud is, een aantal mensen nog buiten onder de verwarming?
De komende periode kan het nog best terrasweer zijn (tot mid/eind Oktober zelfs) en horeca heeft zich door de pandemie ook flink gericht op het faciliteren van buiten horeca middels terrasverwaming, windschermen etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384052
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
@GGMM kan dus zo naar boven doorlopen.

@onlogisch @Lenny_Leonard @Caland
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:55:51 #226
408813 crew  trein2000
pi_201384059
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het verhaal is over 't algemeen toch gewoon iets als: Het virus is onvoorspelbaar. We moeten het een halt toe roepen, etc?
Maar hoe helpt deze maatregel daar bij? Waarom is het om 23 uur wel veilig en om 1 uur niet? De 1,5 meter is toch afgeschaft? Dus het alcoholverhaal gaat niet meer op…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384065
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Aangezien de meeste snackbars (bij ons in ieder geval) nu enkel nog afhaal doen. misschien daar de scheidslijn tussen doen?
Zitten = check?
Genoeg snackbars die normaal open zijn waar je ook 'zit' om op je bestelling te wachten. Over het algemeen zijn het krappe wachtruimtes waar het op piekmoment vrij druk kan zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 september 2021 @ 13:56:13 #228
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201384069
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef capricia het volgende:
Krijg je weer 'wat is het verschil tussen een restaurant en een snackbar'.
Gewoon afhalen en dan gaan zitten in het rest....snackbar _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201384070
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Aangezien de meeste snackbars (bij ons in ieder geval) nu enkel nog afhaal doen. misschien daar de scheidslijn tussen doen?
Zitten = check?
Oh, de snackbars hier hebben gewoon tafeltjes.
Bovendien waren afhaal locaties sws al uitgesloten van die corona-pas.
Definitely not CIA
pi_201384071
Pushmeldingen.
pi_201384077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Pushmeldingen.
over
pi_201384078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Pushmeldingen.
Que?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:56:35 #233
408813 crew  trein2000
pi_201384081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Logisch dat voor terrassen in de buitenlucht überhaupt onzinnig is. Ben benieuwd hoe dat gaat als het koud is, een aantal mensen nog buiten onder de verwarming?
Lang denk ik. Het dorpscafé hier heeft altijd al dekens liggen. Hij zal er vast wat meer aanschaffen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Logisch dat voor terrassen in de buitenlucht überhaupt onzinnig is. Ben benieuwd hoe dat gaat als het koud is, een aantal mensen nog buiten onder de verwarming?
Ja. Buiten is totaal onzinnig.
Het wordt wel steeds lastiger om te handhaven met allerlei uitzonderingen. :+
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 13:57:26 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Genoeg snackbars die normaal open zijn waar je ook 'zit' om op je bestelling te wachten. Over het algemeen zijn het krappe wachtruimtes waar het op piekmoment vrij druk kan zijn..
Ben er al een tijdje niet geweest, maar eerder moest je nog buiten wachten (in de winter) als je op je bestelling moest wachten.
Zal nu wel niet meer zo zijn, das waar
pi_201384098
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Zou ik prima vinden, al krijg je dan wel weer ander gezeik. Zoals het fancy restaurant hier op de golfbaan die zichzelf dan zien als 'sportkantine'. :')
  donderdag 16 september 2021 @ 13:57:27 #237
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_201384099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hoe helpt deze maatregel daar bij? Waarom is het om 23 uur wel veilig en om 1 uur niet? De 1,5 meter is toch afgeschaft? Dus het alcoholverhaal gaat niet meer op…
Dat mis ik ook, de onderbouwing achter deze maatregelen. Waarom is 100% bezetting binnen niet veilig en 75% wel? Zeg het maar.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_201384103
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:52 schreef capricia het volgende:
Krijg je weer 'wat is het verschil tussen een restaurant en een snackbar'.
'Waarom bij een afhaal van een chinees restaurant wel en bij de snackbar waar je hoofdzakelijk afhaalt en misschien wel kan eten niet. En wat voor regels bij de visboer die frituurt en ter plaatsen kunt eten?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:57:37 #239
408813 crew  trein2000
pi_201384104
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Prima toch, misschien wel het nieuwe normaal om gewoon eerder te beginnen en eerder te stoppen. Ook goed voor de nachtelijke overlast van de niet-stappers.
Ja en dat noemen we dus misbruik van bevoegdheid. Het is een coronamaatregel, voor openbare orde issues zijn andere kanalen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 13:58:30 #240
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201384117
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Maar moet je dan wel nog eerst langs een testlocatie als je vanaf het terras even binnen van het toilet gebruik wil maken? :+
pi_201384119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en dat noemen we dus misbruik van bevoegdheid. Het is een coronamaatregel, voor openbare orde issues zijn andere kanalen.
Mee eens, de uitleg cq logica ontbreekt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Waarom bij een afhaal van een chinees restaurant wel en bij de snackbar waar je hoofdzakelijk afhaalt en misschien wel kan eten niet. En wat voor regels bij de visboer die frituurt en ter plaatsen kunt eten?'
Succes met handhaven gegarandeerd. _O-
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 13:58:47 #243
408813 crew  trein2000
pi_201384126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat mis ik ook, de onderbouwing achter deze maatregelen. Waarom is 100% bezetting binnen niet veilig en 75% wel? Zeg het maar.
Nou ja die bezetting kan ik me nog iets bij voorstellen. Als er minder mensen zijn kunnen er ook minder besmet raken. Daar zie ik nog iets van een logica achter. Maar hier snap ik niks van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384135
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Prima toch, misschien wel het nieuwe normaal om gewoon eerder te beginnen en eerder te stoppen. Ook goed voor de nachtelijke overlast van de niet-stappers.
Natuurlijk niet prima, dan zijn die stappers vaak aan het werk om 's avonds de shotjes van naar binnen te tikken.

Zijn jullie allemaal geboren als 80 jarigen ofzo?
Go hard or go home
pi_201384137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en dat noemen we dus misbruik van bevoegdheid. Het is een coronamaatregel, voor openbare orde issues zijn andere kanalen.
corona gebruiken voor je eigen agenda.

.. waar kennen we dat van?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201384144
quote:
Woensdag werden er 15.129 afspraken gemaakt, blijkt uit GGD-cijfers. De instantie meldde eerder al dat er op maandag en dinsdag respectievelijk 13.000 en 15.558 prikafspraken werden gepland. Het gemiddeld aantal gemaakte afspraken per dag bedroeg vorige week nog zo’n 8000.
Telegraaf
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:58 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Maar moet je dan wel nog eerst langs een testlocatie als je vanaf het terras even binnen van het toilet gebruik wil maken? :+
Alleen als er een BOA staat bij de wc. _O-
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 14:00:18 #248
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201384149
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ben er al een tijdje niet geweest, maar eerder moest je nog buiten wachten (in de winter) als je op je bestelling moest wachten.
Zal nu wel niet meer zo zijn, das waar
Gaat ook niet echt om bij een krappe snackbar iemand bij de deur te zetten of dat je bij het bestellen eerst je mobiel moet tonen :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201384155
Net een stukje debat gekeken. Met wat goed knip- en plakwerk van een aantal comments hier heb je zo die tirade van Wilders bij elkaar geharkt. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 14:00:41 #250
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_201384156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Oriente het volgende:

[..]
over
PSV - Real Sociedad
What can change the nature of a man?
pi_201384157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Pushmeldingen.
Neushoornvrouwtje?
pi_201384166
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Oriente het volgende:

[..]
over
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Que?
Daling -20.
pi_201384187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:00 schreef Coco het volgende:

[..]
PSV - Real Sociedad
Carlos
pi_201384222
Er wordt inderdaad flink gesmeten met geld voor dat testen/controle etc...

Bocaj's 'TestStraat' net opgericht! Testje slechts 29,95!
pi_201384225
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Waarom bij een afhaal van een chinees restaurant wel en bij de snackbar waar je hoofdzakelijk afhaalt en misschien wel kan eten niet. En wat voor regels bij de visboer die frituurt en ter plaatsen kunt eten?'
Allemaal dingen die je had kunnen afvangen door een grens te stellen aan het aantal bezoekers zoals eerst het geval was met die 75-personengrens. Alsof je ziekenhuisopnames tegengaat door een pas nodig te hebben voor een restaurant van deze grootte:



Maar ja dan zet je niet genoeg druk, dan gaan al die ongevaccineerden alleen nog maar naar kleine restaurantjes en dan... gaat er verder niks mis, heeft niemand er last van, gaat er niemand dood die anders wel was doodgegaan, maar toch is het een PROBLEEM.
pi_201384247
Tied voor koffie.
pi_201384261
Nee joh, gewoon ieder restaurant met een frituur is een snackbar. ;)
Definitely not CIA
pi_201384263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:04 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Allemaal dingen die je had kunnen afvangen door een grens te stellen aan het aantal bezoekers zoals eerst het geval was met die 75-personengrens. Alsof je ziekenhuisopnames tegengaat door een pas nodig te hebben voor een restaurant van deze grootte:

[ afbeelding ]

Maar ja dan zet je niet genoeg druk, dan gaan al die ongevaccineerden alleen nog maar naar kleine restaurantjes en dan... gaat er verder niks mis, heeft niemand er last van, gaat er niemand dood die anders wel was doodgegaan, maar toch is het een PROBLEEM.
Ziet eruit als een Moderne McDonalds!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 14:08:15 #260
408813 crew  trein2000
pi_201384276
twitter

De Socialistische Partij is alvast tegen. De basis wordt toch wel heel smal zo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384289
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Nee joh, gewoon ieder restaurant met een frituur is een snackbar. ;)
Verwarrend hoor... Bij mij om de hoek zit een Originele Chinees/Indisch restaurant die ook een friet-bak-frituur hoekje heeft....
pi_201384293
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:04 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Allemaal dingen die je had kunnen afvangen door een grens te stellen aan het aantal bezoekers zoals eerst het geval was met die 75-personengrens. Alsof je ziekenhuisopnames tegengaat door een pas nodig te hebben voor een restaurant van deze grootte:

[ afbeelding ]

Maar ja dan zet je niet genoeg druk, dan gaan al die ongevaccineerden alleen nog maar naar kleine restaurantjes en dan... gaat er verder niks mis, heeft niemand er last van, gaat er niemand dood die anders wel was doodgegaan, maar toch is het een PROBLEEM.
In het ene restaurant met 75 personen zit je hutje mutje en bij de ander heb je genoeg ruimte om te voetballen.

Gaat ook nergens over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 14:09:43 #263
408813 crew  trein2000
pi_201384294
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Nee joh, gewoon ieder restaurant met een frituur is een snackbar. ;)
Net als al die clubs in Spanje :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 14:09:52 #264
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384297
Maar even, hoe werkt het nu precies

Dinsdag kregen we de nieuwe regels te horen
Vandaag is er een debat over
En dan volgende week donderdag gaat de helft maar in? of niets, afhankelijk van wat uit dit debat komt?
pi_201384312
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Maar even, hoe werkt het nu precies

Dinsdag kregen we de nieuwe regels te horen
Vandaag is er een debat over
En dan volgende week donderdag gaat de helft maar in? of niets, afhankelijk van wat uit dit debat komt?
jep
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384313
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
Nee joh, gewoon ieder restaurant met een frituur is een snackbar. ;)
Alleen gebakken aardappeltjes bij de biefstuk, dit is een sjieke tent, wij willen geen ongevaccineerden. ~O>
pi_201384319
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Maar even, hoe werkt het nu precies

Dinsdag kregen we de nieuwe regels te horen
Vandaag is er een debat over
En dan volgende week donderdag gaat de helft maar in? of niets, afhankelijk van wat uit dit debat komt?
@ikweethetooknietmeer
pi_201384329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In het ene restaurant met 75 personen zit je hutje mutje en bij de ander heb je genoeg ruimte om te voetballen.

Gaat ook nergens over.
Kortom, maatwerk levert in dezen alleen maar een hoop gedoe op.

Het is wachten op de 'waarom moet ik vragen om een coronabewijs bij de drie mensen in mijn dorpskroeg en mag ik zo de Primark inlopen'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 14:13:34 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201384333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:48 schreef Bocaj het volgende:
Heeft Wilders gelijk? Beetje communistisch? (Denk het wel.)
We gaan volgen mij toch de technocratie kant uit met dit land (EU, Wereld)
[..]
Het OMT spreekt en Rutte en de Jonge luisteren en beslissen!
Mischien moet je het eens met feiten proberen, het OMT advies wijkt nogal af van wat de regering voorstelt namelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201384334
Vraag me wel af of er in de komende weken een punt komt dat we dus onder die grens van "geen CTB nodig" duiken én men dan bereid is om dat weegmoment eerder te maken dan eind Oktober / begin November.

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Alleen gebakken aardappeltjes bij de biefstuk, dit is een sjieke tent, wij willen geen ongevaccineerden. ~O>
Voor patat het je geen pas nodig. Bestel je ook biefstuk, dan wel. :+
Definitely not CIA
pi_201384348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien moet je het eens met feiten proberen, het OMT advies wijkt nogal af van wat de regering voorstelt namelijk.
Meen je dat nou?
Ik hoor alleen maar: Het OMT dit, ja maar het OMT..., Volgens het OMT moeten we dit of dat....
  donderdag 16 september 2021 @ 14:15:45 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

jep
das toch raar? :?
  donderdag 16 september 2021 @ 14:16:12 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:15 schreef Bocaj het volgende:

Meen je dat nou?
Ik hoor alleen maar: Het OMT dit, ja maar het OMT..., Volgens het OMT moeten we dit of dat....
Heeeel af en toe wijken ze er vanaf :+
pi_201384358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In het ene restaurant met 75 personen zit je hutje mutje en bij de ander heb je genoeg ruimte om te voetballen.

Gaat ook nergens over.
Klopt maar het is ten minste een grens. Aangezien het gaat om een coronabewijs voor ruimtes waar veel mensen komen en besmettingen makkelijk rond kunnen gaan, waardoor de terrassen er nu al af gaan.

Alles is gevoelig voor misbruik, je kunt bijvoorbeeld ook een club hebben met een groot buitengedeelte op een houten vlonder die opent op een dansvloer binnen.

Het is in principe nooit goed voor iedereen, maar je kunt net zo goed een altijd arbitraire scheiding maken tussen 'massa' en 'kleinschalig'.
pi_201384366
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]
das toch raar? :?
Ergens wel, maar ook wel weer prettig omdat men nu het sentiment in de samenleving meeweegt (via de diverse partijen) in de besluitvorming.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Meen je dat nou?
Ik hoor alleen maar: Het OMT dit, ja maar het OMT..., Volgens het OMT moeten we dit of dat....
Het OMT stelt scenario's op, op vraag van de minister. Het kabinet besluit. Maar geeft er vaak een heel andere draai aan. Het ene stuk advies nemen ze wel over, het andere niet.

Vooralsnog versoepelt het kabinet een stuk sneller dan de adviezen. :D
Definitely not CIA
pi_201384380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Meen je dat nou?
Ik hoor alleen maar: Het OMT dit, ja maar het OMT..., Volgens het OMT moeten we dit of dat....
OMT had het in dit geval nog strenger gewild dacht ik. Of in ieder geval sommige elementen als je het gezeur van Gompie hoort.
  donderdag 16 september 2021 @ 14:18:29 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201384382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ergens wel, maar ook wel weer prettig omdat men nu het sentiment in de samenleving meeweegt (via de diverse partijen) in de besluitvorming.
Maar doe dan de perso NA het debat.
Het heeft weinig nut om te zeggen, vanaf dan en dan zijn dit de regels en het dan te wijzigen.

Zeg dan: kamer dit willen we gaan doen, debat, persco
pi_201384388
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor patat het je geen pas nodig. Bestel je ook biefstuk, dan wel. :+
En als ik mijn biefstuk wil laten frituren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201384393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als ik mijn biefstuk wil laten frituren?
Dan weer wel, potdomme verwarring!!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384404
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als ik mijn biefstuk wil laten frituren?
Dan krijg je hetzelfde spuitje als mensen die hem goed doorbakken willen. Is ook een soort vaccin, word je nooit meer ziek.

(ik zal mezelf indekken door te zeggen dat dit een grapje is :D )
pi_201384409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als ik mijn biefstuk wil laten frituren?
Dan moet je je restaurant annex snackbar in twee delen ophakken. Met zo'n rood-wit lint ertussen.
Zij die hun eten gefrituurd willen, en zij die niet. :D
Definitely not CIA
pi_201384413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Dan krijg je hetzelfde spuitje als mensen die hem goed doorbakken willen. Is ook een soort vaccin, word je nooit meer ziek.

(ik zal mezelf indekken door te zeggen dat dit een grapje is :D )
:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 september 2021 @ 14:20:54 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201384417
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef capricia het volgende:
Er komt een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines.

Aldus de Telegraaf.
Erg mooi
pi_201384421
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moet je je restaurant annex snackbar in twee delen ophakken. Met zo'n rood-wit lint ertussen.
Zij die hun eten gefrituurd willen, en zij die niet. :D
Verwarrend, hoor :? :?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 september 2021 @ 14:21:15 #287
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201384423
Het begint meer op een klucht te lijken dan dat het nog serieus te nemen is allemaal. En dat enkel om er nog een paar procent geprikten bij te krijgen.
  donderdag 16 september 2021 @ 14:21:42 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201384430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Socialistische Partij is alvast tegen. De basis wordt toch wel heel smal zo.
Hoezo, als je 76 stemmen voor hebt en 74 tegen dan kun je het toch gewoon invoeren?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201384437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moet je je restaurant annex snackbar in twee delen ophakken. Met zo'n rood-wit lint ertussen.
Zij die hun eten gefrituurd willen, en zij die niet. :D
Ik ben dus serieus afgelopen weekend nog bij een zaak geweest bestaande uit 1 pand dat is opgesplitst in een snackbar en restaurant. Duidelijke scheiding, maar het personeel functioneert wel vanuit 1 keuken en vanachter 1 toonbank.

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384439
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Verwarrend, hoor :? :?
Anders ga je maar buiten zitten op het terras. _O-
Of maak je er een sportkantine van.
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 14:22:29 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201384445
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Maar even, hoe werkt het nu precies

Dinsdag kregen we de nieuwe regels te horen
Vandaag is er een debat over
En dan volgende week donderdag gaat de helft maar in? of niets, afhankelijk van wat uit dit debat komt?
Dat is een gevolg van de keuze van ons kabinet om consequent éérst een persconferentie te geven, en daarna pas het noodzakelijke debat met de volksvertegenwoordiging te voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201384448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik ben dus serieus afgelopen weekend nog bij een zaak geweest bestaande uit 1 pand dat is opgesplitst in een snackbar en restaurant. Duidelijke scheiding, maar het personeel functioneert wel vanuit 1 keuken en vanachter 1 toonbank.

:')
Bij campings is dit ook vaak zo. :)
Definitely not CIA
pi_201384452
Ik kan dat overigens niet vinden die uitzonderingen voor snackbar etc. op de Telegraaf.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201384453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Anders ga je maar buiten zitten op het terras. _O-
Of maak je er een sportkantine van.
*gooit coronapas in de prullenbak

Als het zo moet, blijf ik wel thuis!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 september 2021 @ 14:23:01 #295
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201384455
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoezo, als je 76 stemmen voor hebt en 74 tegen dan kun je het toch gewoon invoeren?
Ze gaan geen vierde partij vinden.
Makkelijk tweede.
  donderdag 16 september 2021 @ 14:24:06 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201384470
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ze gaan geen vierde partij vinden.
Volt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 14:24:39 #297
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201384479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volt?
Volt is tegen (die willen het strenger :') )
Makkelijk tweede.
pi_201384484
Kebabzaken en Turkse theehuizen worden ook wel ontzien lijkt mij?
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 14:25:44 #299
408813 crew  trein2000
pi_201384493
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoezo, als je 76 stemmen voor hebt en 74 tegen dan kun je het toch gewoon invoeren?
Hallo Mark.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201384498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik kan dat overigens niet vinden die uitzonderingen voor snackbar etc. op de Telegraaf.. :{
quote:
Kamerlid Kuiken wil liever een uitzondering voor terrassen, snackbars en sportkantines. Voor haar aanpassingsvoorstel op dit vlak komt waarschijnlijk een meerderheid, met steun van CDA en VVD.
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 14:25:53 #301
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201384499
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Volt is tegen (die willen het strenger :') )
ZIjn ze toch nog ergens goed voor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')