abonnement Unibet Coolblue
pi_201348545
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bijna-viel-a4058195

De tering he. Lees dit dan. Waarom heeft Kaag Ollongren niet laten aftreden, als ze dat zelf wou...
Misschien niet eens verbazingwekkend, maar schijnbaar is er dus al pre debat besloten wie die dag welke motie gaat steunen.

Waarschijnlijk wist Rutte ook al dat hij die dag gewoon kon blijven zitten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:22:41 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201348571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien niet eens verbazingwekkend, maar schijnbaar is er dus al pre debat besloten wie die dag welke motie gaat steunen.

Waarschijnlijk wist Rutte ook al dat hij die dag gewoon kon blijven zitten.
Ik denk dat dat wel zo'n beetje standaard is. Nieuwe politiek, enzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 september 2021 @ 08:23:32 #4
408813 crew  trein2000
pi_201348582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien niet eens verbazingwekkend, maar schijnbaar is er dus al pre debat besloten wie die dag welke motie gaat steunen.

Waarschijnlijk wist Rutte ook al dat hij die dag gewoon kon blijven zitten.
Ik heb het niet meer precies in mijn hoofd. Maar er was een moment in het debat dat je heel duidelijk zag dat de spanning er af ging. Ik heb dus het idee dat hij het wel eerder wist, maar niet al aan het begin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201348763
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb het niet meer precies in mijn hoofd. Maar er was een moment in het debat dat je heel duidelijk zag dat de spanning er af ging. Ik heb dus het idee dat hij het wel eerder wist, maar niet al aan het begin.
De schorsing tussen de eerste en tweede termijn werd een paar keer verlengd, volgens mij heeft zeker CU en wellicht ook D66 pas tijdens die schorsing besloten de motie van wantrouwen niet te steunen. Toen er een motie van afkeuring werd ingediend was natuurlijk wel duidelijk dat die het zou worden en niet die van wantrouwen.

Dat Ollongren wilde aftreden is wel behoorlijk nieuws. Toch opvallend, dit is denk ik de eerste keer dat een bewindspersoon bij zoiets strenger is voor zichzelf dan dat de kamer is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 september 2021 @ 08:48:08 #6
408813 crew  trein2000
pi_201348869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
De schorsing tussen de eerste en tweede termijn werd een paar keer verlengd, volgens mij heeft zeker CU en wellicht ook D66 pas tijdens die schorsing besloten de motie van wantrouwen niet te steunen. Toen er een motie van afkeuring werd ingediend was natuurlijk wel duidelijk dat die het zou worden en niet die van wantrouwen.

Dat Ollongren wilde aftreden is wel behoorlijk nieuws. Toch opvallend, dit is denk ik de eerste keer dat een bewindspersoon bij zoiets strenger is voor zichzelf dan dat de kamer is.
Dat zou heel goed het moment kunnen zijn geweest ja. Toen is ook die “beroemde” foto van Kaag met Hoekstra gemaakt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201349478
Feit blijft dat GroenLinks en PvdA een populistische motie van wantrouwen tegen Rutte hebben gesteund. En nu zijn deze dwaze partijen heel erg boos omdat Rutte het niet ziet zitten om met beide in een kabinet te zitten. 8)7 ^p^
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201349918
Ik denk dat nu ongeveer wel het moment is gekomen - met de milieuclub op het dak van de TK en demonstraties overal - dat partijen beginnen te beseffen dat ze in een rare bubbel zaten en dat het gebakkelei over personen over moet zijn.
pi_201350159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat nu ongeveer wel het moment is gekomen - met de milieuclub op het dak van de TK en demonstraties overal - dat partijen beginnen te beseffen dat ze in een rare bubbel zaten en dat het gebakkelei over personen over moet zijn.
Ik denk dat ze zich zorgen maken over de beveiliging. Schijnbaar kan je in een onbewaakt moment zo het gebouw opklimmen en van alles uitvreten. Insluipen is dan een kleine stap verder.
pi_201350162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat nu ongeveer wel het moment is gekomen - met de milieuclub op het dak van de TK en demonstraties overal - dat partijen beginnen te beseffen dat ze in een rare bubbel zaten en dat het gebakkelei over personen over moet zijn.
Aan wie / welke uitspraken merk je dan dat ze zich dit realiseren? Ik vond dat er afgelopen week juist eerder deuren werden dichtgesmeten door o.a. D66 en het CDA ipv op een kiertje gezet.
pi_201351079
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien niet eens verbazingwekkend, maar schijnbaar is er dus al pre debat besloten wie die dag welke motie gaat steunen.

Waarschijnlijk wist Rutte ook al dat hij die dag gewoon kon blijven zitten.
De Tweede Kamer is dan ook gewoon een groot toneel waar vele toneelstukjes worden afgedraaid. Zelden is de uitkomst van een debat niet voorspelbaar. Partijen nemen vooraf een standpunt in en proberen elkaar vliegen af te vangen. Van een open uitwisseling van argumenten en de ander overreden is zelden sprake tijdens een debat. Dat heeft vooraf al plaatsgevonden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 11:32:20 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:33:10 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201351119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Feit blijft dat GroenLinks en PvdA een populistische motie van wantrouwen tegen Rutte hebben gesteund. En nu zijn deze dwaze partijen heel erg boos omdat Rutte het niet ziet zitten om met beide in een kabinet te zitten. 8)7 ^p^
'Populistische motie :') '. Die motie kon kamerbrede steun wegdragen, van SP tot SGP. Men is dictatortje Rutte en zijn ondemocratische gelieg gewoon spuugzat. Het verschil tussen PvdA en VVD is dat bij de PvdA de leider wel zijn verantwoording nam. Dat kostte de partij zo'n beetje 10 zetels, maar daar kunnen ze zichzelf tenminste recht in de spiegel aankijken. Datzelfde kan niet gezegd worden van de machtswellustelingen van de VVD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201351189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Populistische motie :') '. Die motie kon kamerbrede steun wegdragen, van SP tot SGP. Men is dictatortje Rutte en zijn ondemocratische gelieg gewoon spuugzat. Het verschil tussen PvdA en VVD is dat bij de PvdA de leider wel zijn verantwoording nam. Dat kostte de partij zo'n beetje 10 zetels, maar daar kunnen ze zichzelf tenminste recht in de spiegel aankijken. Datzelfde kan niet gezegd worden van de machtswellustelingen van de VVD.
Peilingen geven toch wat anders weer. Men is schijnbaar nog vrij blij met Rutte, de VVD staat in de peilingen steevast op winst. Als men klaar was met Rutte dan had de VVD in de peilingen wel een duikvlucht gemaakt. Ik begrijp het ook niet helemaal maar het zal vast met een gebrek aan beter te maken hebben.
pi_201351208
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De Tweede Kamer is dan ook gewoon een groot toneel waar vele toneelstukjes worden afgedraaid. Zelden is de uitkomst van een debat niet voorspelbaar. Partijen nemen vooraf een standpunt in en proberen elkaar vliegen af te vangen. Van een open uitwisseling van argumenten en de ander overreden is zelden sprake tijdens een debat. Dat heeft vooraf al plaatsgevonden.
Dat gaat op bij de meeste lijsttrekkersdebatten, maar echt niet om de meerderheid van de debatten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201351230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat op bij de meeste lijsttrekkersdebatten, maar echt niet om de meerderheid van de debatten.
Dat zie ik anders.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:45:10 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201351307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Peilingen geven toch wat anders weer. Men is schijnbaar nog vrij blij met Rutte, de VVD staat in de peilingen steevast op winst. Als men klaar was met Rutte dan had de VVD in de peilingen wel een duikvlucht gemaakt. Ik begrijp het ook niet helemaal maar het zal vast met een gebrek aan beter te maken hebben.
Zijn eigen kiezers inderdaad en blijkbaar lukt het hem ondanks de groei van BBB en Omtzigt in de peilingen nog altijd nieuwe kiezers ergens anders vandaan te plukken, maar de oppositie in de Kamer heeft wel aangegeven dat alle vertrouwen weg was.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201351537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:25 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Aan wie / welke uitspraken merk je dan dat ze zich dit realiseren? Ik vond dat er afgelopen week juist eerder deuren werden dichtgesmeten door o.a. D66 en het CDA ipv op een kiertje gezet.
Dat is de pers, ik hoor Kaag en Hoekstra juist over de inhoud spreken. Ik weet alleen niet hoe GL en PvdA erin staan, of ze nog steeds met de poppetjes bezig zijn.

De Pers (links, het is nu eenmaal zo) wil GL en PvdA niet de schuld geven van de impasse dus richten ze hun peilen op Kaag en Hoekstra.
pi_201351590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Men is dictatortje Rutte en zijn ondemocratische gelieg gewoon spuugzat.
Dat is niet waar want Klaver en Ploumen willen dolgraag met hem aan tafel zitten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201351668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:04 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Dat is niet waar want Klaver en Ploumen willen dolgraag met hem aan tafel zitten.
We zien weinig van Ploumen en Klaver de laatste weken. Die hebben zichzelf in een enorme spagaat gemanoeuvreerd. Ook een mooie cartoon waard.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:09:55 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201351677
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:04 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Dat is niet waar want Klaver en Ploumen willen dolgraag met hem aan tafel zitten.
'Dolgraag'? Ik zie nog geen VVD-CDA-D66-PvdA kabinet de posten hebben ingenomen, noch een VVD-CDA-D66-GL kabinet, terwijl beide combinaties toch een Kamermeerderheid hebben en VVD, CDA en D66 wel overeenkomen. Klaarblijkelijk willen Ploumen en Klaver dan toch niet zo dolgraag.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201351911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:09 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
We zien weinig van Ploumen en Klaver de laatste weken. Die hebben zichzelf in een enorme spagaat gemanoeuvreerd. Ook een mooie cartoon waard.
Volgens mij hebben Ploumen en Klaver zich naar traditie van GL buiten de formatie weten te plaatsen. Als je buiten de formatie komt zie je er nog maar weinig van. Is logisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 12:25:57 ]
pi_201351931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Populistische motie :') '. Die motie kon kamerbrede steun wegdragen, van SP tot SGP. Men is dictatortje Rutte en zijn ondemocratische gelieg gewoon spuugzat. Het verschil tussen PvdA en VVD is dat bij de PvdA de leider wel zijn verantwoording nam. Dat kostte de partij zo'n beetje 10 zetels, maar daar kunnen ze zichzelf tenminste recht in de spiegel aankijken. Datzelfde kan niet gezegd worden van de machtswellustelingen van de VVD.
Wie is Rutte spuugzat? Het electoraat niet bepaald namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 12:26:52 ]
pi_201351942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:02 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is de pers, ik hoor Kaag en Hoekstra juist over de inhoud spreken. Ik weet alleen niet hoe GL en PvdA erin staan, of ze nog steeds met de poppetjes bezig zijn.

De Pers (links, het is nu eenmaal zo) wil GL en PvdA niet de schuld geven van de impasse dus richten ze hun peilen op Kaag en Hoekstra.
Pijnlijk domme opmerking.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201351945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wie is Rutte spuugzat? Het electoraat niet bepaald namelijk.
Rutte heeft bepaald geen meerderheid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201351961
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rutte heeft bepaald geen meerderheid.
Maar wel de meeste stemmen in 1 cluster. En groeiende _O-
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:34:36 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201352035
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wie is Rutte spuugzat? Het electoraat niet bepaald namelijk.
De partijen die voor die 'populistische' motie van wantrouwen stemden. De gehele oppositie dus.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201352089
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De partijen die voor die 'populistische' motie van wantrouwen stemden. De gehele oppositie dus.
Ach een momentopname. Vrijwel iedereen is er wel content mee dat Rutte er nog zit en de premiers kandidaat is. Wie zou het anders moeten doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 12:38:54 ]
pi_201352101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De partijen die voor die 'populistische' motie van wantrouwen stemden. De gehele oppositie dus.
Daarom denk ik dat een minderheidskabinet kansloos is. Alles zal door de oppositie worden afgeschoten.
pi_201352191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Daarom denk ik dat een minderheidskabinet kansloos is. Alles zal door de oppositie worden afgeschoten.
Partijen zouden wel erg dom zijn als ze plannen die hun idealen dichterbij brengen af schieten. Niet alleen zitten ze dan voor niks in de politiek, het zal ook niet uit te leggen zijn aan kiezers. GL die tegen de sluiting van een kolencentrale of het krimpen van de veestapel stemt, PvdA die tegen een plan met daarin de verhoging van het minimumloon stemt... zie je het voor je?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201352245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Partijen zouden wel erg dom zijn als ze plannen die hun idealen dichterbij brengen af schieten. Niet alleen zitten ze dan voor niks in de politiek, het zal ook niet uit te leggen zijn aan kiezers. GL die tegen de sluiting van een kolencentrale of het krimpen van de veestapel stemt, PvdA die tegen een plan met daarin de verhoging van het minimumloon stemt... zie je het voor je?
Ik bedoel met alles, alles wat ze niet zint. Zitten wel wat tegestrijdige belangen in de oppositie, maar ik denk niet dat rechtse beleidsvoorstellen doorgang gaan vinden.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:50:19 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201352256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Daarom denk ik dat een minderheidskabinet kansloos is. Alles zal door de oppositie worden afgeschoten.
Puur tegenstemmen om het tegenstemmen? Kan me niet voorstellen. Zeker niet als voorstellen (gedeeltelijk) goed zijn voor de idealen die partijen nastreven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:51:16 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201352269
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ach een momentopname. Vrijwel iedereen is er wel content mee dat Rutte er nog zit en de premiers kandidaat is. Wie zou het anders moeten doen?
Er groeit vast vanzelf wel iemand in die rol, toen Rutte als premier begon was hij natuurlijk ook nog een stuk minder statesmanlike dan nu.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:51:56 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201352277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:49 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik bedoel met alles, alles wat ze niet zint. Zitten wel wat tegestrijdige belangen in de oppositie, maar ik denk niet dat rechtse beleidsvoorstellen doorgang gaan vinden.
Daar kan je weer steun over rechts voor vinden.
Maar uiteraard is een minderheidskabinet niet het meest stabiele uitgangspunt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:55:20 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201352325
Ik denk dat Rutte zoveel weerstand wekt dat hij bij de eerste de beste fout met een motie van wantrouwen om de oren geslagen wordt, en er zitten nog wel wat lijken in de kast.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201352342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:49 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik bedoel met alles, alles wat ze niet zint. Zitten wel wat tegestrijdige belangen in de oppositie, maar ik denk niet dat rechtse beleidsvoorstellen doorgang gaan vinden.
Alles wat ze niet zint weg schieten en alles wat wel goed is steunen is juist het idee van een oppositie, zeker bij een minderheidskabinet. Alles overkoepeldende gedoogakkoorden zijn gewoon een slecht idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201352415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De partijen die voor die 'populistische' motie van wantrouwen stemden. De gehele oppositie dus.
Oke ja dat waren ze al van begin af aan natuurlijk. Ook een beetje de aard van het werk
pi_201352472
Bij mijn weten is elke partij populistisch, elke partij wil zijn kiezers tevreden stellen en hun wil doen. En als die kiezer van standpunt wisselt over een onderwerp (CDA kiezers die klimaat en natuur nu belangrijker vinden dan boeren, bijvoorbeeld), verandert de partij mee. Elke partij doet aan populisme, zelfs de SGP.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201352488
Er is niks anders dan Rutte dat is het hele probleem, ik zie de man ook liever verdwijnen op die plek maar er is geen alternatief dat is de ellende, je wilt Kaag ook niet op die stoel hebben en Wopke al helemaal niet dus we zullen het hoe dan ook met Rutte moeten doen

Partijen staan ook niet te springen om ermee te gaan regeren de PVDA en recent het CDA hebben flinken klappen gekregen na een kabinet Rutte al ligt dat nu bij het CDA misschien nu niet direct aan de kabinets deelname.

Ik schat in dat we pas ergens in november een kabinet hebben, het gaat allemaal enorm traag
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:19:31 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201352664
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Oke ja dat waren ze al van begin af aan natuurlijk. Ook een beetje de aard van het werk
Zeker niet, binnen de Nederlandse politieke cultuur heerst altijd een behoorlijk politiek vertrouwen, een redelijke hang naar consensus en waardering voor goed bestuur. PVV en FvD redeneren vanuit dergelijk machtsdenken, maar bijvoorbeeld PvdA, GL en SGP zijn doorgaans behoorlijk constructief en laten niet zomaar een premier vallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201352827
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201352853
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rutte heeft bepaald geen meerderheid.
GL en PvdA hebben samen minder dan de helft zetels dan VVD. En toch maar blijven drammen. Maar ja, drammen is bekend gedrag van linkse partijen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:36:31 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201352859
quote:
Dat is niet 'dolgraag'. Ze willen inderdaad wel, wat ik al niet handig vond. Wat mij betreft hadden ze direct Ruttes vertrek moeten eisen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201352880
quote:
is de DDS serieuze journalistiek? Ik weet dat ik hier ook erg kritisch op de telegraaf ben, maar die benader ik nog als een serieuze factor van belang. de DDS is toch gewoon een relsite? Of neem jij het serieus, en zie ik het verkeerd?
pi_201352882
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:35 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
GL en PvdA hebben samen minder dan de helft zetels dan VVD. En toch maar blijven drammen. Maar ja, drammen is bekend gedrag van linkse partijen.
Nou heb ik geen flauw idee van wat je onder 'drammen' verstaat. Maar ik begrijp dat het dus iets is wat ze kennelijk niet zouden mogen doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:54:42 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201353101
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:06 schreef Hanca het volgende:
Bij mijn weten is elke partij populistisch, elke partij wil zijn kiezers tevreden stellen en hun wil doen. En als die kiezer van standpunt wisselt over een onderwerp (CDA kiezers die klimaat en natuur nu belangrijker vinden dan boeren, bijvoorbeeld), verandert de partij mee. Elke partij doet aan populisme, zelfs de SGP.
Populisme is een notie dat er zoiets bestaat als een monolithische elite die afgebakend van het gewone volk valt te ontwaren en die eigen belangen nastreeft welke tegengesteld zijn aan de belangen van het volk (en de belofte van de zelfopgeworpen outsider om die belangen wel te dienen).
We have always been at war with Eastasia.
pi_201353268
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is niet 'dolgraag'. Ze willen inderdaad wel, wat ik al niet handig vond. Wat mij betreft hadden ze direct Ruttes vertrek moeten eisen.
Maar dat doen die hypocrieten dus niet ..... of waren ze een beetje dom destijds met die motie van wantrouwen?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201353287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:38 schreef papert het volgende:

[..]
is de DDS serieuze journalistiek? Ik weet dat ik hier ook erg kritisch op de telegraaf ben, maar die benader ik nog als een serieuze factor van belang. de DDS is toch gewoon een relsite? Of neem jij het serieus, en zie ik het verkeerd?
Het is geen serieuze nieuwsbron .... maar het artikel slaat wel de spijker op de kop.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:13:19 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201353358
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Het is geen serieuze nieuwsbron .... maar het artikel slaat wel de spijker op de kop.
Het ondersteunt feitelijk op geen enkele manier de uitspraken die je zelf deed en het is verder onleesbaar slecht geschreven drek uit de hand van een soort opperkneus. Spijker op zijn kop :')
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:23:24 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201353469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:05 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Maar dat doen die hypocrieten dus niet ..... of waren ze een beetje dom destijds met die motie van wantrouwen?
Ze betonen zich in hun constructiviteit en consensusneiging misschien wat te dociel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201354702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het ondersteunt feitelijk op geen enkele manier de uitspraken die je zelf deed en het is verder onleesbaar slecht geschreven drek uit de hand van een soort opperkneus. Spijker op zijn kop :')
Het artikel verwoordt op een uitstekende wijze mijn gedachten over Klaver en GroenLinks. Klaver voerde een onduidelijke koers bij de verkiezingen en was bereid om alle standpunten overboord te gooien om maar mee te kunnen regeren. GroenLinks is een partij geworden die alles wil doen om in het gevlij te komen bij Rutte. En daarom is Klaver's steun aan de motie van wantrouwen onbegrijpelijk stom. Niemand snapt meer waar deze hypocriet mee bezig is. Dit kan ervoor zorgen dat hij bezig is met zijn laatste rondje bij GroenLinks terwijl Rutte nog jaren doorgaat.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201355109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Het is geen serieuze nieuwsbron .... maar het artikel slaat wel de spijker op de kop.
Het is een waardeloos geschreven artikel. Staat bovendien vol met allerlei aannames en zaken die als feit worden aangedragen zonder enige vorm van onderbouwing.
blablablabla
pi_201357352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is een waardeloos geschreven artikel. Staat bovendien vol met allerlei aannames en zaken die als feit worden aangedragen zonder enige vorm van onderbouwing.
Ik vind het een betrouwbare weergave van mijn gedachten over GroenLinks. 8-)
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201357703
Remkes wordt weer wakker en doet morgen dit:

Aansluitend ontvangt de informateur vervolgens de voorzitters van vijf fracties die motie hebben gesteund:

9.45 uur: Wybren van Haga
10.30 uur: Laurens Dassen
11.15 uur: Liane den Haan
12.45 uur: Kees van der Staaij
13.30 uur: Joost Eerdmans

Vast interessant, maar het antwoord op de vraag "wie van de 3" komt natuurlijk niet uit die gesprekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:26:44 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201357991
Waarom houden ze niet gewoon vol dat Rutte moet oprotten?
Die man is gewoon de kern van het probleem. Ver over de houdbaarheidsdatum.

Ook als er nieuwe verkiezingen komen en VVD opnieuw de grootste is. Dan moeten de andere partijen gewoon wederom weigeren om met Rutte te werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201358081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon vol dat Rutte moet oprotten?
Die man is gewoon de kern van het probleem. Ver over de houdbaarheidsdatum.

Ook als er nieuwe verkiezingen komen en VVD opnieuw de grootste is. Dan moeten de andere partijen gewoon wederom weigeren om met Rutte te werken.
Dat zou tamelijk ondemocratisch zijn.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:33:49 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201358156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat zou tamelijk ondemocratisch zijn.
Mwa weet ik niet.
Je sluit de partij niet uit, maar 1 politicus die geen vertrouwen meer heeft verdiend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201358191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon vol dat Rutte moet oprotten?
Die man is gewoon de kern van het probleem. Ver over de houdbaarheidsdatum.

Ook als er nieuwe verkiezingen komen en VVD opnieuw de grootste is. Dan moeten de andere partijen gewoon wederom weigeren om met Rutte te werken.
Omdat Rutte/VVD gewoon niet te passeren is. Een kabinet met CDA en PvdD, D66 en CU en ook nog SP is gewoon niet haalbaar, dat gaat hem gewoon niet worden.

Je kunt niet VVD, PVV én FvD uitsluiten, waarbij PvdD zelf niet wil regeren en je ook nog allerbei kleine minder stabiele nieuwe partijen hebt (JA21, Volt, BBB, Van Haga). Dan sluit je meer dan 75 zetels uit, op een gegeven moment.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201358193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mwa weet ik niet.
Je sluit de partij niet uit, maar 1 politicus die geen vertrouwen meer heeft verdiend.
De lijsttrekker van de grootste partij. Als het volk van Rutte af wil moeten ze geen VVD meer stemmen, dat doen ze echter wel. Massaal zelfs. Rutte is dus de keuze van het volk.
pi_201358208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mwa weet ik niet.
Je sluit de partij niet uit, maar 1 politicus die geen vertrouwen meer heeft verdiend.
VVD heeft duidelijk aangegeven dat ze zonder Rutte niet mee doen, dus je sluit een hele partij uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201358495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD heeft duidelijk aangegeven dat ze zonder Rutte niet mee doen, dus je sluit een hele partij uit.
Dat is dan wel hun eigen keuze. Ze zouden prima iemand als Schippers of Van Zanen naar voren kunnen schuiven. De leiderschapswissel moet toch ooit gebeuren binnen de VVD.
pi_201358531
https://nos.nl/artikel/23(...)acuaties-afghanistan

Nog een onderzoek wat een potentieel bommetje is onder de volgende regering.
pi_201358568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat is dan wel hun eigen keuze. Ze zouden prima iemand als Schippers of Van Zanen naar voren kunnen schuiven. De leiderschapswissel moet toch ooit gebeuren binnen de VVD.
En dat zullen ze best doen, maar niet op aanvraag van andere partijen en vast ook niet zo lang Rutte een enorme stemmenmagneet is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201359307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat zullen ze best doen, maar niet op aanvraag van andere partijen en vast ook niet zo lang Rutte een enorme stemmenmagneet is.
Ik verwacht het ook niet, maar als een meerderheid in de Tweede Kamer een motie van wantrouwen wil steunen omdat ze de premier niet vertrouwen dan zouden ze zich niet moeten laten weerhouden door het dreigement van de VVD dat ze dan helemaal niet willen meedoen.
pi_201363599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon vol dat Rutte moet oprotten?
Waarom laat je dat niet over aan de kiezers?
Vraagje: ben jij echt zo laf door je te laten wegsturen door je politieke vijanden die enkel uit zijn op politiek gewin?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201363922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 06:51 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Waarom laat je dat niet over aan de kiezers?
Vraagje: ben jij echt zo laf door je te laten wegsturen door je politieke vijanden die enkel uit zijn op politiek gewin?
Rutte kan toch ook gewoon zijn kiezers in de tweede kamer vertegenwoordigen als fractieleider van de grootste partij. Er staat nergens geschreven dat de lijsstrekker van de grootste partij ook daadwerkelijk premier moet worden. We gaan niet naar de stembus om een premier te kiezen.

Als premier is hij over de houdbaarheidsdatum heen. Aangeschoten wild als het op een minderheidskabinet aankomt.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_201364102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Rutte kan toch ook gewoon zijn kiezers in de tweede kamer vertegenwoordigen als fractieleider van de grootste partij. Er staat nergens geschreven dat de lijsstrekker van de grootste partij ook daadwerkelijk premier moet worden. We gaan niet naar de stembus om een premier te kiezen.

Als premier is hij over de houdbaarheidsdatum heen. Aangeschoten wild als het op een minderheidskabinet aankomt.
Wellicht. Zelf denk ik ook wel eens 'man, wil je dit allemaal nog wel?' Maar ik blijf erbij dat de houdbaarheidsdatum van een politicus wordt bepaald door de kiezers en niet door zijn hypocriete politieke tegernstanders. Remember Balkenende, de kiezers waren hem zat en aldus geschiedde.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201364155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik verwacht het ook niet, maar als een meerderheid in de Tweede Kamer een motie van wantrouwen wil steunen omdat ze de premier niet vertrouwen dan zouden ze zich niet moeten laten weerhouden door het dreigement van de VVD dat ze dan helemaal niet willen meedoen.
lijkt mij dat je niet met iemand op korte termijn gaat regeren waartegen je een motie van wantrouwen steunt. Anders sloeg die motie immers eigenlijk nergens op...
pi_201364778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom houden ze niet gewoon vol dat Rutte moet oprotten?
Die man is gewoon de kern van het probleem. Ver over de houdbaarheidsdatum.

Ook als er nieuwe verkiezingen komen en VVD opnieuw de grootste is. Dan moeten de andere partijen gewoon wederom weigeren om met Rutte te werken.
Hou toch op met je gehaat.
pi_201364809
twitter


twitter


Die vrouw is een wandelende leugen, net als Rutte.
Je zal maar op dit soort politici hebben gestemd... :{
pi_201364818
Vandaag ook een potentieel pittig debat. Er is best wat uit te leggen.
pi_201364859
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef papert het volgende:
Vandaag ook een potentieel pittig debat. Er is best wat uit te leggen.
Dan kun je nu al voorspellen dat Kaag tijdens het debat in no-time weer rood aangelopen staat te krijsen tegen iemand. :)
pi_201364892
Geen actieve herinnering 2.0 O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201364926
Kamer gaat weer blèren, zal weer nul,nul empathie tonen en ondertussen is Nederland daar wel klaar mee.
pi_201365179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:07 schreef Mondkapje het volgende:
Kamer gaat weer blèren, zal weer nul,nul empathie tonen en ondertussen is Nederland daar wel klaar mee.
Empathie met de mensen in Kabul?
pi_201365255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:22 schreef papert het volgende:

[..]
Empathie met de mensen in Kabul?
Selectieve empathie.
pi_201365263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Die vrouw is een wandelende leugen, net als Rutte.
Je zal maar op dit soort politici hebben gestemd... :{
Ik wist inderdaad niet dat Kaag dit bedoelde met Nieuw Leiderschap @VoMy . Of ja, eigenlijk wist iedereen het al na april: Kaag of Rutte maakt qua houding en manier van politiek bedrijven gewoon heel weinig verschil

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 09:27:42 ]
pi_201365293
De Kamer gaat vandaag zeggen dat het voor iedereen al maandenlang duidelijk was dat het leger niet zou vechten en dat Kaboel binnen 1 dag zou vallen.
Waarom ze dat dan niet meteen gezegd hebben? Amerika had dat ook wel willen weten.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:29:41 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201365310
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik wist inderdaad niet dat Kaag dit bedoelde met Nieuw Leiderschap @:Vomy. Of ja, eigenlijk wist iedereen het al na april: Kaag of Rutte maakt qua houding en manier van politiek bedrijven gewoon heel weinig verschil
Ten eerste heeft dit niets met Nieuw Leiderschap te maken, maar het gooien van random termen daar voel je je vast heel stoer bij. Ten tweede begin je over april maar Kaag zat pas eind mei op BuZa. Ten derde heb je niets inhoudelijks te melden, kom maar terug als je het over de Volkskrantuiteenzetting wil hebben. Wat daarbij helpt, is dat je het, ik noem maar een dwarsstraat, eens zou lezen en er zou uitlichten wat voor jou nou echt belangrijk is.
pi_201365352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef Mondkapje het volgende:
De Kamer gaat vandaag zeggen dat het voor iedereen al maandenlang duidelijk was dat het leger niet zou vechten en dat Kaboel binnen 1 dag zou vallen.
Waarom ze dat dan niet meteen gezegd hebben?
Ik denk niet dat ook maar 1 kamerlid dat gaat zeggen.

Wel gaan ze zeggen dat Frankrijk al maanden allerlei personeel uit Afghanistan aan het halen was. Dat diverse politieke partijen in Nederland daar ook al maanden om vroegen. En hopelijk trekken ze ook de conclusie dat het de angst van de VVD voor de ver-rechtse partijen is die nu voor deze puinhoop heeft gezorgd. Het was gewoon dom bang zijn voor de FvD/PVV achterban en de schreeuwers in die hoek die het kabinet lam legden. De hoop dat de VVD zelf ook die conclusie trekt en beterschap belooft, zal wel ijdel zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201365363
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ook maar 1 kamerlid dat gaat zeggen.

Wedden?
Daarbij komen excuses voor het Afghaanse leger, dat het logisch was dat ze niet gingen vechten.
pi_201365371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ten eerste heeft dit niets met Nieuw Leiderschap te maken, maar het gooien van random termen daar voel je je vast heel stoer bij. Ten tweede begin je over april maar Kaag zat pas eind mei op BuZa. Ten derde heb je niets inhoudelijks te melden, kom maar terug als je het over de Volkskrantuiteenzetting wil hebben. Wat daarbij helpt, is dat je het, ik noem maar een dwarsstraat, eens zou lezen en er zou uitlichten wat voor jou nou echt belangrijk is.
In april werd Kaag al ontmaskerd in de debatten over Rutte zijn geheugen.

Verder heeft dit idd niets met nieuw leiderschap te maken, daar zijn we het over eens. Dat bestaat namelijk niet cq wordt in het geheel niet nagestreeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 09:33:35 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 09:34:50 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201365402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:32 schreef Hanca het volgende:
Ik denk niet dat ook maar 1 kamerlid dat gaat zeggen.

Ik denk niet die specifieke bewoordingen, maar wel dat idee. Dat alle veiligheidsdiensten en experts uitgingen van een strijd van minstens 3 maanden (90 dagen) om Kaboel, is iedereen alweer vergeten. Achteraf zag iedereen dit aankomen, zeker degenen die het eigenlijk helemaal niet zagen aankomen maar er nu politiek mee willen scoren.
pi_201365415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ook maar 1 kamerlid dat gaat zeggen.

Wel gaan ze zeggen dat Frankrijk al maanden allerlei personeel uit Afghanistan aan het halen was. Dat diverse politieke partijen in Nederland daar ook al maanden om vroegen. En hopelijk trekken ze ook de conclusie dat het de angst van de VVD voor de ver-rechtse partijen is die nu voor deze puinhoop heeft gezorgd. Het was gewoon dom bang zijn voor de FvD/PVV achterban en de schreeuwers in die hoek die het kabinet lam legden. De hoop dat de VVD zelf ook die conclusie trekt en beterschap belooft, zal wel ijdel zijn.
Nu stel je in feite dat Kaag is teruggefloten en haar eigen positie heeft laten verzwakken door de VVD. Dat geloof ik niet
  woensdag 15 september 2021 @ 09:36:08 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201365418
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
In april werd Kaag al ontmaskerd in de debatten over Rutte zijn geheugen.

Verder heeft dit idd niets met nieuw leiderschap te maken, daar zijn we het over eens. Dat bestaat namelijk niet cq wordt in het geheel niet nagestreeft.
Je hebt zo weinig inhoud in je posts. Ook nu weer. Gewoon niets concreets, alleen maar termen plakken. Zég eens iets. Kom eens met iets dat to the point is, dat ergens over gaat, dat niet slechts een aaneenschakeling is van woorden zonder fundament.
pi_201365429
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
In april werd Kaag al ontmaskerd in de debatten over Rutte zijn geheugen.

Verder heeft dit idd niets met nieuw leiderschap te maken, daar zijn we het over eens. Dat bestaat namelijk niet cq wordt in het geheel niet nagestreeft.
Zeg, Kaag was toch de heks die de toren van Rutte binnenvloog? En nu is ze weer op de hand van Rutte?
  woensdag 15 september 2021 @ 09:37:31 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201365443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zeg, Kaag was toch de heks die de toren van Rutte binnenvloog? En nu is ze weer op de hand van Rutte?
Kaag is een vrouw, dat is voor sommigen erg eng en dus moeten ze van alles op haar projecteren.
pi_201365474
Een en al tegenstrijdigheid bij die schreeuwers.
pi_201365486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt zo weinig inhoud in je posts. Ook nu weer. Gewoon niets concreets, alleen maar termen plakken. Zég eens iets. Kom eens met iets dat to the point is, dat ergens over gaat, dat niet slechts een aaneenschakeling is van woorden zonder fundament.
Geef eens het goede voorbeeld zou ik zeggen. :O
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:40:53 #89
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201365498
Wát een puinhoop. :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201365510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef VoMy het volgende:
Kaag is een vrouw, dat is voor sommigen erg eng en dus moeten ze van alles op haar projecteren.
Ja, iedere kritiek op Kaag is seksisme en misogynie in jouw verwrongen wereldbeeld. :')
  woensdag 15 september 2021 @ 09:41:29 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201365513
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:40 schreef ijs_beer het volgende:
Wát een puinhoop. :{
Tja we stemmen zelf op die minkukels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201365515
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Nu stel je in feite dat Kaag is teruggefloten en haar eigen positie heeft laten verzwakken door de VVD. Dat geloof ik niet
Natuurlijk wel. Als de grootste partij uit het kabinet iets echt niet wil, dan is dat moeilijk wel door te drukken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:42:04 #93
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201365526
Ik vraag me echt af bij welke crisis deze regering nou wél eens daadkrachtig gehandeld heeft. Pappen, nathouden en uitstellen, dat is zo'n beetje het enige. En die mentaliteit druppelt door in de formatie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201365530
Maar goed, tijd dat die hele kliek aftreed en ook daadwerkelijk weggaat. Kaag voorop.
Er is vast nog wel ergens een bureau voor haar in de kelder van de VN.
pi_201365531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kaag is een vrouw, dat is voor sommigen erg eng en dus moeten ze van alles op haar projecteren.
klopt stel dat zo'n iemand het land gaat besturen. Straks verklaard is in een opvlieging nog Duitsland de oorlog o.i.d Je weet totaal niet wat je aan haar hebt
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201365604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Selectieve empathie.
Wat bedoel je hier mee?
pi_201365752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Die vrouw is een wandelende leugen, net als Rutte.
Je zal maar op dit soort politici hebben gestemd... :{
Het is toch echt verschrikkelijk wat voor leugenachtige bende onze regering is. Ik zeg nieuwe verkiezingen waar geen van de ministers of staatssecretarissen meer op de kieslijst mag staan. Er moet schoon schip gemaakt worden om de democratie geloofwaardig te houden.
pi_201365808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
klopt stel dat zo'n iemand het land gaat besturen. Straks verklaard is in een opvlieging nog Duitsland de oorlog o.i.d Je weet totaal niet wat je aan haar hebt
Moet je misschien beter naar haar luisteren.
pi_201365814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:45 schreef papert het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier mee?
Precies wat ik zeg.
pi_201365838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het is toch echt verschrikkelijk wat voor leugenachtige bende onze regering is. Ik zeg nieuwe verkiezingen waar geen van de ministers of staatssecretarissen meer op de kieslijst mag staan. Er moet schoon schip gemaakt worden om de democratie geloofwaardig te houden.
Je zou bijna hopen op een staatsgreep inderdaad. :{
Maar nieuwe verkiezingen met allemaal nieuwe lijsttrekkers is een goede tweede optie.
pi_201365850
Waarom gaat het hier weer alleen over Kaag?

Broekers-Knol en Bijleveld zijn minstens net zo schuldig geweest. Vind deze kwestie wel ernstig. Dat de kamer verweten wordt dat ze achteraf alleen maar roepen vind ik niet reëel. Er zijn namelijk eerder al moties aangenomen in de kamer die niet zijn uitgevoerd.

Ik ben het met Hanca eens dat je dit eigenlijk niet op individuele bewindspersonen kan afschuiven. De verotte cultuur waarin angst om stemmen aan extreem-rechtse partijen te verliezen lijkt mij hier de oorzaak.

Toch vind ik dit wel zo ernstig dat er wel bewindspersonen zouden moeten vallen. We hebben in Nederland ministeriële verantwoordelijkheid, en door de ministeries is de kamer niet goed/volledig ingelicht, en is de waarheid zelfs verdraaid, en zijn er moties niet uitgevoerd. Maar wat ik er tot nu toe van gelezen heb, lijkt vooral het ministerie van Bijleveld verantwoordelijk te zijn geweest.
pi_201365878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zeg, Kaag was toch de heks die de toren van Rutte binnenvloog? En nu is ze weer op de hand van Rutte?
Niet wat mij betreft :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 09:59:37 ]
pi_201365884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg.
Je zegt 2 woorden. Wie hebben selectieve verontwaardiging? En voor wie hebben ze dan wel empathie, en voor wie niet?

Ik kan het zelf wel gaan invullen, maar daar komen alleen maar misverstanden van.
pi_201365896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is toch echt verschrikkelijk wat voor leugenachtige bende onze regering is. Ik zeg nieuwe verkiezingen waar geen van de ministers of staatssecretarissen meer op de kieslijst mag staan. Er moet schoon schip gemaakt worden om de democratie geloofwaardig te houden.
Wat een onzin. Mensen als De Jonge, Schouten, Koolmees, Slob, Knops, Van Weyenberg, Vijlbrief en Blokhuis leveren prima werk. Nergens voor nodig om die af te rekenen op het feit dat Kaag, Rutte en Hoekstra inmiddels al een half jaar ruzie over alles hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201365898
Zolang Nederland niet voor een extreem-linkse regering kiest, moeten we het doen met partijen links, in het midden en rechts. Dat is democratie.
En ik denk dat Nederland er niet op vooruit gaat met een extreem-linkse regering. Dan vecht iedereen elkaar helemaal de tent uit.
pi_201365910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:58 schreef papert het volgende:


Ik ben het met Hanca eens dat je dit eigenlijk niet op individuele bewindspersonen kan afschuiven.
Prima, laat de 2 ministers en de staatssecretaris die betrokken zijn maar collectief hun spullen pakken en uit de politiek verdwijnen.
pi_201365912
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vraag me echt af bij welke crisis deze regering nou wél eens daadkrachtig gehandeld heeft. Pappen, nathouden en uitstellen, dat is zo'n beetje het enige. En die mentaliteit druppelt door in de formatie.
Tja veel problemen worden wellicht geen crisis omdat er wel degelijk op tijd op de juiste manier wordt ingegrepen. De problemen die spelen krijgen natuurlijk over het algemeen meer aandacht dan de problemen die zijn voorkomen. Maar om op je vraag te antwoorden: de economie gedurende de coronacrisis wellicht? Staat er ondanks alle uitgaven gewoon nog steeds ontzettend goed voor. Verder kan ik inderdaad een stuk meer gevallen benoemen die níet goed zijn opgelost.
pi_201365924
Al die klagers hebben het ook zo ontzettend slecht in Nederland.
pi_201365932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Als de grootste partij uit het kabinet iets echt niet wil, dan is dat moeilijk wel door te drukken.
Ik snap dat er schroom kan zijn maar je eigen positie zo kwetsbaar maken dat je een mogelijke motie v w aan je broek krijgt lijkt mij onwaarschijnlijk
pi_201365938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een onzin. Mensen als De Jonge, Schouten, Koolmees, Slob, Knops, Van Weyenberg, Vijlbrief en Blokhuis leveren prima werk. Nergens voor nodig om die af te rekenen op het feit dat Kaag, Rutte en Hoekstra inmiddels al een half jaar ruzie over alles hebben.
Ze zijn allemaal aangetast door de schimmel van de Haagse macht. Tijd voor verandering.
pi_201365939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja veel problemen worden wellicht geen crisis omdat er wel degelijk op tijd op de juiste manier wordt ingegrepen. De problemen die spelen krijgen natuurlijk over het algemeen meer aandacht dan de problemen die zijn voorkomen. Maar om op je vraag te antwoorden: de economie gedurende de coronacrisis wellicht? Staat er ondanks alle uitgaven gewoon nog steeds ontzettend goed voor. Verder kan ik inderdaad een stuk meer gevallen benoemen die níet goed zijn opgelost.
Ik vind dat (op Dansen met Janssen na) de hele coronacrisis eigenlijk prima is aangepakt. Het economische, maar ook het medische. En gelukkig vindt de meerderheid van de Nederlanders dat ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201365970
Ik hoop dat er meer sterkere vrouwen als Kaag komen bij de bestaande partijen..Een type als Broekers-Knol is te zwak.
pi_201365979
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik snap dat er schroom kan zijn maar je eigen positie zo kwetsbaar maken dat je een mogelijke motie v w aan je broek krijgt lijkt mij onwaarschijnlijk
Ze ging niet uit van een onmiddelijke val. Uiteindelijk zijn ze ook gaan evacueren, maar te laat. In juni kon ze gewoon niet beginnen omdat de VVD bang is voor de malloten van FvD en PVV die iedereen die er een beetje anders uit ziet eng vinden en ook nog eens aan die angst toe geeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201366000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:04 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop dat er meer sterkere vrouwen als Kaag komen bij de bestaande partijen..Een type als Broekers-Knol is te zwak.
Ik hoop dat het seksisme verdwijnt en dat het niet uitmaakt of de sterkere persoon man of vrouw is.
pi_201366008
Nieuwe bestuurscultuur waar Kaag zelf voor predikt wordt uitstekend nageleefd. Of valt dit daar niet onder?
pi_201366023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik hoop dat het seksisme verdwijnt en dat het niet uitmaakt of de sterkere persoon man of vrouw is.
Je ziet dat types als Piri en Belhay echte vechtersbazen zijn. Vrouwen onder elkaar kunnen heel venijnig zijn. Zwakke types gaan meteen onderuit.
pi_201366043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:04 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop dat er meer sterkere vrouwen als Kaag komen bij de bestaande partijen..Een type als Broekers-Knol is te zwak.
Ik hoop dat er meer sterkere mannen komen bij de bestaande partijen. Types als Wiebes, Bruins, Snel, Harbers, Zijlstra, Van der Steur, Opstelten, Teeven en Weekers zijn te zwak.

Net zoiets. Man/vrouw maakt echt niets uit.
pi_201366059
Hoe heet ze die ontslag heeft genomen? Ik denk dat die ook niet tegen de cultuur kon van pootje haken.
Vrouwen hebben én te maken met mannelijk seksisme én met hun seksegenoten die heel vals kunnen zijn.Dubbele last.
Ik hoop dat Kaag standhoudt. Ongelooflijk wat die voor shit over zich heenkrijgt de laatste weken, nadat ze een fantastische, intelligente speech heeft gehouden.
pi_201366092
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik hoop dat het seksisme verdwijnt en dat het niet uitmaakt of de sterkere persoon links man of rechts vrouw is.
^O^
pi_201366142
Het nieuws komt nu ook door dat de informatie die in de Volkskrant staat, niet in de informatie staat die de kamer heeft gehad.

De ChristenUnie heeft een sleutelpositie in het debat vandaag. Jammer dat Voordewind niet meer in de tweede kamer zit namens de ChristenUnie.
pi_201366213
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:12 schreef papert het volgende:
Het nieuws komt nu ook door dat de informatie die in de Volkskrant staat, niet in de informatie staat die de kamer heeft gehad.

De ChristenUnie heeft een sleutelpositie in het debat vandaag. Jammer dat Voordewind niet meer in de tweede kamer zit namens de ChristenUnie.
Ik denk dat voormalig sociaal advocaat Ceder echt niet minder bijt. Hij was al zeer vaak in het nieuws wat betreft vluchtelingen en asielzoekers voor hij in de kamer kwam (hij was ook advocaat van slachtoffers van de toeslagenaffaire, ander dossier maar dat wordt ook wel interessant).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 10:20:37 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201366247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat voormalig sociaal advocaat Ceder echt niet minder bijt. Hij was al zeer vaak in het nieuws wat betreft vluchtelingen en asielzoekers voor hij in de kamer kwam (hij was ook advocaat van slachtoffers van de toeslagenaffaire, ander dossier maar dat wordt ook wel interessant).
Stef Bloks rol, zou het daar nog over gaan?

pi_201366374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat voormalig sociaal advocaat Ceder echt niet minder bijt. Hij was al zeer vaak in het nieuws wat betreft vluchtelingen en asielzoekers voor hij in de kamer kwam (hij was ook advocaat van slachtoffers van de toeslagenaffaire, ander dossier maar dat wordt ook wel interessant).
Owja! Had ik niet aan gedacht. Die heb ik inderdaad een aantal keer in het nieuws gezien. Maar dat kan dan zeker interessant worden.
pi_201366388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:28 schreef VoMy het volgende:
Argumenten waartegen? Je hebt nog niets inhoudelijks gezegd. Je bent alleen maar aan het roepen en om je heen aan het slaan.
Mmm mmm, waarop reageer je er dan zo fel op? :')
pi_201366391
Welke argumenten zijn er voor dat Kaag een slecht mens is?
pi_201366430
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat Rutte wanneer wist. Komt Rutte ook naar de kamer vandaag?
pi_201366692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke argumenten zijn er voor dat Kaag een slecht mens is?
Ze is geen slecht mens wel een ontzettend slechte politicus.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201366726
Blijkbaar zijn al die stukken gisteravond pas laat verstuurd naar de Tweede Kamer. Die belofte van Rutte & co om de kamer tijdiger en vollediger te informeren komt hij ook niet echt na hé?

twitter
pi_201366755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:49 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ze is geen slecht mens wel een ontzettend slechte politicus.
Mijn mening is dat ze die grens intussen heeft overschreden. En ze is niet de enige.
Het is niet eens dat ze het bewust doen, maar ze zijn teveel (alleen?) bezig met beeldvorming.
pi_201366806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:47 schreef VoMy het volgende:

Niet bepaald.
de reactie wat er in de volkskrant staat is anderd best inhoudelijk.
pi_201367949
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze ging niet uit van een onmiddelijke val. Uiteindelijk zijn ze ook gaan evacueren, maar te laat. In juni kon ze gewoon niet beginnen omdat de VVD bang is voor de malloten van FvD en PVV die iedereen die er een beetje anders uit ziet eng vinden en ook nog eens aan die angst toe geeft.
Wat je stelt zou kunnen/is niet uit te sluiten. De meest waarschijnlijke uitleg vind ik het persoonlijk niet. Met de verkiezingen vers achter de rug is het gekakel vanuit PVV en FVD allemaal wat minder van belang. Waarschijnlijker vind ik dat het gaat om een inschattingsfout over het tempo en de intensiteit van de evacuatie. Ergens ook begrijpelijk aangezien de Amerikanen een langer tijdspad voorspiegelden. Maar ook behoorlijk naief gelet op het gedrag van de Fransen. Bovenop de andere inschattingsfouten van de drie betrokken bestuurders wordt de positie steeds minder goed houdbaar.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:32:35 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368037
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ergens ook begrijpelijk aangezien de Amerikanen een langer tijdspad voorspiegelden. Maar ook behoorlijk naief gelet op het gedrag van de Fransen.
Muah, uiteindelijk hadden ook de Fransen maar een lichte voorsprong toen het echt misging. Die ene chartervlucht met 20 lege plaatsen ging het verschil niet maken natuurlijk; tenzij het om een dagelijkse vlucht ging hoeft daar niet heel veel gewicht aan toegekend te worden wat mij betreft. Het is ook weer niet zo dat Nederland niemand evacueerde, uit kamervragen bleek volgens mij dat deze zomer een stuk of 100 tolken al een visum hadden gekregen.
Veel beter was het geweest als er al lang vooraf een lijst met mensen had gelegen die in aanmerking zouden komen, zoals in veel andere landen die er was, zeker aangezien bijvoorbeeld al sinds december door het MIVD gezegd werd dat Afghanistan uiteindelijk in handen van de Taliban zou komen.
pi_201368117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wat je stelt zou kunnen/is niet uit te sluiten. De meest waarschijnlijke uitleg vind ik het persoonlijk niet. Met de verkiezingen vers achter de rug is het gekakel vanuit PVV en FVD allemaal wat minder van belang. Waarschijnlijker vind ik dat het gaat om een inschattingsfout over het tempo en de intensiteit van de evacuatie. Ergens ook begrijpelijk aangezien de Amerikanen een langer tijdspad voorspiegelden. Maar ook behoorlijk naief gelet op het gedrag van de Fransen. Bovenop de andere inschattingsfouten van de drie betrokken bestuurders wordt de positie steeds minder goed houdbaar.
D66 en CU en wat oppositiepartijen vroegen al heel lang om evacuaties, ook via kamervragen. Dat VVD (en CDA) dat tegen hielden in het kabinet is een bekend gegeven. En ja, dat is puur om zo rechts mogelijk over te komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201368474
Ik begrijp nu waarom Rutte de ideale man op deze plek is. Ieder ander was horendol geworden in dat wespennest wat Den Haag is.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:11:25 #135
3542 Gia
User under construction
pi_201368524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:32 schreef VoMy het volgende:

Muah, uiteindelijk hadden ook de Fransen maar een lichte voorsprong toen het echt misging. Die ene chartervlucht met 20 lege plaatsen ging het verschil niet maken natuurlijk; tenzij het om een dagelijkse vlucht ging hoeft daar niet heel veel gewicht aan toegekend te worden wat mij betreft. Het is ook weer niet zo dat Nederland niemand evacueerde, uit kamervragen bleek volgens mij dat deze zomer een stuk of 100 tolken al een visum hadden gekregen.
Veel beter was het geweest als er al lang vooraf een lijst met mensen had gelegen die in aanmerking zouden komen, zoals in veel andere landen die er was, zeker aangezien bijvoorbeeld al sinds december door het MIVD gezegd werd dat Afghanistan uiteindelijk in handen van de Taliban zou komen.
Die 100 tolken hadden al wel een visum. Maar waren er nog niet weg!
  woensdag 15 september 2021 @ 13:13:49 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Die 100 tolken hadden al wel een visum. Maar waren er nog niet weg!
Zo werkt dat doorgaans. Je geeft een visum en dan gebruikt de ontvanger dat visum om de verhuizing naar Nederland mogelijk te maken.
pi_201368575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Die 100 tolken hadden al wel een visum. Maar waren er nog niet weg!
Ik heb begrepen dat de tolken dachten dat het leger wel even zou standhouden.
Afijn, dat moet allemaal uitgelegd worden in het verhitte debat straks.
pi_201368897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 en CU en wat oppositiepartijen vroegen al heel lang om evacuaties, ook via kamervragen. Dat VVD (en CDA) dat tegen hielden in het kabinet is een bekend gegeven. En ja, dat is puur om zo rechts mogelijk over te komen.
Er speelt nog wel wat meer natuurlijk dan deze evacuatie an sich. Bijvoorbeeld het Franse aanbod en ontkenningen van Kaag hierover. Dat is verkeerd informeren van de kamer. En minder gelieerd het verhaal van gelieg en ontkenning rondom die documentaire. Kaag heeft al een aantal flinke misstappen aan haar broek terwijl ze in feite nog moet beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 13:38:46 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 13:42:30 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368968
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Er speelt nog wel wat meer natuurlijk dan deze evacuatie an sich. Bijvoorbeeld het Franse aanbod en ontkenningen van Kaag hierover. Dat is verkeerd informeren van de kamer. En minder gelieerd het verhaal van gelieg en ontkenning rondom die documentaire. Kaag heeft al een aantal flinke misstappen aan haar broek terwijl ze in feite nog moet beginnen.
Dit is toch geen reactie op wat Hanca zegt? Die heeft het over de rol van sommige partijen in de ministerraad/het kabinet bij het tegenhouden van ruimhartige en snellere evacuaties/visumverstrekkingen in Afghanistan.
pi_201369076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit is toch geen reactie op wat Hanca zegt? Die heeft het over de rol van sommige partijen in de ministerraad/het kabinet bij het tegenhouden van ruimhartige en snellere evacuaties/visumverstrekkingen in Afghanistan.
Daar had ik al eerder op gereageerd.
pi_201369157
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Er speelt nog wel wat meer natuurlijk dan deze evacuatie an sich. Bijvoorbeeld het Franse aanbod en ontkenningen van Kaag hierover. Dat is verkeerd informeren van de kamer. En minder gelieerd het verhaal van gelieg en ontkenning rondom die documentaire. Kaag heeft al een aantal flinke misstappen aan haar broek terwijl ze in feite nog moet beginnen.
De oppositie vind het schandalig er komt een motie van wantrouwen. Die haalt het niet en verder met andere zaken.
pi_201369566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De oppositie vind het schandalig er komt een motie van wantrouwen. Die haalt het niet en verder met andere zaken.
Het bekende 'glas plas was' verhaal. Zou idd zomaar kunnen. En mocht die motie het wel halen zit Kaag een dag later alsnog vrolijk in de kamer als lijsttrekker. Dus hoeveel zin dat precies heeft is maar de vraag. Het is niet alsof Rutte haar op dat vlak iets kan verwijten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 14:26:39 ]
pi_201369589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kaag is een vrouw, dat is voor sommigen erg eng en dus moeten ze van alles op haar projecteren.
Oh my is dit 19606? _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 14:28:24 ]
pi_201369660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kaag is een vrouw, dat is voor sommigen erg eng en dus moeten ze van alles op haar projecteren.
Onzin.

Een vorige leider van D66 was mevrouw Borst. Een topvrouw en een toppoliticus. Eerlijk, deskundig en betrouwbaar.

Het tegengestelde van Kaag dus.

Kaag is ongeschikt als minister en zit als partijleider van D66 de formatie in de weg.

Kaag is een ramp voor Nederland.
pi_201369802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Onzin.

Een vorige leider van D66 was mevrouw Borst. Een topvrouw en een toppoliticus. Eerlijk, deskundig en betrouwbaar.

Het tegengestelde van Kaag dus.

Kaag is ongeschikt als minister en zit als partijleider van D66 de formatie in de weg.

Kaag is een ramp voor Nederland.
En waarom?
pi_201370361
twitter

Puur uit nieuwsgierigheid hoe zoiets uitpakt ben ik hier wel voor te porren.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:53:25 #147
3542 Gia
User under construction
pi_201370806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:24 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Puur uit nieuwsgierigheid hoe zoiets uitpakt ben ik hier wel voor te porren.
Minderheidskabinet van VVD, D66 en CDA met een constructieve samenwerking met pvda, groenlinks en Christen unie.

Laatste drie zitten dan niet in het kabinet.

Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. Het blijft bakkeleien over punten. Punt tegen het zere been van de CU, dan geen steun.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 16:37:17 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201371378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Minderheidskabinet van VVD, D66 en CDA met een constructieve samenwerking met pvda, groenlinks en Christen unie.

Laatste drie zitten dan niet in het kabinet.

Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van. Het blijft bakkeleien over punten. Punt tegen het zere been van de CU, dan geen steun.
Dat is dan geen probleem als er wel steun is van PvdA of GL op dat punt. Dat is het voordeel van zo'n constructie, je kan per issue een meerderheid opzoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201371418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:53 schreef Gia het volgende:
Minderheidskabinet van VVD, D66 en CDA met een constructieve samenwerking met pvda, groenlinks en Christen unie.

Laatste drie zitten dan niet in het kabinet.
waarom kan dit wel en kunnen Groenlinks en PvdA niet in het kabinet? want wat is precies het verschil?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 15 september 2021 @ 16:42:48 #150
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371420
Edit: verkeerde topic, mag weg

[ Bericht 50% gewijzigd door Smegma. op 15-09-2021 16:51:43 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 16:45:02 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
waarom kan dit wel en kunnen Groenlinks en PvdA niet in het kabinet? want wat is precies het verschil?
Aanwezigheid in de ministerraad.
pi_201371732
Even kijken wat het verschil is...

quote:
Minderheidskabinet
Een minderheidskabinet bestaat uit bewindslieden van partijen die samen geen meerderheid in de Tweede Kamer hebben. Zo'n kabinet kan heel moeilijk een beleid voeren, omdat de oppositie meer zetels heeft dan de regeringspartijen en dus makkelijk kabinetsvoorstellen kan blokkeren. Per onderwerp zal het kabinet in de Kamer een meerderheid moeten zien te verwerven.
quote:
Gedoogkabinet
Een kabinet waarvan de partijen die eraan deelnemen geen meerderheid hebben, maar dat dankzij vastgelegde steun van één of meer partijen toch voldoende steun heeft in het parlement, noemen we een 'gedoogkabinet'.
quote:
Extraparlementair kabinet
Tegenover een parlementair kabinet staat een extraparlementair kabinet. Aan een dergelijk kabinet ligt niet een regeerakkoord, maar een regeringsprogramma ten grondslag. De Tweede Kamerfracties kunnen eventueel wel bij de formatie betrokken zijn, bijvoorbeeld omdat fractievoorzitters met elkaar overleggen, maar dat hoeft niet. Als fracties bij de formatie betrokken zijn, nemen zij een afwachtende houding aan, maar zij zullen bij het aantreden van een kabinet geen steun geven aan een motie van wantrouwen.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhronvw0/soorten_kabinetten

quote:
Als een regeringsprogramma aan alle coalitiefracties ter goedkeuring is voorgelegd, deze fracties akkoord zijn gegaan en er ook 'handtekeningen' van de fractievoorzitters van de coalitie onder staan, heet het regeringsprogramma een regeerakkoord.
https://www.parlement.com(...)n_regeringsprogramma

Kortom, bij een dergelijk kabinet hoeven kamerfracties zich niet te committeren aan het regeringsprogramma. Ze sturen het kabinet niet naar huis, maar verder kunnen ze bij elk voorstel voor of tegen stemmen. Geldt dit dan ook voor de fracties van in ieder geval VVD en D66?
  woensdag 15 september 2021 @ 17:16:38 #153
3542 Gia
User under construction
pi_201371812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:42 schreef DestroyerPiet het volgende:

waarom kan dit wel en kunnen Groenlinks en PvdA niet in het kabinet? want wat is precies het verschil?
Dat er geen issues van pvda, gl en cu in het regeringsprogramma hoeven. Mag wel, maar sommige zaken, die al breekpunten waren bij eerder pogingen, zullen sws niet op het programma komen.
  woensdag 15 september 2021 @ 19:25:21 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201373242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat er geen issues van pvda, gl en cu in het regeringsprogramma hoeven. Mag wel, maar sommige zaken, die al breekpunten waren bij eerder pogingen, zullen sws niet op het programma komen.
Waarom zouden PvdA, GL en CU hier in godsnaam in meegaan?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201373307
quote:
Ik zie de Lucky tv spot al voor me. Echt te lachwekkend gewoon dit.
pi_201374492
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zouden PvdA, GL en CU hier in godsnaam in meegaan?
Voor de PvdA, GL en CU kan een minderheidskabinet ook best voordelig zijn. Je kunt beleidsmatig grote invloed hebben en tegelijkertijd heb je alle vrijheid om een eigen koers te bepalen, je te profileren als partij, en je af te zetten tegen het kabinet.

Best aantrekkelijk.
pi_201374810
Remkes heeft iig aan Dassen gevraagd wat hij vindt van een extraparlementair kabinet.

https://www.ad.nl/politie(...)n-hoekstra~ae05fbcd/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201379914
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201379983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
Achter Volt zit een structuur van financiering en advisering door een aantal grote multinationals, had FTM en Joop uitgevogeld geloof ik. Dus dat zou best eens kunnen kloppen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 september 2021 @ 09:08:02 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201380058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
Volt is het nieuwe D66 - allemaal jonge linkse mensen die denken op een vrolijke linkse partij te stemmen maar in hun naïviteit dan toch op een rechtse partij stemmen.
pi_201380123
quote:
Geen slecht plan van m. Even het boeltje isoleren.
pi_201380136
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Volt is het nieuwe D66 - allemaal jonge linkse mensen die denken op een vrolijke linkse partij te stemmen maar in hun naïviteit dan toch op een rechtse partij stemmen.
Misschien zijn er gewoon veel meer jonge rechtse mensen dan jij denkt.
pi_201380156
quote:
Op zich niet ongebruikelijk om - bij onderhandelingen die vast zitten - om even uit de gebruikelijke setting te gaan, en dus op de hei te proberen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 16 september 2021 @ 09:18:07 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201380172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Misschien zijn er gewoon veel meer jonge rechtse mensen dan jij denkt.
Het idee dat D66 links was en nu Volt is, is vrij hardnekkig.
pi_201380178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
De eerste stap richting ondergang?

Volt is wel een tikje liberaler dan de VVD. Verder kneiterprogressief. Een enge club als het gaat om corona.
pi_201380195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het idee dat D66 links was en nu Volt is, is vrij hardnekkig.
Ze gaan hand in hand qua progressiviteit. Ik denk dat dit veel mensen op het verkeerde been zet
  donderdag 16 september 2021 @ 11:09:45 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201381793
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
Boekestijn maakte een onhandig grapje over Chinezen maar is verre van racistisch en verzet zich in woord nogal tegen de conservatief-nationalistische tendensen in de politiek, is zeer pro-europees, weet veel van Duitsland en de laatste jaren redelijk naar links opgeschoven. Wel is hij een typisch liberale vrijemarktfundamentalist.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201381899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Boekestijn maakte een onhandig grapje over Chinezen maar is verre van racistisch...
Chinezen wegzetten met de term spleetogen en dan vooral als het over de slachtoffers van Mao gaat (hij deed alsof die er minder toe doen dan de slachtoffers van Hitler) geeft gewoon een racistische denkwijze aan. Een niet racistisch mens zegt of schrijft zoiets niet, omdat je dat gewoon niet denkt. Alleen al de term spleetogen zegt eigenlijk genoeg, maar de context maakt het nog veel erger.

Dat hij erg pro-Europa is klopt, anders kom je niet bij Volt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 11:17:05 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201381926
Iedere VVD'er die het niveau van de patatconservatieven ontstijgt voelt al als een verademing en een verlichte, vrijdenkende geest binnen die partij tegenwoordig :P
  donderdag 16 september 2021 @ 11:17:21 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201381932
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Chinezen wegzetten met de term spleetogen en dan vooral als het over de slachtoffers van Mao gaat (hij deed alsof die er minder toe doen dan de slachtoffers van Hitler) geeft gewoon een racistische denkwijze aan. Een niet racistisch mens zegt of schrijft zoiets niet, omdat je dat gewoon niet denkt. Alleen al de term spleetogen zegt eigenlijk genoeg, maar de context maakt het nog veel erger.

Dat hij erg pro-Europa is klopt, anders kom je niet bij Volt.
Dat is inderdaad wel vrij grof, het stond me bij dat het iets onschuldigs was. Ik vind hem in zijn BNR-podcast wel een stuk linkser en progressiever overkomen dan in de jaren dat hij voor de VVD in de Kamer zat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201382010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel vrij grof, het stond me bij dat het iets onschuldigs was. Ik vind hem in zijn BNR-podcast wel een stuk linkser en progressiever overkomen dan in de jaren dat hij voor de VVD in de Kamer zat.
Ja, dat hij 1 van de meer linkse en vooral progressieve VVDers was klopt ook wel. Anders kom je ook niet bij Volt terecht. Maar ik vind dat het wel wat zegt over de positie van Volt, waar we gewoon nog weinig van af weten. Als die hun broodnodige politieke ervaring bij de VVD vandaan halen en niet bij bijvoorbeeld het ook pro-Europese PvdA, geeft dat wel wat aan. Uit het programma bleek natuurlijk ook wel wat, ik denk dat je op de links-rechts schaal Volt gewoon tussen D66 en VVD moet zetten. Ja, dan zijn ze inderdaad rechts-progressief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201382429
'Wees lief voor elkaar', Eberhard van der Laan. Boodschap voor de Tweede Kamer. Geef eens het goede voorbeeld.
Zo makkelijk om te schelden, 'clusterfuck' te roepen.
Het zou mij een lief ding waard zijn als aan het gescheld van Tweede Kamerleden een einde werd gemaakt. Zo walgelijk intimiderend.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:12:10 #174
408813 crew  trein2000
pi_201382658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:
Volt heeft trouwens een nieuwe adviseur: Boekestijn. https://www.nrc.nl/nieuws(...)u-voor-volt-a4058385
Die man kennen we van racistische uitspraken, van de wens ontwikkelingssamenwerking te stoppen, maar ook van zijn commentaar op Rutte.

Dat ze een redelijke diehard VVDer aantrekken toont denk ik toch wel aan dat Volt rechtser dan D66 is.
Laten we eens even een gedachte-experiment doen. Zou het geaccepteerd worden als een PVV-medewerker bij de NPO een politieke podcast maakt? Ik betwijfel het. Dubieuze combi.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201382755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we eens even een gedachte-experiment doen. Zou het geaccepteerd worden als een PVV-medewerker bij de NPO een politieke podcast maakt? Ik betwijfel het. Dubieuze combi.
Ja, daar zit wat in. Gevraagd worden voor een mening kan zeker wel, maar medewerker zijn van een publieke omroep en een politieke partij is inderdaad wel behoorlijk scheef. En dan zeker als je dan bij die omroep politiek doet. Die kan nooit objectief zijn.

Nou is Volt nog niet echt relevant, maar toch zou de NPO dit niet moeten willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201382764
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we eens even een gedachte-experiment doen. Zou het geaccepteerd worden als een PVV-medewerker bij de NPO een politieke podcast maakt? Ik betwijfel het. Dubieuze combi.
Jort Kelder en hulp aan FvD lijkt wel te kunnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:20:52 #177
408813 crew  trein2000
pi_201382796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jort Kelder en hulp aan FvD lijkt wel te kunnen.
Wat mij betreft ook onwenselijk hoor. Maar in het verleden iets gedaan hebben is nog wel iets anders dan een dienstbetrekking hebben. Beide zijn onwenselijk maar het een schuurt wel nog iets meer dan het ander in mijn optiek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201382851
Hmmm. Ik houd echt van Boekestijn en De Wijk. En Europa draait door (Boekestijn en Tim de Wit).
Vind Boekestijn helemaal niet zo rechts, om eerlijk te zijn.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:25:25 #179
408813 crew  trein2000
pi_201382866
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Hmmm. Ik houd echt van Boekestijn en De Wijk. En Europa draait door (Boekestijn en Tim de Wit).
Vind Boekestijn helemaal niet zo rechts, om eerlijk te zijn.
Ik ook hoor, maar dat staat er wat mij betreft los van dat deze combinatie onwenselijk is. Nog los van het niet melden er van, wat het nog wat dubieuzer maakt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201382914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ook hoor, maar dat staat er wat mij betreft los van dat deze combinatie onwenselijk is. Nog los van het niet melden er van, wat het nog wat dubieuzer maakt.
Is wel een beetje het principe van ons omroepbestel. Denk maar de VARA en de EO en nu Ongehoord Nederland.
Definitely not CIA
pi_201382980
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Is wel een beetje het principe van ons omroepbestel. Denk maar de VARA en de EO en nu Ongehoord Nederland.
Volgens mij hebben er nooit actieve adviseurs van politici bij 1 van die programma's een politiek programma gemaakt. Hooguit heeft er ooit iemand als lijstduwer op een lijst gestaan, oid (Arie van der Veer bij de EO). Dat is wel iets anders. Een politiek journalist die zijn eigen adviezen moet beoordelen, dat klinkt toch wel erg scheef.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201383013
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij hebben er nooit actieve adviseurs van politici bij 1 van die programma's een politiek programma gemaakt. Hooguit heeft er ooit iemand als lijstduwer op een lijst gestaan, oid. Dat is wel iets anders. Een politiek journalist die zijn eigen adviezen moet beoordelen, dat klinkt toch wel erg scheef.
Marcel van Dam komt toch wel in de buurt? Maar ik ben daar nooit ingedoken. Hij was iets als de baas van de VARA.

En Bruno Bruins was die niet ook een of andere baas bij de NPO?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 16-09-2021 12:40:56 ]
Definitely not CIA
pi_201383082
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Marcel van Dam komt toch wel in de buurt? Maar ik ben daar nooit ingedoken. Hij was iets als de baas van de VARA.
Maar die was baas van de VARA toen hij toch niet meer dagelijks relevant was bij de PvdA? Die stapte over en legde dacht ik alles bij de PvdA neer. Misschien zal hij op ledenvergaderingen nog wel eens invloed hebben gehad, maar dat is toch wat anders. En ik vind een directeur trouwens ook wat anders dan een politiek journalist. Als Boekestijn een programma had over geschiedenis, Amerika, mode, koningshuis of wat dan ook zou het irrelevant zijn. Nu moet hij een partij die hij zelf adviseert gaan beoordelen. Wat als er nu een schandaal bij Volt uit breekt en hij wellicht vanuit zijn andere functie zelfs meer weet dan de rest?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201383130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die was baas van de VARA toen hij toch niet meer dagelijks relevant was bij de PvdA? Die stapte over en legde dacht ik alles bij de PvdA neer. Misschien zal hij op ledenvergaderingen nog wel eens invloed hebben gehad, maar dat is toch wat anders. En ik vind een directeur trouwens ook wat anders dan een politiek journalist. Als Boekestijn een programma had over geschiedenis, Amerika, mode, koningshuis of wat dan ook zou het irrelevant zijn. Nu moet hij een partij die hij zelf adviseert gaan beoordelen. Wat als er nu een schandaal bij Volt uit breekt en hij wellicht vanuit zijn andere functie zelfs meer weet dan de rest?
Hij heeft een programma over geopolitieke betrekkingen. Niet over de Nederlandse politiek.
Ik luister wekelijks. En vind zijn analyses zeer interessant. Zou willen dat er meer van dat soort programma's waren.

Het is gewoon inherent aan ons omroepbestel. Dat iedere zuil een omroep heeft en een politieke partij.

Zelfs Bruno Bruins als voorzitter bij de raad van toezicht van de NPO. :+
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 12:46:28 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201383152
Felix Rottenberg was toch ook knipperlicht programmamaker/pvda-bobo.
pi_201383167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die was baas van de VARA toen hij toch niet meer dagelijks relevant was bij de PvdA? Die stapte over en legde dacht ik alles bij de PvdA neer. Misschien zal hij op ledenvergaderingen nog wel eens invloed hebben gehad, maar dat is toch wat anders. En ik vind een directeur trouwens ook wat anders dan een politiek journalist. Als Boekestijn een programma had over geschiedenis, Amerika, mode, koningshuis of wat dan ook zou het irrelevant zijn. Nu moet hij een partij die hij zelf adviseert gaan beoordelen. Wat als er nu een schandaal bij Volt uit breekt en hij wellicht vanuit zijn andere functie zelfs meer weet dan de rest?
Marcel van Dam was een zeer vooraanstaande PvdAer, met invloed. Die gewoon een eigen omroep aanstuurde. Hoe invloedrijk wil je het hebben?
Definitely not CIA
pi_201383241
quote:
En de oplossing is: premier Johan Remkes

Formatie Rutte is echt niet langer houdbaar. Maar de benoeming van Johan Remkes tot informateur was een meesterzet. Remkes als premier ritselt niet maar pakt aan, denkt Thomas von der Dunk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ohan-remkes-a4058419
Denk niet dat Rutte opzij stapt.
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 13:51:19 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201383984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die was baas van de VARA toen hij toch niet meer dagelijks relevant was bij de PvdA? Die stapte over en legde dacht ik alles bij de PvdA neer. Misschien zal hij op ledenvergaderingen nog wel eens invloed hebben gehad, maar dat is toch wat anders. En ik vind een directeur trouwens ook wat anders dan een politiek journalist. Als Boekestijn een programma had over geschiedenis, Amerika, mode, koningshuis of wat dan ook zou het irrelevant zijn. Nu moet hij een partij die hij zelf adviseert gaan beoordelen. Wat als er nu een schandaal bij Volt uit breekt en hij wellicht vanuit zijn andere functie zelfs meer weet dan de rest?
Felix Rottenberg
We have always been at war with Eastasia.
pi_201384034
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk niet dat Rutte opzij stapt.
Opzij stappen en Remkes premier maken zou ook wel een beetje vreemd zijn
pi_201384057
Hier zie je dat Oppenheimer en die hele club journalisten er helemaal naast zat wat betreft 'de aanval van Kaag op Rutte':

Dan mijn tweede vraag. Ik had aan het eind gevraagd aan minister Kaag of zij minister-president Rutte vertrouwt. Een paar dagen geleden leek dat namelijk niet zo te zijn. Ik vroeg ook of dat in dit dossier ergens in aan in de weg gestaan heeft.

De voorzitter:
Dat was inderdaad nog een vraag die u gesteld had.

Minister Kaag:
Het antwoord is: ja, en we werken heel goed samen en hebben bijna dagelijks contact hierover gehad, of twee- of driemaal, op vele momenten. Verder wil ik wel de opmerking maken dat ik dit soort vertrouwensvragen regelmatig krijg. Misschien kan ik dit als Kamerlid zeggen. Het gaat mij bij iedereen om een goede verstandhouding in de samenwerking. Ik vind dat het heel vaak in het veel te persoonlijke wordt getrokken, wat niet relevant is voor het succesvol opereren van een kabinet.
https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119
pi_201384085
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:55 schreef Mondkapje het volgende:
Hier zie je dat Oppenheimer en die hele club journalisten er helemaal naast zat wat betreft 'de aanval van Kaag op Rutte':

Dan mijn tweede vraag. Ik had aan het eind gevraagd aan minister Kaag of zij minister-president Rutte vertrouwt. Een paar dagen geleden leek dat namelijk niet zo te zijn. Ik vroeg ook of dat in dit dossier ergens in aan in de weg gestaan heeft.

De voorzitter:
Dat was inderdaad nog een vraag die u gesteld had.

Minister Kaag:
Het antwoord is: ja, en we werken heel goed samen en hebben bijna dagelijks contact hierover gehad, of twee- of driemaal, op vele momenten. Verder wil ik wel de opmerking maken dat ik dit soort vertrouwensvragen regelmatig krijg. Misschien kan ik dit als Kamerlid zeggen. Het gaat mij bij iedereen om een goede verstandhouding in de samenwerking. Ik vind dat het heel vaak in het veel te persoonlijke wordt getrokken, wat niet relevant is voor het succesvol opereren van een kabinet.
https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119
Pff begin hier nou niet weer over :D Je zit er echt naast.
pi_201384122
En verder heb ik gelijk gekregen, de Tweede Kamerleden wisten stuk voor stuk dat Kaboel in 1 dag zou vallen. Jammer dat ze dat niet even gemeld hebben.

En ook heb ik gelijk gekregen dat de tolken zelf niet wilden:
Nu veronderstelt u dat iedereen toen hiernaartoe wilde komen. Dat is natuurlijk de vraag waar het om gaat. Mensen moesten zich melden als ze hiernaartoe wilden komen. Er staat één iemand op de lijst die in Nederland was en die is teruggegaan. Ook tolken zijn in die zin mensen die zelfstandige afwegingen maken. U ziet dat een aantal niet over een paspoort beschikten. Een aantal hebben afgewogen dat ze pas wilden vertrekken als er ook sprake was van extended family. U weet dat dat niet de situatie is. Sommige mensen reageerden gewoon niet op de herhaalde oproepen die zijn gestuurd. Eén iemand leverde zijn papieren pas laat in. Maar al deze mensen mochten naar Nederland komen en zullen ook nog naar Nederland mogen komen als ze dat willen.
https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119

[ Bericht 19% gewijzigd door Mondkapje op 16-09-2021 14:09:09 ]
pi_201384274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:58 schreef Mondkapje het volgende:
En verder heb ik gelijk gekregen, de Tweede Kamerleden wisten stuk voor stuk dat Kaboel in 1 dag zou vallen. Jammer dat ze dat niet even gemeld hebben.https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119
Je plaatst echt totale kletskoek.
pi_201384317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je plaatst echt totale kletskoek.
Ik overdrijf, maar ze riepen wel continu dat iedereen dit had kunnen zien aankomen en dan moet er tig keer herhaald worden dat niemand zag aankomen dat Kaboel in 1 dag zou vallen.
pi_201384462
Vervolg tolken:

Wij zien — dat ziet u ook in het overzicht dat wij hebben verstrekt — dat het allemaal mensen zijn die steeds eigen afwegingen maken. Bij deze 22 mensen zit iemand die al in Nederland was, maar weer naar Afghanistan is teruggegaan. Het zijn mensen die eigen keuzes maken. Niet iedere tolk die voor Nederland heeft gewerkt en die op een van de lijsten staat, wil naar Nederland. Sommigen willen gewoon naar Amerika, of naar Canada. Dus er zitten heel verschillende afwegingen bij die mensen. Naar al die mensen moet individueel gekeken worden. Zij maken ook eigen beoordelingen, want zij moeten zichzelf melden als zij weg willen. Sommige wilden ook niet weg. Er zijn ook mensen die niet weg willen. Het is dus niet één homogene groep. Het zijn weliswaar allemaal tolken, maar ze maken allemaal hun eigen afwegingen.
https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119

Dacht ik al, allemaal heisa om niets.
pi_201384622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Pff begin hier nou niet weer over :D Je zit er echt naast.
Voor jou citeer ik ook nog even Rutte in hetzelfde debat:
'Dan wil ik richting de heer Omtzigt opmerken dat ik mevrouw Kaag vertrouw, dat ik goed met haar samenwerk en dat we de afgelopen weken heel intensief hebben samengewerkt, overigens ook met Ankie Broekers en Ank Bijleveld, in de verschillende overleggen en dat ik dat buitengewoon op prijs stel.'
pi_201385164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Voor jou citeer ik ook nog even Rutte in hetzelfde debat:
'Dan wil ik richting de heer Omtzigt opmerken dat ik mevrouw Kaag vertrouw, dat ik goed met haar samenwerk en dat we de afgelopen weken heel intensief hebben samengewerkt, overigens ook met Ankie Broekers en Ank Bijleveld, in de verschillende overleggen en dat ik dat buitengewoon op prijs stel.'
En nou eens bedenken wat Rutte had gezegd als hij niet goed met Kaag kon samenwerken...

Juist, exact hetzelfde. We leren dus niks van dit antwoord (en de vraag was dus ook gewoon niet goed).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201385839
Zo de Christenunie wil duidelijk een beschadiging voor Kaag realiseren nu ze in de formatie zijn afgewezen. Komt ook mooi uit dat Carola Schouten als collega uit het kabinet net precies afwezig is :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 16 september 2021 @ 16:19:11 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201385890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:23 schreef Mondkapje het volgende:
Vervolg tolken:

Wij zien — dat ziet u ook in het overzicht dat wij hebben verstrekt — dat het allemaal mensen zijn die steeds eigen afwegingen maken. Bij deze 22 mensen zit iemand die al in Nederland was, maar weer naar Afghanistan is teruggegaan. Het zijn mensen die eigen keuzes maken. Niet iedere tolk die voor Nederland heeft gewerkt en die op een van de lijsten staat, wil naar Nederland. Sommigen willen gewoon naar Amerika, of naar Canada. Dus er zitten heel verschillende afwegingen bij die mensen. Naar al die mensen moet individueel gekeken worden. Zij maken ook eigen beoordelingen, want zij moeten zichzelf melden als zij weg willen. Sommige wilden ook niet weg. Er zijn ook mensen die niet weg willen. Het is dus niet één homogene groep. Het zijn weliswaar allemaal tolken, maar ze maken allemaal hun eigen afwegingen.
https://www.tweedekamer.n(...)-2021/106#id9800c119

Dacht ik al, allemaal heisa om niets.
Dixit Ank Bijleveld, die vertrouw ik niet, ministers in dit kabinet lullen vooral graag hun eigen straatje schoon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201385923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Zo de Christenunie wil duidelijk een beschadiging voor Kaag realiseren nu ze in de formatie zijn afgewezen. Komt ook mooi uit dat Carola Schouten als collega uit het kabinet net precies afwezig is :+
Met welk doel zouden ze dat dan precies willen? Het is niet alsof ze daardoor sneller aan tafel worden uitgenodigd.
pi_201386194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Zo de Christenunie wil duidelijk een beschadiging voor Kaag realiseren nu ze in de formatie zijn afgewezen. Komt ook mooi uit dat Carola Schouten als collega uit het kabinet net precies afwezig is :+
Of CU staat gewoon voor principes en roept al meer dan een jaar dat we de tolken en anderen daar asiel moeten geven. Dat lijkt me meer waarschijnlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 17:17:25 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201386533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of CU staat gewoon voor principes en roept al meer dan een jaar dat we de tolken en anderen daar asiel moeten geven. Dat lijkt me meer waarschijnlijk.
Het is ook niet meer dan logisch dat er een motie van afkeuring komt en wordt aangenomen, als je ziet hoe het gegaan is. Dat andere partijen zelfs rond zo'n motie vooral bezig zijn met partijpolitiek ipv met het buitenlandbeleid is eerder zorgwekkend.
pi_201386591
https://www.ad.nl/politie(...)rs-ongewis~a4ab1679/
Belachelijk dat ze hiervoor weer moties van afkeuring voor uitdelen. Als ik het plenaire verslag zo lees, luisteren ze niet eens naar wat kabinetsleden zeggen, keer op keer moeten antwoorden herhaald worden voordat het doordringt.
Het lijkt ook alsof ze zich totaal geen voorstelling kunnen maken van hoe dingen in werkelijkheid eraan toegaan in Afghanistan.
pi_201386607
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)rs-ongewis~a4ab1679/
Belachelijk dat ze hiervoor weer moties van afkeuring voor uitdelen. Als ik het plenaire verslag zo lees, luisteren ze niet eens naar wat kabinetsleden zeggen, keer op keer moeten antwoorden herhaald worden voordat het doordringt.
Het is belachelijk dat ze afkeuren dat er zeer laat is ingegrepen, ondanks herhaalde kamervragen om het eerder te doen, waardoor het nu zo mis is gegaan dat er nog mensen in levensgevaar daar zitten? Vind jij echt belachelijk dat mensen dat afkeuren?

En ja, CU stelde hier al kamervragen over in juni, bijvoorbeeld op 2 juni: https://www.volkskrant.nl(...)tot-spoed~b31d113fa/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387084
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is belachelijk dat ze afkeuren dat er zeer laat is ingegrepen, ondanks herhaalde kamervragen om het eerder te doen, waardoor het nu zo mis is gegaan dat er nog mensen in levensgevaar daar zitten? Vind jij echt belachelijk dat mensen dat afkeuren?

En ja, CU stelde hier al kamervragen over in juni, bijvoorbeeld op 2 juni: https://www.volkskrant.nl(...)tot-spoed~b31d113fa/

Het is een besluit waar de CU (middels hun stem in de ministerraad) toch ook bij betrokken is geweest?
pi_201387166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is een besluit waar de CU (middels hun stem in de ministerraad) toch ook bij betrokken is geweest?
Wie weet hebben ze daar wel steeds tegen gestemd. Lijkt mij wel waarschijnlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 18:11:52 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201387203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wie weet hebben ze daar wel steeds tegen gestemd. Lijkt mij wel waarschijnlijk.
Wel een moment waar je merkt hoe onwenselijk het is om ministers in de TK te hebben als kamerlid. Deze demissionaire periode moet snel stoppen of de ministers moeten met verlof.
pi_201387208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wie weet hebben ze daar wel steeds tegen gestemd. Lijkt mij wel waarschijnlijk.
Mij ook, maar het lijkt me natuurlijk ook heel waarschijnlijk dat D66 liever sneller actie ondernomen had toch?
pi_201387377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mij ook, maar het lijkt me natuurlijk ook heel waarschijnlijk dat D66 liever sneller actie ondernomen had toch?
Klopt, ik denk dat Kaag hier slachtoffer is van de bangheid van VVD. Bang voor verrechtse figuren, en dat als grootste partij. Is toch om je voor te schamen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, ik denk dat Kaag hier slachtoffer is van de bangheid van VVD. Bang voor verrechtse figuren, en dat als grootste partij. Is toch om je voor te schamen.
Maar het is niet de VVD of het CDA die de spreekwoordelijke dolksteek levert toch? Zij stemmen immers tegen die moties.
pi_201387527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het is niet de VVD of het CDA die de spreekwoordelijke dolksteek levert toch? Zij stemmen immers tegen die moties.
Blijkbaar oordeelt CU dat Kaag hier ook schuld heeft. Dat zal absoluut in overleg met Schouten zijn, die was er bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387773
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is belachelijk dat ze afkeuren dat er zeer laat is ingegrepen, ondanks herhaalde kamervragen om het eerder te doen, waardoor het nu zo mis is gegaan dat er nog mensen in levensgevaar daar zitten? Vind jij echt belachelijk dat mensen dat afkeuren?

En ja, CU stelde hier al kamervragen over in juni, bijvoorbeeld op 2 juni: https://www.volkskrant.nl(...)tot-spoed~b31d113fa/

Lees het plenaire verslag, daar staat hoe het gegaan is en waarom het moeilijk anders kon gaan. Tolken konden terug maar hadden vaak geen uitreispapieren. Dat moesten ze zelf daar regelen. Je kunt hier ook niet weg zonder paspoort. Je kunt mensen niet gaan ontvoeren. Bovendien wilden ze vaak blijven omdat het niet gevaarlijk leek, toen viel Kaboel en moest er op stel en sprong dingen geregeld worden. Uitreispapieren waren pas toen niet meer nodig. Maar niemand had verwacht dat Kaboel zo snel zou vallen. Ook IMD niet, 90 dagen zou sowieso wel standgehouden worden.
Dan kan de Kamer keer op keer zeggen: dat zag iedereen aankomen, maar ze luisteren gewoon niet, alle inlichtingendiensten hielden het op 90 dagen. Waarom Frankrijk al eerder mensen evacueerde? Omdat die heel veel mensen in Afghanistan had zitten en zij besloten alvast te gaan beginnen, niet omdat zij andere informatie hadden.
Dus: inderdaad zag er er slecht uit door de opkomst van de Taliban, maar dat Kaboel zo snel viel had zelfs de Taliban niet verwacht.

Kortom er is helemaal niet tekortgeschoten door Nederland, en dan zijn moties van wantrouwen totaal niet op zijn plaats.
pi_201387841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:57 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Lees het plenaire verslag, daar staat hoe het gegaan is en waarom het moeilijk anders kon gaan. Tolken konden terug maar hadden vaak geen uitreispapieren. Dat moesten ze zelf daar regelen. Je kunt hier ook niet weg zonder paspoort. Je kunt mensen niet gaan ontvoeren. Bovendien wilden ze vaak blijven omdat het niet gevaarlijk leek, toen viel Kaboel en moest er op stel en sprong dingen geregeld worden. Uitreispapieren waren pas toen niet meer nodig. Maar niemand had verwacht dat Kaboel zo snel zou vallen. Ook IMD niet, 90 dagen zou sowieso wel standgehouden worden.
Dan kan de Kamer keer op keer zeggen: dat zag iedereen aankomen, maar ze luisteren gewoon niet, alle inlichtingendiensten hielden het op 90 dagen. Waarom Frankrijk al eerder mensen evacueerde? Omdat die heel veel mensen in Afghanistan had zitten en zij besloten alvast te gaan beginnen, niet omdat zij andere informatie hadden.
Dus: inderdaad zag er er slecht uit door de opkomst van de Taliban, maar dat Kaboel zo snel viel had zelfs de Taliban niet verwacht.

Kortom er is helemaal niet tekortgeschoten door Nederland, en dan zijn moties van wantrouwen totaal niet op zijn plaats.
Je leest dus niet eens wat ik type, dan heeft het geen zin.

Als ze begin juni alle tolken en anderen die in aanmerking kwamen hadden opgehaald (wat de kamer wilde), hadden ze nu alleen de ambassade hoeven evacueren. En ja, toen kon je gewoon papieren krijgen of anders gewoon vertrekken als politiek asielzoekers, die hebben ook nooit uitreispapieren.

Dus het kon zeer zeker wel anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 19:11:33 #214
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201387957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijkbaar oordeelt CU dat Kaag hier ook schuld heeft. Dat zal absoluut in overleg met Schouten zijn, die was er bij.
De motie heeft het ook vooral over de tekortkoming van het kabinetsbeleid, waar Kaag dan als minister BuZa de eindverantwoordelijke voor is. Dus de motie keurt het handelen van Kaag zelf nog niet eens zozeer af (maar dat had je misschien in de tussentijd zelf ook al gelezen?).
pi_201388059
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je leest dus niet eens wat ik type, dan heeft het geen zin.

Als ze begin juni alle tolken en anderen die in aanmerking kwamen hadden opgehaald (wat de kamer wilde), hadden ze nu alleen de ambassade hoeven evacueren. En ja, toen kon je gewoon papieren krijgen of anders gewoon vertrekken als politiek asielzoekers, die hebben ook nooit uitreispapieren.

Dus het kon zeer zeker wel anders.
Nee dat kon niet.
Dan had je mensen moeten ontvoeren.
Minister Bijleveld-Schouten:
Het evacuatieplan voor de tolken -- ik heb het u net uitgelegd -- is in eerste instantie consulaire evacuatie, want er was nog geen andere situatie in Afghanistan. Dat is met lijnvluchten, charters en evacuatievluchten eventueel met andere partnerlanden of EU-landen. Het was een land en je mocht geen mensen ontvoeren.
(...)
Maar ook dan is het zo dat wij als overheid geen mensen mogen ontvoeren. Ze moeten een geldig uitreisbewijs, een paspoort, hebben en we moeten bijvoorbeeld ook weten of kinderen de kinderen zijn van de man of de vrouw die daar staat, want ook kinderen mogen niet zomaar ontvoerd worden.

Er is dus wel degelijk iets meer nodig dan zomaar mensen ophalen. Ook met een militaire vlucht zouden altijd papieren nodig zijn geweest, omdat wij geen mensen kunnen ontvoeren in een land. Dat is nou eenmaal de werkelijkheid. Die mensen hadden geen uitreispapieren.
https://www.tweedekamer.n(...)detail/2020-2021/106
pi_201388085
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:11 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
De motie heeft het ook vooral over de tekortkoming van het kabinetsbeleid, waar Kaag dan als minister BuZa de eindverantwoordelijke voor is. Dus de motie keurt het handelen van Kaag zelf nog niet eens zozeer af (maar dat had je misschien in de tussentijd zelf ook al gelezen?).
Dat heb ik meermaals aangegeven, maar CU geeft in de verklaring Kaag wel deels de schuld:

quote:
Toch stemt de ChristenUnie vanavond voor twee moties die het handelen van de minister van Buitenlandse Zaken en het handelen van de minister van Defensie afkeuren. Daarbij zijn er verschillende zaken die voor de ChristenUnie-fractie meetellen.

Voor de zomer al hamerde de Kamer meerdere keren op het ondernemen van actie voor het in veiligheid brengen van mensen die in Afghanistan voor ons land werkten; de Nederlandse overheid heeft een grote verantwoordelijkheid in hun richting, omdat zij de werkgever van deze mensen is.

De urgentie die de Kamer wel voelde, blijkt door de verantwoordelijke bewindspersonen heel lang – té lang – niet voldoende te zijn gevoeld.
https://www.christenunie.(...)ng-Afghanistan-debat
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201388100
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:19 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nee dat kon niet.
Dan had je mensen moeten ontvoeren.
Verschrikkelijke onzin. Mensen ophalen die aangeven politiek asiel te willen kan prima en daar zullen die mensen zelf ook aan meewerken. Dat de overheid niet mee helpt bij politieke vluchtelingen is altijd zo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 19:23:23 #218
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201388112
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heb ik meermaals aangegeven, maar CU geeft in de verklaring Kaag wel deels de schuld:
[..]
https://www.christenunie.(...)ng-Afghanistan-debat
Ah, die had ik nog niet gelezen. Thanks! ^O^
pi_201388119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verschrikkelijke onzin. Mensen ophalen die aangeven politiek asiel te willen kan prima en daar zullen die mensen zelf ook aan meewerken. Dat de overheid niet mee helpt bij politieke vluchtelingen is altijd zo.
Wat dacht je ervan als een vreemd land hier mensen zomaar ging 'ophalen'.
pi_201388132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:23 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Wat dacht je ervan als een vreemd land hier mensen zomaar ging 'ophalen'.
Als die mensen dat zelf willen omdat er hier een vreemd regime aan de macht komt wat die mensen op gaat sluiten of zelfs doden, terwijl ze niks verkeerds hebben gedaan. In 1 woord: geweldig.

Die mensen wilden zelf weg, dat lijk jij je niet te beseffen (hoe je dat niet kunt snappen is me wel een raadsel).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201388149
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als die mensen dat zelf willen omdat er hier een vreemd regime aan de macht komt wat die mensen op gaat sluiten of zelfs doden, terwijl ze niks verkeerds hebben gedaan. In 1 woord: geweldig.

Die mensen wilden zelf weg, dat lijk jij je niet te beseffen (hoe je dat niet kunt snappen is me wel een raadsel).
Mensen ophalen die bovendien zelf helemaal nog niet weg willen? Omdat de Tweede Kamer van dat vreemde land dat eist? Beetje bizar niet?
Tolken zijn geen poppetjes maar mensen van vlees en bloed met hun eigen overwegingen. Dat de TK ze zo graag in januari of zo al wilde 'ophalen' wil nog niet zeggen dat zij dat graag wilden.
Zij wilden rustig hun uitreispapieren regelen etc etc en dachten dat ze nog zat tijd hadden.
Het is niet de schuld van Nederland dat opeens die tijd er niet meer was.

Maar ja, je moet wel even je hersens laten werken om dat tot je te laten doordringen en in de TK is het niveau schrikbarend laag.
pi_201388177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Mensen ophalen die bovendien zelf helemaal nog niet weg willen? Omdat de Tweede Kamer van dat vreemde land dat eist? Beetje bizar niet?
Tolken zijn geen poppetjes maar mensen van vlees en bloed met hun eigen overwegingen. Dat de TK ze zo graag wilde 'ophalen' wil nog niet zeggen dat zij dat graag wilden.
Die mensen wilden wel weg. Heel graag zelfs. Sterker, die stuurden al maanden noodkreten dat ze opgehaald wilden worden. Naar ambassade, naar Nederland, zelfs naar Nederlandse kamerleden.

Kom op, lees je dan echt alleen wat Kaag zegt en negeer je al het andere nieuws?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 september 2021 @ 19:51:08 #223
862 Arcee
Look closer
pi_201388477
Kaag neemt zelf ontslag.
pi_201388548
Geen fan van Kaag maar ze stapt iig op na een motie van afkeuring. Rutte eat that!!
pi_201388755
Gaat Kaag morgen op de hei zitten met Rutte en Hoekstra of krijgt Remkes een brief dat D66 zich gezien de omstandigheden terugtrekt uit de kabinetsformatie? Ik gok dat laatste c_/
pi_201388877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:00 schreef Jojoke het volgende:
Gaat Kaag morgen op de hei zitten met Rutte en Hoekstra of krijgt Remkes een brief dat D66 zich gezien de omstandigheden terugtrekt uit de kabinetsformatie? Ik gok dat laatste c_/
Waarom zou D66 zich terugtrekken? Er wordt nu gekeken naar een minderheidskabinet met VVD D66 en CDA. De VVD en het CDA hebben de motie van afkeuring niet gesteund.

Een meerderheidscoalitie met de Christenunie lijkt mij nu wel definitief van de baan.
pi_201389127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waarom zou D66 zich terugtrekken?
Omdat Kaag zei dat als ze Rutte was geweest dat ze conclusies had verbonden aan een motie van afkeuring. Kaag in een volgend kabinet zou niet geloofwaardig zijn. Volgens Kaag zelf. Spannende tijden. Een minderheid met alleen vvd, cda en eventueel cu lijkt me meer voor de hand liggen nu.
  donderdag 16 september 2021 @ 20:16:47 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201389135
Wat gaat Kaag nu doen? Die kan natuurlijk niet terug in een volgend kabinet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201389142
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waarom zou D66 zich terugtrekken? Er wordt nu gekeken naar een minderheidskabinet met VVD D66 en CDA. De VVD en het CDA hebben de motie van afkeuring niet gesteund.

Een meerderheidscoalitie met de Christenunie lijkt mij nu wel definitief van de baan.
Waarom zou D66 blijven? Er is niets voor D66 te halen in een VVD-CDA minderheidskabinet en ze hebben nu een goede reden om zich terug te trekken uit de kabinetsformatie.
pi_201389168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:16 schreef -XOR- het volgende:
Wat gaat Kaag nu doen? Die kan natuurlijk niet terug in een volgend kabinet.
Die wacht het onafhankelijk onderzoek af in de Tweede Kamer en blijft nu aan als D66 fractievoorzitter. Dat is mijn gok.
  donderdag 16 september 2021 @ 20:21:14 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201389208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Die wacht het onafhankelijk onderzoek af in de Tweede Kamer en blijft nu aan als D66 fractievoorzitter. Dat is mijn gok.
Mooi, dat wordt dan een heel sterk links blok in de Tweede Kamer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201389243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mooi, dat wordt dan een heel sterk links blok in de Tweede Kamer.
Ik vind SP gisteren sterk. Hoop dat zij eens groter worden dan PvdA en GroenLinks.
pi_201389315
Kaag in haar rede over Rutte: "Rutte is een ritselaar zonder visie"
Rutte na afloop van het aftreden van Kaag: "Ze is een grote mevrouw. Ze heeft met Assad onderhandeld, is zeer vooraanstaand bij de VN."

Wat een verschil in politiek bedrijven .....
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 16 september 2021 @ 20:28:08 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201389346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik vind SP gisteren sterk. Hoop dat zij eens groter worden dan PvdA en GroenLinks.
Die lijken een beetje met een imagoprobleem te zitten, je zou zeggen dat die na het Herculeswerk van Leijten en het tijdsgewricht dat mee zou moeten zitten ze meer stemmen zouden kunnen halen dan ze hebben gedaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201389361
Mooi, dat worden dus nieuwe verkiezingen.
De VVD nog groter, d66 gehalveerd.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 16 september 2021 @ 20:29:18 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201389370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Kaag in haar rede over Rutte: "Rutte is een ritselaar zonder visie"
Rutte na afloop van het aftreden van Kaag: "Ze is een grote mevrouw. Ze heeft met Assad onderhandeld, is zeer vooraanstaand bij de VN."

Wat een verschil in politiek bedrijven .....
Kaag na een motie van afkeuring: "boodschap begrepen, ik stap op."
Rutte na een motie van afkeuring: "bedankt, doen we verder niets mee."
We have always been at war with Eastasia.
pi_201389390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die lijken een beetje met een imagoprobleem te zitten, je zou zeggen dat die na het Herculeswerk van Leijten en het tijdsgewricht dat mee zou moeten zitten ze meer stemmen zouden kunnen halen dan ze hebben gedaan.
De toeslagenaffaire interesseert de meesten geen bal ..... VVD'ers al helemaal niet.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201389408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kaag na een motie van afkeuring: "boodschap begrepen, ik stap op."
Rutte na een motie van afkeuring: "bedankt, doen we verder niets mee."
Kaag kon ook bijna niet anders door haar stevige teksten over Rutte's motie van afkeuring. Ik betwijfel of het zonder die uitspraken zo was gelopen als het nu loopt.
pi_201389417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kaag na een motie van afkeuring: "boodschap begrepen, ik stap op."
Rutte na een motie van afkeuring: "bedankt, doen we verder niets mee."
Waarom zou hij? Hij laat zich alleen wegjagen door het electoraat niet door dat ellendige zooitje in de kamer.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:31:59 #240
408813 crew  trein2000
pi_201389429
Goed. De externe gebeurtenis is daar. Opletten nu komende week. Als er nu nog niets gebeurt dan kunnen we er maar beter mee stoppen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:30 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kaag kon ook bijna niet anders door haar stevige teksten over Rutte's motie van afkeuring. Ik betwijfel of het zonder die uitspraken zo was gelopen als het nu loopt.
Ik heb het eerder gezegd, Kaag is volstrekt ongeschikt als politicus en als ex-diplomaat is ze niet erg diplomatiek.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 16 september 2021 @ 20:33:52 #242
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201389460
Dit lijkt me de perfecte aanleiding om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Beter dat dan nog maanden doormodderen.
  donderdag 16 september 2021 @ 20:38:54 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201389545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:30 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kaag kon ook bijna niet anders door haar stevige teksten over Rutte's motie van afkeuring. Ik betwijfel of het zonder die uitspraken zo was gelopen als het nu loopt.
Toen had ze ook al gelijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201389592
Na het weekend uitschrijven nieuwe verkiezingen
pi_201389637
twitter

:?
pi_201389651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Bizar.
Definitely not CIA
pi_201389662
Kaag gaat iig door met de formatie: https://nos.nl/artikel/23(...)at-door-met-formatie

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:45:58 #248
408813 crew  trein2000
pi_201389677
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Wel een vreemde situatie. Of ik er direct grond tot aftreden in zie weet ik eigenlijk niet, maar het is wel weer een voorbeeld van dat het schuurt zo met die veel te lange demissionaire fase.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Ook wel apart ja. Met voltooid leven was het onbestaanbaar dat zelfs als een andere minister dat zou uitvoeren je verantwoordelijk was voor het hele kabinetsbeleid en dus niet zou kunnen deelnemen als CU - zelfs als het aan de
Kamer gelaten werd.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:46:13 #250
408813 crew  trein2000
pi_201389681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
Kaag gaat iig door met de formatie: https://nos.nl/artikel/23(...)at-door-met-formatie

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
Als het nu niet lukt dan nooit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:47:34 #251
408813 crew  trein2000
pi_201389705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ook wel apart ja. Met voltooid leven was het onbestaanbaar dat zelfs als een andere minister dat zou uitvoeren je verantwoordelijk was voor het hele kabinetsbeleid en dus niet zou kunnen deelnemen als CU.
Mee eens. En je zou er zeker grond voor aftreden in kunnen zien. Aan de andere kant, afkeuring is nog altijd geen wantrouwen. Je kunt hem ook lezen als “wij betreuren ten zeerste dat het zo mis gegaan is, punt”.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als het nu niet lukt dan nooit.
Klopt, ik denk wel dat Remkes de laatste kans is.

Maar ja, Bijleveld en Rutte zitten er nog vrolijk, Kaag is na 5 maanden haar droombaan al weer kwijt. Dat lijkt me best lastig voor haar persoonlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201389724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
Kaag gaat iig door met de formatie: https://nos.nl/artikel/23(...)at-door-met-formatie

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
Oh, ze gaat nog wel door? Ik vermoed dat ze niet tot nauwelijks iets gaat toegeven. :+
pi_201389739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mee eens. En je zou er zeker grond voor aftreden in kunnen zien. Aan de andere kant, afkeuring is nog altijd geen wantrouwen. Je kunt hem ook lezen als “wij betreuren ten zeerste dat het zo mis gegaan is, punt”.
CU gaf duidelijk aan dat Kaag niet hoefde af te treden. Dan geldt dat natuurlijk ook voor de rest van het kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201389744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mee eens. En je zou er zeker grond voor aftreden in kunnen zien. Aan de andere kant, afkeuring is nog altijd geen wantrouwen. Je kunt hem ook lezen als “wij betreuren ten zeerste dat het zo mis gegaan is, punt”.
Dan hadden ze kunnen kiezen voor een motie van treurnis.
pi_201389753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan hadden ze kunnen kiezen voor een motie van treurnis.
Die was niet ingediend. Die variant had ik zelf ook veel netter gevonden. Wellicht had D66 zelf dan ook voor gestemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:50:10 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201389755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU gaf duidelijk aan dat Kaag niet hoefde af te treden. Dan geldt dat natuurlijk ook voor de rest van het kabinet.
Ja, doei, als je die motie als CU steunt dan zeg je wel dat ze moet aftreden, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:50:53 #258
408813 crew  trein2000
pi_201389765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, ik denk wel dat Remkes de laatste kans is.

Maar ja, Bijleveld en Rutte zitten er nog vrolijk, Kaag is na 5 maanden haar droombaan al weer kwijt. Dat lijkt me best lastig voor haar persoonlijk.
Absoluut. Dat zei ik al, persoonlijk drama.
Maar ze kan hem best terug krijgen denk ik als ze dat perse wil. Dit is ook een spel van de lange adem.

Maar los daar van, nu heb je een externe gebeurtenis. Als je deze kans niet pakt nu als formerende partijen dan wordt het nooit meer wat. Dan kunnen we maar beter of dit kabinet een regeringsprogram laten schrijven en zien waar het schip strandt of naar de stembus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ook wel apart ja. Met voltooid leven was het onbestaanbaar dat zelfs als een andere minister dat zou uitvoeren je verantwoordelijk was voor het hele kabinetsbeleid en dus niet zou kunnen deelnemen als CU - zelfs als het aan de
Kamer gelaten werd.
En dat is natuurlijk ook zo, als minister ben je verantwoordelijk voor het hele beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 20:51:11 #260
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201389774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
Kaag gaat iig door met de formatie: https://nos.nl/artikel/23(...)at-door-met-formatie

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
Zal nu wel een toontje lager zingen toch?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201389799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is natuurlijk ook zo, als minister ben je verantwoordelijk voor het hele beleid.
Dan keurde de CU dus het eigen beleid af. Maar vinden ze het nu wel best om dan te blijven zitten. Rare spagaat hoor.
pi_201389805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, doei, als je die motie als CU steunt dan zeg je wel dat ze moet aftreden, natuurlijk.
Nee, dat zeiden ze duidelijk niet.

quote:
In een toelichting benadrukt Ceder dat de moties het beleid afkeuren. De vertrouwensvraag ligt volgens hem niet op tafel. Een motie van wantrouwen die door de SP is ingediend zal zijn fractie dan ook niet steunen.
https://nos.nl/collectie/(...)eleid-afghanistan-af

Een motie van afkeuring is niet voor niets geen motie van wantrouwen. Dat Kaag dat zo op vat kan de CU niks aan doen (en komt ook met name door haar eigen eerdere woorden, anders was ze hoogstwaarschijnlijk blijven zitten).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201389819
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan keurde de CU dus het eigen beleid af. Maar vinden ze het nu wel best om dan te blijven zitten. Rare spagaat hoor.
Klopt, CU keurde dit puntje van het beleid waar ze zelf mee verantwoordelijk voor zijn af. En vonden het geen reden voor een motie van wantrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 september 2021 @ 20:54:30 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201389824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Ja eens.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:55:26 #265
408813 crew  trein2000
pi_201389836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan hadden ze kunnen kiezen voor een motie van treurnis.
Had zeker ook gekund. Maar dan nog is afkeuring geen wantrouwen, er zit echt een fundamenteel verschil tussen die twee.

Neemt niet weg dat ik de andere redeneerlijn (‘kennelijk sta je als minister niet meer achter het kabinetsbeleid als je zo’n motie met zo’n gewicht steunt’) ook heel goed kan volgen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou van moet vinden.

Behalve dan dat dit maar weer eens aantoont dat we heel snel een missionair kabinet moeten hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Behalve dan dat dit maar weer eens aantoont dat we heel snel een missionair kabinet moeten hebben.
En dat het idee om zittende bewindspersonen gelijk na aanstelling verplicht op verlof te sturen zolang de formatie duurt een heel goed idee is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:56:57 #267
408813 crew  trein2000
pi_201389858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zal nu wel een toontje lager zingen toch?
Dat betwijfel ik ten zeerste. Zeker op het punt bestuurscultuur zet ze wel een daad natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201389864
Kaag is nu wel nog gevaarlijker geworden voor Rutte. Ze is onder zijn controle weg en kan vrij van het juk van het huidige kabinet de D66-lijnen bepalen. Daarnaast heeft ze zich onderscheiden van Rutte door wel op te stappen. Dat ook nog over een situatie waar ze persoonlijk weinig schuld heeft. Ik denk dat er over enkele maanden mild op teruggekeken wordt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:58:00 #269
408813 crew  trein2000
pi_201389876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat het idee om zittende bewindspersonen gelijk na aanstelling verplicht op verlof te sturen zolang de formatie duurt een heel goed idee is.
Weet ik niet. Schuurt bijvoorbeeld met de regierol van de Kamer in de formatie. Dan zou bijvoorbeeld Ploumen wel het woord mogen voeren en stemmen in de debatten daar over maar Rutte niet. Dat is ook raar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201390003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet ik niet. Schuurt bijvoorbeeld met de regierol van de Kamer in de formatie. Dan zou bijvoorbeeld Ploumen wel het woord mogen voeren en stemmen in de debatten daar over maar Rutte niet. Dat is ook raar.
Daarom maakten ze in hun voorstel een uitzondering voor lijsttrekkers/fractievoorzitters.


Dan heb je er meestal hooguit 3/4, nu zijn het er veel meer. Niet alleen Kaag, ook Bijleveld stemde vandaag over de motie over haarzelf (gelukkig niet hoofdelijk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:05:46 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201390017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zeiden ze duidelijk niet.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)eleid-afghanistan-af

Een motie van afkeuring is niet voor niets geen motie van wantrouwen. Dat Kaag dat zo op vat kan de CU niks aan doen (en komt ook met name door haar eigen eerdere woorden, anders was ze hoogstwaarschijnlijk blijven zitten).
De CU is dan gewoon schijnheilig bezig want ze weten donders goed wat Kaag over een dergelijke motie heeft gezegd toen Rutte er een kreeg.

Dat geef je zelf al aan, de CU wist gewoon dondersgoed hoe dit ging lopen maar dat is prima, D66 en CU ging hem toch niet worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201390058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De CU is dan gewoon schijnheilig bezig want ze weten donders goed wat Kaag over een dergelijke motie heeft gezegd toen Rutte er een kreeg.

Dat geef je zelf al aan, de CU wist gewoon dondersgoed hoe dit ging lopen maar dat is prima, D66 en CU ging hem toch niet worden.
Ik weet niet of CU dat wist. Ik vond het zelf ook redelijk 50/50. Het was wmb prima uitlegbaar om te blijven zitten. En van de CU mocht dat dus ook gewoon.

CU heeft geen motie van wantrouwen gesteund en van de CU hoefde Kaag niet weg. Dat Kaag moties anders interpreteert is niet voor de verantwoording van de CU, die hebben hier gewoon inhoudelijk en niet politiek gestemd.

Als politici moties van afkeuring en van wantrouwen door elkaar gaan halen wordt het lastig. CU heeft ook nooit gezegd dat Rutte weg moest als zittend premier na de motie van afkeuring.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:09:13 #273
408813 crew  trein2000
pi_201390073
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daarom maakten ze in hun voorstel een uitzondering voor lijsttrekkers/fractievoorzitters.

Dan heb je er meestal hooguit 3/4, nu zijn het er veel meer. Niet alleen Kaag, ook Bijleveld stemde vandaag over de motie over haarzelf (gelukkig niet hoofdelijk).
Bijleveld is geen Kamerlid, wat denk ik ook de reden is dat ze blijft zitten.
Het zijn er nu 6/7 (Knoops, Hoekstra, Keizer, (Kaag), Vijlbrief, Rutte, Schouten).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201390094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bijleveld is geen Kamerlid, wat denk ik ook de reden is dat ze blijft zitten.
Het zijn er nu 6/7 (Knoops, Hoekstra, Keizer, (Kaag), Vijlbrief, Rutte, Schouten).
Ah, je hebt gelijk. Had even in mijn hoofd dat Bijleveld hoog op de CDA lijst stond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:10:36 #275
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201390101
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet niet of CU dat wist. Ik vond het zelf ook redelijk 50/50. Het was wmb prima uitlegbaar om te blijven zitten. En van de CU mocht dat dus ook gewoon.

CU heeft geen motie van wantrouwen gesteund en van de CU hoefde Kaag niet weg. Dat Kaag moties anders interpreteert is niet voor de verantwoording van de CU, die hebben hier gewoon inhoudelijk en niet politiek gestemd.
Ja hoor, de CU zit op hun wolkje en zijn onschuldig :)

Kom op, zeg, dit is gewoon slim gespeeld van de CU, ze hebben gelijk ook hun gram gehaald voor de voltooid leven kwestie en Kaag een hak gezet. Well played.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:11:14 #276
408813 crew  trein2000
pi_201390115
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet niet of CU dat wist. Ik vond het zelf ook redelijk 50/50. Het was wmb prima uitlegbaar om te blijven zitten. En van de CU mocht dat dus ook gewoon.

CU heeft geen motie van wantrouwen gesteund en van de CU hoefde Kaag niet weg. Dat Kaag moties anders interpreteert is niet voor de verantwoording van de CU, die hebben hier gewoon inhoudelijk en niet politiek gestemd.

Als politici moties van afkeuring en van wantrouwen door elkaar gaan halen wordt het lastig. CU heeft ook nooit gezegd dat Rutte weg moest als zittend premier na de motie van afkeuring.
Nou ja dat dit een motie met een zwaar politiek gewicht was was voor iedereen duidelijk. Ook voor de CU. Dat bij een motie van afkeuring de vertrouwensvraag op tafel komt is hét verschil met een motie van treurnis. Als ze dat perse niet wilden hadden ze die moeten indienen.

Ik zeg niet dat Schouten nu weg moet hoor, maar ik vind dat wel een te onderbouwen standpunt. (Maar dat vind ik blijven ook).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201390126
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja hoor, de CU zit op hun wolkje en zijn onschuldig :)

Kom op, zeg, dit is gewoon slim gespeeld van de CU, ze hebben gelijk ook hun gram gehaald voor de voltooid leven kwestie en Kaag een hak gezet. Well played.
Echt onzin. Dit is inhoudelijk. Dat Kaag in april al geen onderscheid maakte tussen een motie van wantrouwen en van afkeuring en dat ze daar nu tegen aan loopt is haar schuld. CU heeft dat verschil altijd zeer helder gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201390139
Een motie van afkeuring wordt normaal gesproken opgevolgd door aftreden. Dat het niet moet en dat ze tegenwoordig wel blijven zitten is m.i. een gotspe, dat zou niet gewoon moeten zijn en al helemaal niet iets wat je verwacht.

Niet voor niets kunnen we op parlement.com lezen:




Én een motie van afkeuring steunen én tegelijk aangeven dat je verwacht dat de bewindspersoon blijft zitten strookt niet met elkaar in mijn optiek.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:13:04 #279
408813 crew  trein2000
pi_201390141
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja hoor, de CU zit op hun wolkje en zijn onschuldig :)

Kom op, zeg, dit is gewoon slim gespeeld van de CU, ze hebben gelijk ook hun gram gehaald voor de voltooid leven kwestie en Kaag een hak gezet. Well played.
Of dit op lange termijn een hak is moet ik nog zien hoor. Ze laat nu wel ook in daad zien moreel superieur te zijn aan Rutte. Het zou me niks verbazen als dit op lange termijn positief uitpakt voor haar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201390147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat dit een motie met een zwaar politiek gewicht was was voor iedereen duidelijk. Ook voor de CU. Dat bij een motie van afkeuring de vertrouwensvraag op tafel komt is hét verschil met een motie van treurnis. Als ze dat perse niet wilden hadden ze die moeten indienen.

Ik zeg niet dat Schouten nu weg moet hoor, maar ik vind dat wel een te onderbouwen standpunt. (Maar dat vind ik blijven ook).
Ik ben het met je eens dat treurnis beter was geweest, ik denk eigenlijk dat ze toen nog niet duidelijk hadden wat ze wilden en dat ze hem daarom niet hebben ingediend. Maar dan blijft een motie van afkeuring heel wat anders dan een motie van wantrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201390172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja hoor, de CU zit op hun wolkje en zijn onschuldig :)

Kom op, zeg, dit is gewoon slim gespeeld van de CU, ze hebben gelijk ook hun gram gehaald voor de voltooid leven kwestie en Kaag een hak gezet. Well played.
Ach, ik geloof best dat ze serieus zijn in hun afkeuring. Ik neem het echter niet serieus dat ze zouden verwachten dat Kaag dan maar kon blijven. Dan neem je en Kaag en moties van afkeuring niet serieus (genoeg).
pi_201390177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of dit op lange termijn een hak is moet ik nog zien hoor. Ze laat nu wel ook in daad zien moreel superieur te zijn aan Rutte. Het zou me niks verbazen als dit op lange termijn positief uitpakt voor haar.
Het lijkt me niet leuk voor haar.
Maar ben het wel met je eens.
Het neemt ook heel veel munitie weg. Over bijvoorbeeld eventuele hypocrisie van Kaag en D66.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:16:01 #283
408813 crew  trein2000
pi_201390184
twitter

De CU doet een ruttetje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 21:17:24 #284
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201390207
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja hoor, de CU zit op hun wolkje en zijn onschuldig :)

Kom op, zeg, dit is gewoon slim gespeeld van de CU, ze hebben gelijk ook hun gram gehaald voor de voltooid leven kwestie en Kaag een hak gezet. Well played.
Kaag zal nu wel doorhebben hoe schandalig ze CU heeft behandeld.

Ze dacht voor een Blitzkrieg te gaan, maar zoals het nu lijkt wordt het een Sitzkrieg.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:17:56 #285
408813 crew  trein2000
pi_201390215
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt me niet leuk voor haar.
Maar ben het wel met je eens.
Het neemt ook heel veel munitie weg. Over bijvoorbeeld eventuele hypocrisie van Kaag en D66.
Persoonlijk drama, absoluut. Dat zag je ook aan haar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 21:18:27 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201390228
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De CU doet een ruttetje.
Er is nog vertrouwen, dus ik zie niet een absolute reden om allemaal weg te lopen.
Wat zou dan nog het verschil zijn qua effect van een motie van afkeuring en een motie van wantrouwen?

En waarom is er dan geen motie van wantrouwen ingediend?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:20:23 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201390252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Kaag zal nu wel doorhebben hoe schandalig ze CU heeft behandeld.

Kaag dacht voor een Blitzkrieg te gaan, maar zoals het nu lijkt wordt het een Sitzkrieg.
Schandalig? Schei uit. We hebben lang genoeg naar de pijpen van een relgieuze minderheid gedanst, voltooid leven is een principe kwestie voor beide partijen, niks schandaligs aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201390256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Kaag in haar rede over Rutte: "Rutte is een ritselaar zonder visie"

Dat zei ze niet. Ze heeft Rutte helemaal niet genoemd. Ook geen andere naam. Want ze doet niet zoals de pers, niet zoals TK-leden, ze speelt niet op de persoon.

Laat dat eens een voorbeeld zijn!
pi_201390268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Er is nog vertrouwen, dus ik zie niet een absolute reden om allemaal weg te lopen.
Wat zou dan nog het verschil zijn qua effect van een motie van afkeuring en een motie van wantrouwen?

En waarom is er dan geen motie van wantrouwen ingediend?
Afkeuring heeft normaal gesproken hetzelfde effect hoor: de bewindspersoon stapt op. De vraag lijkt me eerder waarom niet een motie van treurnis?

Daarnaast gaf de CU aan dat iets als voltooid leven aan de Kamer laten onbespreekbaar zou zijn, omdat het dan kan gebeuren dat een minister van een ander departement daar dan medeverantwoordelijk voor zou zijn; terwijl ze nu een minister hebben die in de Kamer stemde voor afkeuring van hun eigen beleid. Rara politiepet.
pi_201390295
Ik hoop toch dat Kaag zich niet laat wegpesten uit Den Haag.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:23:31 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201390309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Afkeuring heeft normaal gesproken hetzelfde effect hoor: de bewindspersoon stapt op.
Is dat zo? En dan nogmaals, wat is dan het verschil tussen een motie van wantrouwen en afkeuring?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 september 2021 @ 21:23:47 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201390312
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:22 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop toch dat Kaag zich niet laat wegpesten uit Den Haag.
Tuurlijk niet :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201390334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:20 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat zei ze niet. Ze heeft Rutte helemaal niet genoemd. Ook geen andere naam. Want ze doet niet zoals de pers, niet zoals TK-leden, ze speelt niet op de persoon.

Laat dat eens een voorbeeld zijn!
Sterker, dit staat haar schrijven aan D66-leden:
quote:
Gisteren heb ik als minister van Buitenlandse Zaken met de Tweede Kamer gedebatteerd over de Nederlandse evacuatie naar aanleiding van de acute crisis in Afghanistan. Ik heb uitvoerig stilgestaan bij wat wél goed is gegaan en wat niet. Ook in internationaal verband.

De Kamer oordeelt dat het kabinet onverantwoord heeft gehandeld. En hoewel ik sta voor onze inzet, kan ik niet anders dan als eindverantwoordelijke minister de consequenties van dit oordeel aanvaarden. In mijn opvatting over democratie en de cultuur van ons bestuur moet een minister gaan als het beleid wordt afgekeurd.

Ik zal daarom bij Zijne Majesteit de Koning mijn ontslag als minister van Buitenlandse Zaken indienen.

Het was een eer en een groot genoegen eerst minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en daarna minister van Buitenlandse Zaken te zijn. Ik heb die positie aanvaard in mei dit jaar toen er een beroep op mij werd gedaan en heb getracht het ambt waardig te vervullen. En het ambt waarden te geven.

De inzet voor Afghanistan gaat door. Ook zonder mij. Ik ben ervan overtuigd dat de medewerkers van Buitenlandse Zaken en Defensie hun uitstekende werk onverminderd zullen voortzetten. Ik dank hen hier voor alles wat ze hebben gedaan en zullen blijven doen.

Ik dank premier Rutte voor zijn vertrouwen en de collega’s in het kabinet voor de prettige samenwerking. Ik heb de bewindspersonen van D66 gevraagd in het belang van het land en de opgaven waar het demissionaire kabinet voor staat, in functie te blijven. Zij zijn daartoe bereid.

Als jullie partijleider blijf ik mij de komende periode natuurlijk inzetten om een nieuw kabinet te formeren.
pi_201390335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tuurlijk niet :)
Je moet als vrouw echt supersterk zijn om daar stand te houden. Petje af trouwens voor Bijleveld die gewoon blijft zitten.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:25:09 #295
408813 crew  trein2000
pi_201390342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is dat zo? En dan nogmaals, wat is dan het verschil tussen een motie van wantrouwen en afkeuring?
Wantrouwen is juridisch bindend. Dan moet je weg als minister. Afkeuring is dat niet, maar de facto wel. Behalve als je Rutte of Verdonk heet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 21:25:10 #296
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201390343
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schandalig? Schei uit. We hebben lang genoeg naar de pijpen van een relgieuze minderheid gedanst, voltooid leven is een principe kwestie voor beide partijen, niks schandaligs aan.
CDA en SP zijn net zo goed tegen.

Dit had weinig met voltooid leven te maken. Kaag dacht op deze manier CU gemakkelijk te kunnen lozen en zo een links en progressief kabinet er door te kunnen drukken.
pi_201390355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zal nu wel een toontje lager zingen toch?
Toontje hoger eerder. Ze heeft nu de moral highground.
pi_201390364
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is dat zo? En dan nogmaals, wat is dan het verschil tussen een motie van wantrouwen en afkeuring?
Wantrouwen: je moet weg. Dus feitelijk ben je weggestuurd.
Afkeuring: laat je keuze aan diegene over, maar vaak stapt diegene dan op.
pi_201390373
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is dat zo? En dan nogmaals, wat is dan het verschil tussen een motie van wantrouwen en afkeuring?
Nou ja, in essentie is het ene formeel dwingend en het ander niet.

Over of het normaal is postte ik hierboven dit van parlement.com:

  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:26:50 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201390375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:25 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
CDA en SP zijn net zo goed tegen.

Dit had weinig met voltooid leven te maken. Kaag dacht op deze manier CU gemakkelijk te kunnen lozen en zo een links en progressief kabinet er door te kunnen drukken.
Ja, en? Dat heeft de voorkeur voor D66 en niet CU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201390412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schandalig? Schei uit. We hebben lang genoeg naar de pijpen van een relgieuze minderheid gedanst, voltooid leven is een principe kwestie voor beide partijen, niks schandaligs aan.
Ik ben een D66 stemmer, maar ik vind het zonde dat de medisch-etische kwestie een kabinetsformatie in de weg staat. Er zijn ontzettend veel belangrijke dossiers die om snel kabinetsbeleid schreeuwen. De voltooid leven wet mag van mij prima weer een paar jaar in de ijskast.

Maar goed, dat VVD/CDA samenwerking met zowel PvdA en Groenlinks weigeren is net zo onverantwoordelijk.

Ze zijn allemaal vrij kinderachtig bezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')