Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a.
[..]
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Dan heeft de risicogroep gewoon pech en isoleren ze zichzelf maar van de maatschappij. Ik had begrepen dat we dit samen zouden doen, solidariteit ofzo.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat wat geld ertegenaan smijten hooguit een langetermijnoplossing is. Daar hebben we nu niets aan.
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.
Vreemd inderdaad. Net zo vreemd als dat ze nu roepen dat we op moeten letten op een gevaccineerde kwetsbare. Ja, dan kom je nooit meer uit deze shit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:25 schreef Dimachaerus het volgende:
Dan heeft de risicogroep gewoon pech en isoleren ze zichzelf maar van de maatschappij.
Volgens mij niet hoor. Bij je vaccinatie moet je aan de GGD doorgeven of je al eerder positief getest bent geweest. Die informatie is beschikbaar en wordt gebruikt, daarom krijg je dan überhaupt je QR-code.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.
Maat het houdt een keer op hè. Nu moeten we ook al maatregelen blijven nemen, omdat gevaccineerde kwetsbaren anders in de trein corona op kunnen lopen. Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.
Je zou bijna gaan denken dat sommigen dat ook niet willen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.
Toch is het zo. Dat is meermaals door het RIVM gemeld.quote:
Klopt. Een keer.quote:
Met dit soort uitspraken kan ik niets. Want met dit argument hoef je nooit ergens maatregelen voor te nemen.quote:Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.
Fair.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg je alsof het voor het eerst gedaan wordt?
Beide aannames zijn incorrect.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.
Dat lijkt me geen grote groep.
En mocht dit wel zo zijn dan betekent het dat die vaccins gewoon poep zijn.
Vaccins werken goed. Alleen bij sommigen slaat het vaccin niet aan. Dat is heel vervelend voor die mensen, maar om daar tot in lengte van dagen maatregelen voor te blijven nemen en bepaalde sectoren naar de klote te helpen, dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.
Dat lijkt me geen grote groep.
En mocht dit wel zo zijn dan betekent het dat die vaccins gewoon poep zijn.
Fijn dat jij er niets mee kunt. Dat er maatregelen werden genomen, daar was ik het roerend mee eens. Echter is er ook een tijd van versoepelen. Dat dan vaccins niet voor iedereen goed werken, heel vervelend, maar daar kun je niet maatregelen voor blijven instellen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Een keer.
[..]
Met dit soort uitspraken kan ik niets. Want met dit argument hoef je nooit ergens maatregelen voor te nemen.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:32 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Vaccins werken goed. Alleen bij sommigen slaat het vaccin niet aan. Dat is heel vervelend voor die mensen, maar om daar tot in lengte van dagen maatregelen voor te blijven nemen en bepaalde sectoren naar de klote te helpen, dat kan natuurlijk niet.
Dat vanwege privacy-redenen ze niet kunnen delen hoeveel gevaccineerde mensen er besmet zijn geweest? Dat klinkt onlogisch.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch is het zo. Dat is meermaals door het RIVM gemeld.
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Fijn dat jij er niets mee kunt. Dat er maatregelen werden genomen, daar was ik het roerend mee eens. Echter is er ook een tijd van versoepelen. Dat dan vaccins niet voor iedereen goed werken, heel vervelend, maar daar kun je niet maatregelen voor blijven instellen.
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
Ik word een beetje moe van jou eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
Over een jaar slaan die vaccins ook niet bij die mensen aan. Dus nog maar een jaar de culturele en evenementensector dicht houden? Zonder dat ze steun krijgen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb iedere keer het idee dat hij iemand van het OMT isquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van jou eigenlijk.
Moet je niet even naar de supermarkt ofzo?
Het Australische OMT.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik heb iedere keer het idee dat hij iemand van het OMT is
Vooral als je rennend de trein hebt moeten halenquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.
Daarnaast is de ventilatie in een gemiddelde trein beter op orde dan een gemiddeld kantoor/ school
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.
Die bestaat alleen nog maar in de Haagse werkelijkheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- 1,5 meter blijft waarschijnlijk
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Over een jaar slaan die vaccins ook niet bij die mensen aan. Dus nog maar een jaar de culturele en evenementensector dicht houden? Zonder dat ze steun krijgen?
Dat vind ik ook hoor. Daartegenover vind ik ook dat we wat te makkelijk met grote getallen gooien "want het gaat fout!!$%"quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.
(Overigens, hoe vaak zit je nu werkelijk urenlang in de trein?)
Als dit de uitkomst is, dan wordt het dus alleen maar strenger, ipv dat er versoepeld wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
- Mondkapjes worden niet afgeschaft in OV
- Quarantaine basisscholen gaat weg
Verwachting:
- Geen evenementen / clubs open tot november blijft in stand
- Geen andere versoepelingen
Mooi pakket versoepelingen, hoor. Top. Zo maak je je verwachtingen wel waar als verantwoordelijk bewindspersoon.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
Dat lijkt me historisch gezien een goede verwachting.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
In India zitten ze gewoon op het dak van de trein, da's pas coronaproof!quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarnaast is de ventilatie in een gemiddelde trein beter op orde dan een gemiddeld kantoor/ school
Omdat er volgens jou geen alternatief is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
Eens, wel of geen mondkapje dragen gaat het verschil ook niet maken. 't Is maar om wat tegengas te geven aan de 'we moeten toch echt een keer door met ons leven, jammer voor die mensen'-stemming.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor. Daartegenover vind ik ook dat we wat te makkelijk met grote getallen gooien "want het gaat fout!!$%"
We weten niet hoeveel mensen waar het immuunsysteem niet goed werkt op een moment dat het druk is gebruik maken van het OV, net als we niet weten hoe besmettelijk andere gevaccineerden zijn met of zonder mondkapje. Sterker nog, er is altijd gezegd dat een mondkapje minder dan 5% verschil maakt, dan is er veel meer winst te halen uit die groep mensen waar het vaccin onvoldoende werkt de mogelijkheid te geven op een ander moment te reizen dan dat iedereen die beperkingen opgelegd krijgt.
Omdat Hugo ook al hint op beperkingen binnen die sector. En met de "griepgolf" in aantocht gaat dat nog wel een tijd duren voordat we daar dan in gaan versoepelen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.
??? Wat dan?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.
Optimist.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.
Je sarcasmemeter is een beetje stuk vandaag, hè?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat er volgens jou geen alternatief is.
Alles of niks.. toch?
En nu ga je daar anderen op aanvallen
Ohh dus alles wat je roept is nu opeens sarcasme.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je sarcasmemeter is een beetje stuk vandaag, hè?
Omdat je te maken hebt met gevoelige persoonlijke (medische) informatie. En als je dat niet goed regelt krijg je weer allerlei FOK!kers die 'dat ze dat niet goed geregeld hebbenquote:
Voor die paar mensen die het betreft moet je niet maanden langer dan noodzakelijk een maatregel aanhouden dat is mijn punt, die mensen die het betreft weten dat van zichzelf en kunnen derhalve zich prima zelf beter beschermen. Daarnaast spelen er andere belangrijke zaken in het OV : toegenomen geweld richting medewerkers, onherkenbaarheid personen met mondkapjes op camera, daar moet je ook niet lichtzinnig over denken. De veiligheid is algemeen gewoon verminderd door de mondkapjes in het OV.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.
Hugo hint erop dat de cultuursector een jaar lang gesloten blijft zonder financiële steun? Die is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:41 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Omdat Hugo ook al hint op beperkingen binnen die sector. En met de "griepgolf" in aantocht gaat dat nog wel een tijd duren voordat we daar dan in gaan versoepelen.
Hugo hint er op dat er weinig versoepelingen aan komen binnen de cultuursector. Plus dat ze 1 oktober stoppen met financiële steun.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hugo hint erop dat de cultuursector een jaar lang gesloten blijft zonder financiële steun? Die is nieuw voor mij.
Lijkt me bijzonder sterk. Misschien in Zeeland.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:43 schreef _serial_ het volgende:
Daarnaast is een gemiddelde trein / ov reis enkele reis al snel een uur.
Ik vind het lichtzinnig dat sommigen hier dat futiel vinden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:45 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Edit: Ik heb gezegd dat het een tijd duurt, niet dat het een jaar duurt.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Shaar12 het volgende:
Dus nog maar een jaar de culturele en evenementensector dicht houden? Zonder dat ze steun krijgen?
Dat is een reactie op jou, omdat jij zegt dat we maatregelen moeten blijven houden voor degenen bij wie het vaccin niet aan slaat. Nee prima joh, over een jaar slaat dat vaccin bij diezelfde mensen ook niet aan.quote:
Ik snap echt niet waarom dat zo zou zijn. Ik geloof jou dat het RIVM dat gezegd heeft, maar ik snap niet waarom. Het klinkt vooral als een makkelijk excuus in mijn oren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je te maken hebt met gevoelige persoonlijke (medische) informatie. En als je dat niet goed regelt krijg je weer allerlei FOK!kers die 'dat ze dat niet goed geregeld hebben' gaan roepen.
Zoveel mensen vinden het wel gewoon prima, voor altijd maatregelen nooit meer terug naar oude normaal.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:47 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat is een reactie op jou, omdat jij zegt dat we maatregelen moeten blijven houden voor degenen bij wie het vaccin niet aan slaat. Nee prima joh, over een jaar slaat dat vaccin bij diezelfde mensen ook niet aan.
Doe even normaal zeg. Niet de hele wereld hoeft zich aan te passen voor een paar mensen met een ernstige aandoening. Hoe hard het ook klinkt, die moeten zelf maar hun maatregelen nemen. Hoe jij het schetst is echt de omgekeerde wereld.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof die zin hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als we geen mondkapje opzetten in het OV geven we het leven van honderdduizenden mensen op? Ik snap het allemaal niet meer.
Er is geen alternatiefquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als we geen mondkapje opzetten in het OV geven we het leven van honderdduizenden mensen op? Ik snap het allemaal niet meer.
Tegenwoordig niet meer hoor, als transgender mag je gewoon je privé toilet eisen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Niet de hele wereld hoeft zich aan te passen voor een paar mensen met een ernstige aandoening. Hoe hard het ook klinkt, die moeten zelf maar hun maatregelen nemen. Hoe jij het schetst is echt de omgekeerde wereld.
Wanneer heb ik het over een jaar gehad? Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:47 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat is een reactie op jou, omdat jij zegt dat we maatregelen moeten blijven houden voor degenen bij wie het vaccin niet aan slaat.
Dat is nog maar te bezien. Er worden nog steeds vaccins ontwikkeld. En ook medicijnen worden nog steeds ontwikkeld.quote:Nee prima joh, over een jaar slaat dat vaccin bij diezelfde mensen ook niet aan.
Daar komt het volgens mij wel op neer ja:quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik voel me kwetsbaar als ik een mondkapje draag. Krijg ik dan ontheffing?quote:Voor een besluit genomen wordt over opheffing van de mondkapjesplicht, moet goed overwogen worden welke gevolgen dat heeft voor mensen die zich "extra kwetsbaar voelen", zei De Jonge in een reactie. Zeker omdat het ook om mensen gaat die soms afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Hij zei er dinsdag pas een besluit over te willen nemen na advies van het Outbreak Management Team.
Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als dit de uitkomst is, dan wordt het dus alleen maar strenger, ipv dat er versoepeld wordt.
hearhear.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Niet de hele wereld hoeft zich aan te passen voor een paar mensen met een ernstige aandoening. Hoe hard het ook klinkt, die moeten zelf maar hun maatregelen nemen. Hoe jij het schetst is echt de omgekeerde wereld.
Het hoofddoel is ook niet om elke dode te voorkomen, maar om het zorgapparaat beschikbaar te houden voor een ieder die het nodig heeft. Acuut of minder acuut.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maat het houdt een keer op hè. Nu moeten we ook al maatregelen blijven nemen, omdat gevaccineerde kwetsbaren anders in de trein corona op kunnen lopen. Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook nog steeds de planning.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet geen kaarten te kopen als je spontaan na 22:00 nog een kroeg in wil hé!quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.
Klopt, volgens de Dissel kunnen we maximaal 3500 IC-opnames verwachten bij het loslaten van alle maatregelen maar Direstraits is het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Ik heb niet gezegd dat al die mensen gaan overlijden. Maar goed, hoeveel mensen van die 700.000 zullen uit voorzorg zichzelf (al dan niet onnodig) isoleren denk je?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klopt, volgens de Dissel kunnen we maximaal 3500 IC-opnames verwachten bij het loslaten van alle maatregelen maar Direstraits is het daar niet mee eens.
Ze worden niet opgegeven. Ze moeten gewoon solidair zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vergeet geen kaarten te kopen als je spontaan na 22:00 nog een kroeg in wil hé!
Toch weer wat ongevaccineerde kerkgangers gered
Je hebt echt geen idee hoe groot die groep is, geloof ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ze worden niet opgegeven. Ze moeten gewoon solidair zijn.
In de winkels op het station moet 'ie ook op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien maar beginnen met die kapjes afschaffen op de perrons en in de stationshal.
Zoals iemand al opmerkte, het slaat nergens op dat je in de hal zo'n ding verplicht op moet en als je de AH To Go binnenwandelt kan ie af
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hoe groot die groep is, geloof ik.
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' (quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Moraal van het verhaal zorg dat je die 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn een vaccin inspuit, dan loopt die 1,3 miljoen waar dan ook minder gevaar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Die iets hebben en met het openbaar vervoer moeten, dat zijn er maar een paar ja. De meesten van die groep hebben WIA en komen helemaal nergens. En zeker niet in de spits.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' () nog moeten (blijven) isoleren.
Ik weet niet hoe het bij jou zit.. maar ik ben wel een kroeghopper.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.
Maar ik zie dat nog compleet de soep in lopen bij de controles aan de deur.
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In de winkels op het station moet 'ie ook op.
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
De rest van NL is een jaar solidair geweest met de 'zwakkeren' in de samenleving.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' () nog moeten (blijven) isoleren.
Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
Ik snap wat je probeert te doen, daar kan ik me ook wel in vinden. De uitdaging is denk ik wel dat nú gaan komen met het argument 'we moeten aan de kwetsbaren die gevaccineerd zijn denken' ervoor zorgt dat dit gaat voelen alsof je er nooit meer vanaf komt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste dan. Maar officieel moet het wel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.
Betaal jij de schade, Hans?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.
Oh.. wanneer dan wel?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.
Maar omgekeerd is het wel prima voor jou toch?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.
Met als verschil dat die groep mensen over het algemeen niet werkt, maar WIA of een AOV heeft.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
Heb het idee dat die kapjes vooral in stand gehouden worden om het idee te geven 'we zijn er nog steeds mee bezig'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef GemMagic het volgende:
Kwetsbare personen hoeven niet als breekijzer misbruikt te worden om mensen aan te spreken op solidariteit. Het is kolder. Ieder enkel persoon zal blootgesteld worden aan corona. Daar geen mondkapjes geen verandering in brengen. Maar goed, ik mijd het OV zelf als de pest covid.
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
Interessant. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen. Of die sectoren worden opgegeven, of er komen nieuwe steunpakketten met een hippe naam (VTVL en VNOW ofzo?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
Wanneer er geld binnen moet komen dan "kunnen ze best nog wat oprekken" maar wanneer er meer geld uit moet dan gaan ze daar niet eens over denken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
Ik zou graag zien dat ze bij de persconferentie een eerlijk verhaal vertellen. En ook eerlijk de keuzes voorleggen waar zij (of wij als land) voor staan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
Dan snap ik het emotionele pleidooi 'als niet nu, wanneer dan wel' best goed. Zoals wel vaker, de Jonge heeft voor zijn beurt gepraat en de komende dagen wordt het weer vooral onvrede lijmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |