abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201292391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.

We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' ( :')) nog moeten (blijven) isoleren.

Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201292395
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.

We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Moraal van het verhaal zorg dat je die 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn een vaccin inspuit, dan loopt die 1,3 miljoen waar dan ook minder gevaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201292396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.
Die iets hebben en met het openbaar vervoer moeten, dat zijn er maar een paar ja. De meesten van die groep hebben WIA en komen helemaal nergens. En zeker niet in de spits.
pi_201292397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' ( :')) nog moeten (blijven) isoleren.
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:58:57 #180
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201292400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.

Maar ik zie dat nog compleet de soep in lopen bij de controles aan de deur.
Ik weet niet hoe het bij jou zit.. maar ik ben wel een kroeghopper.

Die controles wordt een fiasco. Allemaal weer heel leuk op papier, maar in de praktijk onhaalbaar.

Maar goed, wat verwacht je ook uit DH. Die leven in hun eigen werkelijkheid. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:59:17 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201292403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In de winkels op het station moet 'ie ook op.
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:59:24 #182
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201292408
Kwetsbare personen hoeven niet als breekijzer misbruikt te worden om mensen aan te spreken op solidariteit. Het is kolder. Ieder enkel persoon zal blootgesteld worden aan corona. Daar geen mondkapjes geen verandering in brengen. Maar goed, ik mijd het OV zelf als de pest covid.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201292409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.

:')
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:00:11 #184
445514 DonDruiper
pi_201292416
quote:

[..]

Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
De rest van NL is een jaar solidair geweest met de 'zwakkeren' in de samenleving.

Nou is het tijd voor die groep om solidair te zijn met de mensen die niks te vrezen hebben.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201292424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
pi_201292429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201292433
quote:

[..]
Ik snap wat je probeert te doen, daar kan ik me ook wel in vinden. De uitdaging is denk ik wel dat nú gaan komen met het argument 'we moeten aan de kwetsbaren die gevaccineerd zijn denken' ervoor zorgt dat dit gaat voelen alsof je er nooit meer vanaf komt.

Als we voor het gemak stellen dat er 2 miljoen ongevaccineerden zijn en die groep voor bijna 50% bestaat uit jongeren die (vrijwel) geen risico lopen op langdurige opname dan is de groep waar het vaccin niet voldoende werkt groter dan de groep die niet gevaccineerd is.

Dan snap ik het emotionele pleidooi 'als niet nu, wanneer dan wel' best goed. Zoals wel vaker, de Jonge heeft voor zijn beurt gepraat en de komende dagen wordt het weer vooral onvrede lijmen.
pi_201292434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.
Dat laatste dan. Maar officieel moet het wel.
pi_201292435
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Betaal jij de schade, Hans?
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:01:54 #190
445514 DonDruiper
pi_201292442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oh.. wanneer dan wel?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201292443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.

:')
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.
pi_201292447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.
Maar omgekeerd is het wel prima voor jou toch?
pi_201292450
quote:

[..]

Met als verschil dat die groep mensen over het algemeen niet werkt, maar WIA of een AOV heeft.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:03:17 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201292462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef GemMagic het volgende:
Kwetsbare personen hoeven niet als breekijzer misbruikt te worden om mensen aan te spreken op solidariteit. Het is kolder. Ieder enkel persoon zal blootgesteld worden aan corona. Daar geen mondkapjes geen verandering in brengen. Maar goed, ik mijd het OV zelf als de pest covid.
Heb het idee dat die kapjes vooral in stand gehouden worden om het idee te geven 'we zijn er nog steeds mee bezig'.

Nu je vaccinaties tot je beschikking hebt zijn die dingen letterlijk en figuurlijk een lapmiddeltje.
pi_201292468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201292474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren.
pi_201292487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Interessant. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen. Of die sectoren worden opgegeven, of er komen nieuwe steunpakketten met een hippe naam (VTVL en VNOW ofzo? :) )
pi_201292489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wanneer er geld binnen moet komen dan "kunnen ze best nog wat oprekken" maar wanneer er meer geld uit moet dan gaan ze daar niet eens over denken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201292500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
Dan snap ik het emotionele pleidooi 'als niet nu, wanneer dan wel' best goed. Zoals wel vaker, de Jonge heeft voor zijn beurt gepraat en de komende dagen wordt het weer vooral onvrede lijmen.
Ik zou graag zien dat ze bij de persconferentie een eerlijk verhaal vertellen. En ook eerlijk de keuzes voorleggen waar zij (of wij als land) voor staan.

Platitudes als 'het moet nu klaar zijn' hebben we niets aan. Het onderliggende sentiment is terecht. Maar laten we dan ook eerlijk zijn over de consequenties. En zoveel verwijten als er zijn richting de regering dat er geen compassie voor bv. de cultuursector... het gemak waarmee in dit topic hele groepen mensen weggezet worden vind ik vele malen erger.

Laten we dan ook een eerlijk gesprek voeren over de reële consequenties die bepaalde keuzes hebben. En niet blijven hangen in een discussie waarbij het lijkt alsof er makkelijke keuzes zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')