Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' (quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Moraal van het verhaal zorg dat je die 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn een vaccin inspuit, dan loopt die 1,3 miljoen waar dan ook minder gevaar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Die iets hebben en met het openbaar vervoer moeten, dat zijn er maar een paar ja. De meesten van die groep hebben WIA en komen helemaal nergens. En zeker niet in de spits.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' () nog moeten (blijven) isoleren.
Ik weet niet hoe het bij jou zit.. maar ik ben wel een kroeghopper.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.
Maar ik zie dat nog compleet de soep in lopen bij de controles aan de deur.
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In de winkels op het station moet 'ie ook op.
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
De rest van NL is een jaar solidair geweest met de 'zwakkeren' in de samenleving.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' () nog moeten (blijven) isoleren.
Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.
Ik snap wat je probeert te doen, daar kan ik me ook wel in vinden. De uitdaging is denk ik wel dat nú gaan komen met het argument 'we moeten aan de kwetsbaren die gevaccineerd zijn denken' ervoor zorgt dat dit gaat voelen alsof je er nooit meer vanaf komt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste dan. Maar officieel moet het wel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens ervaringsdeskundigen hier niet. Of het gebeurt gewoon niet, kan ook.
Betaal jij de schade, Hans?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.
Oh.. wanneer dan wel?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, uiteindelijk wel. En dat hoeft ook niet pas over een jaar te zijn.
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ho ho, DireStraits wil wachten op een medicijn of een beter vaccin. Dus dat is niet voor altijd.
Maar omgekeerd is het wel prima voor jou toch?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je alleen maar je eigen narratief op mijn posts gaat plakken ben ik er klaar mee.
Met als verschil dat die groep mensen over het algemeen niet werkt, maar WIA of een AOV heeft.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens gaat zo'n 17% met het OV naar het werk. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen/van-en-naar-werk
Heb het idee dat die kapjes vooral in stand gehouden worden om het idee te geven 'we zijn er nog steeds mee bezig'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef GemMagic het volgende:
Kwetsbare personen hoeven niet als breekijzer misbruikt te worden om mensen aan te spreken op solidariteit. Het is kolder. Ieder enkel persoon zal blootgesteld worden aan corona. Daar geen mondkapjes geen verandering in brengen. Maar goed, ik mijd het OV zelf als de pest covid.
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
Interessant. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen. Of die sectoren worden opgegeven, of er komen nieuwe steunpakketten met een hippe naam (VTVL en VNOW ofzo?quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is al officieel dat ze stoppen per 1 oktober. TVL en NOW hebben vanaf die datum al geen nieuwe regelingen meer. En ook het uitstel van belastingbetaling loopt eind deze maand af. Dat is al wettelijk vastgelegd.
Wanneer er geld binnen moet komen dan "kunnen ze best nog wat oprekken" maar wanneer er meer geld uit moet dan gaan ze daar niet eens over denken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
Ik zou graag zien dat ze bij de persconferentie een eerlijk verhaal vertellen. En ook eerlijk de keuzes voorleggen waar zij (of wij als land) voor staan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
Dan snap ik het emotionele pleidooi 'als niet nu, wanneer dan wel' best goed. Zoals wel vaker, de Jonge heeft voor zijn beurt gepraat en de komende dagen wordt het weer vooral onvrede lijmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |