abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201292503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap wat je probeert te doen, daar kan ik me ook wel in vinden. De uitdaging is denk ik wel dat nú gaan komen met het argument 'we moeten aan de kwetsbaren die gevaccineerd zijn denken' ervoor zorgt dat dit gaat voelen alsof je er nooit meer vanaf komt.

Als we voor het gemak stellen dat er 2 miljoen ongevaccineerden zijn en die groep voor bijna 50% bestaat uit jongeren die (vrijwel) geen risico lopen op langdurige opname dan is de groep waar het vaccin niet voldoende werkt groter dan de groep die niet gevaccineerd is.

Dan snap ik het emotionele pleidooi 'als niet nu, wanneer dan wel' best goed. Zoals wel vaker, de Jonge heeft voor zijn beurt gepraat en de komende dagen wordt het weer vooral onvrede lijmen.
Hij toont hier wat mij betreft definitief aan ongeschikt te zijn. Niemand vroeg om de afschaffing van die plicht, hij kondigt het zelf out of the blue aan en komt er dan, zonder gewijzigde omstandigheden, doodleuk weer op terug. Dan ben je dus incompetent en onbetrouwbaar.

Precies hetzelfde verhaal als dat dansen met Jansen, niemand vroeg om opening van de nachtclubs. Er waren totaal geen verwachtingen, die wekt hij zelf. Hij creëert z’n eigen teleurstellingen op deze manier. Ongeschikt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:07:40 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201292526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat kunnen ze vast nog een beetje oprekken.
Voorlopig maken ze ook geen haast met de regeling voor nachtclubs die per 1 oktober in zou moeten gaan. Zou me niet verbazen als dat straks weer een paar weken uitgesteld wordt, zoals al eerder is gebeurd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201292527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Met als verschil dat die groep mensen over het algemeen niet werkt, maar WIA of een AOV heeft.
Bron?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:07:56 #204
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201292530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Heb het idee dat die kapjes vooral in stand gehouden worden om het idee te geven 'we zijn er nog steeds mee bezig'.

Nu je vaccinaties tot je beschikking hebt zijn die dingen letterlijk en figuurlijk een lapmiddeltje.
Ja, ik viel een beetje over deze quote van Hugo over solidariteit met 'de kwetsbaren':
"Zij zullen er niet zo blij blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te aerosolen."
Maar goed, dan doen we allemaal net alsof ze veilig zijn en dan gebeuren er 1 van 2 dingen, of ze worden echt doodziek of ze blijken er ook geen last van te hebben.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201292545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik zou graag zien dat ze bij de persconferentie een eerlijk verhaal vertellen. En ook eerlijk de keuzes voorleggen waar zij (of wij als land) voor staan.

Platitudes als 'het moet nu klaar zijn' hebben we niets aan. Het onderliggende sentiment is terecht. Maar laten we dan ook eerlijk zijn over de consequenties. En zoveel verwijten als er zijn richting de regering dat er geen compassie voor bv. de cultuursector... het gemak waarmee in dit topic hele groepen mensen weggezet worden vind ik vele malen erger.

Laten we dan ook een eerlijk gesprek voeren over de reële consequenties die bepaalde keuzes hebben. En niet blijven hangen in een discussie waarbij het lijkt alsof er makkelijke keuzes zijn.
Oh dat ben ik ook met je eens, maar dat eerlijke verhaal is nu twee keer geweest volgens mij. In beide gevallen toen Rutte die toespraak aan het volk had. De persconferenties waren over 't algemeen niet de plek waar dit gedaan werd.

Ik vind dat de regering het helemaal niet zo slecht heeft gedaan, ook al bitch ik ook regelmatig erover. Wel vind ik dat de Jonge een ongeleid projectiel is en zo'n persoon op dit moment op zo'n sleutelpositie hebben zitten is gevaarlijk. Voor de vaccinatiebereidheid, voor de bereidheid van sectoren om mee te willen helpen, voor de bereidheid van de zorg om er vol voor te gaan en ga zo maar door. Er zijn een hoop bruggen verbrand.
pi_201292547
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201292555
Ik vind het toch wel grappig (en ergens een beetje schrijnend) dat nu juist de mondkapjes, in de meeste landen een no-brainer, de meeste weerstand van allemaal oproept. Wellicht na de avondklok dan. En het schrijnende vind ik dat velen dat blijkbaar belangrijker vinden dan bv. schoolsluiting, verbieden van (team)sport, sluiting nachtleven, thuiswerkadvies.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201292565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
Wel vind ik dat de Jonge een ongeleid projectiel is en zo'n persoon op dit moment op zo'n sleutelpositie hebben zitten is gevaarlijk
Dit ben ik helemaal met je eens.
Hij moet stoppen met voor zijn beurt praten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201292568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind het toch wel grappig (en ergens een beetje schrijnend) dat nu juist de mondkapjes, in de meeste landen een no-brainer, de meeste weerstand van allemaal oproept. Wellicht na de avondklok dan. En het schrijnende vind ik dat velen dat blijkbaar belangrijker vinden dan bv. schoolsluiting, verbieden van (team)sport, sluiting nachtleven, thuiswerkadvies.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het gaat om het mondkapje. Het mondkapje is op dit moment het symbool voor de druppel die de emmer doet overlopen.

Zoals @trein2000 net zegt. Eerst uit eigen beweging aankondigen dat ze weggaan en erna aangeven dat ze toch niet weggaan met een redenering die twijfelachtig is zorgt ervoor dat mensen je gaan wantrouwen.

Het is nooit één reden, het is altijd een opstapeling van heel veel verschillende dingen die ertoe leidt dat er weerstand komt.
pi_201292569
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
Wel vind ik dat de Jonge een ongeleid projectiel is en zo'n persoon op dit moment op zo'n sleutelpositie hebben zitten is gevaarlijk.
Tja, ik vraag me toch af waarom. Waarom hij zoveel uitspraken doet waarvan ook zijn naaste adviseurs toch moeten waarschuwen dat het niet handig is. Tegelijkertijd zal hij ook gewoon veel klappen op moeten vangen, denk ik. Zo'n mondkapjesadvies zal vermoedelijk nu niet per se uit zijn koker komen. Het lijkt me sterk dat hij vanochtend opstond en dacht 'oh ja kut, die kwetsbaren, helemaal vergeten'.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:12:23 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201292571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit ben ik helemaal met je eens.
Hij moet stoppen met voor zijn beurt praten
pi_201292574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Functie elders
pi_201292575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het gaat om het mondkapje. Het mondkapje is op dit moment het symbool voor de druppel die de emmer doet overlopen.

Ik heb het idee dat de felle reacties er al vanaf het begin geweest zijn. Deels aangewakkerd door Van Dissel en de zijne die maandenlang geroepen hebben dat ze een marginaal effect hebben.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:13:27 #214
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201292582
quote:
Teamsporten mogen allang weer
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201292589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Teamsporten mogen allang weer
Heel knap het punt gemist. ^O^
pi_201292593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tja, ik vraag me toch af waarom. Waarom hij zoveel uitspraken doet waarvan ook zijn naaste adviseurs toch moeten waarschuwen dat het niet handig is. Tegelijkertijd zal hij ook gewoon veel klappen op moeten vangen, denk ik. Zo'n mondkapjesadvies zal vermoedelijk nu niet per se uit zijn koker komen. Het lijkt me sterk dat hij vanochtend opstond en dacht 'oh ja kut, die kwetsbaren, helemaal vergeten'.
Ik denk dat dat vooral het karakter van de Jonge is. Heb regelmatig tijdens de persconferenties gezien dat Rutte probeerde te lijmen wat de Jonge net daarvoor kapot gemaakt had. Ik denk dat de Jonge altijd een weerwoord wil hebben, dat zie je ook in de debatten. Nadat zijn microfoon uitgezet is nog even een sneer maken. Aan het einde van zijn pleidooi toch nog even iemand schofferen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:15:36 #217
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201292606
quote:
Als Hugo het morgen verplicht, loopt 90% maandag weer met een kapje in de supermarkt.. weerstand valt dus wel mee, ook veel te zichtbaar natuurlijk dat je 'niet meer mee' doet.

Ik vind ze zelf wel vervelend, maar waar het moet daar moet het. Als ik met (oud) asbest werk, zet ik er ook wel eentje op. In het dagelijks leven mijd ik wel zo veel mogelijk de locaties waar het verplicht is, maar daar ben je vrij in toch.

Die ruilhandel tussen verschillende maatregelen is hoe dan ook een fantasie economie van hypothetische besmettingen. Daar kan ik niet zo veel mee.
pi_201292607
quote:
People who recovered from the coronavirus and then received one dose of the COVID-19 vaccine are protected from the virus at levels similar to those who were never infected and received three doses, a study conducted by Israel’s Gertner Institute has found.
https://www.haaretz.com/i(...)ree-doses-1.10195989
Kleine toevoeging: lijkt erop dat ze data hebben vergeleken pre-delta, dus vraag is of dit stand houdt.
pi_201292614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat dat vooral het karakter van de Jonge is. Heb regelmatig tijdens de persconferenties gezien dat Rutte probeerde te lijmen wat de Jonge net daarvoor kapot gemaakt had. Ik denk dat de Jonge altijd een weerwoord wil hebben, dat zie je ook in de debatten. Nadat zijn microfoon uitgezet is nog even een sneer maken. Aan het einde van zijn pleidooi toch nog even iemand schofferen.
Zou goed kunnen hoor. Ik denk ook dat hij zich graag opwerpt als de redder. In die zin dat hij graag de goednieuwsbrenger is, ook al is dat soms/vaak prematuur.

Misschien toch dat Rotterdamse in hem. Die zijn toch vaak wat minder tactvol. O-)
pi_201292618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de felle reacties er al vanaf het begin geweest zijn. Deels aangewakkerd door Van Dissel en de zijne die maandenlang geroepen hebben dat ze een marginaal effect hebben.
Betreffende mondkapjes zelf denk ik dat je gelijk hebt dat er een fellere reactie is geweest, maar ook eerder stond het mondkapje symbool voor andere dingen. Die hele discussie over 'muilkorven' ging niet over het mondkapje zelf maar ging erover dat mensen (voor hun gevoel) monddood gemaakt werden omdat er geen discussie mogelijk was, omdat de tweede kamer aangaf geen onderdeel ervan te zijn, omdat we van relatief milde maatregelen ineens naar heel strenge maatregelen gingen.

Een mondkapjesplicht zorgt op veel plekken voor een Pavlovreactie.
pi_201292620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:15 schreef GemMagic het volgende:
Als Hugo het morgen verplicht, loopt 90% maandag weer met een kapje in de supermarkt.. weerstand valt dus wel mee, ook veel te zichtbaar natuurlijk dat je 'niet meer mee' doet.
Nou ja, weerstand in de zin van geklaag.
pi_201292626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat klopt toch ook? Dan is de weerstand toch ook gewoon terecht? Ik neem aan dat jij ook graag ziet dat mensen zich verzetten tegen maatregelen die wetenschappelijk niet onderbouwd zijn.
pi_201292634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als wethouder in Rotterdam ging hij al behoorlijk tekeer in de media, ik herinner me nog een betoog voor verplichte anti-conceptie, het is ook gewoon deels de aard van het beestje. Zeer extrovert.

Maar inderdaad, je vraagt je soms wel af waar de adviseurs zijn.
zie email 27 oktober
pi_201292650
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat klopt toch ook? Dan is de weerstand toch ook gewoon terecht? Ik neem aan dat jij ook graag ziet dat mensen zich verzetten tegen maatregelen die wetenschappelijk niet onderbouwd zijn.
Mwa, ik heb wel het idee dat de Nederlandse strategie in dezen echt fundamenteel anders is geweest dan vrijwel alle andere landen op de wereld. Je zou dat ontnuchterend kunnen noemen. In het buitenland zouden ze het star en eigenwijs noemen. Ik zeg je eerlijk dat dit een van de weinige maatregelen is waarvan ik oprecht niet durf te zeggen of het nou echt een effect heeft of niet. En daarmee typisch zo'n maatregel is waarbij je naargelang je eigen standpunt met je eigen bewijs kunt komen om dat standpunt te bevestigen zonder dat de ander daar echt wat tegenin kan brengen.
pi_201292666
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mwa, ik heb wel het idee dat de Nederlandse strategie in dezen echt fundamenteel anders is geweest dan vrijwel alle andere landen op de wereld. Je zou dat ontnuchterend kunnen noemen. In het buitenland zouden ze het star en eigenwijs noemen. Ik zeg je eerlijk dat dit een van de weinige maatregelen is waarvan ik oprecht niet durf te zeggen of het nou echt een effect heeft of niet.
Van veel maatregelen is het effect gewoon duidelijk. Maar bij mondkapjes is er eigenlijk best veel twijfels en onduidelijkheid geweest, en niet alleen in NL.
pi_201292692
Overigens vind ik tegelijkertijd dat mondkapjes dragen zo'n beetje de minst storende maatregel is. Ja, het is af en toe irritant dat je aan zo'n ding moet denken of je hem wel bij je hebt. En ja, soms is het irritant dat je je eigen knoflookadem ruikt. Maar goed, is het nou echt storend? Niet echt. Ik heb ook regelmatig dat ik vergeet dat ik 'm op heb en bv. aan mijn bureau zit met zo'n ding of halverwege het naar huis fietsen ik bedenk dat ik 'm nog op heb.

Daarom snap ik persoonlijk de felle tegenstand ook niet. Maar misschien heb ik gewoon een hoofd waarbij mondkapjes wel prima zitten (of anderen moeten beter passende mondkapjes kopen).

En in de winter is het soms zelfs wel lekker warm. O-)
pi_201292702
Mondkapjes :').

Als ze nodig zijn; prima, ik zet zo'n ding op.

Nu? Ga weg met je mondkapje.
pi_201292704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mwa, ik heb wel het idee dat de Nederlandse strategie in dezen echt fundamenteel anders is geweest dan vrijwel alle andere landen op de wereld. Je zou dat ontnuchterend kunnen noemen. In het buitenland zouden ze het star en eigenwijs noemen. Ik zeg je eerlijk dat dit een van de weinige maatregelen is waarvan ik oprecht niet durf te zeggen of het nou echt een effect heeft of niet.
Er is nou eenmaal veel meer buitenland dan binnenland dus ik vind het niet echt handig om dat als een soort leidraad te gebruiken :P. Voor zover ik weet helpen mondkapjes in bepaalde situaties als ze door iedereen goed gedragen worden het meest. Als dat laatste niet het geval is neemt de werking meteen keihard af. Je kunt je afvragen of een maatregel die meteen onklaar gemaakt kan worden door 1 iemand die het niet goed doet ooit echt effectief kan zijn.

Dat geldt wat mij betreft voor alle mogelijke maatregelen, in dit stadium zou wat mij betreft een maatregel alleen ingevoerd moeten worden als het zeer aannemelijk gemaakt kan worden dat het het beoogde effect heeft. Als dat niet kan, dan maar niet.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:19 #229
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201292712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Nou ja, weerstand in de zin van geklaag.
Klagen lijkt me toch dat je moet doen als je het ergens niet mee eens bent en het toch gebeurt. We weten dat wetenschappelijke argumenten niet nodig zijn voor corona maatregelen en dat persoonlijke voorkeuren gemakkelijk aan de kant worden geschoven. Dan moet je je klacht maar blijven herhalen.

Overigens ontken ik niet dat mondkapjes in geen enkele situatie zinvol zijn, het gaat hier om die snotlapjes die men onder de neus draag terwijl men door versafdeling laveert op zoek naar de beste komkommer of het langst houdbare pak melk.
pi_201292725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vind ik tegelijkertijd dat mondkapjes dragen zo'n beetje de minst storende maatregel is. Ja, het is af en toe irritant dat je aan zo'n ding moet denken of je hem wel bij je hebt. En ja, soms is het irritant dat je je eigen knoflookadem ruikt. Maar goed, is het nou echt storend? Niet echt. Ik heb ook regelmatig dat ik vergeet dat ik 'm op heb en bv. aan mijn bureau zit met zo'n ding of halverwege het naar huis fietsen ik bedenk dat ik 'm nog op heb.

Daarom snap ik persoonlijk de felle tegenstand ook niet. Maar misschien heb ik gewoon een hoofd waarbij mondkapjes wel prima zitten (of anderen moeten beter passende mondkapjes kopen).

Ik heb nu een beeld in mijn hoofd van jou met een perfect rond hoofd en een mondkapje erop, zoals deze smiley: :M

Het hangt af van het soort mondkapje. Die blauwe mondkapjes krijg ik het stikbenauwd van, dus ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb geen idee wat daar de reden achter is, wellicht mijn astma.

Indien mondkapjes op de werkplek verplicht zouden zijn zou ik in elk geval thuis blijven werken.
pi_201292756
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:25 schreef Bliksem92 het volgende:
Dat geldt wat mij betreft voor alle mogelijke maatregelen, in dit stadium zou wat mij betreft een maatregel alleen ingevoerd moeten worden als het zeer aannemelijk gemaakt kan worden dat het het beoogde effect heeft. Als dat niet kan, dan maar niet.
Eigenlijk alle andere landen (en dan zijn vooral vergelijkbare landen interessant) hebben gedurende deze pandemie een fundamenteel andere keuze gemaakt inzake het mondkapjesbeleid. En dat terwijl landen als België, Duitsland, Frankrijk, Spanje etc. allemaal dezelfde soort experts hebben, dezelfde literatuur lezen en vergelijkbare standpunten erop nahouden. Uiteindelijk maken ze allemaal een evidence-informed besluit (en velen maken de denkfout dat alleen evidence-based maatregelen te verdedigen zijn, ter vergelijking: de 1,5 meter is ook niet evidence-based). En toch kiezen ze in het buitenland en mass voor mondkapjes.

En volgens mij is dat niet alleen ingegeven door het beoogde effect, maar ook vanwege het non-invasieve, laagdrempelige karakter van de maatregel. Met recht een 'baat het niet dan schaadt het niet'-regel.
pi_201292777
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:26 schreef GemMagic het volgende:
Overigens ontken ik niet dat mondkapjes in geen enkele situatie zinvol zijn, het gaat hier om die snotlapjes die men onder de neus draag terwijl men door versafdeling laveert op zoek naar de beste komkommer of het langst houdbare pak melk.
Het verwordt zo toch ook wel tot een self-fulfilling prophecy.

'We geloven niet dat het werkt, dus we gaan de mondkapjes niet dragen zoals hoort'
'Zie je wel, niemand draagt deze zoals het hoort, dus het werkt niet'.
pi_201292815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb nu een beeld in mijn hoofd van jou met een perfect rond hoofd en een mondkapje erop, zoals deze smiley: :M

Het hangt af van het soort mondkapje. Die blauwe mondkapjes krijg ik het stikbenauwd van, dus ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb geen idee wat daar de reden achter is, wellicht mijn astma.

Indien mondkapjes op de werkplek verplicht zouden zijn zou ik in elk geval thuis blijven werken.
Ik heb een stuk of vijf mondkapjes geprobeerd in de loop der maanden. De een zit beter dan de ander. Die blauwe 'medische' zitten overigens het beste bij mij. Samen met een (herbruikbare) die ik ooit bij de Kruidvat heb gekocht. Met Ajax-print, dus misschien is het ook wat cognitieve dissonantie. O-)
pi_201292816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.

Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
Je geeft in elk geval toe dat het futiel is. Kleine stapjes.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201292844
quote:

Ik denk dat voor de meeste mensen het ook geen probleem is dat jij een mondkapje wilt dragen. Misschien knap je er nog van op ook. Maar het probleem is dat veel mensen ze blijkbaar niet prettig vinden. Ik zelf vind het ook ondingen. Zeker op plekken waar het warm was zweet je de pleuris met zo'n ding op. Plus iedere keer dat ik naar huis kon omdat ik me mondkapje vergeten was als ik naar de winkel ging enzovoort. Zelf heb ik er nu geen last meer van omdat ik nooit het OV gebruik behalve als ik ga stappen maar met de kroegen die om 0.00 dicht gaan kan je dat niet echt een stapavond noemen.
pi_201292849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eigenlijk alle andere landen (en dan zijn vooral vergelijkbare landen interessant) hebben gedurende deze pandemie een fundamenteel andere keuze gemaakt inzake het mondkapjesbeleid. En dat terwijl landen als België, Duitsland, Frankrijk, Spanje etc. allemaal dezelfde soort experts hebben, dezelfde literatuur lezen en vergelijkbare standpunten erop nahouden. Uiteindelijk maken ze allemaal een evidence-informed besluit (en velen maken de denkfout dat alleen evidence-based maatregelen te verdedigen zijn, ter vergelijking: de 1,5 meter is ook niet evidence-based). En toch kiezen ze in het buitenland en mass voor mondkapjes.

En volgens mij is dat niet alleen ingegeven door het beoogde effect, maar ook vanwege het non-invasieve, laagdrempelige karakter van de maatregel. Met recht een 'baat het niet dan schaadt het niet'-regel.
Wat mij betreft bestaat dat niet. Je kunt namelijk sowieso met die redenering een heleboel maatregel tot in het eeuwige verdedigen. Elke maatregel is schadelijk op z'n eigen manier. En zoals gezegd, zeker in dit stadium vind ik dat elke maatregel een veel hogere drempel nodig heeft dan dat.
pi_201292863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Interessant. Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen. Of die sectoren worden opgegeven, of er komen nieuwe steunpakketten met een hippe naam (VTVL en VNOW ofzo? :) )
Ik ga er eigenlijk vanuit dat alles dan weer door kan gaan. Ook voor de culturele sector. Vooral ook omdat dat in België en Duitsland ook al weer enige tijd allemaal open is.
pi_201292872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het verwordt zo toch ook wel tot een self-fulfilling prophecy.

'We geloven niet dat het werkt, dus we gaan de mondkapjes niet dragen zoals hoort'
'Zie je wel, niemand draagt deze zoals het hoort, dus het werkt niet'.
Ik snap niet echt waar je dit vandaan haalt. Ook in andere landen dragen mensen die dingen niet altijd correct, dat is een gegeven en heeft niets te maken met enige weerstand tegen de maatregel zelf.

Het is precies andersom naar mijn mening, mondkapjes zijn voornamelijk een performatieve actie. Het geeft mensen het idee dat ze de mogelijkheid hebben om te signaleren hoe serieus ze de pandemie nemen. Een beetje zoals jij in dit topic je gedraagt :P.
pi_201292894
quote:
Overigens vind ik tegelijkertijd dat mondkapjes dragen zo'n beetje de minst storende maatregel is.
Ja jij kunt zoveel vinden. Maar het is helemaal niet belangrijk wat jij er van vindt.
pi_201292933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat alles dan weer door kan gaan. Ook voor de culturele sector. Vooral ook omdat dat in België en Duitsland ook al weer enige tijd allemaal open is.
Ik heb er een beetje een hard hoofd in. De manier waarop de berichten op dit moment naar buiten komen is vrijwel hetzelfde als alle eerdere persconferenties. Als het versoepeld zou worden hadden we het denk ik al wel geweten.
pi_201292981
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:36 schreef Bliksem92 het volgende:
Wat mij betreft bestaat dat niet. Je kunt namelijk sowieso met die redenering een heleboel maatregel tot in het eeuwige verdedigen.
En ze laten afschaffen onder het mom van 'het is niet onomstotelijk bewezen dat het werkt'.
pi_201292990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:36 schreef ipa84 het volgende:
Zeker op plekken waar het warm was zweet je de pleuris met zo'n ding op.
Dat ligt toch echt aan je mondkapje hoor.
pi_201293006
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:39 schreef Bliksem92 het volgende:
Ik snap niet echt waar je dit vandaan haalt. Ook in andere landen dragen mensen die dingen niet altijd correct, dat is een gegeven en heeft niets te maken met enige weerstand tegen de maatregel zelf.
Ik zie niet in hoe dit mijn punt ondermijnt.
pi_201293017
Maar als dinsdag definitief wordt gemaakt dat het mondkapje blijft in het OV, bekijk dan wel in godsnaam:

- Of de mondkapjes alleen in ochtend/avondspits op moeten
- De mondkapjesplicht komt te vervallen op stations, perrons en haltes.
pi_201293032
quote:
Er zijn 700k non-responders. Het aantal mensen in de WAO is iets meer dan 200k. Zelfs als dat allemaal non-responders zijn (wat een kans van 0 heeft), heb je nog steeds 500k mensen over. Je hebt maar wat geroepen.
pi_201293067
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:50 schreef Oliver23 het volgende:
Maar als dinsdag definitief wordt gemaakt dat het mondkapje blijft in het OV, bekijk dan wel in godsnaam:

- Of de mondkapjes alleen in ochtend/avondspits op moeten
- De mondkapjesplicht komt te vervallen op stations, perrons en haltes.
Lijkt me onzinnig. Sommige spitstreinen zijn superrustig. Sommige treinen in de daluren zijn superdruk.

Net zoals Utrecht Centraal niet hetzelfde is als Rilland-Bath.

Levert alleen maar meer geneuzel op.
pi_201293095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En ze laten afschaffen onder het mom van 'het is niet onomstotelijk bewezen dat het werkt'.
Inderdaad. Is daar iets mis mee?
pi_201293103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe dit mijn punt ondermijnt.
Je impliceert dat mensen de mondkapjes niet goed dragen omdat men denkt dat ze toch niet werken. Dat is simpelweg een niet te onderbouwen aanname.
pi_201293106
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:55 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Inderdaad. Is daar iets mis mee?
Ja, want dan kun je effectief geen enkele maatregel nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')