Vooral als je rennend de trein hebt moeten halenquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.
Daarnaast is de ventilatie in een gemiddelde trein beter op orde dan een gemiddeld kantoor/ school
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.
Die bestaat alleen nog maar in de Haagse werkelijkheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- 1,5 meter blijft waarschijnlijk
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Over een jaar slaan die vaccins ook niet bij die mensen aan. Dus nog maar een jaar de culturele en evenementensector dicht houden? Zonder dat ze steun krijgen?
Dat vind ik ook hoor. Daartegenover vind ik ook dat we wat te makkelijk met grote getallen gooien "want het gaat fout!!$%"quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.
(Overigens, hoe vaak zit je nu werkelijk urenlang in de trein?)
Als dit de uitkomst is, dan wordt het dus alleen maar strenger, ipv dat er versoepeld wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
- Mondkapjes worden niet afgeschaft in OV
- Quarantaine basisscholen gaat weg
Verwachting:
- Geen evenementen / clubs open tot november blijft in stand
- Geen andere versoepelingen
Mooi pakket versoepelingen, hoor. Top. Zo maak je je verwachtingen wel waar als verantwoordelijk bewindspersoon.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
Dat lijkt me historisch gezien een goede verwachting.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
In India zitten ze gewoon op het dak van de trein, da's pas coronaproof!quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarnaast is de ventilatie in een gemiddelde trein beter op orde dan een gemiddeld kantoor/ school
Omdat er volgens jou geen alternatief is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
Kortom wat weten we nu:
- TvT wordt uitgebreid
Verwachting:
Eens, wel of geen mondkapje dragen gaat het verschil ook niet maken. 't Is maar om wat tegengas te geven aan de 'we moeten toch echt een keer door met ons leven, jammer voor die mensen'-stemming.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor. Daartegenover vind ik ook dat we wat te makkelijk met grote getallen gooien "want het gaat fout!!$%"
We weten niet hoeveel mensen waar het immuunsysteem niet goed werkt op een moment dat het druk is gebruik maken van het OV, net als we niet weten hoe besmettelijk andere gevaccineerden zijn met of zonder mondkapje. Sterker nog, er is altijd gezegd dat een mondkapje minder dan 5% verschil maakt, dan is er veel meer winst te halen uit die groep mensen waar het vaccin onvoldoende werkt de mogelijkheid te geven op een ander moment te reizen dan dat iedereen die beperkingen opgelegd krijgt.
Omdat Hugo ook al hint op beperkingen binnen die sector. En met de "griepgolf" in aantocht gaat dat nog wel een tijd duren voordat we daar dan in gaan versoepelen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij gaat van 'oh, we moeten nog even mondkapjes in het ov dragen' naar 'nou, laten we dan nog een jaar lang de hele culturele sector dicht houden'.
??? Wat dan?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.
Optimist.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.
Je sarcasmemeter is een beetje stuk vandaag, hè?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat er volgens jou geen alternatief is.
Alles of niks.. toch?
En nu ga je daar anderen op aanvallen
Ohh dus alles wat je roept is nu opeens sarcasme.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je sarcasmemeter is een beetje stuk vandaag, hè?
Omdat je te maken hebt met gevoelige persoonlijke (medische) informatie. En als je dat niet goed regelt krijg je weer allerlei FOK!kers die 'dat ze dat niet goed geregeld hebbenquote:
Voor die paar mensen die het betreft moet je niet maanden langer dan noodzakelijk een maatregel aanhouden dat is mijn punt, die mensen die het betreft weten dat van zichzelf en kunnen derhalve zich prima zelf beter beschermen. Daarnaast spelen er andere belangrijke zaken in het OV : toegenomen geweld richting medewerkers, onherkenbaarheid personen met mondkapjes op camera, daar moet je ook niet lichtzinnig over denken. De veiligheid is algemeen gewoon verminderd door de mondkapjes in het OV.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga jij maar eens 1,5 jaar lang met een ernstige aandoening thuis zitten wachten op een vaccin om vervolgens te horen dat het vaccin niet aanslaat bij jou en dan vervolgens anderen te horen klagen hoe belabberd het is om een paar uur met een mondkapje op te zitten. En het enige wat jij kunt denken is 'goh, was dat maar het ergste van mijn zorgen'.
(Overigens, hoe vaak zit je nu werkelijk urenlang in de trein?)
Hugo hint erop dat de cultuursector een jaar lang gesloten blijft zonder financiële steun? Die is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:41 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Omdat Hugo ook al hint op beperkingen binnen die sector. En met de "griepgolf" in aantocht gaat dat nog wel een tijd duren voordat we daar dan in gaan versoepelen.
Hugo hint er op dat er weinig versoepelingen aan komen binnen de cultuursector. Plus dat ze 1 oktober stoppen met financiële steun.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hugo hint erop dat de cultuursector een jaar lang gesloten blijft zonder financiële steun? Die is nieuw voor mij.
Lijkt me bijzonder sterk. Misschien in Zeeland.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:43 schreef _serial_ het volgende:
Daarnaast is een gemiddelde trein / ov reis enkele reis al snel een uur.
Ik vind het lichtzinnig dat sommigen hier dat futiel vinden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:45 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Edit: Ik heb gezegd dat het een tijd duurt, niet dat het een jaar duurt.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Shaar12 het volgende:
Dus nog maar een jaar de culturele en evenementensector dicht houden? Zonder dat ze steun krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |