Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a.
[..]
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Dan heeft de risicogroep gewoon pech en isoleren ze zichzelf maar van de maatschappij. Ik had begrepen dat we dit samen zouden doen, solidariteit ofzo.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat wat geld ertegenaan smijten hooguit een langetermijnoplossing is. Daar hebben we nu niets aan.
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.
Vreemd inderdaad. Net zo vreemd als dat ze nu roepen dat we op moeten letten op een gevaccineerde kwetsbare. Ja, dan kom je nooit meer uit deze shit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoezo ontbreken de gegevens daarvan in de data? Die mensen hebben ook allemaal een coronacheckapp met een groen vinkje. Dan staat dat toch ergens opgeslagen... En bij het oproepen voor het vaccineren waren die mensen ook bekend dat ze maar 1 keer hoeven. Snap dat niet.
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:25 schreef Dimachaerus het volgende:
Dan heeft de risicogroep gewoon pech en isoleren ze zichzelf maar van de maatschappij.
Volgens mij niet hoor. Bij je vaccinatie moet je aan de GGD doorgeven of je al eerder positief getest bent geweest. Die informatie is beschikbaar en wordt gebruikt, daarom krijg je dan überhaupt je QR-code.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook niet zozeer technisch, maar een kwestie van privacy.
Maat het houdt een keer op hè. Nu moeten we ook al maatregelen blijven nemen, omdat gevaccineerde kwetsbaren anders in de trein corona op kunnen lopen. Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.
Je zou bijna gaan denken dat sommigen dat ook niet willen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan loopt de maatschappij vast. Het is bepaald geen kleine groep en veel van die mensen vervullen essentiële beroepen.
Toch is het zo. Dat is meermaals door het RIVM gemeld.quote:
Klopt. Een keer.quote:
Met dit soort uitspraken kan ik niets. Want met dit argument hoef je nooit ergens maatregelen voor te nemen.quote:Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.
Fair.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zeg je alsof het voor het eerst gedaan wordt?
Beide aannames zijn incorrect.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.
Dat lijkt me geen grote groep.
En mocht dit wel zo zijn dan betekent het dat die vaccins gewoon poep zijn.
Vaccins werken goed. Alleen bij sommigen slaat het vaccin niet aan. Dat is heel vervelend voor die mensen, maar om daar tot in lengte van dagen maatregelen voor te blijven nemen en bepaalde sectoren naar de klote te helpen, dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
We hebben het over mensen met een vaccinatie die mogelijk een zwak immuunrespons hebben.
Dat lijkt me geen grote groep.
En mocht dit wel zo zijn dan betekent het dat die vaccins gewoon poep zijn.
Fijn dat jij er niets mee kunt. Dat er maatregelen werden genomen, daar was ik het roerend mee eens. Echter is er ook een tijd van versoepelen. Dat dan vaccins niet voor iedereen goed werken, heel vervelend, maar daar kun je niet maatregelen voor blijven instellen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Een keer.
[..]
Met dit soort uitspraken kan ik niets. Want met dit argument hoef je nooit ergens maatregelen voor te nemen.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:32 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Vaccins werken goed. Alleen bij sommigen slaat het vaccin niet aan. Dat is heel vervelend voor die mensen, maar om daar tot in lengte van dagen maatregelen voor te blijven nemen en bepaalde sectoren naar de klote te helpen, dat kan natuurlijk niet.
Dat vanwege privacy-redenen ze niet kunnen delen hoeveel gevaccineerde mensen er besmet zijn geweest? Dat klinkt onlogisch.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch is het zo. Dat is meermaals door het RIVM gemeld.
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Fijn dat jij er niets mee kunt. Dat er maatregelen werden genomen, daar was ik het roerend mee eens. Echter is er ook een tijd van versoepelen. Dat dan vaccins niet voor iedereen goed werken, heel vervelend, maar daar kun je niet maatregelen voor blijven instellen.
Ga jij maar eens gezellig in een hete trein enkele uren met een mondkapje opzitten. Comfortabel is het niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe lichtzinnig sommigen hier over denken. Helemaal als het vooralsnog gaat om iets futiels als een mondkapje in het OV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |