abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201291521
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....
Nee, die knik is het aantal beschikbare vaccins. Het aantal verwachte prikken loopt nauwelijks op.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:40 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291526
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.
:@ achja dus ze verwachten een grote levering.. verkeerd geintrepeteerd, thanks :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:46 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201291528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)
Yup, dat staat ook in de tekst, een zin na die Bosbeetle zelf had gequote. Dat het gaat om leveringen/beschikbaarheid
pi_201291531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:59:02 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291545
ja mensen mea culpa had niet goed gekeken... :{
pi_201291546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Serieus?
Ben wel benieuwd naar mijn score van dode omaatjes die ik heb omgelegd met de griep.

Covid bedoel ik, griep bestaat niet en heeft nooit bestaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:59:24 #57
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201291553
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.

1 of 2?

Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid? (Corona gaat nooit meer weg.)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201291577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:58 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?
O.a.
quote:
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij (met uitzondering van degenen die Janssen ontvingen) echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerde personen.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201291590
quote:
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.

Edit: Zo blijf je natuurlijk een groot verschil tussen volledig en gedeeltelijk gevaccineerd houden.
pi_201291630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
Dat zeg je alsof het voor het eerst gedaan wordt? :P
pi_201291641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.

Edit: Zo blijf je natuurlijk een groot verschil tussen volledig en gedeeltelijk gevaccineerd houden.
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.

Verder zijn er natuurlijk wel andere redenen te bedenken:
- Iemand verhuist naar het buitenland
- Iemand is lui
- Iemand is halverwege antivaxxer geworden
- Iemand overlijdt
etc.

Maar die groep lijkt me verwaarloosbaar klein. Effectief zou je dan uitkomen op een vaccinatiegraad van ~85% van de volwassenen. Gelijk aan ongeveer 70% in de totale populatie.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:06:17 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201291650
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531

Hier begint het al. Openeinde maatregelen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_201291661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.

1 of 2?

Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid? (Corona gaat nooit meer weg.)
1,5.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:07:25 #64
445514 DonDruiper
pi_201291668
Dus vanaf geboortejaar 1966 ligt de vaccinatiegraad op gemiddeld 90%

Hoezo praten we nog steeds over maatregelen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:07:52 #65
445514 DonDruiper
pi_201291677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
1,5.
Nee nee, er was geen tussenweg zei je. Geen alternatief.

Nu niet aankomen met 1,5.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201291683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.

Verder zijn er natuurlijk wel andere redenen te bedenken:
- Iemand verhuist naar het buitenland
- Iemand is lui
- Iemand is halverwege antivaxxer geworden
- Iemand overlijdt
etc.

Maar die groep lijkt me verwaarloosbaar klein. Effectief zou je dan uitkomen op een vaccinatiegraad van ~85% van de volwassenen. Gelijk aan ongeveer 70% in de totale populatie.
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
pi_201291689
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531

Hier begint het al. Openeinde maatregelen.
Jezus, dat toontje van de Jonge:
quote:
"Ik denk dat de NS zich daar ook rekenschap van moet geven. Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben, het eigenlijk wel prettig vinden dat ze niet tegen iemand aan geplakt staan die ze de hele tijd in de nek staat te aerosolen." De minister erkende dat zij zelf wel een mondkapje op zouden kunnen doen, maar wees erop dat mondkapjes vooral helpen als mensen die anderen kunnen besmetten een mondkapje dragen.
En dan noemen mensen Wilders een populist.
pi_201291710
Door al dat afzwakken nu hoop ik dat ze met die coronapas komen, omdat dat tenminste nog iets is.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:10:24 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201291720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.

Overigens is het in een land als Frankrijk natuurlijk ook veel makkelijker om snel de graad op te krikken met een greenpass, want daar lag de bereidheid sowieso al vele malen lager dan in Nederland.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:10:29 #70
445514 DonDruiper
pi_201291722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201291725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Cynicio het volgende:
Door al dat afzwakken nu hoop ik dat ze met die coronapas komen, omdat dat tenminste nog iets is.
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..
pi_201291728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.

Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.
pi_201291733
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.

Ik zou me eerder zorgen over die 1,3 miljoen maken dan over de groep die nog niet gevaccineerd is.
pi_201291741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.

Overigens is het in een land als Frankrijk natuurlijk ook veel makkelijker om snel de graad op te krikken met een greenpass, want daar lag de bereidheid sowieso al vele malen lager dan in Nederland.
In theorie klopt dat, ware het niet dat Frankrijk nu wel echt ver voor loopt op Nederland. Frankrijk zit al op 93% opkomst onder de volwassenen.
pi_201291753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..
Als dat de strategie is werkt ie bij mij. Alles behalve zo'n kut anti-climax waarbij de boel weer 3 weken wordt opgeschoven.
pi_201291755
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.

Survival of the fittest.
pi_201291756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.

Ik zou me eerder zorgen over die 1,3 miljoen maken dan over de groep die nog niet gevaccineerd is.
Verschil is wel dat deze groep weet dat ze risico lopen en dus van nature al veel voorzichtiger zijn. Dat kun je van de gemiddelde ongevaccineerde dikke 50+'er niet zeggen.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 13:14:29 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.

Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?

Of gewoon totale nederlandse betweterigheid zoals bij alles en weigeren naar een arts te gaan.
pi_201291773
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.

Survival of the fittest.
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.
pi_201291776
Hugo de Jonge beseft niet dat de topdrukte in het OV in de ochtend en avondspits is. Daar zie je zelden tot nooit een omaatje in het OV stappen.

Bovendien zie je hier alweer de oudjes lekker op elkaar klitten op het winkelcentrum. Die maken zich er ook niet meer druk om.

En als het mondkapje in het OV dan toch blijft doorgaan na 20 september, schaf hem dan iig af op de stations en perrons. Want dat slaat helemaal nergens op. Sta je daar als enige op het perron met je mondkapje op _O-
pi_201291788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:

Survival of the fittest.
Ja, dat vind ik ook. Vroeger voor de griep hielden we daar ook niet overal rekening mee.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:14 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Oliver23 het volgende:
Hugo de Jonge beseft niet dat de topdrukte in het OV in de ochtend en avondspits is. Daar zie je zelden tot nooit een omaatje in het OV stappen.
hey ik ga ook in de spits ... mijn 40 jarige lijf kun je net zo goed opa noemen. En als ik heel vroeg kinderen had gehad had ik opa kunnen zijn ja.
pi_201291797
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?

Of gewoon totale nederlandse betweterigheid zoals bij alles en weigeren naar een arts te gaan.
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.
pi_201291801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.

Meer smaakjes zijn er niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 13:16:42 ]
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:33 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201291802
is er vanavond persco?
pi_201291811
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef leolinedance het volgende:
is er vanavond persco?
nee
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 13:16:59 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.
Goed punt
pi_201291818
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.

Meer smaakjes zijn er niet.
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:17:27 #89
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201291823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef leolinedance het volgende:
is er vanavond persco?
Volgende week pas.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201291831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.
Waarom leg je woorden in mijn mond?
pi_201291864
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Goed punt
Overigens om dat duidelijk te maken.

Op 6 september:
NL: 2115 positieve testen (uit ~31k testen), ~10% positief
DK: 682 testen (uit ~56k), ~1% positief

Denemarken heeft én minder positieve testen (ook naar rato), én test veel meer.
pi_201291871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Waarom leg je woorden in mijn mond?
Omdat wat geld ertegenaan smijten hooguit een langetermijnoplossing is. Daar hebben we nu niets aan.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:21:07 #93
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201291872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien leven ze daar wat gezonder?
To BG or not to BG!
pi_201291881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.
pi_201291897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Misschien leven ze daar wat gezonder?
Denk het niet. De levensverwachting is vrijwel gelijk tussen Nederland en de meeste Scandinavische landen.
pi_201291907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.
Wij zijn veel dichtbevolkter inderdaad.
pi_201291914
quote:

[..]
Mogelijk. Maar in Denemarken is de urbanisatiegraad ook rond de 90%. Net als in Nederland.
pi_201291922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
Waarom moet het altijd weer een algehele plicht zijn?
Als je kwetsbaar bent kan je prima een mondkapje opzetten, desnoods een FFP2, moet je daar iedereen mee lastig blijven vallen?

Weer het leven van een oma'tje bespaard.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:24:05 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201291926
quote:

[..]
Grote steden daar zijn ook stuk kleiner dan hier.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:24:33 #100
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201291931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
Oh ja, dat zeker, dat hele mondkapjesgebeuren slaat nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')