Nee, die knik is het aantal beschikbare vaccins. Het aantal verwachte prikken loopt nauwelijks op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.
Yup, dat staat ook in de tekst, een zin na die Bosbeetle zelf had gequote. Dat het gaat om leveringen/beschikbaarheidquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
Ben wel benieuwd naar mijn score van dode omaatjes die ik heb omgelegd met de griep.quote:
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
O.a.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:58 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogrammaquote:Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij (met uitzondering van degenen die Janssen ontvingen) echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerde personen.
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a.
[..]
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Dat zeg je alsof het voor het eerst gedaan wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.
Edit: Zo blijf je natuurlijk een groot verschil tussen volledig en gedeeltelijk gevaccineerd houden.
1,5.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.
1 of 2?
Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid? (Corona gaat nooit meer weg.)
Nee nee, er was geen tussenweg zei je. Geen alternatief.quote:
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.
Verder zijn er natuurlijk wel andere redenen te bedenken:
- Iemand verhuist naar het buitenland
- Iemand is lui
- Iemand is halverwege antivaxxer geworden
- Iemand overlijdt
etc.
Maar die groep lijkt me verwaarloosbaar klein. Effectief zou je dan uitkomen op een vaccinatiegraad van ~85% van de volwassenen. Gelijk aan ongeveer 70% in de totale populatie.
Jezus, dat toontje van de Jonge:quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Hier begint het al. Openeinde maatregelen.
En dan noemen mensen Wilders een populist.quote:"Ik denk dat de NS zich daar ook rekenschap van moet geven. Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben, het eigenlijk wel prettig vinden dat ze niet tegen iemand aan geplakt staan die ze de hele tijd in de nek staat te aerosolen." De minister erkende dat zij zelf wel een mondkapje op zouden kunnen doen, maar wees erop dat mondkapjes vooral helpen als mensen die anderen kunnen besmetten een mondkapje dragen.
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Cynicio het volgende:
Door al dat afzwakken nu hoop ik dat ze met die coronapas komen, omdat dat tenminste nog iets is.
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
In theorie klopt dat, ware het niet dat Frankrijk nu wel echt ver voor loopt op Nederland. Frankrijk zit al op 93% opkomst onder de volwassenen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.
Overigens is het in een land als Frankrijk natuurlijk ook veel makkelijker om snel de graad op te krikken met een greenpass, want daar lag de bereidheid sowieso al vele malen lager dan in Nederland.
Als dat de strategie is werkt ie bij mij. Alles behalve zo'n kut anti-climax waarbij de boel weer 3 weken wordt opgeschoven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..
Verschil is wel dat deze groep weet dat ze risico lopen en dus van nature al veel voorzichtiger zijn. Dat kun je van de gemiddelde ongevaccineerde dikke 50+'er niet zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.
Ik zou me eerder zorgen over die 1,3 miljoen maken dan over de groep die nog niet gevaccineerd is.
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.
Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.
Survival of the fittest.
Ja, dat vind ik ook. Vroeger voor de griep hielden we daar ook niet overal rekening mee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.
Survival of the fittest.
hey ik ga ook in de spits ... mijn 40 jarige lijf kun je net zo goed opa noemen. En als ik heel vroeg kinderen had gehad had ik opa kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Oliver23 het volgende:
Hugo de Jonge beseft niet dat de topdrukte in het OV in de ochtend en avondspits is. Daar zie je zelden tot nooit een omaatje in het OV stappen.
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?
Of gewoon totale nederlandse betweterigheid zoals bij alles en weigeren naar een arts te gaan.
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.
Goed puntquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.
Meer smaakjes zijn er niet.
Volgende week pas.quote:
Waarom leg je woorden in mijn mond?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.
Overigens om dat duidelijk te maken.quote:
Omdat wat geld ertegenaan smijten hooguit een langetermijnoplossing is. Daar hebben we nu niets aan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Waarom leg je woorden in mijn mond?
Misschien leven ze daar wat gezonder?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.
Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.
Denk het niet. De levensverwachting is vrijwel gelijk tussen Nederland en de meeste Scandinavische landen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien leven ze daar wat gezonder?
Wij zijn veel dichtbevolkter inderdaad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.
Mogelijk. Maar in Denemarken is de urbanisatiegraad ook rond de 90%. Net als in Nederland.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.
Waarom moet het altijd weer een algehele plicht zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
Grote steden daar zijn ook stuk kleiner dan hier.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ja, dat zeker, dat hele mondkapjesgebeuren slaat nergens op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |