Gevondenquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Je moet je mondkapje voorlopig ophouden in het OV.
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.
Rust in vrede alvast.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.
Omaatjes zijn oud, die moeten nergens meer heen. Gewoon thuis blijven en wachten tot ze doodgaan, want dat gebeurt sowieso binnen nu en 2 maanden. Die leven allemaal al in geleende tijd, joh.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe moeten die dan ergens komen? Autorijden kunnen ze vaak ook niet meer.
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?quote:
Serieus?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Ok dus de mondkapjes moeten op blijven, want de kwetsbaren. De trein bestaat al sinds 18-zoveel. Hoe deden ze het dan de 200 jaar hiervoor?
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.
Hij is niet dom geweest, hij is gewoon domquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???
Achja mondkapje ging het eerste op in het OV zal er ook wel als laatste af gaan. FILOquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?quote:Het linkerdeel van de grafiek laat zien hoeveel vaccins er in Nederland in totaal beschikbaar waren en hoeveel prikken daarmee zijn gezet. Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar hebben en hoeveel prikken we verwachten te zetten.
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?
Persoonlijke rant, maar dat thuiswerk advies is zomaar weer ingezet toen Hugo het moeilijk had in het dansen met jansen debacle.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.
Lekker even als je restaurantpersoneel een les laten volgen in hoe je dient om te gaan met de Coronapasquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:34 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als ik nu alweer hoor dat de cultuursector (dus de evenementen waarschijnlijk ook) nog geen zekerheid krijgen dan denk ik dat je weinig op schiet met je coronapasje. Voor een restaurant is dat natuurlijk een belachelijke maatregel. En als je het voor een café doet dan versoepel je niet, maar wordt het weer alleen maar strenger.
Er zit nog maar drie weken tussen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?
quote:Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |