abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201291333
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:44 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Je moet je mondkapje voorlopig ophouden in het OV.
Gevonden

Grote nadelen afschaffen mondkapjesplicht OV
Het lijkt erop dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer voorlopig blijft bestaan. Minister De Jonge benadrukte vanmorgen dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de maatregel.

Hij zei dat niet moet worden onderschat dat veel mensen zich daardoor extra kwetsbaar zullen voelen in trein, tram en bus. "En ik denk dat bijvoorbeeld de NS zich daar ook rekenschap van moet geven."

'Haringen in een ton'
De Jonge wijst erop dat ov-reizigers straks mogelijk weer "als haringen in een ton" zitten. "En dan denk ik dat mensen met een zwakke immuunrespons - die wel gevaccineerd zijn, maar bij wie dat misschien minder goed aanslaat - er niet zo blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te aerosolen."

Het is wat hem betreft geen oplossing als die mensen dan zelf een mondkapje opzetten. "Het beschermt natuurlijk beter als diegenen die jou zou kunnen besmetten ook zo'n ding opzetten."

'Kwetsbare mensen'
Aanstaande dinsdag geven De Jonge en premier Rutte weer een coronapersconferentie. In de aanloop daarnaartoe heeft het Outbreak Management Team (OMT) onder meer gekeken of de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer ook kan verdwijnen. Het advies van het OMT is nog niet bekend.

De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."

'Lastig uit te leggen'
Eerder deze week zei NS-directeur Rintel in een interview met BNR Nieuwsradio dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.
pi_201291335
Wat een gezeur over grote nadelen voor de kwetsbaren. Om hoeveel mensen gaat het hier eigenlijk? Wat is kwetsbaar? En heel misschien is het als kwetsbare sowieso niet zo verstandig om in een propvolle tram te gaan zitten tijdens een virusuitbraak. Alsof die halfbakken katoenen lapjes hier en daar onder neuzen en op kinnen ook maar enige bescherming zouden bieden. Gatver, het zal wel een persoonlijke frustratie zijn hoor, maar wat een gelul dit weer. Wordt vast weer een gezellige persco vol draaikonterij en nietszeggende oneliners.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_201291350
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:49:19 #29
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201291376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.
Rust in vrede alvast.
pi_201291379
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.
zie email 27 oktober
pi_201291382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe moeten die dan ergens komen? Autorijden kunnen ze vaak ook niet meer.
Omaatjes zijn oud, die moeten nergens meer heen. Gewoon thuis blijven en wachten tot ze doodgaan, want dat gebeurt sowieso binnen nu en 2 maanden. Die leven allemaal al in geleende tijd, joh.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201291392
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Rust in vrede alvast.
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201291403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Ok dus de mondkapjes moeten op blijven, want de kwetsbaren. De trein bestaat al sinds 18-zoveel. Hoe deden ze het dan de 200 jaar hiervoor?
Serieus?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:11 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201291408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:52:15 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201291423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.
Hij is niet dom geweest, hij is gewoon dom
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:52:49 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291425
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:54:14 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201291445
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?
pi_201291450
quote:
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:54:33 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291452
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Achja mondkapje ging het eerste op in het OV zal er ook wel als laatste af gaan. FILO
pi_201291464
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201291477
quote:
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:55:51 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291485
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?
quote:
Het linkerdeel van de grafiek laat zien hoeveel vaccins er in Nederland in totaal beschikbaar waren en hoeveel prikken daarmee zijn gezet. Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar hebben en hoeveel prikken we verwachten te zetten.
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:56:26 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:56:28 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201291492
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.
pi_201291495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.
Persoonlijke rant, maar dat thuiswerk advies is zomaar weer ingezet toen Hugo het moeilijk had in het dansen met jansen debacle.
En daardoor zit ik al godvergeten 1,5 jaar op een zolderkamer naar een scherm te staren.
pi_201291499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:34 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Als ik nu alweer hoor dat de cultuursector (dus de evenementen waarschijnlijk ook) nog geen zekerheid krijgen dan denk ik dat je weinig op schiet met je coronapasje. Voor een restaurant is dat natuurlijk een belachelijke maatregel. En als je het voor een café doet dan versoepel je niet, maar wordt het weer alleen maar strenger.
Lekker even als je restaurantpersoneel een les laten volgen in hoe je dient om te gaan met de Coronapas :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201291509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Er zit nog maar drie weken tussen.
pi_201291510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:15 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201291513
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[..]
quote:
Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:17 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201291514
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')