SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een motie van wantrouwen kan ook gewoon bij een demissionair minister. En wat dat met strafbare feiten te maken heeft ontgaat me, het is hier geen Amerika. We doen niet aan impeachment.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er is geen manier om hem uit zijn functie te zetten als hij dat niet wil. Tenzij hij ergens hoofdelijk voor aansprakelijk gesteld wordt door de Kamer, en dan gaat het al om zware strafbare feiten.zie email 27 oktober![]()
Teleurstellend wordt het zeker, ben zelf met name benieuwd naar de coronapas..quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:28 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik vrees een hele grote teleurstelling. Ze zijn nu alweer subtiel aan het lekken dat er niet versoepeld gaat worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tja, de "long covid" en "Nederland wordt donkerrood!" troeven zijn uitgespeeld, dus we moeten een nieuwe smoes hebben om te beargumenteren dat elke besmetting er één te veel is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat je het wel/niet in stand wilt houden maakt voor mij persoonlijk niet uit.
Maar de reden " "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid" ontgaat mij echt compleet.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En ook dan, is dat niet genoeg voor een gedwongen ontslag. Het blijft dan een vriendelijk verzoek aan de minister om op te stappen. Middelen om hem daartoe te dwingen zijn er in het Nederlandse politieke systeem niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen kan ook gewoon bij een demissionair minister. En wat dat met strafbare feiten te maken heeft ontgaat me, het is hier geen Amerika. We doen niet aan impeachment.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Die gaat er gewoon komen - zoals je zelf al zei.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Teleurstellend wordt het zeker, ben zelf met name benieuwd naar de coronapas..
Ik ben meer benieuwd naar wanneer we die weer gaan afschaffen. Waarschijnlijk zitten we er gewoon tot 1 maart/1 april volgend jaar aan vast, Hugo en Mark kennende.![]()
Als ik nu alweer hoor dat de cultuursector (dus de evenementen waarschijnlijk ook) nog geen zekerheid krijgen dan denk ik dat je weinig op schiet met je coronapasje. Voor een restaurant is dat natuurlijk een belachelijke maatregel. En als je het voor een café doet dan versoepel je niet, maar wordt het weer alleen maar strenger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Teleurstellend wordt het zeker, ben zelf met name benieuwd naar de coronapas..![]()
Nee, daar gaat het helemaal niet om, hij heeft geen standbeeld gemaakt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:14 schreef miss_sly het volgende: In dit geval gaat het om een rouwende man die een standbeeld maakt
Het is zelfs niet gemaakt ter nagedachtenis van coronaslachtoffers.![]()
Als je een overijverige BOA hebt wel dusquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op het perron heb ik nog nooit meegemaakt dat er met een boete gedreigd wordt. Op het perron hebben veel mensen (mezelf incluis) het kapje dan ook heel vaak niet (volledig) op.maar meestal hebben de mensen kinkapjes op perron, ik meestal ook. Nogal onzinnig, zeker in de buitenlucht.
![]()
Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Dat je oprot als minister als een een motie van wantrouwen tegen je is aangenomen is gewoon bindend staatsrecht. Ondanks dat het ongeschreven is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En ook dan, is dat niet genoeg voor een gedwongen ontslag. Het blijft dan een vriendelijk verzoek aan de minister om op te stappen. Middelen om hem daartoe te dwingen zijn er in het Nederlandse politieke systeem niet.zie email 27 oktober![]()
Dat het belachelijk is voor een restaurant doet ook niet ter zake, het gaat al lang niet meer om veiligheid, maar om een extra prikkel om de prikgraad op te krikken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:34 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als ik nu alweer hoor dat de cultuursector (dus de evenementen waarschijnlijk ook) nog geen zekerheid krijgen dan denk ik dat je weinig op schiet met je coronapasje. Voor een restaurant is dat natuurlijk een belachelijke maatregel. En als je het voor een café doet dan versoepel je niet, maar wordt het weer alleen maar strenger.![]()
De kapjesverplicht er niet af halen zou voor mij ook moeten betekenen dat thuiswerken er niet af zou moeten gaan. Want blijkbaar wordt het OV als gevaarlijk gezien? Of als ervaren gevaarlijk? Maar als thuiswerken eraf gaat wordt het OV drukker.
Maar goed, de werkgeverslobby zal daar wel weer een stevige vinger in de pap hebben.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ok dus de mondkapjes moeten op blijven, want de kwetsbaren. De trein bestaat al sinds 18-zoveel. Hoe deden ze het dan de 200 jaar hiervoor?
Wat een kulargument.![]()
Ze komen wel aardig in de knel zo. Als dit, dan dat... Ik vond die versoepelingen die ze een maand geleden voorstelden eigenlijk wel helder. Eindelijk eens een duidelijk plan dacht ik. Helaas, ze wijken er toch weer van afquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
De kapjesverplicht er niet af halen zou voor mij ook moeten betekenen dat thuiswerken er niet af zou moeten gaan. Want blijkbaar wordt het OV als gevaarlijk gezien? Of als ervaren gevaarlijk? Maar als thuiswerken eraf gaat wordt het OV drukker.
Maar goed, de werkgeverslobby zal daar wel weer een stevige vinger in de pap hebben.![]()
![]()
Het zou heel lelijk zijn als ik verplicht elke dag met het OV moet, maar wel een mondkapje op want blijkbaar is het niet veilig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:39 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ze komen wel aardig in de knel zo. Als dit, dan dat... Ik vond die versoepelingen die ze een maand geleden voorstelden eigenlijk wel helder. Eindelijk eens een duidelijk plan dacht ik. Helaas, ze wijken er toch weer van af
Geen rijbewijs, dus nee, een andere optie is er voor mij niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mag toch wel aannemen dat het mondkapje in het OV wordt afgeschaft. Of althans, wordt omgezet naar een advies.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Teleurstellend wordt het zeker, ben zelf met name benieuwd naar de coronapas..![]()
Wat een onzin als straks die mondkapjes niet afmogen in he OV.. ja ja de kwetsbare ouderen. Nou die zijn allemaal gevaccineerd, dus opzoute met die kapjes![]()
![]()
Over thuiswerken gesproken, hier beginnen ze er nu alweer over om minimaal een x aantal dagen per week naar kantoor te moeten. Nog niet zo lang geleden was de discussie nog: hoeveel dagen zou het maximaal kunnen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, de werkgeverslobby zal daar wel weer een stevige vinger in de pap hebben.![]()
Ik vrees dat jij het laatste nieuws nog niet gelezen hebt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Mag toch wel aannemen dat het mondkapje in het OV wordt afgeschaft. Of althans, wordt omgezet naar een advies.![]()
Hoe moeten die dan ergens komen? Autorijden kunnen ze vaak ook niet meer.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
Omaatjes hebben überhaupt niks te zoeken in het OV.![]()
Verrast me al niks meer. Hoeveel routekaarten/stappenplannen hebben ze ondertussen al gedeeld? Volgende persconferentie belanden die alweer in de prullenbak.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:39 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ze komen wel aardig in de knel zo. Als dit, dan dat... Ik vond die versoepelingen die ze een maand geleden voorstelden eigenlijk wel helder. Eindelijk eens een duidelijk plan dacht ik. Helaas, ze wijken er toch weer van af
Ze zijn zo bang joh, hier komen we voorlopig nog niet vanaf imo.![]()
Nee, net pas wakkerquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:42 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij het laatste nieuws nog niet gelezen hebt?![]()
![]()
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, de werkgeverslobby zal daar wel weer een stevige vinger in de pap hebben.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.![]()
Gevondenquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Je moet je mondkapje voorlopig ophouden in het OV.
Grote nadelen afschaffen mondkapjesplicht OV
Het lijkt erop dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer voorlopig blijft bestaan. Minister De Jonge benadrukte vanmorgen dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de maatregel.
Hij zei dat niet moet worden onderschat dat veel mensen zich daardoor extra kwetsbaar zullen voelen in trein, tram en bus. "En ik denk dat bijvoorbeeld de NS zich daar ook rekenschap van moet geven."
'Haringen in een ton'
De Jonge wijst erop dat ov-reizigers straks mogelijk weer "als haringen in een ton" zitten. "En dan denk ik dat mensen met een zwakke immuunrespons - die wel gevaccineerd zijn, maar bij wie dat misschien minder goed aanslaat - er niet zo blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te aerosolen."
Het is wat hem betreft geen oplossing als die mensen dan zelf een mondkapje opzetten. "Het beschermt natuurlijk beter als diegenen die jou zou kunnen besmetten ook zo'n ding opzetten."
'Kwetsbare mensen'
Aanstaande dinsdag geven De Jonge en premier Rutte weer een coronapersconferentie. In de aanloop daarnaartoe heeft het Outbreak Management Team (OMT) onder meer gekeken of de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer ook kan verdwijnen. Het advies van het OMT is nog niet bekend.
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
'Lastig uit te leggen'
Eerder deze week zei NS-directeur Rintel in een interview met BNR Nieuwsradio dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.![]()
Wat een gezeur over grote nadelen voor de kwetsbaren. Om hoeveel mensen gaat het hier eigenlijk? Wat is kwetsbaar? En heel misschien is het als kwetsbare sowieso niet zo verstandig om in een propvolle tram te gaan zitten tijdens een virusuitbraak. Alsof die halfbakken katoenen lapjes hier en daar onder neuzen en op kinnen ook maar enige bescherming zouden bieden. Gatver, het zal wel een persoonlijke frustratie zijn hoor, maar wat een gelul dit weer. Wordt vast weer een gezellige persco vol draaikonterij en nietszeggende oneliners.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Rust in vrede alvast.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik ben afhankelijk van het GEVAARLIJKE OV.![]()
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.zie email 27 oktober![]()
Omaatjes zijn oud, die moeten nergens meer heen. Gewoon thuis blijven en wachten tot ze doodgaan, want dat gebeurt sowieso binnen nu en 2 maanden. Die leven allemaal al in geleende tijd, joh.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe moeten die dan ergens komen? Autorijden kunnen ze vaak ook niet meer.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Serieus?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Ok dus de mondkapjes moeten op blijven, want de kwetsbaren. De trein bestaat al sinds 18-zoveel. Hoe deden ze het dan de 200 jaar hiervoor?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.![]()
Hij is niet dom geweest, hij is gewoon domquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat hij - om in de woorden van Maxima te spreken - een 'beetje dom is geweest'.![]()
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???![]()
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"![]()
Achja mondkapje ging het eerste op in het OV zal er ook wel als laatste af gaan. FILOquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar waarom komt die kneus daar nu mee dan? Waarom hang je eerst een wortel voor? Dit argument, nog los van de inhoud er van, was toen hij die aankondiging deed ook gewoon al bekend. Het slaat zo nergens op dit.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:45 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Thuiswerken is een 'dringend advies' en 'de norm' aldus degene die zelf niet thuiswerkt maar geen verplichting. Meeste kantoren zijn dan ook. zij het beperkt in capaciteit soms en met maatregelen, gewoon open.
Ook bij ons zijn ze gewoon bezig om langzaam de kantoren weer meer beschikbaar te maken dus ongeacht of mondkapjesplicht blijft of niet, ik denk niet dat ze dat wat interesseert.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom verwacht de regering eigenlijk een enorme toename in het aantal gezette prikken? https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties ???![]()
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zijn toch puur de leveringen en de controles ervan? Niet het zetten ervan?Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?quote:Het linkerdeel van de grafiek laat zien hoeveel vaccins er in Nederland in totaal beschikbaar waren en hoeveel prikken daarmee zijn gezet. Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar hebben en hoeveel prikken we verwachten te zetten.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.![]()
Persoonlijke rant, maar dat thuiswerk advies is zomaar weer ingezet toen Hugo het moeilijk had in het dansen met jansen debacle.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heel veel mensen werken (al dan niet deels) nog steeds thuis. We zitten in Nederland nog steeds zo rond de -30% qua woon-werkverkeer (t.o.v. normale situatie) volgens het mobiliteitsrapport van Google.
En daardoor zit ik al godvergeten 1,5 jaar op een zolderkamer naar een scherm te staren.![]()
Lekker even als je restaurantpersoneel een les laten volgen in hoe je dient om te gaan met de Coronapasquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:34 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als ik nu alweer hoor dat de cultuursector (dus de evenementen waarschijnlijk ook) nog geen zekerheid krijgen dan denk ik dat je weinig op schiet met je coronapasje. Voor een restaurant is dat natuurlijk een belachelijke maatregel. En als je het voor een café doet dan versoepel je niet, maar wordt het weer alleen maar strenger.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er zit nog maar drie weken tussen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lijkt mij toch dat je weet hoeveel mensen 6 weken geleden prik 1 hebben gezet?
Diezelfde mensen zijn deze week weer aan de beurt en hoog dat een beetje op met "nog te verwachtte nieuwe aanmeldingen"![]()
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Sowieso klopt er geen donder van. Blijkbaar zijn er nog 1,3 miljoen mensen gedeeltelijk gevaccineerd. Maar er worden nog maar 140.000 prikken per week gezet, terwijl er nog maar drie weken tussen de prikken hoeft te zitten. Waarom halen al die mensen geen tweede prik? Ik gok omdat ze al covid hebben gehad en dus wel volledig gevaccineerd zijn. Waarom wordt daar niet naar gekeken?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Ze verwachten dus veel meer te gaan zetten de komende tijd... vraag me af waarom?quote:Het gestreepte deel rechts van de verticale lijn laat zien hoeveel vaccins we de komende weken in totaal beschikbaar![]()
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.![]()
Nee, die knik is het aantal beschikbare vaccins. Het aantal verwachte prikken loopt nauwelijks op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar die knik in de grafiek impliceert nieuwe eerste prikkers....Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar de kleuren zijn de verschillende vaccins, en het zwarte lijntje is de levering.
En enkel die zwarte lijn gaat ineens sterk omhoog.achja dus ze verwachten een grote levering.. verkeerd geintrepeteerd, thanks
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Yup, dat staat ook in de tekst, een zin na die Bosbeetle zelf had gequote. Dat het gaat om leveringen/beschikbaarheidquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was het niet zo dat in Q4 er nog een heleboel leveringen kwamen? Dat zou het kunnen verklaren(?)![]()
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?![]()
ja mensen mea culpa had niet goed gekeken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ben wel benieuwd naar mijn score van dode omaatjes die ik heb omgelegd met de griep.quote:
Covid bedoel ik, griep bestaat niet en heeft nooit bestaan.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt?
1 of 2?
Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid? (Corona gaat nooit meer weg.)Zuiger van het FOK!-OMT![]()
O.a.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:58 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Waar komen die 1,3 miljoen mensen dan vandaan die nog niet volledig gevaccineerd zijn?https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogrammaquote:Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij (met uitzondering van degenen die Janssen ontvingen) echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerde personen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a.
[..]
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Edit: Zo blijf je natuurlijk een groot verschil tussen volledig en gedeeltelijk gevaccineerd houden.![]()
Dat zeg je alsof het voor het eerst gedaan wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?![]()
![]()
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan mag dat wel beter gecommuniceerd worden, dan zitten we bij de volwassenen dus zeker wel boven een vaccinatiegraad van 80%. Dat verandert de zaak.
Edit: Zo blijf je natuurlijk een groot verschil tussen volledig en gedeeltelijk gevaccineerd houden.
Verder zijn er natuurlijk wel andere redenen te bedenken:
- Iemand verhuist naar het buitenland
- Iemand is lui
- Iemand is halverwege antivaxxer geworden
- Iemand overlijdt
etc.
Maar die groep lijkt me verwaarloosbaar klein. Effectief zou je dan uitkomen op een vaccinatiegraad van ~85% van de volwassenen. Gelijk aan ongeveer 70% in de totale populatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
1,5.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag.
1 of 2?
Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid? (Corona gaat nooit meer weg.)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dus vanaf geboortejaar 1966 ligt de vaccinatiegraad op gemiddeld 90%
Hoezo praten we nog steeds over maatregelen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee nee, er was geen tussenweg zei je. Geen alternatief.quote:
Nu niet aankomen met 1,5.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat iedereen die wel een eerste maar geen tweede prik gehaald heeft dat niet heeft gedaan omdat ze al positief getest zijn.
Verder zijn er natuurlijk wel andere redenen te bedenken:
- Iemand verhuist naar het buitenland
- Iemand is lui
- Iemand is halverwege antivaxxer geworden
- Iemand overlijdt
etc.
Maar die groep lijkt me verwaarloosbaar klein. Effectief zou je dan uitkomen op een vaccinatiegraad van ~85% van de volwassenen. Gelijk aan ongeveer 70% in de totale populatie.![]()
Jezus, dat toontje van de Jonge:quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Hier begint het al. Openeinde maatregelen.En dan noemen mensen Wilders een populist.quote:"Ik denk dat de NS zich daar ook rekenschap van moet geven. Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben, het eigenlijk wel prettig vinden dat ze niet tegen iemand aan geplakt staan die ze de hele tijd in de nek staat te aerosolen." De minister erkende dat zij zelf wel een mondkapje op zouden kunnen doen, maar wees erop dat mondkapjes vooral helpen als mensen die anderen kunnen besmetten een mondkapje dragen.![]()
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
Overigens is het in een land als Frankrijk natuurlijk ook veel makkelijker om snel de graad op te krikken met een greenpass, want daar lag de bereidheid sowieso al vele malen lager dan in Nederland.![]()
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebbenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Cynicio het volgende:
Door al dat afzwakken nu hoop ik dat ze met die coronapas komen, omdat dat tenminste nog iets is.![]()
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan zitten we helemaal niet zover meer van de Denen af. 83% van de 12+ is in Denemarken volledig gevaccineerd, bij ons heeft 83% van de 12+ zijn eerste vaccinatie al gehad.
Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, met deze redenatie komen we er nooit uit hé.
Ik zou me eerder zorgen over die 1,3 miljoen maken dan over de groep die nog niet gevaccineerd is.![]()
In theorie klopt dat, ware het niet dat Frankrijk nu wel echt ver voor loopt op Nederland. Frankrijk zit al op 93% opkomst onder de volwassenen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kon het me al niet voorstellen ook dat zij zover zouden voorlopen.
Overigens is het in een land als Frankrijk natuurlijk ook veel makkelijker om snel de graad op te krikken met een greenpass, want daar lag de bereidheid sowieso al vele malen lager dan in Nederland.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als dat de strategie is werkt ie bij mij. Alles behalve zo'n kut anti-climax waarbij de boel weer 3 weken wordt opgeschoven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:10 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat kan ook nog een strategie zijn ja..![]()
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.
Survival of the fittest.![]()
Verschil is wel dat deze groep weet dat ze risico lopen en dus van nature al veel voorzichtiger zijn. Dat kun je van de gemiddelde ongevaccineerde dikke 50+'er niet zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens eerdere gesprekken/opmerkingen van de Jonge geldt dat voor zo'n 10% van de gevaccineerde bevolking, dus zo'n 1,3 tot 1,4 miljoen mensen. Over 't algemeen zijn dat mensen met sowieso een slechtere gezondheid, dus kans dat zij in het ziekenhuis terecht komen is groter.
Ik zou me eerder zorgen over die 1,3 miljoen maken dan over de groep die nog niet gevaccineerd is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.
Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.
Of gewoon totale nederlandse betweterigheid zoals bij alles en weigeren naar een arts te gaan.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Als je gevaccineerd bent en je je zou een coronabesmetting niet overleven ben je gewoon dor hout en is het klaar.
Survival of the fittest.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hugo de Jonge beseft niet dat de topdrukte in het OV in de ochtend en avondspits is. Daar zie je zelden tot nooit een omaatje in het OV stappen.
Bovendien zie je hier alweer de oudjes lekker op elkaar klitten op het winkelcentrum. Die maken zich er ook niet meer druk om.
En als het mondkapje in het OV dan toch blijft doorgaan na 20 september, schaf hem dan iig af op de stations en perrons. Want dat slaat helemaal nergens op. Sta je daar als enige op het perron met je mondkapje op![]()
![]()
Ja, dat vind ik ook. Vroeger voor de griep hielden we daar ook niet overal rekening mee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Survival of the fittest.![]()
hey ik ga ook in de spits ... mijn 40 jarige lijf kun je net zo goed opa noemen. En als ik heel vroeg kinderen had gehad had ik opa kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Oliver23 het volgende:
Hugo de Jonge beseft niet dat de topdrukte in het OV in de ochtend en avondspits is. Daar zie je zelden tot nooit een omaatje in het OV stappen.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat zou het zijn? UItgeholde ouderenzorg? Dat men eerder te laat in actie komt omdat ouderen meer thuis wonen en dus minder goed gesignaleerd wordt?
Of gewoon totale nederlandse betweterigheid zoals bij alles en weigeren naar een arts te gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het een schaal is en niet iedereen overlijd, maar velen wel ziekenhuiszorg nodig hebben en daarmee dus een disproportionele wissel trekken op de zorgcapaciteit.
Meer smaakjes zijn er niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 13:16:42 ]![]()
Goed puntquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Of we trekken met zijn allen de portemonnee om de zorgcapiteit te vergroten of je laat moeder natuur zijn gang gaan.
Meer smaakjes zijn er niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Volgende week pas.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Waarom leg je woorden in mijn mond?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien scoren een ic-patiënt zien helpen.![]()
Overigens om dat duidelijk te maken.quote:
Op 6 september:
NL: 2115 positieve testen (uit ~31k testen), ~10% positief
DK: 682 testen (uit ~56k), ~1% positief
Denemarken heeft én minder positieve testen (ook naar rato), én test veel meer.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Omdat wat geld ertegenaan smijten hooguit een langetermijnoplossing is. Daar hebben we nu niets aan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Waarom leg je woorden in mijn mond?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Misschien leven ze daar wat gezonder?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Denemarken heeft 90% van de volwassenen een prik gehad, dus we lopen wat dat betreft een procent of vijf achter. Tegelijkertijd 'compenseren' wij dat weer deels door het veel hogere aantal mensen dat besmet is. Alleen we weten niet hoeveel procent van het aantal positief geteste mensen helemaal GEEN vaccinatie heeft genomen. Die zouden dan alsnog beschermd zijn zonder vaccinatie. Het RIVM rekent met een vuistregel van 25%, dus dat zou 25% van de resterende 15% zijn. Kom je op zo'n 4%. Dan zouden we effectief op 89% zitten, inderdaad vergelijkbaar met de Denen.
Toch liggen er in Denemarken meer dan de helft minder coronapatiënten op de IC. Het is meer dan alleen de vaccinatiegraad.To BG or not to BG!![]()
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is de verklaring simpeler: in Denemarken is de incidentie lager. Hoe hard men ook blijft roepen dat het aantal gevallen niet uitmaakt, dat doen ze wel. En dan denk ik dat in Denemarken simpelweg minder besmettelijke mensen zijn.![]()
Denk het niet. De levensverwachting is vrijwel gelijk tussen Nederland en de meeste Scandinavische landen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien leven ze daar wat gezonder?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wij zijn veel dichtbevolkter inderdaad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.![]()
Mogelijk. Maar in Denemarken is de urbanisatiegraad ook rond de 90%. Net als in Nederland.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarom moet het altijd weer een algehele plicht zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
Als je kwetsbaar bent kan je prima een mondkapje opzetten, desnoods een FFP2, moet je daar iedereen mee lastig blijven vallen?
Weer het leven van een oma'tje bespaard.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Grote steden daar zijn ook stuk kleiner dan hier.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het meespeelt dat er in Denemarken grotere afstanden tussen de grote steden zijn. Als je in Nederland een verkeerde afslag neemt bij Utrecht zit je in Amsterdam. Er zijn dus veel persoonsbewegingen tussen steden.![]()
Oh ja, dat zeker, dat hele mondkapjesgebeuren slaat nergens op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker. Maar het is toch gewoon meten met twee maten?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: