Ik denk ook niet dat het gaat over wat iedereen het liefste kiest hoor haha xD.quote:Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef Fogel het volgende:
Dan vind ik het niet zo heel lastig kiezen (afgezien van de pijs, maar die was in mijn geval nagenoeg gelijk in dit geval).
Niet alleen gericht op trein, maar dit is denk ik het topic daarvoor:quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Is er ook een topic dat zich richt op reizen per trein? Ik overweeg bijvoorbeeld om per trein naar Barcelona en vervolgens het Zuiden van Spanje te reizen vanaf Amsterdam maar kan nergens een indicatie vinden wbt prijs.
Dus niet een sliert aan losse kaartjes maar gewoon all-in dus.
Normaalgesproken is het zo, dat wanneer je je request tot voucher hebt gedaan, je reis automatisch is geannuleerd. Als je echt zeker wilt zijn, even bellen met KLM. Ik zou daar wel even een uurtje voor uittrekken voordat je aan de beurt bent ;-).quote:Op maandag 20 september 2021 20:53 schreef Guay het volgende:
Een snelle vraag over KLM en het annuleren van een vlucht. Als ik in het verkeerde topic zit, excuses!
Ik zou komende woensdag naar het buitenland vliegen, maar kan in verband met ziekte toch niet meer gaan. Ik heb via de website van de KLM een voucher aangevraagd, waarbij stond:
- Je kunt dit later inwisselen voor een cash refund (of gewoon de voucher gebruiken, wat ik wel van plan ben).
- Je vlucht wordt hiermee automatisch geannuleerd.
Tegelijkertijd zeggen ze ook dat het 2 weken kan duren voor de voucher request is verwerkt, i.v.m. drukte. Betekent dit dat mijn vlucht ook dán pas wordt geannuleerd? Kan ik hiermee nog tegen problemen aanlopen? Of is mijn vlucht gewoon automatisch geannuleerd op het moment dat ik de request deed? In 'mijn reis' staat hij nog wel gewoon als 'actieve vlucht'.
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberenquote:Op dinsdag 21 september 2021 08:19 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Normaalgesproken is het zo, dat wanneer je je request tot voucher hebt gedaan, je reis automatisch is geannuleerd. Als je echt zeker wilt zijn, even bellen met KLM. Ik zou daar wel even een uurtje voor uittrekken voordat je aan de beurt bent ;-).
Volhouder wint. Helaas kappen ze het gesprek soms af wanneer de wachttijd te lang is. Gewoon blijven proberen tot dat ze dat niet meer doen. Op een gegeven moment kon je er doorheen. Soms al de eerste keer, soms pas de vierde keer of meer. Succes en beterschap ;-).quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Guay het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberen
Haha, dank voor de aanmoediging. En de beterschapswensenquote:Op dinsdag 21 september 2021 09:05 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Volhouder wint. Helaas kappen ze het gesprek soms af wanneer de wachttijd te lang is. Gewoon blijven proberen tot dat ze dat niet meer doen. Op een gegeven moment kon je er doorheen. Soms al de eerste keer, soms pas de vierde keer of meer. Succes en beterschap ;-).
Ja het is wel eens druk begrijp ik op de reguliere lijn voor klantenservice, en het zal nog wel drukker worden door wat meer mensen die gaan reizen. Zelfs bij de platinum lijn (voor de frequent flyers is het zo druk begreep ik).quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Guay het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberen
Hoi beste ozzietukker, moet dat nou steeds? Dat geheimzinnige gedoe waarbij jij door jouw baan en status allerlei dingen mag die andere stervelingen niet mogen en waardoor ze dus ook helemaal niets hebben aan de extra opmerkingen die je maakt om, ja waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Voor mij als 'echte' frequent flyer heb ik overigens geen last van de mindere bereikbaarheid, ik heb tegenwoordig PA bij KLM, en dan heb je een echte dedicated lijn en wordt je direct geholpen. ik heb een voucher of omboeking in 10 minuten, maar goed, als je elke week meerdere vluchten maakt dan is dat ook wel nodig, in deze tijden maar ook voor covid, er moet nog wel eens wat veranderd worden.
Holy crap, is dat de reden? Had er eerder ook al last van, snapte er niets van ..quote:Op donderdag 23 september 2021 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
Weet iemand de basiscode die douanes gebruiken bij TSA sloten? Heb nu alweer een kofferslot dat niet meer opent na een vlucht en ik vermoed omdat de douane het gecheckt heeft.
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.quote:Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Holy crap, is dat de reden? Had er eerder ook al last van, snapte er niets an ..
quote:Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.
De douane maakt die dingen toch open met een sleutel? Ze doen toch niks met de code?quote:Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.
Lijkt me ook en toch zit er geen enkele beweging meer in het slotquote:Op donderdag 23 september 2021 19:31 schreef Guppy het volgende:
[..]
De douane maakt die dingen toch open met een sleutel? Ze doen toch niks met de code?
Ben je mooi klaar mee...quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lijkt me ook en toch zit er geen enkele beweging meer in het slot
ja, ik kan moeilijk alle mogelijke combinaties proberenquote:
Is te doen hoor. Ongeveer 20-25 minuten, dan heb je alle combinaties gehadquote:Op vrijdag 24 september 2021 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ja, ik kan moeilijk alle mogelijke combinaties proberen. Dat was weer 20 euro down the drain, want hij had een dubbele band. Ik kan hem wel aantrekken en hem er alsnog omheen doen, maar het loskrijgen van de band zonder het slot te openen is wel kut.
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:23 schreef DutchieBre het volgende:
Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Quito. Ik land plaatselijke tijd om 14:40 uur en zou om 18:00 uur mijn vervolg vlucht hebben naar Cuenca. Nu heb ik vannacht een mail gekregen van Avianca dat zij mijn vlucht naar Cuenca van 18:00 uur hebben verplaatst naar 14:15 uur. Oftewel, naar een half uur voordat ik überhaupt aan kom in Ecuador. Via de app en online is er geen mogelijkheid de vlucht handmatig aan te passen, dus zal straks moeten bellen met de klantenservice in Ecuador. Heeft iemand van jullie ervaring met deze maatschappij? Ik heb namelijk nog meer binnenlandse vluchten en alles redelijk straks gepland i.v.m. tijdgebrek. Komt dit regelmatig voor? Iemand ervaring met de klantenservice van Avianca toevallig? Bedankt alvast
Helaas is het WhatsApp kanaal een bot. Die me ergens heen leid waar ik uiteindelijk toch de klantenservice bellen moet. Ik kende het Nederlandse nummer nog niet, thanks! Ik ga meteen bellen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/
Ik vind dat altijd wat laagdrempeliger dan bellen. Als je wilt bellen, hebben ze ook een nummer in Nederland: 020-4123015. (weet niet of je dat al had gevonden?)
Erg vervelend nu.. Nederlandse nummer kan inderdaad zien dat er iets lijkt te zijn gewijzigd, maar heeft niet de tools om me te helpen. De Spaanse en Ecuadoraanse nummers zijn onbereikbaar vanaf een mobiele telefoon of Skype.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/
Ik vind dat altijd wat laagdrempeliger dan bellen. Als je wilt bellen, hebben ze ook een nummer in Nederland: 020-4123015. (weet niet of je dat al had gevonden?)
Ging inderdaad niet bij KLM. Zit nu al 40 minuten in de wacht bij Avianca. Heb via Facebook Messenger gestuurd evenals via Instagram. Hopelijk reageert er ergens iemandquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:52 schreef flipsen het volgende:
En daarom dus nooit een losse vervolgvlucht boeken voor dezelfde dag... wat had je gedaan als je vlucht uit amsterdam een paar uur vertraging zou hebben? Dus of een eerste nacht in Quito boeken na aankomst, of de vlucht naar Cuenca in je intercontinentale ticket boeken. Maar dat zal vaak wat lastiger zijn. Hoop dat je er met Avianca uit weet te komen, suerte!
Dat hoop ik ook voor je. Want als je meerdere binnenlandse vluchten in hetzelfde ticket als Cuenca hebt geboekt heb je nog een groter probleem: no show = toedeledokie voor je andere vluchten, die worden dan automatisch ook gecanceldquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:16 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ging inderdaad niet bij KLM. Zit nu al 40 minuten in de wacht bij Avianca. Heb via Facebook Messenger gestuurd evenals via Instagram. Hopelijk reageert er ergens iemand
Heb een refund aangevraagd via de website en nu op zoek naar een nieuw ticket. De volgende dag dan maar denk ik :-Pquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je. Want als je meerdere binnenlandse vluchten in hetzelfde ticket als Cuenca hebt geboekt heb je nog een groter probleem: no show = toedeledokie voor je andere vluchten, die worden dan automatisch ook gecanceld![]()
Ik zal duimen dat het lukt, maar een wijze les geleerd in ieder geval
PM me je ticketgegevens (PNR, naam) als je me genoeg vertrouwt, ik wil wel even kijken of ik er vanuit Argentinie doorheen kan komen. Hoewel Avianca hier niet meer vliegt, geen idee of ze nog een landeljjk nr hebben eigenlijk.
Kleine update. Zonder problemen doorgevlogen vanuit Quito naar Cuenca. Ik neem de tip wel ter harte dat ik niet meer zo kort op elkaar bij verschillende airlines een ticket boek. De route Quito - Cuenca is overigens pas sinds vorige week operatief geworden, vandaar dat ze nog wat aan het "kloten" waren met de tijden. Eind goed al goed :-P.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 08:09 schreef DutchieBre het volgende:
Nieuw hoofdstuk, vannacht een mail gekregen dat de vlucht weer gewijzigd is van 14:15 uur naar 18:00 uur 🤣, oftewel weer terug naar de originele tijd. Heb nog geen bevestiging van de refund (wel een ticketnumner), dus ben benieuwd of ik nou wel of niet mee kan met de vlucht. Aahhrrggg
Ik heb geen recente ervaring, maar wel vele malen bij Immigration (JFK en Newark) aangekomen toen ik in NYC woonde. De wachttijden verschillen enorm, zelfs al kwam ik vaak met dezelfde vlucht aan. Soms arriveerden we in een lege hal en soms duurde het 2 uur. Het lijkt me niet dat dit recent veranderd is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:54 schreef Noisecontrollers het volgende:
Nu zitten we te kijken om in december naar Guatemala te gaan en een zoektocht op Skyscanner/Cheaptickets/Google Flights leert ons dat er weer 1 of 2x moet worden overgestapt in de VS (Chicago + Houston, New York + Washington, of alleen in New York, en daarbij de overstap variërend van 1:10 tot 2:30 uur.
Dit is heel erg belangrijk om te checken, bij een online ticketboer combineren ze vaak. Het ziet eruit als een ticket maar dat is het niet en bij problemen ben je de klos.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 04:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het echt 1 ticket van 1 maatschappij betreft? Ik vroeg me af of hun overstap voorspellingen misschien gebaseerd zijn op recente statistieken met lege vliegvelden vanwege Covid.
Heb gister ook zitten te kijken voor een reis naar de US en kwam een overstap op NY tegen van 45 minutenquote:Op maandag 25 oktober 2021 15:54 schreef Noisecontrollers het volgende:
(Chicago + Houston, New York + Washington, of alleen in New York, en daarbij de overstap variërend van 1:10 tot 2:30 uur.
Ik neem aan dat je drie kwartier bedoelt en niet 45 seconden?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heb gister ook zitten te kijken voor een reis naar de US en kwam een overstap op NY tegen van 0:45 minuten
Nou hou ik sowieso al niet van een korte overstap, maar dat leek mij sowieso al beetje heel erg kort.
Wel zelfde airliner, maar dan nog.
Waarom niet? Ik juist wel (als het vor privé is). Betaald overnachten in een fatsoenlijk hotel en ruim de tijd om de stad te gaan verkennen, ik zie het probleem nietquote:Op donderdag 28 oktober 2021 13:00 schreef sirdanilot het volgende:
Mocht je eerste vlucht te laat aankomen dan word je kosteloos gerebooked. Maar wel even checken wanneer de volgende vlucht gaat want je wil niet 24 uur vast komen te zitten.
Dan zou ik dat specifiek zo boeken en niet aan het lot overlaten. MAar goed het is ook wel weer yolo natuurlijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik juist wel (als het vor privé is). Betaald overnachten in een fatsoenlijk hotel en ruim de tijd om de stad te gaan verkennen, ik zie het probleem niet
Ja 45 minuten idd, 45 seconden is niet te doenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 13:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je drie kwartier bedoelt en niet 45 seconden?
Hangt af van de MCT (Minimum Connection Time) op je vliegveld. Op sommige vliegvelden is dat 2 uur, op andere, kleinere vliegvelden is dat inderdaad maar 45 minuten. Dat kan je wel opzoeken.
Natuurlijk is een overstap van 45 minuten geen doen als je ook bagage hebt
Als je geen bagage hebt dan is het wel te doen. Mocht je eerste vlucht te laat aankomen dan word je kosteloos gerebooked. Maar wel even checken wanneer de volgende vlucht gaat want je wil niet 24 uur vast komen te zitten.
Ik zou daar ook specifieker op boeken idd. 24 uur vind ik dan wel vrij lang.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik juist wel (als het vor privé is). Betaald overnachten in een fatsoenlijk hotel en ruim de tijd om de stad te gaan verkennen, ik zie het probleem niet
Mijn ervaring in de VS was niet al te best. Als je oorspronkelijke vlucht door het weer vertraagd is, dan heb je bij veel airlines gewoon pech. En zie maar je gelijk te krijgen met "EU regulations" blabla.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik juist wel (als het vor privé is). Betaald overnachten in een fatsoenlijk hotel en ruim de tijd om de stad te gaan verkennen, ik zie het probleem niet
Tijdens het boekproces kan het ook.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:43 schreef Pino112 het volgende:
Hoe kan ik tijdens het boeken bij KLM voor één persoon ruimbagage kiezen ipv twee? We hebben maar één koffer nodig.
Alleen door na de boeking een koffer bij te boeken?
Dank, zover had ik nog niet geprobeerdquote:Op zondag 31 oktober 2021 22:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tijdens het boekproces kan het ook.
Tarief "Light" kiezen bij vertrek en retour, passagiergegevens invullen en uiteindelijk kom je bij de extra opties en daar kan je per persoon per vlucht kiezen wat je (uiteraard tegen betaling) extra wil qua stoelkeuze of baggage.
Als je bv alleen 1 koffer op de terugweg wil, dan is dat mogelijk.
Gewoon een alert instellen op https://www.google.no/flights voor als de prijzen omlaag gaan.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dank, zover had ik nog niet geprobeerd
Het is voor een trip naar NYC, hopelijk komt KLM nog met de Wereldweken.
KLM heeft op het moment wel pakketdeals.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:12 schreef Pino112 het volgende:
Het is voor een trip naar NYC, hopelijk komt KLM nog met de Wereldweken.
https://www.cdc.gov/coron(...)s-US-air-travel.htmlquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef robdriessen het volgende:
USA / COVID
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Met Kerst moeten we op familiebezoek naar de US. De situatie:
- Kind, 11 jaar, USA paspoort, in de afgelopen 90 dagen hersteld van Corona.
- CDC zegt: je mag reizen met bewijs van positieve test (heb ik) EN 'cleared for travel' verklaring van een arts, met handtekening en logo.
- Landelijke Huisartsen Vereniging zegt dat eigen huisarts geen reisverklaring af mag geven en verwijst naar zelf in te vullen en te ondertekenen "Gezondheidsverklaring Reizigers" op site van Rijksoverheid
- Rijksoverheid zegt dat bovenstaande verklaring alleen ingevuld hoeft te worden vanaf 13 jaar.
Mijn vermoeden: afspraak maken met niet-eigen huisarts voor afgifte gezondheidsverklaring? Of heeft iemand hier inzichten die ik niet heb kunnen vinden?
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.htmlquote:Op dinsdag 23 november 2021 17:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
https://www.cdc.gov/coron(...)s-US-air-travel.html
Hij is niet een non-citizen… dus dan geldt dit
« When you travel to the United States by air, you are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 before you board your flight. The timing of this test depends on your vaccination status and age»
https://www.cdc.gov/coron(...)-during-covid19.html
Ik zie niks over cleared for travel?
Hier in Noorwegen zijn een hoop priveklinieken/artsen die een ‘fit for flight’ certificaat kunnen maken, zoiets zal toch vast ook wel in NL te krijgen zijn? Op Schiphol bv?
Edit: gezocht op « schiphol reiscertificaat» en er kwam een hele waslijst aan aanbieders. Hoe serieus die tokos zijn, geen idee.
Op mijn gemeentewebsite staat een lijst van aanbieders alhier, omdat je geen gratis test mag gebruiken om op reis te gaan (onnodig belasten van het lab, het is niet het probleem van de regering dat je op vakantie wil naar een land waar ze een testresultaat willen zien is de rationale daarvoor)
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
Ik heb een aanbieder in mijn woonplaats gevonden. Antigeentest (is voldoende voor USA) plus reisverklaring voor 39 euro. Dank voor het meedenken!quote:Op woensdag 24 november 2021 08:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:50 schreef exelletor het volgende:
Is er een generieke plek waar ik kan zien of een vlucht een lijnvlucht is of een charter? Ik wil waarschijnlijk twee enkele reizen boeken, maar bij de ene krijg ik een waarschuwing dat het een charter is en het land van bestemming het dan niet toestaat om een lijnvlucht terug te nemen.
Die officiele bedrijven zijn overal en nergens wel te vinden hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.quote:Op donderdag 25 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.
Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.
Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
Aardig leeg vliegtuig dan tot nu toe?quote:Op zondag 28 november 2021 11:32 schreef exelletor het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
Ik vrees voor je van niet, maar nee heb je, ja kun je krijgen, dus je kan altijd een balletje opgooien bij de luchtvaartmaatschappij.....quote:Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Nia het volgende:
Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
Sommige maatschappijen hebben misschien nog wat goedkope stoelen over. Als ik voor 2 personen wil boeken zoek ik ook voor 2 personen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ñodig hebt?
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ñodig hebt?
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weerquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.
Dat kan inderdaad een risico zijn, aan de andere kant, het omboeken gebeurd natuurlijk onder dezelfde voorwaarden, want de regels van omboeken zijn bij een vlucht voor elke passagier gelijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer
Denk dat je mazzel hebt gehad. De totale kosten nu zijn ook hoger dan de normale kosten voor een C ticket...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Oh no, the horrorquote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
...met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
Biscay/Vizcayaquote:
Op welke manier heb je ge-upgraded?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Ja. Overal, wereldwijd. First class, Business, economy. Als jij lie-flat ligt met deken over je hoofd zal niemand er iets van zeggen maar ze controleren er actief op verder.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.
In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?
Iemand ervaringen ?
Dat staat letterlijk op elke website dat mondkapjes gewoon verplicht zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.
In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?
Iemand ervaringen ?
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:37 schreef ozzietukker het volgende:
De handhaving valt wel mee, ik heb nog nooit een opmerking gehad, terwijl ik het schoolvoorbeeld ben hoe je niet moet omgaan met een mondmasker, maar op de noodzakelijke momenten, boarden, tijdens take off en bij het landen is deze op volgens de regels.
De rest van de tijd is het allemaal niet zo streng, en bij het eten en drinken mag deze af
Ook intercontinentaal, lichten gaan uit, nou succes met de handhaving, zolang het niet te opzichtig is laat men je wel met rust.
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......
Op korte vluchten is de bemanning vaak te druk met van alles om zich met tokkies bezig te houden, maar op intercontinentale vluchten hebben ze er zat tijd voor.
In het donker, voor zo ver dat donker is, kun je echt heel makkelijk nog zien of iemand een mondkapje op heeft en worden mensen er echt wel op aangesproken bij een beetje fatsoenlijke airliner.
Het is ook gewoon ontzettend asociaal als je met een vliegtuig vol zit en niet eens het fatsoen hebt om een verplicht mondkapje voor ieders gezondheid op te doen.
Blijkt ook wel wat de anderen zeggen, vaak genoeg dat er op juist de langere afstanden wel naar gekeken wordt. Zeker wel. Gelukkig ook maar.
Vaak zitten die weigeraar tokkies ook niet op dat soort vluchten.
Als je slaapt en zeker als je dan weggedraaid bent gaan ze je niet wakker maken. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.
De bemanning of stewardess neemt echt niet teveel moeite om in t donker te kijken wie wel een mondkapje op heeft of niet. Ze willen vaak zelf uitrusten.
Ps tokkies boeken geen vluchten naar azie ze zitten liever allinclusive.
Zoals al naar voren gekomen bij eigenlijk iedereen worden regels strenger nageleefd des te langer de vlucht is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou me te goede, ik ben niet het type de regels niet te volgen. Zoals gezegd, heb al een aantal domestic, korte vluchten achter de rug, en toen mijn kapje netjes opgehouden.
De reden dat ik het vraag is dat je steeds meer ziet gebeuren dat er maatregelen zijn, die nauwelijks worden nageleefd. Al meermalen een PCR test verplicht terwijl men niet omnde resultaten vraagt, niet omkijkt naar vaccinatie bewijzen etc.....
Dus was ik even benieuwd hoe het in de praktijk gaat op lange vluchten.....
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:37 schreef bianconeri het volgende:
Op lange afstanden heeft het personeel meer tijd om op te letten. Landen over ver zijn veel oplettender voor vluchten van andere continenten omdat ze niet weer of meer Corona willen binnen halen van over ver.
Dus die regels zijn al strenger en maatschappijen dienen zich daar aan te houden voor vertrek.
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.
En dat mag, en je zal mogelijk wel wat vluchten gemaakt hebben, maar de 'waarheid' die je hier neer zet, zucht, ik snap dat je een bepaalde 'verwachting' of jouw beleving wilt neerzetten.
Maar ga mij nou niet zitten vertellen hoe de naleving van de mondmaskers in vliegtuigen streng wordt gehandhaafd. Daarvoor maak ik net even teveel vluchten.
Klopt hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Binge-watch het volgende:
Ik heb afgelopen zomer op Bonaire gevlogen. Ruim tien uur een mondkapje op, behalve tijdens eten en drinken uiteraard. Ik zag er wel tegenop maar eerlijk is eerlijk, als je een fijn mondkapje hebt, is het prima te doen. Hoop natuurlijk dat de regel zo snel mogelijk verdwijnt, maar vrees dat we er nog wel even aan vastzitten.
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.
Maar dat houdt niet in dat ik en alle anderen hier niet ook in een vliegtuig stappen?
Ik vlieg op vrij geregelde basis en de anderen geven precies dezelfde ervaring weer.
Dat jij als enige een andere ervaring wilt weergeving, waarschijnlijk omdat je blijkbaar graag tegen regels aanschopt, tja geen idee. Uitzondering die de regel bevestigd gevalletje.
Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen het netjes doet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.
En nee de bemanning spreekt je daar niet constant over aan, dat is simpelweg niet te doen, en juist bij lange vluchten en als het donker is dan zien velen de kans schoon. Dat jij dat niet doet en ziet is prima, maar zet het niet als waarheid neer.
Mondkapjes zijn nuttelozer dan dat testen hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 03:04 schreef Shivo het volgende:
Moeilijk doen over mondkapjes is nogal puberig. Ik heb veel liever dat de wederzijdse testplicht wordt afgeschaft, want dat is nogal een geregel en gedoe. En redelijk nutteloos.
Dit heeft ook gewoon met vliegen te maken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef flipsen het volgende:
Zullen we weer gewoon vragen stellen en beantwoorden die met vliegen te maken hebben? Dank.
Zelfde vraag maar dan voor Seoul hierquote:Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Laatste vlucht is op 24-2 geweest, daarna gecanceld. Dus geen idee nog van een nieuwe route.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Optie 1 is wat ik meestal doe.quote:Op maandag 14 maart 2022 02:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje over een ticket wat we met de familie gaan boeken.
We verstrekken allemaal tegelijk (3 personen). Echter, 2 blijven 3 weken, en eentje moet eerder terug naar huis i.v.m. werk.
Hoe kan je dit boeken ?
- 2 seperate boekingen ? Maar dan loop je risico dat - als je de 2e boeking probeert te maken -, een en ander is uitverkocht ?
- 1 grote boeking, maar dan flexibel. En dan vervolgens 1 vlucht veranderen naar een eerdere datum ? Kan dat ? Zijn het technisch gesproken 3 aparte tickets, of 1 grote familie ticket ?
- Een andere manier waaraan ik niet gedacht heb ....
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Nou, het is wel zo gezellig dus dat we met het hele gezin tegelijk weg gaanquote:Op maandag 14 maart 2022 08:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is het heel belangrijk dat alle drie op dezelfde vlucht zitten? Indien nee zou ik gewoon eerst twee tickets boeken en de derde meteen daarna. Waarschijnlijk geen probleem. Maar voor de zekerheid kan je een proefabo op expertflyer nemen, kan je precies zien hoeveel stoelen er per boekingklasse vrij zijn.
Nee, niet mooi!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:26 schreef Binge-watch het volgende:
KLM, Transavia, TUI en Corendon gaan de mondkapjesplicht niet meer handhaven na 23 maart. Mooi!
https://nos.nl/artikel/24(...)-niet-meer-handhaven
Ik ben best wel anticorona en zelfs ik vind mondkapjes in een propvol vliegtuig zeker geen slecht idee.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, niet mooi!
Echt walgelijk dat zelfs een zogenaamd top maatschappij zoals KLM zijn oren laat hangen naar een paar vakantie tokkies die agressief verdrag vertonen omdat ze geen mondkapje op doen.
Belachelijk! Met name een KLM hoort gewoon voorbeeld te geven en dat soort figuren aan te pakken.
Mondkapjes is zeer makkelijk te verdedigen in een vliegtuig, zeker als een vlucht (aardig) vol is.
Als Truus naast je je vol in je bakkes niest, helpt zo'n HEPA filter weinig hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:21 schreef vuvuzela het volgende:
Vliegtuigen hebben HEPA filters, dus mondkapje was sowieso al overbodig.
In ieder geval weer een regel minder om rekening mee te houden bij het vliegen.
Ik ben echt procorona, hup corona.quote:Op woensdag 16 maart 2022 00:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben best wel anticorona en zelfs ik vind mondkapjes in een propvol vliegtuig zeker geen slecht idee.
Beetje raar, dat je als KLM - zolang de mondkapjes verplichting geldt - gaat zeggen, nee het is niet meer uit te leggen ...... laten we maar niet meer naleven. Ik begrijp het rook verbod ook niet, dus ook maar niet naleven dan ?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:26 schreef Binge-watch het volgende:
KLM, Transavia, TUI en Corendon gaan de mondkapjesplicht niet meer handhaven na 23 maart. Mooi!
https://nos.nl/artikel/24(...)-niet-meer-handhaven
Truus zonder deo is ook best irritant hoor, daar zou ook wel eens een EU maatregel over gemaakt mogen wordenquote:Op woensdag 16 maart 2022 03:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als Truus naast je je vol in je bakkes niest, helpt zo'n HEPA filter weinig hoor.
Om nog maar te zwijgen over Johnny zonder deo...quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Truus zonder deo is ook best irritant hoor, daar zou ook wel eens een EU maatregel over gemaakt mogen worden.
Precies,quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Beetje raar, dat je als KLM - zolang de mondkapjes verplichting geldt - gaat zeggen, nee het is niet meer uit te leggen ...... laten we maar niet meer naleven. Ik begrijp het rook verbod ook niet, dus ook maar niet naleven dan ?
Het is prima uit te leggen KLM, het is de EU regel (en net als met vele andere regels, zijn er regels waar je het mee eens bent, en regels waar je het niet zo eens bent, maar that is life). Als je graag wilt dat de verplichting wordt afgeschaft, moet je dat op Europeesch niveau gaan regelen, en niet op eigen houtje gaan beslissen om het maar niet na te leven.
De KLM maakt het enkel maar meer en meer ingewikkeld, want nu heb je dus maatschappijen waar je dus wel verplicht een mondkapje moet dragen, en je hebt maatschappijen die het dus niet meer gaan naleven.
Engelse maatschappijen schaffen het ook af. Amerikaanse denk ik in april. Dus voor zomervakantie zullen meeste het wel helemaal afgeschaft hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe het gaat bij andere Europese maatschappijen. Die houden zich allemaal wel netjes aan de mondkapjes verplichting ?
Er geen geen verplichting voor de hele EU. Denemarken, Zweden en Noorwegen hebben het al afgeschaft voor binnenlandse en intra-Scandinavieroutes. Voor routes naar landen waar de plicht er nog wel is worden de regels nageleefd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe het gaat bij andere Europese maatschappijen. Die houden zich allemaal wel netjes aan de mondkapjes verplichting ?
Jij snapt zelf niet dat de afschaffing van de mondmasker regel juist het meest veilige is wat er kan gebeuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, niet mooi!
Echt walgelijk dat zelfs een zogenaamd top maatschappij zoals KLM zijn oren laat hangen naar een paar vakantie tokkies die agressief verdrag vertonen omdat ze geen mondkapje op doen.
Belachelijk! Met name een KLM hoort gewoon voorbeeld te geven en dat soort figuren aan te pakken.
Mondkapjes is zeer makkelijk te verdedigen in een vliegtuig, zeker als een vlucht (aardig) vol is.
Zou het niet beter zijn om daarin mensen vrij te laten, zodat je dus een mondmasker met filter op kan zeggen die jezelf wel beschermd?quote:Op woensdag 16 maart 2022 00:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben best wel anticorona en zelfs ik vind mondkapjes in een propvol vliegtuig zeker geen slecht idee.
Er kunnen afhankelijk van de bestemming wel maatregelen genomen worden. Zo roept KLM al jaren trouw om dat bij de vluchten naar Istanbul mensen die naast elkaar zitten niet tegelijkertijd hun mondmasker mogen afzetten tijdens de maaltijd en drankenservice.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:03 schreef flipsen het volgende:
En op vluchten naar Zuid Korea en HongKong? Zie dat er daar wel een probleempje is momenteel...
Ja daar ben ik het dan ook wel weer mee eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn om daarin mensen vrij te laten, zodat je dus een mondmasker met filter op kan zeggen die jezelf wel beschermd?
Want heb je er wel eens bij stil gestaan dat we allemaal trouw dat mondmasker op hebben, maar dan wel voor 30 minuten gaan lopen eten, ALS het al enige zin had en mensen het de hele tijd correct dragen, die 30 minuten tijdens het eten heeft iedereen deze af, en zal je een eventuele besmetting dan toch wel overbrengen.
Vrij laten in het type mondkapje, niet in wel of niet een mondkapje.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Zou het niet beter zijn om daarin mensen vrij te laten, zodat je dus een mondmasker met filter op kan zeggen die jezelf wel beschermd?
Goed idee, dat laatste.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geen ervaring, maar het ziet er wel dusdanig uit, dat er altijd wel iemand op het idee kan komen om het niet in de handbagage toe te laten.
Ik zou in ieder geval het meenemen in een tas, zodanig, dat als men moeilijk doet, dat je het kan inchecken.Zegt men er niks over, dan gewoon in de handbagage meenemen.
Die punten zijn waarschijnlijk zichtbaar tijdens het scannen van je handbagage. Dan is je ruimbagage al in-gechecked en moet je het statief achterlaten als het een bezwaar zou zijn. Dit scenario is te voorkomen door het statief met de punten zichtbaar aan de check-in medewerker te tonen, maar deze kan vziw niet garanderen dat een bepaald item door de security komt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geen ervaring, maar het ziet er wel dusdanig uit, dat er altijd wel iemand op het idee kan komen om het niet in de handbagage toe te laten.
Ik zou in ieder geval het meenemen in een tas, zodanig, dat als men moeilijk doet, dat je het kan inchecken.Zegt men er niks over, dan gewoon in de handbagage meenemen.
Hm, ook weer een punt. Ik zal eens kijken of het misschien mogelijk is om die punten er uit te draaien..quote:Op zondag 20 maart 2022 02:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Die punten zijn waarschijnlijk zichtbaar tijdens het scannen van je handbagage. Dan is je ruimbagage al in-gechecked en moet je het statief achterlaten als het een bezwaar zou zijn. Dit scenario is te voorkomen door het statief met de punten zichtbaar aan de check-in medewerker te tonen, maar deze kan vziw niet garanderen dat een bepaald item door de security komt.
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar even op basis van common-sense: een statief met dergelijke scherpe punten is effectief als wapen en lijkt mij niet thuishoren in handbagage.
Huh? Die gedachten gang begrijp ik dus niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vrij laten in het type mondkapje, niet in wel of niet een mondkapje.
Hoe ver is veel verder? Als je in Valencia zit neem ik aan dat je een beetje centraal wil zitten?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:49 schreef Enawh het volgende:
Aangezien er al bijna 2 jaar niet gereageerd is op 'hoe kom ik goedkoop van A naar B topic' en mijn vraag half beetje daar overgaat wil ik toch niet mijn vraag stellen:
Is het beste en ook goedkoper om een reis te boeken incl. hotel ?
Heb een hotel gevonden in Valencia midden in centrum, maar de vluchten daar naartoe is al 250 p.p
Als ik via een reisbureau boek incl hotel, wat wel veel verder ligt, maar is al bijna de helft van de totale prijs.
Door het hele corona gedoe weet ik ook niet hoe de reisbureau's nu zijn.
(als mijn vraag toch niet relevant is, dan zal ik wel op die andere topic plaatsen)
Willen voornamelijk in het centrum verblijven, maar die veel verdere stond 3kmquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe ver is veel verder? Als je in Valencia zit neem ik aan dat je een beetje centraal wil zitten?
In Valencia heb je wel een tof systeem van 'openbare fietsen'. Voor niet al te veel geld kun je een paar dagen abonnement op die fietsen nemen. Kun je op iets van 250 punten in de stad een fiets pakken en op je bestemming weer neerzetten. Dat is ideaal als je een stukje van het centrum afzit, gewoon steeds zo'n fiets pakkenquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:49 schreef Enawh het volgende:
Aangezien er al bijna 2 jaar niet gereageerd is op 'hoe kom ik goedkoop van A naar B topic' en mijn vraag half beetje daar overgaat wil ik toch niet mijn vraag stellen:
Is het beste en ook goedkoper om een reis te boeken incl. hotel ?
Heb een hotel gevonden in Valencia midden in centrum, maar de vluchten daar naartoe is al 250 p.p
Als ik via een reisbureau boek incl hotel, wat wel veel verder ligt, maar is al bijna de helft van de totale prijs.
Door het hele corona gedoe weet ik ook niet hoe de reisbureau's nu zijn.
(als mijn vraag toch niet relevant is, dan zal ik wel op die andere topic plaatsen)
Zonder die punten kun je iemand ook al flink toetakelen met een statiefquote:Op zondag 20 maart 2022 02:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Die punten zijn waarschijnlijk zichtbaar tijdens het scannen van je handbagage. Dan is je ruimbagage al in-gechecked en moet je het statief achterlaten als het een bezwaar zou zijn. Dit scenario is te voorkomen door het statief met de punten zichtbaar aan de check-in medewerker te tonen, maar deze kan vziw niet garanderen dat een bepaald item door de security komt.
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar even op basis van common-sense: een statief met dergelijke scherpe punten is effectief als wapen en lijkt mij niet thuishoren in handbagage.
Ik kom zelf minstens 1x per jaar in Valencia.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:49 schreef Enawh het volgende:
Aangezien er al bijna 2 jaar niet gereageerd is op 'hoe kom ik goedkoop van A naar B topic' en mijn vraag half beetje daar overgaat wil ik toch niet mijn vraag stellen:
Is het beste en ook goedkoper om een reis te boeken incl. hotel ?
Heb een hotel gevonden in Valencia midden in centrum, maar de vluchten daar naartoe is al 250 p.p
Als ik via een reisbureau boek incl hotel, wat wel veel verder ligt, maar is al bijna de helft van de totale prijs.
Door het hele corona gedoe weet ik ook niet hoe de reisbureau's nu zijn.
(als mijn vraag toch niet relevant is, dan zal ik wel op die andere topic plaatsen)
Kijk even goed waar het is, 3 km is echt niet zo ver.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:50 schreef Enawh het volgende:
[..]
Willen voornamelijk in het centrum verblijven, maar die veel verdere stond 3km
Ik zie alleen maar prijzen vanaf 120 p.p vanaf Schiphol.. en dat voor het boeken voor augustus.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik kom zelf minstens 1x per jaar in Valencia.
Boek je last minute of woon je niet in Nederland? Boven de 100 euro p.p is voor Valencia vanaf Schiphol al prijzig.
Hotels boek ik zelf over het algemeen oostelijk van de ''parken ring'' van Valencia.
Daar zit je exact op de rand van het oude historische centrum en ook op redelijke loopafstand van het strand (wat ik zelf ook heerlijk vind).
Goed betaalbaar (tussen 40-90 euro per nacht) en altijd vlakbij gratis parkeren.
Openbaar vervoer vanaf het vliegveld is ook heel makkelijk (en kort).
Valencia zelf is vrij klein. Als je rond bovengenoemde buurt zit is alles echt met groot gemak lopend te doen. Je kunt nog een fiets gebruiken, maar is voor grootste deel echt niet nodig. Openbaar vervoer zeker niet.
Je kan achteraf bagage toevoegen, maar ik geloof dat easyJet met dynamische prijzen werkt. Op het vliegveld kost het zo'n ¤60, voor een vlucht van mij volgende week zo'n ¤38 en voor een vlucht op dezelfde route in het hoogseizoen ¤39 en als ik morgen zou vertrekken ¤44.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:04 schreef derLudolf het volgende:
Weet iemand toevallig of je bij easyJet makkelijk achteraf bagage kunt toevoegen? Of moet dat echt tijdens het boeken?
Moest vorige week in Rome 29 euro betalen voor een tas die niet handbagageproof was.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:40 schreef exelletor het volgende:
Nu ik het zinsdeel "hoe kom ik goedkoper" heb gelezen, moet ik toch even reageren.
Als je in Valencia de bus of de metro vanaf het vliegveld neemt, dan betaal je een airport surcharge. Om daarop te besparen, kun je in ongeveer tien minuten naar het volgende metrostation lopen en vanaf daar reizen. Lopen naar het centrum is ook te doen, maar dichtbij is het niet.
Mbt ticketprijzen, ik ben begin dit jaar voor 42 euro retour vanaf Schiphol naar Valencia gevlogen, maar in het hoogseizoen liggen de prijzen uiteraard hoger. Sowieso zijn vliegtickets de laatste tijd fors duurder geworden. Ik zie af en toe op het eerste gezicht aantrekkelijke pakketdeals, maar vervolgens komen er allerlei boekingskosten, SGR bijdrages en andere toeslagen, wasrdoor het voor mij niet meer interessant is.
[..]
Je kan achteraf bagage toevoegen, maar ik geloof dat easyJet met dynamische prijzen werkt. Op het vliegveld kost het zo'n ¤60, voor een vlucht van mij volgende week zo'n ¤38 en voor een vlucht op dezelfde route in het hoogseizoen ¤39 en als ik morgen zou vertrekken ¤44.
Als je met KLM vliegt dan moet je bij het inchecken die gezondheidsverklaring invullen.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Word er op Schiphol nog gevraagd om die gezondheidsverklaring die je altijd in moest vullen? Zowel vorig jaar als eerder dit jaar gevlogen met KLM, maar beide keren hadden we die verklaring voor niks ingevuld, werd helemaal niet om gevraagd. Geen zin om hem nu weer in te vullen voor komende week als ze er toch niet meer om vragen? We vliegen naar Londen.
Naar Amsterdam vliegen.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil een retourtje dublin - chania (kreta) in het hoogseizoen. Eind juli heen begin augustus terug. Dit ivm een bruiloft. Altijd peperduur, bruiloften
Ik vind niks goedkoper dan rond e 300 euro retour en dan ben je nog met ryanair. Kan dit echt niet goedkoper?
Ik ga even kijken. Kan ik nog even langs bij mijn broer of zo.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:40 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Naar Amsterdam vliegen.
Althans ik had een keer een retour AMS - DUB voor 20 euro. Van daaruit vlieg je op Kreta met Transavia ofzo voor 150-200.
Op bepaalde datums moeten (willen) reizen verlaagt de kans op goedkope vluchten. Ik weet niet op welke datums je moet vertrekken, maar met self transfers kun je bijvoorbeeld de volgende optie proberen:quote:Op maandag 28 maart 2022 22:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil een retourtje dublin - chania (kreta) in het hoogseizoen. Eind juli heen begin augustus terug. Dit ivm een bruiloft. Altijd peperduur, bruiloften
Ik vind niks goedkoper dan rond e 300 euro retour en dan ben je nog met ryanair. Kan dit echt niet goedkoper?
Heb inmiddels gewoon rechtstreeks geboekt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:14 schreef exelletor het volgende:
[..]
Op bepaalde datums moeten (willen) reizen verlaagt de kans op goedkope vluchten. Ik weet niet op welke datums je moet vertrekken, maar met self transfers kun je bijvoorbeeld de volgende optie proberen:
27 juli DUB-MXP-HER
2 augustus CHQ-LGW-DUB
Kosten: ¤174
Er kunnen nog een paar tientjes vanaf als je het niet erg vindt om een langere overstap te nemen.
PTA / Het grote treinentopic #1163 - Rondje om de kerkquote:Op woensdag 13 april 2022 20:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Zie niet een vergelijkbaar topic voor treinreizen dus vraag het gewoon even hier.
Heeft iemand een idee hoe ik in Augustus Amsterdam - Stockholm kan doen met de trein voor een bescheiden bedrag?
Voor ¤100 kan ik ook wel vliegen maar wilde voor iets minder geld eens iets anders doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |