abonnement Unibet Coolblue
pi_202313879
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202320036
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Ik heb een aanbieder in mijn woonplaats gevonden. Antigeentest (is voldoende voor USA) plus reisverklaring voor 39 euro. Dank voor het meedenken!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_202330984
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:50 schreef exelletor het volgende:
Is er een generieke plek waar ik kan zien of een vlucht een lijnvlucht is of een charter? Ik wil waarschijnlijk twee enkele reizen boeken, maar bij de ene krijg ik een waarschuwing dat het een charter is en het land van bestemming het dan niet toestaat om een lijnvlucht terug te nemen.
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.

Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.

Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
pi_202331010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:

[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html

If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Die officiele bedrijven zijn overal en nergens wel te vinden hoor.
Op KLM site is via traveldoc enzo wel lijsten te vinden van officiele bedrijven die dat doen.

Maar wat je later al zegt zijn ze echt overal en nergens te vinden, is niet al te lastig.
Voor de VS moet je idd een gezondverklaring hebben en als je gevaccineerd bent is een antigeen test al voldoende, dus dat is maar een paar tientjes.

Zat er zelf ook al voor te kijken voor mijn VS reis komend jaar, is vrij makkelijk te vinden hoor wat je moet.
Gevaccineerd met max 72 uur oude antigeen test. En zo'n online visa.
pi_202375887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.

Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.

Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
pi_202377082
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:32 schreef exelletor het volgende:

[..]
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
Aardig leeg vliegtuig dan tot nu toe?
Heb ik in mei vorig jaar nog wel meegemaakt, maar dan gewoon een lijnvlucht. Dat ze je gaan omzetten naar andere vluchten omdat bv 1 dag volledig wegvalt vanwege de lage aantallen.
Zo'n charter zal het ook wat sneller cancellen denk ik.

Wanneer heb je de reis staan dan? En ook wat verder weg begrijp ik dus? (Egypte gezien de Air Cairo wellicht?).
Als het nog in de winter periode is dan moet je zeker rekening houden met kans op meer beperkingen, al is het maar een verplichte PCR test (daar teken ik voor overigens, jammer van het geld maar je kan ten minste).
pi_202540023
Ik moet deze maand mijn non-refundable voucher ter waarde van ¤100,96 verzilveren, maar oh wat zijn de ticketprijzen gestegen sinds 2020! De voucher is sterk in waarde gekelderd. Bovendien is nu een vlucht boeken met die Omicron variant in opkomst al helemaal geen fijn idee. Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
pi_202549658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Nia het volgende:
Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
Ik vrees voor je van niet, maar nee heb je, ja kun je krijgen, dus je kan altijd een balletje opgooien bij de luchtvaartmaatschappij.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202549729
Belastingen kun je wel terugkrijgen geloof ik.
pi_203505683
Weet iemand wat de regelgeving zegt met betrekking tot het omboeken van vluchten?

Een tijdje geleden heeft een van de bekende luchtvaartmaatschappijen een aantal vluchten van mij geannuleerd en mij de keuze gegeven tussen omboeken, geld terug en waarschijnlijk een voucher. Toen wist ik niet op welk datum ik en de luchtvaartmaatschappij weer gingen vliegen en heb ik geen keuze doorgegeven. Sindsdien heb ik er niks van gehoord en recent kwam ik weer in de lucht om een keuze door te geven. Nu geeft de luchtvaartmaatschappij echter aan dat ik te laat ben en dat ze het geld maar in hun zakken hebben gestoken. Ik ben benieuwd of juridisch hier iets over is vastgelegd? Ik lees online over verjaringstermijnen van 2, 5 of 20 jaar, maar ik ben benieuwd of mijn casus hier ook onder valt.

[ Bericht 7% gewijzigd door exelletor op 04-02-2022 17:44:17 ]
pi_203515925
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
pi_203515962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Sommige maatschappijen hebben misschien nog wat goedkope stoelen over. Als ik voor 2 personen wil boeken zoek ik ook voor 2 personen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:04:50 #63
45833 crew  Fogel
pi_203516002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:25:19 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203574792
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.

Het is tegenwoordig wel verstandig om bij de luchtvaartmaatschappij zelf te boeken, want de meeste hebben nu flexibele voorwaarden, maar als er weer een reisbureau tussen zit, dan moet je wijzigingen via die partij spelen, en kunnen er mogelijk nog weer extra kosten worden berekend.

Voor mij is het nu zelfs verplicht om te boeken via de luchtvaartmaatschappij, want alles wat voor Covid geboekt was via reisbureaus koste nogal veel moeite om terug te krijgen, en door de flexibele voorwaarden en toch veel veranderingen die ik op korte termijn heb, zowel door aanpassingen vanuit de luchtvaartmaatschappij of aanpassingen vanuit mij is het super handig dat het rechtstreeks kan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:25 #65
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_203585185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:32 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203588598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef flipsen het volgende:

[..]
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer :P
Dat kan inderdaad een risico zijn, aan de andere kant, het omboeken gebeurd natuurlijk onder dezelfde voorwaarden, want de regels van omboeken zijn bij een vlucht voor elke passagier gelijk.
Weliswaar als je een bepaalde FQ status hebt of Business Klasse passagier bent dat men meer voor je kan doen, maar dat staat los als je in een (goedkope) economy klasse boekt.
Daarom is het wel belangrijk dat je direct bij een luchtvaartmaatschappij boekt zodat deze direct voor je aan de slag kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203721751
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 11:19:10 #68
45833 crew  Fogel
pi_203735698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Denk dat je mazzel hebt gehad. De totale kosten nu zijn ook hoger dan de normale kosten voor een C ticket...
Ik weet niet hoe de upgrades werken bij de maatschappij die je hebt geboekt, maar over het algemeen kan je er nooit zeker van dat die upgrade mogelijk is, met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 19 februari 2022 @ 14:38:30 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_203737872
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:19 schreef Fogel het volgende:

[..]
...met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
Oh no, the horror :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_203739674
/edit al gevonden :+

[ Bericht 64% gewijzigd door Blues op 19-02-2022 18:42:08 ]
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:44:35 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_203740719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:30 schreef Blues het volgende:
/edit al gevonden :+
Biscay/Vizcaya
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_203749717
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Op welke manier heb je ge-upgraded?

Ik ben zelf alleen bekend met de upgrade aanbieding tijdens het online inchecken (KLM). Dit gebeurt zo nu en dan; 'gelukje' is de juiste term, want het is inderdaad een stuk goedkoper. Dit is wel altijd voor 1 vlucht, dus de eventuele terugreis is weer economy. Je krijgt ook niet de extra Flying Blue miles bij zo'n upgrade. De business lounge bezoeken is wel mogelijk.
pi_203751423
Nu met de covid toestanden is het met de prijzen van intercontinentaal vliegen heel raar. Voor mij was - en nog steeds is - business class goedkoper dan economy.

Dan heb ik het wel over 3k USD tegenover normaal gesproken ongeveer 1000 USD.

Nu alles weer een beetje open aan het gaan is ziet het er wel naaruit dat alles zich weer een beetje normaliseert
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203795854
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.

In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?

Iemand ervaringen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203796172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.

In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?

Iemand ervaringen ?
Ja. Overal, wereldwijd. First class, Business, economy. Als jij lie-flat ligt met deken over je hoofd zal niemand er iets van zeggen maar ze controleren er actief op verder.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')