ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
Ik heb een aanbieder in mijn woonplaats gevonden. Antigeentest (is voldoende voor USA) plus reisverklaring voor 39 euro. Dank voor het meedenken!quote:Op woensdag 24 november 2021 08:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:50 schreef exelletor het volgende:
Is er een generieke plek waar ik kan zien of een vlucht een lijnvlucht is of een charter? Ik wil waarschijnlijk twee enkele reizen boeken, maar bij de ene krijg ik een waarschuwing dat het een charter is en het land van bestemming het dan niet toestaat om een lijnvlucht terug te nemen.
Die officiele bedrijven zijn overal en nergens wel te vinden hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.quote:Op donderdag 25 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.
Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.
Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
Aardig leeg vliegtuig dan tot nu toe?quote:Op zondag 28 november 2021 11:32 schreef exelletor het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
Ik vrees voor je van niet, maar nee heb je, ja kun je krijgen, dus je kan altijd een balletje opgooien bij de luchtvaartmaatschappij.....quote:Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Nia het volgende:
Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
Sommige maatschappijen hebben misschien nog wat goedkope stoelen over. Als ik voor 2 personen wil boeken zoek ik ook voor 2 personen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weerquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.
Dat kan inderdaad een risico zijn, aan de andere kant, het omboeken gebeurd natuurlijk onder dezelfde voorwaarden, want de regels van omboeken zijn bij een vlucht voor elke passagier gelijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer
Denk dat je mazzel hebt gehad. De totale kosten nu zijn ook hoger dan de normale kosten voor een C ticket...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Oh no, the horrorquote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
...met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
Biscay/Vizcayaquote:
Op welke manier heb je ge-upgraded?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Ja. Overal, wereldwijd. First class, Business, economy. Als jij lie-flat ligt met deken over je hoofd zal niemand er iets van zeggen maar ze controleren er actief op verder.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.
In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?
Iemand ervaringen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |