abonnement bol.com Coolblue
pi_202313879
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202320036
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Ik heb een aanbieder in mijn woonplaats gevonden. Antigeentest (is voldoende voor USA) plus reisverklaring voor 39 euro. Dank voor het meedenken!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_202330984
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:50 schreef exelletor het volgende:
Is er een generieke plek waar ik kan zien of een vlucht een lijnvlucht is of een charter? Ik wil waarschijnlijk twee enkele reizen boeken, maar bij de ene krijg ik een waarschuwing dat het een charter is en het land van bestemming het dan niet toestaat om een lijnvlucht terug te nemen.
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.

Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.

Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
pi_202331010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:

[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html

If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Die officiele bedrijven zijn overal en nergens wel te vinden hoor.
Op KLM site is via traveldoc enzo wel lijsten te vinden van officiele bedrijven die dat doen.

Maar wat je later al zegt zijn ze echt overal en nergens te vinden, is niet al te lastig.
Voor de VS moet je idd een gezondverklaring hebben en als je gevaccineerd bent is een antigeen test al voldoende, dus dat is maar een paar tientjes.

Zat er zelf ook al voor te kijken voor mijn VS reis komend jaar, is vrij makkelijk te vinden hoor wat je moet.
Gevaccineerd met max 72 uur oude antigeen test. En zo'n online visa.
pi_202375887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.

Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.

Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
pi_202377082
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:32 schreef exelletor het volgende:

[..]
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
Aardig leeg vliegtuig dan tot nu toe?
Heb ik in mei vorig jaar nog wel meegemaakt, maar dan gewoon een lijnvlucht. Dat ze je gaan omzetten naar andere vluchten omdat bv 1 dag volledig wegvalt vanwege de lage aantallen.
Zo'n charter zal het ook wat sneller cancellen denk ik.

Wanneer heb je de reis staan dan? En ook wat verder weg begrijp ik dus? (Egypte gezien de Air Cairo wellicht?).
Als het nog in de winter periode is dan moet je zeker rekening houden met kans op meer beperkingen, al is het maar een verplichte PCR test (daar teken ik voor overigens, jammer van het geld maar je kan ten minste).
pi_202540023
Ik moet deze maand mijn non-refundable voucher ter waarde van ¤100,96 verzilveren, maar oh wat zijn de ticketprijzen gestegen sinds 2020! De voucher is sterk in waarde gekelderd. Bovendien is nu een vlucht boeken met die Omicron variant in opkomst al helemaal geen fijn idee. Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
pi_202549658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Nia het volgende:
Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
Ik vrees voor je van niet, maar nee heb je, ja kun je krijgen, dus je kan altijd een balletje opgooien bij de luchtvaartmaatschappij.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202549729
Belastingen kun je wel terugkrijgen geloof ik.
pi_203505683
Weet iemand wat de regelgeving zegt met betrekking tot het omboeken van vluchten?

Een tijdje geleden heeft een van de bekende luchtvaartmaatschappijen een aantal vluchten van mij geannuleerd en mij de keuze gegeven tussen omboeken, geld terug en waarschijnlijk een voucher. Toen wist ik niet op welk datum ik en de luchtvaartmaatschappij weer gingen vliegen en heb ik geen keuze doorgegeven. Sindsdien heb ik er niks van gehoord en recent kwam ik weer in de lucht om een keuze door te geven. Nu geeft de luchtvaartmaatschappij echter aan dat ik te laat ben en dat ze het geld maar in hun zakken hebben gestoken. Ik ben benieuwd of juridisch hier iets over is vastgelegd? Ik lees online over verjaringstermijnen van 2, 5 of 20 jaar, maar ik ben benieuwd of mijn casus hier ook onder valt.

[ Bericht 7% gewijzigd door exelletor op 04-02-2022 17:44:17 ]
pi_203515925
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
pi_203515962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Sommige maatschappijen hebben misschien nog wat goedkope stoelen over. Als ik voor 2 personen wil boeken zoek ik ook voor 2 personen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 10:04:50 #63
45833 crew  Fogel
pi_203516002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV 2021: Oslo, Montreal, Nederland
TRV plannen/geboekt 2022: Los Angeles, New York, Limerick, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland, Nederland
TRV plannen/geboekt 2023: Bangkok
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:25:19 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203574792
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.

Het is tegenwoordig wel verstandig om bij de luchtvaartmaatschappij zelf te boeken, want de meeste hebben nu flexibele voorwaarden, maar als er weer een reisbureau tussen zit, dan moet je wijzigingen via die partij spelen, en kunnen er mogelijk nog weer extra kosten worden berekend.

Voor mij is het nu zelfs verplicht om te boeken via de luchtvaartmaatschappij, want alles wat voor Covid geboekt was via reisbureaus koste nogal veel moeite om terug te krijgen, en door de flexibele voorwaarden en toch veel veranderingen die ik op korte termijn heb, zowel door aanpassingen vanuit de luchtvaartmaatschappij of aanpassingen vanuit mij is het super handig dat het rechtstreeks kan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:25 #65
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_203585185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:32 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203588598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef flipsen het volgende:

[..]
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer :P
Dat kan inderdaad een risico zijn, aan de andere kant, het omboeken gebeurd natuurlijk onder dezelfde voorwaarden, want de regels van omboeken zijn bij een vlucht voor elke passagier gelijk.
Weliswaar als je een bepaalde FQ status hebt of Business Klasse passagier bent dat men meer voor je kan doen, maar dat staat los als je in een (goedkope) economy klasse boekt.
Daarom is het wel belangrijk dat je direct bij een luchtvaartmaatschappij boekt zodat deze direct voor je aan de slag kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203721751
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 11:19:10 #68
45833 crew  Fogel
pi_203735698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Denk dat je mazzel hebt gehad. De totale kosten nu zijn ook hoger dan de normale kosten voor een C ticket...
Ik weet niet hoe de upgrades werken bij de maatschappij die je hebt geboekt, maar over het algemeen kan je er nooit zeker van dat die upgrade mogelijk is, met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
I'm surrounded by morons!
TRV 2021: Oslo, Montreal, Nederland
TRV plannen/geboekt 2022: Los Angeles, New York, Limerick, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland, Nederland
TRV plannen/geboekt 2023: Bangkok
  zaterdag 19 februari 2022 @ 14:38:30 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_203737872
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:19 schreef Fogel het volgende:

[..]
...met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
Oh no, the horror :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:30:33 #70
8136 Blues
The only way is up!
pi_203739674
/edit al gevonden :+

[ Bericht 64% gewijzigd door Blues op 19-02-2022 18:42:08 ]
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:44:35 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_203740719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:30 schreef Blues het volgende:
/edit al gevonden :+
Biscay/Vizcaya
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_203749717
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Op welke manier heb je ge-upgraded?

Ik ben zelf alleen bekend met de upgrade aanbieding tijdens het online inchecken (KLM). Dit gebeurt zo nu en dan; 'gelukje' is de juiste term, want het is inderdaad een stuk goedkoper. Dit is wel altijd voor 1 vlucht, dus de eventuele terugreis is weer economy. Je krijgt ook niet de extra Flying Blue miles bij zo'n upgrade. De business lounge bezoeken is wel mogelijk.
pi_203751423
Nu met de covid toestanden is het met de prijzen van intercontinentaal vliegen heel raar. Voor mij was - en nog steeds is - business class goedkoper dan economy.

Dan heb ik het wel over 3k USD tegenover normaal gesproken ongeveer 1000 USD.

Nu alles weer een beetje open aan het gaan is ziet het er wel naaruit dat alles zich weer een beetje normaliseert
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203795854
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.

In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?

Iemand ervaringen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203796172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.

In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?

Iemand ervaringen ?
Ja. Overal, wereldwijd. First class, Business, economy. Als jij lie-flat ligt met deken over je hoofd zal niemand er iets van zeggen maar ze controleren er actief op verder.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 14:05:04 #76
45833 crew  Fogel
pi_203796320
Gister bij een binnenlandse vlucht in Noorwegen en van Noorwegen naar Denemarken geen mondkapje. Op Kastrup (Kopenhagen) was het wel verplicht.
Op de vlucht Kopenhagen-New York mondkapplicht tenzij je eet of drinkt natuurlijk. Ze controleerden daar best streng op (in premium economy)

Vorige maand naar LA in business sliep ik zonder en dat was geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV 2021: Oslo, Montreal, Nederland
TRV plannen/geboekt 2022: Los Angeles, New York, Limerick, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland, Nederland
TRV plannen/geboekt 2023: Bangkok
pi_203798560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.

In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?

Iemand ervaringen ?
Dat staat letterlijk op elke website dat mondkapjes gewoon verplicht zijn?
Dus hoezo je vraag?

Ja, mondkapjes zijn op ELKE vlucht verplicht. Ongeacht de afstand.

De controle op lange afstanden is ook wat strakker dan op korte vluchten (waar mijn ervaring is dat het ze vaak geen reet kan schelen, ook niet bij een KLM).
pi_203799124
Als je eet of drinkt, dan mag je 'm ff af zetten. Veel eten en drinken dus tijdens de vlucht :)
pi_203800480
Het ligt ook aan de bemanning. Ik vlieg veel met KLM, en je hebt pursers die regelmatig dat omroepen en je hebt bemanning die het niet zoveel interesseert.

De handhaving valt wel mee, ik heb nog nooit een opmerking gehad, terwijl ik het schoolvoorbeeld ben hoe je niet moet omgaan met een mondmasker, maar op de noodzakelijke momenten, boarden, tijdens take off en bij het landen is deze op volgens de regels.
De rest van de tijd is het allemaal niet zo streng, en bij het eten en drinken mag deze af, ik zit altijd voorin dus dan is ie natuurlijk relatief lang af, want voordat ze weer e.e.a. komen afhalen ben je alweer enige tijd verder, dat is ook het moment om wat extra drinken te vragen.
Ook intercontinentaal, lichten gaan uit, nou succes met de handhaving, zolang het niet te opzichtig is laat men je wel met rust.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203800504
Heb een keer gezien dat iemand commentaar kreeg omdat 'ie een sjaal voor z'n mond had i.p.v. een masker.
pi_203804530
quote:
6s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

De handhaving valt wel mee, ik heb nog nooit een opmerking gehad, terwijl ik het schoolvoorbeeld ben hoe je niet moet omgaan met een mondmasker, maar op de noodzakelijke momenten, boarden, tijdens take off en bij het landen is deze op volgens de regels.
De rest van de tijd is het allemaal niet zo streng, en bij het eten en drinken mag deze af
Ook intercontinentaal, lichten gaan uit, nou succes met de handhaving, zolang het niet te opzichtig is laat men je wel met rust.
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......
Op korte vluchten is de bemanning vaak te druk met van alles om zich met tokkies bezig te houden, maar op intercontinentale vluchten hebben ze er zat tijd voor.

In het donker, voor zo ver dat donker is, kun je echt heel makkelijk nog zien of iemand een mondkapje op heeft en worden mensen er echt wel op aangesproken bij een beetje fatsoenlijke airliner.
Het is ook gewoon ontzettend asociaal als je met een vliegtuig vol zit en niet eens het fatsoen hebt om een verplicht mondkapje voor ieders gezondheid op te doen.

Blijkt ook wel wat de anderen zeggen, vaak genoeg dat er op juist de langere afstanden wel naar gekeken wordt. Zeker wel. Gelukkig ook maar.

Vaak zitten die weigeraar tokkies ook niet op dat soort vluchten.
pi_203805051
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......
Op korte vluchten is de bemanning vaak te druk met van alles om zich met tokkies bezig te houden, maar op intercontinentale vluchten hebben ze er zat tijd voor.

In het donker, voor zo ver dat donker is, kun je echt heel makkelijk nog zien of iemand een mondkapje op heeft en worden mensen er echt wel op aangesproken bij een beetje fatsoenlijke airliner.
Het is ook gewoon ontzettend asociaal als je met een vliegtuig vol zit en niet eens het fatsoen hebt om een verplicht mondkapje voor ieders gezondheid op te doen.

Blijkt ook wel wat de anderen zeggen, vaak genoeg dat er op juist de langere afstanden wel naar gekeken wordt. Zeker wel. Gelukkig ook maar.

Vaak zitten die weigeraar tokkies ook niet op dat soort vluchten.
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.
De bemanning of stewardess neemt echt niet teveel moeite om in t donker te kijken wie wel een mondkapje op heeft of niet. Ze willen vaak zelf uitrusten.
Ps tokkies boeken geen vluchten naar azie ze zitten liever allinclusive.
pi_203805124
Hou me te goede, ik ben niet het type de regels niet te volgen. Zoals gezegd, heb al een aantal domestic, korte vluchten achter de rug, en toen mijn kapje netjes opgehouden.

De reden dat ik het vraag is dat je steeds meer ziet gebeuren dat er maatregelen zijn, die nauwelijks worden nageleefd. Al meermalen een PCR test verplicht terwijl men niet omnde resultaten vraagt, niet omkijkt naar vaccinatie bewijzen etc.....

Dus was ik even benieuwd hoe het in de praktijk gaat op lange vluchten.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203808186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 23:57 schreef gijsman het volgende:

[..]
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.
De bemanning of stewardess neemt echt niet teveel moeite om in t donker te kijken wie wel een mondkapje op heeft of niet. Ze willen vaak zelf uitrusten.
Ps tokkies boeken geen vluchten naar azie ze zitten liever allinclusive.
Als je slaapt en zeker als je dan weggedraaid bent gaan ze je niet wakker maken. Dat is wat anders.
En zelf rusten ze uit, maar er zijn er altijd wel wat om rond te lopen in het vliegtuig hoor. Dat wisselen ze natuurlijk af.

Nee precies. Die tokkies zitten op een NL camping, dan wel all in ergens vlakbij.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 00:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou me te goede, ik ben niet het type de regels niet te volgen. Zoals gezegd, heb al een aantal domestic, korte vluchten achter de rug, en toen mijn kapje netjes opgehouden.

De reden dat ik het vraag is dat je steeds meer ziet gebeuren dat er maatregelen zijn, die nauwelijks worden nageleefd. Al meermalen een PCR test verplicht terwijl men niet omnde resultaten vraagt, niet omkijkt naar vaccinatie bewijzen etc.....

Dus was ik even benieuwd hoe het in de praktijk gaat op lange vluchten.....
Zoals al naar voren gekomen bij eigenlijk iedereen worden regels strenger nageleefd des te langer de vlucht is.
Ik weet niet waar je woont dat je binnenlandse vluchten kunt doen? Maar ook continentale vluchten gaat om kleine stukken op hetzelfde continent, met veelal dezelfde regels en verspreidingsrisico.
En vaak meer dagjesvolk dat vliegt. Dus zie je ook dat het personeel sneller iets heeft van laten we dat vakantievolk en gare volk lekker snel er in krijgen.

Plus dat ze op de vluchten zelf ook veel drukker zijn.

Op lange afstanden heeft het personeel meer tijd om op te letten. Landen over ver zijn veel oplettender voor vluchten van andere continenten omdat ze niet weer of meer Corona willen binnen halen van over ver.
Dus die regels zijn al strenger en maatschappijen dienen zich daar aan te houden voor vertrek.
pi_203819613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:37 schreef bianconeri het volgende:
Op lange afstanden heeft het personeel meer tijd om op te letten. Landen over ver zijn veel oplettender voor vluchten van andere continenten omdat ze niet weer of meer Corona willen binnen halen van over ver.
Dus die regels zijn al strenger en maatschappijen dienen zich daar aan te houden voor vertrek.
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.
En dat mag, en je zal mogelijk wel wat vluchten gemaakt hebben, maar de 'waarheid' die je hier neer zet, zucht, ik snap dat je een bepaalde 'verwachting' of jouw beleving wilt neerzetten.

Maar ga mij nou niet zitten vertellen hoe de naleving van de mondmaskers in vliegtuigen streng wordt gehandhaafd. Daarvoor maak ik net even teveel vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203820036
Moet er niet aan denken. 12 uur lang naar Brazilië vliegen met een mondkapje op. Dan ga ik nog liever helemaal niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203821501
Ik heb afgelopen zomer op Bonaire gevlogen. Ruim tien uur een mondkapje op, behalve tijdens eten en drinken uiteraard. Ik zag er wel tegenop maar eerlijk is eerlijk, als je een fijn mondkapje hebt, is het prima te doen. Hoop natuurlijk dat de regel zo snel mogelijk verdwijnt, maar vrees dat we er nog wel even aan vastzitten.
pi_203822745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.
En dat mag, en je zal mogelijk wel wat vluchten gemaakt hebben, maar de 'waarheid' die je hier neer zet, zucht, ik snap dat je een bepaalde 'verwachting' of jouw beleving wilt neerzetten.

Maar ga mij nou niet zitten vertellen hoe de naleving van de mondmaskers in vliegtuigen streng wordt gehandhaafd. Daarvoor maak ik net even teveel vluchten.
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.

Maar dat houdt niet in dat ik en alle anderen hier niet ook in een vliegtuig stappen?
Ik vlieg op vrij geregelde basis en de anderen geven precies dezelfde ervaring weer.

Dat jij als enige een andere ervaring wilt weergeving, waarschijnlijk omdat je blijkbaar graag tegen regels aanschopt, tja geen idee. Uitzondering die de regel bevestigd gevalletje.
pi_203822760
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Binge-watch het volgende:
Ik heb afgelopen zomer op Bonaire gevlogen. Ruim tien uur een mondkapje op, behalve tijdens eten en drinken uiteraard. Ik zag er wel tegenop maar eerlijk is eerlijk, als je een fijn mondkapje hebt, is het prima te doen. Hoop natuurlijk dat de regel zo snel mogelijk verdwijnt, maar vrees dat we er nog wel even aan vastzitten.
Klopt hoor.
Natuurlijk liever zonder, maar als je je gaat zitten opwonden over hoe erg het allemaal wel niet is ja dan wordt het ook niets.
Mondkapje heeft alles met ademhaling te maken. Als je gewoon rustig bent en dus ook ademt dan merk je het amper.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 18:30:28 #90
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203834942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.

Maar dat houdt niet in dat ik en alle anderen hier niet ook in een vliegtuig stappen?
Ik vlieg op vrij geregelde basis en de anderen geven precies dezelfde ervaring weer.

Dat jij als enige een andere ervaring wilt weergeving, waarschijnlijk omdat je blijkbaar graag tegen regels aanschopt, tja geen idee. Uitzondering die de regel bevestigd gevalletje.
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.
En nee de bemanning spreekt je daar niet constant over aan, dat is simpelweg niet te doen, en juist bij lange vluchten en als het donker is dan zien velen de kans schoon. Dat jij dat niet doet en ziet is prima, maar zet het niet als waarheid neer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203835747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.
En nee de bemanning spreekt je daar niet constant over aan, dat is simpelweg niet te doen, en juist bij lange vluchten en als het donker is dan zien velen de kans schoon. Dat jij dat niet doet en ziet is prima, maar zet het niet als waarheid neer.
Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen het netjes doet?
Ik zei ook dat er helaas genoeg tokkies zijn die zich moeten aanstellen om een simpel kapje en tegen regels moeten aanschoppen.

En zoals ik al zei is mijn ervaring, en dus van iedereen die reageerde, precies tegenovergestelde.
Korte vluchten is omhoog en omlaag. Tussendoor snel eten verkopen en wat ook.
Juist dan hebben ze geen tijd om te controleren. En ook geen zin omdat het vaak om vakantie volk gaat, wat niet de netste figuren zijn.

Op lange vluchten heeft de bemanning zat tijd om rondjes te lopen en dat doen ze ook. Als je slaapt nee dan laten ze je wel, maar anders spreken de meesten je wel aan. Gelukkig ook maar.
pi_203841284
Moeilijk doen over mondkapjes is nogal puberig. Ik heb veel liever dat de wederzijdse testplicht wordt afgeschaft, want dat is nogal een geregel en gedoe. En redelijk nutteloos.
Jesus saves but death prevails.
pi_203842984
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 03:04 schreef Shivo het volgende:
Moeilijk doen over mondkapjes is nogal puberig. Ik heb veel liever dat de wederzijdse testplicht wordt afgeschaft, want dat is nogal een geregel en gedoe. En redelijk nutteloos.
Mondkapjes zijn nuttelozer dan dat testen hoor.
Ik heb liever dat ik nog even dat extra betaal voor het testen, dan dat mondkapje blijft.
Door het testen vang je in elk geval degenen op die op dat moment besmettelijk zijn op (nooit waterdicht, maar goed).

Zo lang iemand niet hoest of niest heeft een mondkapje eigenlijk niet veel meerwaarde.
Zeker mee eens dat het gewoon puberaal is dat tegen mondkapjes aan trappen. Gewoon beetje kinderachtig tegen regels aan trappen.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:34:47 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_203844241
Zullen we weer gewoon vragen stellen en beantwoorden die met vliegen te maken hebben? Dank.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_203844627
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef flipsen het volgende:
Zullen we weer gewoon vragen stellen en beantwoorden die met vliegen te maken hebben? Dank.
Dit heeft ook gewoon met vliegen te maken?
Dus ja.

Maar is inmiddels wel al beantwoord.
pi_203862113
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
  zondag 27 februari 2022 @ 15:37:39 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203863515
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Zelfde vraag maar dan voor Seoul hier -O-

Het lijkt erop dat tot 3 maart de meeste vluchten geannuleerd zijn.

Londen > Tokyo gaat nu via Alaska... 17 uur (zonder de tussenstop) dus ik zou me daar al een beetje mentaal op voorbereiden. :{

Onderlangs is misschien wat korter, wellicht via Dubai?

Kaartje van gister



Kaartje laat goed zien hoe rusland de boel tussen azie en Nederland echt als een muur blokkeert. Dat realiseerde ik me niet met een gewone kaart.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-02-2022 15:42:45 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203863561
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Laatste vlucht is op 24-2 geweest, daarna gecanceld. Dus geen idee nog van een nieuwe route.
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl861
pi_203868678
Wss gewoon vluchten via Alaska, dan wel via Turkije of Dubai.
Gaat zeker wel flink wat meer tijd duren.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')