ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mkay, dan moet je 50-100 euro aftikken bij een van die tokos die oa op Schiphol staan, helaas.
Ik heb een aanbieder in mijn woonplaats gevonden. Antigeentest (is voldoende voor USA) plus reisverklaring voor 39 euro. Dank voor het meedenken!quote:Op woensdag 24 november 2021 08:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
ik zou de KLM kliniek proberen. Zitten ook op Schiphol (Oost), en hebben ervaring met dit soort zaken. Anders misschien nog de GGD.
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:50 schreef exelletor het volgende:
Is er een generieke plek waar ik kan zien of een vlucht een lijnvlucht is of een charter? Ik wil waarschijnlijk twee enkele reizen boeken, maar bij de ene krijg ik een waarschuwing dat het een charter is en het land van bestemming het dan niet toestaat om een lijnvlucht terug te nemen.
Die officiele bedrijven zijn overal en nergens wel te vinden hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zie: https://www.cdc.gov/coron(...)l-air-travelers.html
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.quote:Op donderdag 25 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord dat landen dat hebben.
Ook nog nooit gezien dat het ergens aangegeven staat. Vaak kun je het verschil wel zien aan de maatschappij waar je mee vliegt.
Is het een airliner of een vakantiemaatschappij zoals een Neckermann die een airliner chartert?
Als je dat gewoon beetje bedenkt kom je sws al ver.
Maar zien ze een KLM die veel andere airliners inschakelt bij vluchten (Sky Team) ook als charter vluchten?
Geen idee.
Aardig leeg vliegtuig dan tot nu toe?quote:Op zondag 28 november 2021 11:32 schreef exelletor het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik losse tickets geboekt bij de twee luchtvaartmaatschappijen (Corendon en Air Cairo via Sunexpress) die expliciet een pop-up toonden. Nu maar hopen dat de terugvlucht niet geannuleerd wordt. Met de nieuwe reisbeperkingen die steeds bijkomen en de bezetting op de heenvlucht, ben ik daar niet 100% zeker van.
Ik vrees voor je van niet, maar nee heb je, ja kun je krijgen, dus je kan altijd een balletje opgooien bij de luchtvaartmaatschappij.....quote:Op donderdag 9 december 2021 16:39 schreef Nia het volgende:
Heb ik nog een kans om toch geld voor mijn voucher terug te krijgen?
Sommige maatschappijen hebben misschien nog wat goedkope stoelen over. Als ik voor 2 personen wil boeken zoek ik ook voor 2 personen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:00 schreef Chunees het volgende:
Hoe kopen jullie vliegtickets?
Als je in de zoekmachine 1 persoon doet is toch hetzelfde als je een ticket voor 2 personen ņodig hebt?
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik koop de tickets bij de maatschappij zelf, voornamelijk SAS en KLM.
Gewoon zoeken voor het aantal personen waar je mee gaat vliegen… waarom zou je wat anders doen??
Soms is er maar 1 ticket beschikbaar in een bepaalde ‘fare bucket’, als je er twee nodig hebt kan je die niet kopen natuurlijk.
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weerquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is correct dat je, als er nog maar 1 ticket over is in het betreffende 'fare bucket' je er niet 2 voor die prijs kan kopen. Maar als je dan voor 2 personen zoekt, dan moet je allebei de prijs betalen van de volgende 'fare bucket' dan kan het dus lonend zijn om dus wel 2 aparte tickets te boeken.
Dat kan inderdaad een risico zijn, aan de andere kant, het omboeken gebeurd natuurlijk onder dezelfde voorwaarden, want de regels van omboeken zijn bij een vlucht voor elke passagier gelijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Totdat er vervelende vluchtwijzigingen zijn en je naar een andere vlucht moet omboeken bijvoorbeeld, dat is een gezeik om dan beide personen weer op dezelfde vlucht te krijgen als ze allebei een andere boekingscode hebben. Al 2x meegemaakt, dat doe ik dus nooit weer
Denk dat je mazzel hebt gehad. De totale kosten nu zijn ook hoger dan de normale kosten voor een C ticket...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Oh no, the horrorquote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
...met het gevaar om dan in economy te moeten reizen.
Biscay/Vizcayaquote:
Op welke manier heb je ge-upgraded?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:
Benieuwd of hier iemand ideeen over heeft. Ik wilde een business class ticket US-NL boeken op specifieke data. Ticket prijs: >$10k. Behoorlijk duur voor een trip die meestal $5-6k is. Nu heb ik het ticket eerst in economy geboekt, en daarna ge-upgrade. Totale kosten: $6200. Direct business class ticket is nog steeds $10k. Dus blijkbaar kan het veel schelen om eerst de ene ticket fare te boeken en dat te upgraden. Is dit een eenmalig gelukje, of een truuk die algemeen werkt?
Ja. Overal, wereldwijd. First class, Business, economy. Als jij lie-flat ligt met deken over je hoofd zal niemand er iets van zeggen maar ze controleren er actief op verder.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.
In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?
Iemand ervaringen ?
Dat staat letterlijk op elke website dat mondkapjes gewoon verplicht zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit het met de mondkapjes in het vliegtuig ? Inmiddels een aantal domestic flights achter de rug (maximaal 1 tot 2 uren), maar ga nu binnenkort - eindelijk ! - weer eens intercontinentaal (lees, naar Nederland) vliegen.
In de korte vluchtjes - allemaal economy - zijn mondkapjes verplicht. Maar voor de lange intercontinentale vluchten (in business), moet je je mondkapje dan ook ophouden de hele tijd ?
Iemand ervaringen ?
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:37 schreef ozzietukker het volgende:
De handhaving valt wel mee, ik heb nog nooit een opmerking gehad, terwijl ik het schoolvoorbeeld ben hoe je niet moet omgaan met een mondmasker, maar op de noodzakelijke momenten, boarden, tijdens take off en bij het landen is deze op volgens de regels.
De rest van de tijd is het allemaal niet zo streng, en bij het eten en drinken mag deze af
Ook intercontinentaal, lichten gaan uit, nou succes met de handhaving, zolang het niet te opzichtig is laat men je wel met rust.
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort figuren. Hou hem gewoon netjes op lol......
Op korte vluchten is de bemanning vaak te druk met van alles om zich met tokkies bezig te houden, maar op intercontinentale vluchten hebben ze er zat tijd voor.
In het donker, voor zo ver dat donker is, kun je echt heel makkelijk nog zien of iemand een mondkapje op heeft en worden mensen er echt wel op aangesproken bij een beetje fatsoenlijke airliner.
Het is ook gewoon ontzettend asociaal als je met een vliegtuig vol zit en niet eens het fatsoen hebt om een verplicht mondkapje voor ieders gezondheid op te doen.
Blijkt ook wel wat de anderen zeggen, vaak genoeg dat er op juist de langere afstanden wel naar gekeken wordt. Zeker wel. Gelukkig ook maar.
Vaak zitten die weigeraar tokkies ook niet op dat soort vluchten.
Als je slaapt en zeker als je dan weggedraaid bent gaan ze je niet wakker maken. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
Als het licht uit is tijdens lange vluchten en in een juiste positie probeert te slapen, dan zou je best dat ding af kunnen doen.
De bemanning of stewardess neemt echt niet teveel moeite om in t donker te kijken wie wel een mondkapje op heeft of niet. Ze willen vaak zelf uitrusten.
Ps tokkies boeken geen vluchten naar azie ze zitten liever allinclusive.
Zoals al naar voren gekomen bij eigenlijk iedereen worden regels strenger nageleefd des te langer de vlucht is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou me te goede, ik ben niet het type de regels niet te volgen. Zoals gezegd, heb al een aantal domestic, korte vluchten achter de rug, en toen mijn kapje netjes opgehouden.
De reden dat ik het vraag is dat je steeds meer ziet gebeuren dat er maatregelen zijn, die nauwelijks worden nageleefd. Al meermalen een PCR test verplicht terwijl men niet omnde resultaten vraagt, niet omkijkt naar vaccinatie bewijzen etc.....
Dus was ik even benieuwd hoe het in de praktijk gaat op lange vluchten.....
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:37 schreef bianconeri het volgende:
Op lange afstanden heeft het personeel meer tijd om op te letten. Landen over ver zijn veel oplettender voor vluchten van andere continenten omdat ze niet weer of meer Corona willen binnen halen van over ver.
Dus die regels zijn al strenger en maatschappijen dienen zich daar aan te houden voor vertrek.
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoeveel vluchten heb jij gemaakt de laatste tijd? Want je doet overkomen alsof je ervaringsdeskundige bent.
En dat mag, en je zal mogelijk wel wat vluchten gemaakt hebben, maar de 'waarheid' die je hier neer zet, zucht, ik snap dat je een bepaalde 'verwachting' of jouw beleving wilt neerzetten.
Maar ga mij nou niet zitten vertellen hoe de naleving van de mondmaskers in vliegtuigen streng wordt gehandhaafd. Daarvoor maak ik net even teveel vluchten.
Klopt hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Binge-watch het volgende:
Ik heb afgelopen zomer op Bonaire gevlogen. Ruim tien uur een mondkapje op, behalve tijdens eten en drinken uiteraard. Ik zag er wel tegenop maar eerlijk is eerlijk, als je een fijn mondkapje hebt, is het prima te doen. Hoop natuurlijk dat de regel zo snel mogelijk verdwijnt, maar vrees dat we er nog wel even aan vastzitten.
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik weet dat jij altijd hier komt vertellen dat je oh zo vluchten gemaakt zou hebben en dat wel even komt rondbazuinen.
Maar dat houdt niet in dat ik en alle anderen hier niet ook in een vliegtuig stappen?
Ik vlieg op vrij geregelde basis en de anderen geven precies dezelfde ervaring weer.
Dat jij als enige een andere ervaring wilt weergeving, waarschijnlijk omdat je blijkbaar graag tegen regels aanschopt, tja geen idee. Uitzondering die de regel bevestigd gevalletje.
Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen het netjes doet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 18:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen zijn eigen belevingswereld. Maar de melding dat iedereen netjes de hele tijd het mondmasker op heeft over mond en neus, zucht, dat is simpelweg niet waar.
En nee de bemanning spreekt je daar niet constant over aan, dat is simpelweg niet te doen, en juist bij lange vluchten en als het donker is dan zien velen de kans schoon. Dat jij dat niet doet en ziet is prima, maar zet het niet als waarheid neer.
Mondkapjes zijn nuttelozer dan dat testen hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 03:04 schreef Shivo het volgende:
Moeilijk doen over mondkapjes is nogal puberig. Ik heb veel liever dat de wederzijdse testplicht wordt afgeschaft, want dat is nogal een geregel en gedoe. En redelijk nutteloos.
Dit heeft ook gewoon met vliegen te maken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:34 schreef flipsen het volgende:
Zullen we weer gewoon vragen stellen en beantwoorden die met vliegen te maken hebben? Dank.
Zelfde vraag maar dan voor Seoul hierquote:Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Laatste vlucht is op 24-2 geweest, daarna gecanceld. Dus geen idee nog van een nieuwe route.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:09 schreef Aurelius het volgende:
Enig idee via welke route KLM nu naar Tokyo vliegt, en hoe lang dat duurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |