nee je laatste twee posten achter elkaarquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon lapo -> nieuw topic toch?
quote:
Nieuwe motor met meer performance. Benieuwd wat Toto er van vindt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:22 schreef greysbones het volgende:
ondertussen is Bottas het snelst
hebben ze de motor weer wat opgeschroefd
en dan 3de training weer knijpen
Gaaf hè maatquote:
leg ff uit?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:30 schreef Starflyer het volgende:
George Russell naar Mercedes dus (indirect) bevestigd. Want diens toekomst is zeker, wat ze ook besloten hebben, in tegenstelling tot die van Bottas
Als Russel niet naar Merc gaat blijft ie bij Williams, dus hoe het ook gaat is het zeker voor Russell... Bottas daarentegen is nog niet zeker als ie niet bij Merc blijft.quote:
zover was iedereen toch welquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als Russel niet naar Merc gaat blijft ie bij Williams, dus hoe het ook gaat is het zeker voor Russell... Bottas daarentegen is nog niet zeker als ie niet bij Merc blijft.
Als beide rijders zeker zijn wordt het pas bekend gemaakt... Logische conclusie is dus dat Bottas nog niet zeker is, en dus niet bij Merc blijft.
Jawel want bij Mercedes is het duidelijk... Ze brengen het pas naar buiten als het voor de beide gegadigden zeker is wat hun toekomst is...quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
zover was iedereen toch wel
ik dacht dat je bedoelde dat Russel naar het grote mercedes gaat
zeker
maar dat is het nog steeds niet
dat hij sowieso een plek heeft bij williams lijkt me duidelijk
dan wordt er dus niet meer naar Hami geluisterdquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
Jawel want bij Mercedes is het duidelijk... Ze brengen het pas naar buiten als het voor de beide gegadigden zeker is wat hun toekomst is...
De enige conclusie kan dus zijn dat Russell naar Mercedes gaat, en Bottas het nog niet weet wat ie gaat doen. Als Bottas zou blijven is het namelijk voor beiden al zeker wat er volgend jaar mee gebeurt, en zou Mercedes het volgens hun eigen uitspraak bekend maken.
Ocon was heel aan de andere kant in Fagnes na Pouhon, dit was Les Combes boven aan Kemmel.quote:
okquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ocon was heel aan de andere kant in Games, dit was Les Combes boven aan Kemmel.
Mwa... Precies op het punt dat je op het gas gaat om hem voor Malmedy te plaatsen. Dus wat dat betreft niet heel raar. Wellicht nog een beetje vocht gevonden daar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Jack zei dat er pas naar buiten gecommuniceerd wordt wie er naast Hamilton komt volgend seizoen als voor de andere coureur de toekomst duidelijk is.quote:
Allemaal strategie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:57 schreef Martinello het volgende:
In ieder geval de snelste tijd, dat dan weer wel.
Verkeerde dag, verkeerde sessiequote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:57 schreef Martinello het volgende:
In ieder geval de snelste tijd, dat dan weer wel.
Eerst even oefenen. Straks sloop je je versnellingsbak nog en kan je niet op pole starten.quote:
En dat je een auto weghaalt van die plek voor je weer verder gaat, lijkt me niet iets dat ze enkel in de F1 doenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:58 schreef TagForce het volgende:
Nou, sjarrel stond wel heel ergens anders hoor, Sjak
Behalve als je daarmee je versnellingsbak kapotslooptquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Als hij dit morgen in Q3 doet vlak voor het einde, als hij de snelste tijd heeft zou het beter uitkomen.
Wel handig om dan alles heel te laten, dat werkte nu niet helemaal, geloof ikquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:00 schreef RealistAtheist het volgende:
Als hij dit morgen in Q3 doet vlak voor het einde, als hij de snelste tijd heeft zou het beter uitkomen.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:00 schreef Martinello het volgende:
Perez weer geweldig hoor, die verdient dat contract wel.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Sky: De probleemloze weekenden waarbij Verstappen 33 punten los stond lijken ver weg te zijn, het is nu een mentaal spelletje geworden.
Het is vooral vals spel geworden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Sky: De probleemloze weekenden waarbij Verstappen 33 punten los stond lijken ver weg te zijn, het is nu een mentaal spelletje geworden.
Komt wel erg dichtbij zo!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:00 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik weet hoe Verstappen zich voelt. Dit is me online ook wel eens overkomen
Hij mag nog 1 straffeloos wisselen toch?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Behalve als je daarmee je versnellingsbak kapotsloopt
Sky denkt nog steeds dat het verdwijnen van die 33 punten geheel te danken is aan het superieure optreden van Hamilton in de afgelopen 2 racesquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ze hadden wel gelijk toen ze zeiden dat ie eens een probleemloos weekend nodig gaat hebben.... Kunt niet blijven aanmodderen en dan maar hopen dat alles goed komt. Aanmodderen klinkt wat dramatischer dan bedoeldquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gewoon in T1 spinnen en af laten slaan met nog 1,5 minuut te gaan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:03 schreef theclansman het volgende:
dit hoort max toch te doen in de q morgen net als in monaco snelste ronde neerknallen en dan crashen en rode vlag.
Hahaquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dan de race niet kunnen starten inderdaad!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:03 schreef theclansman het volgende:
dit hoort max toch te doen in de q morgen net als in monaco snelste ronde neerknallen en dan crashen en rode vlag.
Hij kan zo nog een keer geraakt wordenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:03 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hij mag nog 1 straffeloos wisselen toch?
Leclerc crashte een bocht eerder.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:06 schreef Coelho het volgende:
De manier waarop zijn auto uitbrak: olie van Leclerc?
eens maar was hij zo aan het aanmodderen dan in die weekenden dat hij uitviel?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze hadden wel gelijk toen ze zeiden dat ie eens een probleemloos weekend nodig gaat hebben.... Kunt niet blijven aanmodderen en dan maar hopen dat alles goed komt. Aanmodderen klinkt wat dramatischer dan bedoeld![]()
nee totaal nietquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar was hij zo aan het aanmodderen dan in die weekenden dat hij uitviel?
Dit dus, 2 weekenden dat hij er prima voorstond van de baan geramd. En dan heb ik het nog niet eens over Baku wat ook domme pech was. Behalve de schuiver zonet in FP2 heeft hij volgens mij nog niet veel fouten gemaakt dit seizoen. In mijn ogen is dat geen aanmodderen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar was hij zo aan het aanmodderen dan in die weekenden dat hij uitviel?
Tja, dat kun je niet voorkomen soms. Maar daar kan je ook niet veel aan doen. Maar ik ben het met je eens dat je natuurlijk het beste alles heel kan houden. Misschien in Q3 alleen een voorvleugeltje beschadigen maar wel op een gevaarlijke plek dan maar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij kan zo nog een keer geraakt worden
Nee, gewoon heelhuids finishen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:38 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Tja, dat kun je niet voorkomen soms. Maar daar kan je ook niet veel aan doen. Maar ik ben het met je eens dat je natuurlijk het beste alles heel kan houden. Misschien in Q3 alleen een voorvleugeltje beschadigen maar wel op een gevaarlijke plek dan maar?
ook dat maar ook geen slippertjes toch van de baan?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee totaal niet
vooral veel doorzettingsvermogen laten zien
Heftigquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Huge accidents - W Series Qualifying Spa
Zojuist.
Sowquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
Vrouwen aan het stuur...quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
zo ik weet niet of ditquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
Dat kan zomaar goed verkeerd gaanquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
Ze zijn wel weer verder gegaan na een lange rode vlag dus ik neem aan dat er dan wel ongeveer bekend is of het goed gaat of niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo ik weet niet of ditwel toepasselijk is of allemaal goed afgelopen?
ik zag een foto dat ze op eigen kracht uitgestapt is dus dat zal wel goed gaanquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zijn wel weer verder gegaan na een lange rode vlag dus ik neem aan dat er dan wel ongeveer bekend is of het goed gaat of niet.
Beitske wel 3 / 4x een auto geraakt, vooral die laatste klap leek hevig toen ze weer neerkwam en achterkant aangereden werd.
Ik las dat de vangrails daar voor volgend jaar naar achteren verplaatst gaat worden (wat Aitken, die in de GT3 daar crashte, ook al voorstelde).quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:16 schreef PS. het volgende:
Ben benieuwd hoelang de Eau Rouge nog gaat blijven bestaan in deze vorm. Begin deze maand ook al een megaklapper in 1 of andere supercar klasse. Met al die rubbertegelregels in deze tijd zal dat wel niet erg lang meer duren.
En de 33 punten voorsprong van Max kwamen natuurlijk door de superieure RedBull. Die pipo’s aan de andere kant van de plas zijn ook de realiteit uit het oog verloren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sky denkt nog steeds dat het verdwijnen van die 33 punten geheel te danken is aan het superieure optreden van Hamilton in de afgelopen 2 races
Moet er alleen ook grind liggen, want alleen asfalt voor die paar meter extra maakt weinig verschil lijkt me. (en veel ruimte is er ook niet)quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik las dat de vangrails daar voor volgend jaar naar achteren verplaatst gaat worden (wat Aitken, die in de GT3 daar crashte, ook al voorstelde).
Die 33 punten komen door de klapband. Anders was het nog veel meer geweest want Lewis liet het in Baku ook weer afwetenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
En de 33 punten voorsprong van Max kwamen natuurlijk door de superieure RedBull. Die pipo’s aan de andere kant van de plas zijn ook de realiteit uit het oog verloren.
Als je alle pechgevallen voor Max wegneemt en alle mazzel voor die clown ook wegcijfert, had Max nog ruim aan kop gestaan in het WK. Imola alleen scheelt een flinke sloot punten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die 33 punten komen door de klapband. Anders was het nog veel meer geweest want Lewis liet het in Baku ook weer afweten
Wat een enorme kutvideo.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zojuist.
Vrouwen achter het stuur zeker? Die waren vast aan het fileparkeren.quote:
Vangrail kan niet veel verder naar achteren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:50 schreef Starflyer het volgende:
Dit specifieke geval lijkt me weinig met de karakteristieken van Eau Rouge te maken te hebben, maar meer met het feit dat het glad werd door de regen, waardoor de zes coureurs van de baan gleden. Dat had imho in elke bocht op elk circuit kunnen gebeuren.
Grootste probleem is het terugstuiteren op de baan na daar de vangrail ingeklapt te zijn, waardoor je geraakt kan worden door aanstormend verkeer (wat het geval was bij de crashes van Hubert in 2019 en Aitken eerder dit jaar). Door de vangrail naar achteren te verplaatsen kun je dat voor een groot deel voorkomen.
Of de 1994 komt terug. Samen met Radillion een chicanequote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:16 schreef PS. het volgende:
Ben benieuwd hoelang de Eau Rouge nog gaat blijven bestaan in deze vorm. Begin deze maand ook al een megaklapper in 1 of andere supercar klasse. Met al die rubbertegelregels in deze tijd zal dat wel niet erg lang meer duren.
en vervolgens op de grond kroop van de pijnquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zag een foto dat ze op eigen kracht uitgestapt is dus dat zal wel goed gaan
Het is ook gewoon een kutbocht, geen overzicht bij het inkomen terwijl je daar op volle snelheid rijdtquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:00 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die meteen staan te schreeuwen over de veiligheid
5 auto's spinnen beneden de heuvel al, die gaan alle 5 natuurlijk dezelfde kant op. Iedere andere hogesnelheidsbocht heeft precies hetzelfde resultaat.
dat was vanmiddag met die helmetcam heel erg goed te zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een kutbocht, geen overzicht bij het inkomen terwijl je daar op volle snelheid rijdt
Dat soort ingrepen is vaak al voldoende ja.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:37 schreef TagForce het volgende:
Het enige wat er aan die bocht moet gebeuren is gras en grind terug. Vangrail naar achter gaat alleen maar nog meer 'ik haal het best en anders snij ik een stukje af' acties opleveren, en dus nog hardere crashes.
Gras en grind geeft 'als ik het niet haal ben ik f*cked' en dus minder snelheid en minder en minder heftige crashes.
Juist een uitdaging voor een coureurquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een kutbocht, geen overzicht bij het inkomen terwijl je daar op volle snelheid rijdt
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Juist een uitdaging voor een coureur
Maakt de uitdaging niet minder, wel veiliger. Beter zo'n oplossing dan weer een standaard chicane om de snelheid er uit te halenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:37 schreef TagForce het volgende:
Het enige wat er aan die bocht moet gebeuren is gras en grind terug. Vangrail naar achter gaat alleen maar nog meer 'ik haal het best en anders snij ik een stukje af' acties opleveren, en dus nog hardere crashes.
Gras en grind geeft 'als ik het niet haal ben ik f*cked' en dus minder snelheid en minder en minder heftige crashes.
Dat vind ik wel een prima compromis ja, die bocht op zichzelf mag natuurlijk nooit verloren gaan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:55 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Maakt de uitdaging niet minder, wel veiliger. Beter zo'n oplossing dan weer een standaard chicane om de snelheid er uit te halen
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:58 schreef S95Sedan het volgende:
Elke bocht kan dat gebeuren.
Helemaal als er meerdere autos af gaan.
Woudjequote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijk
Of gewoon een grote waterbak, je hebt bij Mario Kart ook zo'n circuit. Haal je de bocht niet, plons.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:37 schreef TagForce het volgende:
Mee eens hoor, je kan ook maar zoveel aanpassen en veilig maken, op een gegeven moment dan is de hele sport verkloot als je tever daarin gaat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijk
Er is een groot verschil tussen enerzijds risico op je auto aan gort rijden en daar de race mee verkloten, en anderzijds jezelf naar de kloten crashen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mee eens hoor, je kan ook maar zoveel aanpassen en veilig maken, op een gegeven moment dan is de hele sport verkloot als je tever daarin gaat.
Nee klopt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen enerzijds risico op je auto aan gort rijden en daar de race mee verkloten, en anderzijds jezelf naar de kloten crashen.
Er zijn genoeg maatregelen die het eerste niet uitsluiten, terwijl ze genoeg garanderen dat het tweede niet gebeurt.
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee klopt.
Maar in dit geval moet je je gewoon afvragen of die hele bocht aanpassen wel de oplossing is.
Overal grind zal het ook niet beter maken, dan stikt het van de rode vlaggen straks.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.
Sowieso, ik begrijp doe hele tracklimits discussie ook nooit. Er is een circuit getekend en daarbinnen race je. Kom je buiten de lijnen zou dat gewoon einde race moeten zijn, of dusdanig diep grint dat de kans groot is dat je er niet meer uit komt.
Maar bij deze crash is dat niet relevant, want de achteropkomende auto's kunnen de eerste 2 crashes gewoon zien. Het blinde deel komt pas na de 2de knik.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef PS. het volgende:
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Overal grind zal het ook niet beter maken, dan stikt het van de rode vlaggen straks.
Maar in de eau rouge zou dat mooi passen
De kans op een natte kwalificatie is er zeker. Het lijkt morgen tijdens de race wel droog te gaan zijn.quote:
Afhankelijk van veel factoren, maar water kan ook als gladde film werken. Dan glijden ze er dus net zo hard overheen zonder af te remmen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.
Of helemaal niks en iedereen die buiten de baan komt gewoon afvlaggen.
Dan wordt het dus heel interessant elkaar van de baan af te duwen met als resultaat een nog saaiere optocht.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso, ik begrijp doe hele tracklimits discussie ook nooit. Er is een circuit getekend en daarbinnen race je. Kom je buiten de lijnen zou dat gewoon einde race moeten zijn, of dusdanig diep grint dat de kans groot is dat je er niet meer uit komt.
En zonder controle. Lijkt me allemaal niet heel veilig die water oplossingen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Afhankelijk van veel factoren, maar water kan ook als gladde film werken. Dan glijden ze er dus net zo hard overheen zonder af te remmen.
Precies dat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.
Daarbij ook nog eens onmogelijk met al dat hoogteverschilquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zonder controle. Lijkt me allemaal niet heel veilig die water oplossingen.
Of je legt er een soort schuurpapier neer waar je banden van naar de kloten gaan. En naar mate de grofheid van die laag geef je het verschillende kleuren zodat ze weten hoe ernstig de slijtage daar is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.
Of helemaal niks en iedereen die buiten de baan komt gewoon afvlaggen.
andersom was beter geweest denk ik voor de kansen van Maxquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De kans op een natte kwalificatie is er zeker. Het lijkt morgen tijdens de race wel droog te gaan zijn.
Paul Ricardquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Of je legt er een soort schuurpapier neer waar je banden van naar de kloten gaan. En naar mate de grofheid van die laag geef je het verschillende kleuren zodat ze weten hoe ernstig de slijtage daar is.
quote:
Wat lul je nou met gigantisch overdrijven? Mag een discussie ook al niet meer? Niemand zegt dat die bocht weg moet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen... die crash van gisteren heeft geen ene neuk te maken met Eau Rouge zelf, kap even met dat gigantische overdrijven
Natte kwali of opdrogende baan is meestal een Russische roulette. Hou ik persoonlijk niet zo van. Ik weet niet of regenrace op Spa per se in het voordeel van Max is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:38 schreef Tarado het volgende:
andersom was beter geweest denk ik voor de kansen van Max
Wat? De crash? Volgens mij begon het net te regenen daar. Omdat de vorige ronde het nog geheel droog was, lijkt het er op dat ze er allemaal door werden verrast.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heeft het niet te maken met die hevige regenval waardoor de baan opnieuw moest worden geasfalteerd
Nee, iedereen zit weer te zaniken dat die bocht niet veilig is zo. Ja, klopt, maar dat heeft geen ene zak met gisteren te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat lul je nou met gigantisch overdrijven? Mag een discussie ook al niet meer? Niemand zegt dat die bocht weg moet.
Verwachten we dat de Merc hier ruim beter is?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
andersom was beter geweest denk ik voor de kansen van Max
Nee, maar het is wel altijd die bocht waar zulke klappers zijn. Dus er mag best wat over gezegd worden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, iedereen zit weer te zaniken dat die bocht niet veilig is zo. Ja, klopt, maar dat heeft geen ene zak met gisteren te maken.
Weer zoiets...quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel altijd die bocht waar zulke klappers zijn. Dus er mag best wat over gezegd worden.
Was jij niet ook diegene die zo fel tegen de halo was? Waar mensen ook over zaten te zaniken? Die halo heeft gister waarschijnlijk al weer voor heel wat minder letsel gezorgd. Of erger...
Gisteren stuiterde Visser ook terug op de baan. Dat is het grote probleem van deze bocht en dan met name de vangrails links.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, iedereen zit weer te zaniken dat die bocht niet veilig is zo. Ja, klopt, maar dat heeft geen ene zak met gisteren te maken.
Laat maar, valt niet te discussiëren met jou.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer zoiets...
Halo: *heeft krasje*
Rubbertegelgeneratie: "DE HALO REDT WEER EEN LEVEN, HOERA, HOERA, HOERA"
Kijk anders even Brazilië 2002 teug.
Klopt, dat is ook gewoon het probleem. Maar men doet alsof de crash zelf te voorkomen was geweest.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gisteren stuiterde Visser ook terug op de baan. Dat is het grote probleem van deze bocht en dan met name de vangrails links.
Dus als ze daar wat aan doen (wat ook al door Aitken en Correa is voorgesteld, die beiden bij ernstige crashes als gevolg daarvan waren betrokken) dan is het al een stuk beter.
dan kun je beter niet gaan racenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook gewoon het probleem. Maar men doet alsof de crash zelf te voorkomen was geweest.
Zoals ze nu bij de F3 doenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan kun je beter niet gaan racen
F3 is nu aan het racen, maar of je het racen mag noemen is een vraag 2quote:
ruim niet maar RBR gooit het meer op downforce schijnt en Merc op topspeed dit weekendquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verwachten we dat de Merc hier ruim beter is?
Dan is regen wel een groot voordeel jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
ruim niet maar RBR gooit het meer op downforce schijnt en Merc op topspeed dit weekend
F3 race was al gruwelijk natquote:
Tot de jaren 70 had niemand problemen met het risico jezelf naar de kloten crashen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen enerzijds risico op je auto aan gort rijden en daar de race mee verkloten, en anderzijds jezelf naar de kloten crashen.
Circuit ligt bij Francorchamps, rechtsonder, niet bij Spa.quote:
mwa, het feit dat het nu allemaal veiliger is heeft ook weer als consequentie dat er meer risico genomen wordtquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tot de jaren 70 had niemand problemen met het risico jezelf naar de kloten crashen.
Ook meteen de reden waarom motorsport in die auto een stuk spannender was.
Hoe kan er meer risico genomen worden als in en voor de jaren 70 het starten van de wagen al meer risico met zich mee bracht dan nu met 300 km/u rijden?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, het feit dat het nu allemaal veiliger is heeft ook weer als consequentie dat er meer risico genomen wordt
Nee, dat klopt. Toen was roken ook nog gezond. En heksen werden verbrand. Andere tijden, dus.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:42 schreef Dauthi het volgende:
Tot de jaren 70 had niemand problemen met het risico jezelf naar de kloten crashen.
Beter dan Jack, verder weinig reden tot juichenquote:
Jij bent afquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beter dan Jack, verder weinig reden tot juichen
Meen je dat nou? Zie het als het verschil tussen koorddansen met of zonder vangnet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Hoe kan er meer risico genomen worden als in en voor de jaren 70 het starten van de wagen al meer risico met zich mee bracht dan nu met 300 km/u rijden?
Waarom eigenlijk? Iedereen beter dan Jack, maar is Jack weer ziek of is dat wishful thinking?quote:
Jack is er gewoon niet vandaag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Iedereen beter dan Jack, maar is Jack weer ziek of is dat wishful thinking?
Tuurlijk is hij er wel (ter plaatse). En morgen ook.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jack is er gewoon niet vandaag.
Olav doet altijd 3de vtquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jack is er gewoon niet vandaag.
Precies, waarom denk je dat de oudere generaties vaak een mening zoals die van Jeremy Clarkson aangedaan zijn?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Zie het als het verschil tussen koorddansen met of zonder vangnet.
quote:
Wat slecht.. En dat is dan mod vh F1-forumquote:
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:03 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dat weet je toch
Woudddddd
Natte maakt er een potje van
Jij bent allang af.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 22:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
leuk
dus je bent er weer niet in F1
zitten we dan weer met @:Nattekat opgescheept?
Ah oke.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Circuit ligt bij Francorchamps, rechtsonder, niet bij Spa.
jij komt met de redenering dat het toen spannender was maar dat vraag ik me dus af omdat ze nu meer risico's (kunnen) nemen, zo'n move van Hamilton op Silverstone was in die tijd einde verhaal Verstappen geweestquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Precies, waarom denk je dat de oudere generaties vaak een mening zoals die van Jeremy Clarkson aangedaan zijn?
Met de kanttekening dat die bocht nooit, maar ook echt nooit bijna volgas genomen had kunnen wordenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij komt met de redenering dat het toen spannender was maar dat vraag ik me dus af omdat ze nu meer risico's (kunnen) nemen, zo'n move van Hamilton op Silverstone was in die tijd einde verhaal Verstappen geweest
Liever morgenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit hier gewoon om de grote crash van Hamilton af te wachten.
Dit lijkt me daar niet de juiste timing voorquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit hier gewoon om de grote crash van Hamilton af te wachten.
Kwalificatie missen en motorblok afschrijven is genoeg hoor.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit lijkt me daar niet de juiste timing voor
Ik noem je tegenstander er op die manier afbeuken ook geen risico nemen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij komt met de redenering dat het toen spannender was maar dat vraag ik me dus af omdat ze nu meer risico's (kunnen) nemen, zo'n move van Hamilton op Silverstone was in die tijd einde verhaal Verstappen geweest
Liever geennpunten en motor afschrijvenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwalificatie missen en motorblok afschrijven is genoeg hoor.
De race niet finishen (zonder lichamelijk letsel uiteraard) en 0 punten binnenharken (en Max wel en zo veel mogelijk punten binnenharken) + een afgeschreven motorblok lijkt me beterquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwalificatie missen en motorblok afschrijven is genoeg hoor.
en natte baanquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen rijdt gewoon met 0 vleugel
Duidelijk een vleugelwissel geweestquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen rijdt gewoon met 0 vleugel
Deze vrouwquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De race niet finishen (zonder lichamelijk letsel uiteraard) en 0 punten binnenharken (en Max wel en zo veel mogelijk punten binnenharken) + een afgeschreven motorblok lijkt me beter
dus ze twijfelen nogquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Duidelijk een vleugelwissel geweest
Ja wat wordt het..quote:
dat maakt het ook leukquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja wat wordt het..
Eten of geen regen
Of half half
Ohquote:
Als je regen wil zien moet je de F3 terugkijkenquote:
Het regent niet meer en de baan droogt al opquote:
we weten het over een kleine 3 uurquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Tuurlijk
Maar welke afstelling kies je
Ook wel verstandig. Zelfs op een natte baan word je aan alle kanten voorbij gereden anders.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Duidelijk een vleugelwissel geweest
Max gaat weer als een speer.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wel met bijna een seconde ertussen
Ja, en die hebben hun flink flexende voorvleugel nog gewoon..quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Belachelijk iets
Ook weer dankzij Mercedes
Ook zoiets bizarsquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en die hebben hun flink flexende voorvleugel nog gewoon..
Ik vraag mij af wanneer daar actie op wordt ondernomenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en die hebben hun flink flexende voorvleugel nog gewoon..
Mercedesquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wanneer daar actie op wordt ondernomen
Kom, we gaan doen alsof met meer vleugel rijden echt totaal geen verschil maakt. Dat zal hem leren!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:33 schreef daNpy het volgende:
Perez is 6 tiende sneller in de middensector en nog rijd Max hem een seconde aan an broek
Ik zie dat je stringetje dubbel zit vandaagquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom, we gaan doen alsof met meer vleugel rijden echt totaal geen verschil maakt. Dat zal hem leren!
In de middensector heb je meer nodig van de coureur want 1 en 3 zijn grotendeels volgasquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:33 schreef daNpy het volgende:
Perez is 6 tiende sneller in de middensector en nog rijd Max hem een seconde aan zn broek
Ehhh welke conclusie trek jij hier dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In de middensector heb je meer nodig van de coureur want 1 en 3 zijn grotendeels volgas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |