Dat vind ik wel een prima compromis ja, die bocht op zichzelf mag natuurlijk nooit verloren gaan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:55 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Maakt de uitdaging niet minder, wel veiliger. Beter zo'n oplossing dan weer een standaard chicane om de snelheid er uit te halen
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:58 schreef S95Sedan het volgende:
Elke bocht kan dat gebeuren.
Helemaal als er meerdere autos af gaan.
Woudjequote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijk
Of gewoon een grote waterbak, je hebt bij Mario Kart ook zo'n circuit. Haal je de bocht niet, plons.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:37 schreef TagForce het volgende:
Het enige wat er aan die bocht moet gebeuren is gras en grind terug. Vangrail naar achter gaat alleen maar nog meer 'ik haal het best en anders snij ik een stukje af' acties opleveren, en dus nog hardere crashes.
Gras en grind geeft 'als ik het niet haal ben ik f*cked' en dus minder snelheid en minder en minder heftige crashes.
Mee eens hoor, je kan ook maar zoveel aanpassen en veilig maken, op een gegeven moment dan is de hele sport verkloot als je tever daarin gaat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ook een beetje een risico van het vak natuurlijk
Er is een groot verschil tussen enerzijds risico op je auto aan gort rijden en daar de race mee verkloten, en anderzijds jezelf naar de kloten crashen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mee eens hoor, je kan ook maar zoveel aanpassen en veilig maken, op een gegeven moment dan is de hele sport verkloot als je tever daarin gaat.
Nee klopt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen enerzijds risico op je auto aan gort rijden en daar de race mee verkloten, en anderzijds jezelf naar de kloten crashen.
Er zijn genoeg maatregelen die het eerste niet uitsluiten, terwijl ze genoeg garanderen dat het tweede niet gebeurt.
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee klopt.
Maar in dit geval moet je je gewoon afvragen of die hele bocht aanpassen wel de oplossing is.
Overal grind zal het ook niet beter maken, dan stikt het van de rode vlaggen straks.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.
Sowieso, ik begrijp doe hele tracklimits discussie ook nooit. Er is een circuit getekend en daarbinnen race je. Kom je buiten de lijnen zou dat gewoon einde race moeten zijn, of dusdanig diep grint dat de kans groot is dat je er niet meer uit komt.
Maar bij deze crash is dat niet relevant, want de achteropkomende auto's kunnen de eerste 2 crashes gewoon zien. Het blinde deel komt pas na de 2de knik.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef PS. het volgende:
Het is ook gewoon een kutbocht, geen overzicht bij het inkomen terwijl je daar op volle snelheid rijdt
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Overal grind zal het ook niet beter maken, dan stikt het van de rode vlaggen straks.
Maar in de eau rouge zou dat mooi passen
De kans op een natte kwalificatie is er zeker. Het lijkt morgen tijdens de race wel droog te gaan zijn.quote:
Afhankelijk van veel factoren, maar water kan ook als gladde film werken. Dan glijden ze er dus net zo hard overheen zonder af te remmen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.
Of helemaal niks en iedereen die buiten de baan komt gewoon afvlaggen.
Dan wordt het dus heel interessant elkaar van de baan af te duwen met als resultaat een nog saaiere optocht.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sowieso, ik begrijp doe hele tracklimits discussie ook nooit. Er is een circuit getekend en daarbinnen race je. Kom je buiten de lijnen zou dat gewoon einde race moeten zijn, of dusdanig diep grint dat de kans groot is dat je er niet meer uit komt.
En zonder controle. Lijkt me allemaal niet heel veilig die water oplossingen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Afhankelijk van veel factoren, maar water kan ook als gladde film werken. Dan glijden ze er dus net zo hard overheen zonder af te remmen.
Precies dat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 00:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De karakteristieken van de bocht zijn wel interessant, hij hoort bij het circuit. Volgens mij kun je dat prima behouden, en toch het risico verkleinen. Feit is wel dat er veel incidenten zijn en dat de afloop een aantal keer slecht of kantje boord is geweest.
Daarbij ook nog eens onmogelijk met al dat hoogteverschilquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zonder controle. Lijkt me allemaal niet heel veilig die water oplossingen.
Of je legt er een soort schuurpapier neer waar je banden van naar de kloten gaan. En naar mate de grofheid van die laag geef je het verschillende kleuren zodat ze weten hoe ernstig de slijtage daar is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of water ipv grint. Geen meters diepe plas, maar net diep genoeg om einde race te zijn. Geen idee wat dat doet trouwens, als je daar met hoge snelheid in vliegt. Vast spectaculair.
Of helemaal niks en iedereen die buiten de baan komt gewoon afvlaggen.
andersom was beter geweest denk ik voor de kansen van Maxquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De kans op een natte kwalificatie is er zeker. Het lijkt morgen tijdens de race wel droog te gaan zijn.
Paul Ricardquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 09:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Of je legt er een soort schuurpapier neer waar je banden van naar de kloten gaan. En naar mate de grofheid van die laag geef je het verschillende kleuren zodat ze weten hoe ernstig de slijtage daar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |