Crisistijd jongens, laten we gaan staken!quote:Zorgbonden dreigen met acties in academische ziekenhuizen
De zorgvakbonden dreigen met acties bij academische ziekenhuizen. Ze hebben de werkgevers een ultimatum gesteld. Als hun eisen niet voor 6 september worden ingewilligd, gaan medewerkers zondagsdiensten draaien op doordeweekse dagen. In de ziekenhuiszorg is dat het ultieme stakingsmiddel.
Als het zover komt zal dat consequenties hebben voor de zogenoemde inhaalzorg. Ziekenhuizen moeten nog massaal ingrepen inhalen die door de coronacrisis op de lange baan zijn geschoven. Op zondagsdiensten wordt de bezetting echter zodanig teruggeschroefd dat alle planbare zorg komt te vervallen. Alleen op de spoedeisende hulp, de intensive care, afdelingen oncologie, hartbewaking en de kraam- en couveuse-afdelingen gaat het werk dan gewoon door.
Vervelend
"We snappen dat het voor patiënten heel vervelend is, maar dit is het enige middel dat we nog zien. De werkgevers kunnen het nog voorkomen", zegt een woordvoerster van FNV Zorg & Welzijn, een van de bonden achter het ultimatum. Ook CNV Zorg & Welzijn, de Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband (LAD) en de Federatie van Beroepsorganisaties in de Zorg (FBZ) zijn erbij betrokken.
Ik had het niet over dicht. Maar nu zonder afstand alles op een hoop gooien kan er toe leiden dat we verder in het najaar weer in de ellende zitten, daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Doe maar gewoon open en nooit meer dicht.
Word tijd!quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Crisistijd jongens, laten we gaan staken!
Nu de besmettingen niet remmen kan ook wel eens gunstig zijn voor de herfst.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik had het niet over dicht. Maar nu zonder afstand alles op een hoop gooien kan er toe leiden dat we verder in het najaar weer in de ellende zitten, daar zit ook niemand op te wachten.
Ah zo. Ja dat zou best goed kunnenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Media/journalisten/overheid. Met goede bedoelingen verder hoor. Simpelweg de vaccinatiebereidheid proberen aan te wakkeren. Dus geen vooropgezette plannen van ene Bill G. Het hoeft niet altijd direct een of andere bizarre complottheorie te zijn.
Nou nee, bv. niet iedereen heeft kanker. De kans erop zeker, maar het is niet zo dat iedereen rondloopt met een potentieel noodlottige ziekte.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.
Ik zie gender pronouns in zijn Twitter bio. Dan weet je direct met welk type mens je te maken hebt. Zulke idioten moet je sowieso liever kwijt dan rijk zijn, helaas zit de academische wereld er vol mee.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:27 schreef Scrummie het volgende:
Docent UvA weg om coronabeleid universiteit: 'Ik ga schuilen, ik ga weg'
Erg mooi
Het is al anderhalf jaar crisistijd hè? De overheid teert lekker op de mentaliteit van mensen in de zorg, die in tegenstelling tot boeren niet weer bij het minste of geringste op het Malieveld zijn omdat ze nou eenmaal hart voor de patiënt hebben, maar ook dat houdt wel ergens op.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eindelijk, zou ik zeggenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer ik dan aan de beurt zal zijnquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch begin ik er een hard hoofd in te krijgen dat een significante daling er nog in zit.
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is al anderhalf jaar crisistijd hè? De overheid teert lekker op de mentaliteit van mensen in de zorg, die in tegenstelling tot boeren niet weer bij het minste of geringste op het Malieveld zijn omdat ze nou eenmaal hart voor de patiënt hebben, maar ook dat houdt wel ergens op.
Dat doen ze ook alleen nu nog niet om gedoe te voorkomen. Van de F1 wisten ze vast ook al maanden dat er restricties aan zaten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies dit! Neem een beslissing. Het is altijd kut voor een bepaalde groep. Maar doe iets!
quote:
Eindelijkquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Eindelijk, zou ik zeggen
Regel die shit fatsoenlijk. Volgens mij zijn ze nog lang zat keihard nodig
Alle uitgestelde zorg is niet alleen ellendig maar kost óók klauwen met geld. Alleen andere potten geld
En hoe zie je dat voor je? Sowieso raar om te doen alsof er 'mensenlevens die je zorg' betalen zijn. We hebben in Nederland een collectief systeem waarbij overheid en zorgverzekeraars de kosten dragen. Burgers betalen aan beiden. Je kunt niet 'de overheid' raken, zonder ook de burger te raken. Waarom mensen daar altijd een kunstmatige scheiding in denken te zien is mij een raadsel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.
Hoe dan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.
Prima, ga maar zorg afschalen dan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Sowieso raar om te doen alsof er 'mensenlevens die je zorg' betalen zijn. We hebben in Nederland een collectief systeem waarbij overheid en zorgverzekeraars de kosten dragen. Burgers betalen aan beiden. Je kunt niet 'de overheid' raken, zonder ook de burger te raken. Waarom mensen daar altijd een kunstmatige scheiding in denken te zien is mij een raadsel.
Hoe zouden zorgmedewerkers de overheid moeten raken dan? Om meer qua geld en doorontwikkeling enzo voor elkaar te krijgen? Ik zie alleen staken voor me als optie, met wat er al gepoogd is zonder resultaatquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat aan mij? Ik wil niet staken.
Nee, ik vraag jou om je gemakzuchtige dooddoeners te onderbouwen. Je mag er best enige moeite in steken hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Prima, ga maar zorg afschalen dan.
Klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik vraag jou om je gemakzuchtige dooddoeners te onderbouwen. Je mag er best enige moeite in steken hoor.
Hij noemde geen specifieke sectoren, maar maakte meer een statement in het algemeen. En dat daarbij ook harde(re) keuzes gemaakt moeten worden. De online consults hebben ook laten zien dat er veel onnodige zorg verleend wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd naar. En op welk onderdeel van zorg dat dan is.
Er zijn zeer veel zaken in de zorg die veel efficiënter en goedkoper kunnen, IC zorg en ligduur niet echt enorm denk ik.
Wat een onzin allemaal, gaat eigenlijk prima in de stadions, gezien de besmettingen die te herleiden zijn kan je gewoon de boel helemaal open gooien, net als de rest overigens.quote:
Ik wil het niet eens wetenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:
Zijn de cijfers in belgië al ontploft na 2 festival weekenden?
That 'll teach em.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niemand die zich 24/7 aan "de regels" houdt, dat is schier onmogelijk. En relatief mogen we hier dan nog in onze handjes knijpen als ik zie en hoor hoe het er in de ons omringende landen aan toegaat met Duitsertjes en hun FFP2 fetish en paternalistische bemoeizucht van je medeburgers.quote:
Ik zou het dus wel interessant vinden om te zien wat er gebeurt als daar 80% gevaccineerd is en ze dan alle maatregelen loslaten. Om te zien of die delta daar dan gaat woekeren of toch geen voeg aan de grond krijgt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zitten ze er daar ook bovenop en gaat de boel direct op slot wanneer er een besmetting wordt geconstateerd.
quote:Het belangrijkste wapenfeit van Bennemeer is zorg schrappen. ‘Onzinzorg’ noemt hij dat zelf, die de kwaliteit van leven van de patiënt niet verrijkt, maar die toch op dagelijkse basis plaatsvindt. Zo toont een beroemde publicatie in het British Medical Journal aan dat van de drieduizend meest gegeven behandelingen slechts elf procent bewezen medisch effectief is.
Rustig wachten op de dag dat er wel wat besmettingen zijn. Bijvoorbeeld in een bus naar een uitwedstrijd ofzo en we hebben een groot probleem.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal, gaat eigenlijk prima in de stadions, gezien de besmettingen die te herleiden zijn kan je gewoon de boel helemaal open gooien, net als de rest overigens.
Top uitlegquote:Op maandag 23 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met het vaccin "tune" je je afweersysteem op een hybride spike eiwit eentje die het meest lijkt op die in alle varianten en de immuun reactie is ook alleen maar tegen dat spike eiwit. Echter op corona zitten veel meer eiwitten dan alleen een spike, bij een echte infectie krijg je een immuunreactie tegen het hele pakket, daarnaast als je echt ziek wordt van pathogeen worden er iets andere pathways getriggerd die bijvoorbeeld er voor kunnen zorgen dat het "geheugen" beter geactiveerd wordt.
Mensen die al corona gehad hebben kunnen door dit ontworpen spike eiwit ook betere afweer ontwikkelen tegen varianten die ze niet zelf gehad hebben. Daarom is er voor beide ziekte en vaccin een reactie maar wel een andere.
dat is toch ook tvt of gevaccineerd?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:11 schreef groenen het volgende:
[..]
Rustig wachten op de dag dat er wel wat besmettingen zijn. Bijvoorbeeld in een bus naar een uitwedstrijd ofzo en we hebben een groot probleem.
Ja, gevaccineerde kunnen ook verspreiden en testen kunnen fals negatief zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch ook tvt of gevaccineerd?
Die lockdown komt er dus wel gewoon aan. Tot eind augustus vakantieroosters dus minder inhaalzorg.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een groot probleem nog welquote:Op maandag 23 augustus 2021 15:11 schreef groenen het volgende:
[..]
Rustig wachten op de dag dat er wel wat besmettingen zijn. Bijvoorbeeld in een bus naar een uitwedstrijd ofzo en we hebben een groot probleem.
Dan had dat ondertussen al wel aan het licht gekomen met zo’n 40 wedstrijden onderweg exclusief oefenpotjes.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:11 schreef groenen het volgende:
[..]
En dat zal nooit anders worden, dus dat überhaupt denken te kunnen beheersen is schijncontrole.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, gevaccineerde kunnen ook verspreiden en testen kunnen fals negatief zijn.
Dat klopt, maar maakt dat Hugo maar wijs. Die denkt dat een staanplaats gevaarlijk is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
En dat zal nooit anders worden, dus dat überhaupt denken te kunnen beheersen is schijncontrole.
LOL!!!!!!!!!!!!!! we bleven vooral thuis voor onszelf. Anders was de kans groot dat er geen bed voor je was. LOL snap je de crisis wel? Het is een ziekenhuiscrisis. Covid is niet heel dodelijk voor de mens.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die lockdown komt er dus wel gewoon aan. Tot eind augustus vakantieroosters dus minder inhaalzorg.
Misschien moeten we als burgers ook spotjes gaan inspreken en foto's in bushokjes hangen. "Beste zorgmedewerker, wij zijn thuisgebleven voor jou, blijf jij nu op je werk voor ons?"
CAO overleggen en dat soort dingen zijn uiteraard belangrijk, maar dit soort chantage tijdens een crisis is naar mijn mening echt onacceptabel.
Nog steeds in de war raken van nietszeggende dagelijkse cijfersquote:Op maandag 23 augustus 2021 15:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar maakt dat Hugo maar wijs. Die denkt dat een staanplaats gevaarlijk is.
Cijfers zijn vieshoog voor een maandag.
Een plateau waar ze op Antartica jaloers op zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:20 schreef 4-elements het volgende:
Nog steeds is de curve best geflattened. Niet op niveau 0, maar de curve is er niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
54 gemeentes met 1 besmettingen
111 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_
Geen action rommel he.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
*grijpt dan maar weer -bij gebrek aan excuus- de kwast en verfpot en gaat weer aan de klus...![]()
'We' zijn thuisgebleven voor de zorg. De maatregelen zijn er om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten, eigenlijk nergens anders voor.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
LOL!!!!!!!!!!!!!! we bleven vooral thuis voor onszelf. Anders was de kans groot dat er geen bed voor je was. LOL snap je de crisis wel? Het is een ziekenhuiscrisis. Covid is niet heel dodelijk voor de mens.
Voor ons!!! niet voor de medewerkers.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
'We' zijn thuisgebleven voor de zorg. De maatregelen zijn er om de zorg zoveel mogelijk te ontlasten, eigenlijk nergens anders voor.
Als diezelfde zorg het tijdens zo'n situatie acceptabel vindt om maar te gaan staken denk ik niet dat dat op veel sympathie van de bevolking kan rekenen.
Flatten the curve is zo 2020, die doelpalen zijn al tig keer verzet. Wel opletten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:20 schreef 4-elements het volgende:
Nog steeds is de curve best geflattened. Niet op niveau 0, maar de curve is er niet meer
Thanks voor waarnemen weer, beetje druk met werk.quote:
Altijd grappig dat kritiek middels vragen en interesse, die vaccins bij ons oproepen, wordt verward met dus tegen het vaccin zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet echt een aversie, en ik weet niet of je oprecht geïnteresseerd bent.
Het is een lang verhaal iig.
Ik heb het idee dat we hetzelfde zeggen maar op een andere manier.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor ons!!! niet voor de medewerkers.
Ik word zo moe van Hugo de Jonge.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar maakt dat Hugo maar wijs. Die denkt dat een staanplaats gevaarlijk is.
Cijfers zijn vieshoog voor een maandag.
Ze gaan natuurlijk niet staken omdat de omstandigheden op de werkvloer zo goed zijn, he.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als diezelfde zorg het tijdens zo'n situatie acceptabel vindt om maar te gaan staken denk ik niet dat dat op veel sympathie van de bevolking kan rekenen.
Als je aan de ene kant tegen de bevolking zegt dat ze zich absoluut aan de nog geldende maatregelen moeten houden omdat er nog inhaalzorg is en de medewerkers het erg druk hebben maar aan de andere kant bereid bent je werk (grotendeels) neer te leggen omdat je er een euro per uur bij wil, hoe denk je dat de bevolking daarop gaat reageren?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan natuurlijk niet staken omdat de omstandigheden op de werkvloer zo goed zijn, he.
Ik weet het niet, maar ik heb over het algemeen best met die mensen te doen en ik zou willen dat er meer middelen voor ze beschikbaar waren zodat het niet zo'n geploeter is de hele tijd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je aan de ene kant tegen de bevolking zegt dat ze zich absoluut aan de nog geldende maatregelen moeten houden omdat er nog inhaalzorg is en de medewerkers het erg druk hebben maar aan de andere kant bereid bent je werk (grotendeels) neer te leggen omdat je er een euro per uur bij wil, hoe denk je dat de bevolking daarop gaat reageren?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook echt met ze te doen. Ik vind ook dat de politiek over de brug moet komen en de juiste beloning eruit moet komen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik heb over het algemeen best met die mensen te doen en ik zou willen dat er meer middelen voor ze beschikbaar waren zodat het niet zo'n geploeter is de hele tijd.
Beter nu dan in het najaar, wellichtquote:Op maandag 23 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind alleen dat dit echt geen acceptabel moment is.
Dat de zorg een betere beloning verdient lijkt mij wel duidelijk, maar eens dat het onbespreekbaar is wanneer alle handjes nodig zijn, er nog bergen met inhaalzorg liggen het niet een fantastisch moment is om het werk neer te gaan leggen, dat doet bijna voorkomen dat het eigenlijk wel meevalt met de drukte en er nog wel een tandje harder gewerkt kan worden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook echt met ze te doen. Ik vind ook dat de politiek over de brug moet komen en de juiste beloning eruit moet komen.
Ik vind alleen dat dit echt geen acceptabel moment is.
Ah, vandaar dat al die doelpunten die ik afgelopen jaar scoorde niet werden meegeteld.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Flatten the curve is zo 2020, die doelpalen zijn al tig keer verzet. Wel opletten.
Er zijn nu nog steeds maatregelen voor de bevolking om te voorkomen dat de zorg over zn nek gaat. Als die stakingen ervoor zorgen dat er nog meer inhaalzorg afgeschaald wordt en later ingehaald moet worden kun je er donder op tegen zeggen dat er voor de bevolking weer maatregelen nodig zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beter nu dan in het najaar, wellicht
Jawel hoor en dat is al anders geworden. Het percentage gevaccineerde mensen dat besmet raakt en het virus dus kan doorgeven is ontzettend veel lager dan dat van ongevaccineerde mensen. Hier staat het verhaal over hoeveel gevaccineerde mensen besmet raken (en dus anderen kunnen besmetten) en hoe de cijfers te duiden mooi uitgelegd.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
En dat zal nooit anders worden, dus dat überhaupt denken te kunnen beheersen is schijncontrole.
Dat Hugo de Jonge een debiel is.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:33 schreef DonDruiper het volgende:
Even over Hugo en z'n voetbal...
..je staat alleen supporters toe die getest of gevaccineerd zijn en je zegt er expliciet bij dat daarom binnen de stadions de 1.5 meter regel kan worden losgelaten.. dus de mensen doen dat dan ook massaal.. en dan later verontwaardigd zijn dat mensen naast elkaar zingen en juichen?
Wat mis ik hier precies?
Ik gok dat de werkdruk een groter probleem is dan de salarissen, maar met hogere salarissen zijn er wellicht minder personeelstekorten waardoor ook de werkdruk beter wordt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn die salarissen in de zorg echt zo slecht dan? Ik zie met mijn vak veel salarissen, verzorg ook de salarisadministraties voor verschillende ondernemingen in de zorg en zie jaaropgaves van mensen die in de zorg werken. Zijn prima salarissen, eerlijk gezegd.
Is het zorgwekkend dat er nu al meer positieve tests op 22 augustus geregistreerd staan dan op 21 augustus, of maakt dat niet zoveel uit?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Schiet mij maar lek, maar die daling zie ik niet zo heel hard eigenlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
Als we nu dat plateau van 2500 dagelijks aanhouden en er dan een duidelijke daling in de ziekenhuis/IC bezetting op volgt dan ziet het er nog vrij goed uit.
Ja, dit gaat echt veel wappies over de streep trekkenquote:
Een werkgever die het van mij gaat eisen werk ik niet voor en dat is een principekwestie.quote:
Nee, het zijn voornamelijk ongevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen. Dus die blijven er toch wel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek, maar die daling zie ik niet zo heel hard eigenlijk.
Had die niet al veel steiler moeten zijn met al die gevaccineerden die we inmiddels hebben?
Vorig jaar hadden we geen vaccin en veel minder in het ziekenhuis liggen. Ik dacht dat de delta variant alleen besmettelijker was, maar deze cijfers van de laatste tijd doen mij anders vermoeden eigenlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, het zijn voornamelijk ongevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen. Dus die blijven er toch wel.
Toen waren er in de zomer toch sowieso bijna geen besmettingen. 100 per dag of zo.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we geen vaccin en veel minder in het ziekenhuis liggen. Ik dacht dat de delta variant alleen besmettelijker was, maar deze cijfers van de laatste tijd doen mij anders vermoeden eigenlijk.
Ik denk dat dat meer een Amerikaans dingentje is over aansprakelijkheid mocht er iets mis gaan met het vaccin.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Een werkgever die het van mij gaat eisen werk ik niet voor en dat is een principekwestie.
Dat de kans aanmerkelijk lager lijkt te liggen, is wat anders dan dat die kans volledig wordt uitgesloten. Dat blijf ik de grootste communicatieblunder van Hugo ("óf je neemt het vaccin, óf je wordt ziek!") vinden, want de nodige mitsen en maren en andere nuances moet hij nu achteraf gaan inmasseren en dat wordt wat lastig als je als een schoolmeester alles maandenlang hebt lopen oversimplificeren.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:46 schreef Qarrad het volgende:
Jawel hoor en dat is al anders geworden.
Vergeet niet dat grootschalig testen pas echt op gang kwam in oktober ofzo, daarvoor was het allemaal nog heel mondjesmaat en bovendien alleen met klachten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toen waren er in de zomer toch sowieso bijna geen besmettingen. 100 per dag of zo.
Dat iemand in het ziekenhuis belandt wil niet zeggen dat dat komt doordat ze de regels aan hun laars hebben gelapt. Dus dat is lastiger verwijten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.
Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |