Crisistijd jongens, laten we gaan staken!quote:Zorgbonden dreigen met acties in academische ziekenhuizen
De zorgvakbonden dreigen met acties bij academische ziekenhuizen. Ze hebben de werkgevers een ultimatum gesteld. Als hun eisen niet voor 6 september worden ingewilligd, gaan medewerkers zondagsdiensten draaien op doordeweekse dagen. In de ziekenhuiszorg is dat het ultieme stakingsmiddel.
Als het zover komt zal dat consequenties hebben voor de zogenoemde inhaalzorg. Ziekenhuizen moeten nog massaal ingrepen inhalen die door de coronacrisis op de lange baan zijn geschoven. Op zondagsdiensten wordt de bezetting echter zodanig teruggeschroefd dat alle planbare zorg komt te vervallen. Alleen op de spoedeisende hulp, de intensive care, afdelingen oncologie, hartbewaking en de kraam- en couveuse-afdelingen gaat het werk dan gewoon door.
Vervelend
"We snappen dat het voor patiënten heel vervelend is, maar dit is het enige middel dat we nog zien. De werkgevers kunnen het nog voorkomen", zegt een woordvoerster van FNV Zorg & Welzijn, een van de bonden achter het ultimatum. Ook CNV Zorg & Welzijn, de Landelijke vereniging van Artsen in Dienstverband (LAD) en de Federatie van Beroepsorganisaties in de Zorg (FBZ) zijn erbij betrokken.
Ik had het niet over dicht. Maar nu zonder afstand alles op een hoop gooien kan er toe leiden dat we verder in het najaar weer in de ellende zitten, daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Doe maar gewoon open en nooit meer dicht.
Word tijd!quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Crisistijd jongens, laten we gaan staken!
Nu de besmettingen niet remmen kan ook wel eens gunstig zijn voor de herfst.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik had het niet over dicht. Maar nu zonder afstand alles op een hoop gooien kan er toe leiden dat we verder in het najaar weer in de ellende zitten, daar zit ook niemand op te wachten.
Ah zo. Ja dat zou best goed kunnenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Media/journalisten/overheid. Met goede bedoelingen verder hoor. Simpelweg de vaccinatiebereidheid proberen aan te wakkeren. Dus geen vooropgezette plannen van ene Bill G. Het hoeft niet altijd direct een of andere bizarre complottheorie te zijn.
Nou nee, bv. niet iedereen heeft kanker. De kans erop zeker, maar het is niet zo dat iedereen rondloopt met een potentieel noodlottige ziekte.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, dat geldt voor iedereen.
Ik zie gender pronouns in zijn Twitter bio. Dan weet je direct met welk type mens je te maken hebt. Zulke idioten moet je sowieso liever kwijt dan rijk zijn, helaas zit de academische wereld er vol mee.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:27 schreef Scrummie het volgende:
Docent UvA weg om coronabeleid universiteit: 'Ik ga schuilen, ik ga weg'
Erg mooi
Het is al anderhalf jaar crisistijd hè? De overheid teert lekker op de mentaliteit van mensen in de zorg, die in tegenstelling tot boeren niet weer bij het minste of geringste op het Malieveld zijn omdat ze nou eenmaal hart voor de patiënt hebben, maar ook dat houdt wel ergens op.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eindelijk, zou ik zeggenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer ik dan aan de beurt zal zijnquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch begin ik er een hard hoofd in te krijgen dat een significante daling er nog in zit.
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is al anderhalf jaar crisistijd hè? De overheid teert lekker op de mentaliteit van mensen in de zorg, die in tegenstelling tot boeren niet weer bij het minste of geringste op het Malieveld zijn omdat ze nou eenmaal hart voor de patiënt hebben, maar ook dat houdt wel ergens op.
Dat doen ze ook alleen nu nog niet om gedoe te voorkomen. Van de F1 wisten ze vast ook al maanden dat er restricties aan zaten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies dit! Neem een beslissing. Het is altijd kut voor een bepaalde groep. Maar doe iets!
quote:
Eindelijkquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Eindelijk, zou ik zeggen
Regel die shit fatsoenlijk. Volgens mij zijn ze nog lang zat keihard nodig
Alle uitgestelde zorg is niet alleen ellendig maar kost óók klauwen met geld. Alleen andere potten geld
En hoe zie je dat voor je? Sowieso raar om te doen alsof er 'mensenlevens die je zorg' betalen zijn. We hebben in Nederland een collectief systeem waarbij overheid en zorgverzekeraars de kosten dragen. Burgers betalen aan beiden. Je kunt niet 'de overheid' raken, zonder ook de burger te raken. Waarom mensen daar altijd een kunstmatige scheiding in denken te zien is mij een raadsel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.
Hoe dan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, helemaal eens. Maar doe iets wat de overheid raakt en ga niet spelen met de mensenlevens die uiteindelijk je salaris betalen.
Prima, ga maar zorg afschalen dan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Sowieso raar om te doen alsof er 'mensenlevens die je zorg' betalen zijn. We hebben in Nederland een collectief systeem waarbij overheid en zorgverzekeraars de kosten dragen. Burgers betalen aan beiden. Je kunt niet 'de overheid' raken, zonder ook de burger te raken. Waarom mensen daar altijd een kunstmatige scheiding in denken te zien is mij een raadsel.
Hoe zouden zorgmedewerkers de overheid moeten raken dan? Om meer qua geld en doorontwikkeling enzo voor elkaar te krijgen? Ik zie alleen staken voor me als optie, met wat er al gepoogd is zonder resultaatquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat aan mij? Ik wil niet staken.
Nee, ik vraag jou om je gemakzuchtige dooddoeners te onderbouwen. Je mag er best enige moeite in steken hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Prima, ga maar zorg afschalen dan.
Klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik vraag jou om je gemakzuchtige dooddoeners te onderbouwen. Je mag er best enige moeite in steken hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |