quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met m'n blote pielemuis in een tijdschrift gestaan toen ik een kleuter was
quote:Chemiebedrijf 3M loost illegaal gevaarlijke stof in Schelde
Het Amerikaanse chemiebedrijf 3M loost in het Belgische Zwijndrecht een giftige stof in het water van de Schelde, dat uiteindelijk ook door de Westerschelde in Nederland stroomt. Het gaat om FBSA, een stof die zich opstapelt in de longen [...]
https://www.nu.nl/economi(...)stof-in-schelde.html
Voorlopig maar even niet zwemmen @Luctor.et.Emergoquote:
Hij kan alleen bij zijn ouders gaan klagen lijkt mij. Die hebben toestemming gegeven.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:21 schreef Koen66 het volgende:
https://www.ad.nl/show/ba(...)irvana-aan~a65029d7/
man man man
Ik kan me herinneren dat hij tijdens het 20 of 25-jarige jubileum van het album nog een interview had gehouden. Toen was het blijkbaar nog oké (of hij begreep toen nog niet dat hij er extra geld aan kon verdienen).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hij kan alleen bij zijn ouders gaan klagen lijkt mij. Die hebben toestemming gegeven.
Deze had een APK keuring kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
1738
Net aan in 1738 (1 januari), het vergaan van het schip de Leusden.
De Leusden was een in 1718-1719 gebouwd slavenschip wat in haar 19-jarige dienst tien keer de Trans-Atlantische driehoeksreis maakte. In totaal zou zij 6.564 slaven van West-Afrika naar Zuid-Amerika vervoeren, waarvan iets meer dan driekwart de tocht ook daadwerkelijk zou overleven om daar verkocht te worden.
[ afbeelding ]
Indeling van een Brits slavenschip, de Nederlandse zaten vergelijkbaar in elkaar.
Op haar laatste tocht vervoerde zij 700 slaven naar Suriname. Op 30 december 1737 kwam het schip voor de kust van Frans-Guyana in zwaar weer terecht, regen en mist belemmerde het zicht zodanig dat bij de monding van rivier de Marowijne de bemanning (incl de kapitein) al bij de Surinamerivier dacht te zijn. Tegen de tijd dat de kapitein zich afvroeg of ze wel goed zaten en een sloep uitzond om te controleren waar ze precies voor de kust voeren dreef het schip al te ver naar de monding van de Marowijne.
De Leusden liep op een zandbank en sloeg lek, water begon het ruim in te lopen. Er werd nog geprobeerd het water naar buiten te pompen, maar het lek was te groot voor de twee aanwezige pompen en het schip begon steeds verder over te hellen. De bemanning, bang dat de slaven uit het ruim zouden klimmen en ze zouden overmeesteren (ze waren op dit moment nog niet geboeid, omdat ze vlak hiervoor aan dek waren geweest om te eten) besloot de luiken naar het slavendek dicht te timmeren.
Uiteindelijk zou het schip volledig op haar kant op de zandbank komen te liggen en met het opkomende tij vol met water komen te staan. De bemanning werd in de ochtend door de uitgezonden sloep gered, samen met 16 slaven die voor werkzaamheden nog bovendeks waren op het moment van omslaan. De 16 geredde slaven werden in Suriname alsnog verkocht, 20 slaven waren al tijdens de reis omgekomen, de overige 664 verdronken die nacht.
Denk vooral dat laatste.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat hij tijdens het 20 of 25-jarige jubileum van het album nog een interview had gehouden. Toen was het blijkbaar nog oké (of hij begreep toen nog niet dat hij er extra geld aan kon verdienen).
Voor die stof vroeg 3M nooit een vergunning aan om het te lozen in het water. De Vlaamse overheid meet daarom ook niet de concentraties ervan, waardoor het bedrijf jarenlang ongestoord zijn gang kon gaan.quote:
Vrije geest hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met m'n blote pielemuis in een tijdschrift gestaan toen ik een kleuter was
Ja, er zullen misschien ook wel regels bestaan die zeggen dat een overheid niet zomaar bij zo'n bedrijf mag gaan kijken wat ze zoal maken en met wat voor proces ze dat doen. In dat geval is het ook lastig om te weten wat er zoal aan afvalstoffen bij komen kijken en alles continu testen op alle stofjes die er maar kunnen bestaan lijkt me ook niet haalbaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Voor die stof vroeg 3M nooit een vergunning aan om het te lozen in het water. De Vlaamse overheid meet daarom ook niet de concentraties ervan, waardoor het bedrijf jarenlang ongestoord zijn gang kon gaan.
Ik weet nooit wat gekmakender is aan dit soort berichten: de gewetenloze macht van het grote geld of de totale incompetentie van de overheid.
Dat wordt wel een beetje vermoeiend ja... ik merk het ook wel bij het sporten bijvoorbeeld. Ik ga bij de sportschool altijd douchen na afloop, en als er al mensen douchen zijn dat mannen van mijn eigen generatie (35-40). De nieuwe generatie 18-30 doucht echt nooit, of in onderbroekquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vrije geest hoor![]()
Zou tegenwoordig echt niet meer kunnen. We zijn (misplaatst) preuts momenteel en aan werkelijk alles wordt een label van mógelijke seksualiteit gehangen.
Aanklagen die hapquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:43 schreef Strani het volgende:
[..]
En naast misplaatst preuts m.i. ook kleinzerig.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vrije geest hoor![]()
Zou tegenwoordig echt niet meer kunnen. We zijn (misplaatst) preuts momenteel en aan werkelijk alles wordt een label van mógelijke seksualiteit gehangen.
De overheid test (normaal gesproken) in de buurt van zo'n bedrijf wat er zoal in het water belandt. Blijkbaar testen ze alleen op de aanwezigheid van bepaalde stoffen, ipv alle stoffen te analyseren die ze aantreffen. Dat laatste lijkt me toch wel handig. Misschien wel wat tijdrovender en duurder.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, er zullen misschien ook wel regels bestaan die zeggen dat een overheid niet zomaar bij zo'n bedrijf mag gaan kijken wat ze zoal maken en met wat voor proces ze dat doen. In dat geval is het ook lastig om te weten wat er zoal aan afvalstoffen bij komen kijken en alles continu testen op alle stofjes die er maar kunnen bestaan lijkt me ook niet haalbaar.
Maar zoals het daar staat klinkt het idd wel heel erg knullig.
Wat schandaligquote:
Wat voor soort peper is het?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
Intussen heeft hier nog een peper besloten dat het tijd was om geel te worden.
[ afbeelding ]
Interessant genoeg is het de middelste, die niet het oudst is.
Wees erbij of wees een vierkantje!!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:29 schreef Meke het volgende:
Nou mense het scheelde niet veel, maar het wordt 11 september![]()
![]()
De baan is gereserveerd tussen 15u en 17u!
Wer ist dabei?
Leuk!!! Willen er mensen van hier teamen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:26 schreef H_T het volgende:
[..]
En voor de Potterheads: volgende week hebben Upbeatles een Harry Potter-quiz op de planning staan. Die is wel helemaal online
Ik ben een vierkantjequote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:11 schreef Meke het volgende:
Hallo ik lok jullie graag weer allemaal naar het MEET-topic want er is eigenlijk bekend wanneer we gaan meeeten![]()
[..]
Wees erbij of wees een vierkantje!!
Ik ookquote:
Ik had gehoopt dat we 's avonds zouden meetenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:11 schreef Meke het volgende:
Hallo ik lok jullie graag weer allemaal naar het MEET-topic want er is eigenlijk bekend wanneer we gaan meeeten![]()
[..]
Wees erbij of wees een vierkantje!!
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ookOpenmonumentendag is altijd zo'n prachtige dag! Mogelijk ben ik wel in Utrecht, maar dan zal ik wel in een oud gebouw zitten
Ik vind dit zo schandaligquote:
Op de FP waren ook al wat mensen nog al van slag dat je bepaalde racistische en homofobe dingen niet meer mag zeggen op fok.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Waarom ging ik dit lezen, van sommige reacties sterven mijn hersencellen spontaan af
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien kunnen ze nog een net begonnen schoolband vinden die voor een paar bitterballen komt optreden.
Gezien deze post neem ik aan dat het over het userpolicy topic gaat?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Waarom ging ik dit lezen, van sommige reacties sterven mijn hersencellen spontaan af
Ja, ik dacht dat onze Beer dat bedoelde inderdaad.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gezien deze post neem ik aan dat het over het userpolicy topic gaat?
Daar was ik ook snel klaar mee. OP vond ik prima, daarna werd het snel minder.
Ja, ik zag iets van zes actieve topics daar, maar dit was de enige waarbij ik me deze opmerkingen voor kon stellen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat onze Beer dat bedoelde inderdaad.
Mijn stemming ging tijdens het lezen van de OP al vanquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik zag iets van zes actieve topics daar, maar dit was de enige waarbij ik me deze opmerkingen voor kon stellen.
Ik was er gisteren al vrij snel klaar mee en wat ik nu zoal gepost zie worden maakt me niet echt enthousiast om te blijven lezen.
SPOILER: TW: homofobieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn stemming ging tijdens het lezen van de OP al vannaar
Die spoiler vond ik al schokkend genoeg om niet verder te lezen. Soms denk je dat we met ons land best ver zijn qua tolerantie en zo maar als je het hier soms leest lijkt het net alsof we 100 jaar geleden leven.SPOILER: TW: homofobieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook wel bijzonder, want ik kom dit soort mensen in het echt dus nooit tegen. Zouden ze dan heel goed hun mond houden of omring ik me gewoon met fijne mensen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die spoiler vond ik al schokkend genoeg om niet verder te lezen. Soms denk je dat we met ons land best ver zijn qua tolerantie en zo maar als je het hier soms leest lijkt het net alsof we 100 jaar geleden leven.
Laten we het houden op het tweede, klinkt toch iets positieverquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel bijzonder, want ik kom dit soort mensen in het echt dus nooit tegen. Zouden ze dan heel goed hun mond houden of omring ik me gewoon met fijne mensen?
Ja hoewel je daar qua collega's ook niet echt een keuze in hebtquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Laten we het houden op het tweede, klinkt toch iets positiever
Ik denk dat tweede. Ik ga er wel vanuit dat dit een minderheid is, een die steeds luider gaat roepen naarmate ze zich meer realiseren dat hun groep steeds kleiner wordt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel bijzonder, want ik kom dit soort mensen in het echt dus nooit tegen. Zouden ze dan heel goed hun mond houden of omring ik me gewoon met fijne mensen?
Ik kom ook zelden mensen tegen die uit hun hoofd weten welk land in 1999 het ESF won, al weet ik niet of die ook een beetje gek zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:47 schreef Meke het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn stemming ging tijdens het lezen van de OP al vannaar
SPOILER: TW: homofobieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Maar hoeveelste was je dan van de hoeveel?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:44 schreef H_T het volgende:
Geen top 10 gehaald bij de quizvalt tegen, maar wel een leuke avond gehad
Dorpsgekken die alle ruimte krijgen op FOK en daardoor zich hier verzamelen, zoals social media over het algemeen heeft waardoor kleine schreeuwende minderheden ineens groot lijken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik weet niet of de volledige uitslag al bekend isquote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar hoeveelste was je dan van de hoeveel?
11e van 100 zou nog steeds best goed zijn, ondanks geen top 10, maar 30e van de 30 zou idd wat tegenvallend zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
quote:
Werksysteem wel. Dus ik ben nu steeds aan het wachten tot ik weer verder kan.quote:
Ah, thuis werken?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Werksysteem wel. Dus ik ben nu steeds aan het wachten tot ik weer verder kan.
Ja., Nou ja, eerder thuis wachten is het momenteel.quote:
Hehequote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja., Nou ja, eerder thuis wachten is het momenteel.
Ik drink geen koffiequote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hehe
Gaat heel wat koffie doorheen?
Ahquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik drink geen koffie
's ochtends twee bakken thee en daarna aan het water.
Dat klinkt wel heel slecht.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Om 9:35 heb ik iets gestart en nu twintig minuten later is het systeem nog steeds aan het draaien om het uit te voeren.
Die servers staan wel ergens op de zaak, dacht ik. Dit is een vrij oud programma, volgens mij, werkt dat niet in de cloud.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel slecht.
Staan de servers op de zaak? Of is het uitbesteed in "de cloud"?
Ah, "cloud" is een ruim begrip. Als je op afstand inlogt op een server valt dat ook wel onder "cloud" voor mijquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die servers staan wel ergens op de zaak, dacht ik. Dit is een vrij oud programma, volgens mij, werkt dat niet in de cloud.
Ik log wel op afstand in. Maar ik ben maar gebruiker, geen IT'er.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, "cloud" is een ruim begrip. Als je op afstand inlogt op een server valt dat ook wel onder "cloud" voor mij
Maar ik zou er wel snel klaar mee zijn
Scheelt natuurlijk dat m'n laatste baan in de IT was, wij hadden altijd snel spul staan en als het niet snel was, dan zorgden we wel snel dat het snel werd.
Ah ja, dan bellen ze je iig niet als het niet werktquote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik log wel op afstand in. Maar ik ben maar gebruiker, geen IT'er.
Nee, het is niet mijn probleem en ik voel me ook geen eigenaar van het probleem.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah ja, dan bellen ze je iig niet als het niet werkt
Badmuts met schuimlaag mss? Geen idee hoe ze dat fixen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:08 schreef Yesse het volgende:
Sommige van de huidige zwemmers hebben geen armen waardoor ze letterlijk de kant moeten koppen om 'aan te tikken'. Bij sommigen zag dat er wel pijnlijk uit
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:08 schreef Yesse het volgende:
Sommige van de huidige zwemmers hebben geen armen waardoor ze letterlijk de kant moeten koppen om 'aan te tikken'. Bij sommigen zag dat er wel pijnlijk uit
Dat scheeltquote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, het is niet mijn probleem en ik voel me ook geen eigenaar van het probleem.
Mss hebben die dan weer geen benen om af te zetten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan zijn de zwemmers met armen toch in het voordeel.
Dat verschil heffen ze volgens mij op door zwemmers met (volgroeide) armen in het zwembad te laten beginnen. De rest heeft dus voorsprong doordat zij wel mogen duiken. Bij de mannen was net wel een man met armen 1 maar nummers 2 en 3 hadden volgens mij geen armen dus blijkbaar werkt het.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan zijn de zwemmers met armen toch in het voordeel.
Er zal vast wel goed over nagedacht zijn inderdaad.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:12 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat verschil heffen ze volgens mij op door zwemmers met (volgroeide) armen in het zwembad te laten beginnen. De rest heeft dus voorsprong doordat zij wel mogen duiken. Bij de mannen was net wel een man met armen 1 maar nummers 2 en 3 hadden volgens mij geen armen dus blijkbaar werkt het.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Degene die van de kant af springen hebben toch wel een groot voordeel t.o.v. degene die al in het water starten.
Ik zou me geen zorgen maken om het aantikken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:08 schreef Yesse het volgende:
Wow vertel je ons hier nou dat je gehandicapten haat?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:58 schreef Strani het volgende:
Ik beken eerlijk dat ik de app van de Olympische Spelen heb verwijderd omdat ik pushmeldingen begon te krijgen over de Paralympische Spelen en ik die niet volg
In principe komt het daar wel op neer Em. Ik haat alles wat buiten de norm valt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wow vertel je ons hier nou dat je gehandicapten haat?
Ik denk dat je gewoon nog boos bent over dit akkefietjequote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:08 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe komt het daar wel op neer Em. Ik haat alles wat buiten de norm valt.
Ik had de app er al afgehaald, nadat de sluitingsceremonie was geweest.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:58 schreef Strani het volgende:
Ik beken eerlijk dat ik de app van de Olympische Spelen heb verwijderd omdat ik pushmeldingen begon te krijgen over de Paralympische Spelen en ik die niet volg
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:08 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe komt het daar wel op neer Em. Ik haat alles wat buiten de norm valt.
Ik kijk eigenlijk nooit PS, maar ik heb het nu wel op staan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef Yesse het volgende:
Weinig interesse in deze SC voor de PS. En dan begin ik er steeds over
Ja schandalig dat mensen gewoon worden uitgesloten omdat ze niks mankeertquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon nog boos bent over dit akkefietje
Oh doe dat vooral joh! Misschien trek je er nog mensen mee over de streep om het wel te volgen!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef Yesse het volgende:
Ja, fijn! Op nos.nl staat al niet heel veel, dus dan krijg ik door jou wat meer mee.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef Yesse het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |