quote:Wat is Cardano (ADA)?
Cardano is opgericht door IOHK, wat staat voor Input Output Hong Kong. IOHK is op zijn beurt weer opgericht (onder andere) door Charles Hoskinson, de mede-oprichter van Ethereum.
Cardano is een zogeheten smartcontract platform, in die zin vergelijkbaar met Ethereum, dat zich daarnaast ook zeer sterk focust op veiligheid en een hoge mate van schaalbaarheid. Eigenlijk wil het Cardano project dus de beste elementen van bepaalde blockchains nemen en zelf een soort ultieme blockchain creëren. Zo staat Bitcoin erom bekend zeer veilig te zijn (maar heeft het vooralsnog problemen met het opschalen) en heeft Ethereum vooralsnog ook de nodige problemen met het daadwerkelijk uitvoeren van gedecentraliseerde applicaties.
Denk bijvoorbeeld aan het fenomeen CryptoKitties, dat het Ethereum netwerk min of meer lam legde. Cardano wil de volgende stap zetten op het gebied van blockchains. Zo maakt het als eerste cryptocurrency gebruik van de programmeertaal Haskell. Deze taal heeft als een van de grootste voordelen dat het een relatief lage mate van foutgevoeligheid met zich meebrengt. Iets wat zeer goed van pas kan gaan komen in de erg dynamische cryptowereld.
Proof of Stake (PoS) in plaats van Proof of Work (PoW)
Cardano maakt gebruikt van het Proof of Stake principe om transacties te verifiëren. In tegenstelling tot wat er gebeurt bij bijvoorbeeld Bitcoin, miners die simpel gezegd moeilijk sommen oplossen (dit is het stukje work in Proof of Work) en hiervoor beloond worden met Bitcoin. Bij Proof of Stake zetten mensen een (gedeelte van) hun stake (bezit) in om een transactie verifiëren.
Dit heeft als grootste voordeel dat het veel minder rekenkracht kost, hetgeen niet alleen de hoeveelheid stroom die nodig is voor een transactie drastisch doet afnemen maar ook de transactiekosten.
Ook platformen als Ethereum willen op den duur naar een PoS systeem toe.
Daedalus Wallet
Cardano heeft een open source wallet uitgebracht, genaamd de Daedalus Wallet. In deze wallet kun je vooralsnog alleen Cardano opslaan, maar het team werkt aan de integratie van Bitcoin en Ethereum in de wallet. Op die manier kun je dus gemakkelijk schakelen tussen meerdere cryptovaluta’s in 1 wallet.
Hyper ambitieus
Het feit dat Cardano een soort alles in 1 optie wil aanbieden is natuurlijk fantastisch, maar tegelijkertijd ook erg ambitieus. De mogelijkheid bestaat dat het project te veel hooi op zijn vork wil nemen. Aan de andere kant, als Cardano erin slaagt zijn ambities waar te maken dan zijn er weinig projecten in de cryptowereld die meer potentie zullen hebben.
https://www.cardano.orgquote:Cardano CEO: ”Wij Gaan Bitcoin En Ethereum Voorbij”
Oprichter en CEO van Cardano (ADA), Charles Hoskinson, heeft erg veel vertrouwen in zijn cryptocurrency. Vertrouwen hebben in je eigen project is niet opmerkelijk. Maar Hoskinson gaat daarin een stapje verder: hij denkt bitcoin en ethereum te gaan verslaan.
ADA vs BTC vs ETH
Hoskinson is er van overtuigt dat hij met Cardano dé nieuwe grote speler in de cryptocurrecnymark in handen heeft. Hoskinson: “Waarom zijn bitcoin en ether zoveel waard? Bitcoin wordt geadverteerd als een betalingssysteem, maar faalt daarin. Niemand gebruikt het daarvoor. Mensen stoppen met het accepteren van bitcoin of ruilen het meteen om naar cash via diensten als Bitpay. Ethereum claimt een wereldcomputer te zijn, maar CryptoKitties maakt het kapot.”
Cardano, new kid on the block
Cardano is relatief nieuw in de top tien van cryptocurrency’s, terwijl ether en zeker bitcoin al door de wol geverfde veteranen zijn. De Bitcoin en Ethereum blockchains draaien al jaren en staat gezamenlijk aan de top. Daarom is het nogal gewaagd om te stellen dat ADA ze zomaar even voorbij gaat streven. Cardano is een open-source platform dat ondersteunt wordt door drie verschillende groepen: de Cardano Foundation, Emurgo uit Japan en Input Output Hong Kong. Cardano richt zich met name op schaalbaarheid en privacy regelgeving. Je kunt ADA-tokens gebruiken als geld, maar ook als opslag plek voor contact informatie bijvoorbeeld.
Hoskinson vol vertrouwen
Hoskinson gelooft er heilig in dat zijn Cardano netwerk in staat is om een hoop nieuwe investeerders naar zich toe te trekken: ”De manier van werken van ons ecosysteem zorgt ervoor dat wij de marktleider worden.” ADA staat op dit moment op een prijs van ongeveer 25 dollar cent met een totale marktcapaciteit van $6.54 miljard.
Bron: Coinspeaker
Nee, planning is binnenkort.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Smart contract-functionaliteit al klaar.
12 sept breekt de age of Cardano aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja inderdaad maar of dat nu echt wat waard gaat worden weet ik ook niet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
Vergeet het partnership met Afrika niet
Jongen doe niet zo raarquote:
nog nooit een update uitgesteldquote:
Dan ben je qua marketcap Etherium voorbij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:01 schreef ETA het volgende:
Cowen heeft vandaag aangegeven dat hij zelf wel een $10-$15 Ada ziet gebeuren in 2021.... is wel extreem bullish voor zijn doen.
Geen idee wie Cowen is, maar hij heeft een positieve instellingquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:01 schreef ETA het volgende:
Cowen heeft vandaag aangegeven dat hij zelf wel een $10-$15 Ada ziet gebeuren in 2021.... is wel extreem bullish voor zijn doen.
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:45 schreef D. het volgende:
[..]
Geen idee wie Cowen is, maar hij heeft een positieve instelling
Ah, een Youtuber, dacht dat ik de meeste wel kendequote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.
In ETH zit vast ook nog wel wat groeiquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan ben je qua marketcap Etherium voorbij.
Tenzij Cardano DE standaard word, anders mag je m.i. blij zij als Cardano de 5 of 6 euro aantikt.
Qua marketcap naar Bitcoin nog ongeveer het dubbele. Indien Cardano volgt dan hebben we het (voor Cardano) over meer dan 20 euro. M.i. voor nu toch echt een ver van mijn bed show.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:07 schreef D. het volgende:
[..]
In ETH zit vast ook nog wel wat groei
Charles zelf heeft het over 150 usd aan net eind van het jaar.. dat lijkt me ook een tikkeltje te enthousiastquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.
Oke duidelijk, all-in. Eventueel verlies houd ik jou verantwoordelijk voor.quote:
Was dat op hetzelfde kanaal waar je voor iedere ADA die je instuurde je 2 ADA terugkreeg?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Charles zelf heeft het over 150 usd aan net eind van het jaar.. dat lijkt me ook een tikkeltje te enthousiast
Zie het nu jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:14 schreef D. het volgende:
[..]
Was dat op hetzelfde kanaal waar je voor iedere ADA die je instuurde je 2 ADA terugkreeg?
Zolang dat nog niet up and running is stap ik niet in in ADA.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.quote:
Alles kan, dus aan jou om daar rekening mee te houdenquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bv. 2 dollar de nieuwe bodem wordt. Met crypto weet je het immers maar nooit.
ADA lift ook nog heel erg mee op de rest van de markt hèquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bv. 2 dollar de nieuwe bodem wordt. Met crypto weet je het immers maar nooit.
Ik heb nu wel een kwart verkocht met de verwachting later daarvan weer meer terug te kopen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 10:20 schreef D. het volgende:
[..]
Alles kan, dus aan jou om daar rekening mee te houden
Winst pakken, verkopen om later goedkoper terug te kopen, of als je er vertrouwen in hebt dat het uiteindelijk (op de lange termijn) wel goed komt gewoon lekker blijven zitten
Dus je hebt heel veel PR gedaan?quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Had dit weekend 2 bbqs
Zeker 6 man die het over cardano hadden
Ik hou het nog even vast, vanaf 25-8 kunnen de Jappen Ada kopen, en op 12-11 word Alonzo gelanceerdquote:
Er komt altijd een correctie, maar niemand weet wanneerquote:Op zondag 22 augustus 2021 15:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een kwart verkocht met de verwachting later daarvan weer meer terug te kopen.
Moet haast wel een correctie komen, komende week
12-09quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik hou het nog even vast, vanaf 25-8 kunnen de Jappen Ada kopen, en op 12-11 word Alonzo gelanceerd
had gister wel een correctie verwacht,daalde richting 2 euro, vanochtend stond het weer vrolijk op 2,25quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
Er komt altijd een correctie, maar niemand weet wanneer
"De verwachting is"quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
De verwachting is in ieder geval een paar dagen voor 12 september
Daarom alleen verkopen als je er ook vrede mee hebt als je ze niet meer goedkoper terug kunt kopen
Als heel veel mensen dat verwachten, dan verkopen ze weer vlak daarvoor. Dus ongeveer nu. Als dat dan samen valt met fomo, dan ga je die crash niet krijgen voor het nieuws.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:11 schreef D. het volgende:
[..]
Zo heet dat, als heel veel mensen hetzelfde denken
Waarvoor?quote:
Misschien verbiedt China morgen bitcoin weer eens, en gaat alles 30% omlaagquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als heel veel mensen dat verwachten, dan verkopen ze weer vlak daarvoor. Dus ongeveer nu. Als dat dan samen valt met fomo, dan ga je die crash niet krijgen voor het nieuws.
ADA. Al je vrienden indoctrineren enzo.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ze moeten lekker zelf weten waar ze in investeren, maar het is voor mij een teken dat het overhyped begint te raken.
Wacht nog steeds op vechain voor 199 satsquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ze moeten lekker zelf weten waar ze in investeren, maar het is voor mij een teken dat het overhyped begint te raken.
Hodlquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wacht nog steeds op vechain voor 199 sats
Dat heb ik dan wel. Ik heb nog steeds 75% en wat ik nu verkocht heb, heb ik ongeveer 800% winst dus hoe dan ook dikke primaquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
De verwachting is in ieder geval een paar dagen voor 12 september
Daarom alleen verkopen als je er ook vrede mee hebt als je ze niet meer goedkoper terug kunt kopen
Ik heb geen ADAquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
ADA. Al je vrienden indoctrineren enzo.
En waar baseer je dat op? Wat maakt ADA op 2+ overhyped en 1.20 - 1.50 een nette prijs?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Elan het volgende:
Huidige koers is puur hype vraag me af wanneer het hele spul weer in mekaar dondert richting de 1.20-1.50 .
Omdat het letterlijk een maand geleden nog onder de euro stond?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Wat maakt ADA op 2+ overhyped en 1.20 - 1.50 een nette prijs?
Kijk nou eens naar de cryptomarkt in het algemeen. Alles stijgt, en niet een klein beetje ook. Als je wil verkopen om die reden, dan moet je ook echt naar fiat.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het letterlijk een maand geleden nog onder de euro stond?
Welke ontwikkeling rechtvaardigt volgens jou een verdubbeling in waarde?
In juli riep je nog dat het naar 20 cent zou gaanquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Elan het volgende:
Huidige koers is puur hype vraag me af wanneer het hele spul weer in mekaar dondert richting de 1.20-1.50 .
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk nou eens naar de cryptomarkt in het algemeen. Alles stijgt, en niet een klein beetje ook. Als je wil verkopen om die reden, dan moet je ook echt naar fiat.
Nouja, 2-3 maanden geleden stond het op 2 euro. Dus waar hebben we het dan over?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt dat was een kolossale vergissingquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:26 schreef D. het volgende:
[..]
In juli riep je nog dat het naar 20 cent zou gaan
Als je maar blijft roepen dat het omlaag gaat krijg je vanzelf een keer gelijk
Veel mensen vinden 'm juist ondergewaardeerd, dus die kopen, en daarom stijgt de prijsquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt dat was een kolossale vergissing, neemt niet weg dat het nu wel overdreven hoog geprijsd is voor wat het feitelijk is.
Kan je met dit argument dan niet beter kijken naar marketcap dan stijging? Want stijging gaan vergelijken door te kijken naar technisch potentieel is gewoon kul natuurlijk.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.
Als je je een beetje in ADA hebt verdiept weet je dat ADA zoveel meer isquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.
Litecoin hoort in een museum, heel slecht voorbeeld.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:30 schreef D. het volgende:
[..]
Veel mensen vinden 'm juist ondergewaardeerd, dus die kopen, en daarom stijgt de prijs
Litecoin mag dan een fossiel zijn het heeft daardoor nog altijd grootschalige institutionele adaptatie en veel overheidscontracten op het westelijk halfrond. Cardano heeft eigenlijk alleen in Afrika enigszins voet aan de grond.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Litecoin hoort in een museum, heel slecht voorbeeld.
En Cardano gaat idd heel erg hard, maar om nu puur naar fiat prijs te kijken in plaats van de marktontwikkeling in het algemeen is natuurlijk wel iets te makkelijk. Het staat nu even op plek 3, misschien volgende week niet meer, maar Ethereum is nog héél ver weg en het is sowieso meer waard dan een exchange shill coin.
Vind je dat niet vreemd dan? Het zou toch eigenlijk primair om de toepassingen en functionaliteit moeten gaan en niet om de marketcap of exposure die een coin genereert. Als je er vanuit gaat dat blockchain de toekomst is zou belonen van innovatie moeten zijn waar het hele ecosysteem om draait. Niet wie het hardste schreeuwt of de leukste filmpjes in elkaar kan flanzen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je met dit argument dan niet beter kijken naar marketcap dan stijging? Want stijging gaan vergelijken door te kijken naar technisch potentieel is gewoon kul natuurlijk.
En wat is het verschil in technisch potentieel tussen LTC vs. ADA? En hoe vertaald dat naar dollars?
Tja, wat is een hypetrain?quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?
Charles is een legende, zijn filmpjes zijn geweldig ook over andere onderwerpen, maar als je puur naar het project kijkt zijn er andere spelers die verder zijn qua ontwikkeling, partnership en smart contracts van wie het muntje maar 0.20 cent oid waard is, voornamelijk omdat ze niet zo'n aansprekende boegbeeld hebben en weinig tot geen exposure genereren. Niet omdat ze vergeleken met Cardano gewoon een inferieur product leveren.
Maakt allemaal verder ook geen reet uit zolang de prijs stijgt maar hypes hebben nogal de neiging om zo snel als ze opkomen ineens weer voorbij te zijn.
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killerquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:50 schreef D. het volgende:
[..]
Tja, wat is een hypetrain?
Iedereen stapt in omdat de verwachtingen hoog zijn?
Dat klopt ook, maar dat is omdat men denkt dat ADA ondergewaardeerd is, en er dus nog genoeg winst te halen valt
En puur naar het project kijken, dat doe ik dus niet.
ADA is niet voor niets mijn favoriet, omdat ik verder kijk.
Ik zie wat ze willen, denk te zien wat ze kunnen, en zie de mogelijkheden
Ja, er zijn veel mensen enthousiastquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killer) extreem hoog gespannen zijn. Erg benieuwd wat we in september te zien gaan krijgen.
Cardano is zeker uniek maar ben wel benieuwd of mensen op enig moment niet een andere coin in de plaats gaan adopteren als troetelkind. Als echt weerlegt kan worden dat die beter is en ontwikkelingen achter zouden blijven.
Mensen zijn ook niet achterlijk natuurlijk.
Dat kun je dan wel toepassen op de hele crypto markt. Wat rechtvaardigd die enorme stijging van Dogecoin of Sol(Solana) en zelfs Bitcoin?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Een ETH killer zal het niet worden. En in youtubers die schreeuwen dat hij 10 en zelfs 100$ kan worden in 2021 geloof ik ook niets van. Dan heb je een ongekende marketcap nodig die onwaarschijnlijk bereikt kan worden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killer) extreem hoog gespannen zijn. Erg benieuwd wat we in september te zien gaan krijgen.
Cardano is zeker uniek maar ben wel benieuwd of mensen op enig moment niet een andere coin in de plaats gaan adopteren als troetelkind. Als echt weerlegt kan worden dat die beter is en ontwikkelingen achter zouden blijven.
Mensen zijn ook niet achterlijk natuurlijk.
O nee zeker geen haat hier. Het lijkt allemaal gewoon erg surrealistisch. Vooral omdat Ada zich los van de rest van de top 20 lijkt te bewegen. De vorige ATH rond de 2 euro was op de absolute piek van altseason, toen ETH de 3500 euro aantikte en daardoor wat eenvoudiger te verklaren. De markt kabbelt wat en Ada schroeit, prima verder ofcquote:Op maandag 23 augustus 2021 01:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een ETH killer zal het niet worden. En in youtubers die schreeuwen dat hij 10 en zelfs 100$ kan worden in 2021 geloof ik ook niets van. Dan heb je een ongekende marketcap nodig die onwaarschijnlijk bereikt kan worden.
Maar als in September die smartcontracts kunnen draaien dan zie ik 4 tot 5$ tot de mogelijkheden. Uiteraard moet je het allemaal afwachten. Maar ik zou niet weten waar veel van die haat vandaan komt.
Wat Cardano op de zeer lange termijn gaat doen hangt ook af van de gehele crypto markt die nu nog in de kinderschoenen staat zoals ook ooit internet.
Daarom is wat mij betreft Bitcoin no. 1 en heb ik Cardano en Vet als spreiding en een klein deel ADAX als pure gok. ETH heb ik niet. En dat ligt niet aan het feit dat ik totaal geen vertrouwen heb in ETH 2.0 dat wel ooit zal komen maar Cardano is leuk te staken en ik geloof in de verdere ontwikkeling en niet in teveel in verschillende crypto wil zitten en maak je gewoon een keuze.
Een heleboel mensen spreekt ook de filosofie en de werkwijze aan van het hele project, tenminste dat is wat mij aansprak toen ik er instapte. Die ''wetenschappelijke'' manier van ontwikkelen en niet rushen maar gewoon zorgen dat je het systeem perfect opbouw stap voor stap.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?
Charles is een legende, zijn filmpjes zijn geweldig ook over andere onderwerpen, maar als je puur naar het project kijkt zijn er andere spelers die verder zijn qua ontwikkeling, partnership en smart contracts van wie het muntje maar 0.20 cent oid waard is, voornamelijk omdat ze niet zo'n aansprekende boegbeeld hebben en weinig tot geen exposure genereren. Niet omdat ze vergeleken met Cardano gewoon een inferieur product leveren.
Maakt allemaal verder ook geen reet uit zolang de prijs stijgt maar hypes hebben nogal de neiging om zo snel als ze opkomen ineens weer voorbij te zijn.
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een heleboel mensen spreekt ook de filosofie en de werkwijze aan van het hele project, tenminste dat is wat mij aansprak toen ik er instapte. Die ''wetenschappelijke'' manier van ontwikkelen en niet rushen maar gewoon zorgen dat je het systeem perfect opbouw stap voor stap.
Uiteindelijk is de koers altijd afhankelijk van PR, speculatie en hype. Dat geldt voor de hele cryptomarkt. Cardano heeft nu echt een briljante timing met het aantrekken van Bitcoin en Ethereum en die #3 plek zorgt ook weer voor extra aandacht. Zodra er iets anders is, of het stort weer allemaal in elkaar, is het weer afgelopen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.
Je zou ook kunnen zeggen dat het hele vijfjarenplan tot nu weinig aan echt interessante ontwikkelingen heeft opgeleverd. Het is en blijft toch vooral een belofte die je nu koopt.
Ja in zekere zin wel maar de hype rondom Cardano en het uitbrengen van smart contracten is na vier jaar wachten wel dusdanig dat het direct wereldverbeterende impact moet hebben om aan alle verwachtingen te voldoenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de koers altijd afhankelijk van PR, speculatie en hype. Dat geldt voor de hele cryptomarkt. Cardano heeft nu echt een briljante timing met het aantrekken van Bitcoin en Ethereum en die #3 plek zorgt ook weer voor extra aandacht. Zodra er iets anders is, of het stort weer allemaal in elkaar, is het weer afgelopen.
Welke andere projecten? Heb juist de indruk dat iedereen zo snel mogelijk wil gaan om bij te blijven met allerlei risico's van dien. Cardano gaat van A naar Z volgens een vastgelegd plan en ze willen dat op de best mogelijke manier doen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.
Je zou ook kunnen zeggen dat het hele vijfjarenplan tot nu weinig aan echt interessante ontwikkelingen heeft opgeleverd. Het is en blijft toch vooral een belofte die je nu koopt.
Zou geweldig zijn. Ik twijfel zelfs om een deel uit te cashen zit nu op 2x mijn inzet. Maar eigenlijk is het doodzonde.quote:
Solana en Polkadot bijvoorbeeld hebben veel meer praktische toepasbaarheid ontwikkelt de afgelopen twee jaar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke andere projecten? Heb juist de indruk dat iedereen zo snel mogelijk wil gaan om bij te blijven met allerlei risico's van dien. Cardano gaat van A naar Z volgens een vastgelegd plan en ze willen dat op de best mogelijke manier doen.
Dan gaat het wel traag natuurlijk dat is de andere kant.
Maar zit daar onderliggend ook alles goed? Of gaan die alleen voor snelheid?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Solana en Polkadot bijvoorbeeld hebben veel meer praktische toepasbaarheid ontwikkelt de afgelopen twee jaar.
Zijn hele andere protocollen, en geen idee verder. Maar dat kun je van Cardano ook onmogelijk zeggen. Dat iets uitrollen vier jaar duurt wil natuurlijk niet zeggen dat Jouw product dusdanig geweldig is dat elke vorm van competitie tot een stel koekenbakkers gedecimeerd gaat worden. Wat grote samenwerkingen met relevante spelers zou een enorme boost kunnen betekenen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar zit daar onderliggend ook alles goed? Of gaan die alleen voor snelheid?
Ik ben meer van de langzaam maar zeker en gestage manieren maar dat heeft ook nadelen natuurlijk.
Hier 30 keer de inzetquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Ik twijfel zelfs om een deel uit te cashen zit nu op 2x mijn inzet. Maar eigenlijk is het doodzonde.
Wat verwacht je te zien? Je aantal ada's zijn gewoon iets toegenomenquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:24 schreef Rock92 het volgende:
Wie weet hoe staking in zijn werking gaat? Ik heb al tig berichten gehad dat staking uitgekeerd zouden worden maar ik zie niks op mijn rekening en ook niet op bitvavo zelf.
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:26 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat verwacht je te zien? Je aantal ada's zijn gewoon iets toegenomen
Dat eerstequote:Op maandag 23 augustus 2021 20:35 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?
Je weet toch waar je je voor hebt aangemeld?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:35 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?
Als het goed is krijg je iedere maandag een paar ada’s erbij. (Via bitvavo iig)quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:24 schreef Rock92 het volgende:
Wie weet hoe staking in zijn werking gaat? Ik heb al tig berichten gehad dat staking uitgekeerd zouden worden maar ik zie niks op mijn rekening en ook niet op bitvavo zelf.
Het kan nog bizarder.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:37 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Heel bizar.
Al een exitstrategie voor een deel van ada?
Zonde man ik heb mijn inleg er inmiddels uit + beetje winst, heb nog wat over, en kijk eerst wat het morgen gaat doen als Ada laagdrempeliger word voor de Jappen , kan zomaar 50 cent stijgen. En in ergste geval word Ada massaal gedumptquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:12 schreef Mark031 het volgende:
Ik heb al mijn ADA al verkocht. Jammer voor mij als het nog verder door blijft stijgen, maar zolang ze nog geen werkend product hebben is het allemaal hype.
Wat je ook moet realiseren is dat developers niet zomaar hun projecten van Ethereum af gaan halen om ze op Cardano te zetten. Dat je een werkend product heb is één ding. Maar als er weinig animo is om het te gebruiken heb je er ook niet veel aan.
Ik wacht de ontwikkelingen af voordat ik weer ga instappen.
50 euro inleg ? gewoon vast houdenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:47 schreef June. het volgende:
Zit ook te twijfelen om winst te pakken of nog even te wachten. Had ik nou maar meer ingelegd dan 50 euro 2 jaar geleden..
Wat zegt jullie glazen bol?![]()
dump dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:41 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Zonde man ik heb mijn inleg er inmiddels uit + beetje winst, heb nog wat over, en kijk eerst wat het morgen gaat doen als Ada laagdrempeliger word voor de Jappen , kan zomaar 50 cent stijgen. En in ergste geval word Ada massaal gedumpt
Prima timing gaat hard omlaag nu. Gisteren weer een deel verkocht en omgezet in HBAR.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:12 schreef Mark031 het volgende:
Ik heb al mijn ADA al verkocht. Jammer voor mij als het nog verder door blijft stijgen, maar zolang ze nog geen werkend product hebben is het allemaal hype.
Wat je ook moet realiseren is dat developers niet zomaar hun projecten van Ethereum af gaan halen om ze op Cardano te zetten. Dat je een werkend product heb is één ding. Maar als er weinig animo is om het te gebruiken heb je er ook niet veel aan.
Bitcoin en Ethereum gaan net zo hard naar beneden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima timing gaat hard omlaag nu. Gisteren weer een deel verkocht en omgezet in HBAR.
Weer jij hoelaat de listings live gaan op de Japanse exchanges?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:41 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Zonde man ik heb mijn inleg er inmiddels uit + beetje winst, heb nog wat over, en kijk eerst wat het morgen gaat doen als Ada laagdrempeliger word voor de Jappen , kan zomaar 50 cent stijgen. En in ergste geval word Ada massaal gedumpt
Klopt maar de afgelopen dagen toen dat redelijk stabiel was steeg Ada nog als een gekquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bitcoin en Ethereum gaan net zo hard naar beneden.
Zo lang de onderlinge waarde gelijk blijft is het goedquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt maar de afgelopen dagen toen dat redelijk stabiel was steeg Ada nog als een gek
In dat geval is 1.70 een stuk meer in verhouding dan waar we nu staan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang de onderlinge waarde gelijk blijft is het goed
13:30( Nederlandse tijd)quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:33 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Weer jij hoelaat de listings live gaan op de Japanse exchanges?
Dat zijn geen papieren handen, dat is je winst pakken. Dat heet het als alles in elkaar stort en je uit angst met verlies verkooptquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb de mijne verkocht met mijn papieren handen, als er een dipje is koop ik veel meer in.
Toch 80 euri winst. Goed gegokt hierop
Buy the rumour sell the newsquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:27 schreef D. het volgende:
Ben blij als het 12/09 is, zijn we in ieder geval klaar met die ‘prijs is te hoog want hype’ verhalen
Als er maar genoeg sukkels zijn die dat denken, schiet de prijs als een raket omhoog straksquote:
Volgens mij heeft ie die net gehad (De Daedalus in ieder geval)quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Moet de ADA wallet geupdate worden als straks smart contract geactiveerd worden? zoiets las ik
Of het was een eenmalig iets. Zoals die gigapomp naar 130 dollar van ETC eind mei.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er maar genoeg sukkels zijn die dat denken, schiet de prijs als een raket omhoog straks
oke heb er nog niks van gemerkt bij Daedalus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:51 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie die net gehad (De Daedalus in ieder geval)
Ik heb afgelopen week al 4x zo'n 20% verkochtquote:
Toen ik 'm vorige week opende moest ik 'm opnieuw installerenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
oke heb er nog niks van gemerkt bij Daedalus.
Da's best lang, ik heb 2 keer iets gestuurd en dat duurde nog geen 10 minutenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Stuurde gister wat ADA van Binance naar Daedalus moest 2 uur wachten. Begint op BTC te lijken.
Ik ook maar wel net pas helaas maar idd heb een mooie winst en mocht die doorzakken dan stap ik weer in en anders hevel ik alles over en koop ik er aandelen van want dat is en blijft meer mn ding.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:12 schreef Mark031 het volgende:
Ja zoiets was hetquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
50 euro inleg ? gewoon vast houden
is maar net wat je plan is, ik gebruik Ada voor langer termijn, zie wel wat het over 5 jaar isquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:02 schreef D. het volgende:
Ik ben kennelijk toch te hebberig
Ben nog lang niet klaar om te verkopen
Ik had destijds het plan 20% te verkopen als mijn ADA op 1000% staat, maar daar ben ik al voorbij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
is maar net wat je plan is, ik gebruik Ada voor langer termijn, zie wel wat het over 5 jaar is
Als heel veel mensen sell the news verwachten, dan verkopen ze nu natuurlijk al. Dus dan is er logischerwijs nu veel verkoopdruk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Of het was een eenmalig iets. Zoals die gigapomp naar 130 dollar van ETC eind mei.
Waarmee ik Cardano niet met ETC wil vergelijken want belediging, maar je weet het simpelweg niet.
De prijs is juist gigantisch gestegen, verwacht je serieus weer een pomp?
Ik koop op en verkoop.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
is maar net wat je plan is, ik gebruik Ada voor langer termijn, zie wel wat het over 5 jaar is
Alles valt en staat bij wat BTC doet, begin van de avond stond Ada onderaan de top 20 op 11% verlies op de 24 (Ethereum bijv maar -4.4%). Maar toen BTC kortstondig opleefde schoot hij meteen weer hard omhoog. Zeer volatiel dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als heel veel mensen sell the news verwachten, dan verkopen ze nu natuurlijk al. Dus dan is er logischerwijs nu veel verkoopdruk.
ik denk dat de japanners die ADA wilde hebben dat al lang via een omweg hadden gekocht.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:15 schreef D. het volgende:
Zit nog weinig beweging in door Japan
Zowel naar onder als naar boven dus
BTCquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles valt en staat bij wat BTC doet
Dan zou ADA qua marketcap in de buurt komen van ETH.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:20 schreef Sunri5e het volgende:
Boh boh boh maatje. Ada weer beste van de klas. Zoveel zin om binnen een half jaar naar de 10 dollar te gaan.
De huidige mcquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan zou ADA qua marketcap in de buurt komen van ETH.![]()
Zijn zat coins geweest die dat bereikt hebbenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 12:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan zou ADA qua marketcap in de buurt komen van ETH.![]()
Lijkt me erg optimistisch, maar geen kwaad woord over ADA natuurlijk.![]()
ADA FTW!
Hier hetzelfdequote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:17 schreef 111210 het volgende:
Heb gister geen staking uitbetaald gekregen via bitvavo. Meer mensen niks gehad? (Heb alleen ada op bitvavo staan)
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zie net wel dat het met de update van de app uitstond, mooie boel is dat
quote:U geeft aan dat u nog geen stakingopbrengsten bijgeschreven heeft gekregen. Vanwege onderhoud hebben wij de stakingsrewards gisteren niet kunnen uitkeren. Uw stakingopbrengsten worden, naar verwachting, vandaag (uiterlijk 23:59 uur) nog aan het totaalsaldo van de desbetreffende digitale valuta gecrediteerd.
Ja mooi.quote:
Goedkoop is relatief.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja mooi.
Kan je weer goed koop inkopen.
Zie het nog zakken naar 2 dollar namelijk.
Als de smart contracten de 12ste niet in gaan en weer worden uitgesteld
Als je ze nu koopt en ze zijn straks het dubbele waard dan zijn ze nu goedkoop toch?quote:Op woensdag 1 september 2021 19:47 schreef D. het volgende:
[..]
Goedkoop is relatief.
ADA wordt nooit meer goedkoop IMHO
Daarom zeg ik ook relatiefquote:Op woensdag 1 september 2021 20:11 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als je ze nu koopt en ze zijn straks het dubbele waard dan zijn ze nu goedkoop toch?
Überhaupt die pagina’s zitten veel malloten opquote:Op donderdag 2 september 2021 08:33 schreef FL_Freak het volgende:
Moest terugdenken aan de tijd dat ik in een Ada Facebook groep zat, en mensen gingen verkopen omdat ze geen geduld hadden voor Ada. Die mensen zijn nu wel lekker zuur denk ik
10 cent naar beneden is al paniek daarquote:Op donderdag 2 september 2021 08:42 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Überhaupt die pagina’s zitten veel malloten op
Ik heb nog een zak geld klaar staan om erin te steken bij een volgend dipje en dan afwachten wat 12 gaat doenquote:Op donderdag 2 september 2021 08:56 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
10 cent naar beneden is al paniek daarOndertussen zit Alonzo op testnet, op naar 12-9
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 2 september 2021 09:15 schreef D. het volgende:
Mijn sellorder is weer aangetikt
Ben benieuwd of ik voor een 8e keer opnieuw in kan stappen
Verkopen voor 50 dollar per ADA.quote:Op donderdag 2 september 2021 09:15 schreef D. het volgende:
Mijn sellorder is weer aangetikt
Ben benieuwd of ik voor een 8e keer opnieuw in kan stappen
20%quote:Op donderdag 2 september 2021 11:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Verkopen voor 50 dollar per ADA.
@:Sunri5e zie deze gast
Ofwel de vertraging wordt aangekondigd en je krijgt gelijk, of het lukt zowaar en we lachen je uitquote:Op donderdag 2 september 2021 11:31 schreef D. het volgende:
[..]
20%
Winst pakken. In 2017/2018 niet gedaan, nu probeer ik minder hebberig te zijn
Lolquote:Op donderdag 2 september 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ofwel de vertraging wordt aangekondigd en je krijgt gelijk, of het lukt zowaar en we lachen je uit
Heb je al een afspraak bij de Porsche dealer?quote:
Ik lach om mensen die geen winst pakkenquote:Op donderdag 2 september 2021 11:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol
Lachen om mensen die winst pakken
Ik geloof niet in een vertaging.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ofwel de vertraging wordt aangekondigd en je krijgt gelijk, of het lukt zowaar en we lachen je uit
Verdomme, ik sta amper op +10% tov ETHquote:Op donderdag 2 september 2021 11:58 schreef D. het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een vertaging.
Wel in een onvoorspelbare markt, en in buy the rumour, sell the news.
Ik ben ongeacht de uitkomst te tevreden, verkocht op 13,5x de eerste inleg
Niet teveel vergelijken, er is altijd wel een project waar je meer winst had kunnen maken. Zolang de euro/dollar-waarde van je portfolio netjes omhoog gaat ben je goed bezigquote:Op donderdag 2 september 2021 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verdomme, ik sta amper op +10% tov ETH
Ik ben aanhanger van de 1 ETH = 1 ETH kerkquote:Op donderdag 2 september 2021 12:23 schreef D. het volgende:
[..]
Niet teveel vergelijken, er is altijd wel een project waar je meer winst had kunnen maken. Zolang de euro/dollar-waarde van je portfolio netjes omhoog gaat ben je goed bezig
Angst is geen goede raadgever.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben aanhanger van de 1 ETH = 1 ETH kerk
Stond ook wel lekker in het groen, maar Ethereum is allemaal dingen aan het doen de laatste dagen waar ik niks van snap. En ervaring leert mij dat Ethereum het vermogen heeft om de hele markt naar beneden te trekken, dus ik ben bang
@aTypischquote:Op donderdag 2 september 2021 12:23 schreef D. het volgende:
[..]
Niet teveel vergelijken, er is altijd wel een project waar je meer winst had kunnen maken. Zolang de euro/dollar- satoshi-waarde van je portfolio netjes omhoog gaat ben je goed bezig
Nog niet. Ik vind mooie auto’s mooi maar het is de slechtste investering die je kunt doen.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol
Lachen om mensen die winst pakken
[..]
Heb je al een afspraak bij de Porsche dealer?
Je moet het ook niet zien als investering maar als leefgeld.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nog niet. Ik vind mooie auto’s mooi maar het is de slechtste investering die je kunt doen.
Altseasonquote:Op donderdag 2 september 2021 12:28 schreef D. het volgende:
[..]
Angst is geen goede raadgever.
Daarnaast, kijk naar de lange ternijn
Je mag ook lol hebben. Rijk doodgaan hebben alleen je kinderen en de belastingdienst wat aanquote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nog niet. Ik vind mooie auto’s mooi maar het is de slechtste investering die je kunt doen.
quote:Cardano (ADA) heeft onlangs de magische grens van $3 doorbroken nadat het project met succes een belangrijke stap heeft gezet. De smart contracts zijn namelijk onlangs geactiveerd op het testnet van Cardano. Daardoor gaat het proces van de Alonzo update zijn laatste fase in.
In een tweet maakt Input Output, de ontwikkelaar achter Cardano, bekend dat het met succes Alonzo heeft gelanceerd. In een tweet schrijft het bedrijf:
“Gisteren hebben we het Cardano-testnet geüpgraded, waarbij we met succes Plutus smartcontracts-mogelijkheden hebben geïmplementeerd. De focus ligt nu op het testen van de laatste componenten en integratie met exchanges, voorafgaand aan de Alonzo mainnet-upgrade, nog steeds op schema voor implementatie op 12 september.”
Op het testnet worden de functionaliteiten getest en worden exchanges klaargestoomd op het nieuwe tijdperk voor Cardano. Het netwerk zal eindelijk smart contracts ondersteunen waardoor het in principe de concurrentie aan kan gaan met Ethereum (ETH). De grote vraag blijft natuurlijk of Cardano succesvol zal zijn hierin.
Mede door de positieve ontwikkelingen schoot de ADA koers afgelopen nacht flink omhoog. ADA brak zodoende het prijsniveau van $3 en zette op crypto exchange Coinbase een nieuwe all-time high (ATH) van bijna $3,10 neer. Inmiddels is ADA weer iets in waarde gezakt en handelt de koers vlak boven $3.
Met nog 10 dagen te gaan blijft het spannend om te zien hoe de uiteindelijke mainnet lancering van Alonzo gaat uitpakken. Mogelijke scenario’s zijn een nog verder stijgende koers richting de datum waarop Alonzo gelanceerd zal worden. Traders dienen echter ook rekening te houden met het buy the rumour, sell the news effect. Dit kan voor een correctie zorgen zodra Alonzo daadwerkelijk gelanceerd is.
Grote investeerders bereiden zich desalniettemin voor op wat komen gaat. Terwijl bitcoin (BTC) fondsen een uitstroom zagen voor de 8ste week op rij, groeiden de cardano fondsen juist weer. Dat blijkt uit een update van CoinShares
In welk scenario gaat ETH dalen de komende tijd?quote:Op donderdag 2 september 2021 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben aanhanger van de 1 ETH = 1 ETH kerk
Stond ook wel lekker in het groen, maar Ethereum is allemaal dingen aan het doen de laatste dagen waar ik niks van snap. En ervaring leert mij dat Ethereum het vermogen heeft om de hele markt naar beneden te trekken, dus ik ben bang
In een scenario dat er een gezonde correctie komt op een stijging van 40% binnen een paar dagen tijd.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
In welk scenario gaat ETH dalen de komende tijd?
40% ?quote:Op donderdag 2 september 2021 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In een scenario dat er een gezonde correctie komt op een stijging van 40% binnen een paar dagen tijd.
Glazen bolquote:Op donderdag 2 september 2021 18:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
40% ?
Waar zie je dat? Zie maar een stijging van 15% de laatste dagen
Dan klapt het echt..quote:
De eth killer jahaaaaaquote:Op zaterdag 4 september 2021 16:33 schreef Roellie80 het volgende:
[ twitter ]
Oops. Haha
Misschien toch maar gewoon wat winst nemen mensen?
Omdat ik op de ADA/ETH markt handel, en ik op die markt nu verlies heb gemaaktquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:21 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe kun je nu verlies maken in deze markt
Misschien eens ophouden met dat rare rekenen in ETHquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat ik op de ADA/ETH markt handel, en ik op die markt nu verlies heb gemaakt
Volgens mij is de helft van dat verlies door de trading fees
En ophouden met tradenquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien eens ophouden met dat rare rekenen in ETH
Lekker blijven janken joh.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien eens ophouden met dat rare rekenen in ETH
Af en toe wat wisselen is niets mis mee, maar dan moet je dat voor langere termijn doen en niet iedere dag gaan rekenen of de trade winst oplevertquote:
Ik verkoop nu enkel en alleen omdat ik vrij weinig vertrouwen heb in een goede afloop volgende week. Al stond ik nu behoorlijk in het rood in fiat, ik had altijd verkocht.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Af en toe wat wisselen is niets mis mee, maar dan moet je dat voor langere termijn doen en niet iedere dag gaan rekenen of de trade winst oplevert
Dat is wel het beste,je inleg eruit halen bij winst.Heb ik een tijdje terug ook gedaan daarna toch nog wat bij gekocht, nu gewoon vast houdenquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:30 schreef Schneider1988 het volgende:
Ik heb ook m'n inleg eruit gehaald.
Ik heb alles verkocht op 2,4550 en mn inleg daarmee bijna verdubbeld. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat aflopen met die smart contracts. Als dat toch mis gaat dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:17 schreef michiel_merk het volgende:
Hodl pas als het op 93 cent staat heb ik verlies..snap sws de paniek nu niet hier?
We zullen je missenquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik verkoop nu enkel en alleen omdat ik vrij weinig vertrouwen heb in een goede afloop volgende week. Al stond ik nu behoorlijk in het rood in fiat, ik had altijd verkocht.
Ik blijf het in de gaten houdenquote:
De tijd zal het lerenquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf het in de gaten houden
Maar ik ga niet het risico nemen dat dit keihard flopt.
Dus 12 september komt te vroeg en ze gaan de verwachtingen niet waar maken. Precies hetgeen waar FUD over is.quote:Op zondag 5 september 2021 11:45 schreef bruinwerker het volgende:
Charles Hoskinson heeft een uur durende uitleg gegeven over het probleem met de UTXO en wat dit betekent voor het cardano netwerk. We zijn natuurlijk nog hartstikke vroeg dus kinderziektes zijn te verwachten (testnet is immers pas 5 dagen live). Sundaeswap komt waarschijnlijk volgende week met een paper waarin een oplossing wordt voorgesteld.
Het was natuurlijk niet te verwachten dat Cardano gelijk kon tippen aan het ethereum netwerk vanaf dag 1....
volgens Hoskinson zal het nog minimaal 3 tot 6 maanden duren voordat het systeem een beetje oke zal draaien
quote:Op maandag 6 september 2021 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus 12 september komt te vroeg en ze gaan de verwachtingen niet waar maken. Precies hetgeen waar FUD over is.
Waarom komt het te vroeg? vanaf het begin is heel duidelijk verteld dat smart contracts 12 september komen, maar dat dit niet betekent dat het vanaf dan vlekkeloos zal verlopen. De verwachting is dat het 3 tot 6 maanden zal duren voordat het echt up and running is. in die periode zullen mensen die op het platform gaan bouwen uitdagingen tegenkomen waar een oplossing voor moet worden bedacht.quote:Op maandag 6 september 2021 14:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus 12 september komt te vroeg en ze gaan de verwachtingen niet waar maken. Precies hetgeen waar FUD over is.
Het punt is dat ze de verwachtingen niet waar gaan maken en dat heel deze luchtbel dus niets meer dan een luchtbel is. Ik kijk hier met een programmeur-blik naar en zie chaos. Zo'n groot project hoort weken van tevoren klaar te zijn, en nu is het nog niet klaar.quote:Op maandag 6 september 2021 16:17 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
Waarom komt het te vroeg? vanaf het begin is heel duidelijk verteld dat smart contracts 12 september komen, maar dat dit niet betekent dat het vanaf dan vlekkeloos zal verlopen. De verwachting is dat het 3 tot 6 maanden zal duren voordat het echt up and running is. in die periode zullen mensen die op het platform gaan bouwen uitdagingen tegenkomen waar een oplossing voor moet worden bedacht.
De nummer 1 prioriteit van IOHK was om het platform hoe dan ook veilig te hebben op 12 september, dat gaat gewoon lukken dus het is zeker een succes. precies wat op de planning staat is zeer succesvol afgerond
Moet ook eerlijk zeggen dat het mij irriteert dat mensen zich totaal niet inlezen en dan hier opmerkingen gaan plaatsen zonder enige kennis van zaken
oneens. De verwachtingen zijn te hoog van mensen die zich niet hebben ingelezen en bijvoorbeeld youtube filmpjes kijken voor hun informatie. Vanaf het begin is duidelijk verteld wat de mijlpalen zouden zijn bij de ontwikkeling van het hele Alonzo project. Al deze mijlpalen zijn behaald. Overigens is Cardano (IOHK) gewoon een bedrijf die hun product op de markt wilt brengen, waarbij hun grootste focus de veiligheid van het systeem is. Wat betreft de veiligheid is deze door geen één andere blockchain te overtreffen en hebben zij hier geen steek laten vallen.quote:Op maandag 6 september 2021 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat ze de verwachtingen niet waar gaan maken en dat heel deze luchtbel dus niets meer dan een luchtbel is. Ik kijk hier met een programmeur-blik naar en zie chaos. Zo'n groot project hoort weken van tevoren klaar te zijn, en nu is het nog niet klaar.
Drie keer raden wie voor 80% van de prijsstijging zorgenquote:Op maandag 6 september 2021 16:28 schreef bruinwerker het volgende:
verwachtingen zijn te hoog van mensen die zich niet hebben ingelezen en bijvoorbeeld youtube filmpjes kijken voor hun informatie.
100% waar helaas.... vandaar dat ik ook denk dat we na de 12de een flinke dip krijgen. dagjes mensen die de menige volgen. ik persoonlijk heb er echter wel veel vertrouwen in dat we aan het eind van het jaar een goed werkend systeem hebben (Goed werkend niet 100% werkend).quote:Op maandag 6 september 2021 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drie keer raden wie voor 80% van de prijsstijging zorgen
Uiteraard. Als ADA nog een klein tikkie was doorgegaan of als Ethereum heel even had gewacht met moon gaan, dan had ik er toch wel een leuke wist uit gehaald met mijn FOMOquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:37 schreef D. het volgende:
[..]
Jij FOMO’ed weer in als we bij $3,50 zijn?
Waarom zou dat gebeuren? Als je weet dat het een teleurstelling wordt dan wordt het geen teleurstelling h`e.quote:
Waarom hebben ze in vredesnaam een testnet als ze vervolgens op hun mainnet nog maanden nodig hebben om het vlekkeloos te laten draaienquote:Op maandag 6 september 2021 16:17 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
Waarom komt het te vroeg? vanaf het begin is heel duidelijk verteld dat smart contracts 12 september komen, maar dat dit niet betekent dat het vanaf dan vlekkeloos zal verlopen. De verwachting is dat het 3 tot 6 maanden zal duren voordat het echt up and running is. in die periode zullen mensen die op het platform gaan bouwen uitdagingen tegenkomen waar een oplossing voor moet worden bedacht.
De nummer 1 prioriteit van IOHK was om het platform hoe dan ook veilig te hebben op 12 september, dat gaat gewoon lukken dus het is zeker een succes. precies wat op de planning staat is zeer succesvol afgerond
Moet ook eerlijk zeggen dat het mij irriteert dat mensen zich totaal niet inlezen en dan hier opmerkingen gaan plaatsen zonder enige kennis van zaken
Zoals ik al zei: de nummer 1 prioriteit is de veiligheid van het netwerk, die is onovertroffen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Waarom hebben ze in vredesnaam een testnet als ze vervolgens op hun mainnet nog maanden nodig hebben om het vlekkeloos te laten draaien
Nu is het niks meer dan een testomgeving. Hoe wil je ooit iets fatsoenlijks hierop gaan ontwikkelen als fundamentele problemen nog niet opgelost zijn.
Moet ik het nou nog een keer herhalen? geen testomgeving op mainnet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:06 schreef fathank het volgende:
Dat is dus eigenlijk precies wat ik zeg
Een testomgeving op mainnet.
Al herhaal je het tot je een ons weegt: het slaat nog steeds nergens op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:23 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
Moet ik het nou nog een keer herhalen? geen testomgeving op mainnet.
hoezo halfbakken? cardano heeft alle fundamentals tot in den treure getest, en alles was succesvol. De componenten die nog niet goed werken hebben niks met het fundament van cardano te maken. Het is aan de developers die op cardano gaan bouwen om oplossingen te vinden voor de knelpunten die er zijnquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis nog steeds de uitleg om waarom een halfbakken amper geteste update op productie geen slecht iets is.
Je zegt zelf dat wat er nu online komt nog niet het hele ding is en dat de verwachtingen veel te hoog zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
hoezo halfbakken? cardano heeft alle fundamentals tot in den treure getest, en alles was succesvol. De componenten die nog niet goed werken hebben niks met het fundament van cardano te maken. Het is aan de developers die op cardano gaan bouwen om oplossingen te vinden voor de knelpunten die er zijn
het is niet een volledig systeem zoals een ethereum. er zijn veel punten die nog erg veel aandacht vereisen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat wat er nu online komt nog niet het hele ding is en dat de verwachtingen veel te hoog zijn.
Lees deze zin nou eens goed en probeer niet in lachen uit te barsten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef bruinwerker het volgende:
Het is aan de developers die op cardano gaan bouwen om oplossingen te vinden voor de knelpunten die er zijn
Misschien als je je een beetje had ingelezen snap je dat er niks te lachen is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lees deze zin nou eens goed en probeer niet in lachen uit te barsten.
Een systeem is af of het is niet af. Dat het nou het plan was om een niet af systeem te releasen verandert daar niks aan. Toen ik er voor het eerst van hoorde, zonder verdere context, dacht ik ook dat er echt wat nuttigs komende was. Nee, het is een framework waar het nuttige ooit in de verre toekomst op moet gaan werken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:53 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
het is niet een volledig systeem zoals een ethereum. er zijn veel punten die nog erg veel aandacht vereisen.
Dus het is geen ''af'' systeem. het systeem is wel 100% af voor de Alonzo update.
En inderdaad veel mensen dachten dat cardano vanaf 12 september een volledig systeem zou afleveren. Dit is gewoon pure misinformatie waardoor mensen te hoge verwachtingen hadden/hebben.
Is hetzelfde als het vliegtuig na wat halfbakken gekloot in een windtunnel met passagiers en al de lucht in sturen en verwachten dat de passagiers al vliegende voorkomen dat het ding ter aarde stort.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:11 schreef bruinwerker het volgende:
het is hetzelfde als de catering van een vliegtuig beoordelen op de eerste testvlucht. en dan de Ingenieurs verantwoordelijk stellen dat je broodje oud is.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is hetzelfde als het vliegtuig na wat halfbakken gekloot in een windtunnel met passagiers en al de lucht in sturen en verwachten dat de passagiers al vliegende voorkomen dat het ding ter aarde stort.
wanneer is het volgens jou wel af?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is hetzelfde als het vliegtuig na wat halfbakken gekloot in een windtunnel met passagiers en al de lucht in sturen en verwachten dat de passagiers al vliegende voorkomen dat het ding ter aarde stort.
nouja goed, die vergelijking met dat vliegtuig slaat kant noch wal. Ze hebben juist een vliegtuig gebouwd die vele malen veiliger is dan welk vliegtuig dan ook. Nu moet het alleen nog comfortabel gemaakt te wordenquote:
Dat is analoog aan wat jij zei in #258.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
nouja goed, die vergelijking met dat vliegtuig slaat kant noch wal.
Nou ja, het vliegtuig vliegt nog niet eens. Je kan het net de hangar uit rollen.quote:Ze hebben juist een vliegtuig gebouwd die vele malen veiliger is dan welk vliegtuig dan ook. Nu moet het alleen nog comfortabel gemaakt te worden
Verstandige man gespot.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:15 schreef amp25 het volgende:
blij dat van morgen op 2.28 alles verkocht heb
Hodl ftwquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
Ach ja tijd is je vriend , impulsiviteit je vijand, 1 dipje/correctie en Ada zit op de schopstoel
Hehe, ik heb genoeg bijgekocht al.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:52 schreef D. het volgende:
Sell the news is na het dipje niet meer vsn toepassing lijkt mij, dus op naar $3,50 dan maar?
Je bent nooit te laat. Kan zomaar richting de 2000 dollar gaan.quote:Op zaterdag 11 september 2021 16:25 schreef TornadoDK het volgende:
Op tijd weer terug gekocht!
Alleen ben ik bang dat ik überhaupt al te laat was om er serieus geld mee te verdienen.
De 1000 dollar die je investeert?quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Je bent nooit te laat. Kan zomaar richting de 2000 dollar gaan.
Denk het nietquote:Op zaterdag 11 september 2021 16:25 schreef TornadoDK het volgende:
Op tijd weer terug gekocht!
Alleen ben ik bang dat ik überhaupt al te laat was om er serieus geld mee te verdienen.
Wat lees ik hierquote:Op zaterdag 11 september 2021 21:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
28 oktoberquote:Op zondag 12 september 2021 00:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Vraag is alleen wanneer de 5 dollar word aangetikt
Hoe lang blijf je zitten?quote:Op zondag 12 september 2021 13:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit klaar om de teleurstellingscrash te kopen.
Dat lijkt mij heel sterk. Maar ik laat me graag verassenquote:Op zaterdag 11 september 2021 21:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Alleen als de dollar compleet instortquote:Op zaterdag 11 september 2021 21:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
edit: zie lapo!quote:Op zondag 12 september 2021 22:45 schreef bruinwerker het volgende:
waar is het cardano event te zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |