quote:Wat is Cardano (ADA)?
Cardano is opgericht door IOHK, wat staat voor Input Output Hong Kong. IOHK is op zijn beurt weer opgericht (onder andere) door Charles Hoskinson, de mede-oprichter van Ethereum.
Cardano is een zogeheten smartcontract platform, in die zin vergelijkbaar met Ethereum, dat zich daarnaast ook zeer sterk focust op veiligheid en een hoge mate van schaalbaarheid. Eigenlijk wil het Cardano project dus de beste elementen van bepaalde blockchains nemen en zelf een soort ultieme blockchain creëren. Zo staat Bitcoin erom bekend zeer veilig te zijn (maar heeft het vooralsnog problemen met het opschalen) en heeft Ethereum vooralsnog ook de nodige problemen met het daadwerkelijk uitvoeren van gedecentraliseerde applicaties.
Denk bijvoorbeeld aan het fenomeen CryptoKitties, dat het Ethereum netwerk min of meer lam legde. Cardano wil de volgende stap zetten op het gebied van blockchains. Zo maakt het als eerste cryptocurrency gebruik van de programmeertaal Haskell. Deze taal heeft als een van de grootste voordelen dat het een relatief lage mate van foutgevoeligheid met zich meebrengt. Iets wat zeer goed van pas kan gaan komen in de erg dynamische cryptowereld.
Proof of Stake (PoS) in plaats van Proof of Work (PoW)
Cardano maakt gebruikt van het Proof of Stake principe om transacties te verifiëren. In tegenstelling tot wat er gebeurt bij bijvoorbeeld Bitcoin, miners die simpel gezegd moeilijk sommen oplossen (dit is het stukje work in Proof of Work) en hiervoor beloond worden met Bitcoin. Bij Proof of Stake zetten mensen een (gedeelte van) hun stake (bezit) in om een transactie verifiëren.
Dit heeft als grootste voordeel dat het veel minder rekenkracht kost, hetgeen niet alleen de hoeveelheid stroom die nodig is voor een transactie drastisch doet afnemen maar ook de transactiekosten.
Ook platformen als Ethereum willen op den duur naar een PoS systeem toe.
Daedalus Wallet
Cardano heeft een open source wallet uitgebracht, genaamd de Daedalus Wallet. In deze wallet kun je vooralsnog alleen Cardano opslaan, maar het team werkt aan de integratie van Bitcoin en Ethereum in de wallet. Op die manier kun je dus gemakkelijk schakelen tussen meerdere cryptovaluta’s in 1 wallet.
Hyper ambitieus
Het feit dat Cardano een soort alles in 1 optie wil aanbieden is natuurlijk fantastisch, maar tegelijkertijd ook erg ambitieus. De mogelijkheid bestaat dat het project te veel hooi op zijn vork wil nemen. Aan de andere kant, als Cardano erin slaagt zijn ambities waar te maken dan zijn er weinig projecten in de cryptowereld die meer potentie zullen hebben.
https://www.cardano.orgquote:Cardano CEO: ”Wij Gaan Bitcoin En Ethereum Voorbij”
Oprichter en CEO van Cardano (ADA), Charles Hoskinson, heeft erg veel vertrouwen in zijn cryptocurrency. Vertrouwen hebben in je eigen project is niet opmerkelijk. Maar Hoskinson gaat daarin een stapje verder: hij denkt bitcoin en ethereum te gaan verslaan.
ADA vs BTC vs ETH
Hoskinson is er van overtuigt dat hij met Cardano dé nieuwe grote speler in de cryptocurrecnymark in handen heeft. Hoskinson: “Waarom zijn bitcoin en ether zoveel waard? Bitcoin wordt geadverteerd als een betalingssysteem, maar faalt daarin. Niemand gebruikt het daarvoor. Mensen stoppen met het accepteren van bitcoin of ruilen het meteen om naar cash via diensten als Bitpay. Ethereum claimt een wereldcomputer te zijn, maar CryptoKitties maakt het kapot.”
Cardano, new kid on the block
Cardano is relatief nieuw in de top tien van cryptocurrency’s, terwijl ether en zeker bitcoin al door de wol geverfde veteranen zijn. De Bitcoin en Ethereum blockchains draaien al jaren en staat gezamenlijk aan de top. Daarom is het nogal gewaagd om te stellen dat ADA ze zomaar even voorbij gaat streven. Cardano is een open-source platform dat ondersteunt wordt door drie verschillende groepen: de Cardano Foundation, Emurgo uit Japan en Input Output Hong Kong. Cardano richt zich met name op schaalbaarheid en privacy regelgeving. Je kunt ADA-tokens gebruiken als geld, maar ook als opslag plek voor contact informatie bijvoorbeeld.
Hoskinson vol vertrouwen
Hoskinson gelooft er heilig in dat zijn Cardano netwerk in staat is om een hoop nieuwe investeerders naar zich toe te trekken: ”De manier van werken van ons ecosysteem zorgt ervoor dat wij de marktleider worden.” ADA staat op dit moment op een prijs van ongeveer 25 dollar cent met een totale marktcapaciteit van $6.54 miljard.
Bron: Coinspeaker
Nee, planning is binnenkort.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Smart contract-functionaliteit al klaar.
12 sept breekt de age of Cardano aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja inderdaad maar of dat nu echt wat waard gaat worden weet ik ook niet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
Vergeet het partnership met Afrika niet
Jongen doe niet zo raarquote:
nog nooit een update uitgesteldquote:
Dan ben je qua marketcap Etherium voorbij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:01 schreef ETA het volgende:
Cowen heeft vandaag aangegeven dat hij zelf wel een $10-$15 Ada ziet gebeuren in 2021.... is wel extreem bullish voor zijn doen.
Geen idee wie Cowen is, maar hij heeft een positieve instellingquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:01 schreef ETA het volgende:
Cowen heeft vandaag aangegeven dat hij zelf wel een $10-$15 Ada ziet gebeuren in 2021.... is wel extreem bullish voor zijn doen.
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:45 schreef D. het volgende:
[..]
Geen idee wie Cowen is, maar hij heeft een positieve instelling
Ah, een Youtuber, dacht dat ik de meeste wel kendequote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.
In ETH zit vast ook nog wel wat groeiquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan ben je qua marketcap Etherium voorbij.
Tenzij Cardano DE standaard word, anders mag je m.i. blij zij als Cardano de 5 of 6 euro aantikt.
Qua marketcap naar Bitcoin nog ongeveer het dubbele. Indien Cardano volgt dan hebben we het (voor Cardano) over meer dan 20 euro. M.i. voor nu toch echt een ver van mijn bed show.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:07 schreef D. het volgende:
[..]
In ETH zit vast ook nog wel wat groei
Charles zelf heeft het over 150 usd aan net eind van het jaar.. dat lijkt me ook een tikkeltje te enthousiastquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die Youtubers doen altijd idiote voorspellingen. Beide kanten op.
Oke duidelijk, all-in. Eventueel verlies houd ik jou verantwoordelijk voor.quote:
Was dat op hetzelfde kanaal waar je voor iedere ADA die je instuurde je 2 ADA terugkreeg?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Charles zelf heeft het over 150 usd aan net eind van het jaar.. dat lijkt me ook een tikkeltje te enthousiast
Zie het nu jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:14 schreef D. het volgende:
[..]
Was dat op hetzelfde kanaal waar je voor iedere ADA die je instuurde je 2 ADA terugkreeg?
Zolang dat nog niet up and running is stap ik niet in in ADA.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.quote:
Alles kan, dus aan jou om daar rekening mee te houdenquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bv. 2 dollar de nieuwe bodem wordt. Met crypto weet je het immers maar nooit.
ADA lift ook nog heel erg mee op de rest van de markt hèquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:54 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Ben ergens toch wel bang dat het gigantisch gaat instorten. ADA is momenteel zwaar overhyped.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bv. 2 dollar de nieuwe bodem wordt. Met crypto weet je het immers maar nooit.
Ik heb nu wel een kwart verkocht met de verwachting later daarvan weer meer terug te kopen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 10:20 schreef D. het volgende:
[..]
Alles kan, dus aan jou om daar rekening mee te houden
Winst pakken, verkopen om later goedkoper terug te kopen, of als je er vertrouwen in hebt dat het uiteindelijk (op de lange termijn) wel goed komt gewoon lekker blijven zitten
Dus je hebt heel veel PR gedaan?quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Had dit weekend 2 bbqs
Zeker 6 man die het over cardano hadden
Ik hou het nog even vast, vanaf 25-8 kunnen de Jappen Ada kopen, en op 12-11 word Alonzo gelanceerdquote:
Er komt altijd een correctie, maar niemand weet wanneerquote:Op zondag 22 augustus 2021 15:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik heb nu wel een kwart verkocht met de verwachting later daarvan weer meer terug te kopen.
Moet haast wel een correctie komen, komende week
12-09quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik hou het nog even vast, vanaf 25-8 kunnen de Jappen Ada kopen, en op 12-11 word Alonzo gelanceerd
had gister wel een correctie verwacht,daalde richting 2 euro, vanochtend stond het weer vrolijk op 2,25quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
Er komt altijd een correctie, maar niemand weet wanneer
"De verwachting is"quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
De verwachting is in ieder geval een paar dagen voor 12 september
Daarom alleen verkopen als je er ook vrede mee hebt als je ze niet meer goedkoper terug kunt kopen
Als heel veel mensen dat verwachten, dan verkopen ze weer vlak daarvoor. Dus ongeveer nu. Als dat dan samen valt met fomo, dan ga je die crash niet krijgen voor het nieuws.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:11 schreef D. het volgende:
[..]
Zo heet dat, als heel veel mensen hetzelfde denken
Waarvoor?quote:
Misschien verbiedt China morgen bitcoin weer eens, en gaat alles 30% omlaagquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als heel veel mensen dat verwachten, dan verkopen ze weer vlak daarvoor. Dus ongeveer nu. Als dat dan samen valt met fomo, dan ga je die crash niet krijgen voor het nieuws.
ADA. Al je vrienden indoctrineren enzo.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ze moeten lekker zelf weten waar ze in investeren, maar het is voor mij een teken dat het overhyped begint te raken.
Wacht nog steeds op vechain voor 199 satsquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ze moeten lekker zelf weten waar ze in investeren, maar het is voor mij een teken dat het overhyped begint te raken.
Hodlquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wacht nog steeds op vechain voor 199 sats
Dat heb ik dan wel. Ik heb nog steeds 75% en wat ik nu verkocht heb, heb ik ongeveer 800% winst dus hoe dan ook dikke primaquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:09 schreef D. het volgende:
[..]
De verwachting is in ieder geval een paar dagen voor 12 september
Daarom alleen verkopen als je er ook vrede mee hebt als je ze niet meer goedkoper terug kunt kopen
Ik heb geen ADAquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
ADA. Al je vrienden indoctrineren enzo.
En waar baseer je dat op? Wat maakt ADA op 2+ overhyped en 1.20 - 1.50 een nette prijs?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Elan het volgende:
Huidige koers is puur hype vraag me af wanneer het hele spul weer in mekaar dondert richting de 1.20-1.50 .
Omdat het letterlijk een maand geleden nog onder de euro stond?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Wat maakt ADA op 2+ overhyped en 1.20 - 1.50 een nette prijs?
Kijk nou eens naar de cryptomarkt in het algemeen. Alles stijgt, en niet een klein beetje ook. Als je wil verkopen om die reden, dan moet je ook echt naar fiat.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het letterlijk een maand geleden nog onder de euro stond?
Welke ontwikkeling rechtvaardigt volgens jou een verdubbeling in waarde?
In juli riep je nog dat het naar 20 cent zou gaanquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Elan het volgende:
Huidige koers is puur hype vraag me af wanneer het hele spul weer in mekaar dondert richting de 1.20-1.50 .
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk nou eens naar de cryptomarkt in het algemeen. Alles stijgt, en niet een klein beetje ook. Als je wil verkopen om die reden, dan moet je ook echt naar fiat.
Nouja, 2-3 maanden geleden stond het op 2 euro. Dus waar hebben we het dan over?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt dat was een kolossale vergissingquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:26 schreef D. het volgende:
[..]
In juli riep je nog dat het naar 20 cent zou gaan
Als je maar blijft roepen dat het omlaag gaat krijg je vanzelf een keer gelijk
Veel mensen vinden 'm juist ondergewaardeerd, dus die kopen, en daarom stijgt de prijsquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt dat was een kolossale vergissing, neemt niet weg dat het nu wel overdreven hoog geprijsd is voor wat het feitelijk is.
Kan je met dit argument dan niet beter kijken naar marketcap dan stijging? Want stijging gaan vergelijken door te kijken naar technisch potentieel is gewoon kul natuurlijk.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.
Als je je een beetje in ADA hebt verdiept weet je dat ADA zoveel meer isquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Een heleboel (in elk geval op papier) coins met minstens zoveel en waarschijnlijk meer technisch potentieel blijven behoorlijk achter. Litecoin met al zijn functionaliteit bijvoorbeeld is 'maar' 50 % gestegen de afgelopen maand. Waarom Ada 100+ % ? Dat is dus niet alleen de marktontwikkeling als geheel maar een heleboel hype en opportunisten die in Cardano stappen omdat er misschien wel smart contracten aankomen.
Litecoin hoort in een museum, heel slecht voorbeeld.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:30 schreef D. het volgende:
[..]
Veel mensen vinden 'm juist ondergewaardeerd, dus die kopen, en daarom stijgt de prijs
Litecoin mag dan een fossiel zijn het heeft daardoor nog altijd grootschalige institutionele adaptatie en veel overheidscontracten op het westelijk halfrond. Cardano heeft eigenlijk alleen in Afrika enigszins voet aan de grond.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Litecoin hoort in een museum, heel slecht voorbeeld.
En Cardano gaat idd heel erg hard, maar om nu puur naar fiat prijs te kijken in plaats van de marktontwikkeling in het algemeen is natuurlijk wel iets te makkelijk. Het staat nu even op plek 3, misschien volgende week niet meer, maar Ethereum is nog héél ver weg en het is sowieso meer waard dan een exchange shill coin.
Vind je dat niet vreemd dan? Het zou toch eigenlijk primair om de toepassingen en functionaliteit moeten gaan en niet om de marketcap of exposure die een coin genereert. Als je er vanuit gaat dat blockchain de toekomst is zou belonen van innovatie moeten zijn waar het hele ecosysteem om draait. Niet wie het hardste schreeuwt of de leukste filmpjes in elkaar kan flanzen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kan je met dit argument dan niet beter kijken naar marketcap dan stijging? Want stijging gaan vergelijken door te kijken naar technisch potentieel is gewoon kul natuurlijk.
En wat is het verschil in technisch potentieel tussen LTC vs. ADA? En hoe vertaald dat naar dollars?
Tja, wat is een hypetrain?quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?
Charles is een legende, zijn filmpjes zijn geweldig ook over andere onderwerpen, maar als je puur naar het project kijkt zijn er andere spelers die verder zijn qua ontwikkeling, partnership en smart contracts van wie het muntje maar 0.20 cent oid waard is, voornamelijk omdat ze niet zo'n aansprekende boegbeeld hebben en weinig tot geen exposure genereren. Niet omdat ze vergeleken met Cardano gewoon een inferieur product leveren.
Maakt allemaal verder ook geen reet uit zolang de prijs stijgt maar hypes hebben nogal de neiging om zo snel als ze opkomen ineens weer voorbij te zijn.
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killerquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:50 schreef D. het volgende:
[..]
Tja, wat is een hypetrain?
Iedereen stapt in omdat de verwachtingen hoog zijn?
Dat klopt ook, maar dat is omdat men denkt dat ADA ondergewaardeerd is, en er dus nog genoeg winst te halen valt
En puur naar het project kijken, dat doe ik dus niet.
ADA is niet voor niets mijn favoriet, omdat ik verder kijk.
Ik zie wat ze willen, denk te zien wat ze kunnen, en zie de mogelijkheden
Ja, er zijn veel mensen enthousiastquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killer) extreem hoog gespannen zijn. Erg benieuwd wat we in september te zien gaan krijgen.
Cardano is zeker uniek maar ben wel benieuwd of mensen op enig moment niet een andere coin in de plaats gaan adopteren als troetelkind. Als echt weerlegt kan worden dat die beter is en ontwikkelingen achter zouden blijven.
Mensen zijn ook niet achterlijk natuurlijk.
Dat kun je dan wel toepassen op de hele crypto markt. Wat rechtvaardigd die enorme stijging van Dogecoin of Sol(Solana) en zelfs Bitcoin?quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Een ETH killer zal het niet worden. En in youtubers die schreeuwen dat hij 10 en zelfs 100$ kan worden in 2021 geloof ik ook niets van. Dan heb je een ongekende marketcap nodig die onwaarschijnlijk bereikt kan worden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik stake ook nog steeds wel hoor al heeft het inmiddels wel wat mythische vormen aangenomen waarbij de verwachting (ETH killer) extreem hoog gespannen zijn. Erg benieuwd wat we in september te zien gaan krijgen.
Cardano is zeker uniek maar ben wel benieuwd of mensen op enig moment niet een andere coin in de plaats gaan adopteren als troetelkind. Als echt weerlegt kan worden dat die beter is en ontwikkelingen achter zouden blijven.
Mensen zijn ook niet achterlijk natuurlijk.
O nee zeker geen haat hier. Het lijkt allemaal gewoon erg surrealistisch. Vooral omdat Ada zich los van de rest van de top 20 lijkt te bewegen. De vorige ATH rond de 2 euro was op de absolute piek van altseason, toen ETH de 3500 euro aantikte en daardoor wat eenvoudiger te verklaren. De markt kabbelt wat en Ada schroeit, prima verder ofcquote:Op maandag 23 augustus 2021 01:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een ETH killer zal het niet worden. En in youtubers die schreeuwen dat hij 10 en zelfs 100$ kan worden in 2021 geloof ik ook niets van. Dan heb je een ongekende marketcap nodig die onwaarschijnlijk bereikt kan worden.
Maar als in September die smartcontracts kunnen draaien dan zie ik 4 tot 5$ tot de mogelijkheden. Uiteraard moet je het allemaal afwachten. Maar ik zou niet weten waar veel van die haat vandaan komt.
Wat Cardano op de zeer lange termijn gaat doen hangt ook af van de gehele crypto markt die nu nog in de kinderschoenen staat zoals ook ooit internet.
Daarom is wat mij betreft Bitcoin no. 1 en heb ik Cardano en Vet als spreiding en een klein deel ADAX als pure gok. ETH heb ik niet. En dat ligt niet aan het feit dat ik totaal geen vertrouwen heb in ETH 2.0 dat wel ooit zal komen maar Cardano is leuk te staken en ik geloof in de verdere ontwikkeling en niet in teveel in verschillende crypto wil zitten en maak je gewoon een keuze.
Een heleboel mensen spreekt ook de filosofie en de werkwijze aan van het hele project, tenminste dat is wat mij aansprak toen ik er instapte. Die ''wetenschappelijke'' manier van ontwikkelen en niet rushen maar gewoon zorgen dat je het systeem perfect opbouw stap voor stap.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is dat wel zo? Of stappen gewoon veel mensen tegelijk in de in de hypetrain?
Charles is een legende, zijn filmpjes zijn geweldig ook over andere onderwerpen, maar als je puur naar het project kijkt zijn er andere spelers die verder zijn qua ontwikkeling, partnership en smart contracts van wie het muntje maar 0.20 cent oid waard is, voornamelijk omdat ze niet zo'n aansprekende boegbeeld hebben en weinig tot geen exposure genereren. Niet omdat ze vergeleken met Cardano gewoon een inferieur product leveren.
Maakt allemaal verder ook geen reet uit zolang de prijs stijgt maar hypes hebben nogal de neiging om zo snel als ze opkomen ineens weer voorbij te zijn.
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een heleboel mensen spreekt ook de filosofie en de werkwijze aan van het hele project, tenminste dat is wat mij aansprak toen ik er instapte. Die ''wetenschappelijke'' manier van ontwikkelen en niet rushen maar gewoon zorgen dat je het systeem perfect opbouw stap voor stap.
Uiteindelijk is de koers altijd afhankelijk van PR, speculatie en hype. Dat geldt voor de hele cryptomarkt. Cardano heeft nu echt een briljante timing met het aantrekken van Bitcoin en Ethereum en die #3 plek zorgt ook weer voor extra aandacht. Zodra er iets anders is, of het stort weer allemaal in elkaar, is het weer afgelopen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.
Je zou ook kunnen zeggen dat het hele vijfjarenplan tot nu weinig aan echt interessante ontwikkelingen heeft opgeleverd. Het is en blijft toch vooral een belofte die je nu koopt.
Ja in zekere zin wel maar de hype rondom Cardano en het uitbrengen van smart contracten is na vier jaar wachten wel dusdanig dat het direct wereldverbeterende impact moet hebben om aan alle verwachtingen te voldoenquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de koers altijd afhankelijk van PR, speculatie en hype. Dat geldt voor de hele cryptomarkt. Cardano heeft nu echt een briljante timing met het aantrekken van Bitcoin en Ethereum en die #3 plek zorgt ook weer voor extra aandacht. Zodra er iets anders is, of het stort weer allemaal in elkaar, is het weer afgelopen.
Welke andere projecten? Heb juist de indruk dat iedereen zo snel mogelijk wil gaan om bij te blijven met allerlei risico's van dien. Cardano gaat van A naar Z volgens een vastgelegd plan en ze willen dat op de best mogelijke manier doen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn andere spelers op de markt die dat ook doen met hun projecten en functionaliteit, al hebben die op hun beurt niet zo'n geniale marketing.
Je zou ook kunnen zeggen dat het hele vijfjarenplan tot nu weinig aan echt interessante ontwikkelingen heeft opgeleverd. Het is en blijft toch vooral een belofte die je nu koopt.
Zou geweldig zijn. Ik twijfel zelfs om een deel uit te cashen zit nu op 2x mijn inzet. Maar eigenlijk is het doodzonde.quote:
Solana en Polkadot bijvoorbeeld hebben veel meer praktische toepasbaarheid ontwikkelt de afgelopen twee jaar.quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke andere projecten? Heb juist de indruk dat iedereen zo snel mogelijk wil gaan om bij te blijven met allerlei risico's van dien. Cardano gaat van A naar Z volgens een vastgelegd plan en ze willen dat op de best mogelijke manier doen.
Dan gaat het wel traag natuurlijk dat is de andere kant.
Maar zit daar onderliggend ook alles goed? Of gaan die alleen voor snelheid?quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Solana en Polkadot bijvoorbeeld hebben veel meer praktische toepasbaarheid ontwikkelt de afgelopen twee jaar.
Zijn hele andere protocollen, en geen idee verder. Maar dat kun je van Cardano ook onmogelijk zeggen. Dat iets uitrollen vier jaar duurt wil natuurlijk niet zeggen dat Jouw product dusdanig geweldig is dat elke vorm van competitie tot een stel koekenbakkers gedecimeerd gaat worden. Wat grote samenwerkingen met relevante spelers zou een enorme boost kunnen betekenen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar zit daar onderliggend ook alles goed? Of gaan die alleen voor snelheid?
Ik ben meer van de langzaam maar zeker en gestage manieren maar dat heeft ook nadelen natuurlijk.
Hier 30 keer de inzetquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Ik twijfel zelfs om een deel uit te cashen zit nu op 2x mijn inzet. Maar eigenlijk is het doodzonde.
Wat verwacht je te zien? Je aantal ada's zijn gewoon iets toegenomenquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:24 schreef Rock92 het volgende:
Wie weet hoe staking in zijn werking gaat? Ik heb al tig berichten gehad dat staking uitgekeerd zouden worden maar ik zie niks op mijn rekening en ook niet op bitvavo zelf.
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:26 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat verwacht je te zien? Je aantal ada's zijn gewoon iets toegenomen
Dat eerstequote:Op maandag 23 augustus 2021 20:35 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?
Je weet toch waar je je voor hebt aangemeld?quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:35 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Als in, ik heb ada's gekregen als reward? Of de ada's die ik heb zijn in waarde gestegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |