Nu je het zo zegt, eigenlijk best een eitje.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
90 afleveringen, misschien 45 minuten per aflevering, even 4050 minuutjes doorzetten en klaar.
Dus het is binnen een week te doenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
90 afleveringen, misschien 45 minuten per aflevering, even 4050 minuutjes doorzetten en klaar.
Makkelijk.quote:
klinkt alsof ze vooral lekker moe zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
De fretten zijn best lui vandaag, had bezoek met grote interesse en blijkbaar hadden ze veel nieuwe indrukken daarvan
Ja, ze vinden het wel reuze interessant. Er lijkt nu toch wat leven in te komenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
klinkt alsof ze vooral lekker moe zijn.![]()
Vinden ze dat wel een beetje leuk, bezoek met veel interesse?
Ik weet dat katten er vaak weinig van moeten hebben, maar die fretten lijken me wel altijd lekker nieuwsgierig.
Nu begint er leven in te komen? Fijne tijd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ze vinden het wel reuze interessant. Er lijkt nu toch wat leven in te komen
Hehequote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nu begint er leven in te komen? Fijne tijd.
Dus als jij straks in bed ligt gaan zij aan de slag om alle pennen en deurstoppen te verstoppen?
Gaan ze dat roze orgel ook op dat eiland droppen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:10 schreef molloot200 het volgende:
Sieneke zit dit jaar in Expeditie Robinson
En Pierre?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gaan ze dat roze orgel ook op dat eiland droppen?
Ze neemt Vader Abraham mee die tijdens de eilandraad gaat kiezen wie eruit moet bij een gelijk aantal stemmenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gaan ze dat roze orgel ook op dat eiland droppen?
Als ik die tong zie gaan op 11 sec. lijkt dat leven vooral lekkere trek te zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals je ziet, er zit actie in!
quote:
Ik wil dit zien.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ze neemt Vader Abraham mee die tijdens de eilandraad gaat kiezen wie eruit moet bij een gelijk aantal stemmen
Het schijnt het langste seizoen ooit te zijn geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ze neemt Vader Abraham mee die tijdens de eilandraad gaat kiezen wie eruit moet bij een gelijk aantal stemmen
Hebben deze eigenlijk kalere staartjes dan ik gewend ben?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals je ziet, er zit actie in!
Ze zitten er nog allemaal, niemand had een muntje meegenomen om te tossen als Vader het niet meer wist.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het schijnt het langste seizoen ooit te zijn geweest.
Nee, daar zit normaal meer haar op. Maar soms verliezen ze het en soms is het er na de volgende verharing ineens weer.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hebben deze eigenlijk kalere staartjes dan ik gewend ben?
Of herinner ik me die beestjes verkeerd?
quote:Kaal worden
Fretten horen niet kaal te worden. Bij een fret die kaal wordt is er altijd iets aan de hand. Behalve bij het zogenaamde "rattenstaartje", hierbij is het puntje van de staart kaal tot licht behaard. Vaak zie je ook wat zwarte puntjes op de staart zitten. Dit zie je bijna altijd in de zomer; in de winter krijgt de fret weer een vol behaarde staart terug. Zolang alleen de staart kaal wordt, is er meestal niets ernstigs aan de hand. Wordt de fret op ander delen van het lichaam kaal, dan kan dat verschillende oorzaken hebben.
Ok, niet echt iets zorgwekkends dan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, daar zit normaal meer haar op. Maar soms verliezen ze het en soms is het er na de volgende verharing ineens weer.
Nee, idd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, niet echt iets zorgwekkends dan.
Niet als met papegaaien die kaal worden van veel stress en/of verveling of zo.
De confetti die in de boom boven een kandidaat hing, is er wel na twintig dagen vanzelf uitgevallen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ze zitten er nog allemaal, niemand had een muntje meegenomen om te tossen als Vader het niet meer wist.
Ja, en prompt viel Frans Bauer achterover van zijn boomstambank.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 00:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
De confetti die in de boom boven een kandidaat hing, is er wel na twintig dagen vanzelf uitgevallen.
Goede terugreis Koen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 06:21 schreef Koen66 het volgende:
Moggels
Hier eenvoor iedereen
Ik ga inpakken en terug naar NL
Ja het was een beetje alsof m'n collega had gevraagd; let een beetje op de goudvissen, geef ze wat water en dan regel ik het wel na m'n vakantie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ah gelukkig..In belastende gevallen lijkt me dat wel fijn ja.
Maar wel fijn dat je er toch niet helemaal alleen voor stond, chief Brodyquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja het was een beetje alsof m'n collega had gevraagd; let een beetje op de goudvissen, geef ze wat water en dan regel ik het wel na m'n vakantie.
En toen kwam er opeens een potentieel bloeddorstige haai die iedereen op zou kunnen eten dus waar je ook geen week mee wilt wachten
Hopelijk een mooie vakantie gehad?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 06:21 schreef Koen66 het volgende:
Moggels
Hier eenvoor iedereen
Ik ga inpakken en terug naar NL
Haha nee dat scheeltquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar wel fijn dat je er toch niet helemaal alleen voor stond, chief Brody
Zeker, prima trip gehad, helaas komt er aan alles een eindquote:
Noem je Greys nou de laagste sociale klasse? En dan ook nog op Facebook? Da's wel heel gewaagd meneer Spanjool.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:07 schreef Strani het volgende:
Van de week zag ik iemand uit toch wel echt de laagste sociale klasse op Facebook het liedje 'Goeiemorgen zonneschijn' posten en nou zie ik @:Greys opeens in een heel ander daglicht. Ik ging er (naief, wellicht) altijd vanuit dat het hier ging om een smaakvolle Nederlandstalige compositie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Wel een goede kleur?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
De eerste vensterbankpeper heeft kleur gekregen.
Oh grappig, wij hebben ook een peperplant waarbij we wachten op kleurquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
De eerste vensterbankpeper heeft kleur gekregen.
Nee, wel de kleur die ik ervan verwachtte gelukkig.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wel een goede kleur?of is ie ook zwart?
Dat ligt eraan. Als het zwarte pepers zijn moeten ze die kleur juist krijgenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wel een goede kleur?of is ie ook zwart?
De overige pepertjes zijn hier ook nog groen, maar het kan ineens heel snel gaan met wat zonlicht erop.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh grappig, wij hebben ook een peperplant waarbij we wachten op kleurVooralsnog zijn ze groen.
Ah leuk leuk! Hopelijk gaan de cayennes hier dan binnenkort ook verkleuren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, wel de kleur die ik ervan verwachtte gelukkig.![]()
Mooi geel.
Niet alleen eigen groente, maar ook nog een vijgenboom?quote:
Zullen idd wel snel gaan nu, even goed de zon erop doet wonderen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ah leuk leuk! Hopelijk gaan de cayennes hier dan binnenkort ook verkleuren.
Alleen die.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zullen idd wel snel gaan nu, even goed de zon erop doet wonderen.
Heb je meerdere soorten, of alleen die?
Mooie peper om mee te beginnen, ben ik ook mee begonnen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alleen die.beginner dit jaar.
Verder had ik ook nog kolen staan, maar de hoeveelheid rupsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
Omg, Wtf, Afk.![]()
Ik ben de afgelopen periode gewoon ruim 6,5% van al mijn twittervolgers kwijtgeraakt.![]()
Zit je een beetje voor de lol door de statistiekjes te bladeren, kom je zoiets tegen.![]()
Ruim 6,5%, zomaar, in één keer, poef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je hem ff uitgescholden?Same shit, different day
SC hopper present
Oh nee, dat zou ik nooit doen!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
Omg, Wtf, Afk.![]()
Ik ben de afgelopen periode gewoon ruim 6,5% van al mijn twittervolgers kwijtgeraakt.![]()
Zit je een beetje voor de lol door de statistiekjes te bladeren, kom je zoiets tegen.![]()
Ruim 6,5%, zomaar, in één keer, poef.
Nou ik heb wel eens bijna 3000 volgens gehad en nu heb ik er nog maar zo'n 1700 overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Da's een veel hoger verliespercentage.
Ik volg jou volgens mij nog steeds.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik heb wel eens bijna 3000 volgens gehad en nu heb ik er nog maar zo'n 1700 overDa's een veel hoger verliespercentage.
Hahaquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik volg jou volgens mij nog steeds.![]()
Ik heb Roger onlangs wel ontvolgd, maar dat merkt die vast niet.
Dat is ook wel een logische groep om jou te volgen inderdaadquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha
In mijn geval is het verlies ook omdat ik door één specifiek moment opeens zo'n 2000 nieuwe volgers had, grotendeels in de leeftijdsgroep 18-25 en Turks, en die mensen zijn of hun interesse weer verloren of hun account bestaat inmiddels niet meer wegens inactiviteit.
Ik zou niet weten waarom nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 18:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is ook wel een logische groep om jou te volgen inderdaad
Zoveel Turkse wielrenners zijn er toch niet ?quote:
Nee dat valt wel meequote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:21 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zoveel Turkse wielrenners zijn er toch niet ?
Of tweet je niet het meest over wielrennen ?
Zo is Danny Vera ook ooit eens een superster in Turkije geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee dat valt wel meeIk tweette iets over Erdogan, dat ging viral in Turkije inclusief artikel op een daar bekende nieuws-site en voila.
Van drie naar 17 is toch juist groei?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik heb wel eens bijna 3000 volgens gehad en nu heb ik er nog maar zo'n 1700 overDa's een veel hoger verliespercentage.
Nee da's waar, als je het zo bekijkt doe ik het best goedquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Van drie naar 17 is toch juist groei?![]()
Aangezien iedereen weet dat nul niks is heb ik al die overbodige nullen even weggelaten, om het overzichtelijker te houden.![]()
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:31 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zo is Danny Vera ook ooit eens een superster in Turkije geweest.
Het waren drie mooie dagen.
Jij was zeker die gast die hem met Gollem vergeleek?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee dat valt wel meeIk tweette iets over Erdogan, dat ging viral in Turkije inclusief artikel op een daar bekende nieuws-site en voila.
Zoietsquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Jij was zeker die gast die hem met Gollem vergeleek?
Dat was wel nodigquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
Even een wandeling maken om mijn hoofd leeg te maken van de enorme drukte hier in de SC vandaag.
En nu weer douchen, voor de zekerheid?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat was wel nodig![]()
Ik heb ontspanning gezocht door serie te kijken, te gaan douchen en toen weer serie gekeken
Nou zeker, zeker 40 posts vandaag. Dan ben je wel even toe aan wat rust in de kop.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat was wel nodig![]()
Ik heb ontspanning gezocht door serie te kijken, te gaan douchen en toen weer serie gekeken
Je tweette iets over Erdogan zonder het over Erdogan te hebben?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Zoiets
Nou ja, technisch heb ik hem nooit genoemd in m'n tweet.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je tweette iets over Erdogan zonder het over Erdogan te hebben?
Ah ok, dan neem ik aan dat het iets was als "Jammer dat Turkije zo enorm is afgegleden sinds Ata, vooral de laatste jaren" oid.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:23 schreef Strani het volgende:
[..]Klopt. Ik noemde wel Atatürk. En het was op de dag van een belangrijk referendum in Turkije.
Ik was druk aan het werkquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou zeker, zeker 40 posts vandaag. Dan ben je wel even toe aan wat rust in de kop.
Och, nog even door op dit tempo is wel leuk voor @ijs_beerquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik was druk aan het werkMorgen weer, dus dan zal ik waarschijnlijk weer zo'n spraakwaterval zijn
Het is ook helemaal niet erg dat het wat langer duurt om een topic vol te postenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Och, nog even door op dit tempo is wel leuk voor @:ijs_beer
Meerdaagse naamtopics zijn niet voor iedereen weggelegd.
Tot op zekere hoogte natuurlijk, een beetje leven is wel lekker over het algemeen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet erg dat het wat langer duurt om een topic vol te posten
Jawel, maar ik heb liever dat mensen iets posten omdat ze iets willen posten en zich vrij voelen dat ze dat ook kunnen doen dan dat er alleen maar gepost wordt omdat er al periode X geen nieuwe posts geweest zijnquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte natuurlijk, een beetje leven is wel lekker over het algemeen.
Uiteraard, maar dat is toch ook hoe het gaat?quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb liever dat mensen iets posten omdat ze iets willen posten en zich vrij voelen dat ze dat ook kunnen doen dan dat er alleen maar gepost wordt omdat er al periode X geen nieuwe posts geweest zijn
Daar lijkt het wel op, dus dat is goed.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat is toch ook hoe het gaat?
Dat is een race waarvan ik het idee heel mooi vind en waar ik zeer waarschijnlijk wel naar zou kijken als ik iets met autoraces had.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik ben de 24 uur van Le Mans aan het kijken nu, blijf de beelden van de nacht toch altijd wel mooi vinden
Nog iemand anders die het een beetje volgt?
Jazekerquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik ben de 24 uur van Le Mans aan het kijken nu, blijf de beelden van de nacht toch altijd wel mooi vinden
Nog iemand anders die het een beetje volgt?
De race is nog niet op de helft dus je kan nog inschakelen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is een race waarvan ik het idee heel mooi vind en waar ik zeer waarschijnlijk wel naar zou kijken als ik iets met autoraces had.
Ja, goed, voor dit jaar is het ook een moetje voor de Toyota's, de Hypercarklasse is nog niet volwassen genoeg wat dat betreft. Maar de verwachtingen voor de komende jaren qua nieuwe teams belooft wel weer meer spanning in de toekomstquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:25 schreef H_T het volgende:
[..]
JazekerVoor de spanning zou het wel goed zijn als de Toyota's weer eens wat pech krijgen
Die staat uiteraard ook open on the side!quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:29 schreef H_T het volgende:
@:Hamlapjes Er is uiteraard ook een topic over
SPT / [Endurance] 24 Heures du Mans 2021 - into the night
Oh zekerquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, goed, voor dit jaar is het ook een moetje voor de Toyota's, de Hypercarklasse is nog niet volwassen genoeg wat dat betreft. Maar de verwachtingen voor de komende jaren qua nieuwe teams belooft wel weer meer spanning in de toekomst
Ik heb ook heel weinig met autoraces maar die passie waarmee mensen hun sport beoefenen is mooi om te zien.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is een race waarvan ik het idee heel mooi vind en waar ik zeer waarschijnlijk wel naar zou kijken als ik iets met autoraces had.
Dat slot heb ik live gezien toen, dat was spectaculair op een onverwachte manier inderdaadquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Oh zekerToch heeft Toyota vooral kunnen winnen in de afgelopen jaren omdat de concurrentie vertrokken was. Ze hebben behoorlijk wat tegenslagen gekend, in 2016 misschien wel het ergste
Na 23 uur en 56 minuten ging Toyota ruimschoots aan de leiding. Toen hield de auto er mee op en was er nog net genoeg tijd voor Porsche om er met de zege vandoor te gaan
Ik zit nu nog in een muzieksessie die nog wel even door zal gaan, maar als het 24 uur moet duren en ze nog niet op de helft zijn zou het zomaar kunnen dat ik er later nog even iets van meepak.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:27 schreef H_T het volgende:
[..]
De race is nog niet op de helft dus je kan nog inschakelen.
Het is wel een andere manier van racen dan Formule 1. Met hand en tand je plaats verdedigen is meestal niet zo nodig of slim, omdat de race zolang duurt. Dan heb je er meer aan om vooral uit de problemen te blijven
Nou ja, genoeg populaire sporten waarvan ik de lol nog steeds niet inzie. Het is ook niet erg als het niets voor je isquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zit nu nog in een muzieksessie die nog wel even door zal gaan, maar als het 24 uur moet duren en ze nog niet op de helft zijn zou het zomaar kunnen dat ik er later nog even iets van meepak.
Er moet toch een reden zijn dat zo veel mensen het leuk vinden.
Zeker. Met de meeste sporten wel, maar bij deze zal er misschien nog net iets meer passie voor nodig zijn (zeker in de eerdere jaren) vanwege het gevaar wat er aan vast zit. Dat gevaar heb je met badminton toch minder, om maar iets te noemen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb ook heel weinig met autoraces maar die passie waarmee mensen hun sport beoefenen is mooi om te zien.
Le Mans
Dat klinkt een beetje hoe ik vaak de tour de France kijk, 75% van de tijd met mijn rug naar het scherm.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Nou ja, genoeg populaire sporten waarvan ik de lol nog steeds niet inzie. Het is ook niet erg als het niets voor je isIk kijk niet de hele race en sowieso niet altijd even aandachtig. Een groot deel van de tijd staat het aan en kijk ik af en toe een stukje
Ik heb met tafeltennis (onbedoeld) iemand wel eens vol op zijn gezicht geslagenquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zeker. Met de meeste sporten wel, maar bij deze zal er misschien nog net iets meer passie voor nodig zijn (zeker in de eerdere jaren) vanwege het gevaar wat er aan vast zit. Dat gevaar heb je met badminton toch minder, om maar iets te noemen.
Eind jaren '80 reden er auto's rond die meer dan 400 km/h haalden. Ze haalden het eind van de race sowieso niet, maar een record is een record. Nu chicanes het rechte stuk onderbreken gaat dat niet meer gehaald wordenquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb met tafeltennis (onbedoeld) iemand wel eens vol op zijn gezicht geslagen![]()
Om met dit soort snelheden rond te rijden laat ik graag aan anderen over.
Was dat met twee tegen twee of zo?quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik heb met tafeltennis (onbedoeld) iemand wel eens vol op zijn gezicht geslagen![]()
Om met dit soort snelheden rond te rijden laat ik graag aan anderen over.
Mooi verhaal.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:47 schreef H_T het volgende:
Eén van de sterke verhalen rondom Le Mans draait om twee Amerikaanse broers: de Whittingtons.
Don en Bill Whittington hielden wel van racen. Ze begonnen met racen in vliegtuigen en maakten later de overstap naar de auto's. Dat ging best lekker en uiteindelijk besloten ze zich in te kopen in een team om zo aan Le Mans deel te kunnen nemen. Ze kwamen uit bij Kremer Racing, een team dat over Porsches beschikte en een professionele coureur die hun teamgenoot zou worden. Dat kostte de beide broers 20.000 dollar. 40.000 dollar in totaal dus, wat neer zou komen op rond de 150.000 moderne dollars na inflatiecorrectie.
Toen kregen de Amerikanen babbels. Want wat nou als de Duitse professional Klaus Ludwig de auto plat zou rijden voor zij ermee gereden zouden hebben? Dan was de 40.000 dollar weg!Dus vonden de broers dat een van hen eerst zou moeten rijden. De teambaas was het er niet mee eens en na wat kibbelen gaf de teambaas de broers gelijk, op voorwaarde dat ze de Porsche zouden kopen voor 200.000 dollar, ongeveer drie keer meer dan wat de auto waard was.
De teambaas dacht met die belachelijke vraagprijs wel van de broers af te komen. Dat gebeurde dus niet: in plaats daarvan kreeg de Duitser te horen dat hij naar een bepaalde trailer moest gaan en daar uit een sporttas exact 200.000 dollar te halen en geen dollar meer. Een man een man, een woord een woord en de race was aan
De 24 uur van dat jaar was behoorlijk nat: het regende flink op het circuit. Dat speelde het team behoorlijk in de kaart, want hun Porsche was een van de weinige auto's in het veld die voorzien was van ruitenwissers. Daardoor konden zij een stuk harder in de regen dan de rest, en aan het eind van de 24 uur hadden de Whittingtons de race gewonnen
De monteurs van de Whittingtons liepen daarna met Rolexen rond hun polsen. Alleen deden ze dat ook al voordat de heren Le Mans wonnen. En bij nader onderzoek werden de broers vooral gesponsord door niet-bestaande bedrijven, als er al sponsors op de auto stonden.
In 1986 werd Don gearresteerd voor witwassen en Bill voor drugssmokkel en belastingontwijking. Dus zo waren de heren aan hun cash gekomen
Die jongen stond net iets te dichtbij terwijl ik bezig was.quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Was dat met twee tegen twee of zo?
Want anders zit toch die hele tafel er nog tussen?
Maar dan nog, ik wordt liever tien keer met zo'n batje in mijn gezicht gemept dan een keer met 200+ per uur in een muur te raggen.
mooi verhaalquote:Op zondag 22 augustus 2021 00:47 schreef H_T het volgende:
Eén van de sterke verhalen rondom Le Mans draait om twee Amerikaanse broers: de Whittingtons.
Don en Bill Whittington hielden wel van racen. Ze begonnen met racen in vliegtuigen en maakten later de overstap naar de auto's. Dat ging best lekker en uiteindelijk besloten ze zich in te kopen in een team om zo aan Le Mans deel te kunnen nemen. Ze kwamen uit bij Kremer Racing, een team dat over Porsches beschikte en een professionele coureur die hun teamgenoot zou worden. Dat kostte de beide broers 20.000 dollar. 40.000 dollar in totaal dus, wat neer zou komen op rond de 150.000 moderne dollars na inflatiecorrectie.
Toen kregen de Amerikanen babbels. Want wat nou als de Duitse professional Klaus Ludwig de auto plat zou rijden voor zij ermee gereden zouden hebben? Dan was de 40.000 dollar weg!Dus vonden de broers dat een van hen eerst zou moeten rijden. De teambaas was het er niet mee eens en na wat kibbelen gaf de teambaas de broers gelijk, op voorwaarde dat ze de Porsche zouden kopen voor 200.000 dollar, ongeveer drie keer meer dan wat de auto waard was.
De teambaas dacht met die belachelijke vraagprijs wel van de broers af te komen. Dat gebeurde dus niet: in plaats daarvan kreeg de Duitser te horen dat hij naar een bepaalde trailer moest gaan en daar uit een sporttas exact 200.000 dollar te halen en geen dollar meer. Een man een man, een woord een woord en de race was aan
De 24 uur van dat jaar was behoorlijk nat: het regende flink op het circuit. Dat speelde het team behoorlijk in de kaart, want hun Porsche was een van de weinige auto's in het veld die voorzien was van ruitenwissers. Daardoor konden zij een stuk harder in de regen dan de rest, en aan het eind van de 24 uur hadden de Whittingtons de race gewonnen
De monteurs van de Whittingtons liepen daarna met Rolexen rond hun polsen. Alleen deden ze dat ook al voordat de heren Le Mans wonnen. En bij nader onderzoek werden de broers vooral gesponsord door niet-bestaande bedrijven, als er al sponsors op de auto stonden.
In 1986 werd Don gearresteerd voor witwassen en Bill voor drugssmokkel en belastingontwijking. Dus zo waren de heren aan hun cash gekomen
quote:Op zondag 22 augustus 2021 00:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mooi verhaal.![]()
Ik moest dat stukje met die 200.000 dollar wel even opnieuw lezen, ik zag niet helemaal waarom die Duitser ineens dat geld moest gaan halen, maar ik neem aan dat hij het uit hun trailer moest pakken en dan aan de teambaas moest geven als betaling voor die wagen.
Ik zou denken dat je in auto's begint voor je gaat vliegen, maar het zijn Amerikanen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |