Kijk This is what winning looks like maar eens dan weet je exact waarom dit zo snel is gegaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik kan nog steeds niet geloven hoe snel dit allemaal is gegaan. In iets meer dan een week tijd is het van 'niets aan de hand' naar deze nachtmerrie gegaan.
Dan zitten die 3000 Amerikaanse soldaten die Biden had gestuurd zeker allemaal bij het vliegveldquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:59 schreef Haags het volgende:
De Amerikaanse ambassade is in handen van de Taliban.
Die clown post niet eens een bron.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dan zitten die 3000 Amerikaanse soldaten die Biden had gestuurd zeker allemaal bij het vliegveld
Nederland had al een vliegtuig gestuurd, heeft het KCT ook eens een keer wat te doen ipv alleen maar trainen.quote:
Linkje?quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Al Jazeera heeft nu beelden van de Taliban in het presidentile paleis.
Iets met het laatste restje eer redden. Als de Taliban de vlag die boven die ambassade van de US wapperde in hadden krijgt is dat de ultieme vernedering. O.i.d.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:08 schreef borbit het volgende:
[ twitter ]
Wat is "the flag"? Ik snap dat ze hun ambassadeur veilig willen stellen. Maar hebben ze ook een speciaal vlaggetje? En als die terug is om de VS is het klaar?
Ja een brandende Amerikaanse vlag is niet hele goede PRquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:09 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Iets met het laatste restje eer redden. Als de Taliban de vlag die boven die ambassade van de US wapperde in hadden krijgt is dat de ultieme vernedering. O.i.d.
Maar ik lees in dit topic steeds dat het juist zo geweldig ging in Afghanistan!quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:09 schreef nomina het volgende:
Als je deze docu kijkt, snap je wel dat vele Afghanen de taliban niet zo erg vinden.
Het is gewoon een extreem wrede en gewelddadige samenleving.
Of de politie je kind rooft om als seksslaaf te gebruiken of dat de taliban je leven zuur maakt...
Die Mayor Stueber is wel een hele slimme man. Die ziet precies waarom het nooit gaat werkenquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:09 schreef nomina het volgende:
Als je deze docu kijkt, snap je wel dat vele Afghanen de taliban niet zo erg vinden.
Of de politie je kind rooft om als seksslaaf te gebruiken of dat de taliban je leven zuur maakt...
De vlag staat symbool voor het VS grondgebied. Als de vlag wordt gestreken (is wat anders dan neerhalen) dan heb je het opgegeven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:08 schreef borbit het volgende:
Wat is "the flag"? Ik snap dat ze hun ambassadeur veilig willen stellen. Maar hebben ze ook een speciaal vlaggetje? En als die terug is om de VS is het klaar?
TR staat er ook nogquote:Op zondag 15 augustus 2021 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
Geen zin in, op mijn mobiel.
TR's zijn er niet voor niks.
Er zijn genoeg blauwen te zien in deze reeks, maar niemand van hen heeft er blijkbaar zin in om er iets aan te doen.
Is hun werk
Parkeerbonnen voor loslopende geiten?quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:18 schreef Breekfast het volgende:
Die voorwaarden die Groenlinks stelde voor hun steun aan de laatste Nederlandse trainingsmissie daar (geen training in gevecht situaties) waren trouwens wel top. Tijdens de opmars van de Taliban hebben ze toch nog snel even wat parkeerbonnen kunnen uitschrijven![]()
Misschien stonden de vliegtuigen daar al. Dan is het natuurlijk zaak voor een luchtvaartmaatschappij om je personeel en materieel daar weg te krijgen, passagiers meenemen is dan geen probleem. Nu landt men ook niet meer in Kabul uiteraard.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het enigszins verbazingwekkend dat burgervluchten eerder vandaag nog wel gingen..
Je hoort jou er niet meer overquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
Over een maandje interesseert het niemand meer dat Afghanistan weer in handen is van die barbaren en je hoort er ook niemand meer over.
Zoiets jaquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Parkeerbonnen voor loslopende geiten?
Klopt. VS heel symbolisch met dit soort dingen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
De vlag staat symbool voor het VS grondgebied. Als de vlag wordt gestreken (is wat anders dan neerhalen) dan heb je het opgegeven.
Mja.. ik hou het er op dat je in de kern gelijk hebtquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:09 schreef nomina het volgende:
quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
TR staat er ook nog
Een oude OP terugzetten is mobiel net zo leuk
Je zal ff geduld moeten hebben tot iemand of ik achter een PC zit
Maar waar trek je de grens? Werkte iemand die kippen verkocht ook voor Nederland?quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Nederlandse regering heeft bloed aan zijn handen. Dit is een schande.
Redelijk wat Amerikaanse wapens te zien, naast de gebruikelijke AK's.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com/live/
quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Neh Nederland is slechts een volgzaam luisterend onderdeel van NATOquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voorkomen in de administratie van het ministerie van defensie lijkt me in ieder geval voldoende.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar waar trek je de grens? Werkte iemand die kippen verkocht ook voor Nederland?
De NAVO gaat over ons asielbeleid? Dikke vette bullshit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:27 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Neh Nederland is slechts een volgzaam luisterend onderdeel van NATO
Emotioneel gelul is het. Wij hebben geen enkel idee wat de feiten in een specifieke zaak zijn. Als je iedereen asiel moet verlenen die 'in the records' staat kun je half Kabul laten overvliegen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is wachten op de eerstvolgende ploflim georganiseerd uit dat land.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
Over een maandje interesseert het niemand meer dat Afghanistan weer in handen is van die barbaren en je hoort er ook niemand meer over.
BuZa gaat zich eerst nog even verschuilen achter bureaucratie. Voor ze eruit zijn is het te laat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorkomen in de administratie van het ministerie van defensie lijkt me in ieder geval voldoende.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
Klopt. VS heel symbolisch met dit soort dingen.
quote:De vlag neerhalen is een teken van respect. De vlag strijken, zoals veelvuldig in de geschiedschrijving over dit incident geformuleerd, is een teken van overgave. Reacties van enkele volgers van onze Koninklijke Marine: “de eerste formulering is juist: vlag neerhalen. De vlag strijken kan niet: wij geven ons nooit over”
Ligt er een beetje aan wat hij gedaan heeftquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tsja, het stikt op deze aardkloot van de faalstaatjes waar burgers worden onderdrukt. Soms is een van die landen even actueel en dan spreekt iedereen heel geforceerd zijn zorgen uit, maar uiteindelijk verandert er niets en gaan we over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hoort jou er niet meer over
Das niet hetzelfde als niemand
Allemaal ophalen. We hebben een zorgplicht naar iedereen die voor ons gewerkt heeft en daarom gevaar loopt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Emotioneel gelul is het. Wij hebben geen enkel idee wat de feiten in een specifieke zaak zijn. Als je iedereen asiel moet verlenen die 'in the records' staat kun je half Kabul laten overvliegen.
Dat is overigens wat sommige NGO's proberen. Ik las al over bewakers die in 2003 iets hadden bewaakt en media-mensen die indirect met de Nederlandse media hadden samengewerkt.
Hou toch op
Ok!quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het stikt op deze aardkloot van de faalstaatjes waar burgers worden onderdrukt. Soms is een van die landen even actueel en dan spreekt iedereen heel geforceerd zijn zorgen uit, maar uiteindelijk verandert er niets en gaan we over tot de orde van de dag.
Ik betwijfel ook of al die mensen die dit heel erg vinden voorstander waren van het sturen van meer militairen naar Afghanistan om voor eens en altijd af te rekenen met de Taliban.
Het zou een mooie boel worden als ik aan iedereen iets verschuldigd ben die in mijn administratie voorkomt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorkomen in de administratie van het ministerie van defensie lijkt me in ieder geval voldoende.
Half Kabul dus inderdaad, want er zijn tienduizenden mensen die hand-en spandiensten hebben verleend aan de NATO-troepen. Plus gezinnen natuurlijk. En hun gezinnen, want anders pakt de Taliban die wel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Allemaal ophalen. We hebben een zorgplicht naar iedereen die voor ons gewerkt heeft en daarom gevaar loopt.
Echt een goede vergelijking ook.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou een mooie boel worden als ik aan iedereen iets verschuldigd ben die in mijn administratie voorkomt.
Ik betwijfel dat. Maar als dat zo is dan moet het maar.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Half Kabul dus inderdaad, want er zijn tienduizenden mensen die hand-en spandiensten hebben verleend aan de NATO-troepen. Plus gezinnen natuurlijk. En hun gezinnen, want anders pakt de Taliban die wel.
Ja achteraf. Maar was dit vooraf ook al de afspraak?quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:55 schreef gniffie het volgende:
[..]
[..]
https://www.vluchtelingen(...)oor-afghaanse-tolken
[..]
De cultuur is prima te begrijpen hoor en ISAF probeerde die ook niet om te turnen naar iets westers, dat is een helenl hardnekkige fabel (leugen?)quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:30 schreef Pielemenneke het volgende:
Niemand had kunnen denken dat nadat de Amerikanen democratie hadden gebracht en weer vertrokken, zo'n welvarend en hoogontwikkeld land weer volledig in verval kon raken.
On topic: De VS hebben met hun bezettingsmacht, want dat was het gewoon, en bemoeizucht dat land volledig naar de klote geholpen, uiteraard gezien vanuit Afghaans oogpunt. Een land als dat heeft geen westerse normen en waarden nodig. Die mensen leven in een totaal andere cultuur en klassensysteem dat wij niet kennen en begrijpen.
(Westerse) bemoeizucht werkt daar niet, heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.
Lekker laten uitzoeken daar.
Nee, dat moet helemaal niet want ons nationale belang gaat in 100% van de gevallen vr de belangen van burgers in een land duizenden kilometers verderop.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Maar als dat zo is dan moet het maar.
Je vecht tegen een ideologie, dat ga je natuurlijk nimmer winnen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het stikt op deze aardkloot van de faalstaatjes waar burgers worden onderdrukt. Soms is een van die landen even actueel en dan spreekt iedereen heel geforceerd zijn zorgen uit, maar uiteindelijk verandert er niets en gaan we over tot de orde van de dag.
Ik betwijfel ook of al die mensen die dit heel erg vinden voorstander waren van het sturen van meer militairen naar Afghanistan om voor eens en altijd af te rekenen met de Taliban.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |