Goede tip. 👍quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:48 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je sympathiseert met de Taliban. Dan hoef je je poep niet meer op te eten en mag je ook opflikkeren
Sta je wel op een leuk AIVD-lijstje.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:48 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je sympathiseert met de Taliban. Dan hoef je je poep niet meer op te eten en mag je ook opflikkeren
Nee, ik weiger gewoon. Zet me maar lekker in de cel dan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Tijdens je keuring je ontlasting opeten. Dat werkte bij een vriend van mij.
Net het eten van je eigen stront kom je denk ik ook wel op een lijstje.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:49 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Sta je wel op een leuk AIVD-lijstje.
Klopt maar je kan wel in grote lijnen de winst zeker stellen, als je daar tenminste op uit bent als westerse mogendheid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een beetje een manke vergelijking die je hier maakt. Beieren alleen heeft al meer snelweg dan in heel Afghanistan.
Daarbij is Afghanistan groter dan Frankrijk/België/Nederland bij elkaar. 80% is bergachtig (+2000meter) gebied.
Het is simpelweg niet te doen om de Taliban volledig uit te roeien. Het is niet zo eenvoudig te vangen in een paar zinnen. 'ze hebben gefaald' of 'ze hadden het af moeten maken'. Er komt veel meer bij kijken.
Hoe kom je daar toch bij?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, ik weiger gewoon. Zet me maar lekker in de cel dan.
Maar nogmaals, dat dit wettelijk gezien misschien mogelijk is, dit gaat anno 2021 nooit gebeuren natuurlijk.
Omdat we anno 2021 toch zo liberaal zijn, dat iedereen moet kunnen zijn wie hij/zij wil?quote:
Ook gewoon "tienduizenden slachtoffers" zeggen... Dat is dus inclusief vijand...quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Lekker moment ook, op het moment dat de slag om Kaboem begint
De cel in is een optie. Er waren meerdere Nederlanders die dat vroeger deden. In het laatste boek van Ronald Giphart - Alle Tijd - is er ook een jongen die dat doet. Volgens mij werd je dienstplicht ook ingetrokken als je 2 of 3 oudere broers had die al gediend hadden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, ik weiger gewoon. Zet me maar lekker in de cel dan.
Maar nogmaals, dat dit wettelijk gezien misschien mogelijk is, dit gaat anno 2021 nooit gebeuren natuurlijk.
Daarom is het ook zo jammer dat de Afghanen zelf hier zo weinig tegenstand tegen bieden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:56 schreef Nielsch het volgende:
Treurig voor al die vrouwen en meisjes die straks niet meer mogen werken, niet meer naar school mogen, niet meer alleen - zonder mannelijk familielid - op straat mogen komen en altijd een boerka moeten gaan dragen. Taliban is een achterlijk islamitisch tering regime.
Het een 'vergeten' operatie noemen vind ik ook wat .. bijzonderquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook gewoon "tienduizenden slachtoffers" zeggen... Dat is dus inclusief vijand...
Ik geef het opquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat we anno 2021 toch zo liberaal zijn, dat iedereen moet kunnen zijn wie hij/zij wil?
Omdat oorlogen sowieso niet meer in de loopgraven uitgevochten worden.
Omdat de tik-tok generatie niet over de discipline beschikt die een leger vergt.
de Afghanen hebben gevochten toen de Britten kwamen 1839 tot aan de Amerikaanse invasie, die kennen niks anders ik snap als ze denken "nu even niet".quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo jammer dat de Afghanen zelf hier zo weinig tegenstand tegen bieden.
Lijkt nu haast of ze het niet zo erg vinden, of in ieder geval niet de moeite waard om voor te vechten.
gezien de sharia regels ben je gewoon de lul als diplomaat in Afghanistan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De VS is momenteel dus volop met Chinooks op en neer aan het vliegen tussen de ambassade en het vliegveld.
Hoe zit het met landen en hun ambassades die zelf geen luchtbrug kunnen vormen, denk aan Nederland, Noorwegen, Denemarken etc.
Is de verwachting dat de Taliban na de "machtsoverdracht" deze ambassades zullen respecteren, of ben je straks vogelvrij verklaard als westerse diplomaat en ambassade personeel?
Nee joh, zolang er nog buitenlandse diplomaten zijn zal de Taliban een relatief vriendelijk masker opzetten en doen alsof ze heel barmhartig zijn door al deze mensen het land te laten verlaten. Pas daarna gaat het masker weer af en kan de terreur van de bevolking echt beginnen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
gezien de sharia regels ben je gewoon de lul als diplomaat in Afghanistan.
Je kunt gewoon weigeren tochquote:
Klopt, kunnen het nog net niet bevestigen schijnbaar. Zal zo wel komen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
'A new transitional government', dat kan werkelijk alles betekenen.
Behalve 1 ding: dat het niets met de taliban te maken heeft.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
'A new transitional government', dat kan werkelijk alles betekenen.
Die mensen zijn helemaal murw na decennia van ellende en bezetting.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo jammer dat de Afghanen zelf hier zo weinig tegenstand tegen bieden.
Lijkt nu haast of ze het niet zo erg vinden, of in ieder geval niet de moeite waard om voor te vechten.
Paar dagen terug verwachtte men nog dat Kabul over 90 dagen zou vallen.quote:
Maak daar maar 40/45 jaar vanquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die mensen zijn helemaal murw na decennia van ellende en bezetting.
In tijden van oorlog op het eigen grondgebied? Betwijfel dat ten zeerste.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt gewoon weigeren toch
Krijg je alternatieve dienstplicht of gevangenisstraf, dat was voor 1940 niet anders
Er word ook helemaal geen verzet geboden, maar dan ook totaal niet, ze geven het gewoon vrijwillig uit handen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Paar dagen terug verwachtte men nog dat Kabul over 90 dagen zou vallen.
Dat blijkt nu nog geen 90 uur te zijn.
Tsja, 65% van het land heeft geen stroom, dus mensen zijn denk ik over het algemeen slechter op de hoogte dan wij. Die horen dan een keer op de radio dat er de zittende macht in een stad die ze nog nooit gezien hebben weer eens is veranderd, halen hun schouders op en gaan weer schapen herden of voedsel oogsten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-58220730quote:The withdrawal of troops from Afghanistan is Britain's biggest foreign policy disaster since the Suez crisis of 1956, the chairman of the Foreign Affairs Committee has said.
quote:
quote:Translation of the statement:
Praise be to God. With the help of God almighty and the support of the Afghan people, all of Afghanistan has come under the control of the Islamic Emirate.
However, since Kabul is a large and densely populated city, the Mojahideen of the Islamic Emirate will not be entering the city by force, but peacefully. Negotiations are underway to hand over the city in a safe manner. No person or property will be harmed. Citizens will not be endangered.
The Islamic Emirate instructs all its forces to remain at the gates of Kabul and not to continue entering the city. Until the handover is complete, the enemy will remain responsible for the city of Kabul. We declare that the Islamic Emirate does not seek revenge on anyone. Those who have served in the military and in the administration of the Kabul government are forgiven and safe. No one will be retaliated against.
All should stay in their homes and not try to leave the country. We want all Afghans to see themselves as part of the Islamic system that we will establish.
Islamic Emirate of Afghanistan
Mocht het nodig zijn om Utrecht te verdedigen dan zal ik dat doen, maar ik ga niet in een of andere zandbak vechten omdat de regering dat wil. Overigens, als het hier al tot oorlog zal komen zal het mijns inziens een luchtoorlog worden waar grondsoldaten weinig nut hebben. Maar in het geval een groepje Friezen het op de heupen krijgt wacht ik ze hier wel op.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In tijden van oorlog op het eigen grondgebied? Betwijfel dat ten zeerste.
In het geval van een (eigen) oorlog die uitgevochten wordt buiten het eigen grondgebied is de kans iets groter denk ik. Maar alsnog is dan ook gewoon iedereen van gevechtsleeftijd nodig lijkt me.
Bizar eigenlijk jaquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er word ook helemaal geen verzet geboden, maar dan ook totaal niet, ze geven het gewoon vrijwillig uit handen.
Al dat geld dat men 20 jaar gespendeerd heeft aan het opleiden en trainen van die clowns.
Jep, als ik daar zou wonen en wat voor de amerikanen gedaan heb zou ik hem nu flink zweten. Hopelijk kan er nog een uitweg gemaakt worden door de Amerikanen, maar heb het idee dat die meteen vertrekken zodra de ambassade veilig is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, dat is een hele geruststelling 🤡
Tienduizenden Syriëgangers/IS-families zitten opgesloten in kampen in Noord-Syrië en men wil hen niet terughalen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik zeg een door de overheid betaald enkeltje Kaboel voor al die Nederlandse moslimmannen die zo'n fan zijn van kalifaten, sharia en lange jurken.
Wees niet talibang.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou, dat is een hele geruststelling 🤡
https://www.theguardian.c(...)ghold-in-north-fallsquote:3m ago
11:27
Ali Ahmad Jilali, a US-based academic and former Afghan Interior Minister, has been tapped to head an interim administration, Reuters report based on diplomatic sources.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:30 schreef KingRadler het volgende:
Nu kunnen we de Afghanen die nu nog in Nederland zitten terug sturen.
Land is weer veilig.
Klopt, maar zit toch wel een verschil in. Door die bank die toen in handen kwam van ISIS konden ze direct een enorme hoeveelheid voetvolk gaan betalen om voor ze te vechten. Ik weet niet hoe de taliban dat doet eigenlijk. Betalen die hun strijders? of zijn het echt mensen die het uit overtuiging doen? Wapens moet je toch ergens kopen lijkt me.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
Taliban hebben dit wel slim gespeeld, lijkt wel wat op de blitzkrieg van ISIS in Irak 2014.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |