Wat niet?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
We leven in de 21e eeuw he. Gaat echt niet gebeuren.
Het is een dienstplicht hè.......quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
LOL, dat is mijn geval nog waar ook denk ik.
Maar goed, ik zou sowieso weigeren. Uit principe.
Of het moet voor een goede zaak zijn.
https://www.theguardian.c(...)ghold-in-north-fallsquote:8m ago
10:28
Afghan Interior Minister: Kabul will shift power to a “transitional administration”
Reuters: Afghan’s acting interior minister says the transition will take place peacefully with security forces remaining in place to “ensure Kabul’s security”.
CNN report that the administration will “likely” contain senior Taliban figures along with some remnants of the Ghani administration.
AQ heeft ook aanslagen in SA gepleegdquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!
Het waren i.i.g. geen Afghanen. Dat was mijn punt gezien de post waar ik op reageerde.
Blijft eigenlijk toch ook "bijzonder" dat SA een dikke bondgenoot is vd VS. Al snap ik uiteraard deels wel waarom.
In tijden van oorlog wel lijkt me. Iedereen is dan nodig. Geen tijd voor de luxe van gewetensbezwarenquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee hoor gewetensbezwaarden hoeven niet te schieten op andere mensen
Je kunt niet weigeren he? Snap je dat wel. Iedereen is nodig.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
LOL, dat is mijn geval nog waar ook denk ik.
Maar goed, ik zou sowieso weigeren. Uit principe.
Of het moet voor een goede zaak zijn.
Dat Nederlanders die nooit hun geld in het leger verdiend hebben verplicht worden om met het Nederlandse leger deel te gaan nemen aan actieve gevechtshandelingen.quote:
We leven niet meer in de middeleeuwen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:36 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het is een dienstplicht hè.......
Taliban heeft niet de wapens om vliegtuigen uit de lucht te schieten en hebben er uiteraard geen belang bij.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef Rodgrod het volgende:
Valt me op dat er nog steeds vliegtuigen over Afghanistan vliegen, hoe slim is dat?
Lees jij je post niet ofzo?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is die dienstplicht dan alleen voor mensen die actief geweest zijn bij defensie en daarvan geprofiteerd hebben, neem ik aan, toch?
totdat ze iets lenen van de russen...quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Taliban heeft niet de wapens om vliegtuigen uit de lucht te schieten en hebben er uiteraard geen belang bij.
De Afghaanse elite moet natuurlijk ook nog veiliggesteld worden..
Reken maar van welquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat Nederlanders die nooit hun geld in het leger verdiend hebben verplicht worden om met het Nederlandse leger deel te gaan nemen aan actieve gevechtshandelingen.
[..]
We leven niet meer in de middeleeuwen.
Denk niet dat de Taliban over SAM's beschikken die 10km de lucht in kunnen. De vraag blijft wel een terechte ja, want het blijft een risicoquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef Rodgrod het volgende:
Valt me op dat er nog steeds vliegtuigen over Afghanistan vliegen, hoe slim is dat?
Totaal belachelijk idd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef Rodgrod het volgende:
Nou, ik lees in de media dat de middeleeuwse taliban de boel overnemen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:40 schreef Hamzoef het volgende:
We leven niet meer in de middeleeuwen.
Ja zonder meer. Hoewel 'falen' van onbegonnen werk niet echt falen is in mijn ogen. Het was eerder vanaf moment 1 een kansloze missie en dat werd indertijd ook wel zo gezien volgens mij. Te ingewikkeld terrein en veel, veel te weinig draagvlak onder de bevolking.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
De Taliban was militair zo goed als verslagen alleen men heeft nagelaten de genadeslag toe te brengen. Een beetje alsof je in 45 heel Duitsland veroverd maar Beieren met rust laat als bolwerk vol nazi's. En vervolgens zonder enige vorm van structuur of adequate herbewapening de boel lekker had gelaten voor wat het was.
Men heeft gewoon gefaald de klus af te maken.
Ze hebben wel van die SAM7's, die je vanaf je schouders lanceert. Airliners die op 10 kilometer hoogte vliegen hoeven zich daar niet druk om te maken, maar helicopters zijn af en toe wel de sjaak.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Denk niet dat de Taliban over SAM's beschikken die 10km de lucht in kunnen. De vraag blijft wel een terechte ja, want het blijft een risico
Tijdens je keuring je ontlasting opeten. Dat werkte bij een vriend van mij.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wacht even. Ik heb een Nederlands paspoort. Wil jij zeggen dat de Nederlandse overheid mij kan verplichten deel te nemen aan gevechtshandelingen terwijl ik nooit iets met het Nederlandse leger te maken gehad heb? Dat geloof ik niet.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Tijdens je keuring je ontlasting opeten. Dat werkte bij een vriend van mij.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je sympathiseert met de Taliban. Dan hoef je je poep niet meer op te eten en mag je ook opflikkerenquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:46 schreef superniger het volgende:
[..]
He bah ome Willem.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:46 schreef superniger het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |